Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Placerea de a conduce... vazand botul masinii...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
adi.mitrea
Salut tuturor!
Supun atentiei voastre urmatoarea afirmatie: "este mult mai placut condusul atunci cand din interior se vede capota, botul masinii". Am auzit asta acum cativa ani pe la TV (nu mai stiu exact postul) si de atunci am incercat sa imi demonstrez daca este adevarat.
La fostul Moskvich-ul 1500 al unchiului meu se vedea botul, la fel si la Dacia 1310, la Opel Record. La Dacia Supernova, Logan, Octavia 1 nu se vede (pomenesc aici masini in care am mers sau pe care le-am condus).
Cu ocazia SIAB-ului m-am urcat in mai multe marci si modele de masini din care nu-mi amintesc vreuna la care sa se vada capota din interior. Este evidenta tendinta producatorilor auto de a face masini "care se termina la parbriz".
Mie sincer imi place mai mult sa vad botul masinii atinci cand parchez si pe viraje... e un feeling deosebit!
Sunt curios ce parere aveti si voi!
malin34426
E un punct de vedere , desi obisnuinta e a doua natura.
Davidinho
Mie mi se pare deranjant sa vad capota pt simplul fapt ca iti ia din campul vizual. Prefer vizibilitatea maxima decat sa vad eu capota atunci cand parchez (dupa cateva saptamani te obisnuiesti fara pb la parcari). Dar oricum sunt o groaza de masini de genul asta, asta depinde numai de design-ul adoptat, ca la un Mustang GT probabil nici nu are cum sa nu se vada capota din masina.
adi.mitrea
De acord! In cateva saptamani sau chiar zile te poti obisnui sa parchezi fara sa vezi botul masinii.
Dar cum ramane cu senzatia aia de a vedea marcajele de pe carosabil care-ti intra sub capota? Mie mi se pare ca o masina al carei bot se vede (macar putin in partea de jos a parbrizului) creaza o senzatie de siguranta mai mare. blush.gif
Eduard RO
Depinde cat esti de inalt.Dupa bine e deranjant sa se vada prea tare botul masinii(gen cielo).Mai bine ma ridic un pic in scaun la parcari.Totusi nu prefer nici masini gen bettle la care parcarile te omoara. blush.gif
f1anatic
Pai bietu' Maical Sumacár ce sa mai zica...ca saracu' nu vede nimic din masina...poate stiu eu...de-abia pe la 5 m in fatza masinii...

Ideea este...la Moskvitch si alte masini de acum 30 de ani...senzatzia era ca stai pe taburet de bucatarie si conduci. Cred ca de atunci s-au facut progrese in ergonomie. Acum ideea este ca trebuie sa stai relaxat la volan...iar daca pui la socoteala pozitzia "aplecat pe spate" si cu genunchii mai sus, picioarele mai intinse...ajungi repede la concluzia ca este aproape de pozitzia de "fetus" - deci mai comfortabila. Cumva am precizat ca in felul asta scade si centrul de greutate al masinii (scade...adica este mai aproape de sol ?) Adica masina devine mai stabila...Etc ?

E multa stiintza in treaba asta. Pe mine nu ma deranjeaza pozitzia asta de condus si ca nu vad botul masinii. Nu-i autobuz asa ca...

A-pro-pos de stabilitate...Subaru meu are 2 rezervoare de benzina...de o parte si de alta a axului care duce la diferentzialul pe spate. Si pompeaza din unul in altul pt a balansa masina. (nu stiu precis daca sint 2 rezervoare sau numai unul...cert este ca aproximatzia cea mai buna este agatzatul a 2 saci de o parte si de alta la saua de pe cal. In orice caz...am intzeles ca are si un rezervor de rezerva si dupa ce se termina oficial benzina ...mai mergi inca vreo 30 de mile ! George poate ma lamuresti si pe mine !
Marius43590
Asa credeam si eu, ca e bine sa vezi botul masinii.

Totusi nu am disconfort deloc in momentul in care nu il vad.
cristyyy
la inaltimea mea (1.95) e cam greu sa nu vezi botul masinii
cred totusi e mai usor sa conduci o masina prin oras atunci cand vezi botul
pentru altii poate este deranjant, cum nici eu nu suport sa vad stergatoarele. am impresia ca imi slabesc mult vizibilitatea
G e o r g e
rezerva de combustibil este de 10l . asta am gasit in carte.
CRG
din cauza vizibilitatii reduse actuale, tre sa tin o distanta apreciabila de masina din fata pentru a vedea la timp gropile.

deci pentru mine, e chiar deranjant campul vizual redus. poate in alte tari apreciezi sa vezi sigla de pe capota... blush.gif
catalin51707
placerea de a nu vedea botul masinii....mi a adus dupa 4 zile ...de condus....spoilarul spart..... blush.gif
Si ma facut sa ridic destul de mult scaunul masinii..... ca sa observ botul....
Acum insa am revenit dupa ce m am obisnuit insa cu masina....
Andrei38283
Cand mergeam cu masina de scoala (Dacia 1310 Li) ridicam scaunul in asa fel incat sa vad botul ca sa nu ma apropii prea ult de o masina. Cand m-am suit prima data in SuperNova ma simteam ciudat ca nu vad botul, dar dupa vreo trei zile m-am obisnuit si stiam cand trebuie sa franez si cat de mult ma pot apropia. La Megane aveam senzatia ca eu stau la jumatatea masinii in fata mea fiind un bord interminabil si dupa el o capota toto interminabila (si chiar asa era smile.gif). M-am obisnuit dupa vreo luna si ceva.
sabin58282
fara suparare dar am observat aceasta tendinta de a vedea botul masinii in general la femei pt ca pare-se le confera un plus de feeling de siguranta.
parerea mea e ca dupa ce te obisnuiesti cu dimensiunile masinii iti poti regla scaunul astfel incat sa stai cat mai bine (in functie si de inaltime) si nu sa ai o vizibilitate maxima nu tocmai blush.gif necesara
HalbaSus
Sincer nu imi amintesc sa fi condus o masina in care sa fi vazut botul masinii... stiu ca la Sharan cel mai enervant lucru e ca ai un bord in fata parbrizului de zici ca e de avion... mare, lung... plin de spatii de depozitare... iti da senzatia ca botul masinii e si el lung... defapt nu e... e foarte "scurt" (ca la toate monovolumele) dar e extrem de enervant la parcari... fiind masina lunga la parcari cu fata nici nu iti poti permite sa o lasi prea inafara dar nici nu stii pana unde sa mergi... adica "unde se termina botul"...
pretorian
adi.mitrea, majoritatea oamenilor au acea senzatie de siguranta in plus daca vad botul masinii nu numai femeile cum spunea cineva pe aici .

p.s sunt multi care nu recunosc asta :peacefingers:
Zetics40545
Mie imi place sa vad botul masinii. La tot ce am condus pina acum se vedea botul, mai putin la Tico la care il vad doar daca ma aplec, dar e suficient.

Parerea mea este ca a vedea botul masinii usureaza manevrele dinamice "la mustata"! Adica atunci cind te "strecori", e incomparabil mai simplu cind vezi fata masinii. Si de ce sa nu recunosc, cred ca si la parcare, chiar daca probabil asa cum zic multi "te obisnuiesti" sa nu vezi fata.

PS: Este o mica pacaleala cind ziceti ca daca vezi botul masinii ai camp vizual ingustat. De fapt, la cele la care nu vezi botul ai marginea bordului ceva mai departe, e mai lung bordul, iar bordul este o parte inalta, mult mai inalta decit virful masinii (exceptie la Moskwich-ul 1500 pe care il aveau ai mei... biggrin.gif ) astfel incit deseori am avut impresia cind am mai fost pasageri prin astfel de masini cu bot invizibil ca de fapt imi obtureaza mai mult vizibilitatea in fata decit "clasicele".
James Kilowatt
Eu am observat ca la inceput este aproape o necesitate... pe masura ce acumulam experienta si kilometri, dadeam scaunul din ce in ce mai in spate. Cam la fel am patit cu fiecare masina cand puneam prima oara mana pe ea. Dadeam scaunul in fata sa vad botul, iar pe masura ce ma obisnuiam il dadeam in spate.
adi.mitrea
Nu m-am suparat pe Sabin ca a afirmat ca e tipic femeilor sa se simta in siguranta cand vad botul masinii. Era doar o constatare personala a lui.
Mie mi se pare, dupa cum am spus in primul meu post, ca senzatia de siguranta creste atunci cand vezi botul. E senzatia mea si observ ca si voi aveti "senzatii" diferite; impartite.
Intr-adevar, dupa cum bine spunea Zetics, atunci cand vezi botul masinii parca efectuezi mai sigur pe tine manevrele la mustata.
Ca vezi botul masinii ti se ingusteaza campul vizual... poate asa e. Dar si cand nu il vezi se intampla la fel. In primul caz se reduce vizibilitatea spre cer ca sa-i zic asa... si vezi mai mult asfalt. In cel de-al doilea caz cerul devine enorm iar pe asfalt ramane vizibila doar linia orizontului (bine, exagerez un pic).
Pozitia de condus mai joasa, mai aproape de asfalt e datatoare de incredere, asa e F1; dar "papa" vizibilitate. Pozitia de condus de pe tamburel este groaznica dar are avantajul vizibilitatii.

Pentru Zetics: cred ca masina ta (Accent) face un compromis foarte bun intre pozitie de condus joasa si vazul botului. Oricat de jos ar fi scaunul macar mai raman sa se vada nervurile de pe capota (cel putin la 1,76m ai mei).

Btw: cum bine spunea cineva pe aci, mor cand vad stergatoarele pe parbriz din interiorul masinii...
Justina
Buna.
Ma bucur ca mai exista si barbati care nu se simt in siguranta daca nu vad botul masinii, nu numai noi femeile.... biggrin.gif
Eu am condus Fiat, Tico si Dacia si le vedeam botul, dar acum am un Matiz si nu mai vad nici un bot.... Este nasol ca ma opresc cu mult inainte de a fi cazul, dar sper sa ma obisnuiesc cu el pana la urma.
florin55503
totul depinde de obisnuinta si de experienta soferului. de obicei eu imi las scaunul jos pt a sta cat mai relaxat. cand m-am urcat prima oara in 307 cu diamai bordul si botul taiat a durat cam o sapt pana m-am obisnuit, apoi e ok
Alex-F1
De fapt - ca si in mai toate cazurile - toata treaba tine de individ, diferentele de la o persoana la alta putand varia mai mult decat ne asteptam! In cazul de fata e vorba de capacitatea persoanei de a aprecia distantele, capitol la care fara sa ma laud io ma consider din top :1: deci e clar ca nici la volan n-am nici cea mai mica problema, indiferent de tipul masinii, fie Tico, fie tir - ma rog, tir inca n-am condus, dar bag mana-n foc ca m-as acomoda intr-un timp super-record cu gabaritul! Am facut multe experiente de genul asta cu aprecierea distantelor in viata mea, cu diverse persoane, prieteni etc si de fiecare data am lasat "concurenta" cu gura cascata.....de exemplu, daca imi trasezi o linie cu creta pe asfalt, iti spun cu o abatere de invidiat ce lungime are.....sau mai nou, cand merg cu sotia prin magazine sa ne cautam mobila, unii vanzatori nu stiu ce dimensiuni au corpurile de mobila, dar le zic io asa "din ochi" de raman aia cruciti, vin cu ruleta si constata cu uimire c-am avut dreptate si exemplele pot continua cu duiumul! Deci, revenind la subiectul nostru, la fel sta treaba si aici: cei care stau mai rau la capitolul aprecierea distantelor (si credeti-ma c-am intalnit destule persoane care aproximeaza f. greu chiar si distante f. mici), simt acel feeling de nesiguranta daca nu vad botul masinii.....asta e, n-ai ce-i face, cum spuneam, fiecare individ e UNIC, e diferit de ceilalti, asa ca chestia asta e cat se poate de normala! Stiu persoane care, la parcarea cu spatele, se dau jos din masina sa vada cat mai au pana la masina din spate, in timp ce eu ma uit doar in oglinda retrovizoare interioara si pot parca la 3-4 cm de masina din spate, ca sa nu zic 1 cm biggrin.gif .....am incercat si la 1 cm, dar recunosc ca nu mi-a iesit intotdeauna, caci s-au atins masinile :bash: - asta doar asa de amuzament, ca nu las io masina la 4 cm de cealalta, ca s-ar putea sa nu mai ies daca vine altul in fata mea prea aproape......de obicei las minim 1m! Chiar ma gandeam de multe ori ca daca s-ar face vreun concurs de indemanare la volan, de aprecierea distantelor, chestii de genul asta, sunt absolut convins ca nu prea as avea adversari.... :wave: - moaaama ce modest is biggrin.gif
Asa ca chestia asta cu vazutul botului masinii e cat se poate de relativa, fiind o variabila care se modifica de la individ la individ! Vorba lui f1anatic: ce sa mai zicem de pilotii de F1 de exemplu, ca aia "saracii" nu prea vad mare lucru, nu vad nici botul masinii, nici asfaltul din fata masinii si toate astea la viteze ametitoare, nu? ......si nici nu au nevoie sa le vada, fiindca ei sunt printre oamenii cu cel mai dezvoltat simt al aprecierii distantelor (si nu numai) de pe intreaga planeta :notworthy: Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX
sorin37756
Nu e vorba de placere. La viteze mai mari si nu numai, consider chiar indicat sa te asezi in asa fel incat sa vezi capota. Daca totusi nu o vezi, e bine sa-ti fixezi un alt reper, cum ar fi stergatorul. Dar e de preferat ca reperul sa fie mai departe. Deci nu e vorba de placere, ci de un instrument la indemana soferului prevazator. E ca si cum ai avea o palarie cu boruri foarte largi si nu ai putea sa le vezi din cauza sprancenelor, situatie in care te-ai lovi cu borurile de oamenii din tramvai. In alta ordine de idei, masina nu are bot.
T u d o r
QUOTE(Alexandru30535)
Chiar ma gandeam de multe ori ca daca s-ar face vreun concurs de indemanare la volan, de aprecierea distantelor, chestii de genul asta, sunt absolut convins ca nu prea as avea adversari.... :wave: - moaaama ce modest is biggrin.gif
Hai pa
ALEX


Alexandru, chiar ca esti modest.. biggrin.gif
Din pacate, pentru a aprecia o distanta iti trebuie coordonatele, adica punctul A de plecare si punctul B de sosire. Sunt convins ca esti bun la masurat, dar ce te faci daca-ti lipseste unul dintre cele 2 puncte? Apreciezi distanta raportat la ce?
Ai incercat sa parchezi un 307 vreodata cu fata? Sau Loganul cu spatele? biggrin.gif
Pariem ca la 30 cm de masina din spate te opresti? biggrin.gif


Sorin, de ce-ti trebuie un reper la mers cu viteza? blink.gif
Si unul asa de incomod ca stergatoarele? Eu sunt ferm convins ca daca-ti trebuie un astfel de reper il alegi cat mai departe...
sorin37756
De ex. pe Bucuresti-Urziceni prima banda este prea ingusta. Esti nevoit sa mergi cu roata din stanga pe banda 2, si poti usor sa mentii linia fixand marcajul dintre banda 1 si 2 perpendicular pe un punct ales pe stergator.
Alex-F1
QUOTE(Tudor57991)
Ai incercat sa parchezi un 307 vreodata cu fata? Sau Loganul cu spatele? biggrin.gif
Pariem ca la 30 cm de masina din spate te opresti? biggrin.gif


Hahahaha....gata, pariem, da pe ceva gras daca te tine, altfel nu.......400 de euro sa zicem, merge? bicycle.gif Daca o pun sub 30 cm, ai pierdut, ok? :bash: Auzi....30 cm????!!!!! blink.gif asta poate legat la ochi sau cum? Daca io nu am contact vizual direct cu unul din cele 2 puncte de care ziceai tu, asta nu inseamna ca e vreo problema pt. mine.....io stiu unde se afla acel punct "invizibil" raportat la mine, la ochiul meu, deci e ca si cum l-as vedea prin tabla masinii....ca superman daca vrei biggrin.gif E adevarat ca n-am parcat niciodata un Logan cu spatele, dar chiar o sa merg la un prieten si-o sa fac experienta asta, asa ca tot m-ai facut curios acuma cu aia 30 de cm ai tai si-o sa-ti comunic (daca vrei) distanta la prima incercare, ok? Io as zice ca din prima incercare o pot pune sub 20 cm (uitandu-ma doar in oglinda interioara, nu si altundeva), iar din a cincea sau a sasea ti-o pun la ~ 6 cm arigato.gif Moaaama ce m-ai ambitionat acuma cu chestia asta.....chiar e o provocare buna si jur c-o voi face cat de curand! :wave: Iar 307......hmmm, din pacate nu cunosc pe nimeni care are....sau sa ma gandesc mai bine.... :scratchchin:

Vorbeamos
ALEX
Florin59528
Salutare! O rugaminte mare am si eu la voi! Ma poate ajuta cineva cu o lista a automobilelor cu motorizari Euro 3 disponibila la ora actuala in Romania? Va rog sa ma ajutati! Multumesc mult de tot!
T u d o r
QUOTE(Alexandru30535)
Io as zice ca din prima incercare o pot pune sub 20 cm (uitandu-ma doar in oglinda interioara, nu si altundeva), iar din a cincea sau a sasea ti-o pun la ~ 6 cm arigato.gif Moaaama ce m-ai ambitionat acuma cu chestia asta.....chiar e o provocare buna si jur c-o voi face cat de curand! :wave: Iar 307......hmmm, din pacate nu cunosc pe nimeni care are....sau sa ma gandesc mai bine.... :scratchchin:

Vorbeamos
ALEX


Nu am incercat sa te jignesc, cred ca ti-e clar asta, nu?
Daca nu ai condus aceste masini, asteapta sa o faci si lauda-te dupa. Sunt sofer de 12 ani, cu peste 150000km la activ, nu un copil teribilist care nu stie ce vorbeste. Am pretentia ca stiu sa parchez masina, de fapt unde stau fac zilnic cateva parcari laterale in spatii foarte inguste. Cu Vectra e mai usor, are portbagajul mai jos, am condus-o. Incearca mai intai cu Loganul si mai vorbim. Parca dai in spate cu un SUV, nu vezi nimic. Mi-a luat ceva sa stiu unde sa ma opresc dand cu spatele.
Cat despre 307, ultimul reper vizibil pe care il ai este rama parbrizului. Deci iti vor fi de folos calitatile tale de Superman. biggrin.gif

Sper ca la parcarile alea nu ai in vedere sa te apropii pana face "poc", nu? biggrin.gif
Alex-F1
Stai linistit Tudor, ca n-am simtit nici o urma de jignire in primul tau post wink.gif ....dar acum sper ca nu ai vrut sa ma faci indirect pe mine "copil teribilist", nu? :scratchchin: Si io sunt (oficial) sofer tot de 12 ani :wave: dar de condus conduc masina de la 3 ani....e o poveste luuunga....pot spune ca toata viata mea e legata de 4 roti.....am fost pilot de karting ani de-a randul....etc, etc.....deci tu sigur nu stii cu cine vorbesti, dar nu-i nimic..... arigato.gif Pt. mine nu e nevoie sa conduc anumite masini ca sa stiu cum ma pot descurca cu ele.....stiu cu certitudine ca am in sange tot ce-mi trebuie ca sa fiu deasupra majoritatii soferilor....daca tie ti-a luat ceva timp sa stii unde sa te opresti cu spatele, asta nu inseamna ca si mie ar trebui sa-mi ia la fel, nu? Nu ne putem compara.....deci obisnuieste-te cu ideea ca sunt altii muuuult mai buni ca tine in domeniu, ca poti avea tu 10.000.000 de km la activ, ca tot nu vei putea egala niciodata performantele unui talent natural :1: ....din nou sunt modest biggrin.gif
Chiar ieri am vorbit cu prietenul meu cu Loganul si i-am zis ce vreau sa fac! A zis: "ba tu vrei sa faci experimente cu masina mea?" laugh.gif In mod normal n-ar da-o nimanui nici mort, dar in cazul meu, stiind f. bine cu cine are de-a face, a zis ca no problem....a zis ca si el a avut aceeasi problema la parcarea cu spatele si ca s-a obisnuit f. f. greu si nu ma mir de asta, fiindca i-am "citit" adevaratele aptitudini cand am fost prima oara cu el si cu alti prieteni la karting pe circuit si el saracu a fost al 6-lea din 8 la calificari cronometrate :bash: ....sper ca nu mai e nevoie sa spun cine a fost primul arigato.gif ....dar asa pe sosele, prin oras, conduce bine masina, nu ma pot plange! Deci de la a sofa la a pilota e o diferenta mai mare decat isi pot imagina unii.... Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX
T u d o r
Cred ca aceasta discutie trebuie sa inceteze acum... Si am incetat-o deja, asta e ultimul raspuns pe care il dau.
Vroiam sa iti mai spun ca nici tu nu ma cunosti pe mine, si cand am precizat cati ani am de sofat (nu de pilotat, asta nu fac pe sosele) am spus-o pentru a intelege ca nu o fac de ieri. Si atat, fara sa incerc sa te cobor pe tine mai jos. Deci afirmatiile de genul:
QUOTE
Nu ne putem compara.....deci obisnuieste-te cu ideea ca sunt altii muuuult mai buni ca tine in domeniu, ca poti avea tu 10.000.000 de km la activ, ca tot nu vei putea egala niciodata performantele unui talent natural
si
QUOTE
Deci de la a sofa la a pilota e o diferenta mai mare decat isi pot imagina unii....
m-au deranjat.
Si crede-ma ca nu ma refeream la tine cand am zis de copiii teribilisti. Nu inteleg cum ai putut macar sa iti inchipui. blink.gif
Alex-F1
Perfect de acord sa incetam discutia :argue: .....ca oricum nu ajungem nicaieri asa :wave: Daca zici ca te-ai simtit deranjat, atunci imi cer scuze.....nu fi suparat :console: Totul e bine cand se termina cu bine! Poate ne intalnim totusi vreodata cu totii (sau cat mai multi) la "una mica" pe un circuit de karting :boxing: .....undeva pe la mijlocul tarii (ca sa fie rezonabil pt. toti) si sa vedem cum sta fiecare cu ceea ce numim "driver skills" :1:

Vorbeamos
ALEX
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.