Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cat este de important ESP-ul?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
d-9
Doresc sa-mi cumpar o masina noua, am ales Renault Scenic, iar dealerul are pe stoc o masina fara ESP.

Eu mi-as fi dorit sa aiba si ESP... ce parere aveti?

O iau ca masina de familie, deci siguranta este pe primul loc.

As aprecia niste raspunsuri rapide.

Multumesc
D
T u d o r
Pai ESP este un accesoriu de siguranta, deci...

Mai ales pentru o masina care este inalta(monovolum), eu cred ca ar fi necesar, in special in conditii de aderenta precara. Ca pe asfalt uscat nu intra in functiune decat daca faci excese mari.
DORU
Personal, nu am facut rabat la ESP cand mi-am cautat anul asta sa-mi cumpar masina. Te sfatuiesc sa faci la fel. Cu siguranta nu te joci.
James Kilowatt
Vei primi probabil doua feluri de raspunsuri: Cei care l-au cumparat, vor declara ca nu se poate fara el. Cel care nu-l au, ca strugurii sunt acri:D probabil, adevarul e undeva la mijloc
DORU
Ba da, se poate si fara el...la "vechea" masina aveam doar EDS (diferential blocabil electronic) dar ma descurcam onorabil pe zapada...insa ESP (include ASR+MSR) iti aduce un plus de siguranta activa.
mihai-480
Este un plus, snobii vor spune ca e ceva necesar dar retine o utilizare normala a masinii face ca ESP sa fie necesar cam 0.1%. Inca ceva ESP nu sfideaza legile fizicii deci nu te crede nemuritor cu el.

PS: in conditii de curse ESP e o pacoste
T u d o r
Cand te duci la curse cu Scenic-ul, decuplezi ESP-ul de la buton... :angel:
James Kilowatt
Se revine la vechea problema a tuturor gadgeturilor. E bun, insa se poate trai si fara la urma urmei (cred ca intra chiar mai rar decat 0.1% ala. Adica, la 1000 viraje in medie cei fara ESP scapa masina de sub control?!).

Daca vrei sau nu sa dai banii pe el, este o alegere personala si am dubii ca sfaturile noastre conteaza.
Pe mine PERSONAL m-ar tenta pentru controlul tractiunii cu care vine impreuna, mai degraba decat pentru ESP-ul in sine. Dasa as avea de ales in paralele un diferential autoblocabil sau cu alunecare limitata l-as alege fara sa clipesc in loc de ESP. Cum nu prea am, as alege ESP-ul doar daca vine cu tot cu control al tractiunii.

Oricum nu vad pe nimeni facand curse cu scenicul...
Vlad6
Eu zic ca daca din punct de vedere al banilor nu reprezinta un efort prea mare sa-l iei. Airbag-ul intra si mai rar insa e bine sa-l ai.
James Kilowatt
Ideal ar fi ca airbagul sa nu intre deloc biggrin.gif
Luka
QUOTE(MR28673)
Se revine la vechea problema a tuturor gadgeturilor. E bun, insa se poate trai si fara la urma urmei (cred ca intra chiar mai rar decat 0.1% ala. Adica, la 1000 viraje in medie cei fara ESP scapa masina de sub control?!).


Ia uite, lui MR i-a revenit cheful de acea discutie referitoare la gadgeturi :wave:
Opinia mea, daca poti sa-l iei, ia-l. Decat fara, mai bine cu....
James Kilowatt
Aia e o discutie terminata in coada de peste... smile.gif Daca nu ma insel, ultimul gadget despre care am discutat acolo este un limitator de viteza OBLIGATORIU, dupa parerea capsomanilor aia din parlamentul european smile.gif
Exista dovezi clare ca daca masina nu poate depasi 120 la ora siguranta creste biggrin.gif Poate fi demonstrat usor ca e mult mai util pentru siguranta decat ESP sau ABS. Ia sa vad, se inghesuie careva sa si-l puna ? biggrin.gif

Oricum, sunt de acord cu ESP-ul, mai ales daca are si TC. Ia-l daca tot ai banii si nu ai alte idei mai bune cu ei smile.gif
Daca nu, asta e, circula si masini fara ESP care nu sunt bombe pe roti.
Luka
QUOTE(MR28673)
Aia e o discutie terminata in coada de peste... smile.gif


Ti se pare...s-a lamurit prin vot absolut democratic ca sunt necesare :boxing: biggrin.gif
James Kilowatt
Nu democratia e convingatoare, ci matematica, adica statistica:) Care pana acum nu a dovedit nimic desi a incercat. Iar democratia, fara educarea electorilor nu face doi bani:) Ia uitati ce a adus Romaniei care s-a ales democratic "valorile" biggrin.gif

Si Copernic a fost minoritar la vremea lui, si a avut tupeul sa se impotriveasca credintei majoritare biggrin.gif

Oricum, o dam in off topic. Daca are careva argumente noi, sa le posteze acolo.
Luka
Cand matematica nu are dovezi, vorbeste democratia. Iata concluzia biggrin.gif
Fiecare face cum gandeste.
Deci, ca sa fiu inapoi on topic, daca mai ai rabdare sa astepti 1-2 luni, ar fi bine sa o iei cu ESP.

PS: MR, am apreciat momentul in care te-ai comparat cu musiu Copernic. Nu uita ce-a patit tongue.gif
James Kilowatt
Ce-a patit? L-a afurist biserica, si atata tot smile.gif Prajit a sfarsit-o altul:)

Cand matematica o balbaie, cui ii trebuie democratie?! Dictatura salveaza situatia!
Decide despotic ala care plateste smile.gif... noi putem spune orice, ca nu-l putem obliga sa inghita argumentele noastre valabile sau nu. Pana acum parerile noastre sunt cam toate pro ESP, din diverse motive. Insa nu-l putem obliga sa-l cumpere ca asa zicem noi biggrin.gif
Luka
Pai el ne-a cerut parerea si noi am oferit-o...totul e ok. Mai departe, treaba lui smile.gif

PS: N-am zis ca l-au ars, Galileo sa traiasca, dar cui ii trebuie o eternitate in iad? :wave:
James Kilowatt
Oricum toti ajungem acolo, otodocsi, papistasi, musulmani, pentru ca am ales religia gresita.
Singurii care vor ajunge in rai sunt mormonii, singurii care au aderat la religia corecta, vorba alora din Southpark biggrin.gif
Luka
Hai ca pana una alta ne excomunica vreun moderator pt off la greu biggrin.gif
malin34426
Iar sunt multe campii de batut. Omul ceruse doar o parere .
Da, ESP-ul este un avantaj important. Dezavantajele lui sunt:
Atentie sporita a mecanicului la demontarea sistemului de directie si la reglaj, initializarea senzorului de unghi volan dupa fiecare reparatie la directie sau demontare volan sau baterie, periculos atunci cand incerci viraje cu frana de mana daca nu l-ai scos din folosinta in prealabil (nu cred ca e cazul tau , dar sunt momente cind trebuie sa eviti o colisiune si unica sansa este sa tragi frana de mana).
T u d o r
Malin, sa intelegem ca ai avut astfel de probleme? Ma refer la frana de mana... blink.gif

ESP-ul este necesar mai ales in conditii de aderenta scazuta. Dar nu intotdeauna. La 307, spre exemplu, pe zapada si cu cauciucurile de serie (pentru uscat) masina nu pleaca de pe loc cu ESP-ul cuplat. De aceea trebuie decuplat, ceea ce se face daca iti cumperi cu portofelul tau butonul de decuplare, pentru ca nu ti se da in serie. Firele sunt trase la bord, dar butonul trebuie sa ti-l iei separat, neexistand in oferta de serie a masinii. Politica de siguranta, cica... biggrin.gif
malin34426
Eeee.... ! Cum sa nu plece de pe loc? Sistemul in totalitate include ABS,ASR, ESP. Partea din sistem care corecteaza
diferentele de tractiune la plecarea de pe loc este ASR sau ASC sau...,
pe cand ESP-ul corecteaza problemele de derapaj , sau mai bine zis de instabilitate laterala a masinii. Are in componenta sezori de rasucire a caroseriei in jurul axei verticale , de rasucire in jurul axei longitudunale,
de acceleratie transversala si cu ajutorul senzorilor de ABS masoara viteza unghiulara a rotilor comparand-o permanent cu o plaja in care are memorate sau calculate acestea tinind cont de unghiul de viraj al volanului viteza acceleratia , momentul motor si altele . Sa presupunem ca iei un viraj stanga si intra masina in derapaj (cel putin doua roti s-au abatut de la vitezele unghiulare normale pt acel moment). daca esti in supraviraj, adica botul a luat-o spre interiorul curbei, el va frana roata dr spate, redresand masina, daca esti in subviraj ( botul se inscrie pe o traicectorie mai larga decit ai stabilit tu din volan) va frana roata din fata stg. . concomitent va reduce momentul motor (chiar daca tu nu ai eliberat pedala de acceler. sau chiar va accelera functie de ce este nevoie la momentul respectiv). Nu trebuie sa te sperie accelerarea motorului.
Daca tu franezi tare el va intra in regim de ABS, abandonand programul de ESP. Gandeste-te ce se intimpla atunci cand vrei sa iei un viraj cu frana de mana si nu ai oprit ESP-ul- va incerca sa corecteze si te va scoate de pe strada. Am scris niste brosuri depre functionarea sistemelor moderne de pe autovehicule, pe intelesul tutror. Daca te intereseaza, da-mi adresa si ti le voi expedia (gratis).
cristyyy
eu consider chiar un sistem f bun esp-ul, mai ales dupa ce odata chiar m-a ajutat.
eram cu un passat 1,9TDI, 115CP, si ma pregateam sa intru pe un pod venind de pe o strada laterala.
obisnuit cu SN mea, am apasat tare acceleratia rotile fiind spre stanga.
atunci am simtit ca imi fuge tare spatele in dreapta, si ca esp-ul mi-a anulat acceleratia
fara esp mai mult ca sigur as fi intrat cu spatele masinii in parapeti
T u d o r
QUOTE(malin34426)
Eeee.... ! Cum sa nu plece de pe loc?


Scuze, era vorba de controlul tractiunii, inclus in pachetul ESP. Ma grabeam cand am scris si am gresit... blush.gif

In rest, treaba e 100% reala, finul meu are masina cu pricina, si din cauza cauciucurilor de uscat (Goodyear Eagle si_nu_mai_stiu_cum) nu putea sa plece de pe loc. Cauciucurile cu pricina costa ~200Euro bucata, sunt super pentru uscat si ud dar pe zapada sunt deplorabile (ca mai toate cele bune pe uscat). Si controlul tractiunii nu-l lasa sa plece de pe loc, din calculele lui reiesind probabil ca nu are destula aderenta pentru a pleca de pe loc... biggrin.gif

Asa ca omul si-a luat butonul despre care vorbeam si a putut si el sa plece cu masina de pe loc, sa isi poate cumpara cauciucuri de iarna.... biggrin.gif
DORU
Malin, fii te rog un pic mai explicit: cum poti testa electronic daca ESP-ul functioneaza corect altfel decat printr-o expertiza VAG/VAS ? (asta in cazul marcilor din grupul VW, eu avand Skoda Octavia cu ESP). Eu am facut asta si mi-a confirmat ca e OK! Poate gresi?
malin34426
Nu trebuie tester pt a verifica functionalitatea sa. Are acel bec martor (triunghiul cu sageata rotunda). Dupa punerea contactului el se stinge odata cu abs-ul . Atunci cind pleci de pe loc pe un drum mai alunecos si rotile patineaza la plecare, triunghiul clipeste pe durata corectiei de tractiune. pt stabilitate , te duci pe un teren lat cu iarba sau prafos si de pe la 30 la ora bruschezi volanul intr-o directie si accelerezi simultan. trebui ca becul sa clipeasca si sa iti taie acceleratia. Mare atentie.
malin34426
Revin . Testarea se face atunci cand becul se aprinde si ramane aprins constant . indica o eroare in sistemul de control stabilitate sau o eroare in sistemul de injectie sau in calculatorul de gestiune a bus-ului de comunicare intre calculatoarele de gestiune ale injectiei, esp , airbag, suspensie (la unele). peste vreo zece zile ajung in Bucuresti si am sa duc niste brosuri.
costel31664
Salut malin. M-ar interesa si pe mine documentatie cu privire la ESP daca se poate. Merci costel_76@yahoo.com
Rai
Dupa centura de siguranta ESP-ul este cel mai important component de siguranta la o masina.Daca se tot dau indicatii si brosuri pentru cei ce isi cumpara sau vor cumpara o masina noua sa intrebe de ESP II e noua minune pentru a tine o masina sub control.
mircea9
Mi-am cumparat de curind o masina ce are in dotare ESP(laguna).
Cind se pune in functiune si cum ?
Sa pp. ca dimineata, dupa ce a nins noaptea, vreau sa plec cu masina.
Am observat ca este un buton in stinga pe care scrie ESP.
Cind se activeaza ? Cu motorul pornit sau cu el oprit? Pe loc sau in mers?
blink.gif
Multumesc!
Echo
QUOTE
Dupa centura de siguranta ESP-ul este cel mai important component de siguranta la o masina.Daca se tot dau indicatii si brosuri pentru cei ce isi cumpara sau vor cumpara o masina noua sa intrebe de ESP II e noua minune pentru a tine o masina sub control.

Subscriu. Am vazut pe 'ams' esp2 cu sistemul directional pe puntea spate de la BMW. Incredibil. Mircea, sistemul se porneste by default cand pornesti masina. Indicatorul din bord are rolul sa-ti spuna cand functioneaza aprinzandu-se in timpul si stingandu-se dupa operatia de corectie (imposibil sa nu simti). Daca sistemul este defect se aprinde beculetzul si ramane aprins. Daca vrei sa decuplezi sistemul, apesi pe buton si ai sa vezi ca becul se aprinde si iti spune ca nu ai esp (si celelalte sisteme -mai putin abs). De obicei scrie in manualul masinii cum se opereaza. By the way, cam 90% din conducatorii auto nu stiu cum functioneaza esp - nici nu trebuie.
f1anatic
Intre a-l avea si a nu il avea...e clar ca e mai bine sa il ai. personal...intre ESP si AWD cu limited slip deifferentzials, aleg AWD. Daca s-ar putea...as alege amindoua. Le mine nu au fost dispobnibil. Strugurii sint amari. Am o masina care este un pericol pe strada. Acum ninge...o sa o tzin parcxata pina se topeste. Daca nu ai ESP ajungi in parapet imediat.

Sau pot sa imi cumpar cauciucuri de iarna, cu expertiza acumulata in variatziile de presiune in cauciucuri si sa dau lectzii tuturor cu ESP. Eventual sa ii schimb suspensia masinii cu una sport, reglabila si sa ma apuc de snow drifting. Cum fara ESP ?

Raspunsul. Daca te tzine buzunarul si ai de unde alege (zici ca dealerul respectiv nu are masina cu ESP) sau mai potzi astepzta pina e una cu ESP disponibila...atunci fa-o. Dar daca nu...stai impacat...ESP nu schimba legile fizicii si nu itzi anuleaza obligatziile si responsabilitatzile de sofer. ESP nu te poate ajuta decit in limita aderentzei pe care o ai cu cauciucurile. Intre ESP cu cauciucuri normale si cauciucuri de iarna fara ESP...tzi-am mai spus...prefer cauciucurile de iarna. Da...te poate ajuta in situatzii limita...dar daca nu vrei sa ajungi acolo cumpara cauciucuri de iarna ( sau all-seazons cu reputatzie solida) si nu ai de ce sa te temi.
Echo
QUOTE
Sau pot sa imi cumpar cauciucuri de iarna, cu expertiza acumulata in variatziile de presiune in cauciucuri si sa dau lectzii tuturor cu ESP

Scuze, pardon ca intervin, nu vreau sa ranesc ego-uri, dar esp nu e o jucarie, este un sistem de siguanta, si ca orice sistem de siguranta nu trebuie sa intervina decat atunci cand masina este la limita sau dincolo de controlabilitate. Un AWD poate la fel de bine sa iasa de sub control ca si o masina cu FWD sau RWD. Numai ca nu toata lumea care conduce o astfel de masina e un mititel Schumacher, iar computerul (chiar daca multa lume nu are sa fie de acord) reactioneaza mai bine in situatii limita decat omul. Am vazut multe situatii in care cauza accidentului a fost tocmai reactia exagerata a omului.
QUOTE
ESP nu schimba legile fizicii si nu itzi anuleaza obligatziile si responsabilitatzile de sofer. ESP nu te poate ajuta decit in limita aderentzei pe care o ai cu cauciucurile.

Nu, nu schimba legile fizicii, se foloseste de ele mai bine decat ar putea vreodata omul sa o faca. Pentru mine e de ajuns.
James Kilowatt
Exista vre-un studiu statistic referitor la eficacitatea ESP-ului? Cum a fost evaluata importanta sa, situata intre centura si airbag? Eficacitatea centurii sau a airbagului poate fi masurata prin crash-test. Cea a ABS-ului a fost studiata statistic de mai multe organizatii iar rezultatele au fost comentate indelung pe alt topic.

Pentru ESP a fost publicat vre-un studiu independent care sa ii demonstreze eficacitatea, pe sute sau mii de masini si soferi, in conditii reale, si nu "de laborator"? Ma refer la un studiu statistic, nu la teorie sau mai rau marketing al unei firme sau alteia. Teoretic, ESP-ul in sine este super. Ceea ce imi doresc sa aflu este cat de eficient este in combinatie cu soferii.
Codrin54983
De cand am vazut o demonstratie a ESP-ului si a controlului tractiunii la emisiunea 5th Gear am zis ca urmatoarea masina care o iau va fi cu ESP (si saptamana viitoare ar trebui sa-mi vina un Polo smile.gif )
De cand am avut intamplarea cu Toyota ( in poiana brasov, intr-o serpentina mi s-a intors spatele foarte foarte ciudat, nici macar nu s-a intors in directia in care ma asteptam) am zis ca e necesar.
Tine de siguranta, la fel ca airbag-urile, zice lumea ca intervine in 0.000001% din cazuri, dar daca intervine atunci cand trebuie te salveaza de un accident.
Tot ce tine de stabilitatea masinii consider necesar pt. ca pur si simplu nu stii cand vei avea nevoie. 'Strugurii sunt acri', dar sa vezi ce amari sunt atunci cand ai nevoie de ei si nu sunt.
James Kilowatt
"Studiul" 5th gear e in conditii de "laborator". Demonstreaza cat e de bine functioneaza ESP-ul, nu cocktailul ESP + sofer. :angel: ESP-ul poate impinge limitele de siguranta mai departe, incontestabil. Da, ESP-ul face ceea ce ar trebui sa faca.

Insa nu poate impiedica un tembel sa incalce si noile limite. Eu vreau studiu serios, nu cascadori la TV, chiar daca sunt bine intentionati si impartiali, tot laborator ramane. Un exemplu cu doua masini, un singur sofer si o singura situatie nu are absolut nici o semnificatie.

Daca vre-o companie de asigurari s-a apucat sa studieze niste date obtinute de-a lungul anilor pe sute sau mii de masini si de soferi, ar fi interesant de vazut daca soferii obisnuiti in conditii de trafic obisnuite au avut mai multe sau mai putine accidente cu esp decat cei fara, cu acelasi model de masina.
HalbaSus
Tu ce astepti de la ESP ? sa ii impiedice pe toti tembelii sa se urce in copac cu masina... e un sistem de siguranta nu pilot automat care sa conduca singur masina...

BTW... testul realizat de 5th gear era extrem de convingator... ce-i drept atunci cand a intervenit ESP-ul se putea observa o usoara nota de subvirare in comportamentul masinii... dar to era mai bine decat un drift necontrolat cu lateralul...

Ah... inca o chestie... ESP-ul poate sa faca chestii pe care soferul nici daca e mika hakinnen nu le poate face... (franarea in mod diferit a rotilor)... deci daca ABS-ul poate fi inlocuit de un pilot bun, ASR-ul (TC) poate fi simulat intr-o oarecare masura cu ajutorul ambreajului.. well... ESP-ul nu are echivalent ... poate doar franele independente dar care nici macar pe masinile de curse nu mai exista (si oricum ele aveau cu totul alt scop).

Asta nu inseamna ca e indispensabil... se poate trai fara el mult si bine... dar pana la urma si fara airbag-uri se poate trai mult si bine...
Echo
Statistica facuta de DaimlerChrysler (sa nu uitam ca esp a fost creeat de ei in colaborare cu Bosch)
James Kilowatt
@Halba Corect. Am spus si eu ca si ESP si TC iti ofera un control pe care nu l-ai fi putut avea altfel indiferent cat de bun pilot esti. Din pacate insa sunt multi care isi inchipuie exact ce spui tu.... ca ESP-ul te scoate din orice rahat. Si unele companii auto promoveaza ESP-ul in clipurile publicitare exact asa... Ce voiam sa vad din statistica era exact cat de multi sunt schumacherii astia smile.gif

@ Echo Eu nu am inteles mare lucru din graficul ala..... ce reprezinta cele doua curbe? Cine, cand si in ce conditii a facut studiul?
f1anatic
Un link explicativ
http://www.launch-techs.com/Support/Info/Benz-ESP-211.htm
Si un alt link despre ce sisteme de sigurantza sint disponibile mai nou
http://www.consumerreports.org/cro/cars/ne...ook-for-705.htm

Dupa cum mentzioneaza si ei, si ESP are limite. Nu lucreaza decit in limita aderentzei...si a bunului simtz. Da te va ajuta daca esti intr-o curba si simtzi ca itzi fuge spatele, sau fatza...dar asta nu inseamna ca tu ca sofer trebuie sa te simtzi Tommi Makkinen si sa accelerezi nebuneste in curba. Iar aderentza nu o cistigi decit prin cauciucuri. Nu cu ESP, nu cu ABS, nu cu TC nu cu AWD (+ tractziune).

Cu sau fara AWD...trebuie sa itzi cunbosti limitele masinii. Vrei mai multa sigurantza, cumpara-tzi masina mai avansata tehnologic, pune-tzi cauciucuriŽadecvate. Apoi ia masina...dute intr-o parcare GOALA si fara stilpi...si afla unde exact pierzi controlul la masina.

Iar pt. cei care tot dau in noi (MR, F1)...dupa cum a spus si el...recunoastrem meritele ESP, si le recomandam calduros. Dar nu inseamna ca fara el...ajungi in parapet si nu inseamna ca nu sint solutzii mecanice care sa corecteze satisfacator problema...si nu inseamna ca daca ai ESP esti campion mondial la raliuri iarna si gata...ca sofer...nu mai ai nici o responsabilitate. ESP-ul te va ajuta. in orice situatzie.

Si scuzatzi-ma...2 masini si un studiu televizat nu inseamna NIMIC. Stiinmtzific vorbiind...orice gaselnitza trebuie repoetata de 3 ori...dupa care incerci sa publici ...dupa care cineva in alt laborator incearca sa repete acelasi lucru. Dupa care iese publicatzia.

DAR...conditziile de laborator nu se reintilnesc in viatza de zii cu zii. In vitro nu este totdeauna egal cu in vivo. Asta ca sa o dam pe un alt teren cit de cit cunoscut mie.
G e o r g e
am testat pe 2 masini diferentele la un condus in oras , in conditii de umezeala, polei , si multa ploaie ...
ambele masini incaltate cu pneuri de iarna .
1. vectra C 2.2 DTI TC+ , ESP+ , toate controalele electronice de ultima generatie
2. legacy 2.5i AWD (fara tc , fara esp ... doar cu ABS cu ebd)

plecatul de pe loc .
castigator legacyul . in conditii de aderenta precara legacy pleaca ca din pusca . fara nici un grad de comparatie .

curbe abordate la viteza
aici se impute treaba . esp ul si tc ul te ajuta pana la un moment dat, moment dupa care masina incepe sa derapeze si nici un sistem nu mai are cum sa te scoata dupa trasa de derapaj. ii vom spune punct critic.

punctul critic apare si la legacy , doar ca masina atinge punctul critic atunci cand te astepti . la vectra cand simti niste pocnituri , vezi niste iconite clipind ca nebunele pe bord, simti cum iti danseaza curul , si la un moment dat te duci naibii si nu mai poti face nimic . la legacy, stii ca vei intra in derapaj , in ambele cazuri stiam ca o sa derapez , doar asta am urmarit , doar ca daca accelerezi puternic , masina va face un derapaj control . un drift daca vreti . va cauta aderenta cu toate 4 rotile , si daca esti destul de ghinionist sa dai peste gheata , ai pus'o in ambele cazuri .



cam asta ar fi un review al meu.
HalbaSus
George, e destul de normal ce zici tu... e imposibil ca ESP sau orice alt sistem de control al tractiunii sa compenseze awd... pur si simplu "4 wheels are better than 2..." (asta cel putin la capitolul aderenta, pornire, etc... la consum, eficienta, transmisie... nu neaparat...).

Ceea ce ma mira la ce zici tu e ca nu se aprinde becul de ESP in momentul in care incepe sa controleze derapajul - inainte de a atinge punctul critic - moment in care ar trebui sa o lasi mai moale si sa fii mai atent. Eu nu am ESP (maica-mea are la ML dar acolo sincer nu am reusit... nici nu am avut curajul sa incerc prea tare... sa ajung in situatii limita in care awd sa nu fie suficient)... dar am la audi ASR (traction control)... si am incercat cu el si fara el anumite chestii... ideea e ca pot pleca mai bine de pe loc FARA traction control... daca dozez corect ambreajul si gazul (plecari forjate, nu ma refer la plecarea normala de pe loc)... daca as fi tembel probabil ASR-ul mi-ar scoate un timp mai bun pt ca nu m-ar lasa sa accelerez ca disperatul... in curbe ajuta destul de mult ASR-ul (daca sunt luate la limita) pt ca in momentul cand vrei sa iesi din curba si apesi acceleratia exista posibilitatea sa faci un wheelspin (fluierat de roti) involuntar... care duce la un derapaj usor... bine aici mai trebuie adaugat si faptul ca fiind diesel pune cam mult cuplu pe roti, prin urmare pierde aderenta mai usor decat un benzinar...
G e o r g e
halba , sincer nu ma uit la bord . eram atent la alte chestii mult mai importante biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
halba , sincer nu ma uit la bord . eram atent la alte chestii mult mai importante biggrin.gif


ai dreptate biggrin.gif... cred ca daca as fi in mijlocul unui derapaj nu bordul ar fi cel mai important lucru la care m-as uita biggrin.gif
malin34426
Daca "te joci " in spatii largi , poti sa te uiti numai la bord.
Este chiar o senzatie ciudata la inceput si placuta dupa ce te inveti.
HalbaSus
da, e misto sa inveti comportamentul masinii pe anumite suprafete, si comportamentul ei in derapaje... eu faceam un traseu zilnic de acasa pana la un supermarket, traseu care mergea pe niste strazi destul de putin circulate... si era un viraj pe care iarna cand era zapada sau gheata pe jos invatasem sa il iau cu frana de mana... (aveam suficient loc, si ambele strazi erau cu sens unic deci nu riscam foarte mult)... era intr-adevar "fun" dar dupa o vreme nu mi-a mai prins frana de mana asa de bine blush.gif asa ca am renuntat la aceasta practica extrem de spectaculoasa dar nu foarte practica blush.gif
gabi63320
daca ai experienta pe drumuri cu aderenta scazuta poti sa compensezi lipsa esp-ului. pentru o femeie e recomandat, dar sa stiti ca nu face minuni, tot experienta si priceperea te scoate din belele.
eu am vreo 400.000 km rulati in 10 ani, din care vreo 300.000 cu dacia, care are cel mai bun sistem de siguranta - te lasa atunci cand te grabesti si ai mai mare nevoie, nu are servo, nu are nimic, doar injuraturi in cap...
mie unul mie indiferent daca are esp sau nu, dar trebuie neaparat sa aiba ABS.
stiu totusi ca la Renault diferenta de esp e foarte mica, asa ca e bun acolo pentru situatii neprevazute, mai ales cand esti obosit.
malin34426
Gabi, ESP-ul nu-l prea simti cand functioneaza decat vezi pe bord martorul clipind
G e o r g e
QUOTE(gabi63320)
daca ai experienta pe drumuri cu aderenta scazuta poti sa compensezi lipsa esp-ului. pentru o femeie e recomandat, dar sa stiti ca nu face minuni, tot experienta si priceperea te scoate din belele.
eu am vreo 400.000 km rulati in 10 ani, din care vreo 300.000 cu dacia, care are cel mai bun sistem de siguranta - te lasa atunci cand te grabesti si ai mai mare nevoie, nu are servo, nu are nimic, doar injuraturi in cap...
mie unul mie indiferent daca are esp sau nu, dar trebuie neaparat sa aiba ABS.
stiu totusi ca la Renault diferenta de esp e foarte mica, asa ca e bun acolo pentru situatii neprevazute, mai ales cand esti obosit.


nu te supara , dar aia 400 000 km nu se vad blush.gif
Calut71496
Salutare la toata lumea.
Cititi si ce scrie pe siteul ncap privitor la siguranta masinii.
http://www.euroncap.com/content/safety_rat...ommendation.php
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.