Help - Search - Members - Calendar
Full Version: skoda fabia sedan sau seat cordoba?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
dorin57847
Am doua optiuni, ambele in jurul valorii de 13.000 de euro DDP:
- skoda fabia sedan elite, motorizare pe benzina, 1,4l, 75 CP, full options;
- seat cordoba, aceeasi motorizare, full optios.

Masinile vin echipate cu radioCD cu mp3, climatronic, geamuri electrice fata/spate etc, iar in preturile de mai sus este inclusa si vopseaua metalizata, cu un plus pentru Seat Cordoba, care ofera si jante de aluminiu si e mai ieftina cu cca. 300 de euro.

Pe care masina sa o aleg? Care e mai fiabila si care dintre ele este mai putin costisitoare la intretinere? Conteaza faptul ca skoda fabia sedan e un model cu cativa ani mai vechi decat ACTUALUL seat cordoba?

Va multumesc pentru opinii.
ncristi
Seat cordoba....fabia sedan mi se pare una din cele mai nereusite corcituri...

Mai bine uita-te si la skoda break...mie mi se pare ce-a mai reusita...smile.gif
James Kilowatt
La design, as merge clar pe Cordoba
LA confort nu ma pronunt pentru ca nu am mers cu Fabia, insa cred ca sunt din aceeasi categorie.
Cordoba are o tinuta de drum de exceptie pentru o masina din clasa ei. Eu am mers cu TDI 130 Stylance si mi-a placut la nebunie, nu doar pentru nerv ci si pentru cum statea pe drum.
Aer Curat
Cel putin Fabia, nu stiu exact la Seat dar banuiesc ca ar fi la fel, nu exista climatronic. Are o instalatie de aer conditionat semiautomat.
La Fabia sedan Elite este o promotie actuala prin care au redus pretul cu aprox. 1.160 euro, plus radiocd si alarma gratuit.
Din punct de vedere al design as inclina spre Seat, insa din punct de vedere al andurantei as inclina spre Fabia.
Insa o alta chestiune, se stie ca la motorizarile benzinare grupul Vag nu sta prea bine (except 2,0Tfsi,...). De la ei merita sa alegi diesel-ul, dar este dezavantajat de pretul mai mare. Ar fi mai indicat ca pentru o benzinara sa mai vezi si alte optiuni.
James Kilowatt
La cordoba exista disponibila varianta de 1.4 16V si 100CP, si din cate stiu si la Fabia. E mare diferenta de pret fata de cea de 75CP?
Cordoba are aerodinamica bunicica.. cu 100CP sare de 190km/h, ceea ce nu-i tocmai rau. La masini de 100CP e chiar cea mai rapida, daca nu ma insel, conform datelor oficiale.
florin55503
si eu as merge tot pe cordoba. mai frumoasa, mai atractiva. in rest aceiasi masina. de fapt facorl decisiv e designul
BandiT
seat cordoba...parerea mea...hic beer.gif
dorin57847
Am studiat si motorizarea pe benzina, in cazul motoarelor de 1,4 l, 100 CP. Puterea maxima se obtine la turatii destul de mari, in jur de 5000 rot/min., ceea ce pentru drumurile noastre obtii destul de greu. Plus ca diferenta de pret dintre o masina (ma refer la cele doua, respectiv Seat Cordoba si Skoda Fabia Sedan) cu motor de 100 de CP fata de cel de 75 CP este de vreo 700 de euro. In plus cel de 100 CP poate atinge o viteza maxima de 193 km/h, fata de 178 km/h la cel de 75 CP, deci o diferenta nu prea mare, in conditiile unui consum mai ridicat. Merita investitia?

De asemenea, m-am interesat si de diesel, insa cum merg cam 10.000 km/an, imi recuperez diferenta (aprox 2000 de euro) cam in 6 ani. Iar daca vreau sa vand masina dupa 4 ani, nici macar nu recuperez investitia.
James Kilowatt
Conform cartii, diferenta de consum este nesemnificativa... 0.1-0.2L/100km mai mult pentru cel de 100CP.

Nu stiam ca e atat de mare diferenta de pret.... Mergand destul de mult pe autostrada, mie mi se par mai utili caii putere decat multe alte optiuni. Insa asta e o opinie pur personala.
mihai-480
La Cordoba exista climatronic la Fabia nu indferent de echipare. Stiu sigur pt. ca am lucrat 3 ani la Skoda si acum lucrez la Seat.
DORU
Eu ti-as recomanda Fabia Combi 1.4 16V 101 CP.

Argumente pro>> este deja face-lift si e mai usor de revandut, spre deosebire de Seat Cordoba, care e la final de cariera si are intretinere mai scumpa.

Argumente contra>> nu are climatizare automata.

Am spus Fabia Combi si nu sedan intrucat subscriu la cele spuse de Cristi, nu are un design deloc reusit, in special spatele (prea multa tabla la vedere, parca e Cielo).
AlexTM
QUOTE(dorin57847)
De asemenea, m-am interesat si de diesel, insa cum merg cam 10.000 km/an, imi recuperez diferenta (aprox 2000 de euro) cam in 6 ani. Iar daca vreau sa vand masina dupa 4 ani, nici macar nu recuperez investitia.

Dealerii iti vind ORICE. Daca te vad ca esti interesat de diesel, o sa-ti cinte in struna si o sa-ti explice ca e o alegere foarte buna, consum putin, motorina mai ieftina ...
Daca vrei pe benzina, te intreaba citi kilometri faci pe an, ca sa-ti explice ca da, asa e, nu merita sa-ti iei diesel.
Trebuie sa acoperi diferenta de pret data pe diesel din economia de combustibil??? De ce?
Masinile diesel au un pret mai mare SI LA REVINZARE, deci iti mai recuperezi din bani si atunci, deci ... care e legatura cu nr de kilometri facuti pe an??

Nu vreau sa spun ca sint suporter al motorului diesel, ci doar ca rationamentul facut pe baza numarului de kilometri este GRESIT.
James Kilowatt
Si al tau e oarecum incomplet... Ar trebui sa mai adaugi la calcule si pretul reviziilor si consumabilelor de exemplu.
Ca sa nu mai pun la socoteala eventualitatea unei pene la neacoperita de garantie, datorata sa spunem unei motorine aghesmuite, sau a unei turbine cu bube, cand s-ar putea sa te blestemi ca ai luat diesel.... La benzinare esti in general mai ferit de genul asta de probleme.
Daca tot se face un calcul, macar sa fie complet.

Nici eu nu pledez pentru benzina.....
.... ci pentru GPL biggrin.gif
dorin57847
Asa este! Reviziile si consumabilele la Diesel sunt ceva mai mari, insa si pretul de revanzare al unei astfel de masini este sensibil mai mari.

Multumesc pentru sfatul privind Skoda Fabia Break, insa pe mine nu ma intereseaza masinile cu hayon, indiferent daca sunt break sau hatchback.

Mai mult, am condus un Seat Cordoba pe benzina (1,4l, 100CP) si am fost incantat de masina. Are nerv, se comporta foarte bine in depasiri si in panta, desi motorul de 1,4 l pe benzina de la VW nu este cotat ca fiind unul dintre cele mai grozave motoare ale acestui concern.
James Kilowatt
QUOTE(dorin57847)
Asa este! Reviziile si consumabilele la Diesel sunt ceva mai mari, insa si pretul de revanzare al unei astfel de masini este sensibil mai mari.

.



.... ca si cel de achizitie. Diferenta intre 1.4 100 CP si 1.9TDI 100 CP e de 1900€, la aceleasi dotari (versiunea fresh sau stylance). Garanteaza cineva ca vor fi castigati la revanzare? Personal, am dubii... lumea e circumspecta cu diesele care fac 10.000km/an si suspectaza kilometraje "corectate"....
AlexTM
Da, calculul e incomplet. Eu voiam doar sa spun ca e gresit sa te bazezi doar pe kilometrii facuti.
Dar NU SINT un fan al diesel-ului. Mai ales cu diferenta din ce in ce mai mica de pret la noi; mai ramine diferenta de consum.
Eu am motor pe benzina.
AlexTM
QUOTE(MR28673)
QUOTE(dorin57847)
Asa este! Reviziile si consumabilele la Diesel sunt ceva mai mari, insa si pretul de revanzare al unei astfel de masini este sensibil mai mari.

.


.... ca si cel de achizitie. Diferenta intre 1.4 100 CP si 1.9TDI 100 CP e de 1900€, la aceleasi dotari (versiunea fresh sau stylance). Garanteaza cineva ca vor fi castigati la revanzare? Personal, am dubii... lumea e circumspecta cu diesele care fac 10.000km/an si suspectaza kilometraje "corectate"....


Evident ca nu vei vinde masina cu 1900 EU mai mult decit una pe benzina.
O vei vinde mai scump, dar nu cu 1900 mai scump. Deci, totusi, O PARTE din investitia initiala o vei recupera.
James Kilowatt
Pai asta spuneam si eu: calculul e mai complicat. Trebuie avut in vedere costul initial, economia la carburant, pretul de revanzare, pretul reviziilor, piesele de schimb, asigurari+taxe de drum si poate mai sunt si altele.

Problema e ca o parte din datele astea sunt speculative si deci precizia calculului nu este garantata. Cine naiba stie cum vor evolua preturile la carburanti in urmatorii ani, sau ce taxe va mai introduce guvernul, sau ce piese iti pica, cu cat vei reusi sa o revinzi (asta depinde si de cum evolueaza pretul la carburanti si taxele), sau cum brusc economia romaneasca are un boom si peste trei ani 1900€ devine salariul pe doua saptamani.. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.