Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Logan Vs Spark
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Marius58255
Vreau sa mai iau o masina ieftina si "condubila" . Ma gandeam sa iau un Logan Laureate 1.4 ...acum a aparut Sparkul cam in aceeasi bani - fara taxe pt ca il iau in leasing. acasa am un megane II SW 15 dci ... si caut o masina ieftina si ... " decenta "
ce parere aveti ?
merita ?
florin55503
sparkul e un matiz mai evoluat. daca vrei o masina exclusiv pt oras si ai in minte consumul atunci spark. daca faci si drumuri in afara logan fara discutie
DORU
Daca ai deja un Megane II acasa, atunci un Logan e deja prea mare, banuiesc ca iti doresti o masina de oras, Cu Renault merge pe afara, corect? Atunci pt oras e mai potrivit Chevrolet Spark, insa ia motorul mai mare, cel de baza e pt adormitii din trafic.
Marius58255
megane-ul e "calul de bataie" . adica in 3,5 luni are aproape 20 mii km . desi e varianta "privilege"... are o finisare de tot rasu( coloana de directie e vizibila daca te uiti sub volan , plasticul din jurul aeratoarelor se dizolva daca picura pe el odorizant auto,etc) .
ma gandeam sa iau ceva mic(desi nu neaparat) si ieftin- ca o a doua masina( fiesta , c3 , fabia , sau chiar polo sau ibiza ) dar cum vad ca pretul - marca nu are legatura cu calitatea ... m-am lasat pagubas si m am hotarat la o masina "cheala" si cu care sa imi fac treaba
astfel am ajuns la logan(seamana a masina - ca dimensiuni,cel putin) si spark ( consum si , poate , fiabilitate??? )
15 dci de pe clio am auzit ca e destul de scump la intretinere...dar consumul il face interesant; partea proasta e ca pretul il apropie de valoarea unei masini
in fine...vorba lunga...
cred ca o sa imi iau o tricicleta,ceva...
Andrei38283
ermm.gif Nu va suparati pe mine dar cine face Spark (nu am auzit de el niciodata)? Din ce clasa face parte? Dotari? Ca sa putem sa facem o comparatie calumea.
G e o r g e
chevrolet spark aka daewoo
Andrei38283
Multam de informatie George. arigato.gif
E simpatica masinuta si are si ceva dotari daca iei o versiune mai de top. Din cate am citit am inteles ca ai si un Megane II (super masina smile.gif) cu care poti sa faci drumuri lungi asa ca eu ti-as recomanta chevroletul spark. In oras mai ales e ideal. Gasesti mai usor loc de parcare ai un consum mic te strecori in tafic.
ncristi
QUOTE
plasticul din jurul aeratoarelor se dizolva daca picura pe el odorizant auto


Atentie ca odorizantele auto (sau cel putin unele) dizolva mai multe tipuri de plastic nu numai cel de pe megane. Un amic a pati-o cu un mondeo.

PS
Cum adica "coloana de directie vizibila sub volan" blink.gif ?

Daca te uiti mai bine o sa vezi si pedalele smile.gif
DragosS
Probabil se vede coloana direct,fara sa fie acoperita de vreun plastic.
Valentin50014
QUOTE(cristi36176)
Daca te uiti mai bine o sa vezi si pedalele smile.gif
:clapping:
Despre ce odorizante vorbesti? poti sa-mi dai nicai exemple?
ncristi
QUOTE
Despre ce odorizante vorbesti? poti sa-mi dai nicai exemple?


D'alea cu un rezervor de plastic...apesi si se umezeste o bucata de carton... biggrin.gif
Patruj da mi la OMV sau petrom...
Niste idiotenii...
Valentin50014
Aha. mersi, n-am luat niciodata si acum nici nu cred ca am s-o mai fac
eddie
QUOTE(Marius58255)
acasa am un megane II SW 15 dci ... si caut o masina ieftina si ... " decenta "

Spark-ul iti va consuma cat Renault-ul,iar Logan-ul mai mult....
eddie
QUOTE(Marius58255)
15 dci de pe clio am auzit ca e destul de scump la intretinere...dar consumul il face interesant; partea proasta e ca pretul il apropie de valoarea unei masini
in fine...vorba lunga...
cred ca o sa imi iau o tricicleta,ceva...

Sa inteleg ca nu tu te ocupi cu intretinerea Meganului,ca sa te obisnuiesti cu costurile acesteia?Iar consumul De la Clio 1,5 DCI e doar putin mai mic decat la Megan,daca are aceeasi motorizare,nu crezi?Clio e oricum mai masina decat Megan,e mai fiabila decata aceasta.As alege tricicleta in locul tau,cum ai spus,nici nu consuma,nu are nici dotari si e si ieftina ! biggrin.gif
lucian14
Pai daca e ptr. oras mai bine iei direct matiz ca e si mai ieftin decat sparku si e acelasi lucru cu exceptia motorizarii...
Apropos de "doarme in trafic" cu matizul fac misto in Bucuresti de orice masina de clasa. Doar aerul conditionat ma mai incurca vara! blush.gif
Marius58255
1.Tzava care pleaca din volan si intra pe la rotzi,pe undeva..aia se vede. nu e acoperita cu nimic(=jalnic).
2.Odorizantul e unu d'ala care se prinde pe bord,cu un borcanas de ceva care miroase si un burete care se imbiba ...in fine...ideea e ca daca prostia asta curge p bord,face gaura.S-or fi uitat la Aliens inainte...???
3.Dupa ce am citit topicurile de pe forum parca mi a trecut cheful de Logan.Romanisme prin toata masina. Cred ca o sa imi iau Spark(Chevrolet,Daewoo). Masina e oricum pt deplasare si atat.
Gavriliu56049
QUOTE(Marius58255)
1.Tzava care pleaca din volan si intra pe la rotzi,pe undeva..aia se vede. nu e acoperita cu nimic(=jalnic).
2.Odorizantul e unu d'ala care se prinde pe bord,cu un borcanas de ceva care miroase si un burete care se imbiba ...in fine...ideea e ca daca prostia asta curge p bord,face gaura.S-or fi uitat la Aliens inainte...???
3.Dupa ce am citit topicurile de pe forum parca mi a trecut cheful de Logan.Romanisme prin toata masina. Cred ca o sa imi iau Spark(Chevrolet,Daewoo). Masina e oricum pt deplasare si atat.


Treaba e ca am citit si eu toate smecheriile astea despre logan pe forum.... dar ce e mai curios e ca toata lumea isi da cu parea despre aceasta masina( logan), dar toti au in semnatura subaru, octavia 2, opel vectra, etc... Idea e ca nu am vazut pana acum un posesor de Dacia Logan care sa se planga de aceasta masina.... Nu stiu de ce!!!
lucian14
ia mergi tu pe siteul daciaclub.ro sa vezi acolo distractie... asta nu inseamna ca Loganul e masina proasta... e doar asamblata la noi.
Stii vorba aia: "frumoasa tara pacat ca e locuita!". :bandit:
James Kilowatt
Loganul e injurat de multi aiurea si nedocumentat, e drept. Sau sunt multi care sunt nemultumiti ca nu are plasticlele la nivelul lemnului de nuc. Insa malin de exemplu l-a desfiintat la modul cel mai corect si mai obiectiv. Cine e interesat chiar ar trebui sa-i caute postul respectiv.

Spark-ul unde e facut?
Gavriliu56049
Da ... finisajele la sa de dorit, plasticele nu suunt la nivelul unui CLS , tractiunea nu e ca la subaru, si peste 160 cam tremura.... Pai ce vor copii astia de la o masina de 8 mii mai?

Cu lemnul de nuc ai avut drepate....sa ma mai lase...
Marius58255
Nici eu nu ma asteptam ca la 7-8 mii euro sa primesti vr'un Silver Phantom,ceva. Si nici sa aiba scaune ventilate si un Twintorbo de 600 cp. Dar cumpararea unui Logan a devenit o chestiune de principiu. Si adica :
1. Desi au facut publicitate si au creat un " consumer expectation" pt o masina de 5000 euro , au scos pe piata o masina de 5.700 E. Tzeapa1

2.Desi masina obtinuta a fost mai scumpa decat s-a "promis" , Dacia - Renault s-a gandit sa ii mai adauge 200 E. si nu o singura data , ci de macar 3 ori. Asa ca acum Dacia de 5.000E costa 6230 E. Tzeapa 2 .

3.Cand cumperi o masina , te astepti sa fie noua . In 98-99 taicamiu a luat un Cielo direct de la dealer care avea deja 450 Km. Desi Loganu se vinde cu mai putini Km forjati de "sales managerii" mioritici , inteleg ca are piese ... hai sa le zic de generatie mai ... veche . In fapt , am inteles ca desi are piese comune cu Clio si Megane , la Logan nu sunt chiar de aceeasi calitate ( discurile au joc , esapamentul e facut din tzevi cu (/) diferite , etc ). Toate astea sunt pe forum si sunt postate de PROPRIETARI .

4.Varianta pe motorina se vinde la nemti mai ieftin si are un motor mai bun .

Asa ca am suficiente motive sa vad Loganul nu ca pe o masina nationala , asa cum , poate , am fi meritat sa avem , ci ca pe o (alta) teapa data de jmekeri . Cui ii convine sa o ia , sa-i fie de bine .
Desi mi-am dorit un Logan pana in toamna , acum am ajuns sa dispretuiesc total producatorul .
ncristi
QUOTE
discurile au joc , esapamentul e facut din tzevi cu (/) diferite , etc ).


Chestia cu esapamentul nustiu daca este neaparat o teapa...probabil ca asa a fost gandit. Oricum este mult mai greu sa faci gatuirea aia de cat sa sudezi simplu o teava cu un diametru constant.
Marius58255
Probabil ai dreptate. Teapa nu este , dar face parte din categoria de amanunte care te determina sa iti iei gandul de la o asa masina . Si e pacat pt ca masina ar fi avut sansa sa devina un nou VW Beetle .
T u d o r
Pai esti sigur ca poti spune dinainte ca nu va fi? Targetul Dacia este destul de indraznet, dar cred ca realizabil.
Cat despre tepele de care zici tu, una dintre ele este schimbarea cauciucurilor montana cu kormoran si ulterior, cu continental.
Eu am montana, si crede-ma pe cuvant, as fi dat de drag 200 euro in plus pentru continental. smile.gif
In ceea ce priveste pretul anuntat de 5000 euro, adu-ti aminte ca atunci cand au declarat asta cei de la Dacia euro era 44000 lei. Masina se face in Romania, cu costuri in lei. Acum euro este pe la 36000, nu? De unde sa stie bietii oameni ca noi vrem sa facem paritatea leu - euro? biggrin.gif
Marius30562
In afara costurilor cu salariile, preturile la majoritatea componentelor si materialelor folosite in fabricatia masinii sunt exprimate in Euro.

Deci explicatia cu paritatea ROL/EUR nu prea tine.
Marius58255
Cred ca ne complicam prea mult cu amanunte. eu pornisem topicul de la ideea de a alege o masina de zi de zi ieftina (achizitie si exploatare) si cat de cat decenta . Logan se detaseaza total in clasa sa de pret prin dimensiuni . Si atat . La ~ 6500 E CIP nu prea mai gasesti o alta masina comparabila . Iar tehnic este , sa zicem , corecta la banii astia .

Eu m-am referit doar la gustul amar pe care il ai cand vezi toate astea. Nu imi place deloc ideea ca altii sa castige nejustificat pe seama mea , ca si cumparator .

Si nu acuz in mod exclusiv Dacia , pana si E-ul de la Mercedes facut pt est avea niste hibe de tot rasu pt asa firma .
florin55503
daca tot vrei economie ia un 1.4 si trage-l pe gaz. glumeam. eu zic sa te uiti si la alte variante . daca vei cauta vei gasi
ncristi
NU se poate compara matizul cu logan oricat ai ai incerca...

Loganul este o masina mult peste...acum exista una in familie si nu vorbesc din auzite. Daca ai posibilitatea sa iei logan nu te mai uita la matiz. Sora-mea are matiz si probleme din belsug...amortizoarele spate (de 2 ori) , timoniera, un zdranganit la motor finisajele mizerabile (mult sub cele pe care le avea matizul corean)...nici consumul nu este mic...

Masina are 15000k. Loganul are 1000k si s-a comportat admirabil...pana acum smile.gif
Marius30562
Era vorba despre Spark nu Matiz.
Avand in vedere ca deja ai o masina "de familie" si vrei una de oras, cu consum redus, in varianta achizitionarii in leasing pot sa afirm ca Spark-ul
este o varianta demna de luat in seama.

Cel mai bine este sa te hotarasti ce vrei de la masini si in ce bani, faci "short list-ul", drive-teste si iei decizia.
HalbaSus
Exista 2 motive pt care cineva ar alege logan in detrimentul matiz/spark:
1. Spatiul interior
2. motor mai puternic, mai bun si mai sigur la drumuri lungi...

argumentul 2 este spulberat de cutia de viteze a loganului si de suspensiile sale moi... iar daca nu ai nevoie nici de spatiu atunci e spark-ul e o alegere mai potrivita: consum mai mic, mai usor de manevrat - mai adaptat traficului urban, mai frumos, mai rar... si s-ar putea sa fie chiar mai stabil decat loganul...

Daca ai nevoie de spatiu (mergi des cu 4/5 pasageri, bagaje multe, etc...) atunci poate spark-ul nu mai e o optiune atat de buna...
ncristi
QUOTE
este spulberat de cutia de viteze a loganului si de suspensiile sale moi


Cutia mi se pate f buna la logan... blink.gif...iar suspensiile moi se potrivesc de minune cu gropanele de la noi, sinele de tramvai etc. Meganul are suspensiile tari (pt drumuri bune si autostrada zice-se smile.gif ) si sunt principala sursa pt blestematii de "greierasi" facuti celebrii de reno.ro.

Noroc ca s-au mai lasat (suspensiile la megane) ca se potriveau de minune cu gropile din bucuresti...smile.gif

Loganul se potriveste ca o manusa conditiilor de trafic din romania...afirmatie de care sunt convins de fiecare data cand pun mana pe loganul lui taica-miu.
T u d o r
Foarte corect, Cristi. arigato.gif

Daca in Romania am avea niste drumuri ca-n palma, as mai zice. Dar in conditiile de la noi... Am fost weekendul acesta in Bucuresti, e odios ce drumuri sunt, fratilor. Si noi vorbim de stabilitate la limita si alte vise... biggrin.gif

Va spun ca pentru Romania, Loganul este mana cereasca. Daca aveam un BMW si "cadeam" intr-o groapa cum am luat una pe o straduta din spatele Inter-ului, cred ca muream de infarct, nici asa nu am avut mult... :evil:

Mult hulita garda la sol a Loganului a facut sa nu ating nimic de pamant, doar sperietura ramanand. Si atunci, oameni buni, ce alegem? Pantofi de lac pentru a merge pe santier? blush.gif

Halba, motorul Loganului este penalizat de cutia cu rapoarte prea lungi, dar nici asa Spark-ul nu se apropie ca performante. In schimb, poate e aproape la consum. biggrin.gif

In concluzie, Spark este mai bun doar daca il vrei exclusiv pentru oras si nu ai pasageri de regula. In rest, Logan rulz.
Cu tot subiectivismul meu v-am zis-o... biggrin.gif
Gavriliu56049
QUOTE(Marius58255)
Nici eu nu ma asteptam ca la 7-8 mii euro sa primesti vr'un Silver Phantom,ceva. Si nici sa aiba scaune ventilate si un Twintorbo de 600 cp. Dar cumpararea unui Logan a devenit o chestiune de principiu. Si adica :
1. Desi au facut publicitate si au creat un " consumer expectation" pt o masina de 5000 euro , au scos pe piata o masina de 5.700 E. Tzeapa1

2.Desi masina obtinuta a fost mai scumpa decat s-a "promis" , Dacia - Renault s-a gandit sa ii mai adauge 200 E. si nu o singura data , ci de macar 3 ori. Asa ca acum Dacia de 5.000E costa 6230 E. Tzeapa 2 .

3.Cand cumperi o masina , te astepti sa fie noua . In 98-99 taicamiu a luat un Cielo direct de la dealer care avea deja 450 Km. Desi Loganu se vinde cu mai putini Km forjati de "sales managerii" mioritici , inteleg ca are piese ... hai sa le zic de generatie mai ... veche . In fapt , am inteles ca desi are piese comune cu Clio si Megane , la Logan nu sunt chiar de aceeasi calitate ( discurile au joc , esapamentul e facut din tzevi cu (/) diferite , etc ). Toate astea sunt pe forum si sunt postate de PROPRIETARI .

4.Varianta pe motorina se vinde la nemti mai ieftin si are un motor mai bun .

Asa ca am suficiente motive sa vad Loganul nu ca pe o masina nationala , asa cum , poate , am fi meritat sa avem , ci ca pe o (alta) teapa data de jmekeri . Cui ii convine sa o ia , sa-i fie de bine .
Desi mi-am dorit un Logan pana in toamna , acum am ajuns sa dispretuiesc total producatorul .



Dispret sau nu... teapa sau... smecheria e ca loganul se vinde in draci, toata lumea vrea sa vada ce e cu dieselul... multi il darama pe forumuri sau in reviste de specialitate, dar.... marea vrajeala e ca lumea e multumita... !!!

P.S. am sa-ti dau o parere obiectiva si un sfat corect dupa ce am sa-mi cumpar si eu unu ... mai asteapta un pic biggrin.gif
HalbaSus
Ambele masini cu care circul (Opel Vectra si A3) au garzi la sol destul de mici... la opel garda a scazut odata cu cauciucurile cu talon jos pe care le-am pus (alta chestie care nu contribuie cu nimic la comfort)... cu ambele masini trebuie sa am mare grija cand parchez langa borduri pt ca jumatate din ele sunt prea inalte pt spoiler... ambele masini au suspensii destul de tari si cauciucuri cu talon destul de jos ca sa penalizeze orice groapa luata... iar daca in Oradea nu sunt gropi (mai ales de cand au facut tot orasul un imens santier)... atunci nu stiu unde...

Si totusi... nu as vrea o garda la sol mai mare (desi un passat sau un legacy au garda la sol mai inalta decat am eu pe opel sau pe audi)... daca sunt gropi... solutia e sa mergi incet si sa le ocolesti pe cat posibil, sau sa le iei cu o viteza cat mai mica (atunci cand nu poti sa le ocolesti)... e simplu... in schimb avantajele nu lipsesc... orice drum in afara localitatii e o placere... virajele nu te fac sa tremuri, iar pozitia de condus joasa... ma face sa ma simt bine... biggrin.gif

Sharan-ul spre exemplu e o masina de familie cu garda la sol mare si suspensii moi... (sau oricum mai moi decat pe celelalte 2)... nu profit de garda mare la sol si de cauciucurile cu talon mai mare in oras, pt ca tot incet ma duc ocolind gropile... in schimb in afara orasului ma comport ca o masina americana... rapid pe linii drepte si extrem de lent in viraje... iar senzatia ca se inclina masina pe mine ma sperie rau de tot...

Ideea asta ca "am facut o masina cu un comportament dinamic prost dar care nu e afectata de drumurile din romania" mi se pare o gogoasa. O garda la sol ca a loganului face masina urata si instabila pe viraje, iar avantajele sunt minime (ati auzit voi de multi posesori de golf, audi 4, astra, supernova, etc plangandu-se ca nu pot trece peste diferite obstacole din cauza garzii la sol ?).

QUOTE
In concluzie, Spark este mai bun doar daca il vrei exclusiv pentru oras si nu ai pasageri de regula. In rest, Logan rulz.


De acord cu prima parte, spark e bun in oras... In rest... adica in afara orasului, loganul nu se prea descurca (cutie cu rapoarte lungi ce nu avantajeaza depasirile scurte, suspensii moi, garda la sol mare, cauciucuri cu talon inalt si montana pe deasupra - pana nu demult). Da, intradevar nici spark-ul nu este bun in afara orasului... dar nici cu mult mai rau nu e...

Cu alte cuvinte in oras Logan consuma mult comparativ cu spark-ul, iar in afara orasului e la fel de nefolositor ca un spark... ceea ce ma aduce la concluzia initiala... daca nu ai nevoie de spatiu ia spark, daca ai nevoie de spatiu ia logan.

P.S: nu stiu cat de bun e sparkul in afara orasului... am fost cu matiz in afara orasului care s-a comportat acceptabil... nici mai bine nici mai prost decat un logan. S-ar putea ca spark-ul sa se comporte chiar mai bine decat un logan in afara orasului...

P.S.2: imi pare rau sa spun dar suspensia nu e devina pt greierasii din megane... sunt masini cu suspensii muuuult mai tari decat megane-ul care nu au greierasi...
florin55503
eu mi-am pus amortizoare sport pe masina si am nste regrete in ceea ce priveste mersul prin bucuresti, unde imi cam rupe coloana. se simt toate denivelarile cateodata ai impresia ca mergi in caruta. dar in afara mai ales daca drumul este virajat fac toti anii. in ceea ce priveste cutia de pe logan nu e bine etajata, fapt scos in evidenta de ziaristi la prima testare. mie la modelul de 1.6 viteza a V-a mise pare in plus in sensul ca e doar pt consum(cum e a6-a la dieselurile noi). masina nu are zvac deloc in a 5-a. spre deosebire de cel de 1.4
ncristi
QUOTE
eu mi-am pus amortizoare sport pe masina si am nste regrete in ceea ce priveste mersul prin bucuresti, unde imi cam rupe coloana


Mare greseala in roamnia cu suspensiile sport smile.gif
Eu o sa fac exact invers...
florin55503
[quote="Tudor57991"]Foarte corect, Cristi. arigato.gif



Va spun ca pentru Romania, Loganul este mana cereasca. Daca aveam un BMW si "cadeam" intr-o groapa cum am luat una pe o straduta din spatele Inter-ului, cred ca muream de infarct, nici asa nu am avut mult... :evil:

vorbesti presupun de strada paralela cu magheru. si la fel preusupun ca ai luat-o pe acolo sa nu mai stai asa de mult la semafoare. sa stii ca si eu am cazut in groapa (ce groapa, mai bie zis pestera-eu zic ca acolo se ascunde un dinozaur) si din fericire nu am patit nimic
T u d o r
Florin, vorbesc de o straduta cu piarta cubica ce trece prin spatele hotelului Ambasador. Si ai dreptate, mi s-a parut si mie ca aud balaurul ala... biggrin.gif
Gavriliu56049
mana cereasca sau nu, eu cred totusi ca loganul e o "masina buna"... ca sa divaghez un pic de la subiect, hai sa o comparam cu dacia berlina, care ne-a scos inaintasii din nevoi, si cumparata noua pe vremuri, 2-3 ani nu facea mari probleme... bine ca asta tinea si : "DE CUM O NIMEREAI" biggrin.gif dar daca o nimereai buna ..........
HalbaSus
cred ca si cei de la dacia s-ar supara daca te-ar auzi cu comparatia dintre berlina si logan... berlina isi are originile intr-un renault 12 care nu a trebuit nimanui deci a fost adoptat cu mandrie proletara de romani... defapt... acum ca stau sa ma gandesc ai dreptate... loganul este rezultatul unor motoare pe care nu le vrea nimeni, unor cutii de viteza pe care nu le vrea nimeni combinate cu un design suficient de urat ca sa nu puna in pericol masina firmei mama (clio).... Loganul este cu adevarat "BERLINA SECOLULUI 21" !

inca nu stiu daca acest lucru este bun sau rau... dar vom afla...
Gavriliu56049
QUOTE(HalbaSus)
cred ca si cei de la dacia s-ar supara daca te-ar auzi cu comparatia dintre berlina si logan... berlina isi are originile intr-un renault 12 care nu a trebuit nimanui deci a fost adoptat cu mandrie proletara de romani... defapt... acum ca stau sa ma gandesc ai dreptate... loganul este rezultatul unor motoare pe care nu le vrea nimeni, unor cutii de viteza pe care nu le vrea nimeni combinate cu un design suficient de urat ca sa nu puna in pericol masina firmei mama (clio).... Loganul este cu adevarat "BERLINA SECOLULUI 21" !

inca nu stiu daca acest lucru este bun sau rau... dar vom afla...



totusi mi se pare un pic exagerata comparatia, din cate stiu eu motorul dci de pe logan e identic cu cel de pe Clio.... Iar daca loganul e berlina secolului 21 atunci solenta ce mai este? sa ne amintim ca solenta a fost o revelatie printre soferii autohtoni. NU???
Codrin54983
Ai dreptate este acelasi motor, dar motorul singur nu e de ajuns sa faca treaba buna. Mai trebuie si o cutie de viteze buna, care la Logan cam lipseste. Degeaba ai 200cp daca ai o cutie cu reprize lungi.
Cam are dreptate HalbaSus
ncristi
Nici motoarele si nici cutiile nu sunt rele...nu inteleg de ce se spune treaba asta. Sunt motoare fiabile, nesensibile la carburantul mizerabil, usor de intretinut iar treaba legata de consumul urias sunt niste tampenii.

Cel de 1.6 consuma 5.5-6% -7 la drum intins si max 8-8.5% in oras (ploiesti) in B inca nu am apucat sa meg cu ea...adica aproape mai putin decat fabia cu motorul de 1.2.

Pt o familie "normala" cu un sofer fara inclinatii sportive pe potecile patriei masina este OK...pt oamenii mai pretentiosi motoarele poate sunt vechi...
Gavriliu56049
QUOTE(cristi36176)
Nici motoarele si nici cutiile nu sunt rele...nu inteleg de ce se spune treaba asta. Sunt motoare fiabile, nesensibile la carburantul mizerabil, usor de intretinut iar treaba legata de consumul urias sunt niste tampenii.

Cel de 1.6 consuma 5.5-6% -7 la drum intins si max 8-8.5% in oras (ploiesti) in B inca nu am apucat sa meg cu ea...adica aproape mai putin decat fabia cu motorul de 1.2.

Pt o familie "normala" cu un sofer fara inclinatii sportive pe potecile patriei masina este OK...pt oamenii mai pretentiosi motoarele poate sunt vechi...



Intradevar pentru oamenii pretentiosi categoria de masini pe care o avem in discutie e depasita... dar pentru acestia sunt alte segmente de piata. trebuie sa inteleaga toata lumea ca Loganul e facuta pentru romanii din Romania.
P.S. in Bucuresti loganul 1.6 mpi, poate ajunge si la un consum de 10 - 10,5 % - cam multisor as zice eu...( depinde cat cum prin ce zone mergi, si la ce ore )
HalbaSus
QUOTE
totusi mi se pare un pic exagerata comparatia, din cate stiu eu motorul dci de pe logan e identic cu cel de pe Clio.... Iar daca loganul e berlina secolului 21 atunci solenta ce mai este? sa ne amintim ca solenta a fost o revelatie printre soferii autohtoni. NU???


Prima masina personala a fost o supernova si dupa aceea am condus solenza care este si acum la firma si o mai conduc din cand in cand (deobicei catre service biggrin.gif). Supernova era o masina buna (in afara de faptul ca radiatorul se gaurea daca lovea mai tare o musca, si cablul de acceleratie era consumabila care trebuia sa o tii in portbagaj, era o masina OK... relativ stabila cu suspensii destul de ferme, cu o garda la sol potrivita... cu o cutie etajata corect (macar avea demaraj in primele 2 viteze)... era o masina cinstita... Solenza a fost un pas inapoi din punctul de vedere al performantelor dar un dar a avit si puncte bune: servodirectie, radiator care nu se sparge de la contactul cu mustele, finisari mai bune, etc... Logan-ul... a continuat tendinta... pe langa suspensia moale s-a ridicat si garda la sol (desi supernova o avea suficient de inalta nu vad rostul ridicarii caroseriei ca doar nu e 4x4), cutia nu e corect etajata, coeficientul aerodinamic este catastrofal... in schimb este prima dacie care are abs, servo, motor diesel (nu toate la un loc ca nu mai incap biggrin.gif)... eu preferam supernova... dar poate devina e stilul meu de condus... biggrin.gif
Gavriliu56049
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE

totusi mi se pare un pic exagerata comparatia, din cate stiu eu motorul dci de pe logan e identic cu cel de pe Clio.... Iar daca loganul e berlina secolului 21 atunci solenta ce mai este? sa ne amintim ca solenta a fost o revelatie printre soferii autohtoni. NU???


Prima masina personala a fost o supernova si dupa aceea am condus solenza care este si acum la firma si o mai conduc din cand in cand (deobicei catre service biggrin.gif). Supernova era o masina buna (in afara de faptul ca radiatorul se gaurea daca lovea mai tare o musca, si cablul de acceleratie era consumabila care trebuia sa o tii in portbagaj, era o masina OK... relativ stabila cu suspensii destul de ferme, cu o garda la sol potrivita... cu o cutie etajata corect (macar avea demaraj in primele 2 viteze)... era o masina cinstita... Solenza a fost un pas inapoi din punctul de vedere al performantelor dar un dar a avit si puncte bune: servodirectie, radiator care nu se sparge de la contactul cu mustele, finisari mai bune, etc... Logan-ul... a continuat tendinta... pe langa suspensia moale s-a ridicat si garda la sol (desi supernova o avea suficient de inalta nu vad rostul ridicarii caroseriei ca doar nu e 4x4), cutia nu e corect etajata, coeficientul aerodinamic este catastrofal... in schimb este prima dacie care are abs, servo, motor diesel (nu toate la un loc ca nu mai incap biggrin.gif)... eu preferam supernova... dar poate devina e stilul meu de condus... biggrin.gif



un var de al meu are nova de 4 ani si eimpecabila... adica nu avut mari probleme cu ea..... de fapt ce tre sa inteleg?? ca in afra de abs si servo. Loganul e mai slab decat supernova?
T u d o r
Logan nu e mai slab decat niciuna dintre daciile mai sus mentionate. In afara de SN am avut cam toate daciile de dupa 1990, deci cred ca stiu ce zic. E o tendinta umana sa uitam de rele si sa ne amintim doar de bune, nu? Si cu cat trece mai mult timp, cu atat ni se va parea SN mai buna.

Putem uita oare hayonul de Nova (SuperNova)? Si va mai amintiti care element din bord nu scartaia sau zdranganea? smile.gif Tablia care acoperea portbagajul? Etc, etc?
Halba, Loganul nu este o masina cu tendinta sportiva, ci din contra. Nu este nevoie la o berlina de familie de cutii etajate scurt, cu curse de cativa centimetri ale levierului. Astea sunt apanajele masinilor sport, pana la urma. Iar inmuierea amortizarii nu este o treaba chiar rea, este confortabil la drum lung, iar curbele poti sa le iei in siguranta, crede-ma. smile.gif
Una peste alta, ceea ce vrei tu de la o masina nu cred ca se gaseste la Logan, si sunt sigur ca nici in urmatorii ani Dacia nu va produce o masina de acest gen (sportiv).

Am vazut in testele revistelor de specialitate aceleasi pareri, cum ca nu stiu ce sedan familial nu este deficitar la capitolul sportivitate, ca nu are nu stiu ce comportament in curbe, la limita. Cu toate astea, nu am vazut sa laude o amortizare eficienta a denivelarilor, gropilor de care e plina Romania. Pai mie imi trebuie garada la sol de 10 cm? Asta cand dupa orice curba te poate astepta un bolovan cat casa aruncat in mijlocul drumului de cine stie ce conational de-al nostru "civilizat"? :puke:
Marius30562
Parca topicul se intituleaza Logan Vs. Spark.

Am senzatia ca s-a transformat in Logan Vs. Dacia .

Initiatorul topicului astepta o serie de posturi la obiect care sa-l ajute sa ia o decizie pentru achizitionarea unei masini de "frecat" prin oras - avand in vedere faptul ca detine deja o masina "de familie" pentru drumurile "in afara".

Deci, in "spiritul" topicului, opinia mea este ca dintre cele doua - daca achizitia se va face in leasing, Spark-ul corespunde scopului declarat (masina de oras).
florin55503
iar se intra intr-o polemica fara iesire. clar loganul este peste SN la finisari la faptul ca nu mai troncanea (deocamdata )absolut toate cele prin el, ca nu mai ai piscina in portbagaj. dar felul i care este etajata cutia lasa de dorit si nu ajuta la depasiri la limita sau ceva de genul asta

cum la fele adevara ca eu cu suspensii sport imi rup coloana la orice denivelare, dar pe serpentine sunt sef, pe cand la logan le amortizeaza destul de bine, dar pe serpentine se inclna de ai impresia ca se rastoarna (vazut din spate)
Gavriliu56049
QUOTE(Marius30562)
Parca topicul se intituleaza Logan Vs. Spark.

Am senzatia ca s-a transformat in Logan Vs. Dacia .

Initiatorul topicului astepta o serie de posturi la obiect care sa-l ajute sa ia o decizie pentru achizitionarea unei masini de "frecat" prin oras - avand in vedere faptul ca detine deja o masina "de familie" pentru drumurile "in afara".

Deci, in "spiritul" topicului, opinia mea este ca dintre cele doua - daca achizitia se va face in leasing, Spark-ul corespunde scopului declarat (masina de oras).


da .. Spark e bun tare pentru oras... dar am si eu o intrabare: cat costa masinuta asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.