Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Taxe vamale aplicate autoturismelor mai vechi de 30 ani
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
Aurel Mihai59775
Ma puteti ajuta sa aflu ce taxe vamale trebuie sa platesc pentru a introduce in tara un autoturism din 1975, capacitate cilindrica 5000 Cm Cu.
Exista alt criteriu dupa care se stabileste valoarea taxelor aplicata unor astfel de autoturisme?
mihai58026
toto ce pot sa-ti spun este ca la impozitare, nu se tine cont de anul d efabricatie
bafta maxima!
as fi indiscret sa te intreb ce bijuterie ai vrea sa iti aduci?!?
corvette cumva
biggrin.gif
Dragos41470
am gasit pe net o baza de calcul pentru masinile aduse de afara, nu mai tin minte unde am gasit-o exact....dar, am facut un calcul si la o masina de 1000E taxele erau 900E (am luat in calul la acciza 18%, este maxim)
bafta
PS: incearca s-o aduci dupa integrare (nu mai platesti taxe si accize si prostii si poti s-o si inscrii)
Aurel Mihai59775
Este un Mercedes 500 SL Automatic 1975 "pagoda", arata superb; este important ca tabla arata impecabil, zici ca este noua dupa 30 ani. Este toata in piele, "full option", in perfecta stare de functionare. Nu stiu daca motorul este cel original da' arata bine.
Problema este ca nu e inmatriculata intr-o tara UE. Se aplica acelasi altgoritm ca in cazul oricaror automobile second hand?
Este important pentru ca pretul micutei bijuterii este de aprox. 6500 USD, iar in cazul taxelor "normale" va fi foarte scumpa.
Stie careva o astfel de bijuterie in tara? M-ar interesa!
mihai58026
nu sunt eu un cunoscator, dar pagoda in 75?
nu e cam tarziu?

oricum super.... sper sa reusestisa o aduci.. inteleg ca o aduci din state?!?!
eu gasisisem una cabrio in 4500...marea problema cu americanii e ca nu se pot abtine de la modificari.. eu gasisem un Alfa Spider Boattail din saizeci si ceva.. nu poate fi adusa pt ca au schimbat injectia Spica cu 2 carburatoare Delorto jumelate/. si automat si admisia.. ACR a spus ca nu o pot inscrie ca vehicul istoric din cauza ca nu are toate componentele originale
Aurel Mihai59775
Nu, din Middle East.
Avand destul timp liber am tot colindat pe aici si am mai gasit si un Mercedes 250 CE din' 71.Asta a fost vopsit de curand, da' prost si vopseaua a inceput sa se duca.
M-a speriat insa observatia ta cu privire la echipamentele originale.E destul de dificil sa stabilesti daca s-au facut ceva modificari de-a lungul timpului; astia pe aici schimba motorele si fac tot felul de modificari chiar la masini de 2-3 ani, asa ca la cele vechi, modificari de genul celei de care vorbeai tu sunt mai mult decat posibile.
E clar ca m-am imbolnavit si cred ca nu voi rata ocazia de a cumpara, cu orice risc, un Mertzan mai vechi; favoritul meu ar fi un 190 SL de prin '60, da' si mai "tanar" e bun.
Apropo, Camaro, Corvette din '70s sunt destul de multe pe aici si relativ ieftine; problema este ca consuma excesiv de mult si in conditiile Romaniei, cu benzina care probabil ca in curand va depasi si se va mentine la peste 1 Euro (aici benzina este 21 US centi) va fi scump de tinut pe drum. In plus piese de Mercedes gasesti mult mai usor in Europa.
Am gasit, de exemplu si un Rolls din '72, destul de prapadit, da' care cu ceva bani investiti devenea o bijuterie.Daca as avea bani sa ma dea afara din casa as cumpara asa ceva.Pretul lui era de aprox. 3000 USD dar avea nevoie de vopsea si era jegos (statuse de multi ani in praful desertului) iar motorul, desi probabil ca nu mai pornise in ultimii ani nu prezenta urme de pierderi de ulei sau modificari; in schimb pielea era piele, nu gaseai rugina in interior, avea nevoie de cineva care sa-l curete, sa-l repuna pe picioare si sa-l "iubeasca". Era tipul de masina care numai prin spalare schimba fata. Ce-o fi insa in interior, daca motorul sau cutia automata or avea "bube" mari, asta e marea dilema.Daca au nevoie de reparatii majore te-ai ars, piesele si manopera sunt excesiv de scumpe.
OK. V-am tinut destul cu povestile mele. Sugerati-mi cui sa ma adresez pentru a afla algoritmul de calcul al taxelor vamale.
Salutari tuturor adeptilor "old is gold".
mihai58026
cred ca cel mai sigur ar fi sa iei legatura cu ACR, de asemena exista un site al Retromobil Romania
cred ca acolo ar fi cel mai indicat sa intrebi...a, si nu te multumi doar cu mailul, da si telefoane daca poti, pt ca riscul sa dai peste unul care "cica" stie sunt mari.. mai bine intrebe de douazeci de ori, esti injurat de 40 si cumpoeri o data
bafta multa!
malin34426
Aurel ,eu am restaurat o pagoda din1966 (chiar aici am o obiectiune - in europa ,pagodele s-au fabricat si vandut pana in 1972, pt america au mai mers vreo doi ani, deci 1975 mi se pare cam prea mult). taxele vamale sunt cele ca pt celelalte masini (ani si cmc). DAR, trebuie sa ai documente ca masina a fost inregistratra ca obiect de epoca cu taxele aferente si sa aiba ISTORIC. altfel va fi greu.
Aurel Mihai59775
Malin,
Ce inseamna ISTORIC? Ce trebuie facut pentru a fi inregistrata ca masina de epoca?
Masina este in circulatie, are numere valabile iar asigurarea este valabila pana in 2006.
Inscrierea acestor masini cere anumite acte si proceduri atipice? Inteleg ca, urmand algoritmul de calcul al masinilor second hand, probabil ca valoarea in vama este cea care corespunde masinilor mai vechi de 5 ani si cu capacitate cilindrica peste 3000 cmc.
Da' cum ramane cu accizele? Vor fi 32%?
La astea se adauga 30% vama? Daca-i asa, goanga asta e cam costisitoare! ( daca mai pun si pretul ei). Cu banii astia te apropii de un Tigra din zilele noastre.Da' n-are charmul unei "batranici".
In cazul acesta poate gases ceva asemanator care este deja in tara.M-as gandi la un Mertz 190 cabrio, de prin 60-70.
Multumesc pentru precizari; orice informatie e binevenita.
malin34426
Istoric insemna sa fi fost masina inregistrata ca masina de epoca la un club , sa fi fost tinut un istoric al km , intretinere , proprietari,... , (sa aiba documentele doveditoare).
Daca a fost construita integral in DE (tara membra ue) atunci taxa este de 0% si se platesc accize si tva la suma totala adunata.
E cam in coada de peste , dar ce nu e in RO.
Si te rog sa nu compari o pagoda cu o tigra. fa totul sa iei pagoda . peste 10 ani tigra va fi carcasa de calculator iar pe pagoda vei lua 40000 euro.
In foto avatar ai motorul de 2300 de pagoda de la cea restaurata de mine.
Aurel Mihai59775
Clar.... este imposibil sa obtin asa ceva pentru ca:

1.Masina nu este inregistrata la vre-un retro club pentru simplul motiv ca nu exista asa ceva.Masina circula si proprietarul isi face treaba cu ea in continuare.Este inscrisa in circulatie, are asigurare valabila pana in aprilie 2006 (cand, daca va trece testele tehnice, va fi extinsa pentru inca un an).

2.Din cauza conditiilor climatice deosebit de severe (furtuni de nisip si medie a temperaturilor vara in jur de 46 gr. C cu frecvente depasiri de 50 gr. C), e imposibil ca un motor original sa reziste 30 de ani(coroborat si cu lipsa de intretinere calificata). Spre exemplu GM pentru batranul Caprice 70-80 nici macar nu face reparatie capitala la cutie si motor, ci pur si simplu le inlocuieste cu garantie un an. Iti dai seama ca in conditiile astea, mai mult ca sigur ca motorul original a fost inlocuit pana acum.

3.Proprietarii cred ca pot sa-i iau din evidentele Departamentului de circulatie.Din 1995-96 este computerizat integral, sper ca baza de date sa fi fost actualizata si sa includa si perioadele anterioare lui 1995.

M-am desumflat. Iti multumesc pentru precizari.
FLORIN2
nu trebuie sa fii membru la nici un club de automobile de epoca...si nici masina nu trebuie sa fie fost inregistrata la vre-un club de masini de epoca, cat despre originalitatea motorului..nu cred sa conteze asa mult, seriile sa corespunda..si sa fie in stare sa treaca ITP-ul..k orice alta masina.
Pur si simplu, modelul si varsta o incaderaza sau NU in categoria masinilor de epoca si atata biggrin.gif
dar momentan nu se mai merita importul de asemenea masini, chiar dk noi pasionatii am vrea sa aducem de afara, pt k in tara nu gasesti chiar tot ce ti-ai dori...sau la pretul/starea dorita sad.gif

Oricum din iulie deja au crescut taxele pt import & inmatriculare masini non euro...iar de la anul..vor fi si mai mari...deci nu se mai merita deloc...
trebuia sa aduci masina de anul trecut knd aveai de gand..s-o faci..acuma..nu mai merita masina, mai bine cumperi ce gasesti la noi in tara .

Bafta...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.