Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cel mai tunat model de masina
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Davidinho
1.Care credeti ca este cel mai des intalnit model de masina tunat?
2.Care credeti ca este cel mai potrivit model de masina pt tunning? (nu intotdeauna ce este cel mai intalnit este si cel mai potrivit)
Davidinho
Ca o parere personala:
1.Opel Calibra
2.Mazda RX-8
voinea
bmw seria 3 din toate timpurile si Vw golf.

rasfoiesc arhiva Option Auto sau Tuning Magazine... clar sunt cele mai multe.

mazda Rx8 ?? daca gasesti tu pentru masina asta 8 tipuri de kituri (spoiler fata macar 8 modele) esti tare. Cauta la golf iv sau golf iii sau golf ii sau bmw e46 sau bmw e36.

toti producatorii Rieger, Dietrich, Carzone, FK-Automotive, MS Design, Je Design, Caractere, Mattig, Seidl..... s.a.

Opel Calibra este cel mai tunat opel.. dar si kadett are spoilere si astra f si g au bine.. nu cat cele doua enumerate de mine
G e o r g e
daca te referi la romania poate dacia , in general trebuie sa fie masinile mentionate devoinea . este plina europa de G uri modificate si bmw uri wink.gif
voinea
crede-ma George, 2 ani de vanzari car-styling la unul din pionii importanti de pe piata Romaneasca de tuning inseamna ceva smile.gif si din primavara am ramas pe afacerea mea care tot in bransa este.
Dany_s
depinde unde

La scara mondiala n-as putea sa zic pt ca pietzele asiei, oceaniei, africii si americii de sud/centrale nu le stiu asa bine cand e vorba de tuning.

Dar in America de nord e cu siguranta, si de departe, Honda Civic (si variatziile CRX si Del Sol) modele 88 incoace. In europa probabil este Golf-ul.

Masina care se preteaza cel mai bine la tuning....e discutabil, depinde de gusturile si opiniile fiecaruia.
Andrei Suzuki
Si Octavia are f kit-uri si accesorii.
mike.omega
Dupa parerea mea, cele mai modificabile si modificate sunt automobilele din clasa compacta.
Davidinho
QUOTE(voinea)
mazda Rx8 ?? daca gasesti tu pentru masina asta 8 tipuri de kituri (spoiler fata macar 8 modele) esti tare.


Eu ziceam doar ca mi se pare cel mai tunabil model prin designul pe care il are.Ca nu este f intalnit si nu se gasesc kituri asta e alta problema
Davidinho
Chiar am facut 2 poze unui RX-8 pe care il vad mereu
Davidinho
Si a doua
Andrei Suzuki
Mie unu nu imi place. Prea...nfs-ist.
HalbaSus
De acord cu voinea in privinta masinilor tunate din europa... cu siguranta ca abia mai gasesti un golf 2 sau 3 nemodificat... iar "ursuletii", "rechinii", "pisicile" si alte bmw-uri cu nume de animale sunt evident pe lista de preferinte ale tunerilor... calibra si astra modificate sunt iar foarte intalnite

Cea mai pretabila masina pt tuning ? In europa sau in general ? Pai pentru europa as vota cu siguranta bmw E36 sau E46 cu motoare peste 1900 cmc (320, 323, 330) pentru ca sunt ieftine, au tractiune spate, motor destul de tolerant, kituri si accesorii gasesti gramada, piese ieftine gasesti la dezmembrari... chiar ma bate gandul sa iau unul... pacat ca n-am bani de aruncat pe fereastra.. but it would be nice....

Pentru restul lumii cred ca skyline-ul, honda prelude, impreza (ah, nu stai... asta vine tunata din fabrica biggrin.gif )... oricum japoneze in general...
James Kilowatt
Io as merge pe Honda Civic. Ma refer la tuning serios, nu la neoane si spinnere. Una din doua pe care o vad e tunata cu simt de raspundere... am vazut cateva tunate de mugen de mi-au sarit plombele....

Saptamana trecuta am fost la Spa pentru test-drive la Mitsubishi, iar pe circuitul de formula 1 alergau (antrenament, nu cursa) amatori cu masini tunate. Singurele europenesti erau Porsche.... in rest, numai japoneze. De la Civicuri la Evo. Si 3 rx8-uri smile.gif

Am vazut azi un Peugeot 309 ruginit cu spinnere... asta da tuning biggrin.gif
f1anatic
Pai depinde unde...

In Japonia Nissan Skyline, Subaru Impreza, Mitsu Evo, (turbo AWD) sint cele mai tunate.

In Europa sint ce atzi spus voi. In America trebuie sa fie Camaro, Mustang si Corvette.

Acum sa o spune pe a mai dreapta. Ce masini se preteaza cel mai bine la tuning ? Mazda RX-8 ? You gotta be joking...Tuning nu este spoiler si esapament. Plus, masina aia si cu tuning...are un cuplu de bicicleta.

Masinile turbo sint cele care se preteaza cel mai bine la tuning. De ce ? Daca e masina...are cauciucuri, suspensii, frine pe care le potzi schimba din stock in aftermarket. Daca are computer...ii potzi face ceva la motor. Si altfel, tot ii potzi face...bujii, filtre, aprinderi, esapament-tobe, catalizatori pe care le inlocuiesti sau scapi de ele, etc. Potzi pune body kit, aripioare si neoane albastre.

Dar la o masina turbo...a mai multe jucarii. Ai 2 tzevi ultra importante...UP-PIPE care merge de la galeria de evacuare la turbo, si DOWN-PIPE care conecteaza turbo de restul tzevilor de esapament. Numai prin schimabarea acestora...sint performantze uluitoare. Apoi ai turbo (care sint pe JDE marimi si variante...18 G, 20 G, twin scroll, twin turbo etc) si intercooler (front mount, top mount, pe marimi diferite).

Vetzi spune... ah...da ? ce nu pot pune un compresor sau turbo pe o masina care vine din fabrica cu motor atmosferic. DA...si NU. In orice caz...nu la performantzele unei masini care vine turbo din fabrica. Luam exemplul...Subaru.

Geroge Legacy vs F1anatic Legacy - nu de alta dar vorba unuia - sint 2 masini banale de familie, cu suspensii moi, rare in romania, in jurul carora se invirt toate discutziile pe forum. George be nice...

Normal Aspirat - motorul opereaza in conditzii vacuum - prin miscarea cilindrilor (presiune negativa)
Turbo - motorul opereaza in conditzii de presiune, cu aer bagat fortzat (presiune pozitiva).

1 atmo (presiunea atomsferica la care traim) = +14.7 psi = 760 mm Hg


Masina lui George este N-A (atmosferic - normal aspirata). SOHC (single over head cam) Raportul lui de compresie este foarte mare 10:0 -1 (normal e cam 9.x) iar masinile de F1 au cam (14:1). El daca pune turbo sau compresor mecanic (pe fulie), nu poate baga presiune prea mare pt. ca risca sa ajunga cu un "piston head" prin capota....Probabil poate sa puna un 5-6 psi de boost (scuze pt Rom-Gleza) pe motor. Daca vrea mai mult...trebuie sa intre in super detalii, sa schimbe multe pe la motor (cilindri) si sa reduca raportul de compresie in conditzii atmosferice. O alta diferentza---el are aluminium intake manifold...la fel ca voi totzi non-turbo...inclusiv BMW si altzii. Presiunea in cilindrii este de cam - 4, 5 psi (vacuum)


Masina mea a venit turbo de la mama ei. Ceea ce inseamna ca raportul de compresie in conditzii normale (sub turbo - sub 3000 rpm) este de 8:2 - 1. Motoarele turbo nu opereaza eficient la "idle speed" - relanti. Cresc turatziile, cresc raportul de compresie...(composite -resin inatek manifold acest composite-resin este un material extrem de dur neatacabil de acid, baze, nu poate fi taiat decit prin fabrica cu diamante etc - toate suprafetzele de lucru prin spitale, laboratoare aici, sint facute din asta). Max. Boost (turbo pressure) la mine este de + 13.5 psi (deci eu bag echivalentul unei atmosfere in motor) si pe un motor turbo Subaru...potzi ajunge pina la + 18-20 psi fara probleme - prin folosirea unui alt turbo sau blow-off valve.

Revin daca e cazul cu alte detalii.
cosmin45741
QUOTE(Davidinho)
Eu ziceam doar ca mi se pare cel mai tunabil model prin designul pe care il are.Ca nu este f intalnit si nu se gasesc kituri asta e alta problema


mazda rx8, nee...poate rx7....alea sunt capodopere ale tuningului (model 92-01)
HalbaSus
QUOTE
In America trebuie sa fie Camaro, Mustang si Corvette.


Pe bune ? Desi parea logic ca in fiecare tara sa se tuneze in principal masini autohtone (sau cel putin de pe acelasi continent) mi-am imaginat ca in US cele mai tunate sunt civic-urile si alte asiatice... cele amintite de tine se preteaza mai mult pt muscle-car-stuff...
Andrei Suzuki
Vedeti filmul 2fast2real for hollywood.Acolo masini tunate in America.Si...majoritatea sunt japoneze.
Dany_s
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE
In America trebuie sa fie Camaro, Mustang si Corvette.


Pe bune ? Desi parea logic ca in fiecare tara sa se tuneze in principal masini autohtone (sau cel putin de pe acelasi continent) mi-am imaginat ca in US cele mai tunate sunt civic-urile si alte asiatice... cele amintite de tine se preteaza mai mult pt muscle-car-stuff...


e greu de zis.

Daca vorbim de tuning motor s-ar putea sa fie ceva mai multe Mustanguri si F-bodys (Camaro/Firebird) decat Civic-uri, dar cred ca sunt destul de apropiate ca si numar (din pacte nu exista o statistica care sa arate mai bine)

Ca si tuning estetic, Honda Civic e de departe cel mai des intalnita(chiar in comparatie cu alte japoneze). Sa nu uitam ca se vand ~ 400 000 de Honda Civic pe an, deci intr-un fel e normal sa fie si mai multe modificate.

De asemenea f des modificate sunt si pick-up-urile, avand in vdere ca sunt cele mai vandute masini din USA, e intr-un fel normal.
BandiT
in europa se preteaza la tunning foarte bine bmw-ul
de fapt , vorba cuiva pe acest topic, cred ca nu mai exista in europa bmw mai vechi de 90 care sa nu fie tunat.
deci bmw-urile sunt dupa parerea mea cele mai 'tunabile' masini.
pe locul 2 cred ca vine golful 2...
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE
In America trebuie sa fie Camaro, Mustang si Corvette.


Pe bune ? Desi parea logic ca in fiecare tara sa se tuneze in principal masini autohtone (sau cel putin de pe acelasi continent) mi-am imaginat ca in US cele mai tunate sunt civic-urile si alte asiatice... cele amintite de tine se preteaza mai mult pt muscle-car-stuff...


Filme gen 2FAST2STUPID nu cred ca sint cele mai bune indicatoare pt. gusturile in tuning ale poporului American.

In general toate filmele americane au actziunea care se petrece in LA, CHI, NYC (east, midwest, west) si cite o tzira prin party-state Floriduh (south). Acestea 4 zone sint orase cu flux mare de imigrantzi, cu persoane mai citite, mai culturale, mai destupate....ce sa mai...difera mult de restul Americii... Nu ai sa vezi niciodata pe cineva din Kansas, Kentucky, Alabama si alte red-neck states (si din pacate astea sint cele mai multe) conducind un Subaru tunat sau un riced-out Honda Civic. Nu...ei jura pe There's No Replacement for Displacement...si multzi au muscle cars (de pe vremuri) sau actuale ...americane pe care le modifica (in general la motor). Nu...nu ai sa vezi "la tzara" un Mustang cu eleroane si body kit...dar vei vedea cu sigurantza un 4.7 L V8 Mustang de prin 1994 cu 600 de cai putere si 5 mile la galon consum.

Rezumat - Filme precum 2fast2stupid prezinta filozofia in tuning a centrelor culturale, politice si sociale ale Americii...si NU pe cea a majoritatzii. Put it this way...unde s-a votat cu actualul Prez. acolo tuning este la camionete, pick-up trucks, SUVs, si muscle-cars. Unde s-a votat cu altul...predomina asiaticele si europenele. Poate nu va vine sa credetzi...America nu este o tzara omogena...iar diferentzele díntre CHI, LA, NYC si comunitatzile rurale este ca intre "Casa Republicii" si cabana de la Bilea Lac.

ia arunca un oki la dublu V dublu V dublu V dot J C Whitney dot com
ciobanu33567
parea mea , sper sa nu ma injurati prea tare, noi romanii nu facem tuning, ci personalizam putin masinile. Suntem prea saraci sa facem un tuning. Nu zic ca nu sunt cei care au facut-o , dar sunt prea putini. era cineva care spunea de 7 tipuri de spoilere pt. o masina ............
orice masina se poate tuna, vorbind de exterior, interior, motor, aerodinamica , stabilitate,sound (poate mai stiti si voi alt ceva)
de exemplu am vazut in zurich 350z nissan
tunat rau (DAR CU BUN ZUST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
asta este cel mai important, sa gasesti o cale de mijloc sa iti tunezi masina, ca sa fii mandru de ea, sa-ti se potriveasca ca o manusa personalitatii tale, si reusesti sa furi de la oamenii care te vad pe strada cu masina o privire, o intoarcere de cap , un "uau" .

Este doar o parere !!!!!!!!!!!!!
Dany_s
QUOTE(f1anatic)
There's No Replacement for Displacement


pai chiar asa e

QUOTE(f1anatic)
Rezumat - Filme precum 2fast2stupid prezinta filozofia in tuning a centrelor culturale, politice si sociale ale Americii[/i]


parerea mea The slow and The Ridiculous si al lui sequel de 2 lei nu reprezinta cultura de tuning de pe nicaieri, decat poate cea din mintea bolnava a unor riceri tipici cu Civic-uri din 93 cu body kit transformer, eleron de aluminiu si motor de 1.5 cu "p-flow" si fart-can si care viseaza la Supra, Skyline sau alte masini de genul asta care sunt totusi f rare pe strazile americii (comparand cu numarul total de masini).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.