Nu complica lucrurile fara sa fie necesar, ca ametesti saracul forumist degeaba.... Repet formula
Cuplul LA ROATA = puterea LA ROATA/viteza unghiulara a ROTII
~= puterea LA MOTOR*randamentul transmisiei/viteza unghilara A ROTII
Ca sa ai LA ROATA cuplul maxi, trebuie sa ai LA MOTOR puterea maxima, indiferent de treapta de viteza, turbina si alte povesti.
Puterea(W)=cuplu(Nm/rad)*viteza unghiulara(rad/s)
Curbele de cuplu si de putere sunt legate intre ele. Cuplu constant functie de turatie -> puterea creste liniar.
Cuplul creste liniar -> puterea creste parabolic.
Puterea constanta cu turatia -> cuplul SCADE liniar.
Daca tot nu esti convins cu demarajul, mai dau o niste formule:
Acceleratia=Forta(N)/masa masinii(kg)
Forta(N)=Puterea (W)/viteza(m/s)
Acceleratia=Puterea(W)/(viteza(m/s)*masa masinii(kg))
Din nou rezulta acelasi lucru: La orice viteza ai ACCELERATIA MAXIMA atunci cand ai PUTEREA MAXIMA, cu alte cuvinte esti acea treapta la care motorul e cat mai aproape de turatia de putere maxima.
Mai dau o formula si un comentariu si gata:
Cuplul LA ROATA=cuplul LA MOTOR*randamentu transmisiei*raportul de demultiplicare a transmisiei
(supraunitar, turatia motorului/turatia rotii).
Ca sa ai LA ROATA cuplul maxim, si deci si demarajul maxim, nu este suficient sa ai LA MOTOR cuplul maxim; un raport de demultiplicare mai mare (treapta inferioara) poate produce la roata cuplu mai mare chiar daca cuplul la motor e mai mic.
Prin urmare, la ORICE MASINA se obtine demarajul maxim atunci cand se schimba viteza cat mai aproate de turatia de PUTERE MAXIMA
LATER EDIT: Din ecuatii, din forta se scade in realitate Forta aerodinamica; insa la viteze constante asta e si ea constanta, asfel ca forta disponibila ca sa accelereze ramane proportionala cu puterea motorului. Insa forta aerodinamica creste destul de dramatic cu viteza (cu patratul vitezei, sau, daca daca ne referim la putere si nu la forta, cu cubul vitezei, aproximativ) si devine semnificativa la viteze mari. Daca masina scoate 50-60km/h in 1 secunda, 100-110 va scoate in cel putin 2, insa deja aerodinamica e importanta, asa ca bag mana in foc ca ar scoate chiar 5 sau mai mult. Iar 200-210 s-ar putea sa scoata intr-un timp care tinde la infinit