Help - Search - Members - Calendar
Full Version: fum alb la diesel
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
andrei63540
am un ford transit 2.0 td la 100 000 kilometri si de pe la 80 000 kilometri a inceput sa scoata fum alb la pornire si dupa pornire cam 10 minute. Dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum deloc dar mirosul esapamentului seamana cu uleiul ars, total diferit de mirosul pe care il avea cand am cumparat-o (la 60 000k). Mentionez ca nu consuma ulei si nu pierde lichid de racire, nu scoate fum negru decat la acceleratii bruste, dar puterea motorului a scazut aproximativ cu 6-7 cai putere in timp ce consumul de motorina a crescut cu aproximativ 10%. Ma gandeam la garnitura de chiuloasa avand in vedere ca un schimb de ulei a fost facut cu 5000 kilometri mai tarziu decat trebuia, dar daca nu pierde lichid de racire garnitura nu ar trebui sa fie arsa sau uzata. Care ar putea fi cauza fumului alb? Astept parerile voastre, multumesc.
James Kilowatt
Condensul din tobe. Stai calm... daca era dusa garnitura aveai probleme mult mai mari. Se intampla la toate masinile in primele minute de la pornire.
Andrei Suzuki
Iese fum alb si acum,cand e f frig,asa ca sa nu-ti faci griji. wink.gif
HalbaSus
Opelul cand il pornesc acum iarna fac "smoke screen" in spatele meu... biggrin.gif
Alex-F1
Pai da, io chiar ma uitam iarna in trafic la masinile din fata mea: unele scoteau abur alb in timpul mersului sau la semafoare, iar altele nu blink.gif La inceput credeam ca-i diferenta intre benzina si diesel, dar apoi m-am uitat mai atent: n-au legatura, sunt benzinare care scot si care nu scot si sunt diesel care scot si care nu!!!! Care-ar fi explicatia? Temperatura motorului? A mea iarna scoate abur destul de mult vreo 10-15 min. dupa pornire, apoi treptat aburul dispare complet......poate la acceleratie scoate ceva, dar io cel putin in oglinzi n-am vazut nimic!!!

Vorbeamos
ALEX
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Opelul cand il pornesc acum iarna fac "smoke screen" in spatele meu... biggrin.gif


Pai taman de asta nu avem noi Diesel-e in America. Ca sa nu poluam Terra. Si pen" ca ne-am facut contributzia astfel...nu semna Kyoto Agreement. Na...am zis-o.
HalbaSus
QUOTE
Pai taman de asta nu avem noi Diesel-e in America. Ca sa nu poluam Terra. Si pen" ca ne-am facut contributzia astfel...nu semna Kyoto Agreement. Na...am zis-o.


dupa cum s-a zis era vorba de condens, nu de noxe (pt alea scot fum negru, cand accelerez biggrin.gif)... eu in oras ard 7-8 litri de combustibil intr-o suta de km ? maica-mea cu V6-le ei arde aproape 20 de litri de combustibil... ma intreb care polueaza mai mult... oricum i'm not an enviromentalist... perspectiva de a merge cu motoare electrice, celule de amoniac, pipi de zana si alte chestii care nu fac "vroom vroom" ma dezgusta... iar omuletii verzi care considera ca motorul cu combustie interna este lucratura satanei ma enerveaza...
CRG
a mea nu face condens deloc la pornire, nici macar pe frig. ce-i drept, are doar 8000 km.. biggrin.gif

si siroco-ul ala (termen preluat de la Cosmin biggrin.gif ) face toti banii, in 5-7 minute e motorul la temperatura de sarcina. pe vremea asta.
James Kilowatt
F1 are dreptate... americanii au optat mai inspirat pe termen lung smile.gif Cand se termina petrolul si se trece la biocombustibili, etanolul are o productie la hectar mult mai buna decat diesterul. Deja americanii fabrica la greu si-l amesteca in benzina.
Iar Brazilienii sunt top in domeniu. O treime din combustibilul lor e de origine vegetala.
UE ca de obicei e in coada clasamentului si in plus cand se termina cu petrolul, dieselele ajung la gunoi. Eu am ost inspirat, peste 30 ani Nubira mea o sa mearga si cu alcool si cu biogaz biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE
UE ca de obicei e in coada clasamentului si in plus cand se termina cu petrolul, dieselele ajung la gunoi.


asta s-o crezi tu... cand o sa se termine petrolul o sa mergem la restaurante mexicane, luam uleiul in care au prajit fajitas si alte chestii delicioase, il strecuram, adaugam continutul unei brichete.... il lasam la "macerat" cateva saptamani apoi il turnam in rezervorul TDI-ului si vom demara in tromba lasand in spate miros de chilli con carne si ne vom intrece la semafor cu tipul cu renault-ul care scoate miros de cartofi prajiti sau cu fiat-ul cu miros de pizza... the future sounds... yummi... biggrin.gif

Lasand gluma la o parte am vazut la teleu un tip care cu ulei folosit de un restaurant mexican (presupun ca functioneaza si cu uleiuri folosite de alte restaurante) combinat cu un pic de gaz pt brichete (foarte putin raportat la ulei) a obtinut (fara vre-un procedeu tehnologic complicat) un combustibil care putea fi turnat in rezervorul oricarui motor diesel fara nici o modificare si putea obtine aceleasi performante pe care le obtinea cu motorina (lasand ce-i drept in urma un miros de chilli con carne biggrin.gif)...

Avand in vedere ca dieselurile devin din ce in ce mai economice o familie care foloseste o skoda fabia 1.4 TDI va putea sa isi alimenteze masina cu resturile de la cartofii prajiti... economic, ecologic... dar nu foarte sanatos (ma refer la cartofii prajiti consumati zilnic biggrin.gif).

Folosirea combustibililor pe baza de alcool nu e o idee foarte buna in romania pt ca la mult timp dupa "epoca de aur" in care romanii trageau benzina din rezervoare cu furtunul... romanii vor avea un nou motiv sa "traga" din rezervor biggrin.gif.
Andrei38283
QUOTE(MR28673)
F1 are dreptate... americanii au optat mai inspirat pe termen lung smile.gif Cand se termina petrolul si se trece la biocombustibili, etanolul are o productie la hectar mult mai buna decat diesterul. Deja americanii fabrica la greu si-l amesteca in benzina.
Iar Brazilienii sunt top in domeniu. O treime din combustibilul lor e de origine vegetala.
UE ca de obicei e in coada clasamentului si in plus cand se termina cu petrolul, dieselele ajung la gunoi. Eu am ost inspirat, peste 30 ani Nubira mea o sa mearga si cu alcool si cu biogaz biggrin.gif

Nu se arunca nici un diesel. A inventat un neamt parca motorina din pisici moarte. Bagi doi motani mai mari si mergi o suta de km. laugh.gif
andrei63540
QUOTE(MR28673)
Condensul din tobe. Stai calm... daca era dusa garnitura aveai probleme mult mai mari. Se intampla la toate masinile in primele minute de la pornire.

Nu e vorba de condensul din tobe, cand am luat masina la 60 000 kilometri si la rece si la cald nu vedeai nici un pic de fum+ca gazele din esapament miroseau frumos, a euro 3...acum miros ca alea de la aro, indiferent ca e rece sau cald motorul si indiferent de anotimp. Si oricum, puterea scazuta si consumul mai mare cum se explica??? Pe alt forum au spus cei de acolo ca poate fi pompa de injectie dereglata, un injector care baga motorina prea multa sau o baga incorect, injector infundat, simeringul din capatul supapei uzat.... ce sa aleg din toate astea?? Oricum garnitura de chiuloasa pare buna ca nu imi pierde deloc lichid de racire, as crede ca e vorba de un injector sau pompa de injectie dereglata....sau uzura simering in urma uleiului neschimbat la timp...nu stiu
paun-3
verifica injectoarele si eventual avansul.
James Kilowatt
Eu cred ca sunt doua probleme distincte: Fumul alb si consumul cu lipsa de putere. Prima nu cred ca e o problema, daca spui ca dispare la cald atunci e clar condensul.
A doua, poate fi intr-adevar o problema de injectie sau de ECU. Ai avut vre-un "engine check" aprins vreodata? Ar trebui poate sa faci o scanare care ar putea detecta eventual niste parametri aiuriti. Asta e mai simpla si mai ieftina, daca nici asta nu da vre-o indicatie, atunci se complica...
andrei63540
QUOTE(MR28673)
Eu cred ca sunt doua probleme distincte: Fumul alb si consumul cu lipsa de putere. Prima nu cred ca e o problema, daca spui ca dispare la cald atunci e clar condensul.
A doua, poate fi intr-adevar o problema de injectie sau de ECU. Ai avut vre-un "engine check" aprins vreodata? Ar trebui poate sa faci o scanare care ar putea detecta eventual niste parametri aiuriti. Asta e mai simpla si mai ieftina, daca nici asta nu da vre-o indicatie, atunci se complica...

Am avut aprins indicatorul de la bujiile incandescente si am dus-o la service unde au descoperit sonda de temperatura defecta. Dupa inlocuire cred ca i-au resetat calc de bord, altfel ramanea aprins, asa ca dupa resetare trebuia sa mearga ca noua.
James Kilowatt
Resetarea nu repara orice problema, sterge doar codurile de eroare si o parte din parametrii "invatati" de ECU, insa nu repara senzori sau injectoare paradite.
Poate mai sunt si alte probleme cu exceptia celei detectate de scanner. Acum tot rau trage si tot consuma mult?
andrei63540
QUOTE(MR28673)
Resetarea nu repara orice problema, sterge doar codurile de eroare si o parte din parametrii "invatati" de ECU, insa nu repara senzori sau injectoare paradite.
Poate mai sunt si alte probleme cu exceptia celei detectate de scanner. Acum tot rau trage si tot consuma mult?

tot la fel trage si consumul e la fel. Trebuie sa o duc la o scanare, dar caut alt loc in afara de casa auto, cei de acolo sunt cam tigani, pun la manopera timp dublu decat cel real
malin34426
Fum alb inseamna avans mic, sau antigel in camera de ardere. Avansul mic poate fi dat si de injector (-toare) infundate sau de nealimentare suficinta cu motorina. Dupa incalzire , reducandu-se necesarul de motorina injectata, se comporta normal , la rece insa ii trtebuie mai mult.
(exista stricta legatura intre cantitea injectata si avans influentandu-se mult una pe alta)
lucian39835
Nu se arunca nici un diesel. A inventat un neamt parca motorina din pisici moarte. Bagi doi motani mai mari si mergi o suta de km. laugh.gif[/quote]

Si atunci vei avea pobleme cu ecologistii. Dar daca ii eutanasiezi...s-ar putea rezolva .
lucian39835
QUOTE(MR28673)
F1 are dreptate... americanii au optat mai inspirat pe termen lung smile.gif Cand se termina petrolul si se trece la biocombustibili, etanolul are o productie la hectar mult mai buna decat diesterul. Deja americanii fabrica la greu si-l amesteca in benzina.
Iar Brazilienii sunt top in domeniu. O treime din combustibilul lor e de origine vegetala.
UE ca de obicei e in coada clasamentului si in plus cand se termina cu petrolul, dieselele ajung la gunoi. Eu am ost inspirat, peste 30 ani Nubira mea o sa mearga si cu alcool si cu biogaz biggrin.gif


Peste 30 ani, dupa ce dieselul meu ajunge la gunoi, cu banii economisiti din combustibil imi voi cumpara 5 Lexus electric+gaz si o sa rad de ala cu Nubira.
lucian39835
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE
UE ca de obicei e in coada clasamentului si in plus cand se termina cu petrolul, dieselele ajung la gunoi.


asta s-o crezi tu... cand o sa se termine petrolul o sa mergem la restaurante mexicane, luam uleiul in care au prajit fajitas si alte chestii delicioase, il strecuram, adaugam continutul unei brichete.... il lasam la "macerat" cateva saptamani apoi il turnam in rezervorul TDI-ului si vom demara in tromba lasand in spate miros de chilli con carne si ne vom intrece la semafor cu tipul cu renault-ul care scoate miros de cartofi prajiti sau cu fiat-ul cu miros de pizza... the @#$%@ sounds... yummi... biggrin.gif

Lasand gluma la o parte am vazut la teleu un tip care cu ulei folosit de un restaurant mexican (presupun ca functioneaza si cu uleiuri folosite de alte restaurante) combinat cu un pic de gaz pt brichete (foarte putin raportat la ulei) a obtinut (fara vre-un procedeu tehnologic complicat) un combustibil care putea fi turnat in rezervorul oricarui motor diesel fara nici o modificare si putea obtine aceleasi performante pe care le obtinea cu motorina (lasand ce-i drept in urma un miros de chilli con carne biggrin.gif)...

Avand in vedere ca dieselurile devin din ce in ce mai economice o familie care foloseste o skoda fabia 1.4 TDI va putea sa isi alimenteze masina cu resturile de la cartofii prajiti... economic, ecologic... dar nu foarte sanatos (ma refer la cartofii prajiti consumati zilnic biggrin.gif).

Folosirea combustibililor pe baza de alcool nu e o idee foarte buna in romania pt ca la mult timp dupa "epoca de aur" in care romanii trageau benzina din rezervoare cu furtunul... romanii vor avea un nou motiv sa "traga" din rezervor biggrin.gif.


Au incercat italienii sa inlocuiasca motorina cu "ulei de rapita".......si au facut praf un motor de Punto.
Cred ca tot "gazul" si mai ales "electricul" vo face parte si viitor. Dar.....pana atunci.......VRRRRUUUUUUMMMMM !
suliman48653
QUOTE(andrei63540)
am un ford transit 2.0 td la 100 000 kilometri si de pe la 80 000 kilometri a inceput sa scoata fum alb la pornire si dupa pornire cam 10 minute. Dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum deloc dar mirosul esapamentului seamana cu uleiul ars, total diferit de mirosul pe care il avea cand am cumparat-o (la 60 000k). Mentionez ca nu consuma ulei si nu pierde lichid de racire, nu scoate fum negru decat la acceleratii bruste, dar puterea motorului a scazut aproximativ cu 6-7 cai putere in timp ce consumul de motorina a crescut cu aproximativ 10%. Ma gandeam la garnitura de chiuloasa avand in vedere ca un schimb de ulei a fost facut cu 5000 kilometri mai tarziu decat trebuia, dar daca nu pierde lichid de racire garnitura nu ar trebui sa fie arsa sau uzata. Care ar putea fi cauza fumului alb? Astept parerile voastre, multumesc.


eu am patit la o toyota hiace 2.4 L diesel asa ceva.
la mine era de vina pompa de amorsare. baga si ceva aer pe langa motorina.
la diesel, fumul alb si mirosul ala de care zici e de la aer fals pe care il tragi de pe undeva. vezi pe instalatia de alimentare sa nu ai vreun colier slab sau un furtun crapat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.