Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problema faruri
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Ghita A.
Salut
Am o problema cu unul din faruri, si anume cand spal masina (de obicei) farul din stanga transpira pe interior si are un aspect tare urat asa. Sunt curios pot aparea si alte probleme de la stropii de apa care apar in interior? Ce pot sa fac sa nu mai apara? (exclus varianta sa nu mai spal masina smile.gif )

Coincidenta sau nu, pe partea respectiva nu merge pozitia.
Crriss
in cel mai nefericit caz e farul spart. poate sa fie doar o fisura prin care apa se infiltreaza si ramane inauntru. cand diferenta de temperatura intre interiorul si exteriorul farului e de cateva grade, se formeaza condens. trebuie vazut daca nu cumva e spart undeva sau nu e etansat.
Alex-F1
Da, e logic ce-a spus Cristi....de altfel asa ma gandeam si io pt. semnalizatorul meu din fata/dreapta, care are aceeasi problema, dar de functionat functioneaza bine-mersi! Apa n-am vazut inauntru, doar acel condens, care-i da un aspect mat :bash: Faza dura e ca io l-am demontat, l-am dus in casa, l-am umplut cu apa si nu curgea pe nici unde, apoi l-am golit si l-am scufundat in apa si din nou nu scotea nici o bula de aer.... :scratchchin: M-am dat batut si l-am pus inapoi....oricum in timpul semnalizarii nu se vede mai slab, ci se vede la fel ca cel din stanga, care e bun, deci ii dau pace asa cum e!
Daca farul iti functioneaza, iar pozitia nu, vezi poate e ars becul de pozitie, incearca sa-l schimbi! In rest, daca e doar condens (stropi mici), nu e nici o problema (in afara de aspect), dar daca iti balteste apa inauntru ca-ntr-un acvariu... whistling.gif ....atunci nu e bine, trebe sa-ti scrimbi farul sau sa incerci sa-l repari pe-al tau!

Hai pa
ALEX
Ghita A.
In sfarsit am avut si eu timp, am dat farul jos, oricum era arsa lampa de la pozitie chiar la respectivul far (coincidenta sau...nu), am descoperit ca nu pot schimba becul decat daca demontez farul, am studiat cat de atent am putut farul, si nimica, nu am gasit nici macar o zgarietura pe el. Am bagat spirt in el, sa vad daca picura pe undeva si nu vad eu, si nimica. (Avantajul la spirt e ca se evapora mai repede decat apa, si mai si curata putin praful, in combinatie cu un bat cu vata la capat). il tin la caldura pana luni ( e de sambata desfacut), iar luni il montez sa vad daca se intampla ceva. Daca au ramas vapori de apa inauntru ar trebui ca in combinatie cu frigul de afara sa se abureasca repede.
Probabil tipul care a adus masina, i-a spalat motorul si de la jetul de apa sub presiune sa fi intrat putina apa in far (posibil doar pe la becul de pozitie, restul sunt etansate cu garnitura de cauciuc). Este singura explicatie plauzibila pe care o gasesc in momentul de fata.
TLS-09
Atentie! sint anumite faruri care prezinta niste orificii de aerisire si care au rol tocmai in evitarea condensului si in eliminarea aerului cald incalzit de becurile halogen, aer care in combinatie cu un mediu etans pote genera condensul interior.
Vezi daca astfel de orificii nu exista pe farul tau si daca nu sint astupate. Etanseitatea poate avea anumite dezavantaje uneori.
Impulse
Ai grija cu spirtul ala ca stratul respectiv de nichel se poate matui cu spirtul.
Poti obtine o solutie foarte buna din apa calduta si putin detergent lichid (sa nu contina fosfati) gen Dawn. Mai stiu pe cineva care a "desinfectat" farul ca tine si a lasat masina chioara. Valabil si pentru procesul cu caldura. Sper ca nu l-ai pus pe soba sau calorifer... blink.gif

later edit:
acum am vazut ca-i din decembrie postarea. Cum este farul?
Ghita A.
Se prezinta binisor farul, desi am bagat o doza de spirt in el, este exact ca si celalalt la care nu am umblat. Atata tot ca au ramas totusi niste urma pe sticla (sau plastic, ce o fi), niste urme de mizerie, ca un geam nespalat. Dar condensul nu se mai face, si am fost de vreo 3 ori la spalatorie cu ea, si ma gandesc ca la frigurile de afara ar trebui sa se vada cand ies de la spalatorie, chiar daca spalatul se face in hala.
Daca te apropii si te uiti atent se vede putin praf inauntru, altfel, nici vorba - sunt identice farurile.
Data viitoare (cand o sa fie cazul) probabil ca nu o sa mai bag spirt, dar fapta e de mult facuta, sper sa nu trebuiasca sa imi cumpar alt far. Deocamdata se prezinta f bine.

Cu caldura am rezolvat-o omeneste, adica l-am lasat sa stea in camera cu mine tot week-end-ul, adica 2 zile, luni l-am montat si nu am avut alte probleme. Nici vorba sa il pun pe aragaz/cuptor/soba/calorifer/resou sau alte surse puternice de caldura. M-ia fost frica sa nu se deformeze plasticu.
Impulse
Solutie cum ti-am zis: apa cu ceva detergent si cu o pensula noua cu coada lunga poti spala frumos si geamul. Clateste si gata. Sterge-l daca poti pentru ca si apa lasa urme. Farurile se si pot polisa din cand in cand fie plastic fie sticla. La sticla poti polisa si cu masina de polisat dar la plastic nu pentru ca arzi materialul. La plastic doar cu mana.
TLS-09
Daca ai sa repeti operatia incearca sa-l usuci pe interior cu un uscator de par .Trebuie sa mearga mai repede oricum decat sa-l lasi sa se usuce natural. In plus poate nu se mai depune nici praful.
Ghita A.
Eu sper ca nu mai trebuie sa repet operatiunea, pana acum arata f bine farul, a trecut mai bine de 4 saptamani si nu am mai avut problema respectiva. Oricum este destul de greu sa il spal inauntru, de aceea am si ales spirtul, am zis ca e un dezinfectant mai bun decat apa cu sapun (na, ca am facut si o rima... poet ma fac). Accesul inauntru farului este mai mult decat dificil, doar prin gaura (destul de mica) prin care intra becul. Si in plus farul este foarte mare, cand il iei jos ti se pare enorm. Oricat m-am straduit au ramas colturi in care nu am putut ajunge (nu am fol pensula, am fol un bat cu vata).
Probabil daca o sa spal motorul o sa am iarasi probleme, dar nu sunt adeptul spalarii motorului... asta ar putea fi un nou topic... trebuie sau nu sa spalam motorul...
TLS-09
Deschide topicul trebuie sa fie interesant. Vezi ca am deschis si eu unul "Cu masina la spalatorie" (cred ca pe off topic) dar acum imi dau sema ca nu am atins problema spalarii motorului.
Marius43590
La mine, in cartea masinii, scrie ca daca apare condens pe faruri nu trebuie sa-mi fac probleme. In momentul in care sunt folosite, becul emana destula caldura pt a rezolva singur problema.
Alexandru
QUOTE(Ghita A.)
Salut
Am o problema cu unul din faruri, si anume cand spal masina (de obicei) farul din stanga transpira pe interior si are un aspect tare urat asa. Sunt curios pot aparea si alte probleme de la stropii de apa care apar in interior? Ce pot sa fac sa nu mai apara? (exclus varianta sa nu mai spal masina smile.gif )

Coincidenta sau nu, pe partea respectiva nu merge pozitia.


Etanseaza farul cu pricina la imbinarea dintre geam si corpul farului folosind un cordon subtire de silicon sanitar - se gaseste de vanzare la orice magazin de profil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.