Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Standarde Euro
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Emanuel57561
Buna ziua la toti. Poate au mai existat si altii inainte ce si-au pus aceste intrebari dar eu am tot cautat si nu am gasit ceea ce vroiam in acest forum.

Poate cineva sa ma ajute cu informatii referitor la standardele Euro 2, 3, 4 sau care mai exista? Intentionez sa aaachizitionez o masina sh si ma lovesc de tot felul de prieteni care mai de care mai cunoscatori care fiecare imi spun ca ori...fara euro3 nu mai poi iesi din tara...ca euro2 nu se mai inmatriculeaza incepand cu 2006...

Daca s-a mai discutat, imi cer scuze si va rog sa imi dati un link catre acel thread.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Toate bune
e-ignat
James Kilowatt
Stai linistit; poti iesi din tara si cu IMS sau volga din anii '70.
Fara Euro 3 nu le mai poti inmatricula in Romania, insa de iesit poti iesi oriunde cu orice masina inmatriculata. Trebuie doar sa ai asigurare internationala (carte verde)
Cipicanu`
Cu masinile alea nu cred ca poti iesi...stiu ca trebuie sa aiba minim 4 prezoane.
James Kilowatt
Citroen AX are 3 si circula fara probleme. S-a fabricat pana prin 2000 cred...
Smart are tot 3, daca nu ma insel...
Virgil47474
3 prezoane sunt la Smart si circula prin toata lumea
Emanuel57561
bun, dar cu toate astea, care sunt aceste standarde si care este criteriul dupa care se atribuie aceste Euro-uri ?
Cum se poate deosebi cel mai usor o masina care are Euro 2 fata de una cu Euro 3? Doar din fisa tehnica a masinii sau mai exista vre-un sistem mai putin complicat? Inteleg ca sunt in functie de gradul de poluare, noxe ... etc. Depinde cumva si de capacitate, putere sau altceva ?
malin34426
Pe tablita de omologare exista un cod , dar acesta difera de la producator la producator. Cel mai bine este sa-ti stabilesti o marca care te satisface,
apoi un model la care sa te interesezi la RAR sau altii care au posibilitatea. Cat despre stablirea standardelor , este o intreaga polologhie care daca vrei neaparat o gasesti pe net. In orice caz ne paste si pe noi taxa pe poluare asa ca incearca sa iei E3sau E4.
madalina
In codul motorului ultimele doua caractere sunt:E_ adica euro2, 3,4,5 etc in functie de motor.
malin34426
Doar pe actele de germnia sau austria.
madalina
La masinile mele (2 fabricate in Japonia, una in Franta, una in Spania) ultimele doua sunt E3 sau E4.
Eugen OmegaFan
QUOTE(madalina)
In codul motorului ultimele doua caractere sunt:E_ adica euro2, 3,4,5 etc in functie de motor.


Buna,
Nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar codul motorului de la Opelul meu este C20NE 14729848. Codul de la Peugeot este TUIM ( HDZ ) 1FPOP677616
Ce standard euro au cele 2 masini?
Pt Opel am gasit urmatoarele pe un site:
Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici
si seria de fabricatie.

De exemplu: "C16NZ_02A12345"

Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu
catalizator:

C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94

Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri ? 0,1)
Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica
raportul de compresie:

G - <8,5:1
L - >8,5...9,0:1
N - >9,0...9,5:1
* sau S - >9,5...10,0:1
X - >10,0...11,5:1
Y - >11,5:1

A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant:

E – injectie multipunct
Z – injectie monopunct
V - carburator
D - diesel

A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor:

? – Pentru Egipt
? - IBC
C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma)
F - Behoerden
H – (Putere sporita)
I - Irmscher
J – Pentru Germania (??)
K - Komprex
L - (Putere redusa)
M – Pentru Orientul mijlociu (??-??)
P - (Putere sporita)
R - (Putere sporita)
T - Turbo
U – Pentru Uruguay
V – Model special
W – Pentru Venezuela
2 - Motor Famille II

Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului:

00 - Daewoo
01 - Russelsheim
02 - Bochum
08 - Ellesmere Port
14 - Kaiserslautern
19 - Aspern
20 - Szenzgotthard
25 - GM Holden
31 - GM do Brazil

Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.

Tablita de identificare a automobilului.

Informatiile de pe tablita de identificare (Adrema) difera in functie de uzina producatoare:

• Russelheim: (Incepand din august 1986) Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Bochum: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Antwerpen: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Saragosa: Numarul de identificare, numarul de fabricatie, anul si ziua fabricatiei.
Concluzie: la nici un cod din cele specificate nu exista E 1, E2, E3, E4, si totusi Opelul este euro2 si Peugeotul euro1.

:wave:
Emanuel57561
ok, cat de cat m-am lamurit, am confruntat cu cativa prieteni si peugeoturile lor intr-adevar au ultimele 2 caractere din seria codul de identificare E_ (E4 respectiv E5)
Deduc din toata discutia ca acest standard este doar in functie de gradul de poluare al masinii sau si al sigurantei, etc.
Daca este doar dpdv al poluarii, este posibil sa treci o masina ce are E1 pana la E4 daca montezi un catalizator performant?
M-am oprit la 2 modele si anume Peugeot 206 1,4HDI sau Fiat Punto - de preferat tot diesel. Problema este ca vreau sa o cumpar din afara iar experienta mea in domeniul auto nu este chiar atat de mare. De aceea ma interesez de toate aspectele ce trebuiesc verificate. Majoritatea le-am gasit pentru ca au mai fost discutate insa aceste standarde inca nu. Merci pentru raspunsuri.
robert
Exista o lista la RAR unde scrie exact pentru fiecare model de masina ce serii trebuie sa aibe, ce motor si ce an minim pentru Euro3.La mine la Audi de ex scrie in brief clar Euro 3.

Un avertisment pentru anunt de vanzare in semnatura!!!
robert
Scuze, dar am zis doar ca e de vanzare, n-am specificat pretul.Sunteti prea exigenti, dar oricum imi cer scuze pentru asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.