Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lada Niva
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
andrei58553
salut.
de cateva zile sunt posesorul unei niva din 2003, 1.7l injectie.
am nevoie de un owner's manual si nu gasesc deloc pentru acest model.
multumesc anticipat.
DORU
Salut!

Ia legatura cu importatorul LADA, are sediul in Mogosoaia.

In ceea ce priveste masina ta, te rog sa-mi trimiti pe adresa mea de mail DORU_14@K.RO parerile tale. Sau mesaj privat aici pe site.
De ce? Doresc sa-i cumpar tatei o astfel de masina si cred ca voi alege una ca a ta, din 2003. Da-mi informatii despre dotarile ei si nr km. Apoi daca esti multumit de ea (cum o simti la drum, cat consuma real). Multumesc anticipat!
Horia49540
s-o stapanesti sanatos
si sa ne spui si noua pareri: cum merge, cat e de fiabila, cat consuma etc.
si poate ai si :wave: poze...

ps - mie personal mi se pare o masina de teren super, care poate muuult mai mult decat multe alte masinutse "de teren"
andrei58553
multumesc de urari. eu inca sunt sub "euforia" achizitionarii, imi doream de mult una. merge super bine, am facut cateva teste si cu diferentialul blocat, cu reductorul pe "low", etc. imi place f. tare, insa o am de cateva zile, asa ca vis-a-vis de consum si alte alea... inca nu pot sa emit o opinie pertinenta.

maine ma duc sa-i rezolv niste bubulite la instalatia electrica si sper sa nu mai am nici o bataie de cap.

poze, incerc sa-i fac maine cateva.
Georgian40398
daaa, si eu te rog, baga tot ce ai, tot ce stii despre lada ta niva. Si eu as incerca una, nu chiar acum insa.
andrei58553
pentru doru: revin cu detalii - masina e verde inchis, am luat-o cu 26.000 km, are carte service, 5000 euro. bancheta din spate se poate scoate, drept pentru care volumul util creste simtitor. altfel, portbagajul are aprox 120 sau 130l, adica incap doi rucsaci de 70l de expeditie fara probleme. bine, acum daca scoti tavita aia - nu stiu cum se cheama - de deasupra portbagajului - chestia aia mochetata care separa portbagajul de habitaclu- volumul creste si fara a plia sau renunta la bancheta. inca n-am apucat sa vad ce si cum se monteaza/demonteaza pe acolo. in ceea ce priveste consumul, inca nu ma pot pronunta. o conduc de vineri, am facut cam 200km, am bagat benzina de vreo 700.000 si acum acul e undeva pe la sfert de rezervor. astept sa fac rost de bani sa-i fac un plin, sa vad ce si cum.
daniel59074
salutare la toata lumea!

pt date tehnice manual de utilizare si/sau de reparatii incearca cu incredere:

http://www.ladaparts.ru/niva/index.php
andrei58553
multumesc, asta il gasisem si eu, insa nu merg pdf-urile de la ei.
am incercat si cu advanced pdf repair tool si tot nimic.

deci, link broken.
insa, cautand pe google dupa numele fsierelor de la ei, am reusit sa le gasesc.

foarte multumesc pentru ajutor tuturor.
Ionut45405
Am un manual de service in engleza, dar e pe hartie... Ca idee generala e OK in teren, are posibilitati destul de mari in primul rand datorita "fizicului" (scurta, ampatament si console mici). Insa mi s-a parut mai flamanda decat cea pe carburator, iar probleme electrice... cat cuprinde. De, Bosch "made in Russia" (citat de pe calculatorul de injectie care e pe post de foot-rest in stanga jos). Banuiesc ca are imobilizator "cu dintii in sus" in stg volanului, "compostezi" si pornesti... Un mare manunchi de fire - negre toate! Se duc bobinele de aprindere (cutia neagra cu 4 fise), sunt scumpe si greu de gasit dar umbla vb ca merge de Dacia SN (?). Diferentialul nu-l bloca decat daca esti pe teren alunecos ca altfel omori transmisia. In rest bafta, s-o stapanesti sanatos desi mi se par cam multi bani pt o asa "scula"...
A, si da-mi un semn daca vrei niste ornamente de aripi de Niva de asta!
andrei58553
"Insa mi s-a parut mai flamanda decat cea pe carburator, iar probleme electrice... cat cuprinde."
mersi de incurajare. deocamdata nu mi se pare foarte flamanda, cam 11 in oras, treapta1 treapta 2, etc, cam 30-35 km pe zi.
altfel,, m-am mai documentat si cum si cand se schimba treptele de tractiune, (low-high), diferential blocat, etc.

desi inca n-am cauciucuri ok, am dat-o nitel si pe noroi si teren, si e foarte misto. se comporta foarte cumsecade.

re:"mi se par cam multi bani pt o asa "scula"... " masina e din 2003.
luata de la primul proprietar, 26.000km, bine intretinuta, scari laterale, halogene, bullbar, alarma si inchidere centralizata, casetofon panasonic, am fost cu masina la mecanic inainte de cumparare.
nu stiu ce sa zic. daca ai tu una sensibil mai ieftina in conditiile astea...

re: ornamente de aripi. multumesc, dar urasc plasticele. cu cat mai putine cu cat mai bine. biggrin.gif

in principiu la anu o incalt, si poate daca am bafta intra si un roll-cage.
Ionut45405
[quote="andrei58553nu stiu ce sa zic. daca ai tu una sensibil mai ieftina in conditiile astea...

quote]
Nu, ca a luat nitel foc... Inainte sa-i dau eu!
andrei58553
mda. si mie mi-a luat foc un oltcit in benzinarie. pe bune.

acuma, ref. la poza aia, ca nu m-am prins: e o poza de pe net, sau chiar te-ai dat cu ea? am vazut rollcage inauntru, si as vrea sa mai intreb una-alta.
dan59297
daca ma poate ajuta cineva, as dorii sa cumpar si eu o lada niva!
in stare cat mai buna
va multumesc!
dan59297
sau macar una pentru acte
Horia49540
eu nu siu nici una dar
cauta una pe la vanzari, si prin alte anunturi prin mica publicitate

sau poate stie altcineva...
succes :wave:
Ionut45405
Masina a participat la campionatul de raliuri tot teren si eu doar o pregatisem (mai putin motorul pt ca se taiase sponsorizarea). Se pare ca i s-a tras de la filtrul de carbon activ (bidonul negru din stanga fata), cica au mai luat si in Grecia la calduri mari.
andrei58553
aha! multumesc de informatie!

daca te pricepi la preparari si alte chestii, ma poti ajuta cu un sfat?

la anul s-ar putea sa fac rost de niste bani si sa pot cumpara asa ceva:
http://www.anvelope.ro/anv_detail.php?anv_id=151
(evident si 5 jenti de 15")

ce probleme as putea sa intampin, sau care ar fi dimensiunea maxima a anvelopei la care as putea sa ma gandesc fara sa ma doara capul?
(cauciucuri pe care le-as vrea ceva in gen A/T, cu un pic de crampon)

acum am 175/80/16, si inafara de faptul ca arata ca un aro 243 (din alea de armata, cu cauciucuri inguste biggrin.gif), sunt si rusesti originale, cu camera :bash: si-s cam duse, la anu trebuie sa le schimb oricum. (le-as schimba maine, dar nu dispun de bani, numai de datorii)


multumesc frumos pentru raspunsurile de pana acum,
si mai astept in continuare.
DORU
Contacteaza-l pe Andrei, membrui al acestui site...si citeste la "Toate categoriile de masini / Lada", pentru orice informatie. Succes!
dan59297
gata! Am gasit! lada niva din 1992.Mai necesita reparatii dar...

Aveti idee ce servo directie se potriveste ca merge fff greu volanul?
Am sasit ceva pe net dar sunt noi deci f scumpe si unele sunt made in Italia, iar la altele nu precizeaza producatorul.
ma gandeam ca se potriveste ceva de la dezmembrari
andi32413
daca te intereseaza am 4 jante de aliaj si 4 cauciucuri Lassa 195/75 R 16C, folosite aprox. 2000km.
Ionut45405
Rotile originale sunt de bicicleta, dar 225 duce bine. Nu mai tin minte ce aveau rusii optional la jantele de aliaj pe 15... Ce jante vrei sa iei pt ca eu stiu doar Suzuki si Kia Sportage care au aceeasi prindere si nu gasesti usor? Cea pe care ai vazut-o "toasted" avea jante BMW de aluminiu (de E46, par de tabla insa sunt muuult mai usoare) cu flanse de 25 pe fata si 35 pe spate (+frane disc), insa cu aripi umflate 70 mm. Problema e ca ecartamentul fata e mai mare decat pe spate si in teren e chiar nasol cand rotile din spate "cauta" fagasele celor din fata si de aia am avut flansele diferite. Si daca scoti rotile spate mult in afara ies planetarele, trebuie sudat inelul de siguranta.
Tu vrei sa te dai cu ea pe strada sau in teren?
andrei58553
ei, multumesc de raspuns si pentru amabilitate in general.
uite ce s-a mai intamplat intre timp:

am reusit sa fac o "inginerie financiara"(imprumut adica) si mi-am luat cauciucuri noi. alea de 175/60/16 pe care le aveam inainte erau cam duse, si erau si cu camera. intre timp am aflat de ce erau cu camera, pentru a putea controla presiunea mai bine pe zapada/nisip, etc.
dar cum 97%-99% din uzaj e pe asfalt (din care procente alte 90% sunt in oras), treaba asta nu prea ma incanta. plus ca am avut in trecut experienta unei explozii de camera, si nu e bine deloc.

asa ca acum am pus lassa competus 215/65/16 (n-am avut bani sa mai cumpar si jenti de 15") si au incaput absolut minunat.(195/80/16 nu incap!) nu freaca nicaieri, nu simt diferenta in manevrare (adica nu trag mai greu de volan)(poate consumul a crescut putin blush.gif ) si-n general ma simt foarte bine cu ele biggrin.gif

alte "imbunatatiri" aduse: am reusit sa demontez bullbar-ul (pe bune, de ce sa car dupa mine 40kg de fier? merg incet si nu ma rup in figuri pe strada, pana acum n-am avut decat un singur accident, cand mi-a intrat in spate un taximetrist, acum vreo 2 ani), am reusit sa demontez si pragurile laterale (alte 30kg fier/perechea)(reusind sa rup si 2 suruburi de 13, ca domnii care le-au montat au folosit suruburi "vulgaris", nu pentru exterior)

insa, am o problema: mesterii care au fixat fierataniile astea pe masina au facut o chestie pur romaneasca: bullbar-ul era fixat in suportii (ochetii) pentru tractare din fata,(acum sunt liberi si fericiti), iar cu pragurile laterale au facut o porcarie uriasa care acum imi da batai de cap.

acum 3 saptamani, m-am trezit intr-o dimineata cu pana pe stanga fata.(inca nu luasem cauciucurile noi). ploua. nu-i bai, am rezerva, am cric, la treaba. eroare! tuburile paralelipipedice in care intra bratul cricului erau/SUNT astupate :bash: . pentru ca au procedat asa: in tuburile alea au bagat cate o bara cu profil patrat, in care au dat cate 2 gauri/bara, in care au fixat cu 2 suruburi cate o bucata de cornier de care erau prinsi suportii. astfel: un surub sub masina, unul la exterior. problema e asa: si respectivele suruburi sunt intepenite/ruginite, si merg desfiletate cate 1 cm, dupa care pauza. la alea de exterior mai e cum mai e, am bomfaier. la alea de pe interior (sub masina) nu pot sa bag bomfaierul, pentru ca imbecilii au pus si niste suruburi foarte lungi, mai au cam 5-7mm pana in podea, iar daca tai, n-am facut nimic, ca nu le pot scoate. acum, sa zicem ca rezolv cumva cu suruburile, desi cu lichid de frana n-am putut sa le destepenesc. o sa mai incerc cu wd40. parte mai nasoala e aici: barele alea sunt la fel de intepenit in locasurile pentru cric ca si suruburile. practic sunt sudate acolo. la ciocan nu merge (adica sa le fortez din exterior) pentru ca lovesc in niste ranforsari/ceva de la podea. ar trebui sa vad cum ridic masina pe un suport sa incerc sa le busesc de sub masina cumva. altfel, va trebui sa le tai cu totul de pe pragurile masinii, si sa sudez altele. ceea ce e cam naspa, pentru ca n-am nici bani, nici timp si nici nu-mi place sa umblu pe la mecanic (pentru ca n-am nici scule atat de specializate). are cineva vreo idee/solutie???
Ionut45405
Pai cine te-a pus sa dai pragurile jos? Ca din cate tin eu minte pe ele erau noile suporturi de cric. Treaba ruseasca sa romaneasca tot aia e. Ai deirectia normala sau cea demultiplicata? Chestia cu camera si presiunea m-a lasat cam masca, singura treaba ar fi sa nu se "descalte" la fagase...
Si daca ai un + de consum de la gume, vei avea un - de la fiarele date jos, asa ca vei fi tot acolo.
andrei58553
pai nu, m-am exprimat gresit.
avea montate suplimentar, ca si bullbar-ul, niste nu stiu cum sa le zic, niste suporti, niste "trepte" de suit in masina... care tineau in lungime exact cat spatiul dintre roti, depaseau portiera. cum vezi pe la suzuki vitara si alte masini din astea. iar treptele astea cand au fost fixate mi-au astupat gaurile pentru cric, care da, sunt pe pragurile masinii....
andrei58553
si, referitor la cauciucurile cu camera, inafara de partea cu explozia (traita personal mai demult), eu nu ma pricep prea mult. insa, intreband si pe alt forum, am primit urmatoarea explicatie: The tubes are there for a reason .... they're to allow you to reduce the tyre pressure way down for really soft stuff like sand or snow..... deci, asa mi-a zis si mie cineva.

http://forum.difflock.com/discus/messages/...html?1129490655
andrei58553
si ref la caseta de directie, e normala
Ionut45405
Da, de scarile alea vb si eu, ca mi-am inchipuit ca nu i-ai barbierit pragurile cu flexu'! N-aveau ele locase de cric ca eu asa le-am vz pe la Nive? Aer nu pierde decat la soc sau frecare laterala cand tubeless-ul ar putea sa se desprinda de janta, dar se merge frecvent cu d'astea in teren, mai putin la extrem unde tre' sa scazi mult presiunea si atunci sigur le descalti.
andrei58553
pai nu. ideea e ca scarile-pragurile alea au fost montate anuland (prin infundare cu un o bara cu profil patrat, intrata fest) tuburile alea paralelipipedice unde intra parghia de la cric :bash:

si habar n-am cum sa le deblochez. s-a si facut frumos afara, numai bine de surubarit/injurat pe sub masina :bash:
Mariustom
Salutare :wave:
Andrei, de ce nu împrumuți de la un vecin un cric cu un alt sistem de ridicare, gen clasic, care se bagă dedesupt, astfel eviți problema?
Baftă :wave:
andrei58553
pai o sa-mi iau un cric hidraulic. dar oricum ma enerveaza bucatile alea de cornier prinse pe masina. si ma enerveaza ca trebuie sa-mi iau cric cand am unul bun. :evil:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.