Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Power box sau chip tuning?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Radu52653
Am auzit despre PowerBox la cei de la Novitec.Puteti sa imi explicati si mie care e diferenta intre PowerBOx si chip?Eventual care il recomandati?Sau merg si impreuna?
mike.omega
Eu stiam ca powerbox-ul se foloseste pentru motoarele diesel fara turbina sau cu turbina insa de generatie mai veche(nu vb de motoare cu injectie direct, deci TD-uri, DT-uri)

Chipul se poate face pe 99% din motoarele dotate cu un computer al motorului care gestioneaza motorul. Cresterile de putere sunt in fuctie de capacitatea motorului, prezenta sau nu turbine si alte alea :wave:
voinea
fac si eu o comparatie ca sa inteleaga orice ITist.
Ai o placa de baza ce stie UltraDMA66 .Asta e viteza ei. Cumperi un HDD ce stie UltraDMA 100. Ce faci sa functieoneze mai bine acest HDD montat in placa de baza ? pui niste condensatori pe placa si astfel pacalesti HDDul sa mearga in modul DMA100 si sa fie cat de cat rapid sau ... update de BIOS ce va face placa sa stie DMA100 ?

Asta e diferenta intre cele doua. BOXurile sunt o idee a anilor 1997-2000. Nu a fost sa fie. Desi costa maxim 10-15 euro productia pe box si partea mare financiara este dezvoltarea lor ele sunt o pacaleala pentru ECU alterand semanale cerute initial de acesta. Cum ti s-a spus in general sunt raspandite pe motoarele diesel dar DA au fost si boxuri pentru benzinare.
In ziua de azi cand in ECU nu mai exista EPROM separat pentru mape si totul este in memoria microcontrolerului a devenit tot mai greu sa chipuiesti o masina abia lansata... dar se munceste si protocoalele se sparg si fie ca faci reprogramare desfacand ECU , fie ca reprogramezi pe mufa de diagnoza o masina tot cel mai bine este sa ai softul optimizat si ECU sa controleze tot ce se intampla, iar daca apare o eroare hardware (un injector, turbina, actuator , supapa de presiune) ECU sa fie constient si sa intre in protectie tot motorul (LIMP Mode)... cu boxul semnalele sunt alterate si poti sa o dai in balarii mai mari (s-a intamplat)
HalbaSus
Mhm... deci powerbox-ul e mai nociv (sau doar poate fi ?)... intreb asta pentru ca atunci cand am comandat A3-ul am intrebat daca o sa-mi poata face ei (cei de la dealer) un ciptuning/powerbox/whatever sa am mai multa putere... ei au zis ca imi pot da powerboxuri cu care nu pierd garantia ca e comercializat de ei, etc... acum ma intreb daca e o idee asa buna... oricum nu intetionez sa fac aceasta operatiune decat dupa primul schimb de ulei.
voinea
cum am spus powerboxul altereaza valorile din cerute de ECU inlocuind cu altele puse de el.
Eu nu il recomand desi as putea sa vand (costurile de la producator ca dealer la o astfel de jucarie este in jurul a 80-180 euro). Repet nu sunt bune. Cautati voi proprietari de dieseluri care au reusit sa foloseasca powerbox pe masina mai mult de 50.000km fara sa le crape ceva. Am avut si eu acum 6 ani pe golf. Rezultatul a fost cresterea fumului dat in spate destul de mult ce s-a reflectat si in cresterea depunerilor de fumingine pe galeria de admisie foarte repede si blocarea vanelor turbinei (era cel mai negru negru din lume acolo - actuatorul nu avea nici o problema). Dupa box am avut chip de la AED , Aspad, Dimsport si acum TCM.
De curiozitate, cat te costa la dealer boxul ?

Inca ceva frumos cu boxurile: amic cu Polo 9N 1.4TDI ma suna sa-mi zica. "Mama cum e cu puterea crescuta, a venit un prieten cu Octavia 2 2.0 TDI si avea box. Am verificat mufele de la el cu cele de la Polo si erau la fel. Am mutat imediat jucaria si am dat o tura. Demential. Am trecut pe langa un camion in depasire instantaneu. Am oprit pe urma . Credeam ca fumul din jur e de la camion. Era de la mine. Mi-a spus si prietenul ca fumegam cam tare. Si la Octi 2 tot cu fum in talpa maxima era. Cresterea se simte bine. Trebuie sa-mi fac chip" am incheiat citatul.
HalbaSus
Dealerul vinde powerboxuri cu ~400 euro (ceva mai putin, 379 sau ceva de genu asta)... stiu ca pretul e mare dar prefer sa n-am probleme cu garantia... acum nu stiu in ce masura as dori sa-mi fac A3-ul tractoras... o sa incerc sa vorbesc cu cineva care are deja powerbox din asta.
voinea
daca est atat de decis pentru powerboxuri (sper sa-ti schimbi alegerea totusi) poti sa-l cumperi din germania chiar tu. Ajunge pe la 300euro si mai faci o mica economie . Oricum poti sa-l scoti inainte de revizie si sa-l pui pe masina dupa.
Eu oricum raman :bandit: fata de powerboxuri
James Kilowatt
Pai la pret, ajung cat un chip upsolute de exemplu. Caz in care, cine le mai cumpara?!
G e o r g e
Masini supra-alimentate (turbo)

Euro

Tuningchip
260,--

Instalarea
75,--
voinea
George> daca tot pui preturile firmei respective (nu dau eu nume) precizeaza ca metoda folosita pentru motorul lui este scoaterea ECU si desfacerea lui pentru a folosi scula BDM.

Sa va citez despre BDM pe masini VAG
QUOTE
You cannot put a car on original, that was done by BDM....

If You would try to do... the car will not start anymore and the ECU only can reanimated by the guy who did the tuning via BDM...

So the guy with the oktavia has to go to xxx and getting his original at them...

Please do not try to programm anything at this car, because it will not run afterwards!!!!!!!

BDM changes programming routine in inside the ecu... because of this it is not possible to programm again with OBD !!!!
also when the car goes to skoda dealer , and they want to do an update... the car will not run anymore....
With your tuning solution it is always possible for the customers to go to skoda and getting an update... this is no problem... is the same procedure for read/write as the 30.000 euro VAS
G e o r g e
QUOTE(MR28673)
Pai la pret, ajung cat un chip upsolute de exemplu. Caz in care, cine le mai cumpara?!


a fost raspuns la intrebarea lui MR smile.gif

335E normal si 395E prin obd completarea la rapsunul de mai sus . pret final .

nu am dat link, nu fac reclama , nu dau nume tongue.gif
voinea
ba ai dat numele blush.gif

crer dreptul sa dau si eu numele chipului TCM. Asta fata de cel de la Upsolute (care e austriac ) este nemtesc.
La upsolute TVAul lipseste din preturi.
Radu52653
Concluzia chip nu powerbox!La cei de la Novitec e peste 500 powerboxul asa ca mai bine chip!si unul care sa nu trebuieasca desfacut ECU.
G e o r g e
mda , pretul e fara tva se pare sorry de greseala .

si nu am dat numele wink.gif

ca idee , eu am facut chip la supernova la ei si au fost chiar super ok .

hai ca-ti dau tema de gandire : legacy 2.5i . si sa nu zici ca nu se poate tongue.gif
voinea
Cred ca Subaru are ECU DENSO :|

Ma documentez si daca am ceva informatii sa-ti dau stiu de unde sa te iau.
James Kilowatt
Si nubira/leganza 2.0L DOHC 98KW. Cod motor x20SED.
G e o r g e
pai ma intereseaza pentru 3 subaru pe care le am prin familie .

impreza 1.6, legacy 2.5i si forester 2.5XT . biggrin.gif

multam wink.gif
octavian59572
Eu sunt tipul cu powerboxul pe Polo 9n.Diferenta se simte clar ,dar power boxul decat pacaleste injectia atat.Fumul rezultat este ingrijorator de mare si nu poate decat sa faca rau turbinei,catalizatorului,EGR-ului,etc..
Tipul care mi l-a dat nu il tine tot timpul pe masina,ci decat atunci cand vrea sa faca ceva scheme cu ea,in rest power boxul e jos...
Eu acum sunt hotarat sa imi fac remapare la D-l Voinea si va spun din exeprienta altora e super ok.Sa vedem cum o fi la mine...Cred ca o sa ma distrez.. band.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.