Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mazda RX-8 (192HP) - VW GTI
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lord63288
acu... am aceasta mare dilema... GTI ... RX-8 ... hmmm
Mazda este modelul de 192 de cai (Revolution). Mi-as fi luat Mazda, dar costa cu 4000e mai mult, ceea ce-i un mare dezavantaj. GTIul are dezavantajul ca nu il fac decat pe comanda, ceea ce dureaza cam 3,5 luni. Mentionez ca nu-s sofer sinucigas, dar imi place sa simt masina cand se infige biggrin.gif
HalbaSus
RX8-ul are motor rotativ... consuma ulei in disperare... revizia se face parca la 5000 km.... pretentios la benzina, etc... intre cele 2 as alege gti... adica nu as alege neaparat GTI ci m-as mai uita si la honda s2000, mazda mx5, nissan Z350...
Lord63288
uuhh... luasem in calcul si s2000, dar, sincer, fac un efort financiar chiar si la RX-8. nu imi ajung banii de s2000 (plus ca in masina aia nu mi se pare practica deloc smile.gif ) . Cand zic Mazda Miata ma tot gandesc la prima Miata, care e chick car 100% :DDD. are acelasi pret cu un golf si 30 de cai in minus... iar un z350 nici nu visez... 50k ? e misto masina, dar bugetu meu are o limita superioara de 32-33k. adica 33000 la final de tot, cu casco... mai mult de atat nu prea am de unde sa scot blush.gif

late edit : hhmm.... ar mai fi honda civic r... acu m-am gandit la ea... not a bad car smile.gif
G e o r g e
cat iti permiti pentru pretul CIP ?
HalbaSus
Mi se parea ca nissan e mai ieftin... well i was wrong...
In situatia asta ai cateva variante:

1. Golf GTI (eventual skoda octavia RS - daca vrei portbagaj mai mare, Audi A3 Singleframe 2.0 TFSI - daca vrei un golf GTI mai luxos, A3 sportsback 2.0 TFSI daca vrei un golf GTI mai mare si mai practic) - toate au acelasi motor 2.0 TFSI - 200 cp... care e destul de potent. Problema e ca toate aceste modele au tractiune fata.

2. Subaru Impreza WRX - mult mai urat si mai brutal decat celelalte concurente, dar are tractiune integrala...

3. Honda Civic Type R - cam cel mai bun hot-hatch de pe piata... cel mai bun handling desi e FWD... motor foarte reusit... 200 cp...

4. BMW 130i (sau 120i) - 130i-ul sare de limita bugetului ( cu toate taxele iese pe la 34k) dar e cel mai puternic...

Cel mai bun raport pret/cal putere il are golful GTI (cred)... dar conteaza in principal ce-ti place.
Lord63288
uuhhh... dc ? smile.gif

eu am 32k, mai pot sa mai iau hai inca 1 mie, si sa fie maxim 33k. adica ori ca iau una cu un pret cip mai mare dar cu taxe 0 ori o japoneza cu 30% taxe mie tot aia daca pretul nu depaseste aceasta suma.

[edit] aha... faina lista smile.gif. o sa tin cont de ea
G e o r g e
o cumperi cu banii jos ?

noua impreza este destul de bine dotata .

impreza WRX : 2.5 - 230cp , 5.9 demaraj , 230 vit max , la 22600 CIP.

dar nu ai cum sa o iei cu banii jos blush.gif sare de 35 000 E DDP la achizitie CASH sad.gif
Lord63288
mda... m-am interesat si de ea. mi-ar fi placut, dar o sa ma multumesc cu un mai 'molcoma' smile.gif)
cat despre achizitie, o sa iau in leasing, 1 an ar fi perfect daca gasesc
G e o r g e
daca o iei in leasing atunci ti-o permiti wink.gif
Dany_s
intre GTI/ TYPE-R, RX-8 si WRX este o diferenta fundamentala si trebui intai sa te hotaresti aici si apoi sa alegi masina.

Intre FWD, RWD si AWD senzatia de condus e f diferita.

Trebuie sa te intrebi la ce vei folosi masina.

Daca vrei o masina practica, mai usor de intretinut dar cu care sa mai mergi sportiv din cand in cand, mai bine mergi pe FWD (GTI)

Daca esti un impatimit al curselor de circuit, daca iti place feelingul tractiunii spate, daca nu te deranjeaza pretul in plus si intretinerea mai scumpa si mai pretentioasa a motorului rotativ, spatiu mai mic si vrei o masina cu adevarat sport atunci Mazda RX-8 e alegerea potrivita.

Awd e ceva care imbina oarecum celelalte doua conceptii. WRX-ul e practic si relativ spatios (4-usi sedan), e performant in orice anotimp, va fi bun si in linie dreapta dar si pe circuit.

daca te impaci cu designul si interiorul, eu as merge pe WRX cu metoda de plata de care ziceai 1 an leasing.
Daca nu, OCtavia RS sau Golf GTI.
f1anatic
Cu totzi aia 190 de cai...cred ca Mazda RX-8 are un cuplu de masina de tuns iarba. In ceea ce priveste tzinuta pe sosea...da...sigur. Jos palaria. Dar dupa cum s-a precizat...motorul nu este chiar o bijuterie tehnica...

As sta deoparte de ea...sincer. Golf GTI, Impreza, Nissan Skyline (350 Z, Infinity G35 sau cum s-o numi pe acolo)....etc
Lord63288
smile.gif)) ... cu designul wrx-ului ma impac, desi se putea si mai bine, dar deh, asa-i cu masinile sport. in cazul asta cred ca o sa cer o oferta de la subaru, daca o sa mi-o permit atunci o sa iau un wrx, daca nu ma rezum la honda (macar ei pot sa mi-o aduca pana de craciun, daca as lua VW raman pana in aprilie fara masina smile.gif ).

multumesc frumos de sfaturi. si, desigur, dupa ce iau masina (wrx/honda) vin sa va zic cum mi s-a parut scula dupa un tur cu ea prin oras si un bucuresti-constanta trip :DDD
Iulian HondaFan
type R este inca o masina super desi la anul va pare noul typeR care anunta limited slip diff si vreo 210CP pe un sasiu mai reusit decat cel actual ( desi la FWD type R nu are inca rival ca manevrabilitate si demaraj in Europa). care e diferenta de pret fata de WRX?
HalbaSus
Civic Type-R - 19.500
Subaru WRX - 22.600

Ambele sunt preturi CIP, deci la astea se mai adauga accize (care sunt mai mari pentru WRX deoarece are cilindrea mai mare) + TVA (19%) + taxe vamale (6% in caz de leasing... 30% in caz de plata pe loc=sinucidere sau patriotism extrem).

Eu as alege Civicul pt ca e mai rapid pe circuit (cel putin modelul "vechi" de civic type R - care se vinde acum - comparativ cu "vechiul" wrx), asa cum zice Iulian e cea mai manevrabila masina cu tractiune fata, e mult mai frumoasa (OK, impreza nu e tocmai o frumusete, deci civicul nu a trebuit sa se straduiasca prea tare) si e cu 3100 euro mai ieftina CIP (defapt e si mai ieftina datorita diferentei de accize).... si consuma mai putin (desi nu cred ca te intereseaza acest aspect biggrin.gif)

DAR... WRX are 0-100 mai bun, manevrabilitatea sa e mai buna in conditii de aderenta scazuta (ploaie, zapada, gheata, polei)... si are o imagine mai sportiva decat civicul type-R care e oarecum necunoscut la noi (desi acesta poate fi un argument pt civic).
cosmin45741
de ce nu un rx8 de 231 de cai?
da cu fum la toate mentionate pana acum, chiar daca spune f1anatic ca are cuplu de masina de tuns iarba :boxing:
G e o r g e
pai nu recomanzi tu o nemteasca ?

blink.gif

PS(sau psssss ) chiar are un cuplu de masina de tuns iarba

este in schimb foarte iertatoare , doar ca motorul ... hmmmm lasa de dorit . (fiabilitatea este la pamant)


Putere motor

CP/rot/min

192 / 7000
Capacitate cilindrica

Cc

2616
Cuplu motor

Nm/rot/min

220 / 5000


Acceleratie 0-100 km

s

7.2
Viteza maxima

Km/h

223

Consum

L/100 Km

- urban


15.1

geeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzz consuma cat porcu blush.gif

stiu ca o sa-mi sariti in cap , dar trebuie sa o spun , consum urban IDENTIC cu al foresterului (vechea generatie) 2.5XT - 210cp , care facea suta in 6.2 si avea viteza maxima de 226 !!! blush.gif
HalbaSus
in other words: ne bucuram foarte mult ca cineva se ocupa de motoare rotative, asteptam sa evolueze la nivelul celor otto, diesel, boxer... pana atunci nu recomandam asa ceva biggrin.gif

QUOTE
geeeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzzzzz consuma cat porcu blush


Si sa stii ca asta chiar consuma ulei... nu ca TDI-urile de care te tot legi tu... si alea consuma ulei... dar dupa 10.000 km... pt motorul asta uleiul este combustibil, nu consumabil.
cosmin45741
ai condus vreun rx8 george? blush.gif
vorbeam de cel de 231 de cai...iar nu esti atent...
ia pune-l pe circuit cu foresterul ala de taspe cai si vezi ce se intampla...
daca ma gandesc mai bine, pune-l si cu un legacy stock si vezi ce se intampla...
iar apropos de wankel nu stiu sa mai stea asa prost cu fiabilitatea...tie cat iti consuma legacy-ul?

latter edit: si e motor atmosferic :bash:
Iulian HondaFan
RX8 este roadster. eu l-as compara cu S2000, Z4, Lotus Elise.

si cred ca toate intra la o banda de preturi mai inalta (in jur de 30k CIP).

eu am ales A3 SB pentru ca am avut nevoie si de utilitate. daca ar fi fost sa aleg dupa sportivitate as fi luat o S2000 care aici costa la fel... blush.gif
oricum visul meu e sa imi iau si un roadster for fun ca masina nr. 3 in urmatorii 3-4 ani. prob ca va fi o Miata sau un S2000 SH, nu ca as zice nu la un Z4 dar tre' sa tin cont si de finante... blink.gif
Dany_s
RX-8 nu e roadster Iulian

Un roadster e o masina decapotabila cu 2 locuri. RX-8 e un Coupe cu 4 locuri.

RX-8-ul nu-i o masina pt oricine. E o masina care exceleaza pe circuit dar e destul de slaba ca demaraje insa experienta de condus nu consta numai in demaraje sau timpi pe circuit.

Dar sincer, ca si singura masina pt uz si in trafic, si la piatza, si in excursie si la curse, n-as lua ceva gen RX-8.
G e o r g e
eu chiar laudam RX - 8 ul .

doar ca nu este o masina de zi cu zi smile.gif
DORU
Pentru o masina folosita in RO si destul si prin Bucuresti, alegerea corecta ar fi VW GTI sau Skoda Octavia RS. Audi TFSI e prea scump, in opinia mea.
Restul modelelor luate in calcul sunt altceva... fie necesita drumuri vesnic bune (Honda), fie intretinere scumpa (Mazda), fie cunostinte temeinice de soferie (WRX). arigato.gif
Iulian HondaFan
de ce Honda necesita drumuri mai bune si VW nu? blush.gif S2000 are garda la sol mai joasa desi nu f. mult. Civic type R este similar GTI-ului...

QUOTE(dany58389)
RX-8 nu e roadster Iulian.
Un roadster e o masina decapotabila cu 2 locuri. RX-8 e un Coupe cu 4 locuri.


OK, it's a coupe with a roadster demeanor. biggrin.gif
DORU
Honda se vinde oriunde pe glob in timp ce VW stie deja de drumurile proaste de pe unele piete de desfacere si adopta modificari ale trenului de rulare in consecinta. Japonezii vand prea putine S2000 in RO ca sa-si puna aceasta problema. Parerea mea. :angel:
HalbaSus
QUOTE(DORU)
Honda se vinde oriunde pe glob in timp ce VW stie deja de drumurile proaste de pe unele piete de desfacere si adopta modificari ale trenului de rulare in consecinta. Japonezii vand prea putine S2000 in RO ca sa-si puna aceasta problema. Parerea mea. :angel:


ma indoiesc ca pt gti sa fi montat "pachet de drumuri grele"... nici una din masini nu va fi placuta pe drumuri proaste...
Iulian HondaFan
pachetul de drumuri grele inseamna numai un scut de metal. din cate stiu garda la sol e aceeasi, suspensia e aceeasi. poate skoda sa aiba mai multa atentie la aceste lucruri dar pt. VW grosul pietei este cea din tarile cu apa calda si autostrazi...
G e o r g e
la pachet de drumuri grele intra , pe langa scut, din cunostiuntele mele , si alte bucse .
DORU
Nu vorbeam de pachetul de drumuri grele, ci de setari diferite ale trenului de rulare in fct de tara de export. Normal ca un pachet drum greu schimba tinuta masinii, mai ales daca e sport. Ce doream sa subliniez este ca Honda S2000 are vanzari globale iar clientii din RO sunt neglijabili. Nu acelasi lucru il pot spune cei de la VW. Deci GTI-ul este gandit sa fie vandut si in RO, in timp ce Honda nu cred sa stie cate unitati de S2000 vinde la noi. Din acest punct de vedere, consider GTI-ul mai adaptat drumurilor noastre decat Honda.

IAr pachet de drumuri grele are 2 conotatii:

1= pt masinile FWD inseamna scut metalic motor si inaltatoare
2= pt masinile 4x4 limuzine inseamna in plus bara stabilizatoare intarita, alte componente mecanice mai dure, set complet protectie tren rulare (fire, cabluri, etc). arigato.gif
DragosS
Eu nu stiu de ce isi poate dori cineva un pachet de drumuri grele.Inalta masina,inrautateste tinuta de drum si costa si in plus.Chiar si in Bucuresti,daca esti un pic atent si ai mila de masina nu ai probleme cu gropile.Eu nu am lovit niciodata masina pe dedesubt.

La masinile joase singura problema majora pe care o vad este urcatul si coboratul bordurilor.Dar nu este ceva capital.Nu ma refer la masinile coborate ulterior astfel incat sa mature asfaltul.Ma refer la un RX8,Celica,poate chiar Lambo sau Porsche.GTI-ul este o masina decenta din acest punct de vedere.
HalbaSus
eu sunt aproape sigur ca GTI-ul nu are nici o modificare facuta pt romania sau alte tari... GTI-ul e o masina sport, vanzarile nu sunt extrem de mari, crezi ca ar investi bani sa faca setari diferite a le suspensiei pt gropile romaniei si alte setari pentru autobahn ?

Mai ales ca daca ar face suspensiile mai moi ar compromite comportamentul dinamic al masinii... gti-ul nici asa nu este "best in class" la acest capitol, deci nu vad de ce ar face-o... un client de GTI (chiar si daca e din Romania) ar trebui sa stie ce primeste cand cumpara un GTI si nu un golf normal... oricat de rigida ar fi suspensia daca ai un pic de grija nu patesti nimic... chestia cu "pachetul de drumuri grele" a fost o gluma... niciodata nu o sa existe asa ceva la GTI (sper din tot sufletul ca macar atata integritate are si VW)...

Intradevar dealerii din romania mai fac modificari la oferte datorita "terenului" pe care trebuie sa mearga masinile in romania... spre exemplu la Audi A3 Sportsback varianta ambition (pe care o am eu) erau incluse in pret si suspensii sport, ei aduceau masinile standard fara suspensie sport si doar daca cereai special iti puneau in pachet suspensiile sport... oricum masina e suficient de joasa si de rigida si asa, iar pt 105 cp nu e nevoie de o suspensie sport... mai ales ca masina e condusa in principal de sotia mea.
Lord63288
heh... revenind la oile noastre vreau sa va spun ca din cele 4 : wrx, civic, rx8, gti am ales wrxu .... stiu ca nu am abilitatile necesare sa o folosesc la maxim, dar asta vreau sa indrept, ma gandesc sa ma inscriu la o scoala de piloti blink.gif ... am renuntat la rx8 din 2 motive : nu pare la fel de 'utilizabila' in viata de zi cu zi ca un sedan normal, intretinere mai scumpa decat la toate celelalte. intre gti si honda : honda e mai frumoasa, si ziceti voi ca se si manevreaza mai bine smile.gif. so, alegerea a ramas intre honda si wrx. rapiditate si frumusete vs rapiditate si tinuta sport. sincer am fost extrem de nedecis o saptamana intreaga. pana cand un prieten mi-a propus sa mergem sa ne inscriem la o scoala de piloti recent biggrin.gif, si dupa ce am si vazut cum arata un wrx negru cu jantele alea aurii am zis ca gata, si invat sa merg pe ea cum trebe, si arata misto pe din-afara, p-asta o iau... (desi suna cam aiurea negru si auriu). so, am fost la subaru, am facut actele de leasing, acu astept masina blush.gif ...
Iulian HondaFan
felicitari... clubul Subaru mai are un membru. george o sa fie incantat. parerea mea ca un adevarat pasionat de masini se uita mai putin la design si mai mult la performante...

WRX -ul e cel de 225CP nu?
Lord63288
nu , e de 230
Iulian HondaFan
si mai bine. cat a costat? si are diferential autoblocabil pe spate?

sa-l stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute.
G e o r g e
sa-l stapanesti sanatos si sa-i faci rodajul ca la carte .

@ iulian : da , are.
Iulian HondaFan
sweeeeet mamma!!! biggrin.gif
Valentin50014
Pai tot ce e turbo la Subaru vine la pachet cu LSD pe spate.

Iulian, trebuia sa oferi si tu ceva de baut avand in vedere ca de curand ai schimbat prefixul la posturi...
Iulian HondaFan
Heineken la toata lumea... poate vin in Ro in vara si atunci vom bea bere adevarata nu numai d-asta virtuala!
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
Heineken la toata lumea... poate vin in Ro in vara si atunci vom bea bere adevarata nu numai d-asta virtuala!


Si eu am e dat citeva beri. Insa la vara cred ca merg in...China. Insa in 2007 vor fi 10 ani de la terminarea liceului...si daca ex colegii fac ceva...vin si eu.

Felicitari. Clubul Subaru devine din ce in ce mai puternic. PS - cred ca acum ii pare rau lui Geroge ca nu si-a luat WRX !
G e o r g e
am zile si zile biggrin.gif pana acum mi-am dorit o singura data sa fi avut un WRX blush.gif cel mai des am plans dupa cutia automata .

per total sunt fericit cu alegerea facut .

am facut fata cu brio unui civic type R la viteza . in fine , cu brio in situatia de fata era ca el ma pierdea pentru o perioada cam cu 5-10m pe urma recuperam :-/

inca o data , sunt multumit de alegerea facuta .


urmatoarea mea masina va fi probabil un legacy 3.0R automat biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.