Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina merge la relanti daca nu accelerez!
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
cristi52331
Ce parere aveti de urmatoarea situatie:
Daca sunt intr-o treapta de viteza (oricare!) si frinez, fara insa a opri masina, sau o las singura sa se opreasca, masina nu se opreste! Ajunge la o viteza mica si merge singura, fara sa calc acceleratia!!! E normal?
CRG
nu ca e normal, e meserie !!!

dacia n-o sa-ti faca niciodata asa ceva.

am avut un volvo pe benzina si mergea fara sa apas si intr-a doua.

A mea personala curenta face la fel, da e mai des intalnit la un diesel, chiar nu e ceva exceptional.

un prieten avea pe vremuri o dubitza subaru (pe benzina) care indiferent in ce viteza era, daca nu apasai pe acceleratie, tot se misca si nu murea..
cata52820
Daca masina ta este cu motor diesel si treapta de viteza in care o lasi este una mica masina merge fara sa calci acceleratia. Daca urci in modul asta nu garantez ca mai merge, n-am incercat, dar cred ca se opreste motorul.
Faza este valabila si la benzina daca tragi socul si uiti de el(soc manual nu automat)- motorul ramane turat ca si cum ai accelera usor si masina merge chiar daca iei piciorul de pe acceleratie( am patit asta la inceputurile carierei mele de sofer acu vreo 15 ani pe un jaf de dacie, gheata pe jos si am vrut sa fac frana de motor de era sa ma infig in alta masina ca a mea nu se mai oprea wallbash.gif )
Cred ca acelasi lucru se intampla si daca ralantiul nu este reglat corect si masina merge turata mai mult decat normal.
Andrei Suzuki
Si la Kia lu taica-miu la fel e.O bagi in viteza,iei piciorul de pe ambreiaj usor..si merge singura.Cel putin prin parcare sau cand o bag in garaj,folosesc numai 2 pedale:frana si ambreiaj.Zici ca-i automata. De coloane nu mai zic.E o placere...
Si chestia asta merge si intr-a 2-a,si intr-a 3-a.Intr-a 3-a ajunge cam pe la 25-30 km/h.
gabi4
Pai la logan in tr1 parca si tr2 merge singura singurica fara acceleratie...
Eugen OmegaFan
QUOTE(cristi52331)
Ce parere aveti de urmatoarea situatie:
Daca sunt intr-o treapta de viteza (oricare!) si frinez, fara insa a opri masina, sau o las singura sa se opreasca, masina nu se opreste! Ajunge la o viteza mica si merge singura, fara sa calc acceleratia!!! E normal?


Salut,
Nu ai specificat ce tip de masina ai. In general acest lucru este valabil la orice masina cu injectie.
Explicatia este foarte simpla: calculatorul tine turatia motorului la 850 ture/min, in momentul cand introduci in viteza si pornesti, turatia scade pt cateva fractiuni de secunda deoarece motorul este supus efortului de a misca intreaga masina. Instantaneu calculatorul regleaza turatia la ceea normala de ralanti ( 850 t/min) si asa se explica de ce masina ruleaza daca este bagata in viteza chiar daca motorul este la ralanti. Cu cat trapta de viteza in care este masina este mai mare, si viteza de deplasare este mai mare.
Poti introduce in treapta mai mare de viteza si totusi masina sa ruleze in ralanti si in functie de capacitatea motorului si puterea acestuia. De exemplu la Opelul meu Omega , ruleaza in ralanti in trapta 3 de viteza ce cca 35 km/h.
Sper ca am fost destul de explicit. Cu bine :wave:
Echo
Si o Dacie bine "unsa" si reglata (vorbesc de relanti) nu are probleme la mersul melcului in treapta intai. Cred ca Cristi a ramas shokat de experienta, recunosc ca si eu am fost usor surprins la vremea respectiva, cand am schimbat trotineta de dacie pe primul meu Passat care facea chestia asta destul de bine chiar cu treapta a 2-a de pe loc. De asemeni, o chestie care la vremea respectiva m-a impresionat a fost felul in care masina (cu injectie Jetronic) urca singura pante destul de abrupte fara ca sa apesi acceleratia. In momentul in care apasam ambreiajul in sarcina, motorul se tura pentru un moment intrucat computerul controla amestecul si motorul avea forta chiar de la relanti.
cristi52331
Multumesc pentru exemple, cel putin asupra acestui aspect m-am linistit, masina nu are nimic...
Pentru Eugen Omega Fan: Masina este o Mazda 323, 1.6i.
De ce am deschis topicul: pentru ca pe vremuri aveam la servici o dacie careia ii lipsea nu stiu ce din capatul furtunului de alimentare care intra in carburator. Din acest motiv, masina primea litrii de benzina pe minut (exagerez, desigur....) si mergea singura! Consuma pe masura! Amintindu-mi chestia asta m-am speriat putin, am zis ca o fii si a mea dereglata....
G e o r g e
si 323 ul are carburator ? blink.gif
cristi52331
Nu, normal, e din 2001!
Am facut numai o analogie...
malin34426
Este foarte normal ! toate injectiile de dupa 90 au in Ecu un sistem de control al turatiei de minim, care , atunci cand sesizeaza scaderi de turatie sub cea de minim programata ,accelereaza motorul [prin intermediul servomotorului (sau valvei de ralanti), pina la 1200 sau mai mult ,functie si de proportia de amestec aer - benzina pe care a calculat-o,
dupa care reduce turatia la cead e ralanti stabilita pt conditiile date de senzori sau cea de carte daca este motorul cald si fara erori inregistrate.
La motoarele care oscileaza la ralanti ,acest sistem estre principalul vinovat pt ca isi face datoria dar o defectiunesau un reglaj prost face sa cada turatia de ralanti sub cea pe care a calculat-o ecu.
Lucian55
nu am incercat dar mi se pare logica treaba deoarece atunci cand masinea mea e la relanti ( 1000 rpm ) si pornesc dezaburirea spate sau cand rotesc volanul (masina este la relanti si sta pe loc ) sau ac pentru 2 secunde turatia scade , iar apoi creste pana al 1200-1250 rpm
nu vad de ce nu ar face acelas lucru si in situaia de fata
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.