Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Reprizele dinamice
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
HalbaSus
[quote]
[quote]
[quote="Serban63301] Daca sunt si alte motivatii in afara de pret in favoarea benzinarului, care sunt acelea?[/quote]

P O L U A R E ![/quote]

oh give me a break... benzinarele sunt bune pentru ca "linia rosie e mai sus" (prea mult s-a vorbit de plaje de turatie, rapoarte de demultiplicare si alti termeni stintifici biggrin.gif)... deci explicatia simpla e ca poti sa apesi pedala mai mult timp si puterea sa creasca frumos in linie dreapta... in afara de asta sunetul este "excitant"... si in general puterea la roata este mai mare... that is the ONLY reason... Daca am vrea sa nu poluam am merge pe GPL sau pe bio-diesel (ulei vegetal - CO2-ul produs de arderea acestuia este transformat in timpul cresterii plantelor din care se face uleiul... deci este un cerc in care rezultatul de poluare tinde spre 0... sau cel putin asa se spune). GPL-ul este o alternativa, dar o masina "puritana" nu va avea niciodata asa ceva... iar biodeselul scoate miros de cartofi prajiti pe esapament... deci tot mai bine ramanem la clasicele benzinare si dieselare...

P.S: Timpii 80-120 sunt deseori comparati in ultima treapta de viteza... viteza la care si un diesel si un benzinar vor avea ~2000 rpm, e evident ca dieselul va accelera mai repede daca nu se retrogradeaza... dar de ce nu s-ar retrograda ? Daca as avea fonduri guvernamentale pe care sa le cheltuiesc pe siguranta si eficienta traficului atunci as pune peste tot bannere cu "Nu intrati in depasire sub 3000 rpm... nici macar daca aveti diesel", "Turatiile mari salveaza vieti" si "Camionul care vine din sens opus se va apropia mai tare daca nu turezi motorul"... stiu ca sunt off-topic dar ma enerveaza la culme cei care desi au masini potente intra in depasire cu a 5-a...
Nu subestimez cuplul dieselului si stiu ca in anumite momente si in a 5-a te "baga in scaun"... dar te baga si mai tare daca retrogradezi... asa ca ai un motiv in plus sa o faci...
P.P.S: M-am referit bineinteles la depasirile in care pornesti din spatele celui depasit... daca vii cu viteza si poti depasi fara sa franezi normal ca nu retrogadezi...
James Kilowatt
Dieselul nu este mai economic din orice pozitie. In belgia de exemplu este suprataxat, incat daca nu-l rulezi destul nu mai ajungi sa amortizezi diferenta de pret initial, plus ca intretinerea e in general mai costisitoare. E mai economic, pentru cei care-l alearga, nu care-l tin in garaj.

Biodieselul sucks. Polueaza la greu si ala.
Mult mai curate si mai rentabile sunt benzinarele cu etanol, care se obtine din sfecla sau trestie de zahar si care randamentul la hectar mult mai mare decat uleiul rapita care da biodieselul. Brazilienii merg cu 30% etanol in benzina, iar americanii cu vreo 5%. Europa e coada, conform obiceiului cu o productie de biocarburanti de vreo douaj'de ori mai mica decat SUA. La fiecare congres promit sa-i ajunga si sa-i depaseasca pe americani, hm, imi da o senzatie de deja-vu teribila...

Daca biodieselul scoate miros de cartofi prajiti .... hmm, benzinarele cu etanol tre' sa scoata niste mirosuri tare apetisante.... palinca... tuica... jack daniels... biggrin.gif
f1anatic
In primul rind benzina este cu un dolar mai ieftina decit diesel-ul. In al doilea rind, benzina polueaza mai putzin.

www.fueleconomy.gov
f1anatic
Nu prea arata bine...dar trebuie sa cautzi VW Jetta si vei vedea pe pagina care afiseaza modelele...ce scor au...Diesel Pollution Score = 1, iar la Benzinare 9.5 Deci ce zici(10 = Best)
LINK
James Kilowatt
Din motivele asta e si suprataxat in unele tari. Iar altele discuta sa-l suprataxeze, printre care si franta.
CRG
Tocmai am vorbit duminica cu un sofer de tir despre reprizele la diesel si durata de utilizare a motoarelor comparativ cu benzinare.

N-a facut decat sa-mi reconfirme ceea ce stiu, si anume ca viteza se schimba dupa cum iti spune urechea si nu turometrul, adica merge lejer si la 2000 atata timp cat n-ai superincarcatura pe ea.. Dar ca papa mai mult daca nu merge si turbina.. ca el uneori mergea cu ea turata in treapta inferioara special sa nu pape prea mult..

si ca motorina unge camasile pistoanelor inainte sa aiba loc arderea.. deci e mai lubrifianta decat benzina, si automat durata de viatza a dieselului e mai mare.

parerea lui.. si-a mea.
James Kilowatt
Eu tot nu cred chestia asta cu ungerea. Daca se aprinde dupa ce atinge cilindrii, si nu cand se injecteaza, si pe deasupra motorul este atat de rece incat sa mai aiba vre-o proprietare lubrifianta, atunci ai probleme mult mai mari decat uzura.

Apropo, din perlele soferilor profesionisti de camion: Unul si-a instalat pe duba personala o pompa de vid pentru servofrana de -5 atmosfere luata de la rusi din piata biggrin.gif
Serban63301
QUOTE(Iulian HondaFan)
nu crapa nici benzinarul. suie-te intr-o Honda Civic type R da-i 8000 rpm si vei vedea ca acolo ii place acelui motor... e desigur o chestie de gust. apreciez si un "loafer" care sta mai tot timpul sub 3000rpm dar si un "screamer" a carui zumzet metalic e invigorant.

Chiar crezi ce spui cand afirmi ca turatia de 8000 de ture ii place unui motor de autoturism? Banuiesc ca nu te-ai referit la masini de formula 1 ca nu despre asta discutam aici!
Halbasus, afirmi ca benzinarul este mai bun decat dieselul pt ca are linia rosie de la turometru mai sus! Cred ca glumesti cand aduci un astfel de argument in favoarea benzinarulu!? E oare cineva interesat atunci cand alege sa cumpere o masina, unde incepe zona rosie a turometrului?
Mai oameni buni spuneti-mi si mie cati din conducatorii auto isi tureaza masinile personale pana aproape de zona rosie?
TOPICUL DE FATA NU SE REFERA LA RALIURI SAU MASINI DE CURSE! NU DISCUTAM AICI CUM TREBUIE EXPLOATATA O MASINA PT ALERGAREA IN RALIURI!
Iulian HondaFan
sigur ca turatia de 8000 nu place multor motoare de autoturisme. exista insa anumite motoare care abia acolo "isi arata muschii". numele lor este VTEC si parintele lor este Honda, de departe cel mai mare producator de motoare din lume.

eu imi turez Civicul zilnic peste 5000rpm la demaraje. cel putin saptamanal vede si linia rosie la peste 6500rpm ca sa se mai dezmorteasca biggrin.gif . Iar turatiile de peste 5000rpm le vede cvasi-cotidian inca de cand masina a sarit de primii 5000km...

Civicul are facute 65000mile (104000km) si nu i-a cauzat blush.gif merge rotund si fara nici un fel de vibratii/zgomote ciudate.

Motoarele VTEC au banda de putere intre 4500-5000rpm pana la 6500-8200rpm. Deci sunt facute sa lucreze la acel regim de turatii.
f1anatic
QUOTE(Serban63301)
Mai oameni buni spuneti-mi si mie cati din conducatorii auto isi tureaza masinile personale pana aproape de zona rosie?
TOPICUL DE FATA NU SE REFERA LA RALIURI SAU MASINI DE CURSE! NU DISCUTAM AICI CUM TREBUIE EXPLOATATA O MASINA PT ALERGAREA IN RALIURI!


EU. AZI. Accident pe autostrada (cel putzin asa cred) pt. ca 2 masini de pompieri blocau 4 din 5 benzi de trafic. Cind am trecut de ei, nu am vazut nici o masina busita. Cum am trecut de ei....VRRROOOOOOOMMMMM PSSSSST VRRRROOOOOOOOM PSSSSSST VOOOOOOOOM PSSSSSST La 7000 nu oi fi ajuns dar cel putzin 1-a, a 2-a si a 3-a am schimbat-o dincolo de 6000 rpm. Nu aveam decit vreo 3 masini departe in fatza si o autostrada G O A L A in jurul meu...

Recunosc insa ca am profitat de ocazie. Masina vede peste 3000+ rpm destul de rar iar 4000 rpm mai rar decit o data pe saptamina. Pur si simplu nu am mania vitezei, a acceleratziei respectiv nu am cum din cauza traficului. De altfel pot spune ca ultima data cind am turat-o spre linia rosie (7000 rpm) a fost cind am facut data-logging-ul prezentat...iar aia a fost al jumatatea lui Noiembrie. Iar ca sa o turez pina la linia rosie...imi este frica. Nu pentru masina - ca ii taie puterea si motorul nu are nimic...mi-e frica pentru ca din 2 trepte de viteza schimbate la linia rosie depasesc viteza legala iar daca o mai schimb si pe a 3-a la linia rosie, viteza atinsa este motiv pentru puscarie.
Iulian HondaFan
acu' nici eu nu sar de 5000rpm decat intr-a 2-a ocazional intr-a treia ( in depasiri)...

Vmax de 180km/h la bord (reali prob. 164km/h dupa calculatorul vitezei functie de turatie, roata si rapoartele de multiplicare) atinsa de mine cu aceasta masina am obtinut-o impingand pana la 6000rpm intr-a patra. Vmax a accestei masini dupa producator este de 192km/h si ar fi la 5500rpm intr-a cincea.

aici calculatorul:

http://www.spiretech.com/~vw6spd/tech.html
James Kilowatt
La mine intr-a 5-a, la 5400rpm (turatia de putere maxima) am 193km/h reali (pneuri 185/65/R14). Viteza maxima e data la 195km/h.
In realitatate am sarit de 210 pe bord, apropiindu-ma de 6000rpm. Viteza reala la 5800rpm e 207 km/h. Vitezometru e surprinzator de exact, ma asteptam sa aiba eroarea standard de 7% insa in realitate abaterea e mai mica. La 4000 rpm indica o idee sub 150, iar viteza reala e 143. Bineinteles, presupunand ca macar turmetrul nu are abatere.

Din pacate nu am facut inca rost de o diagrama de puteri reala sad.gif ca da vad cum e cu demarajul maxim. Am bagat una aproximativa care pare sa indice zona rosie in primele 2 trepte, cam 6300 rpm intr-a 3-a si cam 5900 intr-a 4-a, insa nu sunt datele exacte.
Iulian HondaFan
asta pentru Nubira, nu? ce rapoarte de multiplicare ( final ratio si fiecare viteza). si care banda ta de putere?

din pacate aici nu am avut unde sa testez masina la maxim.
James Kilowatt
Da, la Nubira.
La seat n-am facut calculele si nici n-am idee care e abaterea vitezometrului. In linie dreapta, pe aceeasi portiune de drum in ambele sensuri am atins 165km/h pe ceas. Top speed si in treapta a 5-a, cam la 4600rpm sau intr-a 4-a la aprox 6000rpm (care este si turatia de putere maxima si redline). Viteza maxima data in carte e 157km/h. Cu o a 5-a ceva mai scurta (demultiplicare mai mare) as fi castigat probabil cativa km/h in plus, la 4600rpm motorasul neputandu-se exprima complet smile.gif. Mi se pare onorabil pentru un motor din '92 de 1.2L si 8V, si cu peste 150.000km pe deasupra. (acum are 177.000).
La vale am atins 180km/h pe ceas, interesanta experienta cu respectiva coaja de masina smile.gif
HalbaSus
QUOTE
Chiar crezi ce spui cand afirmi ca turatia de 8000 de ture ii place unui motor de autoturism? Banuiesc ca nu te-ai referit la masini de formula 1 ca nu despre asta discutam aici!
Halbasus, afirmi ca benzinarul este mai bun decat dieselul pt ca are linia rosie de la turometru mai sus! Cred ca glumesti cand aduci un astfel de argument in favoarea benzinarulu!? E oare cineva interesat atunci cand alege sa cumpere o masina, unde incepe zona rosie a turometrului?


Chestia cu "are mai sus linia rosie" era o exprimare simplista a faptului ca puterea este dozata in mod linear iar cresterea de putere se opreste doar la linia rosie... toate aceste lucruri fac masina mai placut de condus daca iti place condusul sportiv... daca mergi incet cu viteza constanta cu siguranta dieselul e mai placut de condus...

QUOTE
Mai oameni buni spuneti-mi si mie cati din conducatorii auto isi tureaza masinile personale pana aproape de zona rosie?


Foarte foarte multi... eu cunosc suficienti... mai ales in accelerari, depasiri, etc... desigur nu merg constant la linia rosie dar o ating de multe ori.


QUOTE
TOPICUL DE FATA NU SE REFERA LA RALIURI SAU MASINI DE CURSE! NU DISCUTAM AICI CUM TREBUIE EXPLOATATA O MASINA PT ALERGAREA IN RALIURI!


Discutam despre cum trebuie schimbata viteza astfel incat sa accelerezi (de la 0 la 100 sau de la 80 la 120 sau cum vrei tu) in cel mai scurt timp posibil...
James Kilowatt
Azi mi-am facut testul de acceleratia de la 80-120km/h, si pe benzina si pe GPL.
Date oficiale 80-120km/h Treapta 4/5 9.6s/13.2s

Doua persoane in masina + greutate crescuta cu cateva zeci de kg datorita instalatiei GPL.
Rezultate obtinute in urma analizei video:
GPL - 4/5 9.0s/13.9s
Benzina SP95 - 4/5 8.2/12.0s

Eroarea vitezometrului masurata functie de turatie (si deci, daca si turatia e eronata, atunci valoarea e aiurita total) e aprox 3%.

Trebuie sa fac testul si cu a 3-a. Si apoi, 0-100.
Serban63301
Intre doua Mercedesuri acelas model si ultima generatie, una pe benzina si cealalta diesel pe care o alegeti? Va rog sa argumentati alegerea facuta.
James Kilowatt
Posteaza la Versus. Si da mai multe detalii despre cele doua masini, inclusiv preturile
Serban63301
Nu de pret era vorba. Eu ma refeream la alegerea intre un diesel si un benzinar.
Serban63301
Nu de pret era vorba. Eu ma refeream la alegerea intre un diesel si un benzinar.
James Kilowatt
Pai aspectul economic e determinant. Alfel, toata lumea ar alege pe ala cu CP mai multi sau pe cel cu consum mai mic.
Serban63301
Mai exact spus eu vroiam sa aflu parera voastra daca se mai justifica la ora actuala, in afara pretului mai ieftin, achizitionarea unei masini pe benzina avand in vedere progresul motoarelor diesel(commonrail).
Iulian HondaFan
pretul e unul din mtivele principale pentru care conducem masinile pe care le conducem.... daca pretul nu ar fi o problema am conduce toti masini cu fuel cells si nu motoare cu ardere interna. biggrin.gif

benzinarele inca prezinta avantajul pretului in cea mai mare parte a lumii. de fapt Europa cu sistemul sau de taxe de peste 60% din pretul la pompa al carburantilor precum si pretul mai scazut al motorinei (derivat tot din taxe pt. ca pretul de productie al motorinei Euro este mai mare decat al benzinei) este singura regiune in care dieselele sunt mai economice. fenomenul european al masinilor diesel este o creatie a legislatiei europene. si sunt ceva indicii ca din considerente de poluare guvernele europene vor renunta la incurajarea fiscala a dieselului... vm vedea oricum ce se va intampla.

aici motorina este in medie cu 0.10-0.20$/galon peste benzina, galonul de benzina este la 2.50$ ( 1galon american =3.787l) iar o masina diesel este cu 1500-2000$ mai scumpa.

in plus nu exista taxe pe cilindree deci benzinarele mari sunt chiar mai ieftine (ex. un V6 de 3.0l si 240CP este mai ieftin decat un diesel)... ce avantaje are dieselul in aceste conditii?
HalbaSus
QUOTE
daca pretul nu ar fi o problema am conduce toti masini cu fuel cells si nu motoare cu ardere interna. biggrin


Daca pretul nu ar fi o problema nu m-as gandi la fuel cells si alte tehnologii alternative... ci la V12 (murcielago) sau W16 (veyron)... care costa cat o benzinarie si consuma atat de mult incat chiar trebuie sa ai una ca sa le poti alimenta...

Oricum nu se poate compara dieselul cu benzina... fiecare are avantaje mari si dezavantaje la fel de mari... iar tehnologia moderna incepe sa produca dieseluri cu caracter sportiv si benzinare care consuma putin deci totul devine mai complicat...
Serban63301
QUOTE(HalbaSus)
Oricum nu se poate compara dieselul cu benzina... fiecare are avantaje mari si dezavantaje la fel de mari... iar tehnologia moderna incepe sa produca dieseluri cu caracter sportiv si benzinare care consuma putin deci totul devine mai complicat...

Mi-a placut raspunsul tau! Mi se pare f logic ce spui si sunt intrutotul de acord cu tine! Totul devine mai complicat...
Serban63301
Ce explicatie dati faptului ca peste 90% din vanzarile de Mercedes sunt diesel?
Iulian HondaFan
Poate te referi la divizia de camioane a Mercedes biggrin.gif biggrin.gif

Mercedes vinde aprox 50% diesel in Europa. Per total 70-80% din Mercedes-urile vandute anual in lume sunt pe benzina.
Serban63301
Procentul de vanzari se referea la Romania. Intradevar in Europa nu putea fi un asa mare procent dar eu stiam ca totusi este mai mare de 50% cum spui tu, in favoare dieselului. Nu te contrazic poate ai citit undeva dar eu retinusem alt procent!
Eu as formula o alta intrebare! Sunteti de acord ca in Europa cererea de diesel este in ascensiune! Este clar asta, am citit in mai multe reviste de specialitate ca a crescut cererea masinilor diesel.
Cum explicati acest lucru, mai ales ca masinile diesel sunt mai scumpe?
James Kilowatt
Marketing agresiv? smile.gif

Oricum eu am mari dubii legate de intelepciunea europeana si capacitatea europenilor de a gandi inainte sa faca o aleagere, dar mi le-am expus pe alte topicuri smile.gif
T u d o r
Calcule simple pe care le poate face orice copil de 10 ani ne arata ca banii dati pe o masina diesel la cumparare se amortizeaza in 50000-100000 km, cu exceptii in ambele marje. Asta face ca varianta diesel sa nu fie chiar asa de buna financiar cum s-ar crede si totusi...uite ca dieselul se vinde in draci. smile.gif
Eu m-as duce cu rationamenul inspre psihologia individului, pentru care pare mai rau sa ai un consum mediu de 9-10 litri/100km la o masina de lux decat sa dai 2000-3000 euro in plus la 30000-50000 cat costa benzinarul echivalent . Unde mai pui ca se poate lauda la o bere cu Mertzanul lui care consuma cat un Logan... biggrin.gif

Pe de alta parte, multi dintre cei care cumpara un diesel mic si mai ieftin fac si asa un efort financiar considerabil, iar un consum mai mare nu-i avantajeaza. Diferenta de pret dintre benzinar si diesel la masinile mai ieftine nu este chiar asa de mare, iar cativa euro in plus dati intr-o rata se scad din diferenta de consum.
Dar sa n-o dam intr-o comparatie diesel-benzina, nu? biggrin.gif

Ca si idee, in Romania piata diesel ocupa cred 70-80% din piata totala de masini de import.
HalbaSus
pacifism ! asa explic eu folosirea dieselului...
exista oameni pacifisti care uneori mai sunt si vegetarieni... sunt milosi fata de natura si fata de semenii lor asa cum sunt milosi si fata de niste fiare cum sunt motoarele... turatiile mari le dau impresia ca "bicuiesc" bietele autoturisme... si cum dieselurile se descurca mai bine la turatii mici le prefera pe acestea...

Eu conduc in majoritatea timpului masini diesel (cele din semnatura) dar conduc destul de des si alte masini pe benzina (de la dacii pana la mercedesuri)... sincer eu sunt un "criminal" al turatiilor... si indiferent ca e diesel sau benzinar eu il turez pe principiul ca "in cel mai rau caz nu o sa merg mai repede...", si mi se pare ca toti cei care au "mila" fata de motoare sunt un fel de vegetarieni automobilstici care desi au auzit ca gratarul de vita cu garnitura de cartofi prajiti e mai bun decat salata de avocado... prefera un stil de viata "ciudat"... acum stiu ca unii au ficatul sensibil si au probleme cu rinichii daca mananca prea gras...

Romania e o tara care a iesit de curand de sub sindromul daciei 1300, masina cu turatii mici... "batranii" inca spun ca turatia mare nu e buna... de aceea dieselul are atata priza la noi in tara... nu neg ca dieselul nu ar avea avantaje, chiar am considerat ca pentru sotia mea care e mai "blanda" cu pedala de acceleratie ar fi mai potrivit un diesel... si recunosc ca desi uneori scot consumuri "record" cu dieselul (peste 10%) ma gandesc ca la acelasi stil de condus un benzinar probabil s-ar fi apropiat de 20%... dar senzatia pe care ti-o ofera un benzinar V6 sau V8 nu suporta termeni de comparatie cu un "tractoras" dieselar...

Concluzie: daca ai condus masini diesel si benzina de aceasi "calitate" si de aceasi putere si ai ajuns la concluzia ca iti plac mai mult dieselurile... inseamna ca nu iti plac turatiile mari = esti un vegetarian auto, daca iti plac turatiile mari chiar si pe dieseluri in 4 cilindrii... te apropii de canibalism biggrin.gif

Cat despre procentul de 70% dieseluri mercedes in romania... nu ma mira... in romania scara valorilor sociale e rasturnata cu susul in jos... dintr-un motiv pe care inca nu il inteleg consideram ca masinile diesel sunt superioare... pt acest motiv mi-e rusine ca stau in romania... blush.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Serban63301)
Procentul de vanzari se referea la Romania. Intradevar in Europa nu putea fi un asa mare procent dar eu stiam ca totusi este mai mare de 50% cum spui tu, in favoare dieselului. Nu te contrazic poate ai citit undeva dar eu retinusem alt procent!
Eu as formula o alta intrebare! Sunteti de acord ca in Europa cererea de diesel este in ascensiune! Este clar asta, am citit in mai multe reviste de specialitate ca a crescut cererea masinilor diesel.
Cum explicati acest lucru, mai ales ca masinile diesel sunt mai scumpe?


procentul masinilor diesel in totalul masinilor noi vandute in Europa este intr-adevar in crestere. dar inca nu a depasit 50% ( e chiar 49% biggrin.gif ). din cate imi aduc aminte VW se lauda cu cea mai mare proportie de masini diesel vandute pe piata europeana acum 2-3 ani ( trecusera cu putin de 50%).

totusi in general fata de 2004 ascensiunea dieselului pare sa se fi linistit...

http://www.eere.energy.gov/vehiclesandfuel...t_fotw386.shtml
James Kilowatt
Oricum, cine vrea senzatie de benzinar, CP/Euroi ridicat si economie de diesel n-are decat sa-si ia GPL biggrin.gif
Mihai63349
Apropo de procentul mare de merc-uri diesel... E o chestie ciudata: da omul 40-50000 pe masina si apoi e foarte incantat ca economiseste ceva bani cu combustibilul. Cunosc posesori, nu doar de mercedes-uri, ci si de A6-A8, BMW care, cand ii intrebi cum le place masina, invariabil, pun intre primele 3 calitati ... consumul. Nu zic, e ok sa consume putin, dar sa dea 20-25 mil. pe o revizie si sa piarda 20000 in doi ani prin devalorizare nu li se pare asa mult.
Serban63301
Intr-una din revistele auto era prezentata o paralela intre doua BMW-uri acelas tip(nu sunt sigur dar parca seria 5) una pe benzina si cealalta diesel. Nu o sa va vina sa credeti(nici mie nu mi-a venit sa cred!) dar dieslul bate benzinarul!! Timpul 0-100 km/h cu 1 secunda mai bun dieselul iar la elasticitate 60-100 km/h si 80-120(sau 140)km/h in trapta 4 si 5 net in favoarea dieselului!
De asta ce mai ziceti? Cum comentati?
Iulian HondaFan
modelele cele mai performante si la serie3 si la serie 5 sunt cele pe benzina (I6 sau V8).
HalbaSus
Era vorba de 535D vs 530i... 535D intradevar are cilindrea de 3000 la fel ca si 530-ul si intradevar 535-ul castiga... a fost destul de mediatizat testul (au aparut teste si la top gear, fifth gear, diverse publicatii auto, etc...)

dar parca topicul nu era diesel vs benzina
Iulian HondaFan
mi se pae normal. e vorba de un turbodiesel de aceeasi cilindree cu un benzina nomal aspirat.

varianta top a serie5 (fara sa ma refer la M) este 550. are V8 de 4.8l cu 367CP.
HalbaSus
QUOTE(Iulian HondaFan)
mi se pae normal. e vorba de un turbodiesel de aceeasi cilindree cu un benzina nomal aspirat.

varianta top a serie5 (fara sa ma refer la M) este 550. are V8 de 4.8l cu 367CP.


e "anormal" sa ti se para normal biggrin.gif ... pana acum cativa ani era inimaginabil ca un diesel (fie el si turbo) sa bata un benzinar de aceasi cilindree... pana nu demult puterea litrica a TD-urilor se invartea in jur de 50 cp/litru... acum avem dieseluri chiar si peste 100 cp/litru (ce-i drept doar "experimental") ... dieselurile au progresat enorm.. nu au rafinamentul benzinarelor dar in mod sigur sunt mai bune pentru "cruising" decat benzinarele.

Pe de alta parte niciodata BMW sau mercedes nu vor avea varianta de top diesel... acesta este teritoriul VW... ei pot fi numiti revolutionari (chiar daca azi TDI-urile iau bataie de la aproape oricine)... ei au fost primii care au facut dieseluri decente, accesibile, economice si fiabile... motorul 1.9 TDI 90 cp ar trebui sa intre in cartile de istorie... din pacate TDI-ul actual acolo a si ramas, in cartile de istorie... dovada ca VAG se va orienta spre CR...
James Kilowatt
... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile smile.gif Apoi, tot Fiat a bagat si primul common rail...
Mai degraba a intrat in istorie Tuareg, primul diesel care nu se face de bafta la Paris-Dakkar smile.gif Chiar daca nu reprezinta nici o revolutie in domeniu smile.gif

Totusi, nici benzinarele nu stau pe loc. Au bagat din ce in ce mai multi constructori injectia directa, au inceput sa scada consumurile... Chiar daca la performante se apropie amenintator dieselele, la economie incep sa se apropie si benzinarele. Tre' sa recunoastem ca au cam stagnat, de cand cu injectia multipunct, tot ce s-a facut a fost mai mult cosmetic si nu cine stie ce revolutie.
In plus, mariajul injectie directa-turbo are dupa parerea mea toate motivele sa aduca un nou salt in materie de performante sau de raport performante/consum.
Serban63301
Sa intelegem de aici ca cele mai reusite motoare diesel commonrail sunt cele italienesti?
Iulian HondaFan
e greu de spus care sunt cele mai reusite, cert e ca dieselele grupului Fiat sunt f. bune.

uite aici pentru detalii:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0
Serban63301
Multumesc pentru adresa! F interesant!
Ati vazut revista cu masinile anumui 2006? Cititi ce scrie despre diesel! Sunt cateva pagini! Viitorul apartine dieselului si de aceea este ascensiune mare a dieselului! SE VA INTRODUCE DIESEL SI IN SUA!!!! Mai scrie acolo de un studiu ca anumite masini diesel sunt mai rentabile fata de benzinar chiar daca nu se face un rulaj f mare pe an, asta apropo de amortizarea pretului mai mare al masinilor diesel fata de benzinar.
Cititi ce scrie si comentam!
Valentin50014
QUOTE(MR28673)
... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile smile.gif Apoi, tot Fiat a bagat si primul common rail...
He he
Croma turbo diesel cu injectie directa a aparut la sfarsitul anului 1988, cateva luni mai tarziu Audi scot si ei un TDI (2,7 l parca)

Dar 7 ani inainte (1981) Golf-ul deja intrase in istorie fiind a doua masina din lume echipata cu motor turbo diesel (dupa Mercedes 300 SD.
In 1995 VW este primul producator care foloseste turbine cu geometrie variabila pentru motoarele diesel
In 2003 VW este primul producator care scoate common rail de generatie 3
in 2006 Porsche stabileste un record echivalent pentru motoarele benzinare.
Intre 1997-2006 VW ramane singurul producator de PD-uri biggrin.gif

Viitoarele common rail vor fi de fapt un hibrid intre common rail si PD (cel putin in versiunea Bosch).
Motoarele diesel construite de Fiat sunt cele mai bune dintre cele vechi, de generatie anterioara. Noile TDI-uri, D-CAT-uri, DCI-uri, E-uri etc le sunt toate superioare.
James Kilowatt
Ce inseamna mai exact, generatia a 3-a, dincolo de un nume bun de marketing?

Golf 1 e o legenda a istoriei auto... insa Golf 4 sau 5 sunt doar niste masini ca toate celelalte, ba unii mai rai spun chiar sub medie din unele puncte de vedere....
Valentin50014
QUOTE(MR28673)
Ce inseamna mai exact, generatia a 3-a, dincolo de un nume bun de marketing?
Pai este ceea ce a introdus Toyota, Renault (si majoritatea celorlalti) anul trecut sau chiar acesta... Fiat (Opel) inca se mai gandeste... blush.gif

Intotdeauna se gasesc unii mai rai care pot spune orice despre oricare dintre modele auto, nu inseamna ca trebuie sa fie si adevarat tot ceea ce spun ei.
Nici Golf IV si nici V nu au reprezentat vreo revolutie tehnologica, insa sa spui ca au fost sub medie este chiar o rautate. Apropo, unde este media? La Focus, serie 1? blink.gif

P.S. Eu am vrut sa-ti spun ca si VW are motoare (mai ales) diesel care au intrat in istorie...
James Kilowatt
Pai toyota a introdus niste diesele care nu merg cu majoritatea motorinelor vandute pe piata europeana si care am inteles ca nici nu este disponibila in Romania, fiind necesara o concentratie de sulf inferioara unui prag care-mi scapa.
Injectoarele piezo si alte povesti de ultim racnet cu care se lauda unii constructori sunt scosi tot de Fiat pentru prima data.... Indiferent cum isi boteaza unii motoarele, faptul ca sunt scoase anul trecut nu le face musai super-performante. Oricum, replica Fiat e pe vine... un 3.0L V6 MJTD de 300CP care va merge pe 166, Thesis si Signum, si celebrul deja opel/fiat de 1.9L 212CP.... am vazut deja un vectra cu motorul asta plimbandu-se pe strada, in teste. Inca un prag de performante pe care ceilalti se vor lupta vre-o doi ani sa-l ajunga, cu generatia a 4-a smile.gif
Lupta e inca stransa, si daca unii au o suprematie discutabila pentru cateva luni nu inseamna musai ca-s si cei mai buni sau cei mai inovatori.

VW au indiscutabil partea lor de glorie in istoria auto, insa din pacate e cam prea indepartata ca sa o mai putem asocia modelelor actuale.
G4 a cam scartait, WV a ajuns cam coada in materie de fiabilitate in anii trecuti, tinuta de drum la G4 foarte discutabila, au fost "obligati" cum spun cei rai sa bage ESP de serie alfel era cam prea la furat fata de concurenta in materie de handling, TDI-uri mancatoare de ulei, etc. Entuziastii scuza multe, daca ar fi scos fiat sau toyota motoare care sa arda ulei in rodaj s-ar fi terminat cu ei, ar fi ajuns ciuca mistourilor, insa la VW se admite.

Jos palaria pentru Golf 1, insa cu G5 m-as mai gandi inainte sa semnez cecul. Toata stima pentru TFSI si DSG care din nou ridica pe VW in ochii mei biggrin.gif, insa in materie de "masina poporului" mai sunt si altii pe lumea asta. O bila alba pentru Audi la LeMans si Tuareg la Dakkar, insa iar nu vorbim de masini ale poporului...


PS Ca tot suntem la "reprize dinamice"... nu-ti bagi un chiptuning la tractoras biggrin.gif? Unchiul meu are un audi ca al tau (cred ca-i si acelasi an), chipuit la 160CP (zice el). Are 120.000km si deocamdata nu a avut probleme cu ea iar chipul i l-au pus pe sest chiar cei de la Audi.
cosmin45741
QUOTE(MR28673)
... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile smile.gif


ce-i aia injectie directa din punctul tau de vedere?
asa si RABA are injectie directa... blush.gif
James Kilowatt
Adica, fara precamera de ardere. Performante, dar cam tractorase zgomotoase.... asta a fost problema lor mare pana la inventarea common railul-ului de catre lenesii aia de napolitani de la Magnetti Marelli smile.gif

Raba nu-i automobil smile.gif Desi nu i-ar sta rau langa un Hummer biggrin.gif
cosmin45741
apropos de CR:
QUOTE
"The common rail system on its prototype was already developed in late sixties with Mr. Hiber in Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car."

"Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.

With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.

Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. "
din wikipedia

ca l-a folosit prima oara nu inseamna ca l-a si inventat...
iar asta cu injectia directa si croma e o scorneala...eu stiu ca e folosita cu mult mai devreme
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.