Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lichid de Frana
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Damian53219
Exista vre-o diferenta dintre lichidul de frana romanesc si cel strain????

am inteles ca nu este indicat sa le amesteci.....
si as vrea sa ma lamuresc......

ma refer la lichid de frana de alelasi DOT !!!!

oricum cine stie/cunoaste , rog sa raspunda la topic@! arigato.gif
CRG
stiu ca ce conteaza e sa fie acelasi numar (DOT 3, DOT 4) cu cel deja in conducte.

de calitatea lichidului romanesc, nu stiu si nici n-as vrea sa stiu... biggrin.gif
Horia49540
e o diferenta IMENSA intre lichidele de frana romanesti si cele straine de marca
nu mai stiu exact cifrele, dar punctul de fierbere al cele romanesti este cam la jumatatea din punctul de fierb. al celor straine, asta spune totul!

si un sfat, daca faci revizie generala la frane pune o garnitura de frana intr-un pahar cu lichid de seara pana dimineata
daca dimineata e la fel, e bun
daca se umfla garnitura, nu e bun, ataca garniturile si ramai fara frana (asa stiu ca pateau niste Fiesta acum vreo 8-10 ani parca)

succes :wave:
Virgil47474
la ce conteaza punctul de fierbere al lichidului de frana?
Horia49540
la frane puternice si la utilizare intensa lichidul se incinge
daca trece peste limita lui de fierbere isi pierde toate calitatile, mai ales "cea mai de pret" calitate, aceea de a nu se comprima si de a nu se evapora
si atunci e vai si amar:)
:wave:
Damian53219
eu intrebam ca am o solenza...... pe rezervorul de lichid de frana scrie folositi DOT3 sau DOT4!
ma gandeam sa complectez cu unul strain (gen 2+2).
dar sunt curios daca amestecandu-le se intampla ceva!
ca mai am o Dacia 1310 din 99, aveam pe vremuri ceva probleme cu frana, i-am schimbat pompa de frana, i-am pus o pompa de papuc, noua, (cu 22,5presiune interna) si de atunci puneam lichid de frana 2+2 . am vazut ca tinea bine frana......dar tinea exact ca la o dacie! no offence! :wave: bineinteles ca o data pe luna trebuia sa fac aerisire ca prindeam aer pe spate. de ce? nu ma taie capu!!!!! apropo,ce sa fac ca sa nu mai prin aer la dacia 1310 pe spate? sa folosesc mai rar frana? biggrin.gif
apropo, nu vreau sa fac reclama gratuita, dar dracoveniile astea de dacii 1310 cara destul de bine!
am carat 6 oameni cu ea , echivalent a 460kg! nu mai vb de aprovizionari smile.gif)



Horia, si garnitura, cum o scot , de unde o scot?

Multumesc arigato.gif
CRG
Damiane, la 30-40 k km e bine sa inlocuiesti complet lichidul de frana, chiar si la o Solentza.
Horia49540
aaa, pai vrei doar sa completezi...atunci n-ai cum sa scoti garnitura
ce am zis eu se face doar daca demontezi bucatele toata instalatia si pui garnituri noi
cat despre amestecat lichide, nu se recomanda, ar fi bine sa intrebi pe la vreun service mai "destept" cu ce lichid vine din fabrica solenza si sa completezi cu ala
iar daca nu afli, si vrei sa pui alt ip, fa asa: pune intr-un recipient lichid din rezervorul de lichid dde frana al masinii (scos usurel cu seringa" si lichid din cel cu care vrei sa completezi
si lasa-le asa 12-24 ore: daca se amesteca si nu apar "fenomene ciudate" poti sa pui, daca insa se intampla ceva (de obicei "se branzeste") atunci nu se pot amesteca...
:wave:
Damian53219
ahaaaaa.......
hmmmmmmm

lasa ca ma orientez eu!
merci de ajutor!

:smokin:
AZAZEL
ola !

cine ma ajuta aici?

problema mea este urmatoarea: focusul meu are 45.000km si doi ani vechime si trebuie sa-l duc la revizie.

oare sa schimb si lichidul de frana? cand se schimba acesta in mod normal? ce ar putea sa se intample daca nu il schimb? din ce am inteles eu, atunci cand se isi modifica nuanta, acest lichid ar trebui schimbat.

multumesc.
pmhoria
La mine la VW in carte scrie ca se schimba la 2 ani. Acuma daca e necesar sau nu, nu stiu exact (nu stiu cat de mult isi pierde din proprietati). Dar nu costa asa de mult, asa ca-l voi schimba de fiecare data (la termen) pt ca la frane eu personal, nu ma risc deloc.
Daca nu il schimbi nu are ce sa se intample, teoretic, la masinile noi poti merge cu el 3 ani linistit. Cunosc n cazuri care au mers si 4 ani fara nicio problema.
Alex-F1
Azazele, pt. linistea ta sufleteasca, poti schimba si lichidul de frana, ca doar nu te tragi pe cur acuma pt. cateva zeci de lei si stai linistit pt. urmatorii 2 ani. wink.gif Si io am 45.000 km facuti de cand am cumparat masina si n-am schimbat lichidul inca si nici nu stiu cand l-o fi schimbat ultima oara neamtul.....posibil sa am cu lichidul asta mult peste 45.000 km, dar frana nu da semne de oboseala, inclusiv pe circuit s-a comportat exemplar si acolo chiar a fost solicitata, nu gluma! drive.gif Cred ca iarna asta fac si io o schimbare de lichid, ca sa stiu de-o treaba!
f1anatic
Da; trebuie schimbat. Se schimba indiferent daca conduci sau nu pt ca este hydrophillic - absoarbe apa - apa care corodeaza conductele dar mai ales devine vapori cind se incalzeste lichidul de frina - ducind la bule de "aer" in conducta - si deci frinare deficitara. Eu il schimb anual si bineinteles numai cu produse de virf.
DORU
Si eu recomand schimbarea lui la 2 ani maxim.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.