Help - Search - Members - Calendar
Full Version: masina noua vs. second hand
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Iulian8
dispunand de o suma intre 10.000-14.000 euro aproximativ , orice cumparator de masini are de ales dintr-o gama larga de masini, atat noi luate de la dealeri cu garantiile de rigoare dar atat second hand aduse din occident, bineinteles la banii astia ceva mai luxoase eventual din clase mai mari. ce e de preferat din cele doua variante?
G e o r g e
clar si fara ezitare MASINA NOUA .
de ce ?
plusuri :
ai garantie !!!
este noua, lipsita de defecte de fabricatie(sau procentajul pt a avea asa ceva este f f f f f redus)
minusuri:
cu aceeasi bani iti cumperi ceva mai luxos , dintr-o clasa superioara, poate cu mai multe dotari la SH

masina SH:
in majoritatea cazurilor sunt tzepe , DAR exista si acele cazuri rare de masini vandute la mana a doua pt ca proprietarul se saturase de ea, iar masina era chiar f buna !

plusuri:
vezi minusuri la masina noua

minusuri:
ai mare sansa sa o iei in barba
costurile de intretinere sunt mai ridicate in cazul unui SH
trebuie tinut cont de faptul ca iti cumperi o masina care de noua este mai scumpa decat una care ai fi putut-o lua in aceeasi bani, deci in service scoti ceva mai mult.

cam atat , dar mai completez eu.
oricum bun subiect iulian.
madalina
Sunt de acord cu George! Masina noua categoric, dar eu n-as lua una fara cel putin doi ani garantie! Exista riscul caluand una sh sa platesti reparatii cat diferenta dintre una noua si cea pe care ai luat-o! Dar daca vrei sa schimbi masina in fiecare an, nu merita sa iei noua, decat daca nu ai ce face cu banii sau produci ceva cu ea!
In RO, exista si riscuri destul de mari de cumpara o masina sh furata, dar inmatriculata aici, ca doar se rezolva totul cu bani! Dardaca ai ghinion, peste ceva timp, ramai si fara bani si fara masina! Cunoscuri foarte multe cazuri din astea! Si intrebare pentru Iulian:din cate am inteles te ocupi cu masini sh. Eu stiu de la varul meu care isi schimba la fiecare 6-12 masini masina, numai sh, unele chiar f vechi, ca cele mai ieftine masini sh sunt in Olanda nu in Germania. E adevarat sau nu? Daca da, de ce aduce toata lumea din Germania?
Iulian8
pt madalina: este fals ca masinile din olanda ar fi mai ieftine decat cele din germania, este o chestie f generala, dar sa sti ca sunt si f masini pe piata SH aduse din olanda. eu de ex aduc din germania din cauza ca am la cine sa stau in germania in vreo 4 locatii diferite, in olanda nu cunosc pe nimeni si nici limba olandeza nu o stiu. dar tot asa de bine se pot aduce masini din belgia sau franta, dar sa nu uitam ca germania este cel mai mare producator de autoturisme din europa si pe piata SH din romania cele mai multe masini sunt cele germane.Iar fabrica PSa-Peugeot se afla la mai putin de 3 km de granita cu germania, de ex...
totusi , revenind la subiect, se vand mult mai multe masini SH prin pietele auto din romania decat masini noi....iar treaba cu tzepele e de domeniul trecututlui, trebuie sa stiti ca orice masina adusa de afara trebuie omologata la RAR unde mai nou exista un stand , sau cum sa ii zic , noi ii zicem tunel, unde iti verifica masina , daca au fost modificate seriile sau daca s-a lucrat la sasiu cu sudura, asta se poate observa cu ceva aparatura cu laser si nimeni nu se mai incumeta ca in trecut ( atunci aveau o scuza ca nu exista aparatura necesara) ca pt 100 euro sa inchida ochii si sa omologheze o masina furata ( in legatura cu asta as putea sa va povestesc multe chestii pe care le-am patit cu RAR-ul in ultima vreme si anume ca acum sunt f suspiciosi si la o mica liniutza invizibila ochiului liber trasata linga seria sasiului, fapt in urma caruia a trebuit sa imi fac dosar la politie, sectia furturi auto cu constatare tehnico stiintifica pe care a trebuit sa o semneze chiar seful politiei timis ca sa demonstrez ca masina e cea specificata in acte). Mai nou asa se lucreaza in Timis, nu stiu in alte judete sau capitala ce se petrece la RAR, dar aci nu e de joaca, nimeni nu risca sa isi puna semnatura pe o masina furata sau cu seria modificata. Iar mai nou chestia cu ""tunelul"" la RAR se face si la masinile cumparate din Tzara care au peste 2000 cmc. Deci la asa verificari cred ca chestia cu suspiciunea de furt este neavizata.
madalina
Daca ai fi avut pe cineva mare, fie din oficialitati, fie din lumea interlopa, nu te-ar mai fi intrebat nimic! Oare decazul cu procurorul ce conducea o masina furata si inmatriculata nu a auzit nimeni? Si multe altele...
Iulian8
am zis, s-a intamplat inainte, acum nu isi mai asuma nimeni riscul tocmai din cauza faptului ca au fost cateva cazuri si se fac eforturi ( sunt sigur) de a elimina pe cat se poate cazurile cu masini furate insa daca se fura ceva din germania eu cred ca va fi un mercedes S klasse, un BMW seria 7, un Touareg, un M klasse adica ceva sa 'merite', nu un golf sau un focus amarat pe care il iei de acolo cu 7 mii.
pt george: credeam ca sti cum functioneaza treaba cu SH din germania. Dar pe scurt iti explic eu. Nici decum nemtii nu isi vand masinile pt ca sunt stricate sau au probleme, mai ales daca au 1-2-3 ani ci pt ca majoritatea isi iau masini in leasing pe 1-2-3 ani si cand li se termina leasingul le vand pt a lua altele ca sa aiba cu ce sa se descarce pe firma si asa apar pe piata masini f bune de 1-2-3 ani pe care noi le aducem din germania si crede-ma ca au fost persoane din diferite orase ale tzarii cu care am pastrat legatura dupa ce le-am vandut o masina si au mai venit si de 2-3 ori ( in intervale de 2-3 ani) sa ia masina de la mine sau clienti recomandati de acestia. Mai este o categorie de oameni care isi iau tot timpul masini noi pt a fi in pas cu moda sau cu vecinii ( in germania invidia e la rang mare) si daca un neamt are un BMW seria 5 din 2000 si vecinusu isi ia unu din 2003 , musai tre si el sa isi ia unu sa nu fie mai prejos in ochii lu vecinusu. Ma rog, explicatii sunt multe, cert este ca piata germana e plina cu masin SH de cativa ani in stare f buna dar sunt si multe masini lovite care vin la pret bun si pe care romanashul l cumpara, le repara si le vinde dar pt asta exista metode pt a fi depistate iar cine e in bransa stie despre ce vorbesc. Crede-ma ca cine e in bussinesul asta pe bune nu isi permite sa isi bata joc de masina sau de client, pt ca are investiti banii lui acolo , nu e ca la dealer unde un angajat pe cativa dolari iti prezinta f neutru o masina pe care probabil nici nu a condus-o eventual intr-un test de cativa km, gandeste-te ca eu inainte de a vinde o masina o conduc cel putin 1500 km, deci stiu despre ce e vb.
madalina
Daca ai cumpara o masina, ai aduce-o din Germania si ai constata ca e tzeapa, ce ai face? Tot ai cauta un fraier caruia sa i-o vinzi Iar cu nemtii nu cred ca este chiar asa! Iar faptul ca domina masinile germane in Ro se datoreaza mitului "masina germana e masina germana"! Iar nemtii le vand ca sa-si ia japoneze!
Iulian8
madalina: detailiaza ce inseamna tzeapa?
iar despre chestia cu nemtii isi vand masinile ca sa isi ia japoneze, eventual emigrantii din germania...... oricum vanzarile de masini japoneze e mult prea mica comparativ cu cea de masini germane.asta se poate observa si pe autobahn-urile lor, predomina bmw-urile, Vw-urile, mercedesurile, ford-urile, opelurile, audi-urileetc...apoi restul.
madalina
cu riscul de a-mi spune iarasi comentator de fotoliu, mai citeste statisticile! Observatiile empirice ofera de cele mai multe ori informatii gresite!
Iar la tzeapa, ma refer la o masina cu defectiuni mai mici sau mai mari consum exagerat etc? pe scurt, masina nu corespunde impresiei de la plecare!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-15 00:00 ]
Iulian8
ma scuzi acum dar daca esti asa de atasata statisticilor , spune-mi si mie care sunt vanzarile mazda si care sunt vanzarile VW pe 2002 sau daca gasesti undeva pe 2003 pana in oct sau nov cu atat mai bine, eu nu sunt un asa de bun cautator de statistici .tare as vrea sa stiu. sau sa ne apropiem putin de realitatea romanesca , care sunt vanzarile vw si cele mazda in romania pe 2003? eu ma bazez in general pe ca vad pe strada.


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-15 00:59 ]
G e o r g e
iulian:
am avut 2 masini SH cumparate: ambele din germania luate un opel omega (care avea pb cu cutia de directie, si instalatia electrica , masina era din 1998 si eu am luat-o in 2001 zicand ca nu are decat 3 ani !!! , si era o mare tzeapa) a doua masina o laguna I din 94, ce am cumparat-o in 97-98, si care avea 67 000 km pe bord, iar in realitate avea 267 000 km , avea pb cu suspensiile , bucsele , barele de torsiune , tot tacamul...

dupa 2 asemenea experiente, eu PE BANII MEI, nu mai imi incerc norocul!!! este definitiv. nu mai cumpar decat masini noi, chiar dc nu sunt la fel de luxoase ca unele SH la aceeasi bani
madalina
Faptul ca Mazda nu are vanzari pe piata romaneasca se datoreaza mai multor factori:
1. strategie de marketing 0! Au oameni foarte competenti in service, dar la vanzari slabi!
2. Romanii inca sunt de parere ca masina germana e masina germana, desi din punct de vedere al rigurozitatii si atentiei la detalii, japonezi sunt mult peste nemti! Chiar si chestii de genul punctualitate germana sunt doar stereotipuri fara acoperire reala! O prietena a mers in Germania cu trenul si erau o dezorganizare mult , dar mult mai maredecat in Gara de Nord din Bucuresti!
3. Masinile japoneze au taxe 30%
4. De obicei romanul a condus o dacie sau o masina straine de acum 30 de ani, se urca intr-una noua sau de 2-3 ani si bineinteles ca este masina in comparatie cu ce acondus pana atunci si bineinteles ca ia prima astfel de masina ce-i iese in cale!
Apropo, stii care estecea mai vanduta marca mondiala? Toyota, iar pe doi GM, mai ales datorita pietei nord-americane! Si inca o intrebare, daca masinile germane sunt atat de extraordinare si mirabuloase, dece in topul 10 al celor mai bune marci facut in Germania nu sunt decat trei germane, Audi,BMW si Mercedes? Si nu pe primel e trei pozitii:Germania
1.toyota
2.Mazda
3.BMW
4.Honda
5.Subaru
6.Nissan
7.Audi
8.Mercedes-Benz
9.Mitsubishi
10.Daihatsu

Si nu sunt pe primele doua locuri!
OMEGA
Dar de parcurile din marginea buc care aduc masini pe comanda din vest ce ziceti???
Iulian8
madalina de cate ori ai fost in germania anu asta? sau ai fost vreodata? cred ca deja vorbim prostii cu dezorganizarea din gari si alte tampenii...eu am fost anu asta la salonul de la frankfurt si am vazut multe acolo, nu cred ca poti vorbi in necunostiinta de cauza.germanii sunt campioni mondiali la organizare si sunt renumiti pt asta si chestia asta n-o zic eu ci lumea intreaga.
eu zic sa nu ne indepartam prea mult de subiect pentru ca pe tema asta putem vb f mult, nu ma intereseaza care e cea mai vanduta marca mondiala, cu toate ca de-a lungul timpului tot VW detine recordul , si iti zic si de ce in america , masinile japoneze au luat teren, din cauza faptului ca masinile americane consuma f mult iar japonezii au speculat chestia asta si i-a momit pe americani cu masini cu consum mic, comparativ cu al lor insa in europa treaba a stat altfel, noi aveam deja masini cu consum mic iar japonezii n-au venit cu nimic nou pe piata europeana. eu zic ca vb numai de piata europeana si cea romanesca. si ca sa revin, VW a vandut in 2002 4 mil exemplare, cat a vandut mazda?
george, eu am avut nenumarate masini SH din germania si nu avut probleme cu nici una, poate ca ai fost mai ghinionist , nu ai stiut cum sa iti alegi masina, nu am zis ca nu sunt si ciurucuri pe piata dar in general sunt ok. si daca ai citit aci pe forum au fost postate nenumarate subiecte cu masini cumparate de la dealeri cu defecte la care dealerii nici n-au vrut sa auda ca tre sa le repare decat dupa perioada de garantie , asa ca ce garantie iti ofera o reprezentanta care iti face o faza din asta dar si care iti cere bani pt verificari in timpul garantiei....sau care iti 'umbla' la masina inca din showroom, vezi PSA...?
eu m-am lamurit cu masinile de la dealeri, pe langa ca sunt f scumpe , mai si pierzi o gramada de bani cu ele cand vrei sa le revinzi dar si ai o groaza de probleme cand ai vreo defectiune in garantie si astia nu vor sa o remedieze decat pe bani.
george , de ce totusi ai cumparat masinle alea daca aveau defecte?

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-15 14:38 ]
madalina
Bine punctat Omega!
Iulian8
imi pare rau, nu sunt din bucuresti, nu stiu despre ce e vorba.
G e o r g e
iulian: pt ca am fost fraierit de cineva care vindea masini la mana a doua , asa cum esti si tu. adica omul iti aducea ce vroiai, ii dadeai o comanda si te suna peste catva timp dc avea ceva interesant . au fost 2 firme diferite de la care am cumparat una a fost auto bruxelles , si a doua nu mai stiu cum se numea.

dar ambele txepe de masini, asa ca m-am lecuit, repet, PE BANII MEI nu mai fac experimente ca sa vad dc pica o masina buna sau nu.

si ai mai zis ca direct de la dealer luata masina noua poate sa-ti faca pb. pai atunci una rulata cu siguranta ca iti va face pb .

madalina
Iulian explica-mi si mie logic cum este chestia asta:daca e noua, e posibil sa ai probleme, iardacac e sh cu siguranta nu ai s masina consuma mai putin decat indica producatorul in teste speciale (fara stopuri, fara [ietoni, viteza constanta, nu prea mare etc)!
Iulian8
aaa, da am auzit si eu ca acolo la voi sunt tzepari multi, toti tziganii s-au apucat sa aduca masini de la nemti dar merg acolo, habar n-au sa vorbesca cu proprietarii deci nici nu negociaza preturile si nici nu afla daca masinile au probleme, habar n-au ce intrebari sa puna , ce mai sunt pe dinafara, dar cand vin cu masinile aci sunt ca niste mari experti ca vezi doamne ce masini au adus ei de acolo.
eu am crezut ca ti-ai luat tu masina direct din occident si nu de la tunarii de la marginea bucurestiului, asa se explica. normal ca si eu cand merg acolo, caut cateva zile ca sa evit sa iau masini de la turci , rusi, si alte natiid e tzepari si sa iau numai masini pe care le pot testa acolo rapid intr-un service sau daca masina chiar se vede ca e bijuterie, nu ma pun sa o desfac si sa o controlez la matze ci numai checkurile de rigoare, iar despre kilometraj, masina tre sa aibe carte de service . care n-au e tzeapa. sunt multi factori de care tre sa tii seama cand cumperi o masina.
ma mai gandesc la o chestie, oare masinile are vin aci in reprezentante nu sun cele cu probleme si care nu au reusit sa le dea in occident si atunci ni le arunca noua ca suntem mai fraieri? asa se explica de ce sunt mai prost calitativ masinile noi noutze luate de la dealer decat multe masini SH aduse din germania care au fost deja trecute de cateva verificari tehnice ( nu facute in bucuresti ci la ei) si care au circulat pe autostrazile lor si au fost intretinute 'nemteste'...poate ca acelasi principiu functioneaza si la masini ca si la produsele cosmetice fabricate in occident pt piata estica...
madalina
Uite un motiv pt care eu sunt admiratoare a masinilor japoneze: au aceeasi masina si pentru Europa deVest si pentru Europa de Est! Am verificat acest lucru pentru Mazda si pentru Toyota, in schimb nissan, cel putin la micra, are in Romania o oferta mult , dar mult mai restransa decat pentru Europa de Vest! La toyota, aceleasi dotari standar sunt si pentru Romania, si pentru Franta si pt Germania etc! Eu as fi vrut pe Corsa tapiterierosie, disponibila in Germania, dar pentru Europa de ESt nu, ca suntem mai...primitivi din punctul lor de vedere si nu vedem diferentele! Cand eram la scoala si am aflat ca Manhatten a fost vandut pe niste margele de indieni, radeam, dar suntem cam in aceiasi situatie si noi astazi, si la masini, si la haine, electronice, cosmetice etc
Si da Iulian, am fost in germania desase ani incoace in fiecare an, dar o colega a mea plecarta cu trenul in germania pana in Frankfurt pe Oder a pierdut doua legaturi in Germania din cauza ca trenul ce venea din Viena a avut intarziere 1 ora, iar al doilea pentru ca mai erau 5 minute pana sa plece trenul si era afisat gresit peronul! Eu fiind cu un grup a trebuit sa stau in Germania 2 ore sa-i explic unui idiot de la polotia vamala ca p persoana din grup era diferita de unul pe care il cautau ei deoarece aveau acelasi nume si prenume si erau nascuti in aceasi zi, luna si an, dar in locuri diferite si el nu intelegea dece nu sunt una si aceeasi persoana! A verificat de trei ori pana a inteles!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-15 16:08 ]
G e o r g e
iulian: nu m-ai inteles. masinile le-am luat de la firme care faceau acest lucru, si nu erau tigani. erau firme cu sediu cu tot tacamul!
drept urmare ce-a de-a doua masina am dat-o inapoi la 2 luni cand am aflat ca are 267 000 km si nu 67 000. cum? pai in germania cand au pus-o la vanzare i-au schimbat si uleiul, si au atarnat o eticheta cu o sarma pe care scria ce tip de ulei a fost folosit la cati km a fost schimbat si cand trebuie schimbat din nou.
si asa am luat tzepa... recunosc ca sunt un bou ca am luat SH, dar nici nu mai iau alta. pe veci. cum de altfel alta dacia nu o sa mai cumpar. ca idee asa .

OMEGA
Ok! Vad ca tot nu ajungeti la o concluzie!
Lasand la oparte cine si cate masini a avut si si-adus din germania sau din tarile de vest...
Haideti sa comparam si second-handurile mai "noi" adica din 2002, de un asa model ce ziceti, nu ar fi mai convenabil un second-hand de 1-2 ani decat o masina noua???
Iulian8
din pacate nu toti in romania sunt asa de bine dotati financiar ca tine ca sa isi poata lua o masina noua si majoritatea romanilor tot second hand o sa isi ia si o sa le schimbe intre ei pana ajunge masina la fier vechi. asta e n-avem ce-i face, din pacate bastarzii astia care ne conduc ne-au adus in starea asta si trebuiie sa stim a ne descurca cum putem mai bine.
G e o r g e
aici sunt absolut de acord cu tine... din pacate situatia nu prea pare sa tinda in sus ... tot mai jos ne ducem si tot asa o sa continuam mult timp de acum incolo.
dragos10
pt George:Cum ai constatat ca opelul omega avea de fapt 267000 km si nu 67000
G e o r g e
nu opelul ci laguna avea 267 000 si nu 67000 si am mai spus o data : era prinsa cu o sarma o eticheta de la schimbarea uleiului la motor pe care scria ca a fost schimbat la 267 000 km.
opelul avea 96 000 km , si cand a ajuns la 100 000 km s-a blocat kilometrajul, ghici de ce??? pt ca atunci cand l-au dat inapoi au rupt o rotita de siguranta ...
asa ca toate masinile la mana a doua au kilometrajele manarite ...
Alin4
Cred ca cumparatorii de auto se impart pe mai multe categorii . Cei care stiu cum sa-si aleaga o masina , cei care cred ca stiu sa-si aleaga o masina (acestia sunt cei ce se plang ca au luat tzeapa) si cei care nu stiu sa-si aleaga o masina. Din nefericire xsita multi conationali ce habar nu au sa aleaga si sa cumprere o masina pt. ei , iar pe langa asta mai isi ofera serviciile de "specialisti" si rudelor sau cunostintelor . Cei ce nu prea stiu sa isi aleaga o masina SH cumpara una noua , chiar daca nu e jeepul sau coupe-u care il visau fiindca beneficiaza de garantie , iar asa dorm mai linistiti . Mai sunt multi care nu stiu ca si cu garantia poti avea cosmaruri , adica masina se strica si nimeni nu-i da de cap (caz concret daca e cineva curios) perioada in care nu primesti o alta masina sa te dai cu ea. Adica ai spart porcusoru' si ai cheltuit banii si mergi cu firu' la job. Oricum daca as avea de cheltuit suma pe care ati propus-o nu mi-as lua una noua , ci mi-as lua un SH . Asta pt. ca nu fac parte din majoritate.
G e o r g e
alin , te inteleg, dar eu recunosc ca am fost un mare bou cand mi-am luat acele masini la mana a doua. mi-am luat-o in barba si gata. cum nu toata lumea este cunoscatoare ca tine , nu toata lumea pote sa depisteze o tzeapa asa de usor. acest procent este undeva sub 0.1 % cu siguranta.
eu imi iau masina noua pt ca imi place sa miroasa totul a nou, imi place feelingul de masina noua, si imaginea de masina noua.

din pacate putine sunt ocaziile in care masina SH vanduta nu are absolut nici o pb .

spre exemplu renault megane I pe care l-am vandut la 7000km nu avea nici o pb, actualul proprietar il are de 1.5 ani si este in continuare f multumit neavand nici o pb cu masina

golf ul IV pe care l-am dat asemenea , sg pb este ca masina este prea joasa , si actualul proprietar se tot taraie din cand in cand.

dar fraieri ca mine , sa dea masini bune , nu prea gasesti...
RCS
Interesante discutii pe aici !
RCS
Legat de masinile second-hand: am cumparat un Mercedes 230 E (an 1992) direct din Germania de la o firma. Dupa 5 luni de umblat cu masina......surpriza: imi pica o piesa de la injectie care nu costa nici mai mult nici mai putin decat 1500 Euro. Am aflat de la mecanicul de la Mercedes (dealerul din Arad) ca piesa respectiva a fost ,,facuta sa mearga'' (de catre firma germana, a se intelege ghilimelele de rigoare) maxim 3000 km dupa care se defecteaza, cu alte cuvinte a ,,masluit'' piesa. Asa ca de atunci nici nu mai vreau sa aud de masini second-hand (zici ca o iei din Germania si ai garantia ca masina este buna: total gresit). Aviz amatorilor de masini second-hand ! Ce-i nou ii nou !
G e o r g e
k sorin... sunt de acord cu tine , ce este nou este nou.
Iulian8
george: asa ca toate masinile la mana a doua au kilometrajele manarite ...
chiar crezi ca daca un tampit se suie pe o macara si se arunca in gol, toti de varsta lui vor face acelasi lucru?
hai sa fim un pic realisti. de ce sa umblu la un kilometraj la o masina de 2-3 ani care are 50-60.000 km in bord? iar tu de ce ai luat masina aia cand ai vazut pe eticheta de ulei ca are 267mii? o masina de 2-3 ani nici nu mai are km mecanic ci kilometraj electronic care se poate modifica pt o anumita suma, insa la orice cerificare la o reprezentanta , daca se citeste computerul central se va vedea km reali. asa ca numai cine nu vrea nu poate afla asta.iar cine nu stie , intreaba si va afla. aste-a sunt barbi cu kilometrajul...
adevarat ca ce e nou, e nou, insa pretul platit e prea mare iar cum majoritatea romanului e sarac , tot SH o sa isi ia. dar pe de alta parte nici macar in elvetia nu toata lumea isi ia masina noua, mai sunt si uniii care isi iau SH. cam cat pierzi la o masina noua in 2 ani daca vrei sa o vinzi? dar mai ales daac o iei in rate sau leasing, nici nu imi vine sa ma gandesc. dar unii mai avuti, normal ca cine stie cum fac banii aia si nu le pasa ca in 2-3 ani pierd bani cat sa isi mai ia o masina. si nu au una ci 2-3 ca deh, se plictisesc rpd de ele.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-17 23:18 ]
Iulian8
sorin: mare specialist , mesteru asta de la mercedes arad, cum si-a dat el seama ca 'piesa' a fost masluita sa mearga...hm , n-am mai auzit asa ceva. nu s-a gandit ca poate era in uzura normala? mai ales ca poate tu ai bagat benzina numai de 'super calitate', ai uitat de benzina care se gaseste la noi? poate ca masina a functionat f bine la nemti cu combustibilul lor insa la noi dupa cateva luni din cauza combustibilului a clacat. aici cred ca e vb si de capacitatea fiecaruia de a-si intretine masina. filtre, ulei, curele , schimbate la timp, etc...sau ne gandim ca o masina venita de la nemti sau chiar si noua, va merge la nesfarsit fara probleme? e totusi e o bucata de metal facuta de om, care nu e perfect deci nici ceea ce face el nu este perfect. sorine , cu 1500 euro iti aduc toata masina din 92 din germania cu injectie cu tot sau iti cumpar 3 injectii noi noutze pt 230E.

si eu as vrea sa imi iau un mercedes e klasse nou noutz dar costa sa zicem 50.000 euro si n-am banii astia dar sa zicem ca ii imprumut si fac rost de ei. va trebui ca in decurs de , sa zicem 3 ani sa platesc imprumutul inapoi plus dobanda care s-ar ridica sa zicem la 75000 in cel mai buna caz. peste 3 ani cand vreau sa vand masina mai iau pe ea cam 20000 deci eu am pierdut 55000 euro in 3 ani. cum vi se pare ? normal pt cei cu 3 masini si mari afaceristi e o nimica toata insa pt un om normal care castiga 200 euro pe luna e enorm de mult si tot un SH o sa isi ia ca peste 3 ani cand va varea sa il vanda , pierderea sa fie cat mai mica. aviz amatorilor de masini noi, ganditi-va si la pierderi.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-17 23:42 ]
RCS
Fara suparare Iulian dar nu stiu cum imi duci tu mie Mercedes 230 E din 1992 cu 1500 Euro cand eu am vandut masina anul trecut cu 8000 Euro (de ce oare cel care mi-a cumparat masina nu si-a cumparat si el masina cu 1500 Euro in loc sa dea pe a mea 8000 Euro). Chestia cu mecanicul este exact cum ti-am relatat anterior: daca a mintit sau nu ? Nu stiu ce sa zic ! Piesa noua costa 1500 Euro dar eu am luat-o din Germania (de la un schrot) cu 300 Euro.
madalina
Iulian, sau esti perfectiunea in persoana sau nu recunosti ca ai adus si masini cu mici probleme! Spui ca oamenii trebuie sa se gandeasca si la cat pierd! Corect:dar in ecuatia asta mai trebuie introdus ceva:pretul pieselor si manoperei, cel putin pentru reparatiile normale pentru o masina mai veche, desi sunt mai multe! intr-o luna 100 de euro, in alta 300 si se aduna...Majoritatea celor ce cumpara masini au cunostinte doarde utilizatori, nu de mecanica si pot fi usor pacaliti, iar comerciantii mizeaza pe castig cat mai mare, nu pe respectarea normelor etice! Asaca daca ia din vest o masina cu probleme, dar care nu pot fi observate decat de un specialist si da pe ea X euro si in Romania o vinde drept masina impecabila, doarca fostul proprietar s-a saturat de ea si o vinde cu pret dublu sau triplu, el este fericit! Poate respectivul nici nu va afla ca nu are masina pe care crede ca a cumparat-o!
RCS
La masinile second-hand, trebuie sa ai si mare-mare noroc ! Dau un singur exemplu: un amic are un Audi 80 din 1991 (model butoias) si l-a cumparat din Germania in 1994 (masina era destul de noua) cu 15.000 DM, si, desi umbla foarte mult cu ea (aprox.25-30.000 km/an) pana in ziua de azi nu a avut nici un fel de problema cu masina (a schimbat in perioada asta un rand de telescoape si niste bucse). Asa ca: FARA COMENTARII ! Cum spuneam: TREBUIE SA AI NOROC !
Anubis
Interesanta discutia...dar as dori sa corectez o MARE neconcordanta referitor la ce a spus Iulian.

Draga coleg de forum CEA MAI BINE VANDUTA MARCA DE MASINA DIN TOATE TIMPURILE se numeste TOYOTA COROLLA...nici vorba de VW care vine pe locul 2 la cateva milioane de exemplare diferenta cu modelul Kafer (renumita Broasca..) Diferenta continua sa se mareasca an de an dat fiind faptul ca Toyota mentine (si chiar creste ritmul vanzarilor) iar Beetle nu se ridica la inaltimea asteptarilor...

Referitor la masinile japoneze vandute in SUA, Iulian are partea lui de dreptate cand sugereaza consumul ca una din cauzele succesului masinilor din Tara-Soarelui-Rasare....dar acest lucru nu ar fi fost suficient. Ca sa exemplific clar si la obiect un Lexus consuma mai mult ca un Cadillac si TOTUSI se vinde MULT mai bine..(si pretul unui Lexus este chiar mai mare..

Numai bine
Alin4
... imi place cum va koxati unii pe altii , sper sa am destul timp sa henguiesc mai des cu voi . Referitor la mertzanu lui sorin ,eu am adus un 200 D model 124 din 91 pe care l-am cumparat cu 1500 euro din Karlsruhe ... si stii ca dieselurile sunt mai scumpe. Iar diferenta de pret dintre unu inmatriculat si unu ne... o stii si tu..... cred ca numai nemtii nu inteleg de ce noua nu ne convin preturile lor uneori ...
omul
he he... La masini SH aduse direct din Germania daca te pricepi cat de cat o sa ai putine surprize... daca nu te pricepi mai bine cumperi una noua... la fel si daca ai multi bani
Dar cand stau si ma gandesc ca la pret de Fabia noua de aici cumperi un Passat/Bora de 2-3 ani si 115cp parca altfel suna. Si cand vand Passatul pierd 10% iar cand vand Fabia pierd 50%... plus placerea de a conduce un Passat fie el si cu 100k km la bord fata de o coaja de Fabia...
Oricum o sa fie tot timpul doua clase de oameni... unii care i-si asuma un risc (risc care de altfel poate fi redus f.f mult) de a cumpara un SH dintr-o clasa superioara si altii care iau ceva mai saracacios dar cu bani mai multi... unii prefera calitatea si comfortul... altii prefera siguranta si renunta la comfort... si sunt altii, sper ca toti care cititi care i-si permit sa le aiba pe amandoua
mircea9
daa.. toata lumea ar dori o masina noua cit mai buna dar din cauza (im)potentei financiare de care dispun ,si a snobismului aleg :noua dar... ,sau sh mai "dotat' si de aici ....problemele !
asa ca eu votez cu Iulian !
madalina
Ca veni vorba de snobism:mi se pare o mai mare dovadade snobism sa-ti iei un BMW, mercedes sau alta marca mai exclusivista veche de peste 10 ani in loc sa iti o marca mai putin renumita, dar masina in sine mai buna din punctul de vedere al functionabilitatii , chiar ! am vazut aseara o faza de referinta: un barbat in jur de 45 de ani avea un Mercedes, vechi de vrea 15-20 de ani, tractat pentru a porni de o dacie berlina de 5-6 ani!As fi vruti sa-l intreb de ce a cumparat harbul ala, care probabil in Germania era la fier vechi de mult timp si nu si-a luat altceva, mai nou, chiar daca sh, in banii aia! Si mai e o chestie ciudata:masini vechi de 20-30 de ani pot circula, iar daca aduci o masina euro 2 din 97-98 nu o poti inmatricula! Ciudateniile legislatiei romanesti!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 08:49 ]
Iulian8
dar pe de alta parte am vazut si eu dacie noua la care ii ploua in masina sau luata din fabrica si pe autostrada i se duce naibii cutia de viteze. de asta ce zici? sau a am vazut si bijuterii de masini in germania dar si aduse aici pt recarosare care nu pot fi inmatriculate in romania din cauza banditiilor de la renault si daewoo ca sa isi vanda ei cojiile aici. de ce , de ex, bulgarii nu au legi din astea idioate?si multe alte tzari din europa? o sa imi ziceti ca , din cauza faptului ca in acele tzari nu exista industrie auto iar la noi trebuie protejata. protejata cum? prin eliminarea concurentiilor cu niste legi de restrictionare? de ce nu se elimina concurenta prin piata libera? de ce le e frica? ca intra in romania coji de masini? puteau sa lase legea aia cu 8 ani si era ok, multi dintre voi stiti ce masini gasiti in vest la 8 ani. iar daciile la 8 ani deja sunt pline de rugina sa nu mai zic si de faptul ca la dacia nu i se face nici macar un crash test...deci ce siguranta am eu in o dacie noua, fata de un audi din 95?
madalina
Daca eu as fi facut un astfel de proiect de lege, eu chiar i-as fi scutit de taxe vamale pe proprietarii de masini mai vechi de 15 ani si cu nivel de poluare foarte ridicat, daca si-ar fi cumparat una cu un nivel de poluare mult mai scazut, chiar daca nu era euro3, daca tot vrem sa protejam mediul! E clar ca cine are o masina mai veche de 15 ani, nu are bani pentru a-si cumpara alta mai noua! daca tin eu minte bine, in Germania, dupa unificare, proprietarii de Trabant au fost platiti numai sa renunte la acea"masina"!
Corect, Iulian, in Dacie ploua, dupa cum a declarat unul din directorii firmei la lansarea Solenza"In sfarsit am reusit sa facem o masina in care nu mai ploua"! Dar nici sa luam masinile duse la casat in occident si sa circule libere aici! Masinile alea, ca si fffffff multe dacii, sunt adevarate pericole pe strazi! Unchiul meu in urma cu 4 ani si-a luat o dacie noua, a facut cu ea 2000 km si i s-au stricat in mers in acelasi timp directia si franele si numai printr-o minune a scapat doar cu o mica fractura a unei vertebre pentru ca masina mergea direct spre o padure, iar cand frana mergea spre stanga, daca tragea dreapta masina mergea tot spre stanga! Dar intre o masina de 30 de ani, fie ea mercedes si o solenza noua, aleg solenza! Intre o masina straina, europeana sau japoneza, de pana in 5 ani si o solenza, stau serios pe ganduri si tind spre cea straina! Mai ales ca pana in 10000 de euro ca masina noua, nu prea ai ce sa alegi!
Iulian8
vorbeam de masini pana in 8 ani. daca ar fi sa aleg intre o dacie noua si un SH de 8 ani fie el si opel, aleg opelul.
M i h a i
Eu as zice ca mai bine masina noua decat second chiar daca la un moment dat era sa-mi iau una la mana a doua. Treaba e ca la sa zicem 10.000 -15.000 de euro iti poti lua ceva mai modest (Fiat, Clio, Fabia...) nou si ceva mult mai misto second OPEL ASTRA-VECTRA, BMW full options. Alegerea cred eu, depinde si de cati bani mai ai disponibili pentru cazul in care se strica ceva la second unde mai mult de 6 luni garantie (cutie si motor) nu ai. Eu unul daca aveam 3.000 USD de rezerva exclusiv pt mainsa imi luam ASTRA 1.6 16V la 10.500. Ne avand insa, am ales 3 ani garantie la Fiat
dragos10
Masinile second aduse din afara au multgi foarte multi km.In fiecare zi vad cate o masina noua ba audi,ba bmw,opel,etc si cand ma uit pe mobile.de vad ca in germania costa atat.cei care aduc masini dupa ce platesc toate taxele aici(tva,acciza) o vand cu pretul din germania ?!cum e posibil asa ceva??chiar TOTI care aduc masini prind NUMAI chilipiruri?sa fim seriosi.in germania sunt firme care traiesc din asa ceva.Ei prind chilipiruri mai repede decat romanii.In concluzie 90% din masinile venite din afara au kilometrajul manarit sau au fost pocnite si reparate.Nici sa nu va asteptati ca gasiti un second adus de afara si are km reali.
Iulian8
dragos: nu stiu de cate ori ai adus tu masini din germania, dar poate ca ai fi aflat ca exista si negociere la masinile alea iar cand te duci acolo gasesti o droaie de ziare in care gasesti masini care nici nu apuca sa ajunga pe internet. pe internet gasesti masinile care fie ca se vand greu din cauza pretului fie ca sunt bushite. pe langa asta mai exista si masini la'pachet' , adica daca iei 3-4 masini odata , ai un f mare discount. cine se ocupa cu asta stie si ca se poate scoate tva-ul la scoaterea masinii din UE daca a fost inmatriculata pe firma.iar despre kilometraj , aproape la orice masina se poate modifica chiar daca e electronic insa pt asta exista un computer central care nu poate fi mintit si la o simpla citire la o reprezentanta iti va spune adevarul, iar orice masina adusa de la nemti tre sa aibe si o carte de service in care vezi toate checkurile la cati km au fost facute. pt masinile lovite si facute exista metode f simple de depistare pe care le-am postat acu ceva vreme, nu ma repet.dar tre sa te informezi ca sa sti toate astea ceea ce pt muritorul de rand din romania e f greu. pe de alta parte nu contest ca exista si escocii care efectiv isi bat joc atat de masini cat si de clienti , dar aia intra intr-o alta categorie si anume, infractori.
mircea9
am citit intr-un anunt de vinzare : opel astra 1999 ca nu are euro3 ci D3 !???! ce inseamna asta?se specifica ceva de un test care sa-i permita sa fie inmatriculata ( un "tunel" undeva pe la bucuresti ??)
este posibil ca un opel omega B din 1995 sa fie cu euro 3 ?
Iulian8
cu D3 nu poti inmatricula in Romania...legi cretine, cu toate ca in Germania D3 e la acelasi grad de impozitare ca si Euro 3 si ei il considera acelasi lucru. Am gasit si eu un passat din 2000 super dichisit si in stare fff buna dar cu D3 si bineinteles nu se putea inmatricula la noi. asta e , inmatriculam solenze si matizuri care sunt cu poluare '0'.
mircea9
Multumesc Iulian !
ce parere ai despre topicul initiat de Emanuel ":sa se stie...EURO 2" ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.