Help - Search - Members - Calendar
Full Version: OPEL vs BMW
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
mihai58026
salutare lume
nu stiu exact daca e chiar un versus, dar am nevoie de sfaturi
dispun de cca 4.5 mii euro
optiunile sunt
Opel Omega A 3000 24v
sau
BMW 520 E34
voi ce ati lua, si pe cat se poate motivat...
cu mentiunea ca 520-ul e proaspat adus din Austria si recarosat dar are 270 k km pe bord

Omega inca nu am gasit-o, dar am o promisiune
mersi anticipat
florin55503
daca te-ai gandit la o asemenea masina inseamna ca nu iti faci probleme de consum. piese gasesti pt ambele masina la dezmembrari si nu numai si nu sunt nici foarte scumpe.

motorul de 2000 cred sa aiba in jur de 140, 150 de cai. cel de pe omega in jur de 180, 190.

mie personal imi place mai mult finisarea interioara de la omega si trebuie tinut seama ca omega e una din putinele masini facute de opel in acea perioada care chiar e masina. e o masina teapana. consumul la bmw va fi mai mic si pana la urma in okii multora un bmw ramane un bmw.
Lord
eu n-as lua nici o masina la 270.000 km smile.gif decat daca are motoru schimbat de 100.000 smile.gif
mihai58026
@florin
precizari
BMW - 150 de cai - 205 km/h
Opel - 204 cai - 240km/h
consumul din carte la Omega in oras e 14,5

la BMW nu stiu cat e, dar oricum s eapropie de 13, cred e 6 in linie , 24v, etc..
@lord...nu km ma tin in loc la masina aia, crede-ma..
G e o r g e
omega este o masina foarte "tapana".

este foarte rezistenta si destul de ieftina la intretinere.
geeoo30
omega ar fii prima si pe lista mea datorita calutilor, cu toate ca bmw ar fii mai bine lucrat, piese mai rezistente, stabilitate de neegalat in seria 5 aia veche, motorul e de 4 cil linie 2000 cm- 150cp
Senator
E greu de facut comparatie intre 2 masini care nu fac parte din aceeasi clasa , in principal datorita motorizarii.
BMW-ul E34 este indiscutabil o masina buna insa in varianta 520i cu 150 de CP (24V) da o senzatie de submotorizare , cel putin mie asa mi se pare.De preferat ar fi ceva comparabil cu Opel-ul , de exemplu 535i.Tinuta de drum este excelenta , de asemenea finisarile sunt destul de bune , caroseria e mai bine protejata anticoroziv si nu in ultimul rand e un BMW, asta pentru cei care tin la eticheta.

Motorul C30SE de pe Omega 3000 24V a fost la aparitie si ani buni dupa aceea cel mai bun 24V de pe piata beneficiind de DualRAM un sistem revolutionar la acea vreme.Chiar daca e fiabil trebuie spus ca preturile pieselor pentru acest motor sunt cel putin la nivelul BMW si o parte nu se gasesc decat originale Opel. Masina are putere suficienta, e o adevarata placere sa o conduci .
Fiind Opel insa cu imaginea sta mai prost intrucat :minigun: GM a avut grija sa o puna la tomberon in ultimii 10 ani.


@geeoo30
BMW 520i are 6 cilindri in linie si 24V ( galeriile de admisie din plastic) iar la stabilitate nu stiu cum stau lucrurile sa nu uitam ca Omega 3000 24V are suspensie DSA cu setare sport.
mihai58026
Senator ai dreptate cu motorizare, dar la dimensiuni sunt in aceeasi clasa... omega a fost mereu competitor cu seria5/E/A6(fostul 100)

motivele mele ar fi urmatoarele:
pt Omega:
masa proprie (mai mica decat la 520)
cx. foarte bun (o.30)
stabilitate confort spatiu(considerabil mai mare spatiul in Omega in interior, chiar daca pierde un pic pe portbagaj)
o masina care stie dar nu arata ca stie.. imaginea opel e (cel putin in ochii Pol Rut Rom) - masina saracului
cuplu,
intretinere( in partea care nu tine de motor)

pt BMW
imagine, motorul de 150 de cai, o bijuterie de altfel, si destul de robust..
faptul ca e disponibila, e aici, si stiu pe cel ce o are.. stiu cum a a vut grija de ea, pana acum de 3 luni de cand e intara masina

Senator, multumesc mult de opinii..
geeoo30
Ai dreptate man, de cand cu dieselurile le mai incurc si eu scuze blush.gif
O chestie mai zic si io, consumul urban e mult mai mare in realitate la bmw si cred si la opel, nu uita de aglomeratia din bucuresti..., ai sanse sa consumi mult mai putin din militari pana la pitesti decat militari-salajan
Mariacu
Eu am un 520i 150cp din 1991 cu care am trecut recent de 100,000 km(reali!) si sunt extrem de multumit de aceasta masina. Are o tinuta de drum excelenta, este stabila si foarte confortabila. Finisajele in interior sunt foarte bune, nu scartie nimic si merge impecabil. Iar consumul, in Bucuresti nu papa mai mult de 14-14.5, dar eu am un stil de condus mai sportiv.

La Opel sincer nu ma pricep....nu am avut niciodata si nu vreau sa vorbesc aiurea!
florin55503
problema e ca oricat de rezistente ar fi masinile astea trebuie sa fii foarte atent pt ca cine le-a luat nu le cumparat sa le tina de frumusete.
in ceea ce priveste bmw am avut o intamplare cu un amic care are 530 e34 cu politia. numai in fundul lui nu s-a uitat politia in rest peste tot. au comparat chiar si anul care era trecut pe geamuri cu anul din talon. parca nu se puteau sparge.

parerea mea daca te orientezi spre bmw sa te uiti la un 525 i 24 v 190 de cai.
in algerea ta trebuie sa conteze si pt ce cumperi masina. referindu-ma la cele 2 daca o iei sa o alergi si asta cred ca ai in minte (fara sa te gandesti la imagine etc) omega e alegerea.
daca o cumperi sa te plimbi si sa doar ocazional sa te dai la ea si mai tii si la imagine atunci bmw. dar sfatul meu este sa cauti un 525 24 V. satisfactie garantata si un consum acceptabil. ( are vanos, nu stiu cate motoare aveau asa ceva. unii de abia acum au inceput sa bage vvt
mihai58026
florin, mersi de sfat...
la BMW nu am alta optiune decat 520..am explicat la inceput de ce..
impresia ta e usor eronata. nu vreau masina numai ca sa alerg cu ea, la mine masina va fi un fel de personal reward... si va circula mai mult toamna tarziu - iarna... pt ca datorita locatiei, atat cat se poate ma voi folosi de scuter pt deplasarea prin Buc.
de aceea. consumul masinii nu re[rezinta o problema foarte mare
masina va fi folosita si pt concedii deci, confortabila, stabila, nu foarte grea, nu batatoare la ochi, etc, portbagaj mare(eu un rucsac, prietena restul de geamantane din portbagaj si bancheta din spate smile.gif )
a doa chestie.. opelul il voi aduce din germania si-l voi recarosa, cel mai probabil, pt ca un Omega de 3L de aici ar fi varza si probabil plin de carpaceli autohtone.. ori eu am deja un proiect care mananca mult timp si bani si nu promite mult....

dar revenind la ideea initiala, voi folosi toti cei 150 de cai sau pestre ai masinii pt ca imi plac traseele virajate si depasirile.. viteza in sine nu reprezinta o senzatie atat de "inaltatoare" pt mine..
sper ca am fost explict
florin55503
cineva a spus ca 270.000 sunt multi km. nu e chiar asa. masina daca a fost ingrijita ar trebui sa te duca 500.000. amicul meu care si-a luat 530 din 91 nu a trebuit sa faca decat un reglaj pt ca ii consuma enorm si avea variatii la relanti. acum s- a rezovaty si consumul e unul decent pt un motor de 3000.

in alta ordine de idei, motorul de 2000 avand "doar" 150 de cai daca s-a mers forjat cu el se uzeaza mai repede decat unul de 3000.

daca as fi in locul tau m-as baga la e34. in senul ca fuge destul
bine cu un consum nu f mare, spatiu acceptabil, portbagaj imens

bafta
mihai58026
mersi de opinie Florin...si de argumentareti-am spus, 520-ul il iau de la un amic usor sub pretul pietei..deci de aia nu am alta optiune de motorizare.. daca nu ar fi amicul meu, nu as cumpara un Bimmer din Ro
Mariacu
Cei 150cp de pe BMW mi se par suficienti, atat pentru oras cat si pentru afara. Fac drumuri frecvente cu ea in afara Bucurestiului, pe Bucuresti-Pitesti, etc si se comporta exceptional. Merge lejer cu 200Km/h (dar nu mai mult de atat) si are demeraj suficient pentru depasiri iar la drumuri lungi este foarte confortabila. Este adevarat ca 190cp de pe 525 ar fi si mai bine, dar mie imi sunt de ajuns cei 150. Pentru viteza am altceva....
mihai58026
smile.gif)))))))))))))))))))))))))
laudarosule..
Mariacu
biggrin.gif
Nu neaparat! Cateodata ma simt mai bine in BMW, stau comod in ea iar pasagerii stau lejer in spate fara sa fie inghesuiti. Si nici nu simt toate gropitele capitalei in sira spinarii....
mihai58026
ok, mersi de opinie..
in principiu, daca nu s erazgandeste amicul, ramane 520-ul..
200 de km/h sounds resonable.. si confortul imbinat cu sportivitatea este o alegere buna.. desigur, cunoscandu-ma atat de bine, voi regreta ca nu am luat Opelul.. iar daca luam opelul, regretam BMW-ul
biggrin.gif
o s ava anunt cum decurge treab, intre timp opiniile sunt binevenite in continuare arigato.gif
@sENATOR.. ABAIA ACUM AM CITI CU ATENTIE POSTUL TAU....da, 535i este altceva, dar consumul creste exponential, la fel masa proprie a masinii, si desi V8 suna bine in urechile oricarui sofer, e totusi v8.. iar ca sa iau ulterior 3500 I6(vecehea generatie de BMW 7) nu prea m-as baga..
mauitam la o chestie ..nu exista nici un Omega 4000 de vanzare pe net..smile.gif oare de ce?!?
Senator
Ma refeream la BMW E34 535i cu 6 cilindri in linie si 218CP...V8-ul a aparut mai tarziu.

Omega de 4.0 nu vei gasi pentru ca nu exista , cel putin nu a fost fabricat de Opel.

Confort si sportivitate imbinate perfect gasesti la Omega 3000 24V , e exact ceea ce si-a propus Opel atunci cand a lansat acesta serie speciala.Dealtfel acest lucru a fost simtit la vremea respectiva de BMW 535i si Mercedes W124 300E_24. biggrin.gif
BMW 520i 24V este din acest punct de vedere o masina "normala" fara prea mari ambitii , de cele mai multe ori nu are nici macar discuri de frana ventilate in fata.
Daca esti hotarat sa cumperi BMW-ul nu e o miscare gresita , asa cum s-a mai spus E34 e o masina serioasa , sigura si confortabila si iti va aduce multe satisfactii. :help:
mihai58026
ce-mi place sa ma contrazic: sigur ca exista.. am si vazut la un moment dat unul in Buc, dar credeam ca nenea ala a scris la misto acolo 4000 pe ornamentul ala fumuriu de pe portbagaj...
o sa-mi spui ca poate era de la un alt Omega, corect, se poate, dar EXISTA!!!
sau o fi opera vreunui maniac.. care a montat motorul de pe Senator?!?!
smile.gif)
mihai58026
ca sa raspund si la ultima fraza din postul tau....
ideea este ca nu pot investi acum intr-o masina noua, cel putin in urmatorii doi ani, si avand in vedere "categoria" de folosinta in care o voi inscrie imi pot permite un consum nu tocmai de "cetatean onest" smile.gif
ideea este ca la Omega tre sa gasesc mai intai actele si dup-aia sa ma duc sa o iau, sau sa o tin inscrisa pe nuemel unei rude de afara inca un an de zile, minim..dar imi place mai mulyt ideea cu pel Omega decat cea cu E34
pe partea cealalta, E34 are un pret bun(cred ca are si discuri ventilate, ca are aer conditionat cu reglaj separat stg-dr si ABS) si este deja aci si inscris, dar e unui amic care e schimbator precum cerul...imi si place masina per ansamblu(nu atat de mult ca omega, de fapt ideea sportivitatii elegante promovate de Omega)
si de aia sunt in dilema..
vedem, daca nu se razgandeste amicul, o sa iau E34...daca se razgandeste, probabil o sa incerc sa cumpar un Omega din Italia si sa-l tin inscris pe nuemerele de acolo, pana ii gasesc acte sau pana vad ce e cu legea cu inmatricularile dupa 2006
florin55503
pai cu legea inmatricularilor nu cred sa se schimba prea mult pt ca dupa cum cred ca stii s-au dus toti importtorii claie peste gramada la guvern si in frunte cu tariceanu au spus ca nu se va repeta si la noi situatia din Polonia unde s-a dat liber la adus masini si toti importatorii au luat-o pe drumul falimentului.

PS: eu zic sa te gandesti si la noile impozote si la faptul ca la un motor de 3000 de vor nenoroci.
mihai58026
da, este si asta un punct de vedere....
smile.gif)
dar cand ai o "pasiune" (boala suna urat, nu??)
am vazut in semnatura ta ca esti fan Diesel..smile.gif
eu unul am o Astra de 1.7 Dti(de fapt, tata are!) si nu ma incanta deloc cum trage.. e drept ca re cuplu, dar in rest e cam searbada masina.. No oFense....
de aceea, motor mare, consum mare, putere mare, distractie si mai mare.. trebuia s ama nasc fiul vreunui seic dintr-o tara OPC
smile.gif)
florin55503
nu sunt fan diesel sau mai stiu eu ce pur si simplu mrg destul de mult si pana acum cu dieselul am iesit in avantaj.

si eu ma gandeam sa imi cumpar un bmw un 525 e 34 dar deocamdata prioritatile sunt altele. placerea trebuie sa mai astepte. banii se duc in alta parte acum din pacate.

in ceea ce priveste motorul de 1.7 daca te-ai plimbat cu cel de 75 de cai asta e unul lesinat. cel de 82 e cu totul alta discutie daca o sa il incerci garantat o sa iti placa e un motor de turatie. mie imi place mai mult ecat cei 90 de cai de la hdi ul de la serv la care ti se termina puterea cand iti e lumea mai draga si decat cei 90 de la golf 4. 130 de cai e cu otul alta discutie
simpson
Alfa Romeo 2.0 GTV 150 CP
Ford MONDEO TURNIER 2.5 GHIA , Kombi 170 CP
Alfa Romeo 156 1,8 Turbo 155 CP
VW T4 MULTIVAN (3000 EUR) 155 CP
BMW 530 D, M-Sport 218 CP

Masinile astea au in comun vechimea nu mai mare de 2000 si pretul intre 3 si 6 mii de euro.

Deci mai cauta,s-ar putea sa mai existe masini care nu consuma 20l/100 km
mihai58026
@simpson: esti rau off topic.. iar preturile pana in 6000 la unele din masinile enumerate de tine, sunt utopii ca sa nu le spun minciuna biggrin.gif
nu am cerut sfaturi ce masina sa iau ci am cerut sfaturi privind strict aceste 2 masini.. stiu ca in lumea voastra a posesorilor de Astra H, nu exista imaginatie sau pasiune, dar mai existam si noi muritorii de rand...
acum lasand aciditatea la o parte, daca ai ceva de spus despre ACESTE 2 masini, ok, daca nu, nu...
Rudi
Simson, acum itzi dau banu shi o lada de bere pe VW T4 MULTIVAN (3000 EUR) 155 CP !!

4 mihai58026
E greutz de ales intre mashinile astea 2 mai ales ca amandoua vin de afara.
Eu ash opta ptr Bmw care-mi pare mai fiabil decat Opel.
Am senator(e putzin diferit fata de omega)
Confort ai,loc pe bancheta din spate jale..
Fatza de un kadett finisarile din interior sunt mai sus dar fatza de un bmw lasa de dorit..
Plus ca dupa cum spunea shi Senator,Opel adam te lasa de izbelishte cu piesele dupa catziva ani..
Pb asta cu disrespectul fatza de clientzii cu masini mai batranele imi da motive sa scap de opel shi sa ma orientez spre bmw,vw,audi..

Ai grija nu t grabi ca mashini sunt..
Senator
simpson dragule , eu zic sa mai studiezi , ne intalnim daca vrei tot aici peste 10 ani ca sa discutam... biggrin.gif


QUOTE(mihai58026)
ce-mi place sa ma contrazic: sigur ca exista.. am si vazut la un moment dat unul in Buc, dar credeam ca nenea ala a scris la misto acolo 4000 pe ornamentul ala fumuriu de pe portbagaj...
o sa-mi spui ca poate era de la un alt Omega, corect, se poate, dar EXISTA!!!
sau o fi opera vreunui maniac.. care a montat motorul de pe Senator?!?!

Modificari exista destule , am vazut pe Omega A motoare din cele mai variate , 4.0 de Senator , 5.7 V8 de Chevrolet Corvette sau motor de BMW M5 E34...in concluzie nimic nu e imposibil. Bineinteles o asemenea chestie inseamna o investitie uriasa si mult know-how , de aceea in Romania totul se rezuma la ornamente puse de cate un "nene" iar sub capota bate vantul.

@Rudi
Nu generaliza , o masina cu probleme si cu o dotare "budget" sigur nu iti da prea multe satisfactii. Studiaza mai bine un model CD de dupa 89 (facelift) si vei vedea ca se schimba lucrurile.Finisarile sunt mai bune decat la majoritatea modelelor Opel aparute pana azi si sunt cel putin la nivel de E34. Calitatea a avut la vremea aceea bineinteles pretul ei : 87.000 de DM pentru un Senator B 30i 24V CD sau 90.000 de DM pentru un Senator 30i 24V "Business Class" in versiune scurta.Asta in vreme ce un Kadett 1.4i costa 14.000 de DM (1990). Masina oferea dotari care nu se gaseau la alti producatori , de exemplu bord LCD , Servotronic , Electronic Ride Control sau climatizare in torpedo si prin rezultatele obtinute in testele comparative a reusit sa se impuna in clasa din care facea parte.
La partea cu piesele ai dreptate , exista probleme si sincer sa fiu nu sper intr-o imbunatatire.
Rudi
ma las de neeeeeeeet
e a 3 -a oara knd scriu acest measjjj
"nu a fost specificat modul de trimitere al mesajului"
e penibil sa scrii un mesaj,sa omitzi sa scrii subiectul shi sa pierzi tot...
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
Rudi
Ptr a 4-a oara scriu acest mesaj..
Nu apreciez foarte tare optziunile aruncate pe piatza de opel..(si nu numai)

Imi par lucruri aruncate in disperare de cauza pe piatza numai ptr a face clientul sa se orienteze catre o mashina plina de optziuni "revolutzionare"..
Opel nu are nici macar bunul simtz sa pastreze numele modelului spre deosebire de bmw..
Deja consumatorii de auto au devenit pur shi simplu obiect de manipulare la fel ca shi consumatorii de detergentzi..(adika din disperare de cauza,sunt inventate noi shi noi prescurtari ptr diverse optziuni optzionale ptr auto)
Ma simt dat la o parte ptr k posed o mashina din 88 la fel cum m-ash simtzi dat la o parte peste 10 ani cu o mashina din 2005..
Bmw cat de cat are o imagine(nu aia din creierul pasaricilor)..
Iese din tipare,nu arunca pe piatza noi dotari doar din pct d vedere comercial(sau asha-mi pare)..
E greu...ma simt consumator...
mihai58026
@senator: ai dreptate, sunt eu prea creul.. putea fi doar un panou fara"acoperire" sub capota..
biggrin.gif

@restul, asta va foi primul BMW "proprietate personala" pan aacum am ost fericit posesor de Opeluri si am fost incantat de ele..
florin55503
din cate imi dau seama te-ai orintat catre bmw felicitari. sa fii atent ca majoritatea masinilor chiar si de afara sunt au injectia dereglata pt a obtine un consum cat mai mic (la cele ingrijite ) sau cat mai mare (pt mai multa putere la cela tunate sau cazute). vezi unde sta tyrometrul la relanti si daca are variatii.

sa fii atent sa nu huruie grupul pt ca e destul de scump de reparat. sa o verifici daca a fost sau nu lovita
mihai58026
mersi de sfaturi...
habar nu am cum ar trebui sa sune(sau nu) un grup..biggrin.gif
dar o voi duce pe tester
florin55503
grupul pur si simplu huruie la mers usor daca e distrus, si la accelerare daca mai are ceva ceva de trait. e pozitionat in spate iar pasagerii din spate au impresia ca li se face masaj la dos.
mihai58026
aha,
grupul nu huruie, pentru ca am mers in spate chiar ieri, si nu am simitit nimic din ce-mi descrii tu.. huruie un pi ctoba, desi nu e sparta pe nicaieri..
am inteles ca e de la finala, ca afost montat un cap din ala care se sudeaza, si au fost retezate tevile chiar la iesirea din toba
florin55503
pt multi asta e si fanul la un bmw. sa se auda putin toba. sa fii atent si la debitmetru. am vazut masini care in momentul in care te dadeai la ele se dereglau singure se miscau cativa dintisori si ori era un consum imens ori nu ii dadea destula benzina). spune=i sa o alerge o bucata de timp si apoi salta capota si asculta-i motorul sa vezi daca are oscilatii. oricum fa un drum pana la un tester si edifica=te. bafta multa si sa ne dai o tura
mihai58026
no problem cu plimbatul..smile.gif

masina, din cat am mers eu cu ea, nu prezinta simptomele de care spui(avantajul de a lua masina de la un prieten apropiat.. o calaresti bien inainte sa iei biggrin.gif )..
cum spuneam, nici pe ceas, nici cu urechea nu am perceput oscilatii ale motorului.
cat despre toba, o voi schima eu cate de curand.. daca voiam sa aud toba, imi cautam un urs cu motor de 3.5 pe el....asta e asaaa, ceva inter un pic de eleganta si un pic de sportivitate..biggrin.gif poate cand ma fac mai mare o sa-mi iau un 540i sau un M5 (tot la mana a noua, bineinteles)
smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.