Help - Search - Members - Calendar
Full Version: amenzi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
mihai58026
nu stiu daca mai e vreun topic asemanator..
daca da, imi cer scuze, daca nu.... ajutor!
unde as putea afla care este legea/articolul care stipuleaza ca radarul trebuie amplasat nu mai pe masini purtand insemnele Politiei?
sau e vorba doar de folclor "soferistic" si aceasta prevedere nu exista?!?!
multumesc
Eduard RO
QUOTE
legea/articolul care stipuleaza ca radarul trebuie amplasat nu mai pe masini purtand insemnele Politiei?

Eu nu am auzit de legea asta. blink.gif Faza e ca radarele din prezent sunt mult mai performante si te iau de la 1-2 km, asa ca nu mai e nevoie sa le "ascunda".Chiar si in drum drept pana vezi tu masina politiei si franezi el te-a luat de mult. bicycle.gif
mihai58026
nu contest
ideea este ca eu STIU cine m-a luat.. era o Solenza alba fara insemne.. i-am facut si poze...
si parca stiam ca nu au voie sa aiba radarele amplasate decat pe auto marcate corespunzator si dotate cu toate atributele ....
partea naspa e ca am poza pe tel, si nu e acceptata de instanta.
Watcher
Dupa parerea mea, este doar folclor. Asta cu neacceptarea in instanta de unde o stii?
mihai58026
tot folclor
nu este aparat de fotografiat omologat
Watcher
Din intamplare am avut o intalnire cu un prieten avocat, de la ultimul mesaj pana acum. Concluzia: daca imprimi poza respectiva (ca doar nu o sa dai instantei telefonul sa se uite in el biggrin.gif:D) este acceptabila ca dovada. Mai trebuie sa dovdedesti intr-un fel ca AIA e masina care ti-a facut poza care se prezinta ca proba de catre acuzare.


Totusi repet: nu asta e abordarea pentru a scapad e amenda respectiva.
1) Lege nu exista care sa spuna asa ceva.
2) Cel mult ar putea fi o Norma Metodologica a MI/ BPR
3) Din moment ce exista nenumarate radare pe Solenza nemarcate, ma indoiesc ca exista p e vreundeva o prevedere care sa interzica asta. Ar insemna ca 30-40% din radare sa fie amplasate ilegal...

Mai degraba daca vrei sa contestia menda cauta sa vezi daca mai era o alta masina in poza, daca se vede clar numarul tau, cat de mare e diferenta inter viteza legala si viteza ta (poate incape in eroare aparatului, etc)

PS: exista un site al unui avocat care isi dedica o mare parte atacarii si anularii amenzilor de circulatie. MAi vezi si pe acolo informatii wink.gif

PS2: NU E SITE-ul MEU, E UN SITE CU INFORMATII ULTILE REALTIV LA DISCUTIE, CONSIDER CA NU E RECLAMA CI BUNA INTENTIE MENTIONAREA LUI AICI.
mihai58026
pai nu stiuinca ce si cum....urmeaza sa-mi trimita poza.. de fapt sa o prezinte in instanta....
nu poate incapea in eroare; m-a luat cu 69 km/h in Bucuresti....nu stiu daca era una din strazile cu limita de viteza mai mare de 50, dar oricum nu prea conteaza..
ideea ar fi sa scot poza din telefon in calculator, dupa care sa o imprim pe hartie fotografica.. dar pierd un atribut important..."proprietatil efotografiei.. adica data si ora la care au fost inregistrate!
florin55503
QUOTE(Eduard56801)
QUOTE
legea/articolul care stipuleaza ca radarul trebuie amplasat nu mai pe masini purtand insemnele Politiei?

Eu nu am auzit de legea asta. blink.gif Faza e ca radarele din prezent sunt mult mai performante si te iau de la 1-2 km, asa ca nu mai e nevoie sa le "ascunda".Chiar si in drum drept pana vezi tu masina politiei si franezi el te-a luat de mult. bicycle.gif


asta e tot folclor. probabil pot sa iti depisteze viteza de la distanta asta , dar nu iti pot filma numarul masinii. din cauza asta ei nuu prea stau pe drumuri drepte ci ascunsi ori dupa copaci ori intr-o curba ori intr-un deal etc. de obicei te filmeaza la 200 de m. am stat in masina la un politist pt ca m-a luat radaru; si am negociat, dar in acelasi timp am vazut cum se procedeaza. cam 2-300 de m.

tot un polistist mi-a spus ca daca nu vreau sa ma ia radarul sa imi dau nr cu ou si apoi cu zahar. dar tot folclor, nu am testat. probabil merge doar ziua pe soae daca chiar e ceva
Maff
Eu zic ca este folclor si ce spui tu acolo cu ouale!Merge doar daca ii pui si niste carnati deasupra, poate faci o omleta biggrin.gif.
Nu este nevoie ca masinile sa fie banalizate (sa aiba insemne).Doar politistul trebuie sa aiba tot echipamentul din dotare cand te opreste ( Uniforma, Legitimatie si tot ce mai trebuie sa aiba, sa se prezinte, sa-si spuna gradul si sa iti spuna de ce te-a oprit).
Eduard RO
Subscriu la ce a spus maff.Ca doar nu masinile ii fac pe politisti politisti. bicycle.gif
cristyyy
adevaru e ca nu suport nici eu masinile de politie care nu sunt marcate

eram intr-o zi cu masina, si avand un drum scurt de facut nu mi-am mai luat detectorul. si trecand printr-un sat, am vazut un politist facand semne sa trag pe dreapta. prima data am zis ca ma luat pt centura sau alta chestie minora. de unde atata noroc pe capul meu, era radarul montat intr-un logan alb, fara nici un insemn al politiei sad.gif(
Gabriel.T.
mihai, cum spuneam, prea multe topice pe aceiasi idee.
ma rog,nu vreau sa sustin nici ideea cu masinile de politie nemarcate si nici "omleta cu carnati" adik folclorul. :romania:
problema este,de ce trebuie sa ma "judec cu politia" pentru amenzile de circulatie?daca conduc corect,nu primesc amenzi.nici pentru depasiri de viteza.mihai,circulai cu 69 km prin bucuresti? offtopic.gif daca da atunci esti vinovat, cu tot cu telefonul mobil.stii cit de mult conteaza 19 km peste viteza legala in cazul unui accident sau impact? :stretcher: fereasca dumnezeu de asa intamplare.
bafta la judecata. :wave:
Maff
Oricum nu poti decat sa amani plata amenzii, si poate sa mai adaugi si niste cheltuieli de judecata la toate astea.
mihai58026
maff.. ideea era ca NU TE OPRESTE d-aia iti vine amenda prin posta....deci, ideea este ca eu nu stiu daca politistul respectiv era sau nu echipat corespunzator!
ideea nu este sa scapp de amenda.. 30 ron nu sunt o avere, dar ma deranjeaza manevrele astea "pirateresti"
imi place viteza si sunt constient ca trebuie sa platesc, dar sa ma opreasca cand am facut-o, si sa nu se mai uite ca milogu' la portofel cand scot actele, iar daca nu stie sa completeze un PV pe loc merita sa nu i se plateasca amenda...
mihai58026
@ Gabriel....cum am spu sde la inceput nu stiu cate mai sunt (topice ) pe aceeasi tema.. nu m-am interesat!
scuze:D
HalbaSus
Mihai, sunt alaturi de tine (moral cel putin)... Fight the system ! Chiar daca nu scapi de amenda macar stii ca ai mai pus la lucru niste politisti... care atunci cand ai nevoie de ei nu sunt acolo (eu am asteptat 4 ore sa mi se completeze un proces verbal, dupa care mai astepta si spaga :bash: ) dar ii gasesti usor prin "localitati" lungi de 200 de metri cu 4 benzi pe sens...

O alta problema de-a mea cu aparatele radar este ca ele nu isi indeplinesc rolul preventiv, fiind amplasate in zone in care poti sa mergi cu viteza in conditii de siguranta. In orase deobicei pe drumuri cu mai multe benzi, fara treceri de pieton, si slab populate... nu o sa-i vezi niciodata cu aparatul radar intr-o zona aglomerata unde a merge chiar si cu 1 km/h peste 50 la ora este riscant...

Gata, nu mai zic nimic, pentru ca daca ma gandesc mult la politia rutiera o sa incalc regulamentul forumului :evil: :bandit: :minigun:
mihai58026
multumesc de sprijin halba.. drept eca mi-er trbui un Harley, o pny tail si un shotgun sa fiu un rebel fara cauza..cu cauza!!
DAR AI PERFECTA DREPTATE
eu pe asta am luat duminica dupa masa pe la 6 fara un sfert pe o strada cu 4 benzi pe sens, pe care daca nu eram singur, mai erau maxim 4 masini...MAXIM!
biggrin.gif gata cu politia rutera ca ne stricam inceputul de weekend...
a fost o idee proasta din partea mea.....cu topicele astea doua
sorry everyone!
catalin51707
Apropo sambata spre drumul catre targoviste era un radar amplasat intr-o dacie nova albastra blush.gif .....
CRG
banuiesc ca la tartasesti, satul natal al lu' Bombonel.. Nenorocitii au mutat indicatorul de intrare in localitate cativa km buni, si exact pe unde sunt 4 benzi, adica poti sa mergi cu 110 fara pb...
catalin51707
eu l am luat cu 150 in plin sambata .... blush.gif
Andrei55037
Am auzit azi la TV ca in Cam Derutatilor au votat lg circulatiei si ai voie cu detector de radar. Deci inca un pic si nu mai trebuie sa-l ascund ca sa nu mi-l vada nenea politistu.
Andrei Suzuki
Noua „Biblie” a șoselelor dă liber la detectoarele de radar
Radu NICULESCU, Adrian CERCELESCU

Punctul de amendă – 10% din salariul minim.


Șoferii români au intrat în secolul XXI cu cea mai bătrână legislație rutieră din Europa: Decretul 328 din ’66. În chinurile integrării, decretul a fost abrogat printr-o ordonanță de urgență scrisă cu viteză excesivă în 2002. Dar specialiștii în materie visau la un Cod rutier, după model franțuzesc, la care lucrau de pe la începutul anilor ’90. Nu-l vom avea. Cel mai probabil, ne vom supune unei Legi a Circulației pe care Camera Deputaților a votat-o săptămâna aceasta în plen. Dacă va trece și de Senat, și de președintele Băsescu, legea va intra în vigoare la șase luni de la publicarea în Monitorul Oficial.


Faruri aprinse ziua și camionagii reflectorizanți
Cinci milioane de șoferi trebuie să citească din nou „Biblia șoselelor”, pentru că aduce o serie de noutăți care le pot afecta buzunarele și permisele de conducere. Primii vizați sunt șoferii-boboci. Legea nu îi mai trimite pe banda 1, ca până acum, dar îi obligă să circule cu o viteză cu 20 de km/h mai mică decât cea maximă admisă pentru veterani. Motocicliștii trebuie să circule și ziua cu luminile de întâlnire aprinse pe orice drum public. Și conducătorii auto sunt obligați să o facă, dar numai pe autostrăzi, drumuri naționale și europene.
Profesioniștii de pe mașini mai grele de 3,5 tone trebuie să îmbrace echipament fluorescent-reflectorizant, la coborârea pe carosabil. După tragedia de la Mihăilești, viteza maximă admisă pentru autovehiculele care transportă produse periculoase ori cu mase sau gabarite depășite este de 40 km/h în localitate și 70 afară. Va fi considerată infracțiune lăsarea fără supraveghere pe drumurile publice a vehiculelor-bombă. Pentru cele care tractează remorci, limitele maxime de viteză scad cu 10 km/h.
Șoferii care refuză să prezinte actele polițiștilor de circulație nu vor mai avea dreptul să-și miște mașina de la locul constatării faptei. Imobilizarea autovehiculelor cu „dispozitive speciale omologate” mai poate fi dispusă în cazurile în care șoferul se află sub influența alcoolului, drogurilor sau medicamentelor cu efect similar, iar mașina nu poate fi condusă de o altă persoană. Mașinile care poluează sau deterioreză drumul public, nu corespund din punct de vedere tehnic sau nu au plăcuțele de înmatriculare montate vor fi, de asemenea, imobilizate. Și profesioniștii care nu respectă timpii de conducere și odihnă prevăzuți de lege vor fi ținuți pe dreapta. Detectoarele de radar vor fi permise de lege, însă nu și dispozitivele de bruiere, adică „anti-radarele”
Pietonul e vinovat
Pietonii accidentați ca urmare a traversării prin locuri nepermise, la culoarea roșie a semaforului, sau „nerespectării altor obligații stabilite de normele rutiere” poartă întreaga răspundere a accidentării lor. Condiția absolvirii de vină a șoferilor este ca ei „să respecte prevederile legale privind circulația prin acel sector de drum”.
Examen „la sală“ pentru recuperarea permisului suspendat
30 – 60 – 90. Atâtea zile te pot lăsa fără permis de conducere, dar rămâi pieton și mai mult, dacă nu treci examenul. „Legea prevede un test de verificare a cunoștințelor de legislație pentru toți conducătorii auto cărora li s-a aplicat măsura de suspendare a exercitării dreptului de a conduce”, spune comisar-șef Nina Badea, ofițer specialist al Direcției Poliției Rutiere.
30 de zile se va reține permisul pentru depășirea coloanelor de vehicule oprite la semafor sau la trecerea la nivel cu calea ferată, pentru neacordarea de prioritate pietonilor sau mașinilor, pentru trecerea pe roșu, depășiri neregulamentare, pentru nerespectarea semnalelor polițiștilor.
60 de zile se reține permisul în cazul în care contravențiile din categoria „30 de zile” s-au soldat cu accident ușor. Două luni se mai ia permisul pentru nerespectarea interdicției temporare de circulație instituite pe un anumit sector de drum, pentru nerespectarea regulilor la trecerea unei coloane oficiale, pentru circulația pe contrasens, în cazul în care nu e vorba de o depășire.
90 de zile se reține permisul pentru alcool (dacă fapta nu constituie infracțiune), pentru defecțiuni grave la sistemul de frânare sau de direcție, trecerea printre bariere și depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv.
La 15 puncte în „cazier“, se ia carnetul pentru 30 de zile
Șoferii vor avea un soi de cazier pe care se trec puncte de penalizare. Când adună 15 puncte, sunt „invitați” să-și predea carnetul pentru 30 de zile. Dacă în următorul an de la ultima suspendare mai adună 15, stau 60 de zile. Un „bonus” de 30 de zile se adaugă celor care, într-un interval de șase luni de la data restituirii permisului, săvârșesc o faptă care atrage suspendarea permisului. Vestea bună este că punctele de penalizare ale unei abateri se prescriu după șase luni, rămânând în cazier doar cele mai „proaspete”. Iar dacă, în jumătate de an, nu mai acumulezi nici un punct, cazierul se șterge de tot.
2 puncte de penalizare se dau pentru: folosirea incorectă a „fazei lungi”, folosirea telefonului mobil în timpul conducerii, fără dispozitivul „mâini libere”, neutilizarea centurii de siguranță, depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime, circulația pe „sens interzis”, staționarea neregulamentară, nerespectarea regulilor privind întoarcerea, mersul înapoi și schimbarea benzii de circulație.
3 puncte de penalizare se dau pentru: depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime, nerespectarea unei distanțe maxime față de vehiculul din față, dacă s-a produs un accident ușor, mersul pe linia de tramvai în dreptul refugiilor, oprirea nejustificată sau circulația pe banda de urgență de pe autostrăzi, oprirea pe partea carosabilă a drumurilor naționale.
4 puncte de penalizare se dau pentru: depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime, circulația pe timp de noapte, zi, ceață, ninsoare sau ploi abundente fără lumini și semnalizare corespunzătoare, conducerea pe liniile de tramvai atunci când drumul are mai mult de o bandă pe sens, nerespectarea indicatorului „Stop”, nerespectarea obligațiilor ce revin în cazul vehiculelor rămase în pană.
6 puncte de penalizare se dau pentru: depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime, refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia, nerespectarea semnificației indicatoarelor instalate la trecerea peste calea ferată, întoarcerea peste linia continuă, blocarea intersecției semaforizate.
Cinci „clase de sancțiuni“
Legea prevede cinci „clase de sancțiuni”: începând de la 2-3 puncte de amendă (clasa I), 4-5 puncte (clasa II), 6-8 puncte (clasa III), 9-20 puncte (clasa IV) și 21-100 puncte amendă (clasa V, „rezervată” numai persoanelor juridice). Un punct de amendă are valoarea a 10 la sută din salariul minim brut pe economie. Punctele de amendă merg „la pachet” cu punctele de penalizare. În cazul în care punctele-amendă nu depășesc 20, șoferul poate plăti pe loc, polițistului, jumătate din minim.
Obstacolul pe drum – „caz de pușcărie“
Semnalizarea necorespunzătoare a obstacolelor sau a lucrărilor pe drumurile publice, dacă prin aceasta s-au produs accidente soldate cu victime omenești sau pagube materiale, este considerată infracțiune. Nesemnalizarea corespunzătoare la nivel cu calea ferată intră, de asemenea, în categoria infracțiunilor.

Articol din "Gandul",12 noiembrie 2005
cristyyy
andrei, asta ar insemna ca incepatorii sa nu depaseasca 30Km/h in oras??? smile.gif)
pai noul cod rutie nu aduce nimic bun in afara de legelizarea detectoarelor, invinuirea pietonilor

se pare ca va trebui sa circulam cu mai multa atentie!!!

aaa, si s-a bagat iar suspendarea carnetului la trecerea pe rosu, neacoradare de prioritate pietonilo, ... sad.gif( (mai rau nu se poate)
Andrei Suzuki
Da,se pare ca noul cod rutier aduce mai multe lucruri proaste decat bune,din pacate.
mihai58026
ai nostri flacai ca brazii cu mucii pe piept!!!
DragosS
Suspendarea permisului pentru neacordarea de prioritate pietonilor este o aberatie.Sunt tari in UE unde pietonii nici macar nu au prioritate pe trecere.Ea doar indica locul pe unde pot traversa cand nu vin masini.
Maff
Asa cum este in Turcia, de exemplu.Acolo trecerea de pietoni doar arata pe unde poti sa treci.Nu ai prioritate ca pieton decat la trecerile semaforizate.
Vlad6
Trebuie sa gasim o metoda de protest la prevedera legata de "neacordarea prioritatii la pieton". Sunt unii care se opresc de vorba pe trecerea de pietoni ..ce facem blocam traficul??
Sunt pietoni care apar dintre masini parcate si pe care ii vezi cand sunt deja pe trecere ... sa-mi ia mie carnetul pentru ca a parcat unul aiurea????
In orice caz nu ar trebui sa se mai puna intrebarea daca a circulat sau nu regulamentul soferul in momentul in care a lovit un pieton ce circula neregulamentar. In momentul in care un pieton este accidentat circuland neregulamentar ar trebui penalizat atat el cat si soferul pentru infractiunea comisa. Exemplu : circul cu 60km/h in localitate si lovesc un pieton ce traversa neregulamentar - eu sunt pedepsit pentru nerespectarea vitezei maxim admise cu amenda/avertisment el este penalizat pentru traversarea prin locuri nepermise cu amenda/avertisment. In cazul in care pietonul moare in urma accidentului propun sa fie iertat de amenda smile.gif. Responsabili pentru accident sunt ambele persoane implicate. Daca il lovesc pentru ca trecea pe rosu sa plateasca si reparatia masinii iar daca e mort sa plateasca familea sa din mostenire sau asigurare.
VECTOR
vlad...tu chiar esti suparat rau de tot pe pietoni. :minigun:
Vlad6
pe unii :boxing: altii sunt ok smile.gif
Watcher
Are dreptate cu pietonii:
saptamana trecuta, pe Bucuresti-PItesti a fost un accident cu 41 de masini din cauza unui pieton care traversa autostrada printr-o ceata de filme...

Eu personal am patit sa vada o bab tramvaiul si sa o ia la fuga pe trecerea de pietoni. Daca Doamne fereste o loveam, nu exista nici un argument pt mine...

Un prieten era sa raman fara carnet pentru ca la 40kmph un drogat care se alerga cu alti drogati a sarit printre niste masini fix pe capota lui.

Acu vreo 10 zile, langa City Mall circulatia moarta pentru ca un alt pieton a sarit printre masini sa prinda tramvaiul fix intr-un tico.

Langa mine trei masini s-au facut acordeon deoarece intr-o zi cu o ploaie fantastica o baba traverseaza Koglaniceanu uitandu-se (CA TOATE BABELE) in partea cealalta- in jos-, de unde vin decat troleibuzele pe o banda. De sus vin masini pe trei benzi...

Si astea mi-au venit asa rapid in minet, daca stam sa ne gandim cred ca gasim sute de astfel de exemple...
mihai58026
propun sa se ridice garduri electrificate pe marginea trotuarelor smile.gif...si sale faca pasarele peste sosea... cei ce au trecut prin Austria, stiu despre ce vorbesc.. se observa pe marginea autostrazilor!smile.gif) :angel:
Maff
Ar fi o idee foarte buna, mai ales pe DN1, unde esti obligat sa mergi cu viteza melcului pe o sosea super buna , pentru ca intamplator trece prin 1000 de sate.Este frustrant.......sosea cu 2 benzi pe sens si limitare la 50-60km/h.Sau pe soseaua inspre Piatra-Neamt care este tot asa de buna si cu tot atatea sate...........
mihai58026
cum stiu sigur ca ai mail, stii mailul cu "eterna Romanie"
smile.gif
ai putea adauga si chestia asta....e o tragicomedie circulatia rutiera in romania....cand treci la unguri, nici nu-ti vine sa crezi ca suntem vecini...si ei au drunuri mici si inguste si proaste si mai stiu eu ce dar au si autostrazi...revenind la topic, acum ca stau sa ma gandesc am si o amenda in Ungaria la activ blush.gif pe care n-am platit-o
dar am si experiente placute am mers cu 135-140 in mod constant pe autostrada lor si cu "Rendorszeg" in spatele meu.. m-au depasit, mi-au zambit, ca aveam nr de RO si s-au dus in treaba lor..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.