Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Calatoria cu masina in Europa.Trasee, sfaturi, reguli etc.
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Vacante si calatorii
TLS-09
Intentionez sa calatoresc pe un traseu Timisoara-Madrid in primavara(prefer prin Ungaria, Austria, Italia, Franta sau eventual Ungaria,Croatia, Slovenia, Italia, Franta). Doresc sa aflu cat mai multe despre modul in care se circula pe autostrazi, drumuri nationale etc. in Europa. Mai exista o serie intreaga de intrebari pe care incerc sa le grupez. Poate ca unele au facut obiectul unor topicuri separate insa merita grupate intr-un fel. Asadar cat mai multe amanunte despre: taxe de drum(autostrada), modalitati de plata, vigniete,, echiparea obligatorie necesara a masinii, limite de viteza, conduita politisti, radare, cazare pe drum, distanta zilnica recomandat a fi parcursa, pret combustibil,diverse pericole, experiente placute/neplacute etc.
TLS-09
Revin si arat ca ma calatoorit doar in Ungaria pana acum insa experienta masurata in Km parcursi nu este neglijabila. Fac precizarea deoarece am gasit pe alt forum un topic deschis de catre un baietel care avea permis de trei luni si intentiona sa plece in Europa de unul singur. Despre Ungaria pot sa spun cate ceva pentru amatorii de calatorii in aceasta tara.Vamesii relativ amabili nu te purica mult daca nu ai masina ticsita cu bagaje. La bagaje multe si mari gen:plase sacose staite etc te mai verifica din cauza celor care fac micul trafic si ar putea duce carne de pui (aviara ce sa-i faci). Drept e ca trebuie sa fii tampit sa duci carne la ei unde costa de 2- 3 ori mai putin decat la noi. De fapt timisorenii isi fac cumparaturile de la Szeghed (130 Km) iar teoria cu scaderea nivelului de trai dupa intrarea lor in comunitate nu mai tine. Drumurile bunicele in partea rasariteana (se vede ca te apropii de Romania). Nu au gropi eventual denivelari dar si pe alea le repara repede (daca mergi la o saptamana se vede reparatia). Semnalizarea foarte buna (curbele semnalizate, marginea soselei de asemenea, borne kilometrice ok- de fapt sunt niste patrate din tabla verde, stalpii reflectorizanti la locul lor si vizibili). Se circula obligatoriu cu farurile aprinse si ziua. Foarte nulte restrictii de viteza in localitati (cam la fiecare trecre de pietoni 20Km/h0 multe de 30 Km/h unele chiar tampit puse ( de exemplu restrictie la 30Km/h in panta la urcare/coborare si pe o distanta de 7-800 m).Multa politie te vaneaza de la distanta si plin de radare. Daca vine unul din spate si te blituie cu lunga nu te enerva ca-i roman de-al tau. In prima localitate cand am intrat credeam ca-i cortegiu funerar. Nu era. Erau ungurii care mergeau aliniati cu 30Km/h ca aveau restrictie si in general o respecta chiar daca dureaza 3 Km.Se circula civilizat dar nici nu se omoara in localitati sa-ti faca loc daca vad ca eti strain si ai ezitari. In orase mai rasarite se cere tichet de parcare. Limite de viteza 50 in localitate , 80 in afara, 130 sau 120 pe autostrada. Atentie stau foarte slab cu limbile straine de circulatie internationala. Nu stiu daca am gasit 3-4 care vorbeau cata de cat engleza. Sunt amabili dar nu te intelegi cu ei. Moneada este forintul si are un curs de 247-249Ft/1 Euro . Ca sa faci aproximatia preturilor din forinti in lei inmultesti cu 147, sau mai simplu de calculat cu 150 (100 Ft=15000 lei). Motorina si benzina este mai scumpa. De preferat plinul in tara inainte de iesire. Mancarea ete rezonabila (portii mari la preturi OK).Condusul obositor si de durata din cauza resrictiilor de viteza.
TLS-09
Scuze pentru ortografie. Nu ma scuza dar am uitat sa-l verific inainte.
James Kilowatt
Valabil si pentru Austria cu radarele, au niste limite dubioase de 100-110 pe autostrazi si stau la panda cu radarele. De fapt, pe acolo le cam e frica de politie si se circula surprinzator de corect.
Vigneta in Austria e cam 8euro pentru 10 zile
In slovenia, autostrada se plateste pe bucati. Benzina mai ieftina decat in Ungaria. Vamesi amabili, si euro e acceptat si la plata autostrazii si la benzinarii.
Italia, autostrada se plateste si e destul de scumpa. Cam 10 euroi suta de km. Insa au drumuri bune, si pana si cele judetete ocolesc localitatile. Cu radarele ies in general doar in zonele periculoase, nu fac "vanatori" cum fac romanii sau austriecii.
Francezii au peste 1000 radare fixe care iau cam tot ce misca, si mai ies si jandarmii cu "binoaclele", si mai au si masini fara insemne cu radare mobile care patruleaza. Autostrada se plateste pe bucati, si e mai rau decat in italia ca te opreste in continuu ca sa mai platesti. Macar la italieni iei bilet cand intri, si platesti abia la iesire. Francezii au "peage" peste tot si de multe ori se face coada la platit. De costat costa tot cam 8-10E/100km.

Arunca un ochi pe mappy.com sau pe viamichelin.fr, acolo poti face si trasee, iti semnalizeaza si radarele fixe si iti spune si cat costa autostrada. Viamichelin are inclus si romania.
TLS-09
Multumesc pentru raspunsul rapid. Am inca o nelamurire. Radarele fixe daca te pozeaza unde-ti trimit amenda. Sau dupa poza te si opreste politia mai incolo. Banuiesc ca nu trimit amenzile in Romania si ca este mai usor sa te amendeze.Sau nu? (vorba lui Tariceanu)
James Kilowatt
S-ar putea sa ai noroc si sa nu se intample nimic. Insa uneori fac tot felul de actiuni "preventive" si te opresc fie statia de plata a autostrazii, fie la granita sa te traga de urechi. Uneori scapi doar cu "mustrare verbala", iti spune ca ai fost surprins cu nu stiu ce viteza si te ameninta ca data viitoare ei amenda, ca sa te "sensibilizeze". Asta in Franta, cu italienii nu prea stiu cum e pentru ca nu i-am prea vazut sa stea la panda cu radarele. Iar acolo unde erau, trebuia sa fii totusi idiot ca sa incalci restrictiile.
Austriecii te opresc, pe sistemul romanesc. Eu am fost avertizat si am reusit sa-i evit, insa i-am vazut la panda si am inteles de ce sunt atat de disciplinati soferii austrieci. Un amic a dat spaga tot ce avea cash in buzunare ca sa scape de amenda. Se pare ca spaga e si obicei habsburgic, nu doar fanariot... eu unul n-as avea tupeu sa dau spaga. Am respectat restrictiile si gata, si asa austria e mica si se traverseaza repede, si in plus jumate din drum a fost la deal unde cu rabla mea oricum nu prea puteam sa incalc limitele de viteza biggrin.gif.
TLS-09
Oricum nu intentionez sa depasesc limitele si nici sa incalc alte reguli. Stii cum e, problema-i daca se intampla din neatentie. Vreu sa intreb cam cat se poate parcurge pe autostrada intr-o zi, asta desigur mergand constant cu pauze de cafea si tigara la 3 ore, sa zicem? Ultimul drum (destul de scurt de altfel cca 350 Km) l-am facut in urmatoarele conditii: am plecat pe intuneric la 7 dimineata dupa ce in prealabil nu dormisem de cu o zi inainte de la 5 seara. M-am intors seara tot pe intuneric in jurul orelor 22 si pe o ceata superdeasa. Cert este ca ultimii 30-40 Km mi s-au parut groaznici avand cca 29 ore nedormite. E drept ca nu erau kilometri multi dar era oboseala mare. Nu am avut senzatii de somn, adormit etc insa credeam ca ma topesc, ma sfarsesc la volan. Acuma evident totul este o chestie de limite insa intrebarea este cam cat poti conduce intr-o zi pe sosele bune (eventual autostrazi) in conditiile in care pleci odihnit la drum?
James Kilowatt
Eu personal am facut 1450km intr-o zi, dintre care 1100 pe autostrada. Asta cu Ibiza, zgomotoasa la viteze mari, fara climatizare, etc. E obositor, dar fezabil. Plictiseala mi se pare mai periculoasa decat oboseala. Oprire la fiecare 4 ore.
TLS-09
Insemna ca Timisoara-Madrid (aproximativ 2800-3000) s-ar face in doua zile. Nu intentionez sa vizitez la dus nimic ci abia dupa Spania la intoarcere. Si apropo de ora si data; [b][color=red][/color]LA MULTI ANI LUI MR28673 DAR SI TUTUROR DE PE FORUM !!!!
Penca
In primul rind, nu-ti recomand varianta Croatia Slovenia. Multe puncte de trecere de frontiera, obiceiuri exsocialiste si la ei (am stat 5 ani in zona).

Ungaria si Austria, radare, intr-adevar. Nu va recomand varianta cu spaga. A cam devenit folclor chestia ca merge. Mergea, intr-adevar, dar cum citiva ani.

In Ungaria, mare atentie la trecerile de nivel de cale ferata. Sunt asa de bine facute, incit iti vine sa treci cu 120 km/h peste ele. In general, este o sursa buna pentru radar, viteza fiind de 30 km/h (fara presemnalizare).

Sfatul meu (am facut de sute de ori drumul asta) este sa fii foarte atent pe portiunea Nadlac - Szeged. Aici politistii maghiari au luat lectii de la romani... . In momentul de fata, ai autostrada de la Szeged la Viena. Nu uita sa platesti taxa aferenta la prima benzinarie din Ungaria. Este posibil ca dupa ce te-ai urcat pe autostrada sa constati ca nu ai taxa platita, si prima benzinarie este la citeva zeci de km. In intervalul asta este foarte posibil sa o platesti scump la politie.

In Austria, nu uita, imediat cum ai trecut de postul de frontiera, la 3 km, pe partea stinga ai un Shell. Taxa o platesti numai acolo. in caz contrar, mai tirziu este posibil sa iti para rau.

Ca traseu initial iti recomand cu argumente varianta Timisoara - Cenad (super vama) - Szeged - Budapesta (M0) - Viena - Insbruck - Bolzano (I) - Geneva - Nisa - Montpelier - Barcelona - Madrid.

Poate marea mai lung, dar este cel mai bun.

referitor la condusul intr-o zi, poti, daca ai experienta, cu o masina nu extrem de sofisticata, sa faci 1700 - 1900 km de autostrada pe zi (personal faceam Nurnberg - Bucuresti in 24 de ore de mers continuu, din care ultimii 700 km ii stiti cum arata)
Dragos45550
eu mi am mai batut gura mai demult despre trasee optime pe acest traseu,vezi pe topicul Romania -Spania-trasee optime....am scris acolo cu f multe detalii zic eu; daca nu ai vazut...uita te , daca ai vazut..mai bine scriai pe acelasi topic;
TLS-09
Multumesc Dragos45550.
Adevarul este ca deschisesem deja topicul si ulterior am mai gasit cate ceva.Apropo de Geneva( te refereai la Genova desigur. Stiu ca exista si variante cu Elvetia in drum insa am auzit ca aia te pun sa platesti taxe de autostrada pe nu stiu cat timp desi tranzitezi doar o zi) .
In plus observ ca nu se obtin pe net informatii in amanunt si cu prea mare usurinta. Si eu am pus o serie de intrebari la care nu am primit raspuns decat eventual generalitati.
In plus, am intrebat de un traseu Timisoara-Madrid, dar nu trebuie particularizat (mai ales ca la intoarcere am sa aleg un alt traseu).Cred ca raspunsuri mai variate sunt utile tuturor. De altfel titlul topicului se referea la calatorii in afara tarii. Evident la prima iesire mai lunga in Europa pare mai dificil insa nu imposibil.De exemplu m-am uitat pe un sit-e despre autostrazi in Europa si daca esti atent te descurci zic eu.Recunosc faptul ca am auzit si o serie de "legende" in general de natura sa te descurajeze(talharii pe autostrada, in benzinarii, schema veche cu roata intepata etc). Acuma ma gandesc si la faptul ca n-om fi noi roamanii mai prosti decat altii si ca totul devine obisnuinta in timp, chiar daca nu avem soselele si traficul lor. In toate este un inceput.
De exemplu circula o legenda despre jafurile pe autostrazi (si intamplator am auzit pe cineva care a patit-o in Ungaria cand se intorcea in tara). Acuma daca ar fi sa ma iau dupa asta nu as mai pleca( mentionez ca mi-am ratat un concediu pe chestia pentru ca un cretin ne-a povestit mie si la nevasta-mea o chestie de genul asta, si cand sa plecam nu si nu, nu mai aveam cu cine). Drept e ca intre timp am pus eu cca. 100 de indivizi care au calatorit in Europa sa-i spuna ca nu-i chiar asa , astfel incat sansele s-au marit considerabil fiind de acord si nevasta-mea, in sfarsit, mai ales dupa cateva drumuri in Ungaria unde spre mirarea ei nu i-a dat nimeni in cap. Legat de chestia asta raspundeti orice ca citesc doar eu astfel incat oricat de ingrozitoare ar fi povestea se va aplica legea tacerii.
TLS-09
Am gasit un topic f.bun pentru cei interesati. Vedeti si pe www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=2847.
Dragos45550
in elvetia costa 30 de euro vigneta pe un an de zile;si mergi pe autostrazi cat ai chef;limita este de 130 km/h si este rrespectata cu strictete de ei, toate limitarile de viteza-la fel;vorbeam despre geneva , elvetia
TLS-09
Acuma deduc faptul ca-i o chestie relativa. Daca doar tranzitezi o zi si te intorci prin alte tari e jaf la drumul mare. Daca esti fest pe drumul ala (sau chiar elvetian) este superieftin. Evident ca raportat la tarifele care am auzit ca ar fi prin Franta parca este oricum ieftin.
Nu pot sa nu ma gandesc la faptul ca la noi in Timisoara un "rahat" (pardon de expresie) de tichet de parcare pe toate zonele si tot pe un an costa 163 RON .
Adica dai aproape 50 Euro ca sa poti parca in gropi un an de zile iar acolo dai 30 ca sa circuli pe autostrazi beton un an. Nu mai vorbesc de castigurile noastre si de ale lor.
Am evoluat enorm de la "nu ne vindem tara" la "ne-o vindem al naibii de scump".
Dragos45550
nu am mai postat de f mult timp aici;
in italia si franta costa 10 euro 100 de km de autostrada;drumurile sunt foarte bune, sse respecta " cu sfintenie" restrictiile de viteza, amenzile in cazul in care le depasesti am auzit ca sunt usturatoare rau de tot, pentru ei ,pe noi nu stiu cum ne prind smile.gif
am auzit de la un prieten care a fost plecat ins trainatate in ungaria ca i a venit acasa o amenda de depasirea vitezei de acolo si a tb sa plateasca..deci...nu se pierd chiar toate pe drum smile.gif
eu am o amenda de parcare in munchen din vara biggrin.gif dar...am uitat sa o platesc :angel:
elvetia e o tara f frumoasa , dar cam scumpicica smile.gif
iar geneva..superb..pun aici o poza,la nimereala
Maff
In Viena vedeti sa cumparati ABONAMENT pentru parcare, acolo nu exista parcmetre si sunt putine locuri de parcare gratis, care sunt pline mereu.Eu n-am stiut de chestia asta si am luat anul trecut amenda pentru parcare 22 de Euro.In Paris parcarea este 2 Euro/ora parcarea de suprafata, dar va recomand, daca stati mai mult timp in acelasi loc, sa folositi parcarile subterane care sunt mai ieftine.Nu depasiti timpul pe care l-ati platit la parcarea de suprafata ca luati amenda, sunt acceptate unele mici intarzieri daca vad ca masina are numere straine, dar nu va bazati pe asta (amenda este destul de mare).In Franta se poate depasi viteza maxina cam cu 15km/h (pe autostrada) si nu veti lua amenda (unde sunt radare automate parca limita de depasire este de 11km/h), daca sunt politisti cu "binocluri", ei sunt mai ingaduitori si lasa pana la 20km/h sa depasiti viteza.Spaga nu merge!!!Asa ca nu incercati, pentru ca s-ar putea sa va mareasca amenda pentru incercare de dare de mita!
Vedeti ca pe autostrada (in Franta) difera limita de viteza in functie de starea vremii, daca ploua, este ceata, ninge sau sunt alte cauze care au ca rezultat scaderea vizibilitatii, limita de viteza scade cu 20km/h.Autostrazile sunt super, dar scumputze.Puteti sa o luati si pe drumuri nationale, care sunt excelente si chiar aveti ce vedea (asta in eventualitatea in care nu va grabiti).In vara vreau sa fac un tur Bucuresti-Paris-Palma de Mallorca.A si un sfat, mergeti cu faza scurta aprinsa, atat ziua cat si noaptea.
Arheopterix
Pot primi mai multe detalii despre Elvetia?
Venind din Austria unde e bine de traversat?
Rovinieta ptr o sapt nu e posibila?
Si alte detalii sunt binevenite (cum ar fi pretul benzinei).
Dragos45550
eu am mers in elvetia pe ruta austria-germania-elvetia;in austria costa 7.70 parca vigneta pe cateva zile, nu mai stiu 4 5 7...si in germania nu platesti, in elvetia esti obligatorie vigneta..na ma fratilor ca si in romania ela fel deca te gandesti..la noi e 800 000 pe an;aia care intra in tara tb sa o plateasca indiferent cat circula;la fel e si in elvetia..si peste tot..hai sa nu ne mai codim ca e mult ca e putin;
repet,ganditi va ca vine neamtu la noi in tara si vrea sa stea o zi sau 1 luna, nu conteaza cat;tb sa plateasca vigneta ,care e aproximativ 800 000 adica vreo 25 de euro;si pe urma injura cand isi rupe masina in doua prin gropi;afara in tari ca austria sau elvetia dai 7 sau 30 de euro pe vigneta dar mergi frate pe sosele nu gluma;si in ungaria la fel;
in franta si italia e 10 euro/100 km ,peste tot pretul motorinei era cam de 90 centi sau in unele locuri chiar 1.1;acuma nu mai stiu cat este;in austria era cea mai buna motorina, singurul loc unde masina mergea-tragea absolut superb....incomparabila cu altele;am mai scris despre asta pe aici,accelera incredibil la viteze de peste 140 km/h,adica am accelerat de la 140 la 180-190 cum nu a facut masinuta asta niciodata smile.gif(nu vorbesc prostii, viteza reala,indicata pe bord si de gps)
in franta am parcat numai in parcarile amenajate, mai ales datorita talentului bine cunoscut al francezilor de a parca la modul: dau in spate si in fata pana face poc smile.gif ;din pacate am si vazut cateva exemple de asemenea maiestrie,in cateva orae;depinde f mult de zona unde mergi;
in general pe peste tot e cam 2 euro pe ora parcarea,am o lista facuta pe aici cu toate parcarile , pe unde am fost, cat am platit , cat am stat...totototot
nu e gluma,pt cine chiar vrea sa plece poate ii vor fi candva utile;am mai scris pe aici pe undeva despre asta... blush.gif
eu nu m am retinut am parcat peste tot doar in parcari amenajate pazite subterane si doar eventual prin centru in munchen parcam pe unde apucam-unde aveam ceva mai de vizitat;de obicei foloseam acolo parcarile de la "mall urile lor" , care erau platite, si pazite
pretul la benzina e cam acelasi ca la motorina si prin strainatate,eventual in unele locur e putin mai scumpa benzina;
daca ai o harta, si "tai asa" drept pe directia bucuresti arad budapesta viena munchen geneva...in mare , si folosesti DOAR autostrazile..o sa vezi cam care e ruta pe care am ales o noi;
Maff
In Austria si eu zic ca am gasit cea mai buna benzina de peste tot, parca tragea masina altfel.Am si putut sa-mi dau seama, pentru ca numai in Austria am facut cam 1200 km.In Turcia este nenorocire cu benzina, este scumpa de rupe, vara trecuta era 1.7 euro/litru.Daca vrea cineva sa plece in Turcia cu masina, il sfatuiesc sa faca plinul in Bulgaria, la vama la Capitan Andreev.Acolo este o zona fara taxe, unde benzina este incredibil de ieftina.Eu am luat-o cu 65 de eurocenti/litru.Cand treceti in Ungaria sa fiti atenti cum mergeti, pentru ca politia este cam pusa pe spaga.Asa ca incercati pe cat posibil sa mergeti cat mai regulamentar, pentru ca orice greseala mica va poate atrage o amenda (sau spaga) de la 20 de euro in sus.Daca iesiti spre Turcia prin Bulgaria, fiti atenti la serpentine, pentru ca nu sunt foarte bine semnalizate si daca mergeti cu viteza prea mare s-ar putea sa va lafaiti intr-un copac pe marginea drumului.Pana la autostrada, drumurile sunt groaznice, in munti este plin de gropi pe sosea, asa ca mergeti atenti.In serpentine exista niste indicatoare scrise cu alb pe fon albastru, care in toata lumea ar indica viteza minima admisa, insa in Bulgaria arata viteza maxima admisa.Si prin Bulgaria fiti atenti ca politia este la panda, asa ca mergeti atent.Functioneaza si la ei chestia cu flashurile, asa ca daca va flashuieste cineva vedeti ca este politie .Pe mine nu m-au oprit nici la dus nici la intors, insa fiti atenti.Parcati numai in parcarile benzinariilor si inchideti mereu masina daca va duceti la toaleta sau in benzinarie.Cel mai bine este sa lasati pe cineva la masina.
Maff
In vara am de gand sa fac un drum Romania-Franta-Spania.In Franta oprire la Paris si dupa aceea Spania spre plaje.Ce trasee recomandati?Ce statiuni din Spania recomandati?Cum este drumul Franta-Spania?Credeti ca cea mai buna solutie de oprire Bucuresti-Paris este Budapesta sau Viena?A mai facut cineva un trip asemanator?
Luka
Maff, vezi ca am dat link spre alta discutie exact despre traseul asta in topicul despre intalniri in strainatate.

Eu voi merge la dus prin Ungaria, Austria, Italia, Franta, iar la intoarcere prin sud (Italia, Croatia, Slovenia, Ungaria).

Prima oprire voi incerca sa o fac in Austria, pe langa Viena, iar a doua in Nice.
La intoarcere, voi opri in Nice, Venezia si pe langa Budapesta.
Maff
Multumesc.Am intrat pe topicul ala.Foarte interesant.Chiar am scris cate ceva.Poate te va ajuta si pe tine.
Dragos45550
pentru oricine mai vrea info,pe langa ce am scris deja,imi poate da pm sau sa ne vedeml;am notat tot,parcari,cazare,autostrazi,benzina,etc...pe ruta bucuresti lloret de mar bucuresti
Luka
Pai ataseaza si tu un excel ca e mai simplu biggrin.gif
Maff
Stie cineva care mai sunt preturile la carburant in afara?Ma intereseaza in special Franta. Spania, Austria si Italia.Motorina.
Luka
Vezi aici, dar nu stiu daca e updatat
http://www.aaroadwatch.ie/eupetrolprices/
Maff
Nu este updatat, ultima luna este decembrie.Oricum interesant de vazut ca in Austria si in Spania preturile sunt mai mici.
Dragos45550
conform notitelor mele, :)in franta am dat pe 45.55 l motorina 49 euro,langa nice,in elvetia 15 l motorina-25 euro,in austria motorina la esso 34.3 litri-37 euro,1.079 euro/l ,bp motorina austria 1.024 e/l ,motorina spania la lloret de mar 38,93 litri-37 euro in munchen 1.19 euro/l
preturile astea erau in august 2005
Dragos45550
eu am facut un trip asemanator,am scris mai sus,numai ca nu am urcat pana in paris,am mers prin germania apoi elvetia...annecy lyon avignon lloret de mar;sigur am mai scris pe aici despre asta..pe topicul asta sau celalalt;
taxele de autostrazi cam pe peste tot sunt 10 euro/100 km,noi nu am urcat in paris ca era destul de mult de urcat
in conditiile astea am facut 1600 cu inca pe atata pana in lloret ,langa barcelona;eu zic ca nu are sens sa opresti la budapesta,pleaca devrme si ajungi fara probleme la viena;eu am mers direct pana la munchen......e adevarat ca nu prea te mai intelegeai cu mine,am condus singur si am pierdut si f mult timp vremea pe drum smile.gif
pana la viena..e...lejer;la dus..ca la intors daca iei toata valea oltului si apoi dealul negru pe noapte..e mai nasol un pic
noi ne am cazat la etap hotel,unde cel mai mult am dat in cannes,60 euro pe camera,3 persoane smile.gif
in rest intre 40 si 50 euro camera;dar ar cam tb sa sunati din timp;conditiile mi se par bune,mai ales ca de cele mai multe ori imi trebuie doar un pat in care sa imi intind "oasele" si un loc unde sa pot face o baie fierbinte,eventual sa ne putem strange sa bem o bere....uf...ma napadesc amintirile in timp ce vb despre lucrurile astea sad.gif
am dormit la annecy langa lyon la un hotel care se numea Hotel du Paris,cu 60 euro camera pe noapte,3 persoane;un hotel f dragut,asa..intim,cu camere misto...placut
cu plecare din munchen,noi ne am cazat la annecy si apoi undeva dupa lyon iar si urmatoarea oprire a fost lloret de mar,unde am ajuns seara la 11l;am sunat la baieti la agentie au venit ne au adus cheia au luat niste date din pasaport si gata....aveam deja camera platita, lucru care a fost un avantaj,magarii de spanioli au fost f scarbosi la granita , le am aratat ca avem toate actele in regula, pasapoarte, bani la greu,cazare platit pe o saptamana,am avut cu noi si pe o prietena din america,iar in momentul in care au vazut pasaportul ei,imediat ne au dat drumul si au devenit f amabili....un gust amar am simtit atunci,inca o data....
autostrazi bune,pe 2-5 benzi,de la granita cu ungaria incolo;si e cea mai buna varianta dupa mine;undeva prin italia mai demult plictisiti sa tot platim ca boii la aia la autostraz,la intoarcere am luat o "pe drumurile europene"..numai ca am trecut de 2 ori muntii si am facut de vreo 2 ori mai mult ca timp..deci..nu prea placut....sunt multe chestii ce tb luate in calcul
oricum...am fost tare mandru de opelashul meu care s a tinut onorabil ,am mers cu 150 160 pe autostrazi viteze de croaziera,pt ca pur si simplu..nu simteam viteza.....mai eram cu cineva cu un bmw si sunt sigur ca daca aveam masina mai puternica mergeam si mai tare..alt ritm,alte conditii,alte senzatii
la 150 mi a consumat 6 si cam aici imi iesea consumul de fiecare data,intre 6 si 7.....cand am scazut la 130 in elvetia,unde e groasa rau cu amenzile,mi a luat 5;si asta cred ca e consumul cam la orice diesel;
Maff
Cu radarele cum te-ai descurcat?Ai detector?Ca parca limita e 130 cam peste tot.Nu-mi mai aduc aminte dar parca in Franta poti merge pe autostrada pana la 150.Sa-mi raspunzi la pm te rog.Daca ai treaba sambata.
James Kilowatt
In franta sunt radare automate din 10 in 10m, si alea te pot frige si cu 1km/h peste limita ( e drept, se considera ca eroarea e de 10%, se scade din viteza cu care te-a fotografiat). Daca ai noroc scapi fara probleme, daca ai ghinion poti fi amendat la "peage"
Antiradarele sunt ilegale iar amenzile daca esti prins enorme..
Maff
Si care e limita in Franta?Ca nu mai tin minte?Parca difera in functie de starea vremii nu?Deci daca ma fotografiaza cu 140km/h si limita e de 130km/h, nu primesc amenda teoretic nu?
James Kilowatt
Da, daca poza e cu 140 scapi. De fapt, cu numere romanesti ai sanse mari sa scapi oricum daca te ia un radar automat. Oricum, pozitia lor e comunicata pe un site al politiei. In principiu, toate sunt semnalizate, insa exista si alarme false.
Limita e 130 in mod normal, si 110 in caz de ploaie sau ceata.
Maff
Da, asa imi aminteam si eu.Oricum 130 este o viteza de croaziera buna.Nici nu cred ca trebuie mai mult.Pana la urma cand o sa plec, o sa fac o pauza de somn la Viena, dupa aia plec la Paris si de acolo, inca nu m-am hotarat unde mai fac un pit stop pana in Spania.Vroiam sa merg la Palma, dar cred ca o sa ma opresc la Lloret del Mar unde au mai fost si ai mei si mi-au spus ca este super misto.
Luka
Paris-Lloret del Mar poti face intr-o singura zi, doar daca mai vrei tu sa te opresti sa mai vezi ceva trebuie sa mai pierzi o zi.
Iti recomand cu mare caldura Barcelona, unul dintre cele mai frumoase locuri vazute de mine.

Poate un admin sa uneasca topicul asta cu cel despre traseu Spania?
Maff
Normal ca vreau sa vad si Barcelona, dar cel mai mult vreau sa stau la plaja.O sa-mi fac si o zi-doua pentru Barcelona (mai ales ca sotia mea abia asteapta ziua de shopping din Barcelona.biggrin.gif
Luka
Hai sa ne mutam in celalalt topic smile.gif
Aure71487
Ba fratilor am citit aici multe aberatii,exagerari si lucruri reale.
Ce este corect ca cu cat te apropii de vest lucrurile se schimba.

Am citit mai sus ca politia din ungaria nu stiu ce face, vrajeala,am umblat si eu prin europa si nu am dat nici o amenda desii nu sunt un sofer cuminte(toate amenzile care le-am dat in Romania au fost NUMAI pentru viteza,asa ca nici in afara tarii nu m-am putut abtine sa nu merg cu viteza mare si nu am dat nici un cent amenda.
Am batut,cel putin ungaria de la un cap la altu cu 180 pe autostrada si nu am patit nimic.
Am mai citit eu vrejeli pe forum inainte de a pleca in europa ca in ungaria sta politia la cotitura si te asteapta,minciuni.
Ce este corect si m-a impresionat este ca au facut autostrada pina la Debretin (in nord ,granita cu Romania)dar cand treci in Romania pe la Valea lui Mihai te mananca lupii ce drumuri avem si politie cu radar dupa toate dealurile noroc ca am detector performant.
Fratilor luati-va GPS ca va mananca lupii in Ungaria,stau cel mai prost la indicatoare.
Atentie! invatati germana pentru europa ca altfel vorbiti singuri in engleza,mai ales Ungurii habar nu au .
Pe autostrada in conditi de carosabil uscat poti merge si 20 de ore cu pauze,bine sa ai aer conditionat ca poti adormi de caldura.
Plictiseala este mare.
Eu am plecat de la Viena(la ora 8 dimineata)-Budapesta-Debretin-Vatra Dornei-Manastirea Varatec(Am ajuns a doua zi dimineata la 5)
Cat timp am facut Austria-Ungaria tot atat am facut de la Valea lui Mihai pina la Varatec(drumurile din Romania le stiti si voi)

Intradevar benzina in Austria este buna si pretul ca in Romania.
Referitor la viteza din Austria:am batut Austria pe autostrazi si nu numai,cum sunt vitezoman nu am putut sa nu profit de drumurile alea netede si am bagat cat mi-a permis traficul.
Pe autostrada nu am mars mai incet de 160 si nu m-a oprit nici un militian.
Astept sa mai scrieti experientele voastre.
RUE
care mai are povesti va astept si pe blog.
Cristian37384
A mers cineva de la Arad la Ferihegy(aeroport)? Cat timp v-a luat?

"Calculand" cu via Michelin,ar fi ceva ~3h 20'/267km,dar,poate cineva

stie mai "precis" biggrin.gif . As vrea sa-mi fac o idee la cat ar trebui sa plec din

Arad,ca sa pot ajunge la aeroport la 9,00 dimineata.

Multumesc pentru orice sfat,informatie.

P.s. Autostrada de la Szeged,s-a "indreptat" catre Arad,sau catre

sarbi???
RUE
vad ca esti din Bucuresti, de ce nu ajungi tu frumos in tm si apoi spre budapesta cale de 300 km. pan ala Ferihegy e ceva mai putin.

autostrada e o iei de dupa szeged si in apropiere de Budapesta urmaresti indicatoarele cu aeroportul. ma gandesc ca e simplu.
din tm pe cenad si apoi pe autostrada faci cam 4 ore.
AlexTM
Din Arad?? Sa mearga la Timisoara, apoi spre Budapesta?

Autostrada dupa Szeged s-a indreptat spre sirbi. Deci din Arad ai cam 100 de km fara autostrada, apoi vreo 150 pina la Budapesta, pe autostrada.
Cind te apropii de centura Budapestei (M0) sint indicatoare catre aeroport.

Poti sa pui 4 ore cel putin.
TLS-09
Mai RUE musai trebuia sa aiba omul autostrada la unguri si mai aproape de Nadlac.Eu zic sa caute pe un routeplanner ca asa ocoleste 60 Arad Timisoara, 80 Timisoara Cenad, si inca 30-35 pana traverseaza Szegedul sa intre pe autostrada.
Ar mai fi o varianta mai scurta din Arad direct spre Cenad pe la Periam9fara sa mai treaca prin Timisoara) da nu stiu cum este drumul si(aici sper sa nu gresesc) nu stiu daca nu trece Muresul cu bacul asa ca nu e de preferat.
RUE
mai oameni buni, eu m am uitat la locatia omului cu pricina la unguri la aeroport si am vazut ca e bucuresti si am sugerat sa vina pe tm din bucale si sa intre pe cenad unde e si vama libera.
din arad sa mearga in pace pe nadlac si prin MAKO (din cenad iese spre szeged direct dupa Mako) si autostrada numa la szeged gaseste.

eu am explicat in post ca omul e din bucuresti si poate sa vina pe tm.
TLS-09
Scuze, e drept ca daca vine direct in Timisoara prin sud, fara sa treaca prin Arad varianta e mai scurta.
Cristian37384
Multumesc pentru sfaturi,dar,"plecarea"se face MUSAI,ca sa zic asa

din Arad,asa ca .....de acolo,sa intorc la Timisoara si apoi spre Budapesta

nu cred ca se merita.Credeam ca autostrada s-a mai apropiat de noi,dar

se pare ca nu.Inca o data ,multumesc :cheers: .
Vlad-Catalin43382
Am si eu o intrebare:

In care din urmatoarele tari Ungaria, Austria, Elvetia, Germania, Franta, Spania sunt interzise detectoarele radar!

V-as fi recunoscator daca a-ti raspunde cat mai repede!!!
HalbaSus
Din cate stiu eu in toate.
Vlad-Catalin43382
Mersi HalbaSus.

Raman dator!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.