Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ulei motor !? De care ?!
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Gabriel.T.
ce ulei folositi? vreau sa schimb uleiul si nu stiu ce sa-mi iau? motor de 1.8 16v, am 116.600 km (nu de cand am schimbat uleiul biggrin.gif ) si ma gandeam sa bag un "Havoline",ce parere aveti? e pretul bun,fiind in oferta si am si trei litri de antigel gratis. si am auzit pareri si pareri vis-a-vis de duralube.merita?a pus cineva si intradevar toarce motorul mai altfel?am prieteni care au pus si au avut probleme.oricum parerile sunt impartite,dar astept sfaturi,prietenoase blush.gif
malin34426
Uleiurile moderne alunga necesitatea de aditivi de tip duralube.
In plus, la un motor uzat daca ii mai pui duralube si vine iarna,
motorul uita sa se mai incalzeasca. consumul va creste datorita neincalzirii motorului. Pune ulei sintetic si atit. Chiar asta ar fi subiect de topic nou.
CRG
exista un topic e lubrifianti, in care sunt tot felul de linkuri si explicatii.

Read my lips: "DuraLube is snake oil". Use search pls.

Regula de aur: foloseste ulei sintetic (la kilometrii tai merge si un SAE 10W dar tot sintetic), schimba-l mai des decat se spune (8-9 mii km). Depinde si de stil de mers, raportul oras/exterior.

Fara aditivi.. poate sa pui de la 250 k km in sus, cand uzura e deja mare.

Clasele de incadrare: API de la SJ/CF in sus (s-a ajuns la SM), de la A3/B4 in sus. tot ce e sub este uzat moral si depasit tehnologic.
BandiT
daca tinem cont ca vine iarna , atunci e mai indicat un 5w40...
marca o alegi singur
eu am mobil si e bun
CRG
motorul lui are deja o varsta. d-aia am zis 10W si nu 5W. O sa-i pape ulei si n-o sa stie de ce.
Andrei38283
Tata a bagat DuraLube la doua masini si nu au avut nici o porblema. Am inteles ca te ajuta la pornire mai ales.
X5
Cele mai bune uleiuri sunt alea sintetice cum ar fi Mobil1 5W40 costa cam 140 RON
Gabriel.T.
merci pentru raspunsurile prompte.
am sa iau un sintetic de la Havoline 10W40,ca am gratis 3l antigel tot Havoline biggrin.gif si nu e decat vreo 90 ron.
CRG-merci si pentru sfat sa nu iau 5W.:clapping:
CRG
Gabriel, vezi ca uleiul sa aiba tzipla de la RAR pe ea (contrabanda e in floare). Si eventual sa-l cumperi de la un carrefour, augsburg, etc.

Later edit: am presupus ca motorul nu mai are compresia ca atunci cand a fost nou. Daca (1) ai compresie buna, (2) nu papa ulei si (3) nici n-o s-o turezi tare, poti sa pui si 5W pe timp de iarna, sa usurezi pornirea. La a mea am Valvoline 5W 40. As vrea sa trec pe 5W 30, ca are doar 7,500 km.

La fel se pune problema si cu a doua cifra (de ales intre 30 sau 40).
V l a d
se muta la service
Gabriel.T.
CRG - merci pentru sfat,am fost azi la service sa fac o verificare "control rampa" si se pare ca motorul e ok.am sa iau 10w40 pentru ca de asta am,la selgros,are timbrul de RAR,am verificat.iar pentru ca vine iarna,am sa stau mai mult dimineata pana se incalzeste motorul,5 minute. biggrin.gif
V l a d - la care "service" se muta? :scratchchin:
CRG
Nu sta mai mult de 2 minute pe loc, mai ales ca e pe benzina. Uzura e foarte mare la pornire, cand e motorul rece.

Uite, am mai scris undeva si mai scriu o data: uzura in primele 5 minute de la pornire echivaleaza cu 300 de km de mers in regim normal. cel putin asta scrie in carti. si eu cred asta.

bafta !

ps: acum vreo 10 ani am avut un 244 GLE si mi-a placut f mult masina, nu se compara cu prea multe.
AZAZEL
pana acum am pus 5w40 si 10w40. mobil cu specificatie A3/b3

data trecuta am pus mobil 5w50 rally formula A3/B3/B4 si mi-a papat aproape 2 litri. nu am mai avut problema asta. in cartea mea tehnica scrie ca sa bad A3/B3. am motor de isuzu 1.7 65 cp.

masina are 120000 km. credeti ca mi-a mancat ulei pt ca nu am respectat specificatia tehnica a masinii? sau pt ca motorul este uzat? cand este uzat motorul ar trebui ca prima cifra sa fie 10???

astept raspunsuri la intrebari.
CRG
Marius, standardele ACEA (A3, B4, etc) si API (ex. SJ) tin de performantele uleiului si de tehnologia de fabricatie. Teoretic ar trebui sa bagi in ea ceva cu cel putin generatia a 4-a.

Momentan, standardele ACEA au ajuns la generatia a 5-a (A5/B5), dar n-o sa gasesti asa ceva in tara. Exemplu: Mobil 1 Extended performance 5W 30.

Standardele API au ajuns la SM. Se considera ca SH este deja "obsolete" pentru ce solicita un motor la ora actuala de la un lubrifiant. Daca vrei sa stii mai multe, aici un link la un document oficial API:

http://api-ep.api.org/filelibrary/API_MotorOilGuide_2004.pdf

Teoretic standardele celor doua institutii (american- API si european-ACEA) ar trebui sa convearga. Realitatea e putin diferita.

Faptul ca ti-a papat ulei 5W50 si nu ti-a papat la vascozitate mai mica e putin anormal. Cel mai bine, fa testul de pe mobiloil.com sa vezi ce ulei ti se potriveste cel mai bine.


succes!
mircea9
In ce conditii se poate folosi un ulei full sintetic Mobil 0W40?
La motoarele noi,la cele uzate,la benzina sau la diesel?
Iertati-mi ignoranta,pls.
Armyman
QUOTE(mircea9)
In ce conditii se poate folosi un ulei full sintetic Mobil 0W40?
La motoarele noi,la cele uzate,la benzina sau la diesel?
Iertati-mi ignoranta,pls.

La toate!
Prima cifra cu cat e mai mica asigura ungerea mai rapida ,se presupune ca '0'face ungerea instantaneu si e recomandat sa fie cat mai mica iarna iar cea de a doua cu cat e mai mare asigura o pastrare a proprietatilor la temperaturi ridicate .Valorile 0-60 ar fi ideale si nu au NIMIC deaface cu uzura motorului.
Deci daca buzunarul iti permite nu mai sta pe ganduri.
Cipicanu`
QUOTE(CRG)
Nu sta mai mult de 2 minute pe loc, mai ales ca e pe benzina. Uzura e foarte mare la pornire, cand e motorul rece.

Uite, am mai scris undeva si mai scriu o data: uzura in primele 5 minute de la pornire echivaleaza cu 300 de km de mers in regim normal. cel putin asta scrie in carti. si eu cred asta.

bafta !

ps: acum vreo 10 ani am avut un 244 GLE si mi-a placut f mult masina, nu se compara cu prea multe.


Nu vad logica...in mers din contra ca e mai turata si se uzeaza mai repede daca pleci la 2 min cum zici tu. parerea mea e ca sa astepti 5 min pana urca uleiul dinn baie. Sau sunt eu prost? Zic ca e logica treaba
CRG
Cipicanule, tre sa gasesti curba optima timp/temperatura. ce vreau sa zic e ca nu poti nici sa pleci de pe loc imediat cu ea, ca ajunge metalul prea repede la sute de grade..

da nici prea greu, caci uzura e mare la rece, cand metalul nu e la volumul de sarcina.

dupa multe discutii, s-a ajuns la concluzia ca ideal ar fi asa: pornesti, o lasi aprox 30 secunde vara si 1 minut (la benzina) sau 2 (la dieseluri, ca se incalzeste un pic mai greu) iarna. Dupa aia pleci usor cu ea de pe loc, pentru ca motorul sa ajunga totusi relativ repede la temperatura de sarcina.

Altfel, stai prea mult cu motorul la rece.

:yup:
Cipicanu`
Nu stiu ce sa mai cred...eu iarna o las 5 min, poate si mai mult, la relanti pana plec.
Mariacu
Pana acum am stat cateva minute (max 5) dupa ce am pornit motorul si asa voi face si de-acum inainte. Dimineata cand plec la servici, de exemplu, daca asi porni imediat la drum cu masina si m-as inscrie in trafic, vor fi momente inevitabile cand va trebui sa o calc pentru a ma adapta la diversele conditii de drum, si atunci incalzirea motorului nu se va face treptat si lin ci va fi brusca si la rece!
Sebastian-58
[quote="maryuskkk"]

data trecuta am pus mobil 5w50 rally formula A3/B3/B4 si mi-a papat aproape 2 litri. nu am mai avut problema asta. in cartea mea tehnica scrie ca sa bad A3/B3. am motor de isuzu 1.7 65 cp.
quote]

Tot in cartea tehnica, trebuie sa scrie ca in "anumite conditii" motorul poate manca pana la 1 litru de ulei la 1000 km, asta este un lucru normal. Depinde cat de mult ai solicitat motorul, cat de grea ti-e talpa, etc.
CRG
[quote="Sebastian-58"][quote=maryuskkk]

data trecuta am pus mobil 5w50 rally formula A3/B3/B4 si mi-a papat aproape 2 litri. nu am mai avut problema asta. in cartea mea tehnica scrie ca sa bad A3/B3. am motor de isuzu 1.7 65 cp.
quote]

Tot in cartea tehnica, trebuie sa scrie ca in "anumite conditii" motorul poate manca pana la 1 litru de ulei la 1000 km, asta este un lucru normal. Depinde cat de mult ai solicitat motorul, cat de grea ti-e talpa, etc.[/quote]

se pare ca scriu degeaba.. cu cat generatia e mai veche, cu atat uleiul este mai avansat din toate punctele de vedere. cred ca specificatiile din carte iti precizau standardul minim, nu cel corespunzator.
TLS-09
Revenind la discutia cu pornirea imediata sau dupa 5 minute, pe timp rece cred ca este recomandat sa urmam sfaturile producatorilor. Marea majoritate daca nu toti indica plecarea de pe loc imediat dupa pornire tocmai ca o masura de protejare a motorului, prin asigurarea unei ungeri corespunzatoare. Nu se face adesea in discutiile de pe forum diferenta dintre ungerea motorului si temperatura lui de functionare. Daca se pleaca imediat dupa pornire ungerea se face corespunzator si raportat la turatia motorului(evident folosind ulei recomnadat pentru anotimpul si masina rspectiva). Temperatura uleiului difera de aceea a apei din instaltia de racire/incalzire. Este corect ca uleiul cald asigura o ungere mai buna dar intrebarea este ce faci daca uleiul este rece si mai tii si masina la turatie mica pana se incalzeste uleiul. In timpul asta cine face ungerea? De regula ideea lasarii motorului la ralanti dupa pornire este creata de o veche practica , as spune chiar specifica romaneasca, aceea a posesorului de Dacie( fara a dori sa ironizez pe nimeni aici, am avut si eu Dacie si procedam asa ca nu prea aveam de ales),sofer care avand vesnice probleme cu oprirea motorului cand este rece afara prefera turarea acetuia sau incalzirea pe loc pana cand acesta sta la ralanti fara socul tras(eventual cu socul la 1/2). Se mai adauga dorinta unora de a astepta incalzirea motorului si a instalatiei interioare de incalzire in vederea evitarii aburirii geamurilor etc., plecand de la ideea ca stand pe loc in regim de turatie mica incalzirea se produce mai repede (chestiune relativa).
Daca ne raportam la ce ce mai bine pentru motor se recomanda plecarea de pe loc imediat dupa pornire (si asta in cartile tehnice nu aiurea), daca ne raportam la comoditatea noastra (atat in ceea ce priveste ambientul din masina cat si modul "rotund" de mers al motorului) atunci asteptam sa se incazeasca 4-5 minute si plecam.
Cert este ca e bine sa urmam indicatiile constructorilor de masini care in mod cert au studiat fenomenul ( evident se vor gasi si 'isteti" care sa spuna ca de aia recomanda constructorii plecarea cat mai repede ca sa-ti vanda pe urma piese, de parca este cineva dispus sa-si riste imaginea marcii doar ca sa ne vanda noua piese).
Armyman
In majoritatea cazurilor producatorii fac recomandari diferite pentru Germania si pentru celelalte tari.
Pentru germani se recomanda sa astepte cateva minute si dupa aceea sa plece pe considerentul ca au sosele f bune si cand ies in trafic o solicita la valorile normale .In plus o fi din cauza ca germanii sunt mai...obisnuiti sa faca numai ce li se spune!!.
Pentru toate celelalte tari se recomanda plecarea imediata dar fara a forta pana motorul ajunge la temperatura.
Adevarul e ca uleiurile de ultima generatie asigura ungerea aproape instantaneu.
Armyman
Ca sa nu mai spun ca unii "meseriasi" zic ca e necesara utilizarea unui ulei special pentru motoarele care utilizeaza drept combustibil 'GPL"
lucian67404
ai 3 tipuri:mineral,semisintetic si sintetic care pot fi folosite in mai multe situatii de clima :calda,rece sau moderata. Acuma depinde si de masina pe care o ai. Despre firma producatoare .................................. biggrin.gif biggrin.gif
lucian69011
ce ulei recomanda-ti pentru un ACCENT 1.3 nou(prima revizie)gresesc daca folosesc un Castrol 5w40 indiferent de anotimp?
multumesc anticipat pentru raspuns!
Skywalker
Hyundai Accent are din fabrica Mobil 1, baga tot din ala, tre sa-ti scrie in carte ce tip si fabricant de ulei agreaza Hyundai pentru Accent
M69200
QUOTE(Gabriel.T.)
ce ulei folositi? vreau sa schimb uleiul si nu stiu ce sa-mi iau? motor de 1.8 16v, am 116.600 km (nu de cand am schimbat uleiul biggrin.gif ) si ma gandeam sa bag un "Havoline",ce parere aveti? e pretul bun,fiind in oferta si am si trei litri de antigel gratis. si am auzit pareri si pareri vis-a-vis de duralube.merita?a pus cineva si intradevar toarce motorul mai altfel?am prieteni care au pus si au avut probleme.oricum parerile sunt impartite,dar astept sfaturi,prietenoase blush.gif



Regula de baza la alegerea uleiului este : sa se incadreze in specificatiile producatorului autoturismului! Daca uleiul ales e dintr-o clasa superioara nu e bai doar ca va fi mai scump iar perioada de schimb ramine aceeasi. Deci nu e economic. Poti sa-ti alegi un ulei de pe http://www.titan-motor-oils.ro/produse.php...nti&categ=1
radu66490
QUOTE(CRG)
motorul lui are deja o varsta. d-aia am zis 10W si nu 5W. O sa-i pape ulei si n-o sa stie de ce.


gresit
daca avem spre ex:10 w 40
10 inseamna indice de variatie a vascozitatii cu temperatura iar
40 e vascozitatea
un motor mai uzat va consuma un ulei mai putin vascos .corect
dar 5w40 si 10w40 au aceeasi vascozitate temp de regim a motorului
daca ar pune 5w30 atunci motorul s ar putea sa i ciupeasca putin ulei

si inca ceva uleiul se alege dupa ce zice cartea tehnica nu dupa ce zicem noi pe forum s se schimba la fel dupa cum zic ei.tu poti sa l schimbi si saptaminal dar nu rezolvi nimic,nimic,doar iti batzi joc de banii tai

si inca ceva uleiurile sunt cam la fel(nu vorbim aici despre no name uri aici)diferenta de pret e publicitate,imagine,management etc a firmelor respective
CRG
QUOTE(radu66490)
QUOTE(CRG)
motorul lui are deja o varsta. d-aia am zis 10W si nu 5W. O sa-i pape ulei si n-o sa stie de ce.


gresit
daca avem spre ex:10 w 40
10 inseamna indice de variatie a vascozitatii cu temperatura iar
40 e vascozitatea
un motor mai uzat va consuma un ulei mai putin vascos .corect
dar 5w40 si 10w40 au aceeasi vascozitate temp de regim a motorului
daca ar pune 5w30 atunci motorul s ar putea sa i ciupeasca putin ulei

si inca ceva uleiul se alege dupa ce zice cartea tehnica nu dupa ce zicem noi pe forum s se schimba la fel dupa cum zic ei.tu poti sa l schimbi si saptaminal dar nu rezolvi nimic,nimic,doar iti batzi joc de banii tai

si inca ceva uleiurile sunt cam la fel(nu vorbim aici despre no name uri aici)diferenta de pret e publicitate,imagine,management etc a firmelor respective


Radule draga, e bine c-ai venit aici ca ai ce invata. Bun,

pentru inceput, prima cifra indica vascozitatea la -18 grade celsius, iar a doua cifra vascozitatea la 100 grade celsius.

Mecanic vorbind ce-i drept, (1) greutatea, (2) vascozitatea si (3) variatia vascozitatii merg mana in mana.

Acuma sa-ti citez din clasici (sper ca stii engleza):

"You'll notice for all of the above, they measure time for a predetermined temperature. Under these classifications, the winter grades of 5W, 10W and 20W are determined by the oils' viscosity at 0° Fahrenheit (-18°C), while grades 20,30, 40 and 50 are determined by its viscosity at 212° Fahrenheit (100°C). Those are the predetermined temperatures."

uite si linkuri:

http://www.carbibles.com/viscosity.html

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

(ai o sectiune dedicata si aici vascozitatii).


poti sa folosesti altavista daca nu prea te-ai impacat cu limba lui shakespeare.. blink.gif


Sa-ti mai spun ceva: in cartea mea tehnica sunt atatea optiuni ca ai putea lejer sa alegi aproape orice indice (nu mai vorbesc de marca).

In tari in care curge mai multa apa calda, exista laboratoare de analiza a uleiului folosit (UOA's), la care matale trimit o mostra ca sa stai linistit ca nu ai prea mare concentratie de metale in ulei si ca poti sa mai mergi cu ea inca enshpe mii de kilometri. Dar nu e cazul (inca, sper) la noi..


iar daca tu crezi ca toate uleiurile sunt la fel, atunci mult succes in folosirea de M30-uri, monograduri si alte petroame si lubrifinuri. eu am incredere in valvoline, castrol si mobil, iar dintre toate, cele mai bune rezultate se obtin (se pare) cu mobil. Cel putin asa zice motorul tau, asta daca il asculti si il crezi pe cuvant.. blink.gif

bine, scoatem din schema produse speciale de racing cum ar fi summit, torco, lucas, redline sau amsoil (nu prea le gasesti oricum in tara).
radu66490
uite ceva ce am gasit mai inainte:

``16. Gradele SAE``

``Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:
SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,
SAE 40, SAE 50 si SAE 60.
“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.
Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura
la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura.
SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.
Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au
un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge
la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa.
Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.
Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari
ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.
Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:
SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.
Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.
Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate``

deci un ulei 0w 40 are proprietati f bune pe timp rece cat si pe timp cald(sau temp regim)
un 20w 40 nu e asa bun la rece dar la temp de regim a motorului are aceleasi proprietati ca si 0w 40.deci un motor mai uzat o sa consume cam tot atat ulei.

si vb de uleiurile serioase nu de `no name`(gen lubrifin,etc)
CRG
QUOTE(radu66490)
un 20w 40 nu e asa bun la rece dar la temp de regim a motorului are aceleasi proprietati ca si 0w 40.deci un motor mai uzat o sa consume cam tot atat ulei.


1. nu se ajunge asa usor la temperatura de lucru. Pana acolo vascozitatea poate sa fie prea mica, daca porneste de la 0, si nu 20.


2. Motorul uzat papa ulei si la rece, mai ales ca atunci nu e la parametrii de lucru, iar cilindrii si segmentii nu sunt la cotele standard. Ghici cand o sa pape mai mult...
radu66490
cu ani in urma motorul de la dacia care e in poza se cam dusese
si imi consuma in jur de 1 litru la mie in oras dar la drum lung cred ca mi lua vreo 5 litri,de fapt 500 grame bc-is,130 km
ce spui tu suna bine ca motorul rece are jocuri mai mari si favorizeaza consumul de ulei dar in practica e un pic diferit,cred ca mai importanta e turatia,sarcina...talpa,looool

uleiuri no name-de ex: lubrifin
Skywalker
Eu recomand:

1. Aral Basic Tronic SAE 10W-40
performante ACEA A3, B3 API SJ/CF
aprobari VW 500.00 si 505.00 (01/97) MB Fisa 229.1

2. Mobil Super S 10W-40
performante API SL/CF, ACEA A3/B3/B4
aprobari VW 502.00/505.00 (1/97), BMW Longlife 98, GM-LL-B-0.25

Pentru motoare cu multi km parcursi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.