Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce parere aveti de clasamentele JD POWER?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
ncristi
Vazand articolul de pe prima pg masini.ro astazi am aruncat un ochi pe www.jdpower.com http://www.jdpower.com/cc/global/uk/ukpvs/...cleSelector.jsp mai exact si ce am vazut:

-in viziunea celor de acolo fabia este mai confortabila de cat laguna II, motorul de 1.2 si 55hp de pe fabia este mai performant de cat 2T si 200 HP de la renault (ce putin asta a reiesit de acolo)...adica performantele unei laguna cu 2T sunt sub cele ale unei fabii cu 1.2 ?

-aceeasi parere au despre toate motoarele renault (vorbesc despre renault pt ca stiu f bine motoarele lor)...probabil si despre 2L dCI 170 HP

Aruncati un ochi va rog aici: http://www.jdpower.com/cc/global/uk/ukpvs/...mp;vid=20050064

Este vorba despre mercedes E class (simt nevoia sa repet)...in viziunea celo de la jd power E class este mai putin confortabil de cat o skoda fabia sau un golf sau un megane sau o laguna blink.gif

Intamplator am mers cu o asemenea masina si pot sa spun ca cei care au facut clasdamentul sunt niste tembeli...meganul meu nu are cum sa fie superior unei asemenea masini...
Sau SLK-ul este la fel de perfortmant ca o corolla...nu mai spun de M ckass...este o varza de masina...

Nu mai comentez....mi s-a facut greata :x

Trebuie sa completez ca situl este plin de tot felul de ineptii aberante si jenante--greu de inteles cum au fost realizate acele clasamente...
Probabil ca cei de la mercedes nu au cotizat cum trebuie la realizarea clasamentelor..
madalina
Glossary of Terms: Automotive

Mechanical Reliability
This score is based on problems reported with the engine, transmission, steering, suspension and braking systems after two years of ownership. Close This Window

Interior Quality
This score is based on problems reported with the seats, sound system, the heating, ventilation and air-conditioning, dashboard and interior trim after two years of ownership. Close This Window

Exterior Quality
This score is based on problems reported with the exterior of the vehicle and with features and controls after two years of ownership. This includes problems experienced with body panels, paint problems, rust and corrosion, as well as problems with features such as windscreen wipers, mirrors, locks, lights, sunroof and security system. Close This Window

Vehicle Performance
This score is based on customer ratings of the performance of their vehicle’s engine, transmission and suspension systems, including acceleration, handling stability, braking performance and shift quality . Close This Window

Vehicle Interior
This score is based on customers’ ratings of the cabin’s comfort and practicality, the seats, dashboard, sound system and heating, ventilation and air conditioning. Close This Window

Vehicle Exterior
This score is based on customers’ ratings of the vehicle styling and exterior appearance of their vehicle. Close This Window

Dealer Service
This score is based on customers’ ratings of the performance of the franchised dealership network, from how promptly servicing can be booked, to customer care, to how well the service department diagnoses and fixes faults. Close This Window

Ownership Costs
This score is based on customers’ ratings of the bills they have had to pay – at the fuel pump, to insurance companies and for servicing. Close This Window

Comparatiile se fac in interiorul clasei, in functie de problemele raportate de proprietari!
cosmin45741
adica ar trebui sa le luam in serios, sau ce????
asta o spun pt ca si eu am un "dinte" puternic impotriva lor...
ncristi
Madalina, ce ai scris tu am citit pe siteul lor...nu-i o noutate...

Ce nu am inteles este cum diferentiaza masinile pe clase, adica din clasamentul lor cele 5-6 stele ale fabiei sau 4 ale lui clio (nu am nimic cu nici una din masini) se compara cu 1 atea de la mercedes...

Nu am vazut unde scrie ca stele de clasa mica nu se compara cu stelele din clasa compacta... blink.gif

Adica clio este mai comfortabil de cat e class...
madalina
JD Power se bazeaza pe sondaje.

Eu ;lucrez cu sondaje politice si gasesc raspunsuri, destul de multe, de genul: Romania este un regat, Romania este deja membru al UE, Romania nu este membru NATO, etc etc. Raspunsurile oamenilor pot fi complet rupte de realitate, dar daca asta este parerea posesorilor, nu prea ai ce face!

Conteaza enorm si cu ce compari. Daca ai avut un trabant si iei o Fabia, ti se pare extraordinara. Daca ai un rolls si iei un E classe, s-ar putea sa fii dezamagit.
Watcher
Ca mod de a privi aceste sondaje, propun aceeasi optica ca si la teste NCAP: adica 4 stele la clasa mica < 4 stele la SUV.
Trebuie sa te gandesti de fapt ca parerile exprimate sunt bazate si pe expectatiile persoanelor respective.

Adica, daca mergi la un hotel de 4 stele si primesti servicii de 3,5 stele te simti prost. Invers daac primesti de 4,5 stele te simti bine. Daca mergi la un hotel de 2 stele, vei avea alte pretentii decat de la cel de 4 stele, si nu vei mai fi atat de usor dezamagit...

La fel si la masini. Cand iti iei Fabia nu te astepti la spatiul interior si confortul de la E-Klasse. Iar cand iti iei E-Klasse te astepti la confrot comparabil cu Lexus si Infinity, BMW si Audi.

Evident ca intre E-Klasse si Fabia, in termeni absouti, confortul este mai mare in e-Klasse, e si normal. Dar reperele sunt altele.
James Kilowatt
La NCAP, imediat sub numarul de stele poti citi exact rezultatele la teste. Probabilitatea de a avea o leziune grava la diverse tipuri de accidente, care nu depinde de clasa masinii sau de subiectivism.
Nici eu nu dau doi bani pe stelele lor atata timp cat iau in calcul alarmele la centura, insa pot citi rezultatele detaliate pe care le ofera si sa-mi fac propriul clasament.

La statisticile gen JD Powers e foarte greu sa gasesti vezi datele statistice, ca sa iti poti face singur clasamentul functie de prioritatile tale.... In plus, este foarte mult subiectivism.
Personal prefer statisticile de fiabilitate, si eventual cele legate de valoarea la revanzare, iar cele legate de interior, design, confort si altele sa mi le fac singur.
ncristi
QUOTE
Dar reperele sunt altele


Pai tocmai asta nu am inteles...de acolo nu reiese treaba asta. Au un clasament pe categori de masini (mica, compacta, etc) insa cand este vorba de puncte diferenta nu mai exista.

Daca voi gasiti aceasta specificatie dati si voi un link pt ca este f interesant blink.gif
Vlad6
QUOTE(madalina)
Glossary of Terms: Automotive

This score is based on problems reported.......
This score is based on customers’ ratings of.........

Mie imi e destul de clar ca punctajul oferit este in functie de opinia celor ce au achizitionat automobilul. El reprezinta modul in care asteptarile clientului au fost implinite.
E normal sa fie mai usor de dezamagit un om ce a cheltuit destul de mult pentru un automobil nou tocmai ca avea asteptari ridicate de la acest automobil decat cel ce a cheltuit destul de putin asteptarile sale fiind mult mai mici.
Catalin32189
Asa cum s-a mai spus, este vorba despre opinia celor intervievati; adica, asteptarile celor care au dat de la 40000 in sus pe masina lor e normal sa fie mult mai mari decat ale celor care au dat 10000. Daca apare o singura problemuta la un E-Klasse, e normal sa faci "big deal" din asta, pe cand la o marca low-cost asa cum este Skoda multe probleme mici nici nu le observi. Adica voi chiar credeti in mod serios ca Skoda e in primele 3 locuri ale clasamentului pe toate marcile, inclusiv in privinta modului cum arata in interior, la exterior, etc? Sunt masini bune si rezistente, nimic de spus, si eu am avut inainte o Fabie pe care am tinut-o 3 ani si am fost super-multumit de ea, dar cand am trecut la masina actuala, e o diferenta ca de la pamant la cer, si ma refer aici si la cum arata :pray:
Va imaginati cam cum este intr-o marca premium...
Iulian HondaFan
datele din JDPower sunt f. informative daca stii sa le citesti...

a trage concluzia ca Eklasse e mai prost decat o Corolla este fals... dar a trage concluzia ca un Lexus GS iti poate oferi acelasi comfort si performante la un pret mai mic si cu bataie de cap ultrioara mai mica este corect...
Vlad58286
Nici nu stiu daca ar merita macar o parere. Pentru foarte multi JD Power este o gluma.
Numai cine nu doreste nu observa cata stupizenie exista in aceste clasamente. Ca sa nu mai vorbim de aspecte si directive trasate "de mai sus" - din surse sigure- ca anumite clasamente sa sune cum vor cei ce au interese extrem de mari la mijloc. JD Power nu este altceva decat o unealta care din fericire nu prea prinde la europeni dar la cei ingraditi de dincolo are mare insemnatate....
Aici este si chichita de fapt: vorbim de "opinia" celor intervievati dar niciodata nu se stipuleaza cu suficient volum acest fapt si prin urmare, cu o maniera destul de eleganta incet-incet capata statut oficial. Mai rau este ca foarte multi se duc si cauta informatia pe JDPower decat sa se orienteze in alte zeci de surse diferite.
Nicaieri lumea nu este diferita. Exista puteri cu interese si marionete care contribuie la progresul lor...
Vorbim de concerne in spatele carora se afla interese mondiale. Trecem peste...

Surse credibile se gasesc pe site-uri germane, franceze; ADAC poate fi un exemplu clar.
Pe mine nu ma intereseaza ce zice Joe americanu' sau romanul Gica de la coltul strazii mai ales cand marea lor majoritate au avut doar Dacia sau Toyota si cu aia vor ramane sau respectiva masina este singura mai de Doamne ajuta si o lauda in fel si chip, neavand putearea financiara si nici macar curajul sa aspire mai sus; pentru cei mai multi Mercedes ramane un vis. Datele cele mai concludente sunt cele de service (vezi ADAC) in care sunt specificate vechimea si kilometrii parcursi de masina respectiva. Concluzii de genul "un Lexus iti poate oferi acelasi comfort la un pret mai mic" este un alt cliche care s-a instaurat printre multi dar care nu va functiona niciodata printre cei care le-au avut pe amandoua.
Doua canapele pot fi la fel de frumoase si la fel de comfortabile si cu o mare diferenta de pret intre ele; numai ca una este facuta din rumegus presat si are pernele umplute cu calti iar cealalta este facuta din lemn masiv de stejar si umpluta cu vatelina.... Oriunde ai fi materialul de calitate costa iar acesta se reflecta in pret... ... plus, tehnologia. Probabil ca Toyota mai are multi ani de parcurs pana isi va dota autoturismele cu scaune cu ventilatie, masaj si preluare de umiditate... iar atunci cand le va dota la scara identica cu un Mercedes, ori vor fi umplute cu calti si vor folosi componente chinezesti a caror calitate este arhicunoscuta ori va avea un pret similar cu cele germane.
madalina
QUOTE(Vlad58286)
Aici este si chichita de fapt: vorbim de "opinia" celor intervievati dar niciodata nu se stipuleaza cu suficient volum acest fapt si prin urmare, cu o maniera destul de eleganta incet-incet capata statut oficial.
Surse credibile se gasesc pe site-uri germane, franceze; ADAC poate fi un exemplu clar.


Costumerrs Satisfaction Index te duce cu gandul la teste facute de specialisti?!? Daca da, fie nu stii limba engleza, fie ai o problema de logica...

In privinta ADAC: a se vedea testul cu Loganul.
Paul46623
QUOTE
In privinta ADAC: a se vedea testul cu Loganul.

Pe care germanii l-au repetat dupa aceea cu mai multe masini (unele dintre ele destul de fitzoase, cum ar fi Mazda MX5). Si multe dintre ele (inclusiv MX5-ul) au dat un chix rasunator. Deci cei de la Dacia n-ar trebui sa se simta prea afectati.
cristyyy
eu chiar nu pot sa inteleg cum fac ei testele astea
am comparat un passat din 2000, cu unul din 2005
surpiza!!! cel vechi e de 2 ori mai bun decat cel nou

probabil cand fac scorurile unei masini, o fac pur si simplu in mod aleator, altfel nu imi pot explica acest lucru
Iulian HondaFan
QUOTE(Vlad58286)
Nici nu stiu daca ar merita macar o parere. Pentru foarte multi JD Power este o gluma.
Numai cine nu doreste nu observa cata stupizenie exista in aceste clasamente. Ca sa nu mai vorbim de aspecte si directive trasate "de mai sus" - din surse sigure- ca anumite clasamente sa sune cum vor cei ce au interese extrem de mari la mijloc. JD Power nu este altceva decat o unealta care din fericire nu prea prinde la europeni dar la cei ingraditi de dincolo are mare insemnatate....
Aici este si chichita de fapt: vorbim de "opinia" celor intervievati dar niciodata nu se stipuleaza cu suficient volum acest fapt si prin urmare, cu o maniera destul de eleganta incet-incet capata statut oficial. Mai rau este ca foarte multi se duc si cauta informatia pe JDPower decat sa se orienteze in alte zeci de surse diferite.
Nicaieri lumea nu este diferita. Exista puteri cu interese si marionete care contribuie la progresul lor...
Vorbim de concerne in spatele carora se afla interese mondiale. Trecem peste...

Surse credibile se gasesc pe site-uri germane, franceze; ADAC poate fi un exemplu clar.
Pe mine nu ma intereseaza ce zice Joe americanu' sau romanul Gica de la coltul strazii mai ales cand marea lor majoritate au avut doar Dacia sau Toyota si cu aia vor ramane sau respectiva masina este singura mai de Doamne ajuta si o lauda in fel si chip, neavand putearea financiara si nici macar curajul sa aspire mai sus; pentru cei mai multi Mercedes ramane un vis. Datele cele mai concludente sunt cele de service (vezi ADAC) in care sunt specificate vechimea si kilometrii parcursi de masina respectiva. Concluzii de genul "un Lexus iti poate oferi acelasi comfort la un pret mai mic" este un alt cliche care s-a instaurat printre multi dar care nu va functiona niciodata printre cei care le-au avut pe amandoua.
Doua canapele pot fi la fel de frumoase si la fel de comfortabile si cu o mare diferenta de pret intre ele; numai ca una este facuta din rumegus presat si are pernele umplute cu calti iar cealalta este facuta din lemn masiv de stejar si umpluta cu vatelina.... Oriunde ai fi materialul de calitate costa iar acesta se reflecta in pret... ... plus, tehnologia. Probabil ca Toyota mai are multi ani de parcurs pana isi va dota autoturismele cu scaune cu ventilatie, masaj si preluare de umiditate... iar atunci cand le va dota la scara identica cu un Mercedes, ori vor fi umplute cu calti si vor folosi componente chinezesti a caror calitate este arhicunoscuta ori va avea un pret similar cu cele germane.


1) In primul rand ca JDPower face testele pentru producatori care le platesc. si VAG si GM, Ford, Daimler-Chrysler, mai toate firmele japoneze si coreene folosesc aceste studii pentru uz intern. atat timp cat sunt dovezi in presa industriei auto ca marci ca Audi angajeaza zeci de oameni pentru a imbunatati lucruri semnalate in studiile JDPower cred ca merita sa arunc un ochi la ele.

2) exemplele date de tine sunt puerile. diferentele de tehnologie intre Lexus/Acura/Infiniti si Mercedes/BMW/Audi sunt f. mici. germanii au inca un mic avantaj in "gadgetry", la multe capitole sunt similari dar la capitolul trenuri motoare ( mai ales pe benzina) sunt de cele mai multe ori depasiti.

3) daca te uiti pe lista de furnizori si la Mercedes vei vedea ca preiau componente si din China si din Polonia. Mitul masinii facute "de nemti" este fals... pretul masinilor de lux germane include o marja de profit grasa, beneficii sociale de tip socialist ( fiecare munceste cat are chef si e platit cat are nevoie) si in general mai putina eficienta de productie.

4) JDPower a inceput si consacrat in America si a trecut oceanul relativ recent, de aceea europenii nu sunt inca f. familiarizati, dar lucrurile se schimba. si nu e vorba numai de JDPower ci si de alte grupuri care fac studii cu concluzii in mare similare ( Top Gear, Driver Power al Autoexpress, Reliability Index in UK, studiul ConsummerReports in USA facute pe mii pana la aproape 1 milion de propietari).

5) mi se pare hazliu ca insinuezi ca americanii sunt mai prosti decat europenii... te bazezi pe ce? in medie sunt mai multi absolventi de invatamant superior, mai multi laureati ai premiilor Nobel, mai multe computere pe cap de locuitor decat in UE... nu afirm ca ar fi mai destepti decat europenii dar nivelurile de educatie sunt asemanatoare. sunt ceva diferente culturale ( dar probabil nu mai mari decat cele dintre francezi si britanici spre exemplu)... a respinge concluziile din studiile americane e mai degraba o dovada de prostie eurocentrica decat de rafinament si cultura europeana...

6) mie mi se pare mai probabil ca britanicii si americanii sa fie mai obiectivi decat ADAC in ceea ce priveste masinile germane... in plus e bine sa verific 4 surse de informatii decat 1...

7) vechimea si km parcursi de masina sunt luati in considerare de toti care fac astfel de studii. nu e descoperirea celor de la ADAC...
Mojito
Eu personal nu-ti inteleg indignarea.
Bineinteles ca JD Power sunt platiti (nu cred ca sunt naimiti cum sugerezi)
Problema e ca eu cred ca sunt platiti pentru studiile pe care le publica si care stau la baza prognozelor si strategiilor unui producator intr-o societate asa numita de consum.
Sunt absolut convins ca orice lansare sau continuare a unui produs indiferent ca e cirlig de rufe sau automobil atunci cind e produs de societati mari iau in considerare studiile de piata.
Optiunea de a crede sau a nu crede in astfel de sondaje IMAS, IRSOP GALLUP JDP este individuala.Crezi sau nu crezi.
Exemplul meu:
La categoria mini JDP au dat ca stisfactie ridicata Fabia, Yaris,Jazz dupa care MINI .Getz , Clio si nu mai retin.
Aceasta informatie adunate la altele si procesate in familie au dus la Jazz si nu la Polo sau ceva mai sus A -clsse.
Dovada ca se iau in considerare astfel de sondaje este urmatorul.Cred ca din sondaje a reiesit faptul ca Jazz-ul este indecent de scump cum a spus Iulian in alt topic. F.Corect.
Ce a facut Honda? A deschis o fabrica in China cu singurul scop de a exporta toata productia de Jazz-uri in 2006 in Europa Datorita pretului de cost -mai redus va apare probabil pe pietele europene in viitorul apropiat mai ieftin.
Mai bine mai asteptam biggrin.gif
Simplu nu ?
Rai
J.D.Power este cel mai important clasament si de teste pentru industria de masini nu exista la ora actula ceva mai important.Si e f f valabil si pentru masinile germane si europene.
Sigur ca in Europa sunt mai putini cunoscatori dar multi stiu si se si face multa reclama si in presa si la TV.
ADAC face f multe teste mai ales ale masinilor ce vin pe piata Germana cea mai mare piata auto din Europa si sigur ca unele teste nu sunt chiar pe placul unora sau altora dar sunt bune pentru consumatori chiar f f bune.Si imi place ca si sugereaza constructorilor cum s-ar putea remedia anumite incidente.
Iulian HondaFan
venind de la un german si angajat la BMW sper sa aiba greutate si pentru Toma Necredinciosu'
Vlad58286
Madalina a scris:
Costumerrs Satisfaction Index te duce cu gandul la teste facute de specialisti?!? Daca da, fie nu stii limba engleza, fie ai o problema de logica...

te rog reciteste textul si nu il interpreta cum doresti tu.

In privinta ADAC: a se vedea testul cu Loganul.
Si A classe a cazut la nemti si tot ADAC-ul a facut un scandal enorm.

In primul rand ca JDPower face testele pentru producatori care le platesc. si VAG si GM, Ford, Daimler-Chrysler, mai toate firmele japoneze si coreene folosesc aceste studii pentru uz intern. atat timp cat sunt dovezi in presa industriei auto ca marci ca Audi angajeaza zeci de oameni pentru a imbunatati lucruri semnalate in studiile JDPower cred ca merita sa arunc un ochi la ele.
Sunt firme care isi fac singure chestionarele si se ocupa tot ele insele de remedierile propriilor defecte. Bravo lor. Restul, au probabil bani de aruncat sau un management defectuos. Altele urmaresc sa isi castige prestanta prin aceste teste; asa cum s-a subliniat aici am dreptul sa le iau in considerare, sau, cum este cazul meu, nu se la iau in calcul ca nule ci pur si simplu sa nu existe. Fiecare are dreptul de lua in considerare ceea ce crede de cuviinta. Este normal deoarece ele se si adreseaza celor care nu cunosc maniera de lucru JD Power.

exemplele date de tine sunt puerile. diferentele de tehnologie intre Lexus/Acura/Infiniti si Mercedes/BMW/Audi sunt f. mici. germanii au inca un mic avantaj in "gadgetry", la multe capitole sunt similari dar la capitolul trenuri motoare ( mai ales pe benzina) sunt de cele mai multe ori depasiti.
Fiecare cu punctul sau de vedere. In general declaratiile vin din partea celor care desi se declara pasionati de masini in afara datelor furnizate de catre dealer sau internet nu detin propria experienta ci cel mult impresii de la altii. Cand sustii ca motorul de 2.5 de pe noua serie 3 nu are Valvetronic nu te va acuza nimeni ca in punctul tau de vedere japoneza este mai rafinata…
Cumpara un BMW sau Mercedes apoi Acura sau Lexus si compara. cauta mai bine si ai sa gasesti printre "viabilele" lor oferte masini de 300 CP si peste 100.000 dolari...
Daca totusi consideri japoneza o alternativa viabila, de ce renunti la Golf si te indrepti catre Audi? Nu de alta dar Audi nici nu beneficiaza de o buna imagine in opinia JDPower. In aceeasi bani poti cumpara o japoneza buna fiabila si nemuritoare.

daca te uiti pe lista de furnizori si la Mercedes vei vedea ca preiau componente si din China si din Polonia. Mitul masinii facute "de nemti" este fals... pretul masinilor de lux germane include o marja de profit grasa, beneficii sociale de tip socialist ( fiecare munceste cat are chef si e platit cat are nevoie) si in general mai putina eficienta de productie.
Nu ma intereseaza unde isi face Mercedes suportii de pahare . Pe mine ma intereseaza motorul si tehnologia. Masina este gandita si proiectata de neamt si nu de chinez.
Declaratia potrivit careia masinile germane includ “o marja de profit grasa si beneficii de tip socialist” mi se pare lipsita de bun simt. Sunt curios ce parere are RAI de declaratia ta si doar ca informare ar trebui presupus macar ca anumiti pasionati de pe aici lucreaza sau au lucrat in fabrici germane. “Fiecare munceste cat are chef si e platit cat are nevoie” este cu adevarat institutionalizata in fabricile americane care prin sindicate sugruma totul inclusiv calitatea produsului. Suna mai mult a revolta interioara.
Despre nemti pot sa iti spun ca punctualitate, seriozitate si constiinciozitate in munca ca la ei nu am vazut nicaieri pe unde am umblat. De aceea nu stiu nici sa se distreze; sunt prea seriosi in toate.


JDPower a inceput si consacrat in America si a trecut oceanul relativ recent, de aceea europenii nu sunt inca f. familiarizati, dar lucrurile se schimba. si nu e vorba numai de JDPower ci si de alte grupuri care fac studii cu concluzii in mare similare ( Top Gear, Driver Power al Autoexpress, Reliability Index in UK, studiul ConsummerReports in USA facute pe mii pana la aproape 1 milion de propietari).

Dupa cum am mai spus alte interese extrem de uriase sunt in spate asa ca probabil ca vor trece oceanul si vor ajunge in Europa. Cat sunt inca o fiinta rationala si bine informata voi stii sa discern adevarul de minciuna indiferent de ce spune JDPower. Atata timp cat nu sunt obligat sa cumpar masinile elogiate de ei nu ma deranjeaza si practic nu exista. Si fabricile din Canada figureaza in clasamentele lor ca fiind primele dar cine le-a vazut stie cum sta treaba.
Concluziile aduse pe tabla in urma declaratiilor proprietarilor nu ma intereseaza. Din punctul meu de vedere pot sa cred ca 99% din ei sunt fani inraiti sau nu au accedat niciodata la un Merecedes , BMW sau Porsche. Cei care S klasse nu stau pe net sau sa completeze teste pentru JDPower. Sa fim seriosi.

mi se pare hazliu ca insinuezi ca americanii sunt mai prosti decat europenii... te bazezi pe ce? in medie sunt mai multi absolventi de invatamant superior, mai multi laureati ai premiilor Nobel, mai multe computere pe cap de locuitor decat in UE... nu afirm ca ar fi mai destepti decat europenii dar nivelurile de educatie sunt asemanatoare. sunt ceva diferente culturale ( dar probabil nu mai mari decat cele dintre francezi si britanici spre exemplu)... a respinge concluziile din studiile americane e mai degraba o dovada de prostie eurocentrica decat de rafinament si cultura europeana...
Probabil ca suna hazliu pentru tine insa pentru mine este trist. Dar marele adevar este ca americanii au nivel de cultura NET INFERIOR celor educati in Europa sau chiar alte state ce apartin Asiei. IN MEDIE probabil ca sunt mai multi absolventi de invatamant superior. Asta din doua motive. O mare parte vine din imigratie si este efectiv gata importata fara sa contribuie cu nimic la acest tezaur iar restul nu este urias raportat la populatia americana. Marea majoritate a studentilor sunt chinezi -si aici exista o explicatie in functie de numarul lor-, indieni, romani, rusi, si alte natii, marea majoritatea a copiilor realizati provenind din familii de muncitori emigranti si nicidecum din sanul prosperelor familii americane.
Privitor la premiul NOBEL da-mi voie sa iti fac cunoscut ca si acest premiu s-a transformat de mult timp intr-o mascarada, avand si el puternice influente politice.
Doar doua exemple concrete ar fi atribuirea premiului cuvenit lui Prof. Dr. Nicolae Paulescu pentru descoperirea insulinei unor canadieni hoti. Dealtfel acum cativa ani pe zidul hidrocentralei de la Niagara scria numele lui Edison si al marelui inginer Tesla. Placile au fost inlocuite nu de mult timp cu una singura din care numele lui Tesla a disparut cu desavarsire iar Edison este beneficiarul tuturor laurilor. Si statuia lui Paulescu care trebuia dezvelita in fata spitalului “Hotel Dieu” din Paris pentru una dintre cele mai mari descopereiri ale secolului adica insulina –francezii subliniind in nenumarate randuri ca paulescu este adevaratul descoperitor- a fost rasa si distrusa de catre miscarea evreiasca sub motiv ca a fost antisemit. Legionar sau nu, antisemnit sau nu, insulina o folosesc si cei care acum il acuza.
Un alt caz concludent este Prof. Dr. Benga despre care se stiu multe.
Probabil ca “a respinge concluziile din studiile americane e mai degraba o dovada de prostie eurocentrica decat de rafinament si cultura europeana...” dar este opinia mea.
Imi amintesc ca, cu ceva timp in urma ai inchis gura unui membru al acestui forum – si el avand o parere similara cu a mea in ceea ce priveste societatea americana- cu o concluzie de genul: “atata timp cat mergeti la blockbuster, beti Coca Cola si frecventati McDonalds, ciocul mic!”
Ei afla draga domnule, ca nu toti sunt roboti, merg la Blockbuster, consuma Coca Cola si mananca junk Food. Eu nu am sa schimb in veci sucul de soc, poalele in brau sau cu branza pe nici un produs american. Asta nu denota decat faptul ca te-ai integrat foarte bine in respectiva societate dar nu iti da dreptul sa fii autoritar si sa tragi concluzii!
Nu de alta dar nu am gasit nici un rafinament in junk-ul american.
Deci, prefer sa fiu un membru al prostiei eurocentrice decat sa ma intorc cu fundul catre radacinile de unde ma trag. Nu de alta, dar cu toata modestia,se vede clar ca rafinamentul este mai mult de partea Europei….
Poate sunt eu inapoiat caci nu stiu sa imi pun adidasi la costum, sa casc cu gura mare, sa stranut ca un nesmtit fara sa pun mana la gura, sa merg cu siretele desfacute sau sa stau pe jos...

In ceea ce priveste numarul de computere pe cap de locuitor, ei, asta nu se refera la inteligenta posesorului mai ales cand se stie ca un mare procent este folosit la jocuri. Aici vorbim de puterea financiara a celor de acolo si de nimic altceva. desi in Romania exista statistic un anumit nr de calculatoare pe cap de locuitor, in fapt sunt mult mai multe, marea lor majoritate fiind construite din bucati si in conditii mai grele. Totusi exista.
Si in Olanda nr de kg de branza pe cap de locuitor este mai mare ca de': o produc acolo.
A avea un computer nu denota inteligenta. A folosi un minicalculator in salile de clasa si a fi incapabil de a folosi regula de 3 simpla iarasi nu reprezinta inteligenta. poate numarul de playstation, Xbox sau MP3 playere cap de locuitor ne va trimite catre gradul de inteligenta.. Cine stie...

mie mi se pare mai probabil ca britanicii si americanii sa fie mai obiectivi decat ADAC in ceea ce priveste masinile germane... in plus e bine sa verific 4 surse de informatii decat 1... Inca o data, opinia ta… nu si a mea care am trait printre ei.

vechimea si km parcursi de masina sunt luati in considerare de toti care fac astfel de studii. nu e descoperirea celor de la ADAC...
Adevarat dar nu prea este pusa in practica de catre ceilalti.

venind de la un german si angajat la BMW sper sa aiba greutate si pentru Toma Necredinciosu'
daca este si german si angajat BMW nu inseamna ca este un punct cardinal sau de referinta. sunt liber -inca- sa gandesc! deci exist!

PS No bad feelings!
Mojito
Pina la urma toti de aici dovedim ca suntem romani.
100%.
Si era un topic asa de frumos si simplu: sa crezi sau sa nu crezi in JDP

Am ajuns sa discutam de computere pe cap de locuitor, coca cola, suc de soc si profesor Dr.Benga.

Uite de-asta imi place Eterna si Fascinanta Romanie
J.D.Powers versus Placinta poale'n briu. biggrin.gif

Dar ca sa nu ramin dator topicului imi asum raspunderea si zic:

EU cred in sondajele JDP.

Ar trebui facut un sondaj de opinie citi cred si citi nu cred in aceste studii biggrin.gif
Nicolae30758
Discutiile astea America vs. Europa totdeauna vor apare si mie chiar imi plac atata timp cat nu degenereaza intr-o lupta de egouri dusa la extrem. Pana una alta gandind global-ne place, nu ne place- USA sunt cea mai mare putere mondiala si politic si economic si au ajuns aici mancand junk food, band coca-cola, purtand "adidasi" la costum, descheiati la sireturi, stand pe jos si intocmind clasamente si teste gen JD Power. In general orice test statistic poate induce o doza de subiectivism, care nu vine neaparat din rezultatele obtinute ci din fundamentul stiintific pe care s-a bazat. Probabil Consummer Report este contestabil, cum este absulut adevarat ca posesorii de s klasse nu completeaza chestionare statistice, dar ei sunt oricum putini si nu afecteaza esantionul (populatia) pe care s-a bazat testul respectiv. Dar si reciproca este valabila si anume ca cei care au condus un s klasse nu au condus si honda legend (e un exemplu pur ipotetic, deci luati-l ca atare) pentru a face o comparatie cat de cat obiectiva. deci excluzand extremele, ramane ca cea mai obiectiva zona este mediana, adica zona celor care au condus un c klasse, dar si honda accord, sau passat, sau bmw seria 3, etc. De aici si rezultatele, care uneori par controversate din perspectiva unei persoane care prin natura sa omeneasca este subiectiva. Daca rezultatul testului Consummer Report spune ca din punct de vedere al posesorilor de automobile masina x este mai putin fiabila decat masina y, nu inseamna automat ca masina x pe care tu o posezi va fi mai putin fiabila decat masina y a vecinului tau. din potriva s-ar putea ca la scara individuala, masina y sa cedeze mai repede decat masina ta x si atunci reactia ambilor proprietari va fi "ia mai da-i in ma-sa pe astia de au facut testul ca nu-i adevarat" sigur la scara individului nu este, dar la scara globala situatia aproape singur este alta. in fond rezultatul unor teste de acest gen trebuie luate -in opinia mea- ca o referinta si nu adevarul absolut. eu chiar asa le iau ca un "benchmark" vorba americanului. :coolspeak:
Iulian HondaFan
QUOTE
Sunt firme care isi fac singure chestionarele si se ocupa tot ele insele de remedierile propriilor defecte. Bravo lor. Restul, au probabil bani de aruncat sau un management defectuos. Altele urmaresc sa isi castige prestanta prin aceste teste; asa cum s-a subliniat aici am dreptul sa le iau in considerare, sau, cum este cazul meu, nu se la iau in calcul ca nule ci pur si simplu sa nu existe. Fiecare are dreptul de lua in considerare ceea ce crede de cuviinta. Este normal deoarece ele se si adreseaza celor care nu cunosc maniera de lucru JD Power.


nu ai raspuns la faptul ca toate firmele de lux germane folosesc JDPower (inclusiv pana in prezent Mercedes). si platesc JDPower pt. asta. de ce oare?

QUOTE
Fiecare cu punctul sau de vedere. In general declaratiile vin din partea celor care desi se declara pasionati de masini in afara datelor furnizate de catre dealer sau internet nu detin propria experienta ci cel mult impresii de la altii. Cand sustii ca motorul de 2.5 de pe noua serie 3 nu are Valvetronic nu te va acuza nimeni ca in punctul tau de vedere japoneza este mai rafinata…
Cumpara un BMW sau Mercedes apoi Acura sau Lexus si compara. cauta mai bine si ai sa gasesti printre "viabilele" lor oferte masini de 300 CP si peste 100.000 dolari...
Daca totusi consideri japoneza o alternativa viabila, de ce renunti la Golf si te indrepti catre Audi? Nu de alta dar Audi nici nu beneficiaza de o buna imagine in opinia JDPower. In aceeasi bani poti cumpara o japoneza buna fiabila si nemuritoare.


in segmentul de peste 60K germanii au suprematia. nu contesta mai nimeni chestia asta. in segmentul entry si medium luxury (30-60k) japonezii au oferte competitive. in Europa inca germanii au avantajul pietei locale, dar mai vorbim peste 10 ani. am comparat si eu si au comparat si jurnalisti auto si rezultatele sunt destul de stranse.

Audi chiar e in crestere in ultimul JDPower din USA, asta dupa ce au luat rezultatele de anii trecuti in serios. BMW si Porsche stau de asemenea f. bine.

alegerea mea a fost dictata si de conditii locale. ironic este ca dealerii de la Acura ( care vinde de 2-3 ori mai multe masini decat Audi in USA-Canada), nu au fost asa de receptivi la nevoile mele si pt. ca au clienti mai multi decat are Audi.

QUOTE
Nu ma intereseaza unde isi face Mercedes suportii de pahare . Pe mine ma intereseaza motorul si tehnologia. Masina este gandita si proiectata de neamt si nu de chinez.
Declaratia potrivit careia masinile germane includ “o marja de profit grasa si beneficii de tip socialist” mi se pare lipsita de bun simt. Sunt curios ce parere are RAI de declaratia ta si doar ca informare ar trebui presupus macar ca anumiti pasionati de pe aici lucreaza sau au lucrat in fabrici germane. “Fiecare munceste cat are chef si e platit cat are nevoie” este cu adevarat institutionalizata in fabricile americane care prin sindicate sugruma totul inclusiv calitatea produsului. Suna mai mult a revolta interioara.


Mercedes out-source mult mai mult decat crezi tu... chiar se intampla ca majoritatea ( peste 90%) transmisiilor de pe masinile lor sa fie facute in acest orasel numit Kokomo, IN de oameni pe care-i chema Kellar, Schmidt, Kessler, Bauer dar si Thompson, Harvey, Kavazos, Rossi, Chen, Sanchez, s.a.m.d. pe care-i stiu si cu rele si cu bune. Mercedes cumpara si componente Delphi dar si Denso ( principalul furnizor Toyota) dar si Honda si Toyota cumpara componente Bosch si Continental. situatia este mult mai complexa decat crezi tu. daca esti interesat iti pot trimite pdf.-uri cu cine livreaza componente pt. modele Mercedes...

adevarul in industria auto este ca muncitorii germani sunt cei mai scumpi din lume urmati de cei francezi, americani si canadieni. productivitatea muncii este, cu exceptia BMW, mai slaba in uzinele Mercedes si VAG decat in cele Toyota si Honda. in plus si ratele defectelor si satisfactia clientilor care au cumparat Lexus-uri facute in Japonia este mai buna decat a celor care au cumparat Mercedes facute in Germania.

QUOTE
Despre nemti pot sa iti spun ca punctualitate, seriozitate si constiinciozitate in munca ca la ei nu am vazut nicaieri pe unde am umblat. De aceea nu stiu nici sa se distreze; sunt prea seriosi in toate.


nu e vorba numai de nemti si scandinavii si anglo-saxonii sunt la fel. daca ii adunam pe toti aceste 3 grupuri etnice reprezinta si peste jumatate din populatia Americii.

QUOTE
Dupa cum am mai spus alte interese extrem de uriase sunt in spate asa ca probabil ca vor trece oceanul si vor ajunge in Europa. Cat sunt inca o fiinta rationala si bine informata voi stii sa discern adevarul de minciuna indiferent de ce spune JDPower. Atata timp cat nu sunt obligat sa cumpar masinile elogiate de ei nu ma deranjeaza si practic nu exista. Si fabricile din Canada figureaza in clasamentele lor ca fiind primele dar cine le-a vazut stie cum sta treaba.
Concluziile aduse pe tabla in urma declaratiilor proprietarilor nu ma intereseaza. Din punctul meu de vedere pot sa cred ca 99% din ei sunt fani inraiti sau nu au accedat niciodata la un Merecedes , BMW sau Porsche. Cei care S klasse nu stau pe net sau sa completeze teste pentru JDPower. Sa fim seriosi.


interesele sunt si americane si japoneze si germane. este o piata competitiva si concurentiala si mai ales globalizata. afara de insinuari nu ai produs nici o evidenta ca JDPower ar fi impins de unii sau de altii. ultimul lucru pe care il stiu este ca de fapt principalul client al JDPower este GM...

QUOTE
Probabil ca suna hazliu pentru tine insa pentru mine este trist. Dar marele adevar este ca americanii au nivel de cultura NET INFERIOR celor educati in Europa sau chiar alte state ce apartin Asiei. IN MEDIE probabil ca sunt mai multi absolventi de invatamant superior. Asta din doua motive. O mare parte vine din imigratie si este efectiv gata importata fara sa contribuie cu nimic la acest tezaur iar restul nu este urias raportat la populatia americana. Marea majoritate a studentilor sunt chinezi -si aici exista o explicatie in functie de numarul lor-, indieni, romani, rusi, si alte natii, marea majoritatea a copiilor realizati provenind din familii de muncitori emigranti si nicidecum din sanul prosperelor familii americane.
Privitor la premiul NOBEL da-mi voie sa iti fac cunoscut ca si acest premiu s-a transformat de mult timp intr-o mascarada, avand si el puternice influente politice.


putem discuta mult despre educatia in America. concluzia ta este falsa. USA au probleme ( comparativ cu UE-Japonia/Corea de Sud/taiwan/Hong Kong/Singapore)cu educatia pana la nivel liceu inclusiv. cu toate astea 33% din tinerii de 18-25 de ani din USA sunt studenti. iinvatamantul superior american este cel mai bun din lume... citeste postul meu de aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=40

studentii straini reprezinta pe ansamblu sub 10% din totalul studentilor americani. in plus majoritatea raman aici si devin parte a capitalului uman al acestei tari si ei vor deveni membrii ai clasei care cumpara si Lexus si Mercedes.

oricum tot hazliu ramane ca poti generaliza pe baza unor elemente disparate despre nivelul de educatie al unei tari de 300 de milioane de locutori care produce 25% din PIB-ul mondial. inca economia USA este cu 20% mai mare decat a zonei euro. americanii au ei multe defecte si probleme dar pe ansamblu aceasta tara are si merite si performante indiscutabile.

QUOTE
Doar doua exemple concrete ar fi atribuirea premiului cuvenit lui Prof. Dr. Nicolae Paulescu pentru descoperirea insulinei unor canadieni hoti. Dealtfel acum cativa ani pe zidul hidrocentralei de la Niagara scria numele lui Edison si al marelui inginer Tesla. Placile au fost inlocuite nu de mult timp cu una singura din care numele lui Tesla a disparut cu desavarsire iar Edison este beneficiarul tuturor laurilor. Si statuia lui Paulescu care trebuia dezvelita in fata spitalului “Hotel Dieu” din Paris pentru una dintre cele mai mari descopereiri ale secolului adica insulina –francezii subliniind in nenumarate randuri ca paulescu este adevaratul descoperitor- a fost rasa si distrusa de catre miscarea evreiasca sub motiv ca a fost antisemit. Legionar sau nu, antisemnit sau nu, insulina o folosesc si cei care acum il acuza.
Un alt caz concludent este Prof. Dr. Benga despre care se stiu multe.


Paulescu nu a primit Nobelul tocmai pentru ca a venit dintr-o tara aflata in afara circuitului mondial. rectificarile sunt insa facute pentru cine vrea sa afle adevarul. a contesta prestigiilor premiilor Nobel nu dovedeste decat ca esti probabil f. frustrat si nuimi dau seama exact de ce...

QUOTE
Imi amintesc ca, cu ceva timp in urma ai inchis gura unui membru al acestui forum – si el avand o parere similara cu a mea in ceea ce priveste societatea americana- cu o concluzie de genul: “atata timp cat mergeti la blockbuster, beti Coca Cola si frecventati McDonalds, ciocul mic!”
Ei afla draga domnule, ca nu toti sunt roboti, merg la Blockbuster, consuma Coca Cola si mananca junk Food. Eu nu am sa schimb in veci sucul de soc, poalele in brau sau cu branza pe nici un produs american. Asta nu denota decat faptul ca te-ai integrat foarte bine in respectiva societate dar nu iti da dreptul sa fii autoritar si sa tragi concluzii!
Nu de alta dar nu am gasit nici un rafinament in junk-ul american.
Deci, prefer sa fiu un membru al prostiei eurocentrice decat sa ma intorc cu fundul catre radacinile de unde ma trag. Nu de alta, dar cu toata modestia,se vede clar ca rafinamentul este mai mult de partea Europei….
Poate sunt eu inapoiat caci nu stiu sa imi pun adidasi la costum, sa casc cu gura mare, sa stranut ca un nesmtit fara sa pun mana la gura, sa merg cu siretele desfacute sau sa stau pe jos...


nici toti americanii nu beau Coca-Cola si manaca McDonalds iar o proportie f. mare de europeni o fac insa si ei ca si omologii lor americani.

europenii vad si ei mai multe filme americane decat europene... tu vezi numai filme rusesti si frantuzesti? iar Blockbuster are si filme non-americane... ca vehicul de cultura cinematografica este destul de bun.

nu am nimic cu socata si poalele in brau imi plac si mie dar beau si Coca Cola si Heineken si sake si ce am chef pt. ca o fac pe banii mei... daca vrei rafinament sa ne uitam la cate masini de lux, cate sali de concerte si filarmonici, cati vizitatori anual la Metropolitan si alte muzee mari americane sunt, cati cumparatori de Armani si Prada. te asigur ca sunt la fel daca nu mai multi decat in Europa... USA este in randul lumii civilizate, ba chiar politic, militar, economic, cultural si stiintific e inca in frunte.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
... USA este in randul lumii civilizate, ba chiar politic, militar, economic, cultural si stiintific e inca in frunte.



..... iar diferenta fata de Europa creste, in loc sa scada, datorita "socialismului" de tip Volskwagen cvasi-universal in Europa continentala. In care patronii dau spaga liderilor de sindicat ca sa accepte proletarul reformele fara de care se duce dracu' uzina si raman pe drumuri toti. In care "reforma" este automat ceva negativ, iar "dictatura proletariatului" o sintagma a dracului de actuala....
Neamtul corect si punctual, obsedat de munca este cel care a reconstruit Germania dupa razboi, nu cel din generatia de papa-lapte actuala....


In ce priveste clasamentul, am votat a doua optiune. Datele obiective, statistice, sunt utile, iar cele subiective sau speculative le pot completa si singur in urma drive-testului, plecand de la cele doua imi pot face un clasament propriu.


Conform acestor statistici, Nubira e mai fiabila decat seria 3 din aceeasi perioada biggrin.gif
CRG
Cristi, intre litera de lege si sursa secundara e distanta mare. Cred ca ar mai fi intrat o optiune intre cele doua, ceva genul "este una din sursele mele principale de informare"
guerilla
pai propuneti voi ce tre sa scriu si modific biggrin.gif
aseara la xx noaptea nu m-a dus capul mai mult laugh.gif
Iulian HondaFan
QUOTE
Este normal deoarece ele se si adreseaza celor care nu cunosc maniera de lucru JD Power.


asta fiind cum? explica-ne cum manipuleaza JDPower datele...

QUOTE
Cand sustii ca motorul de 2.5 de pe noua serie 3 nu are Valvetronic nu te va acuza nimeni ca in punctul tau de vedere japoneza este mai rafinata…


era motorul de 3.0l si eram in eroare... tu ai intotdeauna dreptate?

QUOTE
Declaratia potrivit careia masinile germane includ “o marja de profit grasa si beneficii de tip socialist” mi se pare lipsita de bun simt. Sunt curios ce parere are RAI de declaratia ta si doar ca informare ar trebui presupus macar ca anumiti pasionati de pe aici lucreaza sau au lucrat in fabrici germane. “Fiecare munceste cat are chef si e platit cat are nevoie” este cu adevarat institutionalizata in fabricile americane care prin sindicate sugruma totul inclusiv calitatea produsului. Suna mai mult a revolta interioara.


chestia este adevarata si pentru uzinele The Big 3, dar inca la o scara mai mica decat pentru cele ale VAG si Mercedes... de aceea impresia generala in mediul industriei auto este ca producatorii japonezi sunt mai competitivi, pt. ca o poductivitate a muncii mai buna si o organizare a operatiunilor mai eficienta... chestie recunoscuta si de unii manageri germani de varf din industria auto...

QUOTE
Cat sunt inca o fiinta rationala si bine informata voi stii sa discern adevarul de minciuna indiferent de ce spune JDPower. Atata timp cat nu sunt obligat sa cumpar masinile elogiate de ei nu ma deranjeaza si practic nu exista. Si fabricile din Canada figureaza in clasamentele lor ca fiind primele dar cine le-a vazut stie cum sta treaba.
Concluziile aduse pe tabla in urma declaratiilor proprietarilor nu ma intereseaza. Din punctul meu de vedere pot sa cred ca 99% din ei sunt fani inraiti sau nu au accedat niciodata la un Mercedes , BMW sau Porsche. Cei care S klasse nu stau pe net sau sa completeze teste pentru JDPower. Sa fim seriosi.


deci tu stii mai bine decat manageriatul DCX s VAG? au fost destui respondenti la S klasse pt. ca JDPower sa ii includa pe lista. nu au fost destui proprietari de maseratti sau ferrari, dar de S klasse au fost...

QUOTE
Dealtfel acum cativa ani pe zidul hidrocentralei de la Niagara scria numele lui Edison si al marelui inginer Tesla. Placile au fost inlocuite nu de mult timp cu una singura din care numele lui Tesla a disparut cu desavarsire iar Edison este beneficiarul tuturor laurilor.


Tesla, sarb nascut in Croatia si imigrat de tanar in America unde a si ramas pana la moarte, a fost initial angajat de Edison si a fost probabil cel mai mare inginer electrotehnist din epoca. E adevarat ca Edison l-a tras pe sfoara si Tesla a parasit compania sa. meritele sale sunt insa recunoscute in America. ca numele sau e sau nu mai e pe zidul centralei de la Niagara e o chestie a carei dedesupturi nu le stiu.

QUOTE
Si statuia lui Paulescu care trebuia dezvelita in fata spitalului “Hotel Dieu” din Paris pentru una dintre cele mai mari descopereiri ale secolului adica insulina –francezii subliniind in nenumarate randuri ca paulescu este adevaratul descoperitor- a fost rasa si distrusa de catre miscarea evreiasca sub motiv ca a fost antisemit. Legionar sau nu, antisemnit sau nu, insulina o folosesc si cei care acum il acuza.


asta e un abuz si sunt de acord cu tine. dar nu are nimic de a face cu problema in discutie. oricum Best si Banting au cercetat independent si au citat in lucrarea lor si articolul publicat cateva luni mai inainte de Paulescu. dealtfel nici Best nu a primit Nobelul si lucrurile au fost incurcate si pt. canadienii implicati in descoperire. apoi majoritatea premiilor Nobel nu au avut asemenea probleme..

te invit sa intri pe acest site:

http://nobelprize.org/index.html

vezi cati americani sunt acolo. fie ca sunt aici de 300 sau de 10 ani sunt toti americani... asta e una din avantajele si lucrurile bune ale Americii, ca stie sa primeasca, sa ofere oportunitati si sa respecte pe cei care vor sa munceasca si sa realizeze ceva.
Rai
Da,nu trebuia sa se ajunga aici era vorba de JDP care este o lege pentru industria de masini si in Europa.
Dar as vrea sa scriu si de ce si am sa scriu faptul ca BMW isi vinde 50% din productie pe an in SUA si sigur cand iti castigi painea acolo sa te intereseze si ceea ce zic unii sau altii acolo.
As vrea sa fac o paranteza pe care cred ca o cunosc multi masinile americane sunt altfel repet altfel facute pentru piata US si Canada deci o comparatie mai ales la siguranta unde se dau stelel renumite cu care aproape toate firmele fac reclama nici nu are rost.Si sunt multe lucruri care nu se pot compara cu America.
Deci daca as fii un neamt simplu tot dupa testele de la ADAC si Europene m-as lua fiindca traiesc doar in Germania sau in Ro asa ca tot o masina de aici am sa cumpar nici nu am voie sa circul cu o masina Americana pe strazile din Europa.
Concluzia care e de fapt fiecare sa vada testele cum vrea......cat nu lucreaza pentru o firma care exporta in America.
Si sa nu uit Americanul poate cumpara cele mai bune masini din lume cat timp sunt Japoneze,Germane si tot asa.
Iulian HondaFan
QUOTE(Vlad58286)
Un alt caz concludent este Prof. Dr. Benga despre care se stiu multe.


nu stiam de aceasta controversa. am facut insa sapaturi si probabil ca Ghe. Benga ar fi trebuit sa primeasca credit partial cu Agre ( care independent a descoperit aceeasi proteina mai tarziu si i-a si descris functia mai exact) si Mackinnon ( care de fapt a fost inclus pentru alte contributii in cercetarea canalelor din membranele celulare).

http://www.mja.com.au/public/issues/179_11...an10722_fm.html

http://www.ad-astra.ro/benga

QUOTE
1986 Benga and coworkers clearly demonstrated for the first time the presence and location of a water channel in the human RBC membrane among polypeptides migrating in the region of 35–60 kDa on the electrophoretogram of RBC membranes, labeled with 203 Hg-PCMBS under conditions for the specific inhibition of water diffusion; it was also suggested that a minor membrane protein that binds PCMBS is involved in water transport, and the way in which the specific protein could be further characterized was indicated: by purification and reconstitution in liposomes


Agre a facut ce a indicat Benga pt. ca Benga nu a avut cu ce sa faca ceea ce ar fi putut face...

astia suntem noi romanii din nefericire... "am fi putut " dar nu "am facut"...

concluzia este ca Benga a fost f. aproape. daca ar fi fost la o univ. occidentala cu buget de cercetare serios si nu in Ro poate ca ar fi putut face ce a facut Agre mai repede.

cazul respectiv arata doar cat de dificil este sa discerni cui ii apartine meritul unei descoperiri intr-o lume in care progresul stiitific este facut mai mult prin salturi mici...
James Kilowatt
Mai sunt si altii care au facut, insa meritele au fost acordate altora.... De la Bolyai la Stefan Odobleja..."Psihologia consonantista" a fost publicata in strainatate, si cu toate astea Wiener a luat cred Nobel desi a publicat lucrarea sa mai tarziu. Nu este vorba de plagiat, insa o idee originala a unui roman a fost ignorata, apoi cand a fost formulata mai tarziu de un matematician strain a fost recompensata cu Nobel....
Iulian HondaFan
acu' am ajuns sa plangem toate Nobelurile de care romanii au fost pe aproape.

Odobleja a fost si el recunoscut post-facto... pt. contributia la dezvoltarea ciberneticii.

singurul Nobel luat de ai nostri e cel al lui Palade care era la Yale pe vremea aceea...

cred ca mult are de a face si cu faptul ca integrarea nosatra in circuitul de valori academice a fost (si este timida). vesticii sunt mult mai "assertive". e f. important sa fii vizibil in comunitatea stiitifica. aici in mediul academic se spune " stop publishing and you're dead". fiecare domeniu are comunitatea lui, daca esti membru activ in acel grup vei avea sanse sa devii recunoscut si respectat. daca stai undeva intr-o "backwater" probabil ca meritele tale vor fi usor trecute cu vederea. eu nu cred ca aceste cazuri ( si poate or mai fi si altele) sunt intentionate... ce e insa clar este ca laureatii vin din tarile dezvoltate + Rusia iar putinii "outsider"-i au ajuns acolo din universitati occidentale...
ncristi
QUOTE
mi se pare hazliu ca insinuezi ca americanii sunt mai prosti decat europenii


"Norvegia este capitala africii"
"Luis amstrong a fost primul om pe luna"
"Newton a cantat intr-o trupa...da nu mai stiu care"
"Roamnia este o tara?"

Nu mai spun ca in frunte au un idiot...

Raspunsurile date aici sunt in functie de pasiuni..."japonezii" care au iesit OK spun ca sunt super adevarate "europenii" (din categoria carora fac si eu parte) spun ca sunt niste cretinatati...

Adevarul este ca siteul (lasand la o parte sectiunea auto) este plin de explicatii ambigui, nu arata ce si cum sunt cu punctele atribuite...clasamente aberante sunt la toate capitolele nu numai la "auto"...de ce spun aberante? pt ca unele din produse am avut ocazia sa le vad peronal...

In ceea ce ma priveste clasamentul ma aventajeaza adica: megane 2>e classe ceea ce ar fi fost f bine sa fie adevarat numai ca ma indoiesc profund. Numai o minte bonlava ar gandi asa ceva...sincer si cu parere de rau spun...

Spun asta ca am mers cu ambele masin si mai stiu si corolla si masia aia oricat de fiabila ar fi nu are nici o legatura cu E classe (adica este mai rau pt corolla smile.gif )...

Oricum JD Power uneori provoca rasul ceea ce nu-i un lucru rau pana la urma...
ncristi
Lasand la o parte clasamentele...cei care au mers cu un mercedes calasa E sa spuna daca masina aia merita puncatjul obtinut ... eu unul am mers de la Ploiesti pana la Constanta si inapoi si pot sa spun cu mana pe inima ca masina merita mult mai mult de cat a obtinut in JD Power.
Iulian HondaFan
sa rasfoim din presa:

Friday, May 6, 2005
Reuters

QUOTE
BARCELONA - DaimlerChrysler is debating whether to abandon its goal to place its Mercedes-Benz brand first in the prestigious J.D. Power and Associates car quality survey, Mercedes chief Eckhard Cordes said on Friday.

"We are carefully analysing whether this is a reasonable goal or not, and then we will answer the question once we have finished our analysis," he told reporters on the sidelines of an industry conference here.

The premium Mercedes-Benz brand has been pulling out all the stops to address quality problems that have dented its elegant image and raised doubts about its avowed goal of topping J.D. Power U.S. survey of initial quality in new cars by 2006.

"In order to become (number) one in J.D. Power, it is not only about hardware quality. It also has to do with the American taste, how they want cars," Cordes had earlier told the Automotive News conference.

A car's ratings may be marked down, for instance, if buyers feel they have too many functional buttons on the steering wheel, he said.


deci Mercedes dorea sa fie nr.1 in studiul JDPowers... daca asta e o susanea de americani inculti de ce rafinatul domn Cordes din si mai rafinatul si milenarul oras german Stuttgart isi bate capul cu ei?


interviu cu d-l Martin Winterkorn in BusinessWeek, sept 2005

QUOTE
Intrebare: What are the key challenges for Audi in the next 12 months?

d-l MW: One is the next set of quality rankings, especially J.D. Power's [a division of The McGraw-Hill Companies, which also owns BusinessWeek Online]. It always comes out on my birthday in the spring. We want to be in the top five. I hope I get this wish.


desigur asta e o amabilitate a d-lui Winterkorn fata de McGraw-Hill... un editor rapanos si analfabet american...

dom'le sefii astia de marci germane sunt chiar dusi cu pluta... cum pot lua ei in seama asa prostie crasa in timp ce d-nii Cristi si Vlad ignora sau cel mult ii iau ca pe o gluma proasta americana? D-le Cordes ne-ai dezamagit!

stire din Autonews (editorul revistei germane AutomobilWoche); mai 2005.

QUOTE
Four years ago, Audi's initial quality was well below average on the Power study. The brand was stinging from a nasty recall of the 1998-2001 A6. Sulfur deposits on the fuel-level sensing units in the gas tank caused the gauge to read full then the tank wasn't.

So Audi acted. The first step was separating its quality from the joint department at Volkswagen of America that handled both brands.

Audi elevated quality to the board level at corporate in Germany. Trahan attends monthly meetings in Germany, held specifically to discuss North American quality with board members and representatives from technical and development departments.

Audi CEO Martin Winterkorn attends. Winterkorn spearheaded much of Audi's new emphasis on U.S. quality.

In the U.S. market, Trahan hired about 50 quality experts and brought in additional people from Germany. The quality department now has 94 employees.

Thirty engineers or technicians at headquarters in Auburn Hills, Mich., collect data about problems. They talk to consumers, look at J.D. Power and Consumer Reports numbers, talk to dealer product-support personnel and even consider anecdotal information, says Trahan.

Audi’s three-year drive to tackle quality problems in the US has paid off.

The German brand jumped three spots to No. 8 in the J.D. Power and Associates 2005 Initial Quality Study.

Audi set out to improve its quality in 2002 when it languished below the industry average for problems per 100 vehicles after 90 days of ownership.

The carmaker began by accepting the idea that listening to its US customers makes sense. Audi now looks at US quality monthly at the board level. It often makes changes to all its vehicles as a result.

“We’ve learned because of the greater transparency in the US and the higher level of consumerism that we can get more information from this market, apply that worldwide and raise the whole brand up,” says Marc Trahan, Audi of America’s product management and quality director.


EREZIE fratilor... cum adica o experientza americana poate sa fie de vreun folos europenilor?!!! cum adica nemtii cei ultra-inteligenti, ultra-punctuali si ultra-constiinciosi sa asculte de americanii astia oligofreni, lalai si delasatori? ce astia stiu ce e aia o masina buna?


dupa: http://www.bmwworld.com/bmw/assembly/

QUOTE
The Dingolfing Plant not only excels in its flexibility but also enjoys an excellent reputation as far as the quality of work is concerned. Each year this reputation is verified by the American market researchers "J. D. Power and Associates" with the bestowal of the renowned J. D. Power Plant Awards. Meanwhile this award for outstanding quality has been given four times in a row and altogether five times to the BMW Plant in Dingolfing.


sunt chiar naucit... si BMW se lauda cu aprecierile studiilor glumei irelevante numite JD Power.
Dany_s
Pt mine clasamentele JD Power si orice alte clasamente de fiabilitate, satisfactie etc sunt pur si simplu o sursa secundara de informare. In general nu pun f mare pret pe ce spun cand e vorba de achizitionarea unei masini dar reprezinta un mic factor.

In toate aceste clasamente e foarte important de a trage concluziile de rigoare, a le ignora nu e bine si in nici un caz a le considera litera de lege nu e bine. Din pacate majoritatea oamenilor interpreteaza gresit aceste clasamente (ex:imi cumpar Honda si nu Ford pt ca sigur 100% va fi mai fiabila, ca e mai sus plasata in clasamentul JDp)si altii sunt orbiti de niste convingeri personale de cele mai multe ori nefondate si trateaza astfel de clasamente drept o mare conspiratie mondiala contra nemtilor(vezi Vlad123131231).
ncristi
QUOTE
astfel de clasamente drept o mare conspiratie mondiala contra nemtilor


Nu-i vorba de o conspiratie impotriva nemtilor...BMW este situat destul de bine....este vorba ca uneori adevarul este departe de ce spun ei acolo si mai este vorba de gradul f mare de subiectivism...

La inceputul campionatului de F1, honda a incercat sa traga in piept montand un al 2-lea rezervor pe masina...daca se fac magarii la un asemenea nivel nu inteleg cum credeti ca nu se poate "aranja" un clasament...
cosmin45741
sa zicem ca sunt f. corecti...
am facut si eu o comparatie, de altfel nepotrivita, dar e cam asa: e clase, corola, mazda3 si a8!!!

cam asa apare:

Initial Quality Ratings 2005 E-Class 2005 Corolla 2005 3 2005 A8

Mechanical Quality **** *** ** ****
Feature & Accessory Quality *** ***** ***** ***

jd explica:
Feature and Accessory Quality
Taken from the Initial Quality Study (IQS), which looks at owner-reported problems in the first 90 days of ownership, this score is based on problems reported with seats, windshield wipers, door locks, heater, air conditioner, stereo system, sunroof and trip computer.

hmmmm, vrea sa insemne ce? 2 masini din clasa lux, sunt departe la capitolul accesorii (about average) fata de alte 2 de clasa compacta cu 2 stele (among the best) si culmea in primele 3 luni...asta probabil in cazul vreunui e clase izolat comparat cu vreo corola fara de vreun accesoriu.
e penibil!!!!

mai departe...
Body & Interior Quality ***** *** *** ***

Body and Interior Quality
Taken from the Initial Quality Study (IQS), which looks at owner-reported problems in the first 90 days of ownership, this score is based on problems reported with exterior paint, wind noise, water leaks, poor interior fit/finish, and squeaks/rattles.

vrea sa insemne ce?? a8-ul sta la fel de prost la capitolul greierasi sau izolare fonica sau finisare interioara, ca si corolla sau mazda 3... nu stiu de ce naiba platiti de 5 ori mai mult pt. comfort??? bineinteles, tot in primele 3 luni blush.gif

Overall Quality *** *** ** ***
deci aceeasi calitate a fabricatiei (nu stiu de ce naiba nu mi-am luat corola, pt ca obtineam acelasi lucru)

Performance *** **** **** ***

Taken from the most recent Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL), which looks at the features that consumers like and dislike about their vehicles, this score is based on how consumers rated the performance of their vehicle's powertrain and suspension systems, including acceleration, handling stability, braking performance, and shift quality. The APEAL study is published in August of each year.

adica e clase si a8 sunt niste carute, comparativ cu celelalte 2..probabil ca ratingurile au fost date de niste indivizi fara permis... no comment!!!!!

Comfort *** **** **** ****

Taken from the most recent Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL) study, which looks at the features that consumers like and dislike about their vehicles, this score is based on how consumers rated comfort and convenience features and seats. The APEAL study is published in August of each year.

imi pare rau sa vad ca scaunele mercedes sunt mai putin comfortabile decat cele ale toyotei sau mazdei, de altfel egale cu cele din a8 (desi de 2 ori mai mari si din cu totul alte materiale)... no comment again!!!

Features & Instrument Panel *** **** **** **
Taken from the most recent Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL) study, which looks at the features that consumers like and dislike about their vehicles, this score is based on how consumers rated the stereo system, gauges/instruments, and heater/air conditioner. The APEAL study is published in August of each year.

iarasi victorie covarsitoare a celor 2 japoneze, nu stiu cum mizerabilii de la audi pun atatea gadgeturi, care iti creeaza numai senzatii neplacute...

Style **** *** **** ***
degustibus....... :bash:
Overall Appeal *** **** **** ***

Taken from the most recent Automotive Performance, Execution and Layout Study (APEAL) study, which looks at the features that consumers like and dislike about their vehicles, this score is based on how consumers rated the overall appeal of their vehicle. The APEAL study is published in August of each year.

se pare ca cei care-si cumpara e clase sau a8, au luat teapa!!!! blush.gif

dar, avand in vedere ca e un site f. serios si ar trebui sa tinem cu totii cont de ce spun americanii astia, morala ar fi in felul urmator:

1- banati masinile germane (pt ca luati teapa)
2- daca o sa aveti vreodata bani, nu dati banii pe prostii (e clase, a8)
3- sa ai bani nu echivaleaza cu a fi destept, deci mai bine fara...
4- masinile japoneze sunt mai performante, mai comfortabile, mai fiabile, mult mai ieftine si tot ce vreti voi fata de burghezele, chipurile de lux...

si parerea mea: jd power=penibilitate dusa la extrem sau eu n-am inteles nimic...
Watcher
Apropos de 'german cars don't break": a doua zi dupa ce am luat A4 de la reprezentanta ii curgea lichidul de servo printr-un furtun fix in motor, deci iata u in primele 3 luni ci in primele 3 zile.
Apoi, tot in primele trei luni a mancat mare parte din ulei aprinzand becul. In schimb la un Sprinter de 5 ani nu am avut niciodata problemele astea. Tot diesel, tehnologie mai veche.

Asa ca eu daca as fi completat la A4 studiul as fi zis ca sunt complet dezamagit de:
* spatiul interior,
* de gadgets caci frigiderul din torpedo nu raceste nimic si ocupa si spatiul degeaba,
*si de fiabilitate caci a trebuit sa fac doua drumuri la service in primele 3 luni de zile....

Repet: mai conteaza si la ce te astepti cand iti declari 'satisfatia' sau 'insatisfactia'...
ncristi
QUOTE
si parerea mea: jd power=penibilitate dusa la extrem sau eu n-am inteles nimic...


Subscriu cap coada cu ce spune cosmin...
cosmin45741
QUOTE(Watcher)
Apropos de 'german cars don't break": a doua zi dupa ce am luat A4 de la reprezentanta ii curgea lichidul de servo printr-un furtun fix in motor, deci iata u in primele 3 luni ci in primele 3 zile.
Apoi, tot in primele trei luni a mancat mare parte din ulei aprinzand becul. In schimb la un Sprinter de 5 ani nu am avut niciodata problemele astea. Tot diesel, tehnologie mai veche.

Asa ca eu daca as fi completat la A4 studiul as fi zis ca sunt complet dezamagit de:
* spatiul interior,
* de gadgets caci frigiderul din torpedo nu raceste nimic si ocupa si spatiul degeaba,
*si de fiabilitate caci a trebuit sa fac doua drumuri la service in primele 3 luni de zile....

Repet: mai conteaza si la ce te astepti cand iti declari 'satisfatia' sau 'insatisfactia'...


pai vezi, daca ai fi citit raportul jd power, nu-ti mai cumparai in veci audi...ai luat teapa...trebuia sa-ti iei 2 corolle si asa erai satisfacut (sau nu mai aveai pretentii la spatiu, frigider in torpedou si tot felul de gadgeturi inutile care nici macar nu functioneaza blush.gif )
sfatul meu: vinde-o si iti raman bani de o corolla noua si asa vei fi satisfacut
ncristi
Paradoxul este ca A4 sta destul de bine in acel clasament...adica se afla mult peste medie smile.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(cosmin45741)
si parerea mea: jd power=penibilitate dusa la extrem sau eu n-am inteles nimic...


parerea mea e ca TU NU AI INTELES NIMIC si compari mere cu pere...

concluzia oricarui om cu logica este ca Corolla si Mazda3 functioneaza in interiorul parametrilor lor mai modesti si ca propietarii lor sunt multumiti. sunt poate oameni mai simpli si cu buget mic-mediu, dar masinile respective au indeplinit asteptarile lor. in timp ce proprietarii lui E klasse, dupa ce au dat o carutza de bani sunt iritati de tot felul de mici probleme pe care nu se asteptau sa le aiba la banii dati...
Iulian HondaFan
QUOTE(cristi36176)
Paradoxul este ca A4 sta destul de bine in acel clasament...adica se afla mult peste medie smile.gif


A4 de care vorbeste Watcher probabil ca nu e model 2005. A4 1999-2005 au avut probleme mai multe... calitatea/fiabilitatea la Audi a fost in crestere mare pt. modelul 2005.
cosmin45741
iulian, atat poti sa zici????
un marlan care a mers numai cu caruta i se va parea atunci cand pune prima oara piciorul intr-un tico sau logan (no offense pt posesori) ca este cea mai tare chestie cu 4 roti scoasa vreodata....si normal ca nu va fi nemultumit deloc, ba chiar ultra-satisfacut...aici cred ca se aplica cel mai bine proverbul cu strugurii acrii si cred ca sondajele sunt completate mai degraba de "neposesori" decat de posesori nemultumiti....

hai sa mai comparam o data "merele cu perele" si sa va arat inca o data cat sunt de cretini....

serie 3 comparata cu ??!!?? serie 7

Initial Quality Ratings 2005 3 Series 2005 7 Series

Mechanical Quality ***** **
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Feature & Accessory Quality **** **
:bandit:
Body & Interior Quality *** ****
wow!
Overall Quality **** **
biggrin.gif

Performance ***** ****
Comfort *** *****
wow din nou!!!
Features & Instrument Panel *** **
Style *** ***
Overall Appeal **** ****

cele 2 masini nu prea au legatura, dar, desi sunt facute de aceeasi firma, aia mai ieftina de 2-3 ori este mult mai buna, raportat la satisfactia clientilor...cum doamne-fereste este posibil asa ceva???
probabil tine atat de profesionalismul celor care participa la sondaj, cat (si mai ales) de cei care publica asemenea aberatii de date....carcota la mama ei acasa....

oricum este ultima oara cand ma mai uit pe porcaria lor de site, sunt mai mult decat subiectivi, sunt carcotasi si marlani de ultima speta, mai ales ca reusesc sa si influenteze lumea....

asa ca, JDPOWER, beaxxxxxxx :ban:
Iulian HondaFan
Cosmine din nou compari masini din clase diferite. punctajele nu sunt facute sa fie comparate intre clase... iar "calitate" in contextul explicat destul de clar pe site mi se pare mie inseamna mai mult fiabilitate.

si cred ca deja esti emotional...

serie 7 este modelul cu cele mai multe probleme la BMW si afara de capitolul impozanta si poate comfort interior e depasit de serie5 cu motorizarea de varf la perfomante...

concluzia mea e ca serie 3 are mai putine probleme mecanice, mai putine probleme cu accesoriile ( mai putine decat ale seriei 7 dar mai bine realizate; dealtfel celebrul iDrive este in opinia multor posesori si testeri prea complicat si greu de utilizat) iar serie 7 e apreciat mai bine pt. comfort. Per total= overall quality (media probabil a celor 3 subcapitole: mecanic, accesorii, comfort) serie3 sta mai bine. nu vad nimic surprinzator aici.

alt element de luat in calcul este ca serie3 este the "bread winner" pt. BMW, asta e modelul lor cel mai popular ( aprox. 60% din vanzarie totale ale firmei) si care ii aduce profiturile cele mai mari. de aceea "banglizarea" a fost minima in cazul serie3. serie7 este un model mai extravagant cu proportie mare de "experimentare" a noi chestii, de aceea mi se pare si normal ca are probleme mai multe.
cosmin45741
QUOTE(Iulian HondaFan)
QUOTE(cosmin45741)
si parerea mea: jd power=penibilitate dusa la extrem sau eu n-am inteles nimic...


parerea mea e ca TU NU AI INTELES NIMIC si compari mere cu pere...

concluzia oricarui om cu logica este ca Corolla si Mazda3 functioneaza in interiorul parametrilor lor mai modesti si ca propietarii lor sunt multumiti. sunt poate oameni mai simpli si cu buget mic-mediu, dar masinile respective au indeplinit asteptarile lor. in timp ce proprietarii lui E klasse, dupa ce au dat o carutza de bani sunt iritati de tot felul de mici probleme pe care nu se asteptau sa le aiba la banii dati...


si inca o chestie, nu toti oamenii au o asemenea logica si daca nu ar fi niste atacuri marlanesti si ar fi cat de cat cinstiti, cei de la JD ar scoate concluziile pe care le spui tu din sondajele lor "elevate", dar atat timp cat, la prima vedere un e clase e "daramat" pur si simplu de o masina de 5 ori mai ieftina, nu pot sa cred decat ca sunt niste dobitoci de cea mai joasa speta, care-si freaca si mainile de bucurie dupa astfel de rezultate si o fac pur si simplu din rautate (mai ales ca in discutie nu e vorba doar de fiabilitate, ci si de calitatea fabricatiei, performante dinamice samd)
Iulian HondaFan
de exemplu in USA E klasse a fost depunctat de proprietari pentru lipsa de cup holdere si pentru numarul prea mare de butoane pe volan ( oamenii au simtit ca asta e prea complicat)... de aceea cele 4-5 controale clare si functionale ale Corollei sunt aprecaite in timp ce cele 20 de butonase ale E klasse nu...

poti spune ca americanii sunt tzarani, dar sunt banii lor si vor sa primeasca "features" pe care si le doresc. dealtfel se pare ca si britanicii simt la fel si au dat notele pe care le-au dat.
cosmin45741
QUOTE(Iulian HondaFan)
de exemplu in USA E klasse a fost depunctat de proprietari pentru lipsa de cup holdere si pentru numarul prea mare de butoane pe volan ( oamenii au simtit ca asta e prea complicat)... de aceea cele 4-5 controale clare si functionale ale Corollei sunt aprecaite in timp ce cele 20 de butonase ale E klasse nu...

poti spune ca americanii sunt tzarani, dar sunt banii lor si vor sa primeasca "features" pe care si le doresc. dealtfel se pare ca si britanicii simt la fel si au dat notele pe care le-au dat.


dar cand si-au luat masina nu au vazut...au observat dup'aia? hai ma, ca macane! inca o data imi intareste convingerea ca datele alea sunt completate mai ales de catre "neposesori"... ca si la bmw- comenteaza idrive-ul ca e "prea complicat", atunci mai bine o masina care nu are deloc nu? mai buna e aia...
sunt o groaza de frustrati, gen bmw killers, mercedes sau audi killers (primii chiar sunt consacrati), care nu fac altceva decat sa incearce sa demonteze in fiecare zi meritele (miturile) masinilor germane...si japonezii au meritele lor fara doar si poate, dar sa afirmi ca o corolla este mai buna decat un e clase, mai ales la capitolul performante (cand nu am vazut o motorizare mai mare de 2000 cc pe masina aia), calitatea fabricatiei (lol, cu plasticul lor cu tot), comfort samd e strigator la cer...

oricum cineva e tampit tare...ori jd power ori posesorii de e clase luati la un loc
G e o r g e
da' ce suparat esti laugh.gif

pai la performante fiecare gasca cu penele ei .

corolla nu concureaza cu bmw ul la aceeasi categorie de pret, dar ia in calcul banii dati pe masina aia .

adica daca dai pe un bmw 50k si pe o corolla 15k cum sa nu conteze banii .

iar corolla este o masina chiar buna , iar la capitolul fiabilitate / pret da clasa bmw urilor. no offence .

si sa nu uit , >100cp / l , puterea litrica de pe corolla 1.8 TS smile.gif
cosmin45741
se mentioneaza pe undeva pe site-ul "iluminat" un raport calitate-pret???
nu prea cred.... asta subintelegem noi, dar nu-i suficient, ar trebui sa fie explicit, daca ar fi cinstiti...
din detalierile binevoitoare si neutre ale celor de la JD, un natarau, analfabet la capitolul masini, ar putea sa inteleaga ca un e clase ar fi cea mai tampita afacere pe care ar putea s-o faca...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.