Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning Lada(motor, cutie de viteze si altele)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
andrei27237
Salut,

Ma bate un gand de o vreme.... am o lada 1500 si as vrea ceva caluti ... mai multi...

Banuiesc ca singura solutie ar fi schimbare de motor...

A facut cineva? Stie cineva ce motor ar merge fara prea multe modificari la masina?

Va fi ok cu actele? Omologare etc.....

Multumesc,
Horia49540
cred ca cel mai usor merge de adaptat unul de Fiat 125, de 90 Cp
dar si ala e destul de vechi...
dar parca zicea cineva pe aici mai demult ca adaptase un motor de bmw, mergea la curse si de puternic ce era tot rupea transmisia:)
cred ca cel mai bine merge ceva de la o masina cu motor fazta, tractiune spate
succes :wave:
Ionut45405
Merge relativ bine oricare Fiat (ev. Lancia) DOHC (2 axe in cap) cu 8 sau chiar 16 supape, cel de pe Croma de ex are 2000 cmc si parca 120 CP. Problema ar fi omologarea... Si esapamentul, ca la Fiat-urile cu motor transversal (apropo, n-are asta nici o treaba, cum nu prea are nici tractiunea donatorului) iese pe stanga si se cam ciocneste de caseta de directie. Gasesti informatii pe net cat cuprinde, cu poze si detalii. Si n-am prea auzit sa aiba probleme cu transmisia, care poate fi de Fiat 125 sau 131-132, insa cam toate au boala saritului din viteza cand sunt obosite.
Horia49540
ba are importanta transmisia (fata spate) ca dac aiei motorul il iei cu tot cu cutie...altfel e cam "semi-bolid" bicycle.gif
parerea mea biggrin.gif
andrei27237
am auzit pe mai multa lume de motoru de fiat.... se gaseste undeva?
Horia49540
zicea cineva ca si-l adusese din Germania de la dezmembrari, cauta in topicuri, sincer nu mai stiu unde... :wave:
Ionut45405
Repet: n-are nik motoru cu transmisia, poa' sa fie din surse independente 1 de altul. Si nu vad de ce ar fi bolid ca sunt cam aceleasi rapoarte in CV. Motoare d'astea erau garla la Brasov, e o pravalie la Darste (cand intri pe DN 1 dinspre buc faci dreapta inainte de pod) care aduc numai din Italia, dar erau cam scumpe (~300 euroi daca tin bine minte) acum 2-3 ani cand am vrut eu sa pun pe Niva, dar poate s-au mai domolit.
Benu52314
da si eu caut o cutie de viteze in 5 trepte de fiat 125 s din cate am inteles pt un 1200 dar nu am gasit nicaieri poate stiti voi pe unde sa caut?
pe la dezmembrari prin bucuresti nu prea am gasit
dan54198
Salut! Eu am o 1200 combi pe care am pus o cutie de 124s de 4 ani(cca35000km) si cred ca te-ai intersat de ce modificari trebuie facute pt.a o instala pe masina. Am scris mai multe despre modificarile pe care le-am facut Lazii mele in topicul "Made in URSS".
dan54198
Cutia merge bine dar cind vrei sa faci ceva nou te gindesti mai intii la avantaje si apoi la dezavantaje apoi la cit de greu este de realizat si ai sa vezi daca-i avantajos. Hai sa-ti spun mai intii ce am patit eu cu aceasta cutie de Fiat. Am cumparat-o "la sac". Demontata, incompleta dar cu 5 trepte. Si a inceput calvarul. Cauta piesele lipsa-----gasite montate----montat cutie pe masina si constatat ca nu-s decit 4 trepte. 1,2,3,5. Demonteaza schimba priza(treapta a4a e priza directa) cumpara alta priza schimb-o si monteaz-o la loc. Te-ai plictisit. Pe scurt intr-un an de zile am montat-o si demontat-o (singur) cam de 7-8 ori. Treaba cu dusul la meserias cade fiindca mie imi place mecanica si daca nu-i problema de directie sau frine o rezolv singur. Hai sa-ti spun cite ceva despre cutie. Ca aspect exterior seamana cu cea de Lada dar schimbatorul de viteze este undeva intre scaune. Nu ride ca as-ai. Va trebui sa decupezi din podea un dreptunghi de 20/40cm ca sa si pe unde scoate in masina o ciudatenie de cautator de viteze. Levierul de la frina de mina trebuie sa-l strimbi pt. ca acolo o sa ai schimbatorul de viteze. La final vei constata ca ai o cutie cu cele 4 trepte identice cu cele de Lada iar in podea vei avea o gaura (pe care singus ti-ai facut-o) foarte greu de insonorizat. Schimbarea ar fi ca la tr.4 ai raport 1/1 si la tr.5 ai 0,8/1. Carcasa de la ambreiaj s-o pui pe cea de Lada si ai grija ca traversa suport sa fie cit mai elastica. In privinta esapamentului lasa-ti imaginatia cit mai libera si vei gasi o improvizatie buna. La schimbatorul de viteze nu trebuie sa-i pui decit un miner de lemn (din piata) de 10 cm pt ca vitezele se schimba foarte usor, ai cursa mica si precisa . Multa bafta!
Benu52314
pai cu atata chin aproape ca nu merita sa ma mai chinui. multam de sfat nu mai vreau cutie cu 5. eu credeam ca e mai simplu...
K.61296
Apropo de cutie..... NU MERITA sa-ti pui una de fiat.. is prea multe modificari incepand de la faptul ca fiat-ul are ambreaj cu cablu nu hidraulic... gaura nu o sa potriveasca... DACA ESTI destept iei un sch. SH de LADA cu 5 trepte. Creca daca cauti, o sa gasesti. LA dezmembrari in general acolo mai gasesti ghidusii dintr-astea
Benu52314
pai decat batai de cap mai bine o las pe asta cu 4
daca gasesc ceva de lada si e ieftin poate ma bag daca nu ...nu
multam oricum
dan54198
Bafta baieti si voi viitori mecanici! Imi cer scuze ca ma bag din nou dar inainte de a avea pe masina cutia de Fiat pe care o am acum am avut una de Lada in 5 trepte si pot sa spun ca au ca defect de fabricatie o slaba ungere a pinionului de-a 5-a. La fel ca si noua romanilor cutia cu 5 trepte nu le-a iesit din prima. Din acest motiv pinionul pt.tr. a5a se sparge destul de des si cu urmari neplacute( sparge corpul cutiei). Eu asa am patit cu asta a mea dupa vreo 4-5 mii km (nu stiu citi avea cind am cumparat-o). Am intrebat si pe "frati nostri de peste Prut" cind ma duc sa mai iau cite o piesa de la ei si sunt toti de aceeasi parere: CUTIA CU 5 TR. DE LADA CU TRANSMISIE PE AX CARDANIC ESTE UN ESEC TEHNIC. La ei foarte multe Lazi cu cutii cu 5 tr. din fabrica au ajuns in service cu carcasele sparte de la bucati din pinionul de a5a. Uni le-au schimbat cu cutii cu 4 tr. alti le-au sudat carcasele si nu au mai pus in ele pinionul de a5a. Nu va suparati dar mai bine informat bine decit patit rau. BAFTA!
K.61296
Dan, asa este. Dar nu toate sch. de 5 sunt asa. De ex. a mea: l-am luat sh, am schimbat partile ce erau un pic mai mult uzate si cam atat. Deja creca am facut multi kilometrii cu ea si fara probleme.
madalin46093
Si mie mecanicul Sima (de la service-ul de pe Timisoara) si rusii din Obor m-au sfatuit sa nu schimb cutia de 4 trepte cu cea de 5.Nu se merita si vorba lui Dan mi-au spus exact aceeiasi problema.Pana si tipa care vinde piese de Lada din Ghencea mi-a dat de inteles ca nu se merita investitia.Stiti cat este pinonul de a-5-a nou? 9 milioane.Si o cutie cu 5 trepte noua ajunge pe 20 mil.Asta daca ai bani si vrei neatinsa.La banii astia iti iei o masina.
M-am lasat de gandul de a o schimba.Acum as vrea doar sa-mi schimb scaunele vechi cu unele tot de Lada ,dar cu tetiere.Stie cineva vreun pont?
dan54198
Salut! Am schimbat eu scaunele si s-au potrivit (sistem de prindere , rabatare si sanie orizontala) cele de Moskvici 1500. Sunt ieftine si daca ai noroc mai gasesti un set de tetiere pt. bancheta (eu mi-am pus si arata excelent) .Arata super si investitia este minora. Scaunele sunt comode si foarte usor de schimbat. Bafta .!
Benu52314
de unde le-ai luat ??? mai are ??? la scaune ma refer
dan54198
Stiam de mai demult de asemanarea asta dintre cele cele 2 tipuri de scaune si intr-o zi am vazut un nene tare suparat pe cadavrul unui Moskvici ( care am aflat ca fusese al lui multi ani) fiindca la pretul actual al benzinei el n-o mai miscase din fata portii de 3 ani. Masina arata excelent la interior asa ca m-am oferit sa-i sponsorizez berea pt. toata ziua de lucru (el se chinuia s-o faca bucati mai mici ca s-o poata muce mai usor la fiare vechi). Omul a fost mai mult decit incintat de propunerea mea si cit a baut el o bere eu am demontat scaunele cu grija. Deja dupa a 2a bere a vrut sa-mi dea si bancheta (gratis) dar am refuzat-o ca nu aveam ce face cu ea, si am plecat de acolo sa nu-i vina si alte idei. Asa ca eu pe 2 scaune am dat 200 000 lei. Ca o paranteza sa stii ca acel nene a carat-o la fiare vechi cam intr-o luna si cred eu ca toata masina s-a transformat in berea lui pe-o luna de zile. beer.gif blush.gif blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.