Help - Search - Members - Calendar
Full Version: De cateva zile motorul nu mai merge corect ...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
cornel63447
Am un Chevrolet Kalos, motor 1,4, 16 valve, 94 cp.

De cateva zile motorul nu mai merge "rotund" iar in bord se aprinde un martor de avarie, galben, cel cu semnul blocului de motor.
La testerul de la Victoria Royal mi-au spus ca este acumulata mizerie pe supapele de evacuare fapt pentru care urmeaza, pe rand, urmatoarele lucrari: schimb ulei, schimb bujii, schimbare soft si daca nu iese, se desface chiulasa si se curata supapele de calamina acumulata.
Cine are habar de aceste simptome sa-mi spuna si mie.
Masina este in garantie si are aprox. 10.000 km.
Astept un sfat ...
Marius30562
Din ce am citit pe alt forum - daewooclub.ro , problema asta a mai aparut in cateva cazuri.

Cauza a fost - se pare - depunerea de calamina pe scaunele supapelor.

In service s-a recomandat mersul mai turat (3000 -3500 rot/min) si persoana care a semnalat acesta problema spune ca dupa ce a maers o zi in acest regim motorul nu mai facea "urat".
In plus, trebuie schimbate ceva garnituri.

Sfat - NU merge cu motorul subturat. Chiar daca pare mai economic dpdv al consumului, pot aparea alte probleme de genul celor semnalate.

Am aceeasi motorizare si 11.000 km si nu am nici o problema, dar, nu merg nicidata sub 2000 ture si schimb vitezele la 2500 - 3000 rpm.
Marius30562
Revin cu o informatie recenta.
Persoana despre care vorbeam in postul anterior inainte sa-i vina piesele (garniturile) ce ar fi trebuit schimbate conform celor de la reprezentanta, a utilizat o solutie de curatat calamina din injectoare - achizitionata de la OMV parca.

De atunci motorul merge perfect !
munteanulucian_gesaraauto@yahoo.com63433
LA MOTOARELE 1,4,16V SI 1,2,8V PROBLEMA LOR ESTE ANCRASAREA SUPAPELOR MAI ALES PE ADMISIE.
CAUZA:-BENZINA CU CIFRA OCTANICA SLABA
-UTILIZAREA MOTORULUI LA TURATII MICI,SUB 2000TURE
-UTILIZAREA MASINII 80%REGIM DE ORAS.

DAR NICI ASTA NU AR FI PROBLEMA DOAR CA FABRICANTUL LA ANSAMBLAREA CHIULASEI NU RESPECTA REGULILE DE BAZA A CONTACTULUI CARE SE FACE INTRE SCAUNUL CHIULASEI SI SUPAPA CARE TREBUIE SA FIE CEL PUTIN 80% RESTUL SE FORMEAZA PRIN FUNCTIONAREA MOTORULUI.
DUPA CE SE FACE PASUIREA SUPAPELOR NU VOR MAI FI PROBLEME GARANTAT.
ESTE BINE SA UTILIZEZE BUJII CU 4 PLOTI LA ACESTE MOTOARE.
munteanulucian_gesaraauto@yahoo.com63433
LA MOTOARELE 1,4,16V SI 1,2,8V PROBLEMA LOR ESTE ANCRASAREA SUPAPELOR MAI ALES PE ADMISIE.
CAUZA:-BENZINA CU CIFRA OCTANICA SLABA
-UTILIZAREA MOTORULUI LA TURATII MICI,SUB 2000TURE
-UTILIZAREA MASINII 80%REGIM DE ORAS.

DAR NICI ASTA NU AR FI PROBLEMA DOAR CA FABRICANTUL LA ANSAMBLAREA CHIULASEI NU RESPECTA REGULILE DE BAZA A CONTACTULUI CARE SE FACE INTRE SCAUNUL CHIULASEI SI SUPAPA CARE TREBUIE SA FIE CEL PUTIN 80% RESTUL SE FORMEAZA PRIN FUNCTIONAREA MOTORULUI.
DUPA CE SE FACE PASUIREA SUPAPELOR NU VOR MAI FI PROBLEME GARANTAT.
ESTE BINE SA UTILIZEZE BUJII CU 4 PLOTI LA ACESTE MOTOARE.
eddie
Incearca sa scrii si tu cu litere mici, te rog !

Si daca vrei sa-ti schimbi nickname-ul,incearca cu incredere aici.....
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...c&start=300
Cristian72690
QUOTE(cornel63447)
Am un Chevrolet Kalos, motor 1,4, 16 valve, 94 cp.

De cateva zile motorul nu mai merge "rotund" iar in bord se aprinde un martor de avarie, galben, cel cu semnul blocului de motor.
La testerul de la Victoria Royal mi-au spus ca este acumulata mizerie pe supapele de evacuare fapt pentru care urmeaza, pe rand, urmatoarele lucrari: schimb ulei, schimb bujii, schimbare soft si daca nu iese, se desface chiulasa si se curata supapele de calamina acumulata.
Cine are habar de aceste simptome sa-mi spuna si mie.
Masina este in garantie si are aprox. 10.000 km.
Astept un sfat ...



Ceea ce pot sa spun, in calitate de utilizator Kalos de peste 1 an si 18,000 Km este ca am constatat o problema similara inca de la citeva luni de la achizitionare. Din pacate locuiesc in Pitesti si era greu de ajuns la dealer-ii din Buc (in Pitesti nu exista dealer). Recent a aparut un dealer si in Pitesti si am avut ocazia sa aflu care este problema.
Cei din Buc au venit cu aceleasi explicatii lipsite de logica si in avantajul lor: benzina proasta cu CO reala scazuta (lucru cit se poate de neadevarat pt ca in cartea tehnica spune ca tre sa aiba benzina cu CO cel putin 91 iar in Romania gasesti benzina de la 95 in sus) si care determna depunere de calamina pe supape, rezultind aprinderea indicatorului de probleme la sistemul de evacuare si mers inconstant al motorului (trepidatii la ralanti si demaraj slab). La masina pe care o conduc s-a manifestat si alta problema: pornirea se facea mai greu, iar turometrul avea un salt anormal spre 2-3 mii turatii cind motorul nu era inca pornit, iar cheia era in pozitia demaror. Apoi pornea.
Dupa discutiile cu dealerii din Buc am pus numai benzina de CO 99 sau 100 timp de 1 an.
:argue:
In ultima iarna, desi avea aceasta benzina, problemele au reaparut. Am mers la dealer in Pitesti pt problema cu turometrul si pornirea si au facut o serie de teste 'empirice' pt ca pe calc de diag nu aparea nicio eroare (iar ei, daca nu apare eroarea, nu stiu care e problema). In fine, au ajuns la concluzia ca ar putea fi calc de bord, drept pt care l-au si schimbat. Dar... surpriza! Nu s-a rezolvat problema. Intre timp, insa, a aparut cealalta problema cu mersul neregulat al motorului si am discutat din nou. Mi-au zis ca e o problema de la supape care nu functioneaza corespunzator (un fel de defect de fabricatie) si ca mai au inca vreo 5 masini in stand-by pt un set nou de supape care urmau sa vina intr-o luna. Dupa asteptari, au venit piesele. Am dus masina pt inlocuire supape si m-au anuntat a doua zi ca pot sa vin sa iau masina si ca nu erau defecte supapele. Dar altceva era defect: un senzor de arbore cotit! L-au inlocuit si acum functioneaza foarte bine, atit motorul, cit si pornirea. Am constatat asta in ultimele 3 zile, caci abia am luat-o de la service.
Si inca un aspect... cind functiona prost motorul, crestea si consumul, incit a ajuns si la 13.5 l/100 km in oras.
Deci, problemele ar putea fi 2:
- senzor de arbore cotit (daca se vede ceva si la turometru anormal la pornire) - cica calc de bord il raporteaza ca fiind neprogramat sau
- supapele de evacuare care nu functioneaza corespunzator tot timpul si trebuie inlocuite.
Sper sa nu mai apara vreo probl asemanatoare...
beer.gif
octaviann
..am si eu o problema cu mersul neregulat al motorului. O patesc mai mereu in anotimpul rece cand am drumuri scurte si la intervale dese de timp, ajunge sa se aprinda becul portocaliu. Apoi in primavara isi da drumul si merge bine. Iarna asta iar a aparut desigur problema avand aceleasi drumuri scurte in diminetile reci. Am fost la un service au pus-o pe tester, dar nu i-au dat de cap. Au curatat injectoarele si merge la fel. Au zis si ei ca e de la supape si-mi recomanda un service Chebrolet sau Opel sa o desfaca. Ma gandesc ca e foarte scump sa fac lucrul asta, si sa mai incerc cu un drum lung cu benzina buna, turata mai tare poate ishi da drumul.
Ce ma sfatuiti? (nu mai e in garantie-aveo 1.4 65.000 km- 2007)

simptome: mers neregulat al motorului, trepidatii, pornire grea, de multe ori se oprete motorul cand e scos din viteza(o patesc in intersesctii)
Seri
Care bec portocaliu? Te-ai uitat in manual la semnificatia lui?

Bujiile cand au fost schimbate? Nu merge in 3 cilindri?

Relanti instabil poate fi provocat si de valva EGR.
RUE
@munteanulucian: in aventura mea in state arabe (mai ales Saudia) am folosit si eu si alti colegi chevroleturi (eu un lumina si un lacetti branduit optra acolo, iar un coleg un aveo) si la rezervor scria ca se foloseste benzina minim 91CO cu vreau sa zic ca de aia i se baga si probleme nu am avut.
m-as mira ca 95CO nu este corespunzatoare.
octaviann
QUOTE (Seri @ Mar 29 2011, 02:52 PM) *
Care bec portocaliu? Te-ai uitat in manual la semnificatia lui?

Bujiile cand au fost schimbate? Nu merge in 3 cilindri?

Relanti instabil poate fi provocat si de valva EGR.


..becul engine. Am fost la service cu masina dupa cum am spus.
Bujiile au fost acum schimbate. cu asta am inceput. Merge in 3 cilindri. Mai precis pe tester arata rateuri multe la cilindrul 1 si 4 dar dupa o curatire de injectoare , la cilindrul 1 s-a mai ameliorat dar nu total.

Ce e valva EGR?
Multumesc!
Seri
EGR inseamna recircularea gazelor de esapament. O valva face legatura intre traseul de evacuare si cel de admisie. Aceasta se deschide in mod regulat pentru a lasa o parte din gazele de esapament sa treaca inca o data prin motor.

Valva EGR blocata in pozitia deschis: pierdere de putere, relanti instabil, moare motorul, check engine se aprinde cand motorul este cald.
Valva EGR blocata in pozitia inchis: cresc noxele, apar autodetonatii, check engine se aprinde cand motorul este rece.

S-ar putea sa fie suficient sa cureti valva, sa nu fii nevoit sa o inlocuiesti.

octaviann
QUOTE (Seri @ Mar 30 2011, 07:12 PM) *
EGR inseamna recircularea gazelor de esapament. O valva face legatura intre traseul de evacuare si cel de admisie. Aceasta se deschide in mod regulat pentru a lasa o parte din gazele de esapament sa treaca inca o data prin motor.

Valva EGR blocata in pozitia deschis: pierdere de putere, relanti instabil, moare motorul, check engine se aprinde cand motorul este cald.
Valva EGR blocata in pozitia inchis: cresc noxele, apar autodetonatii, check engine se aprinde cand motorul este rece.

S-ar putea sa fie suficient sa cureti valva, sa nu fii nevoit sa o inlocuiesti.

..se pare ca e cum au zis si cei de la service-ul la care am fost si dupa cum ziceti si dvs e treaba de reprezentanta(in sensul ca altii nu se baga). Partea rea e ca nu am reprezentanta la mine in oras. Credeti ca e corect sa sun la o reprezentanta sa intreb cat costa o curatare de valva EGR sau nu imi vor spune din moment ce nu stiu efectiv ce are.? S-ar putea intelege ca e o problema de bani, dar ce m-ar deranja e sa dau o gramada de bani si la anul dupa iarna sa am iar probleme din astea si tot asa.
James Kilowatt
Daca ai engine check aprins, nu fa nici o reparatie pana nu faci o scanare sa vezi ce cod de eroare ai si care e deci solutia. altfel risti sa incepi sa bagi bani degeaba fara sa rezolvi nimic...
octaviann
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 31 2011, 09:16 AM) *
Daca ai engine check aprins, nu fa nici o reparatie pana nu faci o scanare sa vezi ce cod de eroare ai si care e deci solutia. altfel risti sa incepi sa bagi bani degeaba fara sa rezolvi nimic...

..pai la service au scanat-o..asta am zis...ca le arata problema la cilindrul 1 si 4
James Kilowatt
"problema", adica ce cod de eroare?
octaviann
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 31 2011, 03:50 PM) *
"problema", adica ce cod de eroare?


..pot fi ajutat cu ceva daca sun la service si-mi spui aia ce cod de eroare aveam?
DORU
Octavian, daca ai motor F14D3, problema vine de la supape. Va trebui desfacuta chiulasa si refacut scaunul supapelor... thumbsup.gif
octaviann
QUOTE (DORU @ Mar 31 2011, 06:58 PM) *
Octavian, daca ai motor F14D3, problema vine de la supape. Va trebui desfacuta chiulasa si refacut scaunul supapelor... thumbsup.gif


..la ce pret ar ajunge asa ceva si pentru cat timp e valabila..ca daca e vorba de curatare .. problema poate aparea iar, iar daca e vorba de scimb..am inteles ca e undeva pe la 1000 euro ceea ce mi se pare ft ft mult pt ca valoare masinii a scazut ft mult. Inca mai am casco..asa ca ma bate un gand..
Lucian107416
frumoasa chestia cu casco.uite-asa ajungem toti sa platim mai mult la casco pentru ca sunt cativa care prefera dauna totala la masini decat sa si le repare. Frumos caracter
octaviann
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 31 2011, 08:28 PM) *
frumoasa chestia cu casco.uite-asa ajungem toti sa platim mai mult la casco pentru ca sunt cativa care prefera dauna totala la masini decat sa si le repare. Frumos caracter


..nu doar motorul..stai linistit..
DORU
QUOTE (octaviann @ Mar 31 2011, 09:46 PM) *
QUOTE (DORU @ Mar 31 2011, 06:58 PM) *
Octavian, daca ai motor F14D3, problema vine de la supape. Va trebui desfacuta chiulasa si refacut scaunul supapelor... thumbsup.gif


..la ce pret ar ajunge asa ceva si pentru cat timp e valabila..ca daca e vorba de curatare .. problema poate aparea iar, iar daca e vorba de scimb..am inteles ca e undeva pe la 1000 euro ceea ce mi se pare ft ft mult pt ca valoare masinii a scazut ft mult. Inca mai am casco..asa ca ma bate un gand..


Costul implicat te intereseaza doar daca masina NU mai are garantie ! Ori eu am inteles ca este in garantie inca. Daca cei de la reprezentanta nu-ti dau crezare, adreseaza-te te rog importatorului direct sau - de ce nu - la fabrica. Un raspuns oficial face minuni thumbsup.gif
octaviann
..Masina NU mai e in garantie. Daca era in garantie nu ma agitam asa.
DORU
Atunci apeleaza la un service privat, autorizat RAR, pt operatiunea in sine. Evident ca trebuie sa cauti la tine in oras pe cineva cu experienta in domeniu...
Ai putea strica o intrebare la serviceul de vizavi de fabrica de paine Dobrogea - cel putin in reparat turbine sunt recunoscuti...
octaviann
..sunt pe youtube o multime de filme cum se curata valva EGR

http://masini.ro/forum/content-page/7172/D...corect/page/20/

imi pare rau ca astia de la service nu prea le au..
octaviann
..cred tot mai mult ca e cum zice Seri...valva EGR
Skywalker
QUOTE (Seri @ Mar 30 2011, 09:12 PM) *
...Valva EGR blocata in pozitia inchis: cresc noxele, apar autodetonatii...

Niciodata, eu o am obturata (blocata) si merge motorul de-l iau dracii, chiar mai bine ca inainte de obturare.
Daca iti mai face asa, obtureaza EGR-ul si nu mai ai treaba cu depunerile pe supape
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.