Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chiptuning la cald
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
James Kilowatt
Revin cu un topic initiat in alta parte....
Pe net exista de vanzare interfete intre ECM si PC si soft de chiptuning "la cald", adica remaparea ECU fara schimbarea epromului, ci modificarea parametrilor prin intermediul conexiunii OBD direct pe masina.

cateva linkuri mai clare

http://www.cth.be/shop/page.php?p=14
http://mobilechiptune.co.uk/index.html

Am gasit si un softulet demo, insa nu l-am testat
http://www.softslist.com/download-2-7-15396.html

Stie cineva cat e adevar si cat povesti nemuritoare in teoria asta? Daca intr-adevar merge, de ce nu a dat faliment up-solute?
DORU
PRETURI COMPETITIVE, acesta trebuie sa fie raspusul in cazul Upsolute.
OBD-ul emai scump in general decat chiptuning-ul clasic, cu schimbare de chip fizica. Cel putin asa stiu eu...
James Kilowatt
35 euroi interfata, pe ebay, noua.... cam 15 euro, soft pentru cateva mii de modele de masini, odata cumparate pot fi tunate toate masinile din cartier mai noi de 1996... Cei 15 euroi pentru soft ar putea fi economisiti pana si asta intrucat softul se propaga mai ceva ca gripa aviara wink.gif In plus, se poate reveni la setarea initiala daca nu convine. Si pot fi citite si codurile de eroare, deci scula are si alte intrebuintari poate mai importante.

Chipul 5 ori mai scump, fara manopera! Ma intreb cat e mit si cat realitate in povestea asta... teoretic ar putea sa mearga, practic habar n-am.
Maparea ECU e sau nu read only. E pe EPROM (Read Only Memory) sau nu? E sau nu accesibila prin intermediul interfetei OBD?
malin34426
A fost o perioada cand cativa constructori au parolat la scriere memoriile.
Dar , s-a renuntat repede deoarece nu mai sunt multe eeprom-uri in calculator si unul singur inglobeaza toate informatiile inclusiv codul immobilizer si totodata cu complicarea comenzilor de actuatori pentru a satisface normele Euro X este deseori necesara reprogramarea memoriei, chiar si cum este cazul VAG calculatoarele putind fi folosite i colaborare cu diferite dotari ale sasiului s-a renuntat la idee.
Tunarea prin OBD trebuie sa fie mai ieftina datorita in primul rand manoperei mai mici. Bineinteles ca se plateste in schimb stiinta ,pt ca este a arta sa sti sa modifici curbele (mapele ) fara a afecta tinuta si anduranta motorului si sa te mentii in limitele acceptate de memoria de erori. Dar, aici comentez ca sunt putini aceia , majoritatea descarcand filele de pe site-uri sau copiindu-le de la altii. Chiar azi am avut la reparat un transporter cu motor ACV la care s-au mai adaugat 30 de cai si care dupa 30 000 km datorita presiunii mari din turbina incalzirea excesiva a acesteia a dus la supraincalzirea arcului valvei W-gate si usoara lui decalibrare a dus la iesirea din plaja de control presiune supraalimentare
si desi am incercat reglarea sa ,la dfoar un mm diferenta cadea in latura de exces de presiune. Tunarea trebuie facuta cu cap.
James Kilowatt
Deci, este posibil!

E clar ca totul trebuie facut cu cap. Ar fi fost interesant sa ofere chiar constructorii (pe fata sau tacit) fisierele necesare... Pentru Mitsubishi, de exemplu, in Belgia ofera chipuri chiar Mitsubishi, de origine Mitsubishi, insa doar neoficial. Iar la revizii uita sa verifice aspectul asta wink.gif

Sa zicem... are cineva fisiere TESTATE pentru Daewoo Nubira/Leganza 2.0L DOHC 133 CP cod motor X20SED? Din pacate habar n-am ce marca este ECU-ul....

Pe mine personal ma intereseaza sa pastrez puterea constanta si dincolo de 5400rpm, unde este puterea maxima.. Pana la 6000 sau 6500 unde intervine limitatorul. Cutia de viteze este scurta, iar puterea suficienta sa duca masina sensibil peste cei 195km/h declarati in carte. Am sarit pe gaz de 200, fiind deja la peste 5400rmp si deci pe panta descrescatoare a puterii...
Si bineinteles, m-ar interesa sa scad consumul, daca este posibil.

As putea face rost TEORETIC :angel: de versiunea full a softuletului demo de mai sus (detalii pe PM) , insa nu am prea multe fisiere (cam 50).... iar documentatia e pentru softul in sine, nu pentru chiptuning.

Exista pe undeva vre-un manual de chiptuning intr-o limba de circulatie internationala, gen engleza, franceza sau moldoveneasca ? smile.gif
malin34426
Nu prea . pentru asa cava se fac scoli. producatorii dau aparatele impreuna cu un mic manual dar, te atentioneaza ca e bine sa faci un curs la ei. Cel mai bine este sa te faci prieten cu un utilizator de aparat care are deja experienta. Sau mai exista varianta sa cauti pe site-uri coreene.
daca este de133cp atunci este nubura 1 (2 are 136 = X20 SED). Si mai ai una: leganza da 146cp are se pare aceeasi instalatie diferind interior ECU . O sa ma documentez.
motoarele provin de la opel si codifcarile lor sun cam aceleasi :
Ce are SEx este cu ecu bosch(motronic 1.5.x) usor de modificat
Ce are XEx este ccu Ecu siemens (simtec56.1 sau 56.5) mai dificil dar nu foarte (mai sensibil la corectii si modificari poluante)
motorul de astra X20 XEV are 136 cp (ECU simtec56.1)si este se pare tatal X20XED. Vezi la opel . te pot rezolva ei.
Dar pentru viteza limita este mai potrivit un alt raport pe a5a. tuningul fa-l
pt progresie a8vei castiga si la viteza limita dar am retineri pt andurantza.
James Kilowatt
Motorul meu e X20SED, nu XED. A nu se confunda cu T20SED, care e Euro3. In certificatul de conformitate scrie 98KW. E nubira 1 cu facelift, ceea ce la noi se cheama nubira 2. Ai idee ce ECU are, exact?

Aici, ce numesc astia nubira 2 nu mai are motorul de 2.0L ci un motor de 1.8 si 125CP. E cea care seamana foarte bine cu lacetti la bot si bordul.

M-am gandit la chestia cu raportul.... insa e complicat si foarte scump. N-am incredere sa umble in cutie un mocanic pe care nu-l stiu iar cei de la Daewoo nu se complica. In plus, motorul asta are cuplul maxim la 4400 rpm, adica foarte sus si nu as vrea sa pun o cutie mai lunga. LA 4400 rpm are aproape 160km/h.

Chestia cu prelungirea curbei de putere constanta mi se parea ideal.... Nici o modificare pana in 5400rpm, deci nu s-ar pune problema de modificare a fiabilitatii, si modificarea sa apara doar la peste 5400 rpm, regim la care as ajunge foarte rar, deci fara sa puna probleme deosebite de anduranta. Nu as merge constant cu 210 si nici nu as face raliu in fiecare zi.

PS. Ai cumva idee daca are vre-un restrictor de putere? Ma refer la putere, nu la turatie... un restrictor de are/benzina, ceva?
malin34426
Am inteles ca este sed si nu xed , ti/am dat numai niste relatii. limitele de putere se pun numai la peste 250CP. SED trebuie sa fie cu calculator bosch. M/am uitat prin documentatii dar nici in cd/ul Daewoo nu am gasit tipul de ECU. Intreb maine la prietenii de la daewoo codul de ECU.
James Kilowatt
Multumesc pentru efort. Oricum, nu e urgent
CD de la Daewoo? De unde poate fi procurat? Eu am doar un manual pdf de vreo 1000 pagini.
malin34426
am pt nubira 1 , voi cauta si pt 2.
James Kilowatt
Eu am nubira 1 cu facelift...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.