Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Ascona B - ajutor!!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2, 3
mihai58026
salutare tuturor

mi-am luat de cca un an o Ascona B coupe 1.6 din 78..
si sunt o suta de mii de chestii pe care nu le stiu despre ea, si sunt o serie de probleme pt care nu am gasit un mecanic bun sau un magazin de piese ca lumea..
prima intrebare:
fostul proprietar mi-a spus ca-i pune benzina fara plumb si asa am facut si eu... dar mi se pare cam veche sa foloseasca acest tip de benzina..
cum imi dau seama ce combustibil e corect?
si ar mai fi..
de asemenea, daca din intamplare dezmembrati sau stiti vreuna care se dezmembreaza, v-as ruga sa-mi dati de stire..
multumesc mult
Senator
Nu exista Ascona B Coupe ci doar varianta limuzina cu 2 sau cu 4 usi.

Recomandarea de fabrica pentru motorul CIH de 1.6 e benzina cu plumb insa practica arata ca se poate folosi si benzina fara plumb fara sa apara probleme.

Daca ai nevoie de informatii despre piese noi te ajut cu placere.
mihai58026
ideea era ca limuzina cu 2 usi, se numeste "coupe" ..asa, mai in gluma, mai in serios smile.gif))
mihai58026
te rog, lamureste-ma ce inseamna informatii despre piese noi? pt ca as vrea sa profit de aceasta oferta
imi trebuie kitul de mabreiaj ca cel d epe ea e cam dus,
as vrea un Weber DCOE 40 sau 45 dublu-corp
imi trebuie senzorul de marsarier si asa mai departe...


inca o chestie: cu cat se incalzeste motorul, cu atat trage mai prost... si se ineaca, merege in hopuri....idei?!?!
scuze daca te stresez...
mersi
Senator
De retinut e ca nu toate masinile cu doua usi sunt coupe-uri , majoritatea nu sunt. wink.gif

In ce sens te pot ajuta ?
De exemplu mergi la magazin cu intentia de a cumpara intrerupatorul de mers inapoi si acolo ti se spune ca nu se mai fabrica/nu se poate aduce sau esti intrebat "...Ascona B ?Ce-i aia ?... De ce e B , e cumva pe benzina ?..." wallbash.gif
Ca sa eviti situatiile descrise mai sus eu iti pot spune care este codul Opel al piesei de care ai nevoie , cod cu care se poate comanda de la aproape orice magazin de piese auto.
In cazul intrerupatorului tau codul e 12 39 251.

Ambreiajul nu te sfatuiesc sa-l cumperi original intrucat e foarte scump. Gasesti setul produs si de firmele LUK sau Sachs produsele lor fiind de calitate foarte buna.

:scratchchin: Nu stiu de ce ai nevoie de carburatoare orizontale....ceea ce pot sa-ti spun e ca pretul e undeva in jur de 500 de euro/bucata. Pentru un motor in 4 cilindri ai nevoie de doua astfel de carburatoare . Oricum modelele de care vorbeai nu se pot monta decat pe motoare CIH incepand cu 1900 de cmc si implica o serie de alte modificari si optimizari,adica o investitie cel putin la fel de mare ca si carburatoarele in sine.

Nu stiu de ce apar fenomenele respective la cald , masina ta e echipata cu un carburator Solex a carui constructie nu o cunosc.
Serol
mihai, sa iti spun cate ceva.
eu am tot un opel, e manta b tot din 78, aproape aceeasi motorizare (hmmm 2.000 cmc) aceeasi da' sincer nu mai are aproape nimic din acel an de gratie pe ea :!:
acum are injectie, modelul tau are carburator dublu corp.am avut si eu modelul asta de carburator numai ca era varajet :minigun:
ca piese iti pot recomanda un magazin, dar nu stiu daca mai aduc, decat la comanda.
din proprie experienta destul de greu, da' le gasesti.sunt 1001 de chestii de care ai sa te lovesti(in timp).nu dispera.masina e model bun, insa cam vechiuta.
daca te intereseaza am cartea tehnica la ea, ce originala, in english.
mihai58026
pt ologeanu
a din poza e Mantuta ta?!?! eu n-am gasit de vanzare cand cautam , dar asta a mea a fost un super chilipir......bine, arata jalnic cand am luat-o , si inca nu e un model de frumusete sau intregime, dar, incet, incet.....
ideea e ca nu prea sunt decis daca sa o pastrez stock, cat mai vintege cu putinta, sau sa-mi fac putin de cap cu ea......sa fac un mic "pimp my ride" autohton
mihai58026
de la Sachs, kitul de ambreiaj ma costa intre 7 si 10 milioiane in functie de grosimea discului
nu inteleg de ce spui tu ca nu se pot monta carburatoarele respective decat pe motoare peste 1900... si nu inteleg de ce se asociaza weber cu cele orizontale.. weber face si carburatoare dublu corp performante ,"verticale"
oricum, s-ar putea sa stii mai multe decat mine pe subiect, asa ca nu te contrazic
si, din cate stiu eu, carburatorul meu nu e dublu corp.. cel putinnucred! 1,6-60 de cai?!?!?!?
ma batea gandul la doua solex-uri jumelate de pe Oltcit... pt ca prima mea masina a fost un Oltcit.. si mi se parea ce se descurca bien cu motorul de o mie o suta.
Senator
Pai nici nu se asociaza insa tu intrebai de DCOE 40 sau 45 si ambele sunt orizontale.
Serol
nu e manta mea in imagine.a subsemnatului este gri metalizat si am revopsit-o in iulie .daca vrei genul vintage, TE SPARGE LA BUZUNAR
:bash:
sa iti dau un exemplu:stii cat costa "fata" la manta, noua?(include bara, oale faruri, ranforsaje) 5.000-6.000 RON!
crezi ca se merita?respect manta, dar de la hobby la obsesie, incepi sa numeri zerourile, crede-ma.
asa ca mai bine mergi pe un tuning finut si de bun gust.
inca un sfat: la ce design are manta, nu iti trebuie decat praguri lexmaull, jante oz si spoiler rieger fata, poate eventual spate.
total 1k-1.5k eur....in cazul in care la tabla sta bine....si inca o chestie, sper sa nu te dezamagesc:nu exista manta nelovita!
mihai58026
pt. Ologeanu:

unde ai revopsit-o si cam cat te-a dus?
eu am revopsit-o pe a mea in mai si deja e sarita vopseaua, si am dat vreo 10 milioane....
imi vine sa-l omor pe vopsitor!!
mersi de sfaturi


pt. Senator

da, ai dreptate.....mersi de poza biggrin.gif
ai idee ce carbuartoare erau montate pe Alfa 33 sau Lanciile Prisma?
am inteles ca foloseau tot Webber-e..
biggrin.gif
si te-as ruga sa-ti dai o parere si in legatura cu |Solex-ul dublucorp de pe oltcit!
stiu ca suntr super naspa de reglat,, dar daca le reglezi ca lumea...biggrin.gif
Senator
Alfa 33 are doua carburatoare Weber 36 IDF 44/45 .

In legatura cu Solex-ul de Oltcit nu stiu ce sa zic ... daca nu ti se pare complicata adaptarea poti incerca asa din curiozitate.
Daca vrei parerea mea in legatura cu treaba asta , cel mai bine ar fi sa cauti un motor cu injectie de 2.4 de pe Omega A sau Frontera si sa il montezi pe Ascona. La exterior blocul e identic deci nu pune probleme de adaptare si puterea e in mod cert mai mare , adica 125 de CP.
mihai58026
wow!! mi-ar placea sa stam de vrb ore in sir pe subiectul asta! .. am vazut ca esti foarte documentata, de pe topicul cu celalalt Senator,,
ideea cu blocul de 2,4 o aveam si eu mai ales ca am vazut ca in germani ase poarta mult si se duc pana la 200-220 de caluti!
ar mai fi ceva...
ai idee und egasesc un far stang amai ieftin?!?!
nou e 200 de euro..
si ar mai fi ceva .. stii germana bine?!?
am vazut ca ai tradus inscriptiile de pe computerul d ebord al Senatorului, dar ma gandesc ca ar putea fi vorba si de analogii
ca sa nu intrin conflict cu regulile forumului, adresa mea e isacmihai@yahoo.com
Serol
vopsitul a fost 600 eur si e bunicel....putea sa iasa si mai bine, mai ales ca a fost bagata la cuptor.nu a fost insa foarte bine pregatita asa incat e foarte posibil ca in 3-4 ani, daca mai tin masina sa vad "insulite" pe vopsea.
mihai58026
peste 3-4 ani?@!?!?!?
eu deja am insulite, si in unele locuri, vopseaua, a "fugit"
Serol
mai, ce sa zic..du-te peste el, arata-i masina si da-l cu capu de capota...daca te tine muschiu'.NASOL! :bash:
ti-a dat garantie ceva acolo?
mihai58026
e, da!!! garantii..
nu, pile de ale lui taica-miu, ca cica e cel mai bun etc....
naiba sa-l ia!!!
tre sa-mi caut in primavara unul bun!! si cu un cuptor calumea!
Senator
Insulitele cu pricina apar dupa cel mult un an daca substratul nu este corespunzator sau prelucrat corect sau nu sunt respectati timpii de lucru.

Nu stiu din pacate unde ai putea gasi un far mai ieftin , in principiu ar trebui sa existe si variante mai ieftine intrucat Ascona B s-a vandut in foarte multe exemplare si Opel a vandut cu siguranta licente de fabricatie si altor firme in afara de Bosch sau Hella. Problema principala a magazinelor de la noi e (din nou) lipsa documentatiei , cataloagele vechi care cuprindeau si modele din acea perioada ajung la tomberon iar in cele noi nu mai figureaza chiar daca de multe ori piesele sunt inca livrabile.

Se poarta multe motorizari pe Ascona B : CIH-uri , OHC-uri si DOHC-uri cu 4 sau chiar cu 6 cilindri. Totul depinde de know-how de timpul liber, conditii tehnice si nu in ultimul rand de buget.

Nu e vorba de analogii in legatura cu traducerile... biggrin.gif
mihai58026
tocami am vrb cu un var di italia si l-am rugat sa-m icaute acolo un carburator de Alfa 33 sau 75... si sa fie Weber...
biggrin.gif dar fdin pacate sanse sa ajunga in tara inainte de ianuarie sunt foarte putine...
cu germana era o chestie, ca gasisem un forum strict legat de opel ascona unde se mai discuta si in engleza(rar), dar inscrierea este numai in germana
so mai gasisem un magazin pe net care vindeau faruri si geamuri de far dar n-am vazut pe nicaieri o modalitate de contact


revenind la carburator.. totul bine si frumos pana ajungem la flansa de la admisie.. idei despre unde s-ar putea lucra ceva calitativ?!??!!
Senator
Sticle de far originale ar trebui in mod normal sa poti comanda de la orice magazin si nici nu cred sa coste mai mult de 100 de RON.

Exact acolo e problema ca e greu de gasit cineva care sa lucreze "frumos" , altfel tot efortul e degeaba. Cel mai bine e sa gandesti tu toata adaptarea si sa pui pe cineva sa execute dupa indicatiile tale sub stricta supraveghere. :evil:
mihai58026
SENATOR, TOATE BUNE SI FRUMOASE, DAR OARE FAPTUL CA NU SUNT INGINER O IMPIEDICA CUCEVA TOATA POVESTE?!?!
mai zi de chestia cu sticlele de far.. suna interesant, pt ca eu nu am gasit nicaieri, repet, nicaieri un magazin dispus sa faca comanda asta!!
daca tu stii vreunul, dau o mare bere!!
Senator
Atata timp cat exista pasiune nu te poate opri nimeni si nimic. :boxing:

Exista mai multe modele de sticla de far , trimite-mi prin MP seria de caroserie .
mihai58026
Senator, abuzez:
am gasit o ascona b de 1,9 in 4 usi, cica din 82(din cate stiam eu, 81 a fost ultimul an, dar ma rog) ideea este urmatoarea:
se potrivesc galeriile de admisie/evacuare pe motorul de 1,6?
omul vrea ~ 400 de euro pe masina
si as folosi de pe ea:
farurile,
bordul cu turometru (merge pus pe motorul meu? cum se numara turatiile de catre turometru? imi mai trebui evreo piesa, ceva??)
intrerupatorul pt luminile de marche-arierre
aeroterma
radiatorul de caldura(al meu e lipit cu o substanta ciudata)
si m-ar mai interesa pompa de servo - frana ( la mine e pedala cam tare si nu franeaza tocmai ok)
de asemenea, as vrea sa stiu, daca dimaetrul discurilor de frana si dimensiunile placutelor difera...fiind puterea motorului ceva mai mare
din pacate masina nu e cu dublu carburator si are motorul blocat( iareasi o notiune pe care te-as ruga sa mi-o explici)
as mai folosi de pe ea radiatorul ( al meu are cativa elementi anulati)
si cred ca s-ar mai gasi cate ceva de trecut de pe una pe alta..
am maaaare nevoie de sfatul tau..smile.gif)


daca nu poti sa-mi raspunzi la toate intrebarile, e ok, dar incearca macar la 99% :angel:
smile.gif)
glumesc..
multiumesc mult de tot

in functie de raspunsul tau iti dau si si nr. de caroserie al masinii pt geamurile de far:D
Senator
La Opel ultimul an la Ascona B e 81 , RAR-ul insa se pare ca a mai continuat fabricatia si in anul urmator , nu ar fi pentru prima data. drunk.gif

Strict din punct de vedere mecanic galeriile de admisie ar trebui sa se potriveasca de la 1.9 la 1.6 insa ca piese in sine nu sunt identice , difera codul si sectiunea.Cele de evacuare sunt identice insa exista doua modele in functie de seria de caroserie.Nu vei avea nici un castig de putere prin simpla montare a galeriilor de la 1.9 daca asta e ceea ce urmaresti.

Turometrul ia informatia de la bobina , mai exact de la firul verde al acesteia. Se poate monta pe orice tip de motor CIH (si nu numai) cu 4 cilindri.

Intrerupatorul pentru luminile de mers inapoi e identic pentru ambele motorizari.

Discurile de frana sunt identice , placute exista de mai multe tipuri in functie de etrier.

Cu pompa de frana nu stiu ce sa spun , exista aici mai multe modele si mai multi producatori , va trebui sa le studiezi comparativ pe cele doua masini.

Aerotermele si caloriferele sunt identice , difera doar la modelele cu aer conditionat.

Radiatoarele sunt identice.

Motorul poate fi blocat din mai multe cauze , ideea e ca exista ceva care nu il lasa sa se invarta , de la simpla rugina pana la biele rupte. :pray:
mihai58026
nu urmaream cresterea de putere.. doar faptul ca saxofonul meu e cam ruginit....si asta find dat jos de pe masina, chiar daca ar avea gaurele si mancaturi de rugina se poate reface cu atente.. ala de pe masina am inteles ca daca va fi dat jos, va fi pt ultima oara smile.gif
galeria de admisie ma intereseaza ca pot lucra pe ea pt carburatorul dublu corp.... la fel, fiind desfacta, ar fi mai usor plus ca nu mai risc sa alerg dup-aia de bezmetic ca sa gasesc una sa o pun [pe masina sa pot merge, daca da Chix inginerul :bandit:
discurile de frana ma interesau din doua motive: franare mai buna daca ar fi fost mai mari (dar odata ce nu sunt insemna ca astea sunt gandite sa faca fat si la putere mai mare...cred!!)
si avand doua seturi as fi vrut sa fac si frana de pe spate tot pe disc(de fata) dar am nteles ca e ceva mai dificil...
firul verede de la bobina?!?!? bobina de inductie? aia montata pe aripa/pasajul rotii in compartimentul motor? sau exista o alta bobina?!?!


deci, in mare, ti se pare ok?!?1
oricum nu vreau sa-i dau 400 pe ea ca nu are acte......dar inmare, crezi ca merita?!?!?
nu vreau sa schimb motoarele intre ele..eventual sa caut unul de omega A 2.o de 115 caluti cu A/C.. dintr-un motiv oarecare pe mobile.de nu gasesc Omega A de 2,2 sau 2,4 cu A/C...
mersi de informatii..
Eugen OmegaFan
QUOTE(mihai58026)
nu urmaream cresterea de putere.. doar faptul ca saxofonul meu e cam ruginit....si asta find dat jos de pe masina, chiar daca ar avea gaurele si mancaturi de rugina se poate reface cu atente.. ala de pe masina am inteles ca daca va fi dat jos, va fi pt ultima oara smile.gif
galeria de admisie ma intereseaza ca pot lucra pe ea pt carburatorul dublu corp.... la fel, fiind desfacta, ar fi mai usor plus ca nu mai risc sa alerg dup-aia de bezmetic ca sa gasesc una sa o pun [pe masina sa pot merge, daca da Chix inginerul :bandit:
discurile de frana ma interesau din doua motive: franare mai buna daca ar fi fost mai mari (dar odata ce nu sunt insemna ca astea sunt gandite sa faca fat si la putere mai mare...cred!!)
si avand doua seturi as fi vrut sa fac si frana de pe spate tot pe disc(de fata) dar am nteles ca e ceva mai dificil...
firul verede de la bobina?!?!? bobina de inductie? aia montata pe aripa/pasajul rotii in compartimentul motor? sau exista o alta bobina?!?!


deci, in mare, ti se pare ok?!?1
oricum nu vreau sa-i dau 400 pe ea ca nu are acte......dar inmare, crezi ca merita?!?!?
nu vreau sa schimb motoarele intre ele..eventual sa caut unul de omega A 2.o de 115 caluti cu A/C.. dintr-un motiv oarecare pe mobile.de nu gasesc Omega A de 2,2 sau 2,4 cu A/C...
mersi de informatii..


Salut,
Daca te intereseaza un motor de Omega A 2,0 de 115 CP si cu A/C, contacteaza-ma la eucrilit@yahoo.com sau da-mi mesaj privat si iti dau nr de telefon.
Motorul este pe o masina care a venit recent pe roti din Germania, se poate porni si verifica.
Cu bine :wave:
mihai58026
banuiesc ca masina cu totul iese dn discutie, nu?!?!
mihai58026
@ Senator
banuiesc ca ai un program care iti identifica piesele in functie de model...
eventual cu foto atasate.. s-ar putea face o comparatie intre cutia de viteze de pe Ascona si cea de pe Omega?! strict ca puncte de prindere/adaptabilitate...
si implicit, diferentialul....
cred ca axul cardanic ar trebui facutm..custom, dar e doar o banuiala..

asta este. buna ziua mi-ai dat, belea ti-ai luat!!
cu stima, Mihai
mihai58026
@ Serol
tu ai pus injectie pe motorul de 1,9 al ei? si ai pastrat cutia in 4 trepte?
sau ai schimbat cu un motor de 2.0 si cutie in 5 de pe Omega A...
Serol
mihai,
povestea e mai lunga.....initial am schimbat motorul cu unul de 2.0 de rekord, care l-am folosit cam 1 an.
in acest timp mecanicul meu a venit cu propunerea montarii unei injectii de pe un ascona B de 110 cp.cu tot cu montat a fost 300$.
dupa ce am pus injectia, motorul a dat semne de moarte si i-am pus motorul initial de 1.9, bucsat si segmentat la cota de 2.0.
asta i-a marit puterea de la 90 cp. la 105-110, care este la ora actuala pe masina.cand i-am facut bucsarea si segmentarea, omu m-a intrebat dc. vreau sa-i schimb cutia din 4 in 5 cu diferential autoblocant (e inutil
sa iti spun, mai mult ca sigur stii ca manta/ascona au tractiune spate).
avea asa ceva disponibil.omu mi-a explicat ca imi scade si consumul, dar stii cum e.....cand te incapatinezi.....
in prostia mea am refuzat si imi pare tare rau.asa ca la ora actuala am cutie in 4 trepte.ca si consum, pot sa iti spun ca e in jur de 9-10%, iarna maxim 11%(nu prea am mai mes cu ea iarna, n-am gume)
Senator
Motorul de pe Omega se poate monta insa trebuie facute cateva modificari pe la suporti si nu numai intrucat nu e vorba de un motor CIH ci de un OHC care arta cu totul altfel . Dupa ce il vei monta vei avea probleme cu :bandit: RAR-ul intrucat s-a schimbat in primavara legislatia iar aceasta nu permite mai nimic atunci cand e vorba de schimbari de motor.


Cutia de Omega e mult mai lunga decat ceea ce ai tu pe Ascona ,vor trebui modificati suportii , va trebui adaptat axul cardanic (in Romania lucru aproape imposibil de facut bine) si ...nu stiu daca nu trebuie modificat si tunelul axului :ewpu: .
Diferentialul poate sa ramana cel original.
mihai58026
@Serol: bauiesc ca ar fi inutil sa te intreb daca cumva mecanicul mai are acel autoblocant si cutia in 5 :angel:
inca ceva, se pare ca mecanicul tau s ecam pricepe l amasinutzele astea...e vreo sansa sa ma pui si pe mine in legatura cu el?!?
:pray:
@Senator...asta este atunci....va trebuis sa ma orientez spre un Senator/Monza cu CIH si 5 speed gearbox pe care sa-l las fara motor
oricum mersi de informatii
Senator
Din pacate si cutia Getrag 265 in 5 trepte de pe Senator/ Monza e lunga si vei intampina cam aceleasi probleme.
Daca vrei sa o montezi in combinatie cu un motor CIH cu 6 cilindri va trebui sa costruiesti un nou sistem de comanda pentru schimbator intrucat cel de serie ar fi mult prea in spate, aproximativ in locul franei de mana :doh:.
mihai58026
wallbash.gif AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
de ce nu sunt in Germania unde exista service-uri specializate pe asa ceva?!?!?!
smile.gif)
oricum mersi de informatii
mihai58026
exista asa ceva ca Getrag ca 240 sau 245?!?!
parca citisem pe un forum german...ceva
cred ca voi ramane cu manual H4
biggrin.gif
Senator
Getrag 240 e cutia in 5 trepte de pe SenatorA/Monza cu motorizarea 25E.

Ca si carcasa ar trebui sa fie aproximativ la fel cu Getrag 265 diferenta fiind de rapoarte si de lagare care la 265 sunt mai generos dimensionate.
Serol
mihai, nu-i problema te pun in legatura cu el.
omu face mecanica in principiu, dar si tinichigerie.
sunt tata si fiu.fiul a lucrat la opel in Germania si chiar e tatic.
se ocupa in principal de opel, orice model dar si vw, audi, mercedes.
tatal e cu tinichigeria dar se baga si la mecanica.sunt meseriasi amandoi.
stiu cam tot despre manta, ascona, rekord.
mai de curand au tunat o manta heatchback si a iesit super.tuning subtil si de calitate.merita vazut! band.gif a durat vreo 3-4 luni dar a iesit bijuterie.
Marcel3
Hi serol ,familia se pricepe poate si la Omega 2,5td ?
Nu au si indemanare la internet ? De ce sa nu dea si aci cate putin din ce stiu?
Pentru Senator; ai cunostinte despre turbina lui Omega ,motorizare X25td
(motor bmv) ? Este pe turbina o clapeta ce se pare ca lucreaza cu vacum .
Cand lucreaza si la ce foloseste? Ce tip de turbina este ? Ce nr de catalog are?
Scuza-mi avalansa de intrebari . Am descihis un topic despre asta si nu am
primit nici-un raspuns.
Poate aci sa primesc ceva . Prieteni cu ascona sa-mi ierte intrarea
Cu multumiri anticipate .
Serol
marcel,
nu stiu cum stau oamenii cu net, poate junioru din cate stiu eu le mai are....iar chestia cu turbina, crede-ma cel mai bine "vazut si facut".
mai concret iti pot locatia si nr. de tel pentru info.
oamenii sigur iti vor da o rezolvare.
Marcel3
Hi Serol, multumesc pentru promtitudine in raspuns.
Daca iti iese intreaba juniorul daca se joaca cu asa ceva si ce adresa are.
Pentru "vazut si facut" observa te rog locatia mea . Poate ca Senator imi va povestii cate ceva . Am TIS 2002 si nu se refera de loc la acesta problema .
Numai bine tuturor. beer.gif
Serol
sal marcel!
scuze, eram obosit si nu m-am uitat.
k!
il intreb.sper sa ajung in week end la el.trebuie sa imi stringa si mie chiulasa si alte chestii d'astea "murdare".
Senator
Hmm...sa stranga chiulasa in doua etape :doh: ...astea nu prea sunt metode Opel.


@Marcel
Exista doi furnizori din cate stiu pentru turbina respectiva: Garett si de Mitsubishi.
Vacuumul respectiv comanda (cel putin in cazul motorelor pe benzina) ceva care se numeste Bypass-Ventil sau Westgate si care limiteaza presiunea de supraalimentare in functie de conditiile de presiune din galeria de admisie.
Marcel3
Buna baietii,
Senator, pe bune?...........................prea putin sa inteleg MULT.
Ai cuva un TIS de unde poti scoate putin material scris ?
Poate asa imi va fii mai usor sa inteleg ce trebuie sa cer ilora la service.
Nu inteleg de ce nu se pot invata mai usor intretinerile Opel? La garajul din zona mea daca nu ma iau cu ei la contraziceri nu scot de loc cartile si lucreaza can la ghici. De asta incerc sa ma pun putin la punct.
In orice caz MULTUMESC!!!!
Serol
sal senator!
ce nu ti se pare ok sa stranga chiulasa?explica-te.poate ma lamuresti.....
mihai58026
@serol
deci, cum facem sa ma pui in legatura cu oamenii de la service?!?!
@ senator
ajutor!! am observat intr-o foto cu motrul unei Ascone ca pe capacul de la culbutori exista o "ridicatura"cu 2 gauri din acre pleaca 2 /1 furtune(nu s evede foarte clar!
la mine furtunele respective lipsesc dar am observat ca unul s educe sub carburator....
ma poti lamuri ce e cu ele?!?1 la mine lipsesc si as vrea sa stiu in ce masura afecteaza comportamentul masinii.. ma gandesc ca aveau ele un rol, daca au fost puse acolo..
multumesc
G e o r g e
sa fie furtunul de recirculare a gazelor de la culbutori ?

exista niste chestii dragute numite crankcase breathers wink.gif
mihai58026
ok, G e o r g e, si ce rol au? ar putea sa mearga catre carburator?!?!?!
o sa atsez foto, poate te ajuta..
G e o r g e
gazele de la tacheti / culbutori sunt evacuate pe acolo si reintroduse in sistem pentru a fi arse .
mihai58026
adica acel furtun de fapt e o bucla?!?! sau nu?!?!
din acel "arse" al tau inteleg ca ar trebui sa fie reintroduse in carburator si de acolo in camera de ardere....
sau...nu?!?! si daca sunt arse de ce sunt 2 furtune?
in foto se obserca cel albastru in "fata", catre radiator, si unul negru, mai gros, in spate....stiu ca sunt stresant cu atatea intrebari!
G e o r g e
ala gros eu asta stiu ca face. poate ma insel :-/

ala subtire habar n-am

sunt arse pentru a polua mai putin ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.