Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme GPL - Daewoo Nubira 2.0L DOHC
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
James Kilowatt
Instalatia de gaz imi facea mici probleme la rece (Koltec, cu mixer). Cu comutatorul pe gaz, pornirea se face obligatoriu pe benzina, si trece singura pe gaz cand temperatura depaseste o anumita valoare. Uneori, dupa ce trecea pe gaz reintra singura pe benzina pentru cateva zeci de secunde, apoi revenea la normal. Intotdeauna la rece. La fiecare trecere gaz-benzina din mers, indiferent ca e voluntara sau nu, in sarcina sau nu se aprinde engine check-ul cateva secunde
Acum, se pare ca s-a agravat sad.gif

Azi am facut un drum de aprox 250 km pe autostrada. Pe ultima portiune de cam 100 km, o data la fiecare 4-5 minute imi intra pe benzina de capul ei (cu engine checkul de rigoare, insa nu asta e problema) si dupa cateva secunde trecea iar pe gaz... Pana la urma lasat-o manual o portiune mai lunga pe benzina, insa degeaba. Cand am intrat in oras, am trecut-o pe gaz, si dupa cele 5 minute a trecut iar de capul ei pe benzina, cateva secunde, apoi iar gaz, iar benzina.... Figura asta mi-o facea doar la rece, o singura data, insa acum o face si la cald si la nesfarsit.... sad.gif

De mers, merge bine si pe gaz si pe benzina, si la relenti si in sarcina.... la relenti merge rotund, iar in sarcina rupe asfaltul (nu ca una de 300 cp, ci ca una de 130 smile.gif ).

Din cate am inteles, a avut problema asta si in trecut, avand o intrerupere pe firele de la sonda lambda, insa a fost reparata si oricum sonda labda + catalizatorul au fost schimbate acum cateva luni.

Sugestii? Senzor de temperatura apa? E diferit cel pentru motor de cel pentru indicatorul de bord?
Poate avea vre-o legatura cu faptul ca era o ceata sa-ti bagi degetele in oki?

In curand va urma oricum revizia de 90.000. schimb distributie (inclusiv pompa de apa, probabil) + schimb toate fluidele + shimb filtru si membrana la gaz. Ce altceva ar mai trebui verificat?
Eugen OmegaFan
Salut,
Am mai discutat impreuna despre GPL. Problema care o prezinti acum poate avea mai multe cauze.
In primul rand trebuie verificat senzorul de temperatura ce da informatii calculatorului GPL, pt ca este diferit de senzorul de temperatura pt aparatul de bord si de senzorul de temperatura al calculatorului pt benzina! Atentie, mai ai un senzor de temperatura al instalatiei GPL care da informatii calculatorului GPL. Daca acesta este defect si indica o temperatura mai mica de 35 grade, calculatorul GPL va comanda functionarea pe benzina si nu pe GPL. De asemenea verifica softul pt GPL, pr ca exista optiunea ca la o anumita turatie cand functioneaza pe GPL, sa treaca automat pe benzina (la mine este setat la 5500 ture/min) dupa care micsorand turatia sa revina pe GPL. Aceasta optiune se spune ca te ajuta la depasire cand ai nevoie de putere foarte mare si GPL nu poate oferi aceasta. Este posibil ca softul din calculator sa se fi modificat ( eu am patit chestia aceasta cu optiunea de a porni direct in GPL in situatii extreme: cand nu mai ai benzina, sau se defecteaza pompa de benzina)
Pur si simplu calculatorul s-a resetat fara nici o comanda. Am fost la firma care a montat instalatia GPL, a legat calculatorul instalatiei GPL la laptopul lor si in 5 min a rezolvat problema.
Te rog sa ne tii la curent cu modul de rezolvare.
Succes :wave:
James Kilowatt
Multumesc pentru ajutor.
Pentru figura cu softul trebuie sa merg la un service.... Oricum, acum se plimba de pe gaz pe benzina indiferent de turatie. O face si la relenti, si la 2000 rpm, si la 4500...
Inainte, ramanea pe GPL indiferent
Ai idee cum sa verific daca e bun senzorul de temperatura, folosind un multimetru? Banuiesc ca e localizat pe vaporizator, asa ca ar trebui sa fie usor de reperat si de masurat.
Ai pe undeva documentatie pentru instalatia asta?
Eugen OmegaFan
Salut MR28673,
Imi pare rau, dar nu a functionat netul.
Senzorul de temperatura e localizat pe vaporizator, o sa-l gasesti usor pt ca are legat un singur fir. Poti sa-l masori cu un instrument si vezi daca valoarea indicata se modifica dupa ce motorul s-a incalzit. Daca valoarea este constanta atunci senzorul este bun, daca valoarea are fluctuatii este posibil senzorul sa fie defect.
Mai trebuie verificat si comutatorul prin care se face trecerea de pe benzina pe gaz si invers, sa nu aiba probleme la contactori si de acolo sa provina functionarea defectuoasa. Daca as stii ce tip de comutator ai, mecanic, cu indicator de nivel, sau electronic cu comanda pe calculator, as putea sa-ti spun cum sa pornesti in urgenta doar pe GPL. Asa cu pornire pe GPL direct nu ar mai trebui sa sara pe benzina. De asemenea nu stiu ce tip de soft ai, pt ca din soft se poate seta sa treaca automat pe benzina cand nu mai este GPL in rezervor ( amestecul fiind sarac, sonda lambda da erori, se aprinde engine check-ul si trece automat pe benzina)
Este posibil sa se fi infundat filtrul de GPL care este situat pe electrovalva de GPL, si atunci sa dea astfel de comenzi amestecul fiind sarac. Mai poate fi intr-adevar si un fir intrerupt la sonda lambda si atunci sa dea aceeasi eroare.
Incearca sa verifici pe rand aceste probleme sau... mergi la garaj, si cei de acolo cu siguranta vor gasi defectiunea.
Succes
:wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.