QUOTE(Gociu75)
VW scoate puterea motorului din turbina, mai ales la motorul de 2 litri. Mondeo, 2.2 litri are 150 cp. Honda Accord 2.2 litri 140 cp. Toyota 2.2 litri 150 cp. Passat 2 litri 140 cp. Aceeasi putere, aprox, la o cilindree mai mica. Puterea asta este scoasa cu o turbina care intra mai tare si mai devreme. Iar folosirea prea intensa a turbinei creste uzura motorului. Daca o sa faci 60K km pe an, dupa 4 ani motorul e cam terminat. Mai degraba daca e sa fie VW iei motorul de 1.9 si 105 cp, e mai cinstit, dar e si mai slab. Deci te-as sfatui sa te indrepti spre alta marca: honda, daca iti permiti, sau mondeo. Inca un lucru: Mondeo si Honda au transmisie pe lant, Passat pe curea, adica un cost suplimentar
e o chesti relativa. motorul de la accord au declarat chiar ei ca putea fi dus usor la 180-190 de cai, dar pt a elimina orice vibratie a acestuia (pt a semana cu unul pe benzina, de fapt cine a mers cu el a observat ca se comporta ca unul pe benzina) l-au lasat la 150 de cai.
tie ti se pare ca motorul de 2.0 tdi are multi cai. eu as zice ca din contra. vezi motoarele de la bmw, opel, fiat si o sa vezi ca au 150 sau 163 de cai. sau mai nou multijetul o sa aiba 180.(212 cu bi-turbo)
eu zic ca e o putere mica pt un asemenea motor daca privim si la concurenta, si ca la mondeo motorul este 2.2 nu pt a evita uzura motorului, ci pt nu au putut scoate din motorul de 2.0 mai multi cai in conditii de siguranta pt acesta
ai drepatate cand spui ca motoarele cu turbina se strica mai repede, dar e valabil mai ales la cele pe benzina. mai degraba iti crapa turbina mai intai (mai ales ca e cu geometrie variabila) si apoi motorul.
eu nu sunt fan passat, dar taica-miu are unul din 2003 1.9 130 de cai deci inaintasul astuia de 2.0 tdi nu are nici o problema cu motorul ,problemele au fost altele legate de bratele suspensiei.