Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mazdaspeed 6 vs. volvo S60R vs. subaru impreza WRX STI
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Otto73
M-am tot gandit sa deschid topicul acesta si o fac acum. Mie imi place foarte mult mazdaspeed 6 (atat putere cat si cum arata). Am fost invitat sa fac un test drive si il voi face curand. Vreau sa vad care e diferenta dintre un subaru STI(300cai,2.5l H4), volvoS60R(300cai,2.5l H4) si mazdaspeed6(274cai,2,3lH4) toate fiind cu motoare turbo si cutie manuala cu 6 rapoarte. Va pun si un filmulet sa vedeti si voi cum se comporta pe circuit(pacat ca la test drive nu o voi putea conduce tot asa). http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPag...&campId=642 (apasati video).
Astept parerile voastre referitor la aceste masini si care credeti voi ca ar fi cea mai buna varianta.
Casamentul meu(in functie de design):
1 mazdaspeed6
2 volvo S60R
3 subaru impreza STI
f1anatic
Vrei sa cumperi vreuna din ele ? Parerea mea este ca STI-ul se adreseaza unei alte clientele decit Mazda S6 si Volvo S60. Subaru este sport pur-singe incepind de la suspensiile tari si comfortul redus pina la lipsa unor chestii gen scaune incalzite si navi, CD player s.a.m.d.
Mazda si Volvo...sint pina la coada niste masini de familie cu multzi cai putere si foarte rapide.

In avatar-ul tau...este cumva noul membru al familiei ? Felicitari ! In acest caz...Subaru STi trebuie sa iasa din ecuatzie.
G e o r g e
in primul rand sunt din clase diferite !

impreza WRX STI nu are ce cauta in comparatia asta . pune legacy GT ul acolo .
C Z R
daca as raspunde ca as alege subaru sti o sa zica lumea ca sunt subiectiv asa ca nu as spune ce aleg ci as veni direct cu masina preferata pentru teste biggrin.gif
T u d o r
Cred ca nici ca preturi nu prea sunt comparabile masinile, daramite la clasa sau la target.
Volvo s60R este 44000 CIP cel mai ieftin, ajungand pana la 46702 cu trapa si cutie de viteze Geartronic.

Mai degraba s-ar putea compara cu BMW 540i, ca e tot pe-acolo ca pret. La aceasta categorie de pret mai gasesti un A6 3.2 FSI de 255 cai (quattro) sau chiar V8-ul de 4.2i, dar mai scump.

Pretul la Mazda nu-l stiu, nu cred ca se importa cu motorizarea asta la noi, dar sunt convins ca nu atinge preturi prohibitive ca cele de mai sus.
Cat despre STI, la el e simplu, nu e clasa mare, nici macar medie. Ca si spatiu interior este mult inferior celorlalte, la fel si la dotari si calitate. El se adreseaza sportivilor, nu celor care vor o calatorie confortabila si rapida.

Din categoria de preturi ale Volvo-ului S60R mai fac parte si Jaguar S-type, Merc E-Klasse, poate si un Saab, nu stiu sigur. Si desigur, din categoria de masini numita Premium, cu tot ceea ce inseamna aceasta sintagma.
HalbaSus
Volvo S60 si Mazda6 sunt din clasa medie... Impreza e compacta...
S60 e clasa premium, Mazda speed6 e versiunea mai puternica a unui sedan mediu atat ca marime cat si ca pret...
Impreza WRX STI e road legal rally car... rolul lui este sa mearga repede pe circuit...

Hotaraste-te ce vrei prima data...
f1anatic
QUOTE(Tudor57991)
Cred ca nici ca preturi nu prea sunt comparabile masinile, daramite la clasa sau la target.
Volvo s60R este 44000 CIP cel mai ieftin, ajungand pana la 46702 cu trapa si cutie de viteze Geartronic.

Mai degraba s-ar putea compara cu BMW 540i, ca e tot pe-acolo ca pret. La aceasta categorie de pret mai gasesti un A6 3.2 FSI de 255 cai (quattro) sau chiar V8-ul de 4.2i, dar mai scump.


Bune sugestiile. Insa ai vazut unde locuieste ?
cosmin45741
volvo s60 e cea mai frumoasa dintre cele mentionate, dar si mult mai scumpa...in plus e si in clasa premium...
impreza e altceva, e cea mai sportiva, dar si cea mai urata si mai necomfortabila...
mazda 6 imi place, normal blush.gif, e foarte bine dotata (inclusiv piele si gps) si costa vreo 32000 euro in germania cu tot cu taxe (cea mai ieftina dintre cele 3)..din pacate "istetii" de la romcar au decis sa nu o importe...si zic din pacate pt. ca are cel mai bun pret/performante/dotari dintre cele 3 band.gif
Dany_s
Astea sunt niste masini FFFF diferite care se adreseaza unei clientele la fel de diferite.

Eu as vedea Legacy GT ca si competitor direct cu MazdaSpeed6. S60R costa o data jumate cat Mazdaspeed6 dar e si altceva incepand cu clasa premium, alt nume, alta prestanta, alt interior, alte performante dar si alt pret.....iar STI e masina de rally facuta pt strada

Intre Mazdaspeed6 si Legacy GT as merge pe Mazda din purul motiv ca pe piatza CDN e mai ieftina.
romb
Volvo all the way!

am mers cu un S60 diesel si am ramas profund impresionat deci versiunea sportiva nu are cum sa nu fie exceptionala ....

asta daca nu cumva te deranjeaza pretul in cazul asta ar trebui sa te uiti la Mazda.Subaru e numai spotiva nu are nimic confortabil in ea.
G e o r g e
legacy GT este si sportiva si confortabila smile.gif

impreza WRX STI este pur sange sportiv.
T u d o r
QUOTE(f1anatic)
Bune sugestiile. Insa ai vazut unde locuieste ?


Sigur ca am vazut. smile.gif

Dar oricum, atat Volvo cat si BMW sau Audi sau Jaguar au aceleasi conditii de import, fiin toate masini din UE. Sincer nu stiu cat costa in America, dar presupun ca se supun acelorasi taxe toate, ca si in Europa. Adica diferentele de preturi intre ele sunt cam aceleasi, nu?
Cat despre Impreza, chiar sustin ca nu poti sa o amesteci cu berlinele de clasa medie, este altceva. S60-ul este cumva intre clase chiar, mai aproape prin dimensiuni, pret si dotari de clasa mare mai degraba, alaturi de A6, serie 5, E-klasse si Jaguar S-type.

George, prevad un nou episod din germane vs Legacy? biggrin.gif

Glumeam, Legacy are ce cauta printre berlinele rapide pe care le cauta Otto. In orice caz, mult mai mult decat Impreza.
HalbaSus
QUOTE
Cat despre Impreza, chiar sustin ca nu poti sa o amesteci cu berlinele de clasa medie, este altceva. S60-ul este cumva intre clase chiar, mai aproape prin dimensiuni, pret si dotari de clasa mare mai degraba, alaturi de A6, serie 5, E-klasse si Jaguar S-type.


Aici nu sunt deacord... nici impreza nu forteaza foarte tare limitele clasei (exista multe compacte mai mari) iar S60 nu tinde spre clasa mai mare de medie... intr-un opel vectra sau VW passat ai mai mult loc in spate decat intr-un S60.. poate e o idee mai mare ca dimensiuni exterioare decat mazda6 dar nu e nici pe departe atat de spatioasa... pentru acel segment exista S80...
T u d o r
Corect ceea ce spui despre dimensiunile lui s60, m-am uitat pe site-ul lor.

Dimensiuni
Lungimea vehiculului este de 4576 mm;
Lățimea vehiculului este de 1813 mm;
Înălțimea vehiculului este de 1428 mm;
Ampatament 2715 mm;
Ecartament față 1561 mm;
Ecartament spate 1542 mm;

Nu stiu de ce am ramas cu ideea ca e mai lung... smile.gif Probabil e o simpla impresie pe care o lasa masina.
Mazda 6 e chiar mai lunga... blink.gif
Dimensiuni

(LxlxI) Mm

4670 / 1780 / 1435

Cu toate astea nu-ti dau dreptate intru totul, Halba, Impreza totusi nu e de dimensiunile celorlalte.
Lungime (mm) 4,415
Latime (mm) 1,740
Inaltime (mm) 1,440
Ampatament (mm) 2,525

Important este ampatamentul pentru delimitarea claselor, iar aici are 20 cm mai putin. Cat despre comparatia pe dotari, preturi si calitate...poate Legacy...

Si atunci, in concluzie, S60R este ingrozitor de scump, comparandu-l cu berlinele premium din clasa medie. Sa facem si o comparatie:

La BMW: (CIP)
330xi 33,900
330xd 34,980

La Audi: (tot CIP)
Audi A4 3.2 FSI / quattro/benzina /188 kW/ 255 CP/ M6 EUR 33.616,-
Audi A4 3.2 FSI quattro / benzina /188 kW/ 255 CP/ T6 EUR 35.538,-

Rezulta de aici ca trebuie sa dai peste 10000 euro in plus plecand de la un serie3 sau A4 pentru a avea in plus 30 si ceva de cai. Sau sa urci o clasa la acestea si sa gasesti la preturi comparabile 540i sau A6 3,2 FSI.

Pe de alta parte, nivelul dotarilor S60R-ului este foarte ridicat, asa ca daca pui pe celelate optionale...tot pe acolo ajungi, poate totusi ceva mai jos.

In concluzie, exista optiuni, zic eu, mai bune decat S60R. Cat despre Mazda, si aici am putea vorbi despre Subaru Legacy, Honda Accord sau chiar Legend.

La Impreza, singura alternativa corecta este Lancerul EVO.
HalbaSus
Nu vreau sa fiu rautacios cu firma volvo... poate nu au facut-o intentionat... dar numele care l-au dat seriilor (S40, S60, S80) si marketingul lor, si preturile lor sugereaza ca S40 ar fi clasa medie, S60 clasa mare iar S80 limuzina... deci S40 ar trebui sa fie echivalentul lui A4, S60 al lui A6 si S80 al lui A8... poate e doar coincidenta... defapt S40 este un mazda3/focus (avand aceasi platforma) S60 este clasa medie si S80 este clasa mare... totusi mi se pare nesimtire ca o firma din grupul ford sa ceara atatia bani pe masini.. or fi ei premium... dar nu mai premium decat mercedes sau bmw... cel putin la S40 nivelul finisarilor mi se pare un pic sub Audi/BMW/Mercedes... dar poate imaginea de "safest car on earth" le ajuta in vanzari... desi in zilele noastre nu vad cu ce e mai sigur un volvo decat alta masina cu multe stele EuroNCAP.
Mihai63349
In mod normal, S40 ar trebui sa fie in clasa cu A3 sai Serie 1... daca ar exista in trei volume. Intr-adevar, Volvo forteaza un pic intrarea in clase superioare. Sa nu uitam ca, totusi, sunt ceva mai ieftine, ceva cam ca Alfa.
Apropo, Tudor, si Alfa 156 era bagata in clasa cu serie3, A4 si clasa C, in conditiile in care ampatamentul era mai mic decat la Astra sau Focus.
Mihai63349
Revenind la subiect, eu as alege intre Mazdaspeed6 (design) si Legacy GT (performante).
T u d o r
QUOTE
totusi mi se pare nesimtire ca o firma din grupul ford sa ceara atatia bani pe masini.. or fi ei premium... dar nu mai premium decat mercedes sau bmw...

Pai, Halba, si Jaguar tot din grupul Ford face parte. Si e premium, fara doar si poate. Problema este ca Volvo chiar este premium, dar totusi nu de nivelul germanelor, asa ca pretul pare putin cam mare pentru ceea ce ofera, prin comparatie.

Mihai, Alfa 156 are ampatamentul mai mic si decat Logan... blink.gif Si totusi, cum spui si tu, este considerata clasa medie. Probabil prin dotari, motorizari, nu stiu. De fapt, ampatamentul lui 156 este cu cativa cm mai mare decat la 147, care este clar inclusa ca dimensiuni in clasa compacta. Nu stiu ce logica este asta, dar ...asta e. smile.gif
Cam la fel e si la Volvo, ei prin S40 forteaza clasa medie, la teste este comparata cu aceasta, iar automat imping S60-ul in clasa mare, desi e clar ca nu apartine acesteia prin dimensiuni. Poate este o politica buna de marketing, cu cresterea in clasa vine si cresterea in pret cumva mai justficata. Ca daca vii cu S40-ul in clasa compacta la preturile la care e vandut...il mananca A3-ul si serie1.

Una peste alta, daca e sa revenim strict on-topic, as vrea sa stiu totusi cat de scumpe sunt cele 3 masini in America. Sa putem face o comparatie mai corecta din toate punctele de vedere.
Otto73
[quote="Tudor57991"][quote]

Una peste alta, daca e sa revenim strict on-topic, as vrea sa stiu totusi cat de scumpe sunt cele 3 masini in America. Sa putem face o comparatie mai corecta din toate punctele de vedere.[/quote]


mazdaspeed6(2.3,l4,274cp) cu pretul cuprins intre 26k si 32k
exclud subaru imprezaWRX STI(2.5l,h4,300cp) la care pretul este intre 31k si 34k
includ subaru legacy GT(2.5l,h4,250cp) la care pretul este intre27k si 34k
volvo S60R(2.5,l5,300cp) cu pretul cuprins intre 36k si 40k
Toate sunt modele 2006
Mihai63349
Tudor, buna observatia cu Logan... Cei de la am&s au bagat-o in clasa Polo&co.
Otto, dpdv al pretului, tot mazda si subaru sunt in fata. Nu'sh de ce, dar parca poneii lui Legacy mi se par mai virili ca cei de la Mazda.
... Parerea mea!
(mi-am vandut azi masina si am dat de baut...)
Dany_s
[quote="Otto73"][quote=Tudor57991][quote]

Una peste alta, daca e sa revenim strict on-topic, as vrea sa stiu totusi cat de scumpe sunt cele 3 masini in America. Sa putem face o comparatie mai corecta din toate punctele de vedere.[/quote]


mazdaspeed6(2.3,l4,274cp) cu pretul cuprins intre 26k si 32k
exclud subaru imprezaWRX STI(2.5l,h4,300cp) la care pretul este intre 31k si 34k
includ subaru legacy GT(2.5l,h4,250cp) la care pretul este intre27k si 34k
volvo S60R(2.5,l5,300cp) cu pretul cuprins intre 36k si 40k
Toate sunt modele 2006[/quote]

Tocmai am configurat masinile

in USA:

Volvo S60R - 37 920 - 50 970$
Legacy GT - 28 795 - 33 700$
Mazdaspeed6 - 27 995 - 34 550$

in Canada:

Volvo S60R - 60 620 - 67 835$
Legacy GT - 36 795 - 43 000$
Mazdaspeed6 - 35 995 - 40 000
f1anatic
QUOTE(Mihai63349)
Nu'sh de ce, dar parca poneii lui Legacy mi se par mai virili ca cei de la Mazda.
... Parerea mea!


Dude...Get your facts straight ! Noi avem armasari sub capota ! Cu plamini turbo ! Totzi ailaltzi au cai care respira normal si ramin fara suflu cind urca pe munte !

Si mie imi place Mazda Speed 6. Nu mi-e clara situatzia cu adw insa pot spune ca e clar o concurenta la Infinity G35 si Legacy 2.5 GT. In sfirsit ceva optziuni la clasa sub-premium, entry-premium.
T u d o r
Rezulta o diferenta de pret de o data si jumatate mai mare pentru S60R. Si incet, incet, ne indreptam iar spre discutia de genul..."se merita o berlina premium europeana mai scumpa in detrimentul uneia japoneze mai ieftina?"

Ai de o parte o marca de renume, o imagine mai buna, de cealalta dotari comparabile la un pret mai scazut, cu pierdere de imagine. E pana la urma o problema de optiune. Fanii Volvo vor spune ca ai in plus de banii dati calitate superioara, securitate, imagine, care toate costa. Cei ai modelelor japoneze iti vor aduce in fata fiabilitatea, raportul pret/calitate mai bun, etc.

Si asa discutiile se vor perpetua...

Totusi as indrazni sa te intreb ceva, Otto. De ce ai ales aceste masini pentru topic? Ele nu au multe in comun, sunt clase diferite, preturi diferite, practic fiecare e "din alt banc". smile.gif
Ce te-a determinat sa optezi intre masini de asa mare varietate?
Otto73
QUOTE(Tudor57991)
Totusi as indrazni sa te intreb ceva, Otto. De ce ai ales aceste masini pentru topic? Ele nu au multe in comun, sunt clase diferite, preturi diferite, practic fiecare e "din alt banc". smile.gif
Ce te-a determinat sa optezi intre masini de asa mare varietate?


Vreau sa-mi iau una si le-am incercat pe toate. Astazi am incercat si mazda si sincer toate trei sunt super. Sa stiti ca volvo nu e cu nimic in fatza si apropo de sigurantza toate-s la fel. Eu tot mazda o clasez pe primul los umata de subaru si apoi de volvo. Pt. mine volvo sincer sa fiu nu este o marca premium si acesta a fost motivul pt. care l-am introdus in topic. O sa spuna multi ca mazda are cai mai putin ca volvo, eu sunt de parere ca 26 cai nu se simt si daca vreau cai imi upgradez mazda mea cu un biturbo si-l fac de peste 400ponei dar din pacate nu e AWD.
T u d o r
Ok, am inteles. Dar totusi, eu altceva vroiam sa aud, si anume care este stilul tau. Care masina se preteaza la personalitatea ta, nu care are raport cai/pret mai bun. De aceea am accentuat faptul ca sunt masini complet diferite ca si target. Pana la urma nu conteaza care este mai buna, ci care ti se potriveste.
Un raport pret/performante/dotari, strict statistic, pe mine m-ar lasa rece atunci cand ar fi o comparatie intre un X5 si un 530, spre exemplu. Fiecare se adreseaza unui alt segment de consumatori, desi sunt excelente amandoua.
Din ce spui tu, inteleg ca inclini spre Mazda. Succes, si sa ai parte de masina pe care ti-ai dorit-o.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.