Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Achizitie auto din UE
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
sorin37756
Ma gandesc ce avantaje si dezavantaje ai aducand o masina din 2002-2003 din UE...Daca aveti experiente similare, as dori sa mi le transmiteti.
De unde as putea lua o Fabia, Polo, Clio etc, cum se verifica autenticitatea datelor din cartea de service, cum se cumpara, de unde se cumpara, ce acte trebuie sa-ti dea vanzatorul, care sunt vanzatorii: in general sunt firme, sau mai mult persoane fizice, daca este firma, recuperez TVA in tara vanzatorului?...

Nu am postat topicul la financiar, pt ca intrebarile nu sunt doar financiare. Mutati-l unde considerati.
robert
Germania ar fi o varianta, dar ai fi dezamagit sa vezi ce preturi sunt la Fabia.Merita Polo sau Clio.Masinile se gasesc pe internet,in parcuri sau ziare.Daca vrei sa cumperi de la privat, masinile pot fi mai bune dar pretul mai mare,plus ca nu mai primesti tva inapoi.La handler iei 16% inapoi dupa ce duci hartia de export stampilata la vama.Treb si negociat.E bine sa fie cineva acolo care stie bine limba si care se mai si pricepe, pentru ca sunt multe tepe.Cand cumperi masina,atentie la cartea service sa nu fie completata cu toate stapilele la fel si cu acelasi pix.Treb sa primesti factura,brief,plus nr si asigurarea pe care le faci tu.Poti sa cauti pe net, sa vezi masina in poze, suni,intrebi ce te intereseaza si daca e ok o rezervi telefonic pana la o data de comun stabilita, nu mai mare de cateva zile.Dar pentru cateva sute de euro in plus pe care-i platesti, mai bine vb cu cineva care face asta si-ti aduce la comanda,chiar si o masina gasita de tine.Cere poze detaliate inainte cu masina.Bafta!
madalina
Pentru avantajele si dezavantajele masinii sh, citeste masina nouavs masina sh din Versus (daca mai exista topicul)

Pentru a lua o masina din strainatate, cauta prin Financiar. Poti cauta pe net, poti ruga pe cineva sa iti caute sau mergi tu personal.

Acte, TVA, taxe - citeste in Financiar!

Pentru a stabili exact ce masina sa iei daca nu esti hotarat, deschide subiect in Versus!

Ca punct de plecare pe net: www.mobile.de
sorin37756
Multumesc pentru tacere. Oricum am aflat de la stiri ca dupa ce vom fi primiti in UE ca urmare a pozitiei noastre geografice si a numarului mare de masini straine, se va liberaliza achizitia de masini din statele membre, conditia fiind ca masina sa fi fost inmatriculata intr-un stat membru.

Cred ca importatorii se oftica degeaba spunand ca se vor aduce masini de peste 10 ani, pt ca varsta masinii nu este relevanta, ci GRIJA SOFERULUI FATA DE MASINA LUI, PRECUM SI DISTANTA PARCURSA ANUAL, si oricum cred ca va fi si o a doua conditie: EURO 4.
Deci se vor aduce masini de maxim 3-4 ani care pot fi mai bune ca altele noi.

Oricum la o masina totul se poate schimba, comparatia cu epavele este subiectiva. Epava este un vapor esuat, care poate fi in stare f.buna dar care nu mai poate fi remorcat. Masina nu poate esua, deci nu poate fi epava.

Cred ca este f bine, fiindca ne vom aduce noi masini, in loc sa apelam la smecherii din targ. Prefer sa ma pacaleasca un om din Olanda, decat un tigan din Romania. Imi asum mai usor riscul sa repar in urma olandezului.
Dar sa cumpar de la un tigan mi se pare inacceptabil.

Se vor aduce masini CU TABLA PE ELE, restul se repara.

Daca va scade profitul dealerilor de masini noi, poate acestia se vor gandi sa-si imbunatateasca serviciile post vanzare.

In timp ce am scris cele de mai sus nu am stiut ca primeam 2 raspunsuri> multumesc.
madalina
Ai grija daca iei o masina sa aiba certificat Euro 1 (ce demonstreaza ca este produsa in UE si nu platesti taxe vamale). Fara certificatul acesta, platesti 30% taxe.

Mai usor cu rasismul!

http://biz.hotnews.ro/articol_35390-Barier...elor-din-UE.htm[/url]
robert
"Cred ca este f bine, fiindca ne vom aduce noi masini, in loc sa apelam la smecherii din targ. Prefer sa ma pacaleasca un om din Olanda, decat un tigan din Romania."

Dar cine nu te lasa sa te duci dupa masina si acum?E libera piata.Poti circula linistit toata Europa dupa masini."Smecherii din targ" fac din asta o afacere.Conteaza sa te pricepi cand cumperi.Ei se pricep cand vand.Rationamentul tau cu "tiganul" il consider total gresit.Nu conteaza de la cine cumperi, atata timp cat masina iti convine masina.E chiar rasism ce spui.Sigur ca in spatele vorbelor tale se ascunde ceva adevar, ca unii din acesti vanzatori sunt pusi pe pacaleala.Conteaza sa te pricepi.Te vor pacali si unii handleri din Germania si Olanda de nu te vezi.Sunt cazuri destule.Nu sunt nici ei mult mai breji.Nu s-a inventat smecheria la noi.
sorin37756
QUOTE(madalina)
Ai grija daca iei o masina sa aiba certificat Euro 1 (ce demonstreaza ca este produsa in UE si nu platesti taxe vamale). Fara certificatul acesta, platesti 30% taxe.

Mai usor cu rasismul!

http://biz.hotnews.ro/articol_35390-Barier...elor-din-UE.htm[/url]


Acum platesti oricum TVA. Gresesc? Deci daca este fabricata in Rusia platesti acum TVA, accize si 30% taxe?

Dupa integrare cred ca nu mai platesti, daca o transporti singur si este folosita, sau indiferent daca e noua sau folosita.
Vanzatorul din Germania, persoana juridica va fi scutit de TVA pentru automobilele noi, deci va datora TVA pt cele folosite. Pentru acestea din urma nu cred ca se va mai datora TVA la destinatie.

Cum sa aduci EURO 1 daca ar putea la inmatriculare sa ceara EURO 4?

Cred ca de aici vine ingrijorarea dealerilor de masini noi: Dupa integrare daca ti-o aduci singur nu platesti TVA, in timp ce ei platesc si trebuie sa-l factureze clientului.
Sau la aceasta se adauga si posibilitatea de a inmatricula automobile doar cu conditia de a fi fost inmatriculate in alt stat UE...

Asta ma impiedica sa aduc acum. Faptul ca daca mai astept putin s-ar putea sa nu se datoreze TVA Ro, sau sa se datoreze TVA in Germania, mai mic, sau sa nu se datoreze daca o iei de la o persoana fizica, si oricum nu vor mai fi accize.
robert
Euro 1 este certificatul de provenienta, nu norma de poluare.
Rai
Nu stiu cum va aplica treaba cu masinile dupa aderare normal e ca poti sa cumperi ce si de unde vrei din UE.Nu mai exista taxe cel putin acum iar TVA il platesti numai odata si la o masina noua in tara de destinatie.Sigur ca trebuie sa vezi cum aduci masina ceva tot va costa si aici vad in avantaj tot firmele sau organizatiile care aduc masini pot sa aduca 10-20 de buc deodata si pretul e mai mic.Asa ca nu stiu daca se merita sa aduci singur si pe cont propriu o masina.
madalina
QUOTE
Acum platesti oricum TVA. Gresesc? Deci daca este fabricata in Rusia platesti acum TVA, accize si 30% taxe?

Cum sa aduci EURO 1 daca ar putea la inmatriculare sa ceara EURO 4?
.



Acum daca o masina e fabricata in afara Romaniei si a spatiului UE, platesti 30% taxe vamale, accize in functie de motorizare si capacitatea cilindrica si TVA. Chiar daca masina este facuta in Rusia, Bulgaria sau Norvegia.

De asemenea fara certificat Euro 1 (o adeverinta ce demonstreaza ca este produs fabricat in Uniunea Europeana) platesti aceleasi taxe, chiar daca e vorba de VW sau un Renault.
sorin37756
QUOTE(Rai)
nu stiu daca se merita sa aduci singur si pe cont propriu o masina.


Dar daca esti in concediu in zona si pica ceva, atunci poate se merita.

Stiti de ce sunt atatea masini de 2-3 ani de vanzare in UE? Strainii se plictisesc asa repede, sau vor sa le vanda inainte de expirarea garantiei...?
mircea9
Sigur ca trebuie sa vezi cum aduci masina ceva tot va costa si aici vad in avantaj tot firmele sau organizatiile care aduc masini pot sa aduca 10-20 de buc deodata si pretul e mai mic.Asa ca nu stiu daca se merita sa aduci singur si pe cont propriu o masina.[/quote]

Cred ca in mod sigur o masina adusa de tine te-ar costa mai ieftin cu cel putin 500 euro.
Am apelat la mai multe firme care-si fac reclama ca" aduc la cele mai mici preturi auto second-hand..."dar cind am spus ca nu pot oferi decit max.500 euro si nu 1000 euro (adaosul lor mediu) au incetat orice contact .
Cit despre cele luate din tirg cred ca 95% sint masini cu f. multi km si dat kilometrajul inapoi,altfel nu imi explic preturi de 11000 euro la bmw din 2002,11500 euro la passat din 2003...Nu cred ca sint ei asa de buni negociatori cind cumpara si asa de "darnici"cind vind,ca o masina sa fie doar cu citeva sute de euro mai scumpa decit cele de afara(uneori chiar mai ieftina).
Emanoel-Adrian
Desigur ca sunt masini cu multi km.la bord, o masina de 3 ani poate avea si 300.000 km.,rulata pe autobanda va asigur ca arata de 90.000 km. cu kilometrajul dat inapoi,fara serviceplan original toate sunt FACATURI.
Eu mi-am luat zilele trecute un Passat, ma aflu in Africa-Nigeria-Lagos,masina este la un Autohaus din Hamburg ce apartine unui neamt,nu pun numele sa nu fiu acuzat de reclama mascata,cine vrea sa ma intrebe dupa aceea.Cat credeti ca am dat pe un Passat 1.9 TDI 130 cai, 2002 cu numai 32.000 km.la bord si cu GARANTIE ?? pai numai 13.300,Mwst. inclus.Cu cat se vand Passaturile pe la noi prin Bucuresti in Vitan ?? mult mai jos,de ce??.
Pentru cine vrea o masina buna sa caute Autohausuri 100% nemtesti si masini cu garantie, sunt mai scumpe decat media dar face....
sorin37756
QUOTE(madalina)
Ai grija daca iei o masina sa aiba certificat Euro 1 (ce demonstreaza ca este produsa in UE si nu platesti taxe vamale). Fara certificatul acesta, platesti 30% taxe.

Mai usor cu rasismul!

http://biz.hotnews.ro/articol_35390-Barier...elor-din-UE.htm[/url]


N-ai idee cate cauze ale instantelor privesc taxe vamale reconsiderate ulterior, in urma corespondentei cu autoritatea vamala germana etc, care nu a recunoscut autenticitatea certificatului EURO 1. E drept ca se elibereaza altul si de obicei cumparatorul castiga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.