Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum se face un rodaj corect la un motor ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
adrian62359
Urmeaza sa achizitionez o O II 2.0 TDi. Este prima mea masina noua si as vrea sa aflu mai multe opinii despre cum se face un ordaj corect al motorului intrucat intentionez sa o pastre apro 100 - 150.000 km.
G e o r g e
atentie la consumul de ulei .

motoarele vin roadate din fabrica. restul componentelor trebuie rodate .
DORU
Te rog sa folosesti si functia de cautare, exista topicuri in care s-a mai dezbatut aceasta problema. Felicitari pt achizitie. arigato.gif
adrian62359
De ce recomandati sa NU se mearga constant in timpul rodajului ? Parca se recomanda invers... adica sa se mearga constant
DORU
Se merge constant, in special drumuri inafara orasului, macar primii 1500 km. Si nu se depaseste 100 km/h. Asta este sfatul meu.
G e o r g e
al meu e invers . se merge cat mai neconstant (pentru o rodare in sarcina a pieselor) si sa nu se depaseasca 70% din puterea motorului .
DORU
Ca sa nu depasesti 70% din puterea unui motor ar trebui sa ai curbele de putere si cuplu. Putine carti tehnice ofera aceste informatii. E mai usor sa pastrezi turatia in regim "verde"...
adrian62359
Si pana la urma cere este opinia generala despre cum se recomanda sa mergi in rodaj?....
eddie
Depinde de motor si de puterea lui.Pune masina in semnatura si te va ajuta cineva.
LizardKing
QUOTE(adrian62359)
Si pana la urma cere este opinia generala despre cum se recomanda sa mergi in rodaj?....

Opinia generala este ca trebuie sa mergi cu sub 3000 - 3500 rpm si sa nu treci de 100 - 120 km/h. Dupa tot ce "am vazut pe net" mi se pare mai credibil sfatul sa nu tii masina la turatie constanta si ca e recomandat sa mai turezi masina din cand in cand pana la max 3/4 din turatia unde incepe zona rosie. Asta nu inseamna sa o faci brusc / cu acceleratia la podea.
Eu unul urmez varianta pe care am descris-o.
Maline, poate ne spui si tu ceea ce crezi.
DORU
De acord cu parearea exprimata de LizardKing...asa am procedat si eu cu ultima masina noua pe care mi-am permis sa o cumpar (era in 1998 :boxing: )...
Hampu The Great
Din punctul de vedere al motorului e numai o chestiune de turatii, nu viteza este importanta.

Intre 3000 si 3500 este corect. Nu se recomanda depasirea acestor praguri pe primi 2500-3000 de kilometri parcursi.

Din punctul de vedere al masinii insa, mai trebuie sa ai in vedere si alte cateva probleme importante.
Cel putin in primele 200 km., si nu numai teoretic franarea este nesigura din cauza faptului ca nici placutele nu sunt pasuite si nici fata de aderenta a anvelopelor nu este "formata" (asa cum vin ele din fabrica aderenta nu este cea optima, si asta la cele de cea mai buna calitate).

In prima mie de kilometrii trebuie mers cu multa atentie si cu viteze reduse schimband cat mai des, si evitand cu mare atentie mersul constant. Toate eventualele defecte de turnare sau prelucrare ale unor piese ce concura la functionarea masinii se vor face simtite in aceasta faza. Pe de alta parte in mia asta de kilometrii pisesele care functioneaza in angrenaj se vor lustrui una pe alta anuland eventuali "concentratori de eforturi" (mici discontinuitati, sau asperitati datorate rugozitatii, ori fisuri, tasuri sau retasuri) ce pot produce functionari anormale si in final gripaje
CRG
asa am rodat-o si eu, fara pilot automat, maxim 130 la ora (2,600 ture) fara incarcaturi serioase, mix oras plus exterior. si uleiul schimbat pe la 3,000 de km, ca sa scap de shpan.. blink.gif

ce-i drept, mi-au mai scapat niste liniute.. :angel:
TLS-09
Rspunsul meu este destul de sec. Din fericire la achizitionare vei primi si un manual de intretinere unde se explica pe scurt si clar ce insemna rodajul in cei 1500 Km( atat cu privire la motor, frane, anvelope). Nu sunt probleme deosebite si cred ca o poti conduce in mod natural. Nu este necesara o atentie deosebita si nu trebuie sa fii "stresat". Din fericire am avut sansa sa plec in concediu imediat dupa ce am primit-o astfel incat am facut repede cca 3500 Km. Totusi cred ca este recomandata conducerea in regim mixt (urban-extraurban). Sa o stapanesti sanatos si "ud-o" cu prietenii. beer.gif
DORU
West (Adrian), poti citi si aici despre ce te intereseaza...las deschis topicul pt a completa aici cu eventuale mesaje si NU in topicul "Skoda Fabia". Multumesc !
silviu40187
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Rspunsul meu este destul de sec. Totusi cred ca este recomandata conducerea in regim mixt (urban-extraurban). beer.gif


Sunt de acord cu tot ce ai zis mai putin cu faptul ca regimul urban este recomandat.Eu sunt din bucuresti si numai recomandat nu este. In bucuresti din 10 min 8 stai si 2 mergi !! In carte specifica clar sa eviti pe cit posibil mersul motorului la ralanti. De bine de rau tre' sa merg la servici asa ca o folosesc si in bucuresti; Dar in weekend fac tot posibil sa merg inca 600-700 km sa ajung si eu la 1500. Dupa 1500 regimul mixt este acceptabil. (indiferent citi km are masina la bord regimul urban nu este bun - este unul din principalele motive pt. care masinile din germania cu multi km merg mai bine decit cele din romania cu 30-40.000 km la bord - pe linga motorina,ulei, lipsa prafului in aer). arigato.gif
Bogdan76299
Salutam,
Citesc cu interes ce se spune de rodaj caci dupa ceva stres......am primit ok-ul celor de la leasing si am dat comanda pt o o1 1.9tdi 90cai+optiuni...
A inceput perioada de ros unghii .........
Legat de rodaj pot spune ca o sa-mi fie greu sa parcurg 1500km mixt......am de mers prin Bucuresti in principal.......si vin caldurile si incep santierele de re-asfaltare a drumurilor bune si ignorare a celor cu probleme.......

Apropos, acu sunt in Madrid.....taxi-uri Skoda si Seat "la greu".....chiar Octavia tour....deci inca se mai poarta si pe aici.....
Numai bine,
Bogdan
a3des
Ce-i drept manualul de Skoda nu ajunge in asemenea detalii, se atrage atentia pentru a nu depasi 3/4 din turatia si viteza maxima in primii 1000 de km si apoi pana la 1500 se poate atinge viteza maxima constructiva dar fara a se brusca turatiile. Un detaliu deloc de neglijat este asa cum s-a mai pomenit inainte, si eu il subliniez pentru ca mi se pare foarte important pentru cei cu masina noua: sa aveti mare grija la placutele de frana primii 200 de Km pentru ca sunt departe de capacitatea maxima si pot sa surprinda in mod neplacut, conduc zilnic masini cu 8-10 km la bord si stiu exact despre ce vorbesc. U alt aspect cel putin comic pentru mine este o discutie avuta cu colegii din reteaua Skoda care pareau sa fie de acord ca doua masini identice nu "trag" la fel si depinde doar de "cum ai invatat-o de noua" sa mearga. Nu sunt cel in masura sa-si dea cu parerea referitor la asta, poate exista un sambure de adevar, dar si acum rad in sinea mea cand ma gandesc la ce au zis.
Bogdan76299
Are cineva manualul de service pt octavia 1 in format electronic? (am cautat prin topiuri si n-am gasit discutii ref. la acest subiect)
De ex. eu am ceva manuale dar la alte marci .........
Numai bine,
Bogdan
DORU
Incearca-ti sansele aici:

http://www.okazii.ro/catalog/1538022/auto-...-REPARATII.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.