Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Reprizele dinamice
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Iulian HondaFan
chestia cu injectia directa este adevarata. dieselurile vechi au o precamera de injectie.

common rail-ul a fost facut inca din perioada interbelica dar era la presiuni f. mici. prima aplicatie de serie in common-rail a facut-o intr-adevar Denso pe motoare diesel mari de camion, dar prima aplicatie pe motoare mici de turisme apartine Fiat ( Magneti Marelli) biggrin.gif ulterior patentul a fost cumparat de Bosch care l-a distribuit mai multor producatori si pe care desigur l-au perfectionat ( gen 2 si 3).

parerea generala in lumea auto este ca Fiat au fost pionierii dieselelor de cilindree mica folosite pe turisme. Mercedes si VAG au avut si ei contributii ( introducerea turbinelor) dar rafinamentul in diesele a venit in principal din Italia.
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
parerea generala in lumea auto este ca Fiat au fost pionierii dieselelor de cilindree mica folosite pe turisme. Mercedes si VAG au avut si ei contributii ( introducerea turbinelor) dar rafinamentul in diesele a venit in principal din Italia.
Parerea generala in lumea auto?
Tie ti se pare mai mare saltul de la injectie directa la common rail decat de la aspiratie la turbo? blink.gif Iulian, nu cred ca ai mers vreodata cu un diesel aspirat. Sa vezi atunci cum apreciezi "rafinamentul"...
De la acel Mercedes (ulterior Golf) a auzit lumea de diesel. VW este cel mai mare producator de diesel fara a folosi prea mult CR, insa daca nu ar folosi turbina nu cred ca ar vinde 5 % din cat vinde acum
HalbaSus
Cand am zis ca vw a facut revolutie cu dieselul... nu ma refeream ca ei l-au inventat... ci pur si simplu ei au stiut sa-l vanda cel mai bine... "TDI"-ul devenint un simbol al masinilor turbo diesel, la fel cum a devenit xerox pt copiatoare sau adidas pentru pantofi sport... este irelevant cine ce a inventat.
James Kilowatt
Iar daca n-ar folosi "traditia" si "imaginea", ar vinde tot atat biggrin.gif

Daca nu s-ar folosi motoarele cu ardere interna, ci cele cu aburi, vanzarile de automobile ar fi 0 barat, chiar daca ar fi ele cu tripla expansiune si foarte eficiente energetic. Hai sa nu intram iar in istorie.... e instructiva, insa offtopic. Faptul ca VW a scos Beetle sau Golf 1 care a fost puncte de referinta in istoria auto nu face din Golf 4 sau 5 TDI o supermasina iar la banii astia incap altele mai performante si mai avansate, si nici nu da dreptul VW sa produca motoare care ard ulei sau turbine care crapa. Jumatate din versiunile de TDI 1.9 vandute in ultimii ani (PD si non-PD) au probleme cronice: cele de 90, 110 si 115CP.

Oricum, turbodieselul nu a fost inventat nici de VW. In domeniul naval se foloseste dinainte de potop, si la motoare 2T (care sunt oricum supraalimentate toate) si 4T.
VW vs Restul Lumii, deja am avut parte de un topic din asta care n-a convins pe nimeni de nimic smile.gif
Dan52141


la un motor cu aceste caracteristici cum ati schimba vitezele sa beneficiati de puterea maxima ?
James Kilowatt
In mod normal, ne-ar trebui si rapoartele de demultiplicare ca sa calculam exact, si eventual o prelungire a curbei de cuplu sau de putere pana la redline. Arata oricum foarte interesant... cuplu constant intre 2000 si 6200 rpm?! Vreau si eu biggrin.gif Turbo, dar de cine e facut? smile.gif

Oricum, undeva peste 6000rpm. Ai pe pagina 8 a topicului calculatorul excell.
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Parerea generala in lumea auto?
Tie ti se pare mai mare saltul de la injectie directa la common rail decat de la aspiratie la turbo? blink.gif Iulian, nu cred ca ai mers vreodata cu un diesel aspirat. Sa vezi atunci cum apreciezi "rafinamentul"...
De la acel Mercedes (ulterior Golf) a auzit lumea de diesel. VW este cel mai mare producator de diesel fara a folosi prea mult CR, insa daca nu ar folosi turbina nu cred ca ar vinde 5 % din cat vinde acum


Mercedes sunt primii care au introdus dieselele pe turisme inca din 1936. dar nu au avut succes decat ca taxiuri modelele respective fiind si f. fiabile, dar putin performante si cu rafinament la minus.

Fiat au introdus primul lor diesel in 1953 ( 1400CC).

primul turbodiesel a fost lansat de VW in 1976 ( era un 1.5 cu 50CP blush.gif ) urmat anul urmator de Mercedes cu W123 300D. primul diesel cu 4 valve pe cilindru apartine tot Mercedes in 1977. toate aceste motoare nu aveau injectie directa ci injectia se facea intr-o camera de injectie situata in capul cilindrului. motivul adoptarii acestei solutii tinea de detonarea necontrolata. problema nu a putut fi rezolvata pana la introducerea injectiei controlate electronic si primii au fost cei de la Fiat cu Croma in 1988 ( 1.9l si 90CP ca si TDI-ul = turbodiesel direct injection ce a aparut abia in 1996).
Dan52141
QUOTE(MR28673)
In mod normal, ne-ar trebui si rapoartele de demultiplicare ca sa calculam exact, si eventual o prelungire a curbei de cuplu sau de putere pana la redline. Arata oricum foarte interesant... cuplu constant intre 2000 si 6200 rpm?! Vreau si eu biggrin.gif Turbo, dar de cine e facut? smile.gif

Oricum, undeva peste 6000rpm. Ai pe pagina 8 a topicului calculatorul excell.


cuplu maxim pleaca de undeva de la 1500 smile.gif, este un Bentley Continental

http://www.bentleymotors.com/minisites/ben...ner.jsp?lang=en
12 cilindri - 6 litri
560 CP - 6100rpm
650 NM - de la 1600 rpm
all wheel drive

ma intreb cum o fi sa conduci o astfel de masina ...
Iulian HondaFan
e un A8 pe steroizi biggrin.gif
HalbaSus
Daca nu ma insel este cea mai rapida masina de serie cu 4 usi :clapping:
desigur masinile germane fiind limitate la 250 km/h, iar italienii neproducand multe masini cu 4 locuri... e relativ simplu biggrin.gif.
Impulse
Nu toate masinile germane sunt limitate la 250km/h. Si oricum limitarea poate fi eliminata fara prea mari dureri de cap.
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
primul turbodiesel a fost lansat de VW in 1976 ( era un 1.5 cu 50CP blush.gif ) urmat anul urmator de Mercedes cu W123 300D.
Gresesti, acela a fost primul diesel la VW (montat pe Golf si Rabit) blush.gif

QUOTE(Iulian HondaFan)
problema nu a putut fi rezolvata pana la introducerea injectiei controlate electronic si primii au fost cei de la Fiat cu Croma in 1988
Din nou greseti. Primul sistem de management al injectiei a fost construit de Bosch si montat pe Volkswagen 411 in 1967. Se numea D-Jetronic, celebrul K-Jetronic fiind un urmas al acestui sistem. Desi aveau un set redus de senzori, aceta este bunicul tuturor sistemelor de injectie din ziua de azi (datorita varstei, nu a mostenirii)

QUOTE(Iulian HondaFan)
( 1.9l si 90CP ca si TDI-ul = turbodiesel direct injection ce a aparut abia in 1996).
Gresesti. In 1996 a aparut TDI-ul cu pompa rotativa.
Primul TDI (aka injectie directa) a aparut in 1989 odata cu Audi 80 de 2,5 l.
Tata a avut un TDI din 1992. Ma gandesc ca nu era un Audi cu motor de Croma blush.gif

MR, referirile astea la istorie au aparut datorita remarcilor tale care negau contributia substantiala a lui VAG in sprijinul diesel-ului. Nimeni nu a spus ca VW a inventat dieselul sau ca fara ei am fi ramas la motoarele cu ardere externa cum incerci sa sugerezi tu.
VW nu a facut si nu face turbine, cel putin n-am auzit eu de vreuna facuta de ei.
Ce probleme cronice au avut motoarele de care amintesti?
VW nu sunt singurii care fac motoare cu consum de ulei. Iar daca pentru tine acest lucru constituie ceva de neacceptat, ia-ti altceva.
Skywalker
QUOTE(Valentin50014)
Primul TDI (aka injectie directa) a aparut in 1989 odata cu Audi 80 de 2,5 l.

La vremea aia Audi nu fabrica motoare de 2.5l TDI pe modelul 80 (B3), Audi 80 B3 (1997 - 1991) a avut doar 1.6TD; Audi 80 B4, tata lui A4 (B5) fabricat 1991 - 1995 are urmatoarele motorizari diesel:
QUOTE
80 1.9 TDI, 1896 cmc L4, 90 BHP@4000rpm, 202 Nm@1900rpm, 177 Km/h, 13.6 s, 1240 kg, 13.78 kg/bhp
80 1.9 TD, 1896 cmc L4, 75 BHP@4200rpm, 150 Nm@2400rpm, 165 Km/h, 15.9 s, 1240 kg, 16.53 kg/bhp
Iulian HondaFan
QUOTE
Din nou greseti. Primul sistem de management al injectiei a fost construit de Bosch si montat pe Volkswagen 411 in 1967. Se numea D-Jetronic, celebrul K-Jetronic fiind un urmas al acestui sistem. Desi aveau un set redus de senzori, aceta este bunicul tuturor sistemelor de injectie din ziua de azi (datorita varstei, nu a mostenirii)


ma refeream la diesele. si nu am spus ca ala a fost primul sistem de management al injectiei ci doar ca Fiat au facut primul diesel cu injectie directa pe masini. instrumental in aceasta realizare a fost un sistem de injectie cu management electronic suficient de rafinat care sa permita un control fin al injectiei si de aici sa evite problema detonatiilor necontrolate.
Iulian HondaFan
QUOTE
QUOTE
primul turbodiesel a fost lansat de VW in 1976 ( era un 1.5 cu 50CP ) urmat anul urmator de Mercedes cu W123 300D.

Gresesti, acela a fost primul diesel la VW (montat pe Golf si Rabit)


corect si mea culpa blush.gif . primul turbodiesel VW a fost in 1981. deci primul turbodiesel pe turisme a fost cel al Mercedes in 1977.

primele turbodiesele au parut in anii '20 pe locomotive si vapoare si in 1938 elvetienii de la Saurer au scos primul camion turbodiesel.

http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/index.asp
Iulian HondaFan
QUOTE
Iulian HondaFan a scris:
QUOTE
( 1.9l si 90CP ca si TDI-ul = turbodiesel direct injection ce a aparut abia in 1996).
Gresesti. In 1996 a aparut TDI-ul cu pompa rotativa.
Primul TDI (aka injectie directa) a aparut in 1989 odata cu Audi 80 de 2,5 l.
Tata a avut un TDI din 1992. Ma gandesc ca nu era un Audi cu motor de Croma


corect din nou... mea culpa la mine din nou. blush.gif blush.gif

http://www.audiworld.com/news/99/tdi/page1.shtml

QUOTE
At the 1989 German International Motor Show in Frankfurt am Main, Audi presented the world's first diesel engine for passenger-car use, with direct fuel injection and all-electronic engine management, and gave this revolutionary technology the name TDI.


da' aici exagereaza biggrin.gif . Croma aparuse cu un an in urma... biggrin.gif
James Kilowatt
QUOTE(Valentin50014)
MR, referirile astea la istorie au aparut datorita remarcilor tale care negau contributia substantiala a lui VAG in sprijinul diesel-ului. Nimeni nu a spus ca VW a inventat dieselul sau ca fara ei am fi ramas la motoarele cu ardere externa cum incerci sa sugerezi tu.
VW nu a facut si nu face turbine, cel putin n-am auzit eu de vreuna facuta de ei.
Ce probleme cronice au avut motoarele de care amintesti?
VW nu sunt singurii care fac motoare cu consum de ulei. Iar daca pentru tine acest lucru constituie ceva de neacceptat, ia-ti altceva.


Valentin, n-am minimizat nimic. Am spus doar ca ultimile generatii de VW nu mai sunt masinile de top din anii 80, ci niste rable ca toate celelalte, iar ca rafinamentul la diesele a venit din alta parte. Common railul a fost patentat de magnetti marelli in '89, insa Fiat erau prea amarati si au vandut patentul. VW au alte puncte tari, cum ar fi DSG-ul sau TFSI-ul, insa la diesele, sunt si ei undeva in "pluton" indiferent cat de tari au fost acum 20 ani smile.gif Cei cativa monstri de 4 kile nu-i face musai culmea rafinamentului, desi am toata stima pentru tupeul de a participa la Paris-Dakkar cu motoare diesel. Si salut si intentia de a merge la LeMans cu diesele.

Problemele cronice sunt citate cam pe toate siteurile cu statistici ale problemelor cronice smile.gif

PAi cand o sa-mi iau alta masina, o voi alege functie de oferta de moment si nu de istorie. Pe mine nu ma incalzeste cine a inventat roata, atunci imi iau masina ma gandesc la fiabilitate, confort si performante.

Metafora cu motoarele cu aburi se referea la acelasi aspect.... important e ce gasesti acum in magazine, nu la cine a inventat motorul cu ardere interna.
Dupa un anumit timp, orice inventie devine patrimoniu universal. Doar n-o sa platim acum copyright urmasilor lui Pitagora de fiecare data cand calculam o ipotenuza biggrin.gif

Chiar n-am nimic de impartit cu VW, am o rabla VAG de care sunt foarte multumit smile.gif Au in continuare ingineri foarte buni, insa uzinele sunt comuniste (ca toate uzinele din UE, de fapt). Sper sa reuseasca sa invinga sindicatele, si sa ridice din nou productivitatea, sa reuseasca sa creasca fiabilitatea si calitatatea si sa scada preturile.

Io n-am chef sa platesc ca sa stea o gasca de nemti degeaba si sa faca 25 munca a 5 oameni, in timp ce subansamblele sunt cumparate la cel mai scazut pret pentru a tine pretul cat de cat competitiv. Atata timp cat orice tentativa de reforma s-a izbit de veto-ul sindicatelor, desi conducerea a incercat chiar sa le dea spaga ca sa accepte reforma, nu-mi mai pasa daca le vor fabrica in china sau in turcia si renunta la uzinele din Germania, eu unul sunt pro-globalizare si liberalism salbatic biggrin.gif

Am vazut ca Ford fac la fel in State...
Iulian HondaFan
off topic: da e jale la Ford North America. 30000 concedieri (20-25% din angajati) si 14 uzine vor fi inchise. a ajuns cutitul la os, japonezii ii mananca... anul trecut divizia auto nord-americana a avut 1.6mld $ pierderi.

VAG e pe roze comparativ cu GM si Ford, dar si la ei o sa vina vantul schimbarii...
James Kilowatt
Pai VAG o duc mai bine si pentru faptul ca UE protejeaza piata prin taxe.... japonezii fie sunt taxati, fie produc in UE insa cu productivitatea de kko made in ue. ( cu un oarecare plus avand in vedere ca uzinele sunt noi si personalul excedentar nu a apucat sa se acumuleze.)
In plus, cred ca americanii sunt mult mai pragmatici decat europenii in materie de masini. In Europa inca mai conteaza marca, traditia etc.
radu66490
daca vrei sa faci o depasire cu orice pret benzina i sfanta,treapta mai mica, dai un 6000 si te ai dus,nu lag de putere,nu nimic.....tun
insa in mersul normal dieselul pleaca binisor din turatii reduse datorita cuplului superior si nu trebuie sa retrogradezi neaparat,iti ofera un pic mai mult confort intr un mers normal si cam deobicei nu rupi masina iti faci treaba cu ea
radu66490
QUOTE(Dan52141)


la un motor cu aceste caracteristici cum ati schimba vitezele sa beneficiati de puterea maxima ?

la puterea maxima????????6mii si ceva de ture da ideea e sa faci un compromis intre putere si cuplu
Serban63301
QUOTE(radu66490)
daca vrei sa faci o depasire cu orice pret benzina i sfanta,treapta mai mica, dai un 6000 si te ai dus,nu lag de putere,nu nimic.....tun
insa in mersul normal dieselul pleaca binisor din turatii reduse datorita cuplului superior si nu trebuie sa retrogradezi neaparat,iti ofera un pic mai mult confort intr un mers normal si cam deobicei nu rupi masina iti faci treaba cu ea

Aceasta mi se pare a fi cea mai clara si corecta concluzie care se poate trage in ceea ce priveste diferenta intre un diesel si un benzinar! Si intradevar cel mai mare avantaj la diesel este ca "nu rupi masina, iti faci treba" Ce faci cu un diesel la numai la 3000 ture la benzinara trebuie sa urci in 5000-5500 de ture. Si parca nu-ti prea da mana sa faci asta atunci cand e vorba de masina ta! Si in fond ce rost ar avea sa faci asta din moment ce nu esti intr-o cursa de raliu!
Serban63301
QUOTE(radu66490)
daca vrei sa faci o depasire cu orice pret benzina i sfanta,treapta mai mica, dai un 6000 si te ai dus,nu lag de putere,nu nimic.....tun
insa in mersul normal dieselul pleaca binisor din turatii reduse datorita cuplului superior si nu trebuie sa retrogradezi neaparat,iti ofera un pic mai mult confort intr un mers normal si cam deobicei nu rupi masina iti faci treaba cu ea

Aceasta mi se pare a fi cea mai clara si corecta concluzie care se poate trage in ceea ce priveste diferenta intre un diesel si un benzinar! Si intradevar cel mai mare avantaj la diesel este ca "nu rupi masina, iti faci treba" Ce faci cu un diesel la numai la 3000 ture la benzinara trebuie sa urci in 5000-5500 de ture. Si parca nu-ti prea da mana sa faci asta atunci cand e vorba de masina ta! Si in fond ce rost ar avea sa faci asta din moment ce nu esti intr-o cursa de raliu!
James Kilowatt
PAi daca tot nu esti la raliu, poti merge foarte bine si cu benzinara la 3000 ture. Majoritatea benzinarelor ASPIRATE au cuplu intre 3000 si 4000 rpm. Ori, 3000-4000 rpm la benzinare e exact echivalentul 2500-3000 rpm la diesele. Adica, 2/3 din turatia de putere maxima, iar asta nu inseamna ca tragi de ele ca sa le rupi.

Vapoarele merg foarte bine si la 100rmp, iar masinile de curse la 15.000. Nu inseamna ca unele sunt mai bune decat altele, ci ca fiecare e bun la ce a fost gandit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.