Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Farurile noaptea
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
madalina
puteti sa-mi explicati si mie de ce isi inchipuie toti idiotii ca daca noaptea iti aprind faza lunga fiind in spatele tau, tu o sa accelerezi, cand nu este nevoie decat de o logiga minima ca orbindu-l va merge mai incet? Am plecat vineri seara pe intuneric si am condus 110 km, nu imi place sa merg tare noaptea, mai ales in localitati deoarece poti da peste tot felul de oameni beti (in 90% din cazuri imbracati in negru), carute, biciclisti etc! Asa ca am mers in medie cu 50 km/h in localitate si 100 km/h in afara localitatii! Intr-un sat unde toata lumea mergea pe carosabil, vine un destept cu solenta si-mi aprinde proiectoarele, desi nu era ceta, merge la 1m in spatele meu, imi da flash-uri si vrea sa merg mai repede! Semnalizez dreapta sa ma depaseasca si nu ma depaseste deoarece era mai usor sa mearga in spatele meu! Pana la urma am oprit si a trebuit sa ma depaseasca (de precizat ca erau in acel sat mai mult curbe cu grad sporit de periculozitate)! De ce trebuie sa mearga cu proiectoarele (DE CEATA) intr-o noapte perfect senina?!? La faza lunga nu exista nici-o diferenta, iar pe cea scurta o folosesti pentru a nu-l deranja pe cel care este sau vine din fata ta! Stiu un accident groaznic in care o persoana mergand cu 40 Km /h a lovit mortal un pieton, din cauza ca din fata veneau doi cu masini foarte scumpe si au considerat ca daca au dat atatia bani pe masini, au dreptul de a merge cu cat mai multe becuri pe ele, tot timpul! Oare cand se vor pune soferii romani si in locul altui sofer?
Stefan4
Sa margi ziua cu lumina de drum aprinsa e OK, te vad toti fraierii si ai un plus de siguranta ( In alte tari e lege ca ziua sa ai faza scurta aprinsa). Sa mergi pe un drum cu faza lunga aprinsa si cu DISPERSOARELE de ceata pornite noaptea, cu cer senin, e o dovada de prostie si lipsa de respect. Asemeni, e o tampenie sa mergi cu stopurile de ceata aprinse cand nu e nevoie, nu faci nimic altceva decat sa-l stanjenesti pe fraierul din spate...
Acum, tu ce vrei, sa gandeasca toti agaricii care au pus mana pe masina?! Are buton, apasa pe el si aprinde becu', are, n-are nevoie, trebuie sa recunosti neam-prostia de la distanta...
Nici tu, nici eu, nici altii ca noi nu putem opri astfel de manifestari in trafic (cel putin deocamdata)
OMEGA
Aceasta problema destul de grava va fi abordata de revista Supercar, printr-un articol;)
Intradevar multi soferi romani merg cu faza lunga si proiectoarele aprinse cand nu este nevoie.
Si pe langa asta de obicei proiectoarele sunt orientate sa bata in copaci, nu pe strada:(

Cat despre stopurile de ceatza la fel, iti afecteaza vederea pe durata scurta, astfel distingi mai greu culorile;)
krysty
cand un astfel de idiot imi baga faza lunga in retrovizoare ii aprind si eu stopurile de ceata(am aceasta obtiune pe bord fara a aprinde si proiectoarele). atunci are de ales: ori ma depaseste, ori trece la faza scurta. iar daca se incapataneaza sa stea in spatele meu incetinesc pana ma depaseste. credeti-ma ca nu vreti sa aveti in spate o masina si cu faza lunga si cu proiectoarele. e o metoda de a-i "linisti" pe cei care au "probleme" cu vederea pe timp de noapte. in majoritatea cazurilor da rezultate.
madalina
Ce faci atunci cand cineva iti aplica acest tratament fara ca tu sa-l fi deranjat cu ceva? Mi s-a mia intamplat sa gasesc tot felul de oameni "ingeniosi" cu beculete albastre, cu becuri verzi la faruri etc, de obicei cu masini foarte vechi! Oricum, in Romania avem o grava problema de civilizatie in domeniul circulatiei (si in altele, dar nu este acesta locul in care sa pot comenta...)!
marco
problema pe care a ridicat-o Madalina se refera la politetea la volan, pe care doar un numar mic de romani o aplica. nu prea poti sa-i contracarezi pe acesti "soferi" in trafic. parerea mea este ca, chiar daca le-ai explica ce au gresit nu te vor intelege. cea mai buna solutie este sa-i lasi sa te depaseasca, sa nu te enervezi, nu merita sa te pui cu un prost care crede ca doar el este pe sosea. eu asta le spun oamenilor care vin la scoala de soferi (sint profesor de legislatie rutiera), ca o mare importanta in trafic o are politetea. daca noi, cei care stim cit este de importanta aceasta o aplicam cit mai des, s-ar putea sa-i determinam si pe altii sa uzeze de ea. respectarea partenerilor de trafic poate preveni o serie de accidente.
Ciprian6
Corect ar fi ca pe timp de noapte soferii care merg in aceiasi directie sa se "protejeze" unii pe ceilalti.. Eu am circulat mult pe timp de noapte si intotdeauna cand aveam "un camarad de drum" (necunoscut) ne randuiam fiecare in fata dupa 25-30 km ..aveam amandoi de castigat,oboseala era redusa mult.. Cat despre "figurantii" ce folosesc necorespunzator luminile, la cei ce vin din spate ma refer..pur si simplu ii ignor ..imi "dereglez" oglinda astfel incat sa nu ma mai deranjeze luminile lui si-l las sa "si-o traha singur"...
Anubis
Problema ridicata este de mare actualitate...mai ales in Romania. Dupa cum am mai scris (in ultimele 2 sapt. nu prea am avut timp) civilizatia la volan in Romania se pare ca tine de domeniul literaturii SF.

In legatura cu problema farurilor ar exista 2 solutii de contraatac:

1. Folosirea stopurilor de ceata (asta daca masina permite activarea lor independenta fata de alte surse luminoase)

2. Un proiector cu halogen BINE ASCUNS in interiorul unui stop; becul nu trebuie sa fie extrem de mare ci doar suficient de puternic pentru a da o lectie idiotului din spate. Varianta e mai costisitoare deoarece implic achizitionarea becului, montare si adaptare stopuri si eventual trecerea la o baterie cu un amperaj mai mare.

Numai bine
Anubis
Problema ridicata este de mare actualitate...mai ales in Romania. Dupa cum am mai scris (in ultimele 2 sapt. nu prea am avut timp) civilizatia la volan in Romania se pare ca tine de domeniul literaturii SF.

In legatura cu problema farurilor ar exista 2 solutii de contraatac:

1. Folosirea stopurilor de ceata (asta daca masina permite activarea lor independenta fata de alte surse luminoase)

2. Un proiector cu halogen BINE ASCUNS in interiorul unui stop; becul nu trebuie sa fie extrem de mare ci doar suficient de puternic pentru a da o lectie idiotului din spate. Varianta e mai costisitoare deoarece implic achizitionarea becului, montare si adaptare stopuri si eventual trecerea la o baterie cu un amperaj mai mare.

Numai bine
Alexandru3
marco: zici ca e politete!

Scuze la toata lumea dar prin faptul ca ii aprind unuia farurile din spate si ii dau flashuri noaptea mie nu mi se pare lipsa de politetze ci de-a dreptul prostie, badaranie, smecherie, etc (cu astfel de cuvinte)

Nu avem ce sa facem .. stiti bine, desi dezbatem noi aici, fac pariu ca 80% din super shoferii de pe forumu asta merg ca talambii noaptea (poate ca nu-si dau seama sau nu-s in stare altfel)

Totusi trebuie sa recunosc ca "madalina" ofera numai subiecte calumea, la fel e si asta si ce trebuie sa mai zic e ca si io am patzit-o pe drumu arad-tm (noaptea la 2-3). Eram cu var-miu in mashina si am oprit celalta mashina si ne-am dat jos la ei .... (am pus-o pe a mea de-a curmezisul aproape .. de n-a mai avut cum sa treaca ...) Sti ce mi-a zis ... "ah nici nu mi-am dat seama .. te rog scuza-ma. Imi pare rau!"

plec mai departe

(mentol)
Paul2
Folostiti avariile pt ai averitza pe cei din spate ca vin cu faza lunga .. poate asa scapati "nevatamati"
G e o r g e
cel mai deranjant lucru sunt daciile care majoritatea au farurile dereglate total. pb este farul in sine care chiar dc este bine reglat are o marje destul de mare de lumina focalizata ineficient, adica lumina dispersata in sus in loc sa fie jos. pe dacia am faruri de 90w/100w. nu deranjeaza DELOC. am incercat sa vad dc deranjeaza vreun pic si am mers in masina amicului meu in timp ce el era in spatele meu si nu este nici o pb . asa ca si farurile de dacia dc sunt reglate corespunzator nu deranjeaza.

cele mai bune pe timp de noapte raman XENON ele.

pt soferii care vin din sens opus cu faza lunga aprinsa sau merg in spate cu proiectoare , nu are rost sa ne luam la bataie cu ei , cea mai buna rezolvare este sa incetinim pana la oprire si sa-i lasam sa ne depaseasca . violenta nu duce la nimic bun , doar la o descarcare de nervi momentana, dar dupa te poti alege cu proces samd.
bogdan16
Spuneti voi de toate..... problema e ca nici un sofer roman, de cei care conduc masinile personale, nu se gindeste ca deranjeaza pe ceilalti.el sa-si arate beculetele si atit. pina va veni ziua sa gindeasca toti, murim si n-o sa aflam.eu dau pedala cind vin, si daca nu pot fugi de ei, las sa depaseasca si dupa aia ii tin eu in faza lunga. Pe Roman- bucuresti am tinut un vw asa vreo 100km, dupa ce m-a orbit el vreo 25km. rezultat? a oprit si si-a cerut scuze.dar cine spune ca n-o mai face?cine conduce mult stie ca e o prostie, dar altii fac asta din prea multa desteptaciune. nu prea avem ce face, doar sa speram ca intr-o zilumea va fi mai buna. AVETI GRIJA LA DRUM........

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-06 19:52 ]
Alexandru3
bogdan o zice bine .. dar totusi hai sa itzi una sa ma iau de tine ... te gandesti ca ala din vw poate dadea in ceva ... ?

(mentol)
dorin1
Apropo de lumini ce parere aveti de desteptii care trec la faza lunga cu 5 m inainte de a trece de tine ? Si ar mai fi beculetele albastre dar......
Alexandru3
vaiiiii .. beculetzele albastre de la "smecherii" de pe dacii, la stropiriciul de parbriz .... YAKK ... urask

BAH SUNTETI PENALI CU ELE MAH.

(mentol)
dda
Beculetele respective NU MERG FARA:
1) un vultur "american" lafaindu-se pe capota;
2) o inscriptie uriasa pe luneta: BOSS;
3) abtibildul cu degetelul ridicat (altul decat aratatorul) insotit de "fratele" sau care indica un posterior inscriptionat: "kiss me";
4) geamuri negre. Fumurii e prea putin;
5) parasolar intens colorat inscriptionat "Renault";
6) praguri negre;
7) perdelute pe luneta. Daca au si model, proprietarul e un "adevarat";
CD sau zaruri atarnate de oglinda retrovizoare;
9) dispersoare fumurii;
10) ornamente cromate pentru aripi si -neaparat- teava de esapament;
10) optional masina poate fi dotata cu linie audio Mexicosonic sau Domotec.
M i h a i
dda cred ca esti cam rau. Ce are a-face impopotonarea masinii cu folositul luminii aiurea? Eu unul as aprecia mult daca pe langa folii, vulturi, luminite la stergatoare si aletele, ar umbla lumea si la faruri ca sa nu mai bata in copaci vorba cuiva de pe forum. Mi s-a intamplat pe DN1 in Balotesti sa-l trag pe unul de atentie ca are faza lunga. N-o avea decat pe cea de drum si probabil iritat a aprins-o pe cea lunga. Spre mirarea mea batea asa de sus incat ma deranja mai putin decat aia de drum.
Si inca o chestie, personal sunt deranjat de Xenon. Si nu cred ca am nimerit eu numai d-astia care mergeau cu faza lunga
Alexandru3
DDA ... tare ce ai zis m-am amuzat calumea

Cat despre daciile ale caror faruri dau in balarii (sau mai mult in okii nostrii pretentiosi) ce vrei mah nene cand omu are o dacie din `82-`85 pe care dabia o mai intretzine sa nu dea cu franele in vreunu sau sa-i cada podeaua, si dabia i-a d`ale gurii. De unde banii sa mai dai nush cat la service sa ti le faca, pt. ca apoi de la gropi vibratzii etc, sa-tzi pice iar pe coclauri!

Aia cu dacia care te deranjeaza mai putin pe lunga, e haioasa, m-am intalnit si io de cateva ori cu asha ceva. Cat despre xenoane, jur ca am zis ca imi pica okii odata cand la un stop, pe banda 2 era un X5 si era la 1m in spatele meu, m-a spart in oglinda din stanga ca ma lua fix in oki! Totusi le vad utilitatea daca le folosesc eu!

(mentol)
Ady1
Ce spuneti de idiotii nostri de pe Rabe sau alte tarsuri care nu au reglate farurile de cand au iesit din fabrica?
madalina
Sau tractoarele cu chestiile alea de arata/semanat ce-or fi noaptea fara nici-o lumina pe drum european!
V l a d
Ati observat ca in Bucuresti sunt o groaza de netoti care merg cu stopurile de ceata aprinse. Si degeaba le dai flashuri ca nu inteleg nimik si in cel mai bun caz te injura. Poate ca nu au gasit inca butonul de off! smile.gif
din categoria inscriptii celebre mai fac parte si "2fast4u", "can't catch me", "ferrari" (asta am vazut-o pe un oltcit rosu, betooon laugh.gif ) si alea cu 2 picioare cracanate ce apar pe luneta cu pantalonii in vine! laugh.gif
f1anatic
Mi-e rusine sa spun dar recunosc ca aici conduc seara cu farurile aprinse. 140W Xenon Ultra White si am 4 de-astea. Dar merg cu faza mica. Iar farurile de ceata sint reglate sa se suprapuna peste faza mica. Vad monezile cum stralucesc pe jos...si lumina-i ireal de alba/albastra.

asta nu-i nimic fatza de astia cu masini bababe straine cu HID (High Intensity Discharge) care sint cam violet la culoare.

In schimb beculetzele albastre pe capota si in semnalizatoare sint vinate de smecherii care au benzi luminoase pe acoperis...cu rosu...cu albastru...
G e o r g e
QUOTE(f1anatic)
Mi-e rusine sa spun dar recunosc ca aici conduc seara cu farurile aprinse. 140W Xenon Ultra White si am 4 de-astea. Dar merg cu faza mica. Iar farurile de ceata sint reglate sa se suprapuna peste faza mica.
...


si eu am 90w/110w pe dacia , dar sunt reglate PERFECT , trag linie si nu deranjeaza deloc . am testat pe propia piele .biggrin.gif
QUOTE(f1anatic)
In schimb beculetzele albastre pe capota si in semnalizatoare sint vinate de smecherii care au benzi luminoase pe acoperis...cu rosu...cu albastru...


asta le mai trebuie , idei , ca si asa becurile alea albastre le-au pus peste tot pe unde le-a trecut prin cap. :evil:
rafaello5
E tare de tot asta cu farurile dar la dacii chiar nu ai ce le face ca din cauza modului in care au fost construite ele se deregleaza cam dupa 100-150 de km de drum.Masina mea avea farurile dereglate si am fost cu ea la service sa le regleze.Dupa ce am plecat de acolo l-eam verificat si mergeau struna(luminau exact acolo unde trebuia nici prea in stanga nici prea sus) dar dupa un drum la bunici la tara (100 km) la intoarcere noaptea am pus faza lunga si cred ca pana acasa am sculat toate pasarile din copaci cu farurile mele maia les ca unul din ele(nu stiu care) lumina mai in stanga(ara de folos cand viram la dreapta laugh.gif).Dar ce sa ii faci asta e.Dar cred ca cel mai bine ar fi sa schimbi faza lunga atunci cand te apropii de un vehicul ca daca nu ii faci respectivului un rau si cine stie peste cine mai da si intri si tu in acrosaj cu el.
Apropo de fazele cu flash si ci luminile de ceata cred ca asta e marlanie.Cred ca daca ai avea niste faruri cat de cat sa lumineze si sa fie reglate bine nu iti mai trebuie si altele (xenon,halogene, proiectoare ceata samd).
James Kilowatt
Madalina, solutia cea mai simpla sa eviti problema cu un idiot care merge in spatele tau cu faza lunga e sa pui oglinda pe pozitia antiorbire... Cam toate masinile mai noi de 25 ani trebuie sa o aiba. Eu am avut-o la toate, inclusiv la lada din 80. Restul de solutii gen rasplatit cu aceeasi moneda nu te ajuta sa vezi mai bine.
Mai e o chestie care nu e tocmai legala, insa te poate ajuta in situatii limita. Cand te orbeste unul din fata care nu vrea sa reduca farurile, si nu mai vezi nimic, incetinesti oricum, si aprinzi si tu faza lunga o secunda, ca sa vezi o "poza" a drumului, apoi reduci din nou.... daca e nevoie, repeti figura. De multe ori in "poza" respectiva poti vedea cate o caruta sau un betivan balabanindu-se in mijlocul drumului, care l-ai fi vazut mult mai tarziu doar cu faza scurta.
Si incearca sa privesti in dreapta si in jos, nu te uita in farurile nebunului.
Masinile moderne au farurile reglate sa bata asimetric, sa vezi bine ce e pe dreapta chiar si in afara drumului. Asta e o chestie buna, daca masina ta e mai veche, poti sa faci singura reglajul asta.... Farul din dreapta sa bata o idee mai sus si mai in dreapta decat normal. Te ajuta sa vezi o bicicleta sau unul care tocmai incearca sa traverseze jumatate de secunda mai devreme, si nici nu-i orbesti pe cei din fata.
Kaiten
Da.. am fost la mare de curand si pe la Fetesti l-am vazut pe unu care mergea cu doar cu pozitiile aprinse (desi se inserase destul de mult, se impuneau farurile de drum) ca sa i se vada beculetzele albastre aprinse, si la faruri si la stergatoare.Se bagase intr-o depasire in curba,total aiurea si l-a evitat unu care mergea in fata mea la mustata. Nici nu mai trebuie sa mentionez ca masina in cauza era o Dacie cazuta cu juma de toba sub ea. Bine macar ca o puteai auzi d ela mare distanta tongue.gif
ungureanu25658
QUOTE
"
<BR>10) optional masina poate fi dotata cu linie audio Mexicosonic sau Domotec.
<BR>

eu am vazut si cu linie audio FUTACHI !!!!! da!! vorbesc serios!
aaaa ! si cu macrameuri intre "boxele " din spate! da, da! :rock:
petre28466
Madalina, din curiozitate ,ce s-a intamplat cu soferul care a accidentat pietonul? Totusi, a fost orbit!
madalina
A primit o amenda penala si permisul suspendat un an! Daca nu ar fi fost orbit, ar fi primit inchisoare si i s-ar fi anulat permisul.

Conteaza, insa, ca a fost la el in judet si mai cunostea pe cate cineva! Daca era in alta parte, nu stiu ce s-ar fi intamplat!

Iar profesional, nu a fost dat afara de Biserica, dar a trebuit sa plece la alta biserica deoarece acolo unde era ar fi trebuit sa faca slujbe si pentru cel pe care l-a omorat!

Psihic, a ramas foarte marcat! Nu mai conduce decat extrem de rar si numai ziua!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.