Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skoda octavia combi II - posesorii...
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Razvan62972
Skoda Octavia combi II - sa discutam despre ea.
Am o Skoda Octavia combi II Ambiente cu pachet drumuri grele si proiectoare ca dotari optionale din 30 iunie 2005. Motor 1,9 TDI 105 CP. Sunt foarte multumit de ea.
Posesorii de asa ceva... probleme au aparut?
Hampu The Great
Frate am la fel din aprilie...

Am 6000 acuma si pana luna trecuta am fost super multumit de ea.

La drumuri lungi, la viteze mari, in curbele luate in forta, pe nisip, la trecrea prin vad (am fost deviat odata din cauza unui pod rupt de ploaie pe la Dragoslavele), totul este mai mult decat excelent.

Acum cateva saptamani am fost surprins de zapezi in zona Moeciu Bran.
Nu mi-a placut chiar deloc cum se comporta pe gheata si pe zapada batatorita.
Vreau sa fac precizarea ca ma consider un foarte bun cunoscator al acestor conditii. Ani de-a randul am facut fata celor mai nastrusnice incercari cu celalata masina (Lada Niva), pentru ca am in Piatra Craiului o mica cabana la care trebuie musai sa ajung macar odata la trei saptamani indiferent de vreme.

Ei bine tot sistemul ala de control al derapajului mai mult incurca.

La Niva pot sa cuplez tractiunea grea atunci cand cred eu de cuvinta, iar controlul derapajului il pot asigura destul de usor la viteze mici prin metodele clasice.
La asta, automatizarea raspunde destul de tarziu, cand deja ai apucat sa iei masuri de cirectie cu volanul si asa se face alt derapaj. Plus ca eu simt dureros lipsa posibilitatii de a cupla toate rotile atunci cand cred eu de cuvinta... nu mi se pare normal sa nu mi se lase nici o posibilitate de a interveni manual. Aia care decupleaza integral controlul e alta chestie aiurea. Mi-a fost de mare folos cand am ramas inzapezit, dar in general nu prea ii vad rostul.
Razvan62972
Eu nu am 4x4 dar am prins si eu ploi torentiale asta vara... Ori nu am fortat-o eu, ori masina si-a facut treaba cum trebuie. Tot in zona Moieciu Bran, am parintii mei, mai exact in Fundata. Au casa sus pe o coasta foarte abrupta. Am dezactivat ASR si am urcat excelent de usor.Cu ASR activat, a cam facut figuri cu bolovanii. Inca n-am dat de zapada... Scrie si in cartea ei ca la zapada abundenta, sa dezactivezi ASR. Inca nu m-am prins la ce ajuta exact protectiile astea dar o sa vad eu la iarna ce si cum blink.gif
G e o r g e
zapada + ASR = no go on snow smile.gif
Hampu The Great
QUOTE(Razvan62972)
Eu nu am 4x4 dar am prins si eu ploi torentiale asta vara...


Prietene pe ploi torentiale asta a mea este incredibila. Nu am nici o plangere de formulat in legatura cu asta...de fapt am numai cuvinte de lauda la superlativ...insa pe zapada :minigun:

Si nu poti sa decuplezi chestia aia decat pe perioade scurte de timp.

Eu urcam o panta nasoala si ma luptam cu derapajele si cu sistemul asta. Nu as fi ramas inzapezit daca nu aparea un idiot cu un Megan care s-a apucat sa faca niste manevre cretine intr-o curba.
A trebuit sa opresc ca sa il las sa isi faca numarul si am ramas inzapeziti amandoi.
Am deculpat sistemul asa cum m-au invatat in cartea tehnica insa in cursul miscarilor alea de inainte inapoi cand incercam sa ma desprind, s-a cuplat singur la loc.

Dupa ce am iesit, ajutat de niste impingatori, pe drumul dintre Fundata si Rucar (multe serpentine) agasat de imixiunile inoportune ale sitemului ala l-am decuplat inca odata.
Nu mai zic ce stresant e sa conduci asa...Din cand in cand piuie cate ceva si pe bord se aprinde un semnal rosu cu o masina in derapare, dar zic ca dupa vreo 15 minute s-a anclansat singur la loc.

Stiu eu ca 4x4 asta nu este off road, dar da-l in Doamne iarta-ma e totusi 4x4....sunt indrepatatit sa astept mai mult de la el
DORU
Am o precizare: sistemul ESP (ce include MSR+ASR), in caz ca este decuplabil de la un buton pe bord, nu se cupleaza singur in mod automat.
Daca este decuplat - asa este si indicat sa fie - pe zapada afanata, atunci ramane inactiv. Vor lucra deci doar tractiunea integrala si respectiv EDS-ul, adica diferentialul blocabil electronic. In aceste conditii, consider ca nu sunt probleme de motricitate browniana... sunt normale unele glisaje insa nicidecum derapaje. arigato.gif
Hampu The Great
Prietene, p-onoarea mea ca asa s-a petrecut.
Am decuplat de la ultimul buton de pe bord din stanga jos (din dreapta soferului) si dupa o vreme l-am regasit cuplat fara sa apas pe nimic.
Treaba s-a repetat cand am iesit la drum.

Nu am citit ca ESP-ul ar trebui sa fie scos din activitate la deplasarea pe zapada. Am citit doar ca atunci cand raman blocat in zapada trebuie sa il deconectez caci altfel el intelege altceva decat ca masina e inzapezita si prin toate corectiile pe care le introduce mai mult incurca.

Partea a doua a postului tau pare foarte interesanta, te rog mult, si sincer sa incerci insa sa imi explici in limba romana.

Cand se cupleaza diferentialul ?? Cum si cand ia calculatorul aceasta decizie ?? O pot eu influenta cumva ??

E posibila o functionare defectuasa ?
DORU
Acolo unde sistemul electronic nu poate asigura functia pt care a fost gandit (ESP = asig stabilitatea in viraje si nu numai, MSR = turatie controlata pt fiecare roata in parte si ASR = controlul tractiunii), atunci e normal ca masina sa nu aiba comportamentul asteptat sau cel ideal.
Deci se decupleaza ESP si singurele sist electronice care raman active sunt ABS+EDS = diferential blocabil electronic, care impiedica patinajul, iar tractiunea integrala Haldex lucreaza exclusiv in fct de aderenta fiecarei punti sau a fiecarei roti in parte. EDS-ul e automat. Nu poti interveni.

NU imi explic problema invocata de tine...dar vezi ca ti-am trimis un PM, ti-am propussa ne intalnim week asta. Daca esti de acord, atunci e OK. raspunde-mi cand poti si da-mi unnr tel pt contact (pe mesaj privat, nu aici). Sper sa ne auzim curand !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.