Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Renuntati la Romcar cit mai puteti!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mazda
cristi52331
Haideti sa va poPavestesc cea mai noua chestie:
M-am dus luni cu masina la INSCUT sa diagnosticheze problema, sa vad daca zgomotul de la motor este de la distributie sau nu, ca sa pot sa fac comanda de piese.
Dupa vreo doua ore ma duc in atelier sa vad ce face mecanicul pe acolo, de ce dureaza atit. Ce ma intreaba omul: dumneavoastra ati schimbat uleiul vreodata la masina asta? Eu raspund: Domnule, masina asta a fost trei ani in garantie, am fost obligat sa vin odata la 15000 de kilometri la schimbul de ulei. Zice : haide sa va arat ceva! Desface capacul de la ulei si baga un deget inauntru. Il scoate plin cu ceva gros, ziceai ca este gem! Parca era noroi! Zice el: asa ceva nu am vazut in viata mea!
Culmea este ca motorul merge super bine, are vina, nu face probleme.
Eu i-am spus: domnule, eu duceam masina la schimbul de ulei, o lasam acolo si o luam cind era gata. Ce faceau ei nu puteam sa controlez. Si nici nu mi-a dat prin cap sa ma uit eu in motor la ulei, atita timp cit masina merge foarte bine...Ce ziceti de asta?
CRG
cristi, omule, un lucru puteai sa faci: sa te uiti la culoarea uleiului de pe joja. acuma ce-i drept, putea sa-ti puna si floriol... blink.gif

nasol moment. ai putea sa-i dai in judecata, sa-ti schimbe motorul. cred ca-ti dai seama ca s-a dus compresia si ca in cateva zeci de mii de km risti sa ramai cu motorul in bratze, indiferent ce ai mai baga in el....


am fost vinerea trecuta si eu pe la Inscut. merge treaba brici. si stiti de ce? eu nu m-am prins din prima.

se pare ca oamenii stau cu ochii pe forumuri... Dintr-una in alta m-a intrebat o tipa: D-voastra ati scris de noi pe net?

eu: blink.gif blush.gif

n-am negat, nici afirmat.. ce ti-e si cu puterea informatiei, dom'le....
cristi52331
Mecanicul a spus asa: motorul s-a uns, nu e problema. trebuie doar curatat. A spus ca inca nu are nici o problema. ( am spus, motorul merge super bine...). A ramas ca duc masina la si imi va curata mizeria: da jos baia de ulei (care probabil este si ea plina de mizerie), o spala, demonteaza pe sus totul si curata manual cit de bine se poate, pune un ulei proaspat (apropos, ce stiti despre Valvoline?), cu care sa merg vreo 1000 de Km, dupa care il schimbam din nou. Vi se pare o solutie viabila?
CRG
eu am syn power 5W 40. ti-l recomand, in defavoarea a 10W 40 (durablend) care e semi-sintetic.

nu este maxim din ce poate oferi valvoline (exista un ulei petru folosiri diesel intense - se numeste premium blue extreme, dar nu am vazut sa existe in tara asa ceva), dar este foarte laudat afara, mai ales syn power 5W 30 si 5W 20.

oricum, 5W 40 este mai corespunzator climei din Ro, asa ca go for it!
madalina
Apropo de Inscut, voi ati primit o oferta de pregatire pentru iarna gratuita? Eu am primit marti un telefon de al un domn de la inscut, mi s-a solicitat o adresa de mail si mi-au trimi so oferta.

Dragut din partea lor!
cristi52331
Eu am folosit pina acum (sau cel putin asa cred, nu am vazut niciodata ce ulei mi-au pus) 5W-30.
Vreau insa sa va rog sa-mi raspundeti la intrebarea care ma roade cel mai tare: daca motorul ACUM merge super bine, este nervos, nu are zgomote nefiresti, porneste la sfert de cheie etc..., tratamentul propus de mecanic este eficient: (curatat totul de mizerie, schimb ulei, rulaj 1000 km si schimbat din nou)? Am vreo sansa ca motorul sa fii scapat teafar?
Si inca ceva: CRG a spus ca s-a dus compresia...chestia asta marturisesc ca m-a speriat foarte tare. Cum pot sa-mi dau seama daca s-a intimplat asa ceva?
CRG
Cristi, compresia o verifici usor pe standul de probe. este un test foarte indicat mai ales celor care cumpara (especially diesel) la mana a doua.

sincer, pentru un benzinar nu prea conteaza asa mult compresia, dar implicit ti se duce si din cuplu si putere, incepe sa pape ulei, scoate fum, se duce naibii catalizatorul.... blush.gif

hai cristi, nu te speria acum. :smoke: nu stiu cati km ai facut pana acum, dar sa fiu in locul tau i-as verifica si compresia imediat dupa interventia celor de la Inscut, mai ales ca in momentul in care umbli la motor, tre' sa vezi daca ti l-au pus bine la loc..

tine-ne la curent :help:
cristi52331
Masina are 67000km (4 ani). Mecanicul nu a spus ca umbla la motor (sau cel putin asa am inteles eu...). A spus doar ca da jos baia de ulei si o curata si desface capacul de la motor, incercind sa-l curete pe acolo...Nu mi-ai raspuns insa la intrebarea care ma doare cel mai tare: exista vreo sansa sa imi fie motorul afectat (tinind cont ca merge atit de bine)? Daca nu, dupa curatare si schimb de ulei se poate spune ca am scapat de belea?
CRG
Don Cristi, stii cum se zice: cheia e la tine.

ai pornit-o usor dimineatza, i-ai lasat timp uleiului sa-si faca macar un circuit complet? ai forjat-o la rece? macar filtrul de ulei ti l-au schimbat romcarii?

sa-ti dau o lumina de speranta: am citit intr-o revista (FHM, cred ca era) canush' ce vedeta (o tipa) nu schimbase niciodata uleiul la Mondeo-ul ei, pentru ca nu stia ca trebuie sa faca asa ceva... blink.gif


iar masina avea 162,000 de km la bord. cand a ajuns la service, motorul mergea ok. de fapt ajunsese la service pentru alte reparatii, nu ca i s-ar fi aprins beculetzul la ulei...

acuma ca sa-ti mai iau din sperante: venise cineva cu o mazda serie B la un service (nu conteaza numele) cu 32,000 km la bord ca i se gripase motorul. de ce? ca nu-i schimbase niciodata uleiul. cred ca iti dai seama ca masina aia a fost chinuita cum nu se poate (aia o folosesti la tractat, remorcat, in general incarcaturi grele).

dar cel mai bine fa-i testul de compresie ca sa dormi linistit.
cristi52331
Mi-a mai trecut ceva prin cap: Oare filtrul de ulei nu a retinut mizeriile??? ca si el ar trebui sa fie nou (asta daca cei de la Romcar mi l-au schimbat asa cum au spus...)?
Mai dati-mi si mie niste informatii/sugestii, sunt tare suparat!!!
cosmin45741
chestia care spui ca s-a intamplat semnifica, dupa mine, amestecul a 2 uleiuri necompatibile, ori la ultimul schimb a fost pus un ulei "ciocan"...
masina e diesel sau benzina???
faptul ca motorul trage bine, inca cel putin, nu semnifica nimic...era o gluma in care se spunea ca motoarele "obosite", inainte sa pice de tot trag f. bine...asa ca nu te lua dupa asta...
oricum ia si fi precaut, adica sa treaca undeva chestia pe care au gasit-o in motor, caci altfel se pot spala pe maini, mai ales daca spui ca ti-ai facut toate reviziile la ei...
si lasa-i sa o repare sau ce vor ei sa-i faca si du-te dup'aia la alt service si fa-i o compresie...asta iti spune cel mai bine daca motorul e obosit sau nu... poate sa nu fi picat segmentii, dar pot fi afectate si altele, cum ar fi tachetii, axul cu came, etc... vezi ca sunt si solutii speciale de spalat motorul, dar daca sunt afectati acestia din urma, o sa trancane ca naiba dupa inlaturarea "vaselinei"....
iar daca e afectat, nu stiu, probabil ca poti sa-i dai in judecata....
oricum, tine-ne la curent
cristi52331
Masina este pe benzina...m-ati speriat de tot! chiar nu mai este nici o sansa ca motorul sa nu fie afectat? Mecanicul de la INSCUT care a descoperit chestia asta a spus ca nu crede ca motorul sa fi patit ceva...
cosmin45741
nu ai de ce sa te sperii...faptul e consumat oricum, fie ca e afectat sau nu...
numai ca ar trebui sa-l verifici sanatos, ca eventual sa poti face ceva impotriva "profesionalismului" celor care ti-au facut revizia anterioara
cristi52331
Multumesc celor care mi-au dat sfaturi si sugestii. Nu am inteles insa daca am vreo sansa ca motorul sa fi scapat si daca nu, care ar fi cea mai grava situatie in care ar putea sa fie. POate fi el curatat ca lumea si repus pe picioare?
CRG
cristi, be cool, man..

in cel mai rau caz ti s-au dus segmentii, care nu costa o avere. la masinile pe benzina (cum ziceam si mai sus), schimbi (in general) segmentii si ai compresia necesara la loc. mai nasol era la un diesel, unde bucsatul este si costisitor si riscant.

da daca mecanicul iti zice (dupa ce a desfacut motorul) ca motorul (inclusiv segmentii) este ok, atunci n-ai de ce sa-ti faci probleme, caci n-o sa ai ce sa schimbi.

si daca te mai enervezi un pic, dupa ce o segmentezi, o vinzi si-ti iei alta, da' nu de la Romcar... :angel:
cristi52331
Asta ar fi cel mai rau lucru care se poate intimpla??? dar toata mizeria nu s-a dus inmotor? Piesele in miscare nu s-au deteriorat?
Din cite am inteles, motorul meu are segmenti hidraulici (sau oi fi priceput eu anapoda???). Asta este bine sau rau?
Si daca s-a intimplat asa cum a sugerat Cosmin? adica sa fi pus ulei mineral (lucru despre care m-a intrebat si mecanicul de la Inscut)? Se complica treaba???
CRG
adica baietii sa fi completat cu ulei mineral doar... destul de nasol, da' nu critic, din cate stiu eu.

uleiul care vine din fabrica (dexelia) este un produs brandat de Mazda dar fabricat de TotalFinaElf. Mai mult ca sigur el este sintetic, si-atunci nu se intelege cu cel mineral. macar sa fi fost aceeasi marca si/sau vascozitate (putin probabil).

uite mai jos un link despre uleiuri (cam tot ce vrei sa stii). sigur gasesti acolo si ce se intampla cand se intalneste mineralu' cu sinteticu'... biggrin.gif


http://theoildrop.server101.com/cgi/ultimatebb.cgi
doru48350
Sfatul meu e sa mergeti inca 1000 km pana in Austria si sa va rezolvati acolo problemele.Eu am avut nevoie de o cheie,cei de la Romcar mi-au cerut 8.500.000 pe o cheie bruta,iar de la o reprezentanta din Viena am cumparat-o cu 47 euro.Nu am avut de-a face cu reprezentantele din Romania si sper sa n-am nevoie.Daca vreau sa fac un test mai amanuntit,tot acolo il voi face.
cosmin45741
si unde am ajunge cu pretul unei revizii????
radu, de care service esti cel mai multumit pana la urma?
CRG
Cosmine, nu am avut contact puternic decat cu cei de la Inscut. Nu m-au dat pe spate, ba chiar nu m-au rezolvat cu scartzaitul.. dar n-am de ales, tre sa fac primele trei revizii (mok) la ei. Sa concluzionez cu Inscut, sunt ok, nu m-au deranjat cu ceva flagrant (gen piese schimbate, schimb de ulei nefacut, plimbat cu hartii, etc.).

La cei de la BDT n-am fost decat o data. Si aici au fost ok, chiar mai serviabili decat Inscut, in sensul ca macar s-au oferit sa-mi remonteze luneta pentru a scapa de zgomot. Am stat si de vorba cu un client in sala de asteptare (loc in care ai contact vizual cu hala de revizii auto, super, nu?) care facea reviziile la ei de 2 ani, ava 175,000 de km cu un fiesta si era foarte multumit. Se pare ca si EzeQuel a mers acolo si e multumit.

Ca sa trag oo concluzie globala, daca ar fi sa-mi fac revizia curenta, as merge sigur la BDT, pentru ca macar acolo pot sa vad ce fac mecanicii cu masinuta mea..

PS si OT: si la mine face la fel aparatul ala de incalzit apa din motor daca opresc motorul si nu ajunsese la temperatura de lucru.
ezeQuel
QUOTE
Se pare ca si EzeQuel a mers acolo si e multumit.

Ca sa trag oo concluzie globala, daca ar fi sa-mi fac revizia curenta, as merge sigur la BDT, pentru ca macar acolo pot sa vad ce fac mecanicii cu masinuta mea..

PS si OT: si la mine face la fel aparatul ala de incalzit apa din motor daca opresc motorul si nu ajunsese la temperatura de lucru.


Asa este sunt super multumit..Eu chiar am fost de cateova ori pacolo. De acum ma cunoaste ala.Ma intreaba daca o las sa revin sa o iau daca am treaba..suna dupa taxi smile.gif ..oricum e bine...

Radu, treaba aia de icalzit apa, sirocoul, produs de webasto face asa cum zici pentru ca atunci cand opresti motorul el inca scoate gazele de la motorina arsa...are un ventilator care impinge gazele. Eu de "aparatul" asta sunt super multumit.
cristi52331
Mai baieti, dati-mi, va rog si mie adresa de la BDT...Merita sa fac o incercare...
Nu ati spus cum stau cu preturile, la INSCUT este 600.000 ora de manopera...
CRG
parca 15 euro pe ora, fara TVA.

check it out:

http://www.mazdabdt.ro/

undeva in Crangasi pe linia lui 41, langa benzinaria Mol si Mc Donalds, pe un deal.. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.