QUOTE(cornel63447)
Am un Chevrolet Kalos, motor 1,4, 16 valve, 94 cp.
De cateva zile motorul nu mai merge "rotund" iar in bord se aprinde un martor de avarie, galben, cel cu semnul blocului de motor.
La testerul de la Victoria Royal mi-au spus ca este acumulata mizerie pe supapele de evacuare fapt pentru care urmeaza, pe rand, urmatoarele lucrari: schimb ulei, schimb bujii, schimbare soft si daca nu iese, se desface chiulasa si se curata supapele de calamina acumulata.
Cine are habar de aceste simptome sa-mi spuna si mie.
Masina este in garantie si are aprox. 10.000 km.
Astept un sfat ...
Ceea ce pot sa spun, in calitate de utilizator Kalos de peste 1 an si 18,000 Km este ca am constatat o problema similara inca de la citeva luni de la achizitionare. Din pacate locuiesc in Pitesti si era greu de ajuns la dealer-ii din Buc (in Pitesti nu exista dealer). Recent a aparut un dealer si in Pitesti si am avut ocazia sa aflu care este problema.
Cei din Buc au venit cu aceleasi explicatii lipsite de logica si in avantajul lor: benzina proasta cu CO reala scazuta (lucru cit se poate de neadevarat pt ca in cartea tehnica spune ca tre sa aiba benzina cu CO cel putin 91 iar in Romania gasesti benzina de la 95 in sus) si care determna depunere de calamina pe supape, rezultind aprinderea indicatorului de probleme la sistemul de evacuare si mers inconstant al motorului (trepidatii la ralanti si demaraj slab). La masina pe care o conduc s-a manifestat si alta problema: pornirea se facea mai greu, iar turometrul avea un salt anormal spre 2-3 mii turatii cind motorul nu era inca pornit, iar cheia era in pozitia demaror. Apoi pornea.
Dupa discutiile cu dealerii din Buc am pus numai benzina de CO 99 sau 100 timp de 1 an.
:argue:
In ultima iarna, desi avea aceasta benzina, problemele au reaparut. Am mers la dealer in Pitesti pt problema cu turometrul si pornirea si au facut o serie de teste 'empirice' pt ca pe calc de diag nu aparea nicio eroare (iar ei, daca nu apare eroarea, nu stiu care e problema). In fine, au ajuns la concluzia ca ar putea fi calc de bord, drept pt care l-au si schimbat. Dar... surpriza! Nu s-a rezolvat problema. Intre timp, insa, a aparut cealalta problema cu mersul neregulat al motorului si am discutat din nou. Mi-au zis ca e o problema de la supape care nu functioneaza corespunzator (un fel de defect de fabricatie) si ca mai au inca vreo 5 masini in stand-by pt un set nou de supape care urmau sa vina intr-o luna. Dupa asteptari, au venit piesele. Am dus masina pt inlocuire supape si m-au anuntat a doua zi ca pot sa vin sa iau masina si ca nu erau defecte supapele.
Dar altceva era defect: un senzor de arbore cotit! L-au inlocuit si acum functioneaza foarte bine, atit motorul, cit si pornirea. Am constatat asta in ultimele 3 zile, caci abia am luat-o de la service.
Si inca un aspect... cind functiona prost motorul, crestea si consumul, incit a ajuns si la 13.5 l/100 km in oras.
Deci, problemele ar putea fi 2:
- senzor de arbore cotit (daca se vede ceva si la turometru anormal la pornire) - cica calc de bord il raporteaza ca fiind neprogramat sau
- supapele de evacuare care nu functioneaza corespunzator tot timpul si trebuie inlocuite.
Sper sa nu mai apara vreo probl asemanatoare...