Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Seat Ibiza nou sau Volkswagen din 2001?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Justina
Au exact acelasi pret, 10400 euroi. Ce ati alege dintre acestea doua, daca ati stii ca o sa conduceti destul de mult (deci sa aiba consumul mic) si nu mai vreti sa aveti de reparat la masina nimic?
catalin51707
Buna in primul rand la ce fel de Volkswagen te gandesti?
James Kilowatt
Masina noua
catalin51707
Pt MR28673
Mai stii daca o fi vreun passat cu 80.000 km la bord biggrin.gif
Justina
VW Golf cu 80.000 la bord.
catalin51707
Din punctul meu de vedere nu se merita la mana a doua...si eu am fost la un pas sa mi iau ceva la mana a doua...inainte de ibiza...era vorba despre un mondeo (2001) sau un passat acelasi an...dar am renuntat la ambele....si am preferat o ibizia noua...care sper ca la anul se va transforma in noul leon blush.gif
In primul rand o masina noua nu se compara cu una la mana a doua...indiferent despre ce este vorba....nu ai siguranta ca nu va incepe sa ti cada cate ceva de pe ea...nu ai garantie despre ce a fost cu masina aia si cati km reali are....nu ai garantie la ea.....pretul ii scade vertiginos...e cu totul si cu totul alta sensatie intr-una noua biggrin.gif
Mihai34891
Ibiza noua, fara discutie.
In VW-ul cu 80.000 Km incepi sa bagi bani incepand de a doua zi.
Masina noua e masina noua. O apreciezi atunci cand o ai, comparativ cu second hand-urile (e vorba si de senzatia pe care ti-o da..._)
Aer Curat
Pretul scade vertiginos in cazul unei masini noi. Mai putin la un s.h..
De fapt acesta este unul din avantajele unui s.h. : o devalorizare sensibil mai scazuta decat la una noua.
Pe de alta parte as fi foarte atent daca mi s-ar propune la achizitie o masina (Vw.......) din 2001 cu doar 80k km la bord. Daca mai este si diesel, intareste suscebilitatea ca s-a umblat la masina respectiva. Ar rezulta o medie anuala de aprox. 16k km (5 ani).
AlexTM
Nu e de necrezut sa aiba 80000 km. In fine ... trebuie oricum sa-i faci o verificare tehnica.
Daca au aceleasi dotari, si sint ambele benzina sau diesel, eu as alege Seat-ul.
DAR daca Golful are si alte avantaje (clima/climatronic, TD, ...) atunci l-as prefera. 80000 km nu sint cine stie ce.
Justina
Am uitat sa precizez ceva destul de important, Ibiza e pe benzina si VW e diesel.... Sunt foarte multe de luat in considerare... De fapt cred ca cea mai buna alegere ar fi o Ibiza noua diesel dar aceea este peste 13.000 euro...
BandiT
daca vw e din romania, atunci alege ibiza noua...
daca e din strainatate, atunci la pretul lui mai adaugi vama si alte mici taxe care te pot duce la 13000 euro total, si atunci mai bine ibiza diesel
eu te sfatuiesc sa iei masina noua..
bafta
BandiT
daca vw e din romania, atunci alege ibiza noua...
daca e din strainatate, atunci la pretul lui mai adaugi vama si alte mici taxe care te pot duce la 13000 euro total, si atunci mai bine ibiza diesel
eu te sfatuiesc sa iei masina noua..
bafta
Mihai34891
QUOTE(Justina)
Am uitat sa precizez ceva destul de important, Ibiza e pe benzina si VW e diesel.... Sunt foarte multe de luat in considerare... De fapt cred ca cea mai buna alegere ar fi o Ibiza noua diesel dar aceea este peste 13.000 euro...


De ce Diesel ?
Justina
QUOTE(Mihai34891)
QUOTE(Justina)
Am uitat sa precizez ceva destul de important, Ibiza e pe benzina si VW e diesel.... Sunt foarte multe de luat in considerare... De fapt cred ca cea mai buna alegere ar fi o Ibiza noua diesel dar aceea este peste 13.000 euro...


De ce Diesel ?


Diesel pentru ca dupa cum am spus se va merge foarte mult cu acea masina si este preferabil sa aiba consumul cat mai mic.
florin55503
avantaje pt ibisa:masina noua, garantie
dezavantaje: spatiu mic, devalorizare puternica, faptul ca e pe benzina si u vei merge mult

avantaje golf: motorina, spatiu mai mare, cofor
dezavantaje: kilometrajul e dubios, posibilitatea de a-ti cade ceva fiind masina SH
James Kilowatt
Golful care din diesele e? Daca e vorba de SDI sau de TDI 90 eu l-as evita oricum. Pe primul datorita lipsei de putere si performante, pe al doilea datorita problemelor de fiabilitate.

La sh as alege oricum benzina, eventual as pune GPL dupa daca fac foarte multi km. O problema la un diesel costa enorm.... o motorina aghesmuita (au aghezmuita, nu stiu ca dau rar pe la biserica smile.gif ) si mai bine iei alta masina decat sa o repari pe aia. La benzinare, nu e chiar atat de grav, in general scapi mult mai ieftin orice s-ar intampla.
Diesel as lua doar nou si cu garantie. Un injector, o pompa, chiar si un filtru, la diesel costa cu aproape un ordin de marime in plus, sau chiar cu doua, in cazul unei pompe de injectie. Nu mai spun de turbina..

Parerea mea smile.gif
Aer Curat
Nu este nici chiar asa de neagra situatia cu diesel-urile.
Tdi de 90cp este unul dintre cele mai fiabile tdi-uri.
Dar destul de dubios Golf-ul ala, verifica-l bine. Daca mergi mult se justifica un diesel.
De preferat, din varii motive, ar fi o masina noua. Dar dezavantajul major este pretul, plus ca daca vrei ceva optionale pretul sare si mai si. O varianta de compromis ar fi sa iei o masina de 2 ani (nu mai mult) cu o echipare buna, si la care pretul ar fi rezonabil, binenteles cu un rulaj rezonabil si o exploatare normala. Ar fi o masina aproape noua, destul de bine dotata si la un pret mai bun.
Mihai34891
QUOTE(Justina)
QUOTE(Mihai34891)
QUOTE(Justina)
Am uitat sa precizez ceva destul de important, Ibiza e pe benzina si VW e diesel.... Sunt foarte multe de luat in considerare... De fapt cred ca cea mai buna alegere ar fi o Ibiza noua diesel dar aceea este peste 13.000 euro...


De ce Diesel ?


Diesel pentru ca dupa cum am spus se va merge foarte mult cu acea masina si este preferabil sa aiba consumul cat mai mic.


Ibiza Reference 1,4 75CP, benzina = 11.729 EUR DDP
Ibiza Reference 70 CP, diesel = 13.481 EUR DDP.
Diferenta= 1.752 EUR
1 l benzina= 1 EUR
1 l motorina=0.91 EUR

Daca luam in calcul cele de mai sus, rezulta ca amortizarea diferentei de pret la masina se amortizeaza dupa circa 80.000 km. Daca adaugam si niste costuri suplimentare impuse de reviziile unui motor diesel rezulta ca trebuie sa faci chiar multi km ca sa merite. Ca sa nu mai vorbesc de performante atunci cand comparam cele doua modele de mai sus intre ele...
florin55503
QUOTE(MR28673)
La sh as alege oricum benzina, eventual as pune GPL dupa daca fac foarte multi km.


daca o treci pe gaz nu pierzi garantia la masina?

si apoi o instalatie de gaz performanta e in jur de 1000 de euro, mai pui si montajul etc, te apropii de preul unui diesel
James Kilowatt
Depinde de dealer, si probabil de tara. La mine, la Opel, Daewoo si Mitsubishi, e ok, am verificat. La altii nu am intrebat.
La Daewoo se ocupa dealerul si de instalare, daca doresti, si o include si se ocupa tot dealerul si de revizii si garantia instalatiei.
Costa chiar mai mult 1000 euro de atat (1800 una nu tocmai top), insa exista niste deduceri de impozite babane (cam 1500€) incat ramai cu ea aproape gratuit.
In Romania, din cate am vazut, cea mai performanta e cam 800€, cu injectie secventiala. Toate preturile cu tot cu manopera.

Eu am una cu injectie multipunct care in Ro e cam 400€. Merita, pentru ca gazul e 0.41€ iar benzina 1.26€. In cazul meu a fost instalata si intretinuta de Daewoo, chiar daca montarea propriu-zisa a fost facuta in alta parte.
Fata de diesel, are avantajul ca are si taxe de rulare mai reduse. La masinile GPL sunt cam 60€/an, indiferent de cat sunt de mari motoarele, in timp ce la diesele peste 200, chiar si la cele mai mici si mai curate.
In Franta avantajele GPL nu sunt chiar atat de mari, gazul e mai scump, nu prea exista scutiri de taxe, etc. Insa in Belga merita.
In Romania, nu prea stiu. Insa avand in vedere ca e intre 400 si 800 instalatia, cred ca se amortizeaza destul de repede. La cele cu injectie secventiala supraconsumul e aproape inexistent (din cate am inteles)
florin55503
inseamna ca in cazul tau e super afacere, avand in vedere ca si consumul de gaz nu e mai mare decat cu 1-2&%. puterea nu e afectata?
James Kilowatt
Consumul cred ca e ceva mai mare... iese pe la 9-10% sau probabil chiar mai mult, intr-un oras ca Bucuresti. La liege traficul e ok in general. Insa merg pe la 4 euro / 100km, ceea ce e mai avantajos decat aproape toate dieselele.

Cu pierderea de putere, nu am testat.... la turatii mici nu se simte pierdere de putere, iar la turatii mari nu prea am testat. O sa incerc sa vad cum se modifica viteza de varf, pentru ca demarajul e greu de apreciat la oki. O sa postez la "totul despre masina mea" imediat ce fac testul... Deocamdata am atins doar 170 km/h (pe gaz), din cei 195 cat sunt dati in carte (pe benzina). O sa incerc sa dau blana si pe gaz si pe benzina, pe acelasi traseu si pe ambele sensuri sa vad ce se intampla.

Oricum, chiar daca pierderea de putere ar exista nu ma deranjeaza pentru ca din 133 CP chiar daca pierd 20CP tot se misca onorabil. In plus trecerea de pe gaz pe benzina se face instantaneu, asa ca daca am nevoie de putere intr-o depasire apas un buton si am toti 133CP. Insa pana acum nu am simtit nevoia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.