Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce face un habarnist in materie de masini?
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic
Paula62969
Buna! Imi place site-ul asta la nebunie!
Am doar o problema...timp de 19 ani n-am invatzat chiar nimic despre masini,iar acum brusc am devenit interesata.Ma poate ajuta cineva de unde sa incep? blink.gif Exista vreo carte(manual,enciclopedie...) sau vreun curs unde te ia de la inceput(adica tot ce stiu e ca masinile au motor , rotzi si volan)? Eventual daca fac scoala de soferi ma invatza toate astea?
Orice ajutor e bine venit!
Multumesc muuult!
eddie
Cand am luat eu carnetul in iunie 1990,scoala auto avea si niste cursuri obligatorii de mecanica auto,prim-ajutor si un simulator auto.Sa stii ca erau destul de bune,cu siguranta ca intre timp au disparut....
Seri
Daca vrei sa cunosti modele de masini actuale, iti recomand "Auto catalog" de la "Auto motor si sport" (nu fac reclama). Acolo poti sa vezi cum arata fiecare, o scurta introducere, si un tabel stufos cu date tehnice.
Daca vrei sa inveti sa conduci, fa scoala de soferi!
Daca vrei sa inveti sa conduci prin trafic, fara sa faci scoala, iti recomand jocul de PC "Mafia", in special cu volan si pedale. Eu asa am invatat sa conduc, inainte de scoala, si mi-a fost mai usor.
HalbaSus
Daca stii engleza si ai rabdare un site foarte bun unde poti sa intelegi cum functioneaza multe chestii e: http://auto.howstuffworks.com/
f1anatic
Pai dai o tura pe la How Stuff Works

Si apoi te pui la curent cu
- WRC World Rally Championship
- FIA Formula One

(incepe cu astea)

Daca nu esti in stare sa raspunzi - singura, in fatza oglinzii, fara sa rosesti - la intrebarea "Cine este cel mai bun pilot de curse din Galaxia Calea Lactee ?" - atunci cu sigurantza nu ai nici o sperantza in domeniul auto !


Pt. ca totusi tzi-ai marturisit "ignorantza" te ajut eu cu raspunsul, cit de cit...1994, 1995, 2000, 2001,2002, 2003, 2004 (asta e raspunsul aproximativ la intrebarea la care trebuie sa raspunzi)

Ah...si daca ai un sotz, prieten, significant other care se ocupa de masina...mergi cu el-ea data viitoare cind trebuie schimbat vreun ulei, o placutza de frina, completat zeama de racire, etc.
HalbaSus
off-topic:
Sa nu il crezi pe f1anatic... Cel mai bun pilot din galaxie nu poate fi un german care conduce o masina italiana... Cel mai bun pilot din galaxie nu poate fi decat un finlandez (finlandezii au 1 campion in sporturile cu motor la 300.000 locuitori in timp ce germania are un campion la 9 MILIOANE de locuitori)... deci cel mai bun pilot de formula 1 a fost Hakkinen... iar cel mai bun pilot din galaxie nu poate fi un pilot de formula 1... ci va fi unul de wrc.
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
deci cel mai bun pilot de formula 1 a fost Hakkinen... iar cel mai bun pilot din galaxie nu poate fi un pilot de formula 1... ci va fi unul de wrc.


No shit. Schumi e cetatzean elvetzian. Si a avut domiciliul stabil si in Monaco.

Acum nu te lua dupa BERE. Cel mai bun pilot din Galaxie este Michael Schumacher... si nu un individ fiinlandez - talentat - dar caruia i s-a stins "flacara" din piept = dragostea pt. sport prea devreme.
malin34426
Paula, cauta in biblioteci cartile : Transportul Modern scrisa de Traian Canta si Automobilul, constructie functionare, depanare scrisa de D.Cristescu si V. Raducu. Si daca le vei rasfoi si va fi deajuns sa intelegi microbul.
HalbaSus
QUOTE
No shit. Schumi e cetatzean elvetzian. Si a avut domiciliul stabil si in Monaco.

Acum nu te lua dupa BERE. Cel mai bun pilot din Galaxie este Michael Schumacher... si nu un individ fiinlandez - talentat - dar caruia i s-a stins "flacara" din piept = dragostea pt. sport prea devreme.


Daca ma luam dupa BERE atunci sigur tineam cu shumi (care tot german este, degeaba incearca el sa evite taxele)... pt ca in mod sigur nemtii au bere mai buna decat finlandezii (care beau votka)... si trebuie sa recunosti, in formula 1 masina conteaza mai mult decat pilotul (nu ca in wrc sau alte raliuri nu ar fi asa dar intr-o proportie mai mica)... cine e mai bun alonso sau shumi ? iti spun eu: ala care are masina mai buna intr-un sezon.. sunt piloti buni cei de F1 dar cei de WRC au nevoie de mai mult talent pt a supravietui (ca sa nu mai zic de castigarea unei speciale, campionat, sau simpla ajungere in wrc)... chiar si shumi a recunoscut asta... oricum... sunt waaaay off-topic (imi cer scuze moderatorilor si paulei) poate o sa lamurim noi odata cu cine e cel mai tare pilot din galaxie... dar acum nu e momentul biggrin.gif
malin34426
Aici ai nimerit-o . Schumi s-a pus la volanul unei WRC si dupa cativa kilometri s-a dat jos si a afirmat ca e o nebunie, a doua oara intr-un WRC nu se mai pune.
TLS-09
Paula,
ce trebuie sa retii este ca primul lucru pe care trebuie sa-l faci (si acum este momentul) este scoala de soferi.
In paralel nu strica instruirea pe site-urile recomandate de respondentii anteriori.
Ceea ce este cert este faptul ca masina trebuie sa o simti. Ca sa o simti trebuie sa o conduci. Ca sa o conduci trebuie sa o simti.
Acum, ce vreu sa-ti spun aici nu este un cerc vicios dar in acelasi timp un absolvent de mecanica de nota 10 poate fi un sofer foarte slab.
Cred ca felul in care ai pus problema denota oarecare detreminare din partea ta si ca ai sa poti fi o buna soferita. Totusi nu exita nici o garantie in acest sens , totul depinde de tine.
Nu mai sta si apuca-te de scoala.
Nici nu stiu ce este mai bine dupa aceea. Nu te avanta apoi la ceva deosebit de puternic. Fii modesta si crede-ma daca incepi cu o masina mai "low" si te tii o vreme de ea, trecerea la ceva mai "tare" si mai strain putin va fi super.
Nu pot sa-ti spun acum unde se simte o masina (soferii mai vechi au o vorba in acest sens). Nu intelege gresit, nu tine de sexul soferului ci de parcurgerea unui anumit numar de kilometri si de experienta.
Fa scoala, fa kilometri, incearca sa intelegi fenomenele ce pun in miscare o masina si apoi ai sa vezi placerea condusului.
Gandeste-te ca orice angrenaj dintr-o masina este o chestie mecanica si in primul rand logica, totul are o ratiune (cu exceptia eleroanelor de 2 metri de pe Dacii de 20 ani si a CD-ului de la oglinda,etc).
Multa bafta.
Intre timp continua sa parcurgi forumul si nu ezita sa pui intrebari oricui.
Succes.
f1anatic
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Gandeste-te ca orice angrenaj dintr-o masina este o chestie mecanica si in primul rand logica, totul are o ratiune (cu exceptia eleroanelor de 2 metri de pe Dacii de 20 ani si a CD-ului de la oglinda,etc).


Ratzionamentul la ala ar fi ca disperseaza undele radar ale politziei. Ceea ce este adevarat...insa cu un CD-u nu faci nimic. Intregul bot al masinii ar trebui creat in felul acela. Un CD-u nu este neted - doar in aparentza. Microscopic arata ca un dic de vinil...cu santzuri si alte "denivelari" sapate de laser. Care intr-adevar vor reflecta unda radar in 14 zari. Dar...CD-ul are suprafatza atit de mica...iar ca sa te nimereasca politzaiul cu laserul (nu radar) chiar in CD...asta nu se v-a intimpla niciodata. Ei tzintesc spre butul masinii !
TLS-09
f1anatic are si nu are dreptate. De ce?
Simplu cand am spus ca totul este logic nu am exclus existenta unui rationament. El exista si a fost explicat in mod complet de catre f1anatic .
Este el un rationament corect? Nu si raspunsul ni-l da tot el. Raportata la suprafata CD -ului se dovedeste ca agatarea lui de oglinda este total ineficienta. In aceste conditii exita o minima logica in agatarea unui astfel de obiect de oglinda? Nu, nu exista.
Acuma am auzit chiar ca s-a facut un experiment privind tapetarea intregii masini cu compact-discuri iar rezultatul a fost;radarul te prinde si asa.
In plus discutia se referea la intelegearea modului in cae lucreaza angrenajele unei masini si nu naparat la CD-ul de oglinda.
Cata vreme acesta nu va fi un accesoriu oferit din fabrica de Mercedes, BMW, Citroen sau oricare altii si cata vreme nu va avea rubrica lui in manualele tehince eu zic sa-l abandonam acolo unde-i este locul.
Poate exemplul meu cu CD-ul nu este cel mai fericit, sau umorul scontat nu a reusit sa transpara pentru unii insa raman la pozitia pe care am exprimat-o deja in raspunsul dat.
Si ca sa o clarificam inlocuiesc CD-ul cu zarurile din plus cu dimensiuni de 10 cm cubi.
In momentul in care am sa gasesc fie logica, fie "rationamentul" promit ca ma sa agat astfel de zaruri atat de oglinda (precum si o pereche de gat). :bash:
f1anatic
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
f1anatic are si nu are dreptate.
Si ca sa o clarificam inlocuiesc CD-ul cu zarurile din plus cu dimensiuni de 10 cm cubi.
In momentul in care am sa gasesc fie logica, fie "rationamentul" promit ca ma sa agat astfel de zaruri atat de oglinda (precum si o pereche de gat). :bash:


Nu e asa ca esti un patimas al jocului de table ? MARTZ !
catalin61844
Cristian a vrut sa fie ironic cand a amintit depre acele "zorzoane" inestetice si de prost gust.
AlexTM
Sa nu uitam si de prizele false de aer de pe capota, facute probabil din chit biggrin.gif
TLS-09
Nu sunt un patimas al jocului de table.Nici macar nu am jucat pana acum. Pe de alta parte nu nu am reusit sa inteleg la ce te refereai. E vina mea. In schimb am observat ca altii au inteles exact ce doream sa spun eu. Nu e vina lor.
Salut.
Mihai63349
Cristian, 10 cm cubi inseamna cub cu latura de 2,16 cm. Care nu arata chiar asa rau! biggrin.gif
TLS-09
Mihai63349 are dreptate. Am confundat volumul cu dimensiunile. Referirea era la o latura de 10 cm.
Referitor la gurile de aerisire, ventilatie din chit sunt perfect de acord.
Din pacate lista de "optionale de prost gust " poate continua la nesfarsit si se pare ca inventivitatea este nelimitata.
Dar oricum indepartandu-ne mult de subiect am sa inchei aici multumundu-i lui Mihai63349 pentru observatia pertinenta.Salut.
Oare nu ar fi un subiect interesant se dicutat :ce anume ni se pare de prost gust? In mod cert a fost discutat dar nu intr-un mod unitar. Sa incercam.
Mihai63349
....de prost gust... Sunt multe:
1. Bull-bar pus pe duba
2. Bull-bar (mai ales de inox, ca pare scump si se vede de departe) montat pe SUV de lux sau pe SUV gen Tucson, care, fie ca NU VREA, FIE CA NU POATE, nu va vedea never ever drum forestier, macar
3. Bull-bar montat pe bara de protectie spate!!!!
4. Folii lipite prost pe geamuri laterale, inclusiv pe cele din fata
5.Tevi de esapament, iarasi de inox, montate cu suruburi pe teava originala, dotate cu "sunatoare de turbo"
TLS-09
Mihai63349
Raspunsul tau este perfect. Am creat un subiect pe forum la "TUNING" exact despre astfel de accesorii si despre diferenta dintre tuning si prost gust. Vad ca deocamdata nu prea raspunde nimeni.Asta e. Acuma drept e ca nici nu ma asteptam ca indivizii plini de astfel de idei sa-si apere pozitia sau sa aibe coloana vertebrala si sa ne raspunda. Inca mai astept sa vad opinii acolo.
Salut!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.