KYD44195
Dec 1 2005, 07:43 PM
Multi au schimbat carburatoarele de dacii cu altele straine dublu corp pt o putere mai mare...SOLEX...WEBER....este adevarat ca se infige masina mai bine?De exemplu eu am un carburator romanesc dublu corp si merge masina destul de bine...daca ii pun un WEBER ii mareste puterea?Am auzit fel si fel de pareri...vreau s o aud si pe a voastra
mike.omega
Dec 1 2005, 09:02 PM
Merge mai bine si trage si benzina din rezervo mai repede
Ideea e ca poti scoate multa putere din motoru de dacie insa trebuie sa o transmiti(eu ma uit ca la un motor de 1400 cu carburator normal nu fac fata planetarele
) si dupa ce te pui in miscare trebuie sa te mai si opresti :angel:
eddie
Dec 1 2005, 09:11 PM
Eu stiu ca s-au schimbat carburatoarele dublu-corp de pe Oltcit si de pe Dacia cu unele simple pentru un consum mai mic.Tu ai dublu-corp,ce vrei sa pui in locul lui,fii mai explicit?! Vrei putere mai mare si consum mai mare?Nu crezi ca e suficient de mare consumul pe care il ai ?
mike.omega
Dec 1 2005, 09:18 PM
Stiu ca pe motorul de 1300(marit la 1600) s-au pus 2 carburatoare dublu corp, deci se poate
Insa motoru mai avea multe chestii schimbate :angel:
James Kilowatt
Dec 1 2005, 09:44 PM
Weberul de Dacie clasic e monocorp.
Carburatorul de Oltcit e dublucorp, insa nu se potriveste pe dacie direct, nu se potriveste la flansa. E mai simplu cu un weber dublucorp sau cu unul rusesc de lada sau moskwich. Astea merg direct, fiind "inspirate" dupa italieni, si weberul original fiind tot italian.
E posibil sa obtii nerv mai bun, insa in mod sigur va consuma pe rupte, cel putin in oras. Stiu pe unii care au facut teste si au ajuns pe la 16-18% in oras cu solex dublucorp. E drept, atingeau 150 cu dacie cu 4 trepte.
KYD44195
Dec 1 2005, 09:56 PM
Vreau sa l schimb sa fie mai nervoasa....si cred ca o sa se simta ca am motor de 1600...si am mai auzit de weber sincron dar cred ca scade acul la benzina cum creste acul la turometru
mike.omega
Dec 1 2005, 10:00 PM
Solex e facut dupa patent Weber :angel:
Pe ce model de dacie vrei sa aplici?
James Kilowatt
Dec 1 2005, 10:40 PM
Chestia cu acul de benzina si cel de la turometru nu e tocmai adevarata ad-literam.
Carburatoarele dublu-corp la care camerele se deschid pe rand (gen oltcit, Lada sau Moskwich) sunt de fapt mai economice la turatii inalte decat la cele monocorp. Asta si este de fapt rolul lor, sa diminueze consumul la turatii inalte. Cum benzina e supta datorita depresiunii creeata de motor si in special de fluxul de aer in miscare (cf legii lui bernoulli), deschiderea unei a doua camere reduce depresiunea (si statica, data de motor si dinamica, data de fluxul de aer) si cantitatea de benzina aspirata e de fapt mai mica, plus ca randamentul motorului creste avand umplerea mai buna a cilindrilor.
Pe de alta parte, ca sa nu dea in bot la accelerare au sprit tapan... asta fiind unul din motivele pentru care consuma mai mult in oras.
Cele la care camerele se deschid simultan habar n-am, insa nu vad de ce ar consuma mai prost decat cele monocorp.
Insa in oras, cand bagi pedala la fiecare 100m din cauza traficului si al semafoarelor, atunci consuma mai mult.
KYD44195
Dec 2 2005, 10:25 AM
Chiar nu stiam chestiile astea....omul cat traieste invata
.....deci daia imi consuma in oras de ma rupe....iti multumesc pt explicatii
KYD44195
Dec 2 2005, 10:29 AM
Carburatoarele sincron...atunci cand sta masina la relanti cele 2 camere ale carburatotului sunt deschise sau se deschid in momentul cand ai apasat acceleratia?
James Kilowatt
Dec 2 2005, 11:14 AM
N-am idee... de ce intrebi, ai relentiul prea inalt? Incearca sa vezi singur. Scoate filtrul de aer si joaca-te clapita aia pe care o tine apasata surubul de reglaj al relentiului, si vezi deca deschide numai o camera sau amandoua. Daca iti incape degetul pe langa clapeta de soc pana la cea de acceleratie, incearca sa simti daca se misca atunci cand te joci cu surubul de relenti.
De fapt, ai putea verifica si daca se misca absolut solidar ambele clapete de acceleratie, sau pot avea decalaj. Chiar sunt curios si eu...
De unde ai carburatorul ala? E de R20?
KYD44195
Dec 2 2005, 12:02 PM
este de R5 alpine....am sa incerc sa fac cum mi ai zis si am sa ti spun
KYD44195
Dec 2 2005, 12:03 PM
in legatura cu relantiul sta pe la 1000
James Kilowatt
Dec 2 2005, 12:06 PM
Io am surubarit unul de R5 GT (motor aspirat de 1700cm3). Insa e cu deschidere secventiala a camerelor, nu sincrona. Sincron a avut unchiul meu pe un Talbot Simca, insa nu l-am vazut niciodata indeaproape
KYD44195
Dec 2 2005, 12:11 PM
sunt si R5 GT de 1700cm? Stiam ca cel mai mare este de 1600cm si 160cp parca....sau ma insel?
James Kilowatt
Dec 2 2005, 01:15 PM
Nooo, e vorba de o rabla mult mai slaba.... 90 sau 95CP parca. Ce spui tu e sigur turbo. Asta era o rabla aspirata, insa de 1700cm3. Poate nu era GT, o fi fost GTX, asu GTL sau ceva de genul asta. Insa sigur nu GTI
A apartinut unui coleg. Din cate stiu, a renuntat la el. Avea probleme cu planetarele (pe langa cele cu carburatorul
) si costa mai mult sa-l repare decat sa-si ia alta masina. Pacat, ca motorul avea km putini si tabla arata bine. Peste vreo 15 ani era masina de colectie
KYD44195
Dec 2 2005, 01:29 PM
QUOTE(MR28673)
N-am idee... de ce intrebi, ai relentiul prea inalt? Incearca sa vezi singur. Scoate filtrul de aer si joaca-te clapita aia pe care o tine apasata surubul de reglaj al relentiului, si vezi deca deschide numai o camera sau amandoua. Daca iti incape degetul pe langa clapeta de soc pana la cea de acceleratie, incearca sa simti daca se misca atunci cand te joci cu surubul de relenti.
De fapt, ai putea verifica si daca se misca absolut solidar ambele clapete de acceleratie, sau pot avea decalaj. Chiar sunt curios si eu...
De unde ai carburatorul ala? E de R20?
Am verificat si ambele clapete de acceleratie se misca in acelasi timp...ce trebuie sa i fac sa dau relantiul mai mic...sau asa trebuie sa stea la astea
mike.omega
Dec 2 2005, 01:52 PM
Acuma iarna ai mila de motor si lasa relantiul la 1000, la vara poti sa-l pui mai jos :angel:
James Kilowatt
Dec 2 2005, 02:38 PM
Surubul de reglaj al relentiului nu mai are efect? de obicei e un surub pe care cand il invarti apasa sau elibereaza o mica parghie care nu lasa clapetele de acceleratie sa se inchida complet.
PS. Nu vreau sa te insult.. insa sper ca ai verificat clapetele de acceleratie, nu pe cele de soc daca se misca pefect solidar :angel: ... Adica, pe cele aflate pe fundul carburatorului, nu deasupra, la vedere...
PS2 Are dreptate mike. LAsa-l la 1000. In plus, daca mai aprinzi si faruri, si ventilatoare si alti consumatori va mai scadea cateva sute de ture. Daca-l pui la 800 si dupa aia bagi faruri - cas - etc o sa inceapa sa trepideze.
KYD44195
Dec 2 2005, 03:03 PM
Da m am uitat bine nu la cele de deasupra ci la alea de jos
....atunci las relantiul asa....ai dreptate ca seara cand aprind cas+faruri halogen scade putin turatia...si mai am o chestie la masina.Cand calc frana(servo frana dublu circuit) se aude un fasait de genul: fsssssss
si imi ia din turatii.Este normal?
James Kilowatt
Dec 2 2005, 03:57 PM
Clapetele alea de sus sunt pentru soc. Cand tragi socul, se inchid. In mod normal tre' sa stea deschise.
Cu serva... hm, seamana a problema a servopompei. Poate intra pe undeva aer fals cand calci frana... desi e pura speculatie.
mike.omega
Dec 2 2005, 04:04 PM
Legat de servo, tine mai putin frana?
Daca da, ai aer instalatie(sau poate e sparta, de unde si fasaitu) si trebuie aerisita cel putin :angel:
Ionut45405
Dec 2 2005, 05:48 PM
QUOTE(mike.omega)
Solex e facut dupa patent Weber :angel:
Pe ce model de dacie vrei sa aplici?
Care Solex? Ca alea care le stiu eu nici nu seamana... Dublu corp liniarizeaza consumul, trage mai bine si consuma dupa cat ii ceri. Ala de Oltcit pe Dacie mi se pare artizanat... Iar flansa nu se potriveste nicicum de la simplu la dublu. Ca sa cresti cu adevarat performantele tre' si altceva decat carb. Poti sa pui si 4, consumul creste doar din cauza ca vor fi 4 pompe de sprit (in oras mai ales), avantajul e ca ai galeria mai dreapta si se umplu cilindri mai bine si mai repede.
Fasaitul e de la capsula de servo, n-are a face cu aerul din inst hidraulica, trage aer fals si d'aia scade turatia. Turatia de ralenti e una si amestecul e alta, ala influenteaza mult consumul la turatii mici (oras).
mike.omega
Dec 2 2005, 06:54 PM
Pe carburatorul de dacie(ala clasic) asa scrie
KYD44195
Dec 2 2005, 07:33 PM
Pompa de servo frana este noua...franele sunt fff bune adik nu tine jos....la fel am patit si cu pompa de servo frana care am schimbat o ca tot din cauza asta am dat o jos....inseamna ca si asta este defecta.Trebuie sa o schimb iar?Voi ce ma sfatuiti
KYD44195
Dec 2 2005, 07:36 PM
Mersi MR pentru sfaturile in legatura cu carburatoarele.Acum sunt lamurit si am mai bagat cate ceva la cap
....
radu91642
Nov 6 2006, 12:40 PM
salut sunt mai nou pe aici si am si eu o intrebare tehnica : am o dacie 1410 tlx si as vrea sa incerc un carburator solex de pe o dacie 1300 din 1972 credeti ca ar merge si cu ce modificari (jigloare...), cel care i-l am pe ea acum este un carfil 32IRM2AM sila reprize cam da in nas si nu i-mi pre place asta , plus ca e cam puturoasa. va multumesc si astept raspunsuri de la cei cunoscatori
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.