Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bmw 325i vs. honda accord 2.4 i
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Claudiu58249
Stiu ca Bmw este mai scump cu peste 10k cip, dar ma intereseaza cum se conduce mai bine,( reprize , acceleratii, consum) un 6 cil. sau un 4 cil.(honda); fiabilitatea motorului.
Ce ma sfatuiti?

Modlele sunt 2006.
HalbaSus
Diferenta esentiala e tractiunea... BMW are RWD deci va fi mai manevrabil vara... mici probleme la pornire pe zapada blush.gif ... Honda e cu tractiune fata... nu ia virajele ca una cu tractiune spate dar nici de ras nu te faci cu ea... oricum diferentele sunt multe de tot... in afara de clasa (medie) nu au prea multe lucruri in comun... (mai ales pretul smile.gif)
Iulian HondaFan
325i ( cred ca vorbesti de noul model) este o masina mai buna. acceleratia si manevrabilitatea sunt mai bune, consumul e mai mare. daca ai banii si nu te deranjeaza RWD se merita.

vechiul 325 ( E46) nu e cu mult superior ( acceleratia e aceeasi, consumul e mai mare dar manevrabilitatea este mai buna, si pretul chiar SH poate fi mai mare mai ales daca are sub 30-40k km la bord).

consumul e mai mare ( nu e punctul forte in general la BMW).

Accord 2.4 e in mod sigur mai economica, este una dintre cele mai manevrabile FWD disponibile dar nu e in liga cu BMW. cam la acelasi nivel de manevrabilitate e si noul A4 FWD, quattro poate are un mic avantaj. la acelasi nivel cu Accord este si Legacy.
G e o r g e
noul seria 3 arata urat de tot inauntru sad.gif parca e o masina de acum 10 ani.

legacy are un plus pentru AWD wink.gif tongue.gif
Iulian HondaFan
designul e chestie personala.

AWD e un plus in anumite situatii ( apa, noroi, zapada si acceleratia initiala =0-30-50km/h) si un minus in altele ( consum plus acceleratia in midrange si uprange = 30-60km/h, 50-80, 80-120,etc.)
G e o r g e
absolut corect biggrin.gif pentru romania AWD este un plus
florin55503
bmw e o masina premium pana la urma orice s-ar spune iar fiabilitate nu poate fi pusa la indoiala. iar tractiunea spate daca este uscata iti da senzatii unice. 2.5 24 V si nu vei regreta. consumul e in jur de 13-15% in oras dar depinde si de stilul de condus. in afara cam 8%. (vorbesc de modelul vechi, probabil cel nou nu difera cu mult). la bmw nou nu imi place spatele care mie personal imi pare copiat de mitsubishi. din cate stiu motorul de 2.56 atat benzina cat si motorina sunt foarte fiabile. au fost niste probleme dar cu 2.0. despre honda nu stiu mare lucru
Iulian HondaFan
noul 325 are acum varianta mai simpla ( fara Valvetronic) a motorului de 3.0l care are 215CP.

varianta mai evoluata a acestui motor ( cu Valvetronic) care este pe 330 are 255CP.

asadar ultimele cifre ale modelului nu mai spun cilindreea motorului cum e traditia la BMW...

motorul 2.4 de la Honda este si el o bijuterie: are 190CP, galerie de admisie variabila, DOHC, iVTEC. se poate tuna din chip la 210-220CP.
HalbaSus
Cred ca a compara cele 2 motoare e oarecum inutil... ambele sunt reusite (cel del honda e mai reusit tehnic, dar nu cred ca cineva va simti diferenta)... diferentele majore sunt: pret, tractiune (fata/spate), imagine... Eu as alege BMW pt RWD si imagine... desigur daca as avea banii necesari... nu ca honda ar fi o alegere proasta... ambele sunt masini foarte bune, diferenta o vor face gusturile persoanle respectiv bugetul...
Vlad58286
Domnule Iulian, trebuie sa mentionez ca nu te-ai documentat suficient. Modelele BMW 325 si 330 beneficiaza in momentul de fata de acelasi motor dar mai ales amandoua au Valvetronic. Este o greseala des intalnita pe acest forum. Diferenta de putere nu provine de la sistemul Valvetronic care dupa opinia unora este luat de la japonezi. Total eronat!
Sistemele difera foarte mult.

325
3.0-liter dual overhead cam (DOHC), 24-valve inline 215-horsepower 6-cylinder engine with composite magnesium/aluminum engine block, Valvetronic, and Double VANOS steplessly variable valve timing

330
3.0-liter dual overhead cam (DOHC), 24-valve inline 255-horsepower 6-cylinder engine with composite magnesium/aluminum engine block, Valvetronic, and Double VANOS steplessly variable valve timing
3-stage air intake manifold

Diefenta de putere dintre modele provine:

While both the 325i and 330i employ the newly developed 3.0-liter inline six-cylinder engine, the 325i is rated at 215 hp, while a three-stage induction system, different exhaust, and powertrain software results in a 255 hp output from the same engine in the 330i.

Iar pentru Claudiu:

In afara faptului ca sunt in clase similare (cum mentiona cineva mai sus) aceste autoturisme nu au nimic in comun unul cu celalalt. Mai ales daca vorbim de performante, calitate dotari si imagine BMW ramane lider chiar daca unii sunt de acord sau nu.
G e o r g e
si matale VLAD esti ? bine ai venit pe forum , iar pe iulian noi il pretuim destul de mult , asa ca ai putea sa aduci niste linkuri de pe siturile oficiale ?
T u d o r
Pai cred ca nu avem nici un specialist in amandoua masinile, cineva care a condus ambele modele si poate sa faca o comparatie profesionista.
Sunt cativa specialisti in una dintre masini si in rest fani ai uneia dintre marci sau ai celeilalte. Si de regula fanii sunt de un subiectivism absolut, fiind in stare sa sustina cele mai mari aberatii din lume cu o vehementa ncredibila. blink.gif
Eu, ca si fan al marcii BMW, deci subiectiv in aberatiile mele blush.gif , cred ca 325i e mai performant. Acum vine intrebarea: merita diferenta de performanta si de imagine 10000 euro in plus?
G e o r g e
pai daca ii ai poti spune ca merita , altfel eu as alege un legacy 3.0 R smile.gif hac ... na ca am spus-o tongue.gif

accord este vreo 22500 cip, legacy 3.0R este 30 000 CIP ... 325 este ? cat ?
T u d o r
http://bmw.masini.ro//masini-noi-detalii-t...Ci-Liftback.htm
E Ci, dar cred ca e pe aproape ca pret de sedan. Dar la banii astia nu cred ca se compara ca dotari nici cu Accord nici cu Legacy.
Probabil trebuie sa mai pui cam 15000 pentru a egala dotarile celorlalti.

Aaa, sa nu uit...330Ci e cu 2000 mai scump, e 29000 si ceva CIP. E mai performant ca Subul de 3l?
G e o r g e
nu e chiar asa smile.gif ai vazut lista de dotari de la legacy 3.0r? are tot ce vrei pana la navigatie wink.gif

plus ca pretul ala (care mi l-ai dat tu) e de la modelul din 2001 tongue.gif

325 i costa acum 28.900 CIP / 29 .900 CIP !
http://www.bmw.ro/download/BMW%20-%20Lista...%20Standard.pdf

in plus nu stiu dotarile standard , DAR CU SIGURANTA nu are navi in standard smile.gif
Iulian HondaFan
@vlad: mea culpa. eu am citit pe undeva, pacat ca nu imi amintesc unde, ca valvetronic-ul nu este prezent pe varianta de 215CP. probabil ca nu am folosit o sursa buna, sau memoria imi joaca feste.

Valvetronic nu este copiat dupa japonezi dar e echivalentul VTEC-ului Honda, fiind o forma de "lift control". este un omagiu indirect pentru Honda, faptul ca BMW a introdus un dispozitiv cu aceeasi functie, chiar daca 15 ani mai tarziu. VVTi-ul Toyota are si "lift control" de 4-5 ani. deci BMW sunt nr. 3 ca ordine de aparitie pe piata pentru "lift control".

VANOS este VVT-ul BMW si e similar celui al Toyota care sunt primii care l-au scos in forma actuala.
T u d o r
QUOTE(G e o r g e)
nu e chiar asa smile.gif ai vazut lista de dotari de la legacy 3.0r? are tot ce vrei pana la navigatie


Nu ai fost atent George... biggrin.gif Asta am sustinut si eu, ca la BMW trebuie sa mai adaugi...
G e o r g e
eu am inteles pe dos blush.gif

ajungem la un 45 000 CIP la BMW blush.gif jenant
T u d o r
QUOTE(Iulian HondaFan)
deci BMW sunt nr. 3 ca ordine de aparitie pe piata pentru "lift control".

VANOS este VVT-ul BMW si e similar celui al Toyota care sunt primii care l-au scos in forma actuala.


Iulian, Vanos avea M3 din anii 90. biggrin.gif
G e o r g e
si japonezii in anii 80 smile.gif
T u d o r
QUOTE(G e o r g e)
eu am inteles pe dos blush.gif

ajungem la un 45 000 CIP la BMW blush.gif jenant


Pai da, deci intrebarea mea are sens acum... Merita diferenta de performante si de imagine banii astia?
G e o r g e
parerea mea e stiuta ! NU merita diferenta de 50% !!!
T u d o r
Cred ca ai dreptate. Dar ce te faci cu fanul inrait? blush.gif Eu daca as avea banii cu pricina, probabil ca as plange 2 saptamani din cauza dilemei ivite... biggrin.gif si as lua BMW-ul...sad.gif
G e o r g e
daca ai avea cei 45 000 E CIP pt masina aia BMW ar fi pacat sa nu te uiti la un GS 300 AWD biggrin.gif e pe la 40000 CIP :-/

T u d o r
Lexus-urile sunt masini excelente, arata super. Am vazut anul asta la mare varianta aia decapotabile ce seamana cu SLK, nu stiu exact cum o cheama. Arata de mi-a venit sa plang... blush.gif
Si totusi, daca preturile ar fi la fel, ca in cazul nostru, nu as avea nici o problema in a alege BMW-ul. biggrin.gif Si argumentele sunt inutile, iti dai seama, e chestie de "nu te poti ..beep.. in gustul omului" biggrin.gif

Sincer m-as mai gandi la Legacy, pentru ca diferenta de pret e foarte mare si nu se prea justifica.
Iulian HondaFan
QUOTE(Tudor57991)
Iulian, Vanos avea M3 din anii 90. biggrin.gif


dragul meu, aici faci o confuzie. VVT e una si "lift control" (=VTEC, valvetronic si "i"-ul de la VVTi-ul Toyota e alta). pot fi folosite separat sau impreuna. si pot fi folosite pe un motor numai pe valvele de admisie sau atat pe admisie cat si pe evacuare.

oricum Toyota avea VVT inaintea BMW si a oricarui altcineva ( exceptie este o forma primitiva a VVT de la Porsche, folosita si pe variantele de 170-180CP 1.8T al VW mai recent, si a unui alt dipozitiv folosit de Ferrari). aranjamentul mecanic la Toyota este insa original fata de cele ale Porsche si Ferrari si a fost apoi folosit ca sursa de emulatie de mai toti producatorii (Honda inclusiv unde e numit VTC; apelativul iVTEC= VTEC + VTC/VVT). acum VVT este prezent pe mai toate motoarele moderne ( mai nou si Hyundai l-a introdus).
T u d o r
Mea culpa, Iulian. Am facut o confuzie cred. De fapt cunostintele mele de mecanica auto sunt limitate la nivelul de chibitz. arigato.gif
cosmin45741
cred ca s-au strecurat niste erori:
bmw 325:
Cylinders/valves 6/4
Capacity cc 2497
Stroke/bore mm 78.8/82.0
Max. output 160/218/6500
Max. torque 250/184/2750-4250
Compression ratio 11.0

Top speed 245 [242]
Acceleration 0 –100 km/h 7.0 [7.7]
Urban 12.1 [12.9]
Extra-urban 6.2 [6.7]

sursa :http://www.bmw.com/com/en/index_narrowband.html (Models and technical data(PDF, 316k) )

asa ca motorul de pe 325 e 2.5 si nu 3.0....
george, ti-am mai zis si pe alte topicuri: faptul ca unii oameni cumpara bmw nu inseamna cu sunt mai prosti sau mai slab informati sau ca arunca cu banii in caini, mai degraba cred ca stiu ce cumpara...du-te si tu si fa un drive test si dupa aceea comenteaza...si, aa!! felicitari pt. masina!!! blush.gif
florin55503
QUOTE(Tudor57991)
QUOTE(Iulian HondaFan)
deci BMW sunt nr. 3 ca ordine de aparitie pe piata pentru "lift control".

VANOS este VVT-ul BMW si e similar celui al Toyota care sunt primii care l-au scos in forma actuala.


Iulian, Vanos avea M3 din anii 90. biggrin.gif


asa stiam si eu, mai els ca am un prieten cu un 525 din 92 care se lauda care asa ceva
DragosS
Din start eu spun ca nu imi plac BMW-urile.Poate un Seria 6 sau 7 nu as refuza,dar prefer oricand un Audi in loc.Asta era OFF-topic.

Totusi,Subaru are avantajul AWD.Dar exista si 325xi.In afara de asta la Subaru motorul de 2,5 are performante departe de cele ale seriei 3 2,5.

Apoi pretul.La 325i pretul cip este sub 29.000E.Ca se poate ajunge la 45.000 asta este alta poveste.Depinde ce vrea omul.
G e o r g e
subaru a renuntat la 2.5 pe noul legacy (model 2006). are 2.0 165cp si alte variante turbo si non turbo . vezi www.subaru.de

nu am zis ca am ceva cu oamenii ce cumpara bmw ,doar ce mi-as cumpara eu daca as avea banii de dat pe un bmw wink.gif
G e o r g e
noul seria 3 (model 2006) 325 are motor de 3 l smile.gif 215 cp si cica face 0-60mph in 6.1
215 HP and 185 lb-ft torque
Iulian HondaFan
cel putin in USA 325 nou este cu motor de 3.0l/215 CP.
DragosS
Pe site-ul bmw romania 330i are motor de 3l si 258cp,iar 325i are motor de 2,5l si 218cp.

Si eu mi-as lua altceva de banii BMW-ului,dar nu este asiatica. blush.gif
Vlad58286
Dragos a scris:
"Din start eu spun ca nu imi plac BMW-urile.Poate un Seria 6 sau 7 nu as refuza,dar prefer oricand un Audi in loc.Asta era OFF-topic.

Totusi,Subaru are avantajul AWD.Dar exista si 325xi. In afara de asta la Subaru motorul de 2,5 are performante departe de cele ale seriei 3 2,5.

Apoi pretul.La 325i pretul cip este sub 29.000E.Ca se poate ajunge la 45.000 asta este alta poveste.Depinde ce vrea omul."

Ca nu iti plac BMW-urile este chestie de gust. Punct.

Nu numai Subaru are avantajul AWD. Exista BMW 325 Xi, 330 Xi, 525 Xi, 530 Xi, X3 cu "N' motorizari si nu in ultimul rand X5 a carei varianta de varf - 4.8i areperformante de invidiat pentru caroseria respectiva:
V8 DOHC, 355 HP / 6200, 0-100km/h in 5.9 sec.

Subaru de 2.5 nu are performante mai bune decat BMW 2.5

Subaru 2.5
175-hp 2.5-liter boxer engine
169 lb-ft of torque at 4,400 rpm
http://www.subaru.com/shop/overview.jsp?mo...ommand=overview

BMW 325
218 CP / 6500 RPM 2497 cm3
250 Nm / 2750-4250
http://www.bmw.com/generic/de/de/products/...I_datasheet.pdf
[color=#444444][/color]
DragosS
Pai daca citesti mai bine mesajul meu o sa ajungi la concluzia ca acelasi lucru l-am zis si eu.

Iar faptul ca nu imi place BMW l-am zis ca sa nu zica lumea ca sunt fan infocat al marcii bavareze.
Iulian HondaFan
BMW rulz. sunt de acord in mare cu aceasta afirmatie. ce nu sunt de acord este ca merita intotdeauna si banii aia multi. dar asta e parerea mea. cine are banii si vrea BMW isi poate lua ce vrea.

intram din nou in dilema: Subaru(ori general japoneze) vs. BMW(ori teutonice in general).

e interesant ca USA primeste din nou motorul cel mare si mai simplu in timp ce europenii primesc pe cel mic si rafinat.
T u d o r
M-am plimbat cu BMW 316i, cel mai slab motor pe care il aveau pe seria 3 anterioara (Parca e de 1.8 cilindree, nu sunt foarte sigur... ). Cu toate astea va spun ca m-a impresionat, o tinuta de drum perfecta, performante mult peste ce ma asteptam de la o masina de 1,5t, sound-ul motorului te vrajeste efectiv. Pe parcursul plimbarii, acul de la indicatorul de consum instantaneu a stat lipit de maxim... blink.gif Ce-i drept, am lasat acceleratia de la podea doar cand am schimbat vitezele...biggrin.gif Nici nu vreau sa ma gandesc ce senzatii iti poate oferi un M3... Oricum, este o masina excelenta, am condus si C-classe, am mers (in dreapta) si cu A4. Parca e altceva BMW-ul.
Poate ca, cu varsta, o sa ma apropii de calitatea deosebita a Mercedes-ului, de silentiozitatea si amortizarea lui, care mi se par cele mai bune din clasa... (din ce am vazut eu, nu-mi sariti la gat) biggrin.gif
Audi mi se pare o combinatie intre cele doua, fara a avea de fapt calitatile niciuneia dintre ele. No offense...
CPI
[quote="G e o r g e"]daca ai avea cei 45 000 E CIP pt masina aia BMW ar fi pacat sa nu te uiti la un GS 300 AWD biggrin.gif e pe la 40000 CIP :-/

quote]

Sau de ce nu un Infiniti M 35 AWD care e tot pe acolo ca pret. Nu vazusem decit in poze pina la SIAB dar cred ca mi-a placut cel mai mult din ce am vazut acolo, pornind tot de la principiul cit costa fata de ce ofera. arigato.gif
gabi4
Se pare ca se reia discutia bmw vs subaru

subaru oricat s-ar chinui tot nu o sa faca masini care sa fie macar la 80% din ce inseamna un bmw. (ex tribeca :puke: )
iar pretu e cam asha: dai cat face. adica daca vrei sa iti iei un bmw si nu ai fonduri suficiente sau mai stiu eu ce motive faci un compromis si iti iei subaru ca zici ca e cam la fel. problema este ca nu e wink.gif

de partea subaru e pretzu, de partea bmw sunt PERFORMANTELE si TEHNOLOGIA
si nu stiu care primeaza
G e o r g e
la buzunarul tau care primeaza.

despre tehnologie si performante nu as zice asta wink.gif
Iulian HondaFan
Subaru ofera 80-90% din ce ofera BMW la un pret de 60-65%...
DragosS
Da,asta cam asa e.La BMW se plateste prea mult emblema.Iar performantele nu sunt,in unele cazuri,asa de spectaculoase.Avantajul BMW este ca acopera mult mai bine toate segmentele.
cosmin45741
QUOTE(Iulian HondaFan)
Subaru ofera 80-90% din ce ofera BMW la un pret de 60-65%...


pai tocmai 10-20 % uneori e al naibii de greu de obtinut...
asa si logan ofera 40-50% dintr-un bmw, la un pret de 20%... blush.gif
nu e un criteriu
Iulian HondaFan
e criteriul major... altfel nu ar exista decat cateva marci de lux... iar pt. performante diferentele intre Subaru si BMW sunt chiar si mai mici.
G e o r g e
asta spuneam si eu wink.gif
HalbaSus
Avantajul major al bmw-ului consta in apropierea geografica dintre germania si romania (spre diferenta de japonia)... Ex: Daca am 25.000 de euro cash ma duc in germania si imi cumpar un M3 de prin 2002 (cu tot cu taxe)... daca vreau sa cumpar un legacy GT... trebuie sa import unul din state sau japonia pt ca in europa nu voi gasi (cel putin eu nu stiu sa se vanda)... eventual pot sa-mi iau un legacy 3.0 nou... dar tot am de platit 6% la stat... si cred ca nici CIP nu e sub 25.000... daca as fi in state balanta ar fi mai echilibrata... iar daca as sta in japonia atunci ar fi viceversa... In plus pt bmw gasesti piese la tot pasul si exista mult mai multi mecanici calificati pt asa ceva decat exista pt subaru (in Oradea spre exemplu nu exista reprezentanta subaru, cea mai apropiata e la aproximativ 150 km (timisoara sau cluj)) daca ipotetic vorbind mi se strica masina (oricat de fiabila ar fi se mai intampla)... ce fac cu ea ? o pun pe trailer si o trimit la 150 km ? cu alte cuvinte in romania e mai greu sa ai subaru decat bmw... (de altfel cred ca asta se vede prin simpla numarare a masinilor de pe strada )
Mojito
Dca as avea banii ori pentru una ori pentru alta ( BMW sau Honda la aceleasi dotari) , repet, fara a fi stresat de limite financiare as alege BMW.
Iulian HondaFan
sunt de acord ca balanta tinde sa incline in favoarea germanicelor de lux ca raport pret calitate in Europa ( cateodata si aici chiar) dar sunt si situatii inverse...

si eu vroiam sa iau BMW, dar la bugetul alocat nu ma lipeam decat de versiunea cea mai dezbracata...

paradoxal cei de la Audi au fost mai flexibili si s-au straduit sa-mi gaseasca ce vroiam in timp ce cei de la Acura nici nu au catadicsit sa faca rost de o masina manuala pentru test drive...
cosmin45741
tipic iar a degenerat discutia in subaru vs bmw, desi honda era in discutie...
halba nu sunt de acord cu tine....avantajele bmw sunt mult mai multe, au un singur mare dezavantaj-pretul. si pe de-o parte e normal, altfel am conduce toti bmw.
iulian, vreau sa zic ca pretul nu e singurul criteriu major in compararea a 2 masini, numai atunci cand faci un raport calitate-pret... aici japonezii au un plus fata de germanele premium, dar conteaza in masura in care cei 5-10 mii de euro (in plus) conteaza (scuzati repetitia) pt. potentialul cumparator...daca nu inseamna prea mult, atunci japonezele ies din discutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.