Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vine Iarna ! (cum conducem si cum pregatim masinile)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Dragos56563
Salutare !

in curind vine iarna. M-am gindit ca e bine sa discutam putin despre masurile ce trebuiesc luate pentru pregatirea de iarna. Ce ulei folosim ? Ce anvelope de iarna ( pentru cei care vor asa ceva ) ? Daca e bine sau nu sa luam lanturi... etc.

In manualul Haynes pentru Lada scrie ca uleiul recomandat are specificatiile 15W40. Asta pe timp de vara, dar pe timp de iarna poate fi folosit si 20W40.

Cit despre pneurile de iarna, eu stiu sigur asta din rezultatele unui test facut de ADAC-ul german ca Nokian sunt cele mai bune pneuri de iarna. Am avut ocazia sa merg vara cu o masina incaltata cu pneuri Nokian si la fel si iarna. Fata de alte masini ( echipate cu Michelin sau Pirelli ) pneurile Nokian s-au comportat mult peste.

Voi ce ziceti ? Astept pareri...

:wave:

Dragos
Horia49540
bun topic:)
ca ulei, eu pun 15w40 si vara si iarna, de fapt nu-l schimb la sezon, ci la km:)
iar de caucioace, nu mi-am permis niciodata sa-mi iau set de iarna si set de vara...
dar sunt multumit cu ale mele si iarna - sava 155R13

nu cunosc deloc pneurile Nokian, unde sunt facute?
a propos, ce parere aveti despre stabilitatea ladei pe zapada? :wave:
G e o r g e
nokian sunt niste pneuri foarte bune. numele nokia va spune ceva ?
Ionut45405
In nici un caz 20w40 in loc de 15w iarna! Ca e mai vascos la rece si nu asta e pontu'! Sacul de nisip in portbagaj si... sa nu puna careva un bulgare la roata sa va opreasca! Eu aveam la a mea un mare spoiler si imi zice unul:"vecine, nu faci mata o tura sa dai zapada cu ala"? De parca as fi putut s-o misc din loc! Minim 2 pneuri de iarna, fie si resapate, ar fi minimul necesar pt a trece iarna.
Georgian40398
Pe bune ? Sac de nisip ? 1 sau mai multi e mai bine ?
Eu cel putin am derapat asa nasol, abia plecasem de la stop, incetisor si spatele mi-a fugit in lateral, noroc ca ma lasasera singur ceilalti traficanti biggrin.gif
Eu am Barum All Wheather, stare f buna, dar inutile pe zapada sau strada inghetata... Oricum, nu am avut greutati in spate, am sa incerc.

Cu lant ati mers prin oras ?
Horia49540
he he
acum n-op sa stau cu sacul de nisp in portbaégaj daca n-am de lucru cu el lol
eu tocmai de-aia am intrebat, ca eu n-am avut niciodata probleme la mersul pe alunecus, ba chiar ma distrez derapand controlat acolo unde se poate (trafic zero si spatiu larg)
trebuie doar sa fii foarte atent, si ce e cel mai important, sa stii sa te joci cu ambreiajul si acceleratia si sa simti masina...din fund (nu glumesc, toti marii piloti spun ca tinuta de drum a masinii si derivele de la traiectorie se simt cel mai bine cu posteriorul lol, de-aia trebuie sa fie scaunul bine fixat, sa nu se miste lol)
iar impotriva deraparii la plecarea din loc pe gheata si zapada putem pleca cu a 2-a din loc usurel, iar cei cu bolizii de 1500-1600 puteti pleca si cu a treia daca e chiar sticla pe jos:)

cu lanturi NU e bine sa mergi daca nu e strat de zapada consistent pe jos, caci altfel se uzeaza prematur rulmentii rotilor (daca mergi pe asfalt) sau se produc socuri mari in transmisie care pot produce chiar ruperi (poate nu ruperi la Lada, dar you never know lol) - asta la alternante asfalt-zapada si la aceelerari bruste

a propos de tractiunea spate la Lada, nu trebuie sa uitam ca inainte de anii 70 aproape toate masinile erau cu tractiune spate, si mergeau:) :wave:
Horia49540
poate ca ar fi interesant un topic de conducere pe siteul Lada, mai ales pt zapada etc.

cine se baga? eu nu as scrie, caci consider ca nu am inca experienta necesara pentru asa subiect delicat...
:wave:
Ionut45405
Un pic de incarcatura e buna, cred ca 1 sac e suficient, marind apasarea creste nitel aderenta. Lanturile sunt bune DOAR in zapada sau gheata pe toata suprafata, cand dau de asfalt se distrug in 10-20 km + vibratiile care omoara transmisia. Fereste-te de cele "scarita" si daca iti iei ia zig-zag sau romb la care tot timpul ai o buc de lant sub roata si nu mergi ca pe traversele de cale ferata ca si cu scarita. Dar gumele de iarna sunt sfante in conditii normale, n-am avut lanturi niciodata nici la tractiune spate (Lada, BMW, Mercedes, Alfetta) nici la alta. Acu' mi-am luat 2 gume resapate Marix de la Praktiker cu care sper sa trec iarna, sunt curios cum se comporta.
Dragos56563
Si eu ma gindeam la fel... Am vazut pe mai multe forum-uri ca destul de bine vazute sunt Sava Eskimo S3 + Silica, d.p.d.v al pneurilor de iarna. si destul de ieftinutze, desi in testul ADAC cel mai bun rezultat l-a dat pneul Goodyear UltraGrip 7. Costa cam 2.6 mil lei bucata.

Eu unul nu o sa merg cu sacu' de nisip in spate, intrucit am pretentia ca stiu sa conduc o Lada pe timp de iarna. Am renuntat la ideea de a lua lanturi. Cred ca, cu un set bun de pneuri de iarna nu o sa fie nici o problema.

In curind, o sa schimb si eu uleiul si o sa pun unul 15W40 + antigel ca il am de vreo 3 ani. In rest totul e ok.

Salutare ! :wave:

PS: Azi e sarbatoare. Am implinit 200 de mii de kilometri cu Laditza mea.
Georgian40398
Hehee, la multe mii de km atunci ! ai mers integral acesti km ?
Dragos56563
Taica-miu a mers primii 150 de mii, dar eu incep sa-mi aduc aminte de pe la 70.000 km. De la 150 k km am mers eu cu masina.

Deh, unii dintre noi sunt mai tinerei ( no offense - nu insinuez nimic ) :angel:

Ne vedem week-endul asta ?

:wave:
Horia49540
sa-ti traiasca masina beer.gif
si cam ce reparatii ai avut la ea pana cum? din curiozitate intreb...
Dragos56563
Salut,

Pina la 150 k km nimic. Dupa aia au urmat crucile cardanice, la 170 k km am schimbat arcurile si amortizoarele ( care erau tot alea originale ), pivotii si capetele de bara, la 185 k km am rectificat arborele cotit, am verificat planitatea la chiulasa, am pus segmenti tot cota 0 ( am avut uzura de 0.02 - masurata cu un comparator cu laser :boxing: ), am schimbat ghidurile la supape, tachetii, axa cu came si nimic mai mult. Evident, garnituri, ulei, filtre, etc. Si inca ceva... Am schimbat pinionul de atac si coroana din diferential. Am dus-o la service sa-mi schimbe amortizoarele + arcurile si imbecilu a observat ca am diferentialu un pic murdar de ulei si s-a bagat fara ca eu sa stiu ( ma dusasem sa cumpar pivotii si capetele de bara ) sa desfaca diferentialul. Evident, toate reglajele au fost date peste cap si nu l-a mai putut pune la loc cum trebuie, drept pentru care in diferential se auzea ca si cum ar fi fost o rijnitza. Si s-a apucat sa pileasca din dintii de pe coroana si de pe pinion. L-am batut si am facut rost de alt pinion de atac si de alta coroana.

In rest nimic.

Pa

:wave:
Georgian40398
Hihih, ce ai batut ? Mecanicu sau pinionu ? biggrin.gif
Dragos56563
:boxing:

Mecanicu'...

:bash:
Horia49540
lol
pai esti tare frate
mai intai est tare pentru ca ai avut super putine reparatii la km aia
mai ales la motor:)

si doi; esti tare ca l-ai :bash: pe mecanic ha ha ha

ps - ce alta marca se poate lauda cu amortizoare schimbate abia la km aia? :boxing:
Dragos56563
multam... arigato.gif
Horia49540
si adica la 185 mii ai pus doar segmenti pe pistoanele vechi si fara a aleza blocul??? cu ce super-ulei a mers masinutsa asta?
extraordinar :bandit:
Dragos56563
Da. Aceleasi pistoane si blocu' nealezat. Tot timpu' masina a mers cu ulei romanesc ( RO3 20W40 ). E tare Lada mea.

:boxing:

:wave:
Horia49540
e super tare, am vazut pe viu :bandit: beer.gif :wave:
Dragos56563
Multam, Horia ! beer.gif

:wave:
K.61296
Deci cu ce sa incep. A da... Astept sfaturi de la voi cu si despre condusul masinii Lada pe timp de iarna, indiferent de model (mai toate se comporta in acelasi mod :angel: ). Eu de obicei nu prea conduc iarna (micile exceptii constau in calatorile pe care le mai fac). Este practica folosirea lanturilor? Nu distrug diferentianul? Ce stil de condus se poate aborda iarna cu Lada? Se mai foloseste vechea metoda cu sacul de nisip in portbagaj? biggrin.gif . Si pe la final, ce scheme se pot efectua cu Lada pe zapada sau pe gheata (sincer, partea asta imi place cel mai mult smile.gif) ). Pana acum ma prosteam cu frana de mana, si cam atat. Astept sfaturi de la voi. Tot vad pe forum ca aveti manual de repaartii pt Lada. Va rog mi-l puteti trimite si mie pls biggrin.gif. Adresa mea de main este opensource@personal.ro. Mersi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lada 1500 (2103 modificat)
Dacia Logan 1.4 MPI
Horia49540
da, se poate vorbi mult pe tema asta, si pareri sunt destule
eprsonal, mie nu mi se pare o sperietoare
daca ai piciorul fin si simti masina (am mai scris eu pe undeva pe aici ca din fund se simte masina lol) nu ai treaba
ba te poti chiar distra cu derapaje controlate...dar ai grija si fa-le intr-un spatiu f larg si necirculat, in caz ca scapa de sub control lol
cu frana de mana e un pic mai necontrolat derapajul, cand derapezi din acceleratie o controlezi mai usor la revenire din reducerea gazului
poti sa faci asta intr-a doua, pana pe la 20-30 la ora, si ai grija sa nu supraturezi motorul
lanturile sunt bune pe zapada mare, acolo chiar ajuta, dar pe gheata, zapada flescaita strica transmisia si rulmentii
poti sa pui si un sac de nisip in portbagaj, da vezi cum e de curiozitate, eu n-am incercat, dar intr-adevar cu 5 persoane in masina ai mai multa aderenta, dar si daca o scapi in derapaj n-o mai opreste nimeni !smile.gif
cu joaca de-a derapajul din acceleratie nici o problema, are destula putere lada, mai ales 1500 smile.gif
:wave:
Horia49540
Si inca ceva – daca scapa in derapaj necontrolat (fara voia ta) nu pune frana brusca : redu acceleratia, eventual apesi ambreiajul la viteze mici sa nu moara motorul si corectezi din volan (sunt unele derapaje la care nu mai ai ce face totusi !) si pui frana abia la viteza mica, unde se opreste fara mari probleme
Asta e teoria, nu fa litera cu litera ce zic eu, depinde de situatie si de experienta, cat mai multa experienta
De-aia finlandezii ii bat pe toti oe zapada si macadam si iau bataie uneori pe asfalt la raliuri

:wave:
Benu52314
eu nu am incercat cu sacul de nisip din cate stiu eu masina este ruseasca si prin siberia nu cred ca prea merg aia pe zapada cu saci de nisip in laditze nu????
in schimb anul trecut de fapt prin ianuarie dupa ce mi-am luat masina am incercat lanturile si merge super bine trage de nu se poate eu unul am fost multumit
Felix60549
este o solutie cu lanturi dar tb unele zdravene, iar in ceea ce priveste sofatul singura solutie este frana de motor si manevrarea lina a volanului, deci fara miscari bruste. in ceea ce privesc derapajele, eu personal nu te sfatuiesc. daca vei conduce in aceasta iarna, vei observa ca uneori poti face derapaje fara sa vrei. depinde ce cauciucuri montezi pe spate!
Georgian40398
Ehehhe, zilele astea friguroase chiar am mers cu lada la serviciu beer.gif A pornit dom'le, asta e bine. Dar sa vedeti cum porneste. Ma duc la pompitza de benzina si ii dau sa aiba. Apoi 1, 2, 3, 4 chei, motorul rezista pornit din ce in ce mai bine, de la jumate de secunda in sus biggrin.gif In fine nu se mai opreste, dupa care astept citeva minute de incalzire. Apoi hmmm, maneta de viteze e intzepenita, nu complet, dar destul de imobila. Pornesc de pe loc foarte incet, cu turatie destul de puternica si merg asa turat cateva sute de metri, dupa care incepe sa mearga mai usor... Am avut si o problema suplimentara, din start becu rosu de incarcare baterie = aprins blush.gif M-a tinut destul de mult asa, vreo 7 km, apoi cand am dat un flash s-a stins si am vazut indicatorul meu de tensiune ca urca de la 12... la 13-14 V...
Ce ziceti de masina mea ? Si la voi cam la fel ? Ma rog, deci a fost vorba de zilele astea geroase, am pornit la -14, atat arata la Iancului in intersectie.
Cosmin65397
Sall! Mie mi s-au intamplat 2 probleme duminica trecuta:
1-a inghetzat apa in radiator deshi aveam antigel
2-la pornire s-a rupt cureaua de la ventilator
Am stat 2 ore cu apa fiarta pe radiator sa-l dezghetz apoi am completat cu antigel nou si apa distilata iar dupa inlocuirea curelei a pornit la a doua cheie.
Eu, zic cei care avetzi Lada nu va facetzi probleme mashina asta porneste shi la temperaturi mult mai scazute de -20 grade poate chiar -30/40! :wave:
Horia49540
georgian, foaarte cuidate chestii spui
chiar si dupa vizita la bujoreni nu porneste la sfert?...
a mea uneori la frig (si daca a stat nepornita mai mult de o zi) porneste, se opreste la a doua secunda, mai pornesc si apoi merge super
nu am avut niciodata probleme mai mari, si e reglata de mine, nu de specialisti...
sigur iti merge socul bine?
si incaerca asa: la a doua pornire tine-o din acceleratie, ar trebui sa nu se mai opreasca (bineinteles socul la maxim)
dar ce am eu iarna si nu are o alta lada mult mai obosita decat a mea este ca intra foarte greu intr-a doua la primele 3-4 schimbari de viteze, la celelalte nu e nimic, doar la a doua...la voi cum e?
cat despre apa inghetata, pune-i mereu antigel de calitate ( de la Petrom e ok) in proportie 1+1 (ca sa reziste la -39 grade) si nu mai ai probleme
succes :wave:
Horia49540
aaa, si cu incarcarea- nu o mai lasa sa mearga mult cu becul aprins, daca se aprinde in mers sau nu se stinge dupa cateva secunde da-i un flash sau un claxon, si daca nici asa nu-i trece atunci e de rau:)
dar n-o mai lasa sa mearga mult pe rosu sa nu ramai cine stie unde fara curent...
:wave:
Georgian40398
QUOTE(Horia49540)
aaa, si cu incarcarea- nu o mai lasa sa mearga mult cu becul aprins, daca se aprinde in mers sau nu se stinge dupa cateva secunde da-i un flash sau un claxon, si daca nici asa nu-i trece atunci e de rau:)


Salut,

Pai oare de ce sta aprins becu o vreme ? Mi s-a intamplat numai zilele astea foarte friguroase. O fi fost intzepenit dinamul ? blush.gif Sau ce ? Si-a dat drumul de fiecare data, dupa o vreme de mers...

Si la mine intra f greu in a 2-a, dar asta pt ca a fost frig, nu se intampla asa de obicei.
andrei27237
Chestia cu intratul greu intr-a 2-a si lamine se intampla pe frig...

Cred ca s-a mai facut o descoperire la ladite !!
band.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
gabriel cretu
chestia cu beculetul rosu aprins si la mine am observat-o,si cam aceleasi simptome.....initial se stingea dupa ceva timp,apoi a inceput sa se stinga din ce in ce mai rar si acum se aprinde si in mers,lucru care inainte nu se intampla,adica odata ce se stingea nu se mai aprindea.Am vorbit cu un batran care are o LADAde vreo 30 de ani si a spus ca de vina ar fi releul care se gaseste pe aripa sus .Adevarul este ca atunci cand se aprinde se si sude un zgomot ca si cum s-ar aprinde faza lunga.........
Horia49540
da, poate fi si releul, dar asta nu prea se strica...dar e posibil
trebuie verificat de un electrician, sau cineva care are un voltmetru si se pricepe...
Georgian40398
QUOTE(gabriel66207)
chestia cu beculetul rosu aprins si la mine am observat-o,si cam aceleasi simptome.....initial se stingea dupa ceva timp,apoi a inceput sa se stinga din ce in ce mai rar si acum se aprinde si in mers,lucru care inainte nu se intampla,adica odata ce se stingea nu se mai aprindea.Am vorbit cu un batran care are o LADAde vreo 30 de ani si a spus ca de vina ar fi releul care se gaseste pe aripa sus .Adevarul este ca atunci cand se aprinde se si sude un zgomot ca si cum s-ar aprinde faza lunga.........


Exact asa e si la mine, si tare ma necajeste aceasta porcarie blush.gif
Tot asa mi-a clicait si cand m-a lasat curentul pe drum...
Tare bine mi-ar parea sa aflu ce e. Chiar si dupa mersul la service am probleme electrice. Dupa putin timp am constatat fluctuatii la relanti a luminilor si in acelasi timp surprize cu faza scurta dreapta, nu se aprindea decat stanga... Chestia asta nu e deloc noua la mine... Umblu apoi cu mana la panoul de sigurante mare ( schimbat de juma de an cu unul nou ) si am iarasi faza scurta dreapta, cu un mic clicait sau plici...

Ce sa fie oare... :bash:
Ionut45405
Becul poa' sa clipeasca de la carbunii de alternator uzati care nu mai ating colectorul tot timpul.
gabriel cretu
multumim pt sfat.......e o chestiune simpla si putin costisitoare care merita luata in seama.In weekend vedem cum sta treaba cu alternatorul,inca o data multumim.........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.