Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Incompetenta oamenilor de vanzari di showroom-uri
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Mihai63349
Ati cunoscut macar un om de vanzari care sa stie si altceva decat sa-ti intinda o lista de preturi? Eu am cunoscut unul de la Ford care se jura ca TDI-ul de pe Galaxy era de la mama lui Ford din gradina, iar altul de la Toyota care-mi explica sa nu compar RAV4 cu Forester, pentru ca ... nu se compara. :bandit:
James Kilowatt
Eu am dat peste unul de la Mazda care mi-a spus ca motorul Wankel papa mult ulei cand e forjat biggrin.gif Halal marketing
Cei de la Fiat Nice erau ok.
Insa cei de la Mitsubishi Liege de exemplu, nu au stiut sa-mi raspunda la intrebarea de aici :evil:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5482
romb
raspunsuri geniale care le-am primit de-a lungul vremii:

Kia Picanto:"E cea mai mare din clasa mica , mult mai spatioasa decat 206 , Clio si celelalte mini-uri" :minigun:

Seat : "Cum sa avem domne aceleasi motoare cu VW?"

Ford Focus 1.6 HDI "Am dus-o la 235 pe autostrada , fuge de rupe...." :minigun:

Seat Ibiza 1.4 : " Cat sa consume? maxim 5 urban ca doar e 1.4"

Opel Astra " cum adica ce suspensie are? e foarte buna domnule .... ce e aia suspensie independenta? nu s-a plins nimeni , nu va faceti griji"

Subaru : "Nu e nevoie de drive-test ... un subaru esti sigur ca il vrei ...."

daca mai imi aduc aminte si altele le scriu.
G e o r g e
nissan (despre maxima QX) :
- ce tractiune are , fata sau spate ?
- errrr ... nu stiu stati sa ma interesez blink.gif

la ce dealer ai primit raspunsul respectiv despre subaru ?
Watcher
'dealerul' VW despre quattro vs 4motion: "e acelasi sistem, are alt nume decat"
'dealerita' Audi despre problema: "sunt asemanatoare, la Audi sunt materiale mai de calitate" blink.gif :bash:
Paul46623
Quattro si 4motion SUNT acelasi sistem. Diferentele propriu-zise apar intre quattro/4motion pt motoare dispuse longitudinal v/s transversal (longitudinal=TorSen, transversal=Haldex).
Seri
Eu l-am intrebat pe un vanzator de la Volvo: "Ce sisteme fac parte din siguranta activa la S40?", si a stiu sa-mi raspunda. La expozitia auto locala, am vrut sa-l intreb pe unu de la Peugeot daca 307 facelift are suspensie spate multilink sau semirigida, dar mi-a fost mila de el.
4Motion transmite puterea rotilor din fata, iar daca acestea pierd aderenta, transfera puterea catre spate. Quatro repartizeaza puterea 50/50. Audi A3, desi scrie pe el "Quatro", este in realitate 4Motion. Audi A4 si A6 au motoare transversale in 4 cilindri si tractiune Quatro!
Codrin54983
Cel mai mult m-a amuzat o tipa de la VW CYBERNET Bacau zicandu-mi ca Polo e la fel de spatios in spate ca Golf. Apai ce mama lor au facut 2 masini diferite daca-s la fel de mari?? blink.gif
Si inca una de la aceiasi tipa: 'N-are nici un rost sa puneti motor asa mare pe polo(100cp tdi), mai bine puneti de 70cp(tdi) si de diferenta mai puneti optionale.' Sigur ca da domnisoara!
ciobanu48342
fata tare la gtt:
"Stiti cumva 1.3cdti-ul este de provenienta fiat sau facut de opel? NU, nu este conceput special de opel pt modelul corsa." blink.gif
AZAZEL
eu nu am cules dume mari. insa din discutiile mele cu baietii din show room:

motorul de 2.0tdi de pe A4, unul din vanzatorii de la Porci Romania nu stie daca este dispus longitudinal sau transversal, argumentandu-mi ca pe el partea tehnica nu il intereseaza ci doar il intereseaza peturile.

unul din vanzatorii de VW de la midocar, dupa ce i-am demonstrat la una din masinile din show room ca jantele de 17 inch au anvelope late de 235mm- el sustinea ca sunt late de 225 mm- si l-am intrebat dupa vreo 2 saptamani ce latime au anvelopele, el mi-a raspuns ca ...225mm. a uitat baiatul.

cel putin 2 din vanzatorii TOYO MOTOR, nu stiau la SIAB ca motorul 2.2 d4d este produs in polonia. baietii sustineau ca este produs in marea britanie. a fost nevoie sa intrebe un al 3-lea coleg, care le-a confirmat spusele mele.

faza generala: nici unul din vanzatorii de autoturisme cu care am discutat nu stia sa eplice ceea ce insemna toate dimensiunile de baza ale unei anvelope, dimensiuni scrise pe anvelopa.
Mihai63349
Asta-i un subiect separat. Ce inseamna cifrele alea de pe anvelope, nu stiu nici... vanzatorii de anvelope!
eddie
Mihai,chiar crezi asta? Numai pe cine nu l-a interesat valorile nu stie...dar mai ales un vanzator de anvelope sigur stie,ca altfel nu ar vinde nimic,crede-ma !
Mihai63349
In Cluj, acum cativa ani, inainte ca Porche sa puna ceva ordine in distributia VAG, era un fel de subdealer din Bucuresti. Ma interesa un VW T4 si l-am intrebat ce inseamna GL, in sensul ca ce are in plus fata de modelul basic. Mi-a raspuns foarte sigur pe el: GL e toate care are motoare mai mari de 2500 cmc diesel. I-am atras atentia ca nu exista motor mai mare de 2500 si el a zis ca ba da, dar nu la noi.
Mihai63349
QUOTE(eddie33)
Mihai,chiar crezi asta? Numai pe cine nu l-a interesat valorile nu stie...dar mai ales un vanzator de anvelope sigur stie,ca altfel nu ar vinde nimic,crede-ma !

Stiu doar ca 205 este latimea si 70 este talonul, nu ca 70 este de fapt un raport. Incearca sa-i pui sa-ti echivaleze de ex. 205/65/15 cu ceva pe 16 sau 17 de min. 215. Vei fii surprins de raspunsuri, asta, bineinteles daca nu o sa se repeada la un catalog.
G e o r g e
70 e procent nu raport tongue.gif
Mihai63349
Raportul intre talon si latime este 0,7. Sau, talonul are 70% din latime, cum vrei.
romb
QUOTE(G e o r g e)
la ce dealer ai primit raspunsul respectiv despre subaru ?


ProMotor , Craiova!
Gabriel60890
215 e latimea maxima a balonului in mm, 70 este cat la suta din latimea balonului este inaltimea balonului si 13, 14, 15 etc este diametrul talonului in inch sau tzoli
Mihai63349
Azi am fost la Renault - Cluj sa ma interesez de un Kangoo 4x4. L-am intrebat pe domnul de acolo daca are reductor. Mi-a raspuns: - Cum sa aiba reductor? Doar e 4x4!
eddie
Trebuia sa te interesezi si tu inainte,sa stii si tu diferenta intre 4x4 si un adevarat off-road.Nici Renault Scenic RX 4X4 nu avea reductor,nici Volvo X90,Honda CR-V nu au reductor....
Valentin50014
QUOTE(Serban52542)
4Motion transmite puterea rotilor din fata, iar daca acestea pierd aderenta, transfera puterea catre spate. Quatro repartizeaza puterea 50/50. Audi A3, desi scrie pe el "Quatro", este in realitate 4Motion. Audi A4 si A6 au motoare transversale in 4 cilindri si tractiune Quatro!
Nu prea cred. Mai citeste o data raspunsul anterior interventiei tale.
Mihai63349
O transmisie 4x4 exclude reductorul? Cam asta era sensul raspunsului.
Forester, Outback, Freelander sunt "adevarate off-road"?
CR-V este Honda.
In legatura cu interesatul, ma tot interesez de vreo 25 de ani.
G e o r g e
forester are si reductor smile.gif
Mihai63349
Si Outback-ul MT n-are? Eu am citit ca da. E drept, nu la noi.
Luka
Nu e chiar un raspuns incompetent, dar m-a distrat teribil. Am fost la un dealer Suzuki si am discutat cu tipul de acolo. La un moment dat, eu am remarcat in gluma ca e o masina micuta (Suzuki Swift), la care tipul, absolut serios, mi-a replicat ca 'e un mic bolid' biggrin.gif Era vorba, intr-adevar, de motorul 1.5 de 100 CP, dar a sunat tare haios.
Bogdan67053
Cunosc si eu o tipa care lucreaza la Ford in Iasi si m-a sunat intr-o zi sa ma intrebe daca exista vreo diferenta intre servo frana si servo directie pentru ca apareau ambele pe oferta de Focus trimisa de la importator si ei i se parea inutil ca acelasi lucru sa fie scris de doua ori. wallbash.gif
Eduard RO
Macar arata bine si e blonda? :angel:
Eu cred ca de vina sunt clientii.Dealerii nu trebuie sa se priceapa la masini pentru ca nici marea majoritate a celor care le cumpara nu se pricep la ele. bicycle.gif
Ai fi surprins sa afli cat de putine persoane stiu cati cai putere au masinile lor. :doh: Ba inca am vazut si auzit de multe cazuri in care nici macar nu au pus combustibilul care trebuie. :bash:
Arheopterix
La Mazda pe Mosilor:"Ala e butonul care deconecteaza ESP ul?"
Raspuns: Nu stiu ,sunt nou...
Luka
La o emisiune tv despre masini, discutie despre Kia Picanto (aia cat Tico biggrin.gif ). Reprezentantul distribuitorului conchide despre masina respectiva: 'este o adevarata masina de familie' biggrin.gif biggrin.gif
mike.omega
Pai cam la fel cum intr-o anumita revista prin vara scria ca astra H cu motor de 1.6 si dotari de baza este o masina excelenta de familie si ca motorul are chiar valente sportive si sound pe masura blink.gif

Masina de familie + sport= nu la opel! :minigun:
Andrei Suzuki
Chiar daca nu prea are legatura cu topicul,a luat vreodata cineva Auto Expert? Mi-am luat si eu nr de luna asta pt ca am vazut ceva interesant pe coperta(si alta revista n-aveau biggrin.gif) si am zis ca nu e adevarat ce zic oamenii aia pe acolo.Ex: test comparativ intre BMW 330XD break si Audi A6 3.0TDI quattro sedan.WTF? Am ajuns sa comparam sedan cu break? In sfarsit,altceva: prezentare Subaru Legacy.Blablablabla,ajungem la tabelul cu dotari,date tehnice,etc.Vad si un tabel comparativ.Ghici ce e acolo. Subaru Legacy (logic,nu?despre asta era vorba) numai ca..nu e Legacy,e OUTBACK vs Volvo XC70 si inca ceva,nu mai retin.Deci..de unde pana unde? IN sfarsit,oi fi eu mai greu de cap si nu am inteles.Nu e exclus.
Altceva: Versus intre Forester si X3. Foresteru e laudat in toate cele ~4 pagini,dar,surpriza,castiga BMW-u. De ce?Habar n-am.N-au zis.Probabil pt ca are xenon.
Altceva: Prezentare Seat Altea FR (2.0TDi 170CP.Atentie,asta se vrea model sport.Este,n-am nimic de zis.Dar...cand ajungem iar la tabelul magic,Altea FR e comparata cu Astra H.Pai..ce kkt.De unde si pana unde? Si tot asa.... Poate am mai exagerat eu pe alocuri,dar va jur ca e cea mai aiurea revista(auto) pe care am citit-o vreodata.Dupa ea vine TopGear.biggrin.gif
cioaba
QUOTE(Eduard56801)
Eu cred ca de vina sunt clientii.Dealerii nu trebuie sa se priceapa la masini pentru ca nici marea majoritate a celor care le cumpara nu se pricep la ele.
Ai fi surprins sa afli cat de putine persoane stiu cati cai putere au masinile lor. :doh: Ba inca am vazut si auzit de multe cazuri in care nici macar nu au pus combustibilul care trebuie.


daca tot ai adus vorba, haideti sa va zic una tare. cumnatul unui coleg de munca si luat o alfa 146 si timp de 2 luni a deschis usile din spate dinauntru, pt ca nu gasea manerul de afara. a avut un soc terebil cand l-a vazut pe asta ca ii deschide usa pe dinafara :cry: mare e gradina domnului :angel:
Seri
Am un coleg care si-a luat de curand Nissan Pathfinder. El nu stia sa deschida decat luneta, a fost surprins cand a vazut ca am deschis toata usa de la portbagaj. Ca sa explic, sub bandoul cromat de pe usa portbagajului sunt 2 clante: mai in dreapta pt deschiderea lunetei, iar pe mijloc este cea pt usa.
Toader69104
Salutare ! In privinta oamenilor "cu experienta" care vand autoturisme si autocamioane pe la noi prin tara... nu pot decat sa spun ca majoritatea au diplome de studii superioare de la facultati gen :A.S.E. , Relatii Internationale....etc. Adica nu au nici o tangenta cu tehnica, dar , pe de alta parte nici clientii nu au cunostinte prea dezvoltate in ceea ce priveste constructia si functionarea autovehiculelor...Asa ca "merge treaba ... ce te bagi ?" Si acum explicatia titlului : La Mazda unul dintre vanzatori spune(despre un model Mazda 3 echipat cu motorul de 1.6 diesel) :"Acest motor nu are turbina"....No comment
Cipicanu`
SSi eu am intrebat la Octavia dielsel daca are supraalimentare...si ei au zis ca nu are. Atunci turbina ce e? Ei au sustinut-o pe a lor...inca a venit si directorul de vanzari si le tinea isonul...in fine...asta e
Bogdan67053
Nu cred ca studiile au vreo treaba cu abilitatea de a vinde frumos. Cu siguranta un inginer are mai multe cunostinte tehnice, dar un economist de cele mai multe ori stie sa vb frumos cu un client iar detaliile le prinde pe parcurs daca are ceva in cap.

Stii care e asemanarea intre un caine si un inginer?
Ambii sunt inteligenti dar nu stiu sa se exprime... blush.gif
sergiutruta
de fapt cred ca era...."ambii au privirea inteligenta da' nu stiu sa se exprime" blush.gif
virgil66631
dar credeti ca raspunsuri penibile auzi doar in romania? pai autoexpres uk face o investigatie in legatura cu esp-ul si sa vedeti acolo raspunsuri. cel mai tare ar fi un dealer toyota care intrebat cum functioneaza esp-ul raspunde ca la mijloc este vrajitorie si ca el nu are nici cea mai vaga idee :bash:
Mihai63349
Bogdane, ca sa deprinzi mai tarziu detaliile, trebuie mai intai sa te pui cat de cat la punct cu chestiunile de baza. Ori, tocmai despre asta e vorba.
Sa vorbesti "frumos" e de-ajuns cand vinzi guma sau detergent, la masini e altceva. Chiar daca clientii cunoscatori sunt destui de putini, ei sunt, in general, formatori de opinie in cercul propriu de prieteni-colegi, asa ca pot sa influenteze intr-o oarecare masura vanzarea. Ori, cand se duce omu' la show-room si da peste vreun "economist" care stie doar sa listeze liste de preturi si optionale, pleaca repede de-acolo, inainte ca "economistul" sa inceapa sa-i insire baliverne. E drept, "frumos" biggrin.gif
Bogdan67053
Eu sunt economist. Mai exact am terminat Marketing-ul si vand masini de 2 ani. blink.gif
Am avut diversi colegi, majoritatea ingineri si-ti spun sincer ca unii dintre ei care se pricep la tehnic, nu stiu cum sa prezinte acele detalii, bruscheaza clientul.
Daca vine la un astfel de vanzator o femeie care de abia si-a luat permisul de conducere, ce-i spune? Se uita unul la altul si nu se inteleg reciproc.
Concluzia este ca tre macar sa incerci sa le stii pe toate si sa cauti sa te perfectionezi in continuu.
In ceea ce priveste mecanica am invatat de la colegii mei care au studii de specialitate si am fost atent la raspunsurile pe care le dau clientilor. Plus ca mai discut si cu mecanicii si electricienii de la service.
In nici un domeniu nu te descurci numai cu informatiile acumulate in scoala. Unii au mai si chiulit... :newblush:
CPI
Da Bogdane, asa e, trebuie sa inveti tot timpul. Si nu numai notiuni tehnice.

Pe la alte topice te-am vazut si pe tine bruscind pe ceilalti forumisti, chiar daca nu esti inginer...

Mihai, iti vine masina la timp, care e ETA-ul?
Mie imi cauta in Grecia modelul pe care il vreau - culoare, nivel dotare/motorizare. Daca nu au acolo am inteles ca din Japonia pina in Ro via Gr dureaza aprox. 3-4 luni :evil:
HalbaSus
Sincer nu mi se pare o necesitate sa ai studii de specialitate ca sa vinzi masini. Eu nu cred ca vre-un client o sa intre in showroom si o sa intrebe principiul de functionare al motorului otto... Trebuie sa ai cunostinte despre masini in general si despre masinile care le vinzi in special... daca esti un pic pasionat de masini (si daca lucrezi intr-un showroom se presupune ca nu ai ales meseria la intamplare) e suficient.

Acum daca nu stii ca motoarele TDI au turbina, sau daca nu stii care e diferenta dintre ABS si ESP atunci e destul de grav... dar pentru aceste notiuni nu trebuie sa termini o facultate de specialitate. Eu spre exemplu l-am intrebat pe dealerul audi de diferentele 4-motion/quattro si mi-a raspuns corect (defapt il intrebam de sistemul de tractiune integrala folosit pe A3), desi ma indoiesc ca era inginer, si oricum, nu cred ca exista facultati unde sa explice diferentele dintre "quattro" si "4-motion" (poate doar daca sunt facultati finantate de VAG biggrin.gif)
Mihai63349
Na, ca mi-o luat-o Halba inainte cu raspunsul.
Asta incercam si eu sa-i zic lui Bogdan: nimeni nu zice ca oamenii de vanzari trebe sa fie ingineri. Sau economisti. Poa' sa fie si zugravi, dar sa aiba cunostinte generale despre domeniul auto. Nu trebuie sa stie cum e construit un ABS, ci doar la ce foloseste. Si, daca vinde Audi Quattro, cum zicea Halba, sa stie ce-i aia Torsen, ca poate-l intreaba ala ca de ce trebuie sa dea atatia bani, ca si Kia Sportage e 4x4.

@CPI. Ieri am platit avansul. Masina e in Grecia si o astept acasa prin martie. Cand am comandat-o, la inceputul lui ianuarie, am intrebat ce au pe stoc. Mi-au raspuns ca n-au, dar au o comanda data in Japonia in decembrie. In aceasta comanda, erau 3 Outback. Dintre astea, am ales eu una. Probabil ca daca ma duceam in noiembrie, era totuna.
boty
In vanzari nu trebuie sa ai specializarea fix pe domeniul in care vinzi dar daca vrei sa-ti faci treaba cu profesionalism si sa fi bun in domeniu inveti mereu de la cei care sunt mai vechi in breasla. Stiti cum se zice " Meseria nu se invata , se Fura " :naughty:
Afirmatii de genu " ESP- ul este penrtu masini puternice la un motor de 100 de cai nu aveti nevoie de acest sistem " bicycle.gif :bandit: spun multe despre cunostiintele vanzatorului . :bash:
Bogdan67053
QUOTE(HalbaSus)
Sincer nu mi se pare o necesitate sa ai studii de specialitate ca sa vinzi masini. Eu nu cred ca vre-un client o sa intre in showroom si o sa intrebe principiul de functionare al motorului otto... Trebuie sa ai cunostinte despre masini in general si despre masinile care le vinzi in special... daca esti un pic pasionat de masini (si daca lucrezi intr-un showroom se presupune ca nu ai ales meseria la intamplare) e suficient.


Eu cred ca e necesar sa stii si cum functioneaza motorul diesel sau cel pe motorina, care e diferenta dintre TDI si common rail sau prin ce se deosebeste motorul rotativ de cel cu ax cu came pentru ca vine cate unu si vrea motor diesel care in unele cazuri e mai scump cu 1.500 Euro decat unul pe benzina si el nu stie de ce. Il vrea pentru ca i-au spus altii sa si-l aleaga desi el merge vreo 5.000 de km pe an (adica e sofer de duminica) si atunci tre sa-i explici ce e mai bun pentru el sau macar sa-i sugerezi, sa-i dai un sfat.
cioaba
de acord, nu trebuie studii. intrebarea e alta: producatorul cand trimite masina nu trimite si caracteristici, componente, dotari, etc? cred ca da. sunt chestiile astea explicate de producator undeva, in vreo fisa tehnica, nota informativa sau ceva de genul asta? nu stiu, dar inclin sa cred ca nu. aici totul tine de personajul angajat pt vanzari. daca nu intelege si vrea sa stie, cauta. daca nu, e cu pluta indiferent cate facultati are. mai intervine si clientul. daca intreba doar de pret si culori, e clar: vanzatorul se invata lenes. daca il termina cu intrebarile, omul nostru se apuca de studiat. din pacate la noi oamenii nu stiu si putini vor sa stie. si de ce ar vrea sa stie daca merge si asa?
personal, daca as fi in postura sa conduc o reprezentanta, as pune personalul din vanzari sa dea examen pt fiecare model scos la vanzare.nu e normal sa nu stii macar caracteristicile, principii de functionare si diferentele fata de modelele concurentei.
Impulse
Marketing inseamna si coordonare, manipulare, optimizare, elaborarea continutului si formei mesajului adresat, transmitere de informatii, intr-un cuvant tehnica de a vinde produsul. Deci daca ai terminat marketingul nu esti tocmai strain domeniilor de vanzari pentru ca stapanesti deja instrumentele necesare.
Nu trebuie sa iti pui la punct doar dex-ul tehnic. In general in vanzari auto trebuie sa stii sa raspunzi in orice discutie la intrebarea generala: “ cu ce masina ta este mai buna” in comparatie cu celelalte marci avute in evidenta de catre cumparator. Este absolut necesar sa iti cunosti concurenta!
Plecand de la premiza ca masina perfecta nu exista si ca atunci cand construiesti o masina poti excela in ceva anume insa asta se face in detrimentul altei caracteristici, tu ca salesman trebuie sa stii unde sunt diferentele intre cele doua modele sau trei. De aceea este foarte bine sa cunosti mai intai care sunt masinile din lista clientului. Poti sa iti faci o idee despre ce anume doreste. O discutie preliminara privind destinatia masinii este binevenita intrucat te ajuta sa intelegi ce fel de asteptari are respectivul de la masina.
Ca sa ajungi sa convingi un om ca masina ta este mai buna trebuie sa cunosti in amanunt cateva aspecte -obligatorii as spune eu- pentru ca nu toata lumea intreaba despre numarul de supape/cilindru. Si aici ma refer la dimensiunile masinii, ampatament, ecartament, dimensiunile interioare, adica distanta dintre scaunul fata si cel din spate cand cel din fata este dat la maxim, spatiul pe care il are de la sezut pana la plafon, capacitatea portbajului, consumul, nivelul zgomotului interior, etc. si nu in ultimul rand toate dotarile. Cand clientul vine la tine si iti pune intrebarea “de ce as alege oferta ta” trebuie sa stii sa ii pui in fata cat mai multe elemente pozitive ale masinii tale ce se impun in comparatia cu celelalte pretendente pentru ca fara indoiala concurenta are alte atu-uri care te pot invinge. Daca ai un client mai “citit” trebuie sa stii sa faci fata cu succes intrebarilor sale. Un raspuns de genul ”dai un ban dar iti iei masina” ii va da un gust amar si oricum nu ai facut altceva decat sa lucrezi in detrimentul tau.
In acest domeniu trebuie sa citesti in permanenta iar revistele auto si internetul sunt la indemana oricui. In general, constructorul pe care il reprezinti are grija sa iti furnizeze in permanenta anumite date in comparatie cu concurenta. Ai acces la tot felul de informatii, statistici si rezultate, toate fiind elemente pe care le poti face sa lucreze in avantajul tau. La urma urmei aceste locuri de munca ar trebui sa sa adreseze entuziastilor si fanilor (educati si inteligenti desigur) pentru ca trebuie sa ai si putina pasiune, iar un bun director de vanzari din asa ceva ar trebui sa isi constituie o echipa de succes.
Mihai63349
Bogdane, motorul Diesel si cel pe motorina functioneaza la fel.
....... sau aproape biggrin.gif

Cat despre motorul rotativ.... tu stii cum functioneaza?
radu66490
functionare motor rotativ wankel
radu66490
functionarea poate fi vazuta aici
http://www.keveney.com/Wankel.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.