Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Ascona B - ajutor!!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2, 3
mihai58026
deci, cel putin inteorie nu ar trebui sa influenteze negativ "mersul" carburatorului...nu?!
mihai58026
@senator:
aici chiar as avea nevoie de opinia ta.. :angel:
Marcel3
Hi baietii.
Problema este foarte clara : Carboratorul sata pe o teava cu legatura la cei patru cilindri numita GALERIE DE ADMISIE .
Pe acesta galerie este o "gura" de teava(in dreptul cil. 4 de regula ) in care intra furtunul gros.
Furtunul subtire ar trebuii sa ajunga undeva la baza carboratorului.
Rolul furtunului gros este de a absoarbe gazele arse de sub capacul culbutorilor odata cu admisia in cilindrul 4 . Asa ca in ciclu de fuctionare a motorului absortia gazelor se face cu fregventa de 4. Daca mororul ,uzat si obosit , fabrica mai mult gaz ars, de ulei, atunci teava mica absoarbe gaze continuu odata cu amestecul pentru toti cei 4 cilindrii .
Neconectarea bine etansata a celor doua furtune creiaza absortie de aer fals care nu are combustie si da motorului o pierdere de putere globala . Asta e toata teoria . Oare am fost destul de clar ?
mihai58026
marcel, alaturi de senator, esti o comoara..
la mine lipsesc acele furtune cu desavarsire.. asa erau de cand am luat masina.. nici unul din mecanicii mei nu s-a obosit vreodata sa-mi ataraga atentia asupra acestui mic amanunt..


acum ar mai trebui sa intre Senator sa-mi dea codurile la furtunele cu pricina
biggrin.gif
:angel:
Ady59751
Salutare tuturor
Am si eu un ascona B din 81 ultimu an de fabricatie din cate stiu da nu stiu, am o mare problema cu aprinderea ,delcoul imi tot face figuri cu toate ca am schimbat unu pana acuma sunt foarte dezamagit de el ,motorul este de 1,9 si am auzit ca sunt rekorduri cu delcou electronic avand acelas motor , aveti idee de unde pot procura unu sau vreo solutie ? motorul avand 3000 de km de cand a fost facut .Si daca stiti vre-o metoda de a monta injectie pe acest motor .
Marcel3
Pentru Mihai , furtunele sunt ceva banal ! Nu ai nevoie de coduri .Furtunul mai gros este la toate masinile folosit si la Dacia (de exe 1978 ) din care am avut si eu o data.
Cand te duci la garajul tau roaga sa ti se puna aceste furtune. Ei la garaj au tot felul de vechituri la "muzeul" lor. Daca vrei sa fi FERICIT si plin de multumire masoara cu ceva care sunt diametrele gurilor de de conexsiune si dute sa cauti un furtun cu cot la 90 g (din material resistent la ulei) si potrivestel singur, strange cu doua bande cu surub si gata unu.
Al doilea trevuie cautat un furtun de cam 3-4 mm diametru exterior ,rigid,folosit la avansul pneumatic la capetele caruia iti trebuie bucatele de furtun elastic care fac legatura cu motorul si carboratorul. Apoi da cu grije jos filtrul de aer pentru a descoperi carboratorul. Uitate la baza lui . Probabil vei gasi o bucatica de furtun cu un surub infipt in mijlocul lui pentru opturare montat pe acolo sau locul de legatura gol. Aci este locul furtunului tau. Scoate acest "dop" si leaga furtunul subtire .
In final ti se cuvine o bere pentru lucrul grandios pe care l-ai facut beer.gif si o sarutare de la sotie pentru banii salvati .
Succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Senator sa ma scuze daca am intrat neinvitat .
mihai58026
Marcel, mersi de sfaturi....
unele din ele sunt foarte bune, dar cu banda metalica cu surub, n-ai nimerit-o pt ca acea ridicatura nu are stuturi, adivca vreo bucatica de teava care sa iasa din ea (ridicatura) de aia spun ca am impresia ca e vorba de furtune speciale, pt ca trebuie sa aiba o margine de cauciua sau un alt sistem care se va baga prin fortare in capacul de la culbutori si va ramane fixat acolo...
n alta ordine de idei, sunt tare fericit ca in acest weekend am gasit la dezmembrari bariel ei originale, cromate.. le lipseste bandoul negru, dar o sa-l gasesc si pe ala....
@ady:
am auzit si eu de motorul respectiv de pe Rekord, dar nu stiu nici unul de vanzare pt ca si eu as vrea sa fac acest upgrade..
pt ascona, poate te intereseaza, trebuie sa se potriveasca si sistemult de franare de pe Rekord E 2,2, fara mari modficari.. si eu cat pt a mea..
oricum, bine ai venit printre noi..
Ady59751
Multumesc mult pentru sfatul cu franele incep sa slabeasca si ma gandeam de unde sa imi fac ros de discuri de frana .
In legatura cu furtunele de la capacu de la culbutori pentru intrarea din fata poti pune un furtun de benzina traditional de dacie , pentru partea din spate cauta un furtun mai gros ceva nimereste precis , intra fortat si nu iese, original nu stiu cat de usor o sa gasesti.
mihai58026
tocmai pt ca tin la masina mea si nu sunt mare fan al adaptarilor "romanesti" CRED CA O SA LE CAUT ORIGINALE.. LE COMAN D LA UN MAGAZIN DE PIESE! ABIA IN SITUATIA IN CARE EI NU LE ADUC, O SA TERC LA ADAPTARI1:d
Senator
QUOTE(Serol)
sal senator!
ce nu ti se pare ok sa stranga chiulasa?explica-te.poate ma lamuresti.....

Pai nu e ok intrucat corect chiulasa se strange unghiular , bineinteles cu prezoane noi. Restul metodelor sunt mai mult sau mai putin "dupa ureche".

@ady
Se poate monta delcou cu aprindere electronica pe orice motor CIH.
Cu injectia de asemenea nu sunt probleme de adaptare , din punct de vedere mecanic se potriveste tot exceptie facand doar cateva modele cu 6 cilindri.
Problema e sa gasesti o instalatie de injectie cu adevarat completa.

@Marcel
Nu am TIS-ul de aceea nici nu pot sa vin cu mai multe precizari in legatura cu sistemul.

@mihai
Furtunul gros merge in carcasa filtrului de aer iar cel subtire sub carburator in galeria de admisie.
Cel subtire are codul 656 106 si se vinde la metru.E un furtun destul de comun se poate inlocui cu altceva fara probleme in cazul in care nu se mai fabrica.

Cel gros pentru 1.6N are codul 656 117 si costa in jur de 4 euro in Germania.
mihai58026
Senator, multumesc
cum a fost concediul?!?!
smile.gif)
urmeaza chinul: la pornire, electromotorul meu sau starterul, sau ce o fi are momente cand caraie in gol....si in ultima vreme s-au inmultit.. am auzit ceva de o coroana mancata....
poti sa ma lamuresti?!?!
se mai poate repara, se schimba?

inca ceva.. am vazut prin peregrinarile mele pe net ca mototrulk de 3 litri de pe bestia ta este un I6..si am mai vazut unul pus pe o Ascona B
ai idee cam cat de mult ar trebui adaptata masina? si unde as putea gasi un asemenea motor complet?!?!
inteleg ca sunt destul de robuste ca si constructie si ca duc muuuuuuuuuuuuulti kilometri...
Serol
mihai,
beleaua ta cu electromotorul este bendix-ul.se inlocuieste si nu mai ai probleme.inca sper sa se gaseasca, de nou.eu l-am schimbat acum vreo 3ani cu unul nou(a fost in jur de 500.000ROL, ATUNCI :wave:
ca sa te apuci sa il repari, nu se merita.iar de demontatat electromotorul de pe masina nu-i mare filosofie.eu la o dacie m-am caznit sa il scot vreo 10', insa la opel chiar e easy.bafta!
Rudi
La dacie e ushor de dat jos electromotorul,greu e de pus la loc..
Da ce motor are Senator de 3000 ? k asta de pe opelul meu ?

Furtunul ala de la capacul culbutorilor la carburator pe care nu-l aveai itzi "mareste" si consumul de benzina.In plus dak motorul e uzat o sa tzi-l imbacseasca.
Teoretic galma aia de pe capac ar trebui sa fie un separator de gaze arse(oltcitul are undeva sub pompa de ulei,foarte evitat shi putzin cunoscut de mecanici,dar important la consum)si are 2 furtune ptr ca unul duce gazele nearse in carburator shi celalalt duce uleiul inapoi in baie.

Dak am greshit nu e pb vine zeul Senator cu codurile....

biggrin.gif
mihai58026
Rudi,
din ce-mi spune mecanicul meu, nici unul din cele dpoua furtune nu duce in baie...unul duce in filtrul de aer, iar unul pe galeria de evacuare
mototrul meu a fost desfacut si curata si schimbat garnituri, planat chiulasa, tot tacamul abia asta vara, deci nu cred sa fie probleme

cat despre mototrul tau nu stiu.. e 3000 cmc, 6 cilindri in linie?!?!
Cat despre Senatotr cred ca l-am suparat cu ceva ca vad ca n-a mai dat pe aici..
mersi de opinii, te mai astept
Senator
Concediul a fost scurt si incarcat...dar nu vad de ce ar trebui sa fiu suparat. biggrin.gif

Incearca sa schimbi intai bendixul electromotorului uneori se rezolva problema chiar daca are uzura coroana. Nu prea cred ca e uzata coroana daca motorul nu are multe sute de mii de km, e destul de rezistenta.

Adaptarile necesare pentru a monta motorul CIH cu 6 cilindri in linie pe Ascona B sunt destul de ample nu e chiar simplu.
Ca idee generala investitia e destul de mare , vei avea nevoie de alti suporti la motor si cutie , alta coloana de evacuare , alta suspensie , axul cardanic trebuie modificat , radiator si frane dimensionate corespunzator , eventual trebuie modificat tunelul axului cardanic etc...daca nu te-am descurajat putem intra in detalii . devil.gif

Un astfel de motor cu adevarat complet va fi greu de gasit , cel mai bine daca l-ai gasi montat pe o masina care se dezmembreaza. Daca il cumperi demontat risti sa ai surprize urate.

Intrebare : de ce nu un CIH de 2.4 si 125 de CP in 4 cilindri?
mihai58026
incepuse sa-mi fie dor de tine...
raspuns1 si CIH de 2.4 de 125 cp (Omega A) este o solutie.... sunt in cautari.. am vorbit cu mecanicul meu si a zis ca i-ar placea sa se ocupe de asa ceva( modificarea completa a masinii)
cu tot cu revopsire, am estimat cam la 4000 de euroi
poti sa-ti dai o parere?!?!
ma mai gandeam la ansamblul motor 2.0 16v si cutie de 2.0 monopunct..
pierd ceva la cuplu
dar...
smile.gif
uitasem ceva.. electromotorul sau ce e el afost dat jos de pe masina in vara si refacut complet.. statotr, carbuni, etc....totul nou.. problema era dinainte de aceasta reparatie si persista..
de aceea mecanicul meu a ajuns la concluzia ca ar fi coroana
Senator
Daca demontezi electromotorul coroana e vizibila , va trebui insa sa invarta cineva motorul cu o cheie ca sa o vezi pe toata suprafata.
Piesa noua o poti comanda cu 616 183 daca e intradevar uzata , are 142 de dinti.

Pentru C20XE ai nevoie de cutie de Rekord E2 1.8i / 1.8s sau de Omega A 1.8 sau 2.0i.
Pe 2.0 nu exista monopunct ci doar pe 1.4 , 1.6 sau 1.8 si oricum aceste cutii sunt transversale.

Daca esti dispus sa investesti 4000 in masina trebuie sa ai grija in ce si cum investesti banii :scratchchin: ... nu e permis ca rezultatul sa nu fie perfect.
mihai58026
motorul de pe Omega A de 2.0 si 116 calutzi nu e monopunct?!?!
e multi punct?!
! imi spui lucruri noi( dar deocamdata nu stiu daca sunt placute sau neplacute)

a doua intrebare.. de ce cutii de pe 1.8? nu sunt prea "mici" vor face fata puterii motorului?!?

a treia intrebare.. Omega de 1.8 (decat Omega B 1.8 16v)nu am vazut in viatza mea, deci cred ca e foarte greu de gasit o cutie manuala in 5 de la acest motor..nu?
C20XE este motorul care s egasea si pe Kadet GSi 16 v, nu?!
Senator
Motorul de 2.0 de pe Omega A e multipunct si are in varianta C20NE 115 CP.

Rekord-ul 1.8i are 115 CP :naughty: deci nu vad de ce ar avea o cutie mai putin robusta.Oricum nu vei gasi o astfel de cutie gandita pentru 150 de CP , dar asta nu inseamna ca nu va rezista. Din cate stiu cutiile de pe Omega 1.8 si 2.0 au lagarele identice si au toate 5 trepte , difera eventual rapoartele.

Nu exista motor de 1.8 decat pe Omega A , ce-i drept sunt mai rare. Pe Omega B motorul cel mai mic e de 2.0 , cel mai "slab" fiind cel de 2.0 8V si apare pe Omega B1 in primii ani de fabricatie.Ulterior mtorizarea minima ramane 2.0 16V.
biggrin.gif ...1.8 16V e pe Vectra B , nicidecum pe Omega.

C20XE e cel care a echipat Kadett-ul E GSI 16V , Vectra A 2000 16V si Calibra 2.0i 16V. Dezavantajul e ca e scump si nu gasesti prea usor pe la noi unul bun.
Eugen OmegaFan
Salut,
Intru si eu in discutie cu niste precizari:
pe Omega A motoarele de 2000 cm3 au 2 variante una C20NE de 115 CP si compresie 9,2 si motorul 20SE de 121 CP si compresie 10,0.
Diferenta mai consata si in faptul ca omega A echipate cu C20NE sunt prevazute cu catalizator si sonda lambda, iar 20SE nu au catalizator.
Intre cutiile de viteza ce ehipeaza Omega A indiferent de motorizare 1,8 carburator, 1,8 injectie multipunct sau 2,0 injectie multipunct nu exista nici o diferenta, ele fiind identice.
Fac precizarea ca motorul 1,8SEH desi are capacitatea 1796 cm3, are compresia 10,0 si puterea 115 CP exact ca C20NE, dar nu are catalizator.
Aceste caracteristici sunt din manualul Opel Omega.
Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici
si seria de fabricatie.
Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu
catalizator:

C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94

Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri ? 0,1)
Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica
raportul de compresie:

G - <8,5:1
L - >8,5...9,0:1
N - >9,0...9,5:1
* sau S - >9,5...10,0:1
X - >10,0...11,5:1
Y - >11,5:1

A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant:

E – injectie multipunct
Z – injectie monopunct
V - carburator
D - diesel

A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor:

? – Pentru Egipt
? - IBC
C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma)
F - Behoerden
H – (Putere sporita)
I - Irmscher
J – Pentru Germania (??)
K - Komprex
L - (Putere redusa)
M – Pentru Orientul mijlociu (??-??)
P - (Putere sporita)
R - (Putere sporita)
T - Turbo
U – Pentru Uruguay
V – Model special
W – Pentru Venezuela
2 - Motor Famille II

Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului:

00 - Daewoo
01 - Russelsheim
02 - Bochum
08 - Ellesmere Port
14 - Kaiserslautern
19 - Aspern
20 - Szenzgotthard
25 - GM Holden
31 - GM do Brazil

Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.

Tablita de identificare a automobilului.

Informatiile de pe tablita de identificare (Adrema) difera in functie de uzina producatoare:

• Russelheim: (Incepand din august 1986) Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Bochum: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Antwerpen: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Saragosa: Numarul de identificare, numarul de fabricatie, anul si ziua fabricatiei.
Deci pt mihai58026:
daca ai nevoie de o cutie de Omega A de 1,8 nu este prea greu de gasit.Ma poti contacta! Dar asa cum am spus nu sunt diferente intre cutiile de Omega A de 1,8 si 2,0
Succes :wave:
mihai58026
salut Eugen.. mersi de oferta.
deocamdata sunt in faza de cules informatii ma voi apuca efectiv de ea in primavara...nu m-am hotarat inca ce motorizare voi alege....ideea este ca va trebui sa cumpar un automobil donator (in speta un Omega A..am vazut in Deutsch incepand de la 100 de oiro)
nu prea stiu ce sa fac.. pe de o parte as vrea un C20XE, dar asta ar nsemna ca pe langa Omega donator sa cumpar un motor de Kadett 16v, indiferent de stare, pt a oricum vatrebui desfacut tot si schimbat tot ce tine de segmenti, garnituri etc..bine, acum, nici sa fie prastie... dupa care s evor pune alte probleme.. daca e sugficient radiatorul de pe Omega pt motor.. daca franele sunt suficient de mari (nu stiu daca Omega a de 2.4 are pe spate tamburi sau discuri..)
s.a.m.d.
Eugen OmegaFan
Salut mihai58026,
Pot sa-ti spun ca informatie ca orice Omega A indiferent de motorizare are pe spate frane cu disc.
Te rog sa nu intelegi gresit: eu nu ti-am oferit nimic, doar informatii.
Ti-am spus sa ma contactezi pt cutie de viteze pt ati recomanda de unde poti sa o procuri mai avantajos!
Revin, daca pe Omega cu motor de 3000 cm3 si 200 CP franele sunt foarte eficace te asigur ca si pt un motor de 125 CP vor face fata. De asemena pot sa-ti spun ca radiatoarele de racire, sunt identice la motorizarile de 2,0 2,4 2,6 si 3,0 Difera doar la unele modele de 2,0 care au radiator mic. Ceea ce difera in sistemul de racire este pompa de apa respectiv debitul ei.
Daca mai ai intrebari iti stau cu ceea mai mare placere la dispozitie.
Cu bine :wave:
mihai58026
din ce-mi spui tu inteleg ca sistemul de franare este acelasi si pe Omega 2.o si pe Omega 3000??
aceleasi dimensiuni la discuri/ placute de frana?!?!
Senator
QUOTE(Eugen OmegaFan)
Revin, daca pe Omega cu motor de 3000 cm3 si 200 CP franele sunt foarte eficace te asigur ca si pt un motor de 125 CP vor face fata. De asemena pot sa-ti spun ca radiatoarele de racire, sunt identice la motorizarile de 2,0 2,4 2,6 si 3,0 Difera doar la unele modele de 2,0 care au radiator mic.

Nu sunt chiar identice :ntz: ... exista destul de multe variante diferentele fiind de motor , transmisie , A/C sau nu, tara de destinatie etc. :
13 00 011 - 1.8NV,18SEH,18SV,E18NVR,S18NV,20SE,C20NE
13 00 012 - 1.8NV,18SEH,18SV,E18NVR,S18NV,20SE,C20NE
13 00 098 - 1.8NV,18SEH,18SV,E18NVR,S18NV,20SE,C20NE,C24NE
13 00 129 - 1.8NV,18SEH,18SV,E18NVR,S18NV,20SE,C20NE,C24NE
13 00 127 - C26NE,30NE,C30LE,C30NE,C30SE,C30SEH,C30SEJ
13 00 098 - C26NE,30NE,C30LE,C30NE,C30SE,C30SEH,C30SEJ
13 00 007 - C36GET
...si ar mai fi...

Discurile de frana fata sunt de asemenea de 5 tipuri , unul masiv si 4 ventilate.
Omega 2.4i are discuri ventilate cu diametrul mai mic decat cele de pe Omega 3000. De asemenea Omega 3000 are motor C30NE deci 177 de CP , 200 de CP are C30SEJ motorizare destinata exclusiv modelului Omega Caravan.
Eugen OmegaFan
Salut Senator,
Asa este. Esti foarte documentat. O singura specificatie: modelul Omega 3000 cm3 cu motor C30NE are 130 Kw respectiv 176 CP, modelul cu motor C30SEJ- 24 valve are 147Kw respectiv 198 CP si aceasta motorizare destinata exclusiv modelului Omega Caravan.numai pt Germania, insa sa nu uitam de motorizarea C30SE- 24 valve care are 150Kw respectiv 202 CP, aceasta motorizare fiind numai pe sedan.
In ceea ce priveste radiatoarele sunt intradevar functie de transmisie ( cel pt automata este prevazut cu gauri pt a lega CV) functie de tara, motor etc.
Dar oricare din ele poate fi adaptat pt ceea ce vrea sa faca mihai58026.
La fel si discurile de frana pot fi adaptate foarte bine, eu am spus doar ca daca pe Omega cu motor de 3000 cm3 si 200 CP franele sunt foarte eficace vor functiona foarte bine si pe un motor de 125 CP.
Oricum sunt foarte multe de discutat pe aceasta tema.
Te solicit cu o problema personala ce o am la Opelul meu, si daca esti de acord da-mi um mail unde sa-ti scriu.
Cu bine
:wave:
mihai58026
din cate stiu eu , Omega v6 3.0 24v are 204 calutzi.. asa il prezinta si siturile britanice si Mobile..
apropo, voi care sunteti documentati, am deschis un topic in versus OPEL vs BMW.. dati o raita si pe acolo.. am nevoie de pareri avizate
oricum, mersi de opinii

in alta ordine de idei, ieri am fost sa scot masina de la mecanic, am schimbat uleiurile toate si filtrele toate.. dar acum mi se pare ca trage mai prost ca inainte.. si desi mi-au reparat si socul, care nu functiona pana acum, nu observ o crestere in turatii a motorului cand trag socul, din contra se ineaca si moare.. in plus nu mai are vlaga de loc...
pareri?!?
Senator
Se pare ca au pus doar in functie socul insa nu l-au reparat. Nu stiu ce sa zic...eventual convinge-i sa mai incerce sa-l regleze. Cel mai bine ar fi sa vizitezi un specialist in carburatoare , mecanicii din ziua de azi nu le prea cunosc.

Omega A nu are (din fericire) nici o motorizare V6 , C30SE cu 24V si 204CP e un DOHC cu 6 cilindri in linie.

Sistemul de franare de pe Omega A are in ideea adaptarii pe Ascona B un dezavantaj : cele cinci prezoane cu care sunt fixate rotile.

@Eugen OmegaFan
Nu stiu de unde ai datele legate de CP insa sunt usor eronate.
1kw=1,36CP
C30NE - 130kw / 177CP
C30SEJ - 147kw / 200CP
C30SE - 150kw / 204CP

C30SE apare exclusiv pe sedan insa doar pe Omega 3000 24V.

Momentan nu am adresa de mail , o sa mai dureze ceva...
mihai58026
fratilor, exista ceva ce nu inteleg... nu exista si un C30XE?!?

pt ca de cand am luat Ascona, ii rog pe toti care ies pe afara sa-mi aduca reviste nemtesti cu Opeluri.. si intre anunturile d evanzare d eacolo, am vazut un C30XE..
pe langa alte cateva bijuterii..un v6 4 litri de la irmscher si un 3.6 biturbo(care parca tot v6 era) de pe Lotus Omega (lovely car by the way)
sau C30XE apare abia pe Omega B?!?!

si de ce din fericire?!?!
sau mai bine spus, e clar ca vezi I6 mai tare decat V6, dar as vrea sa-mi si spui dece.. daca vrei!smile.gif)
Senator
Hai sa clarificam lucrurile chiar daca e putin off topic. Daca vorbim de 6 cilindri Omega A are doar motorizari cu 6 cilindri in linie iar Omega B doar V6 (exceptie diesel-urile de 2.5 care sunt tot in linie).
Omega A motoare cu 6 cilindri in linie : C26NE , C30LE , C30NE , 30NE , C30SE , C30SEJ si C30SEH care se mai numeste si C30XEI (230 de CP)
Omega B motoare cu 6 cilindri in V : X25XE , X30XE , Y26SE , Y32SE
Exista pe Senator B si o varianta 4.0 24V si 272 de CP vanduta si prin reteaua Irmscher care este de asemenea cu 6 cilindri in linie.
Opel Lotus Omega are un motor de 3.6 24V bi-turbo cu 377 de CP care are tot 6 cilindri in linie.

X30XE are 210 CP (Ecotec :puke: ) si este , la acelasi consum , inferior ca performante unui C30SE cu 204 CP.Si ar mai fi sunetul , fiabilitatea etc
mihai58026
ce-mi place mie cum faci tu lumina in tenebrele din capsorul meu.. ok, am inteles...
referitor la off topic. e topicul meu si fac ce vreau cu el!

smile.gif)
glumesc
intorcandu-ne la ascona, am luat urmatoarea decizie.. va ramane stock.. nu mai schimb nimic pe ea, nici motorizare nimic...
o sa ramana cum a afacut mamica ei.. si probabil, prin primavara o sa o anunt la maritis...
m-am scarbit de toti mecanicii din romania.. daca e mai veche, "zace" in garaj pana te plictisesti, ca alea noi scot bani mai buni....
si daca o pastrez(desi nu cred) tot stock varamane... ii pun inclusiv rotile de 13 ale ai originale inapoi
Emilian68962
Salut ! De curiozitate : Ce s-a mai intamplat cu Ascona ta ?
Chiar a ramas nemodificata ??
mihai58026
@emilian
dap, a ramas foarte stock....
singurele "modificari" facute sunt oglinzile engelmann si o pereche de scaune sport de pe un golf GTi [asa cum le-am identificat dupa tetiere]

poate reusesc sa-mi fac timp sa mai scriu pe topic...
pana una-alta, bafta tuturor..
Ciprian-Marian94617
Am cumparatun Opel ASCONA B din 79, 1.9 cu 90% piese originale.
Motorul merge foarte bine si este destul de bine intretinuta cu vopsea originala.
Intrebari:
Ce problemea ar putea avea motorul ce ar trebui sa verific?
Vopseaua are un mic defect si nu gasesc culoare respectiva, unde as putea cauta?
Ce bezina ar trebui sa pun, stiu ca merge cu orice benzina dar care ar fi mai sa o folosesc?
Piesele sunt greu de gasit?
O sa fac si eu o poza pentru
MULTUMESC ANTICIPAT
Andrei94700
Salut.. sunt si eu proaspat proprietar de manta B. Masina trebe facuta de la A la Z si sunt in cautare de documantatii pt motoarele de Manta B / Ascona de 1,6.

ma poate ajuta cineva cu identificarea acestui carburator?



Nu-mi vine inca sa-l dau poe al meu jos pana nu trec de identificarea de la RAR.. asa ca nu ma dumiresc ce e cu el.. am gasit in scb schema lui explodata... si avand in vedere ca au fost doar 2 tipuri de carb pe motorul asta l-am identificat dupa schema.. dar nu ma dumiresc ce carb este...

Va multumesc anticipat.
Senator
Motoarele CIH sunt foarte robuste daca sunt corect intretinute uzura apare foarte tarziu. Nereguli ai putea gasi in zona distributiei , patinele si intinzatorul sunt/pot fi uzate sau rupte in cazul in care sunt cele originale si in zona pompei de ulei mai exact uzuri ale supapei de suprapresiune.

Vopseaua nu ar trebui sa fie o problema , codul il gasesti pe placuta cu seria din compartimentul motor.Cu acesta va trebui sa colinzi magazinele , cele care nu reusec sa o prepare dupa acel cod ar face mai bine sa inchida.Din cate stiu vopselele utilizate de Opel in acea perioada erau produse de Glasurit.

Tipul de benzina e in functie de tipul de motor CO-95 pentru 1.9N si CO-98 pentru 1.9S si 1.9SH.

Piese se mai gasesc , problema e ca nici un magazin nu are documentatie. Daca ai probleme cu asta te pot ajuta. wink.gif



@Andrei94700
Probabil e un Solex 35 PDSI sau alta versiune.
andrei27237
salutare, ce ma bucur ca sunt cunoscatori de opeluri "adevarate" ...

am o manta B cu motrul 20e 110 cp

Senator, ce parere ai de ac motor?
Si daca ma poti ajuta cu ceva... am nevoie de arcul ala rotund din jurul clapetei de acceleratie .... nu prea gasesc pe la dezmembrari.... poate ai un cod.....


este adevarat ca pe manta B merge la fix fara modificari motorul de omega de 3.0 6 in linie?
Senator
Ca si celelalte motoare CIH 20E-ul e un motor solid si fiabil in conditii de exploatare si intretinere corecte.Am un astfel de motor pe una dintre masini deci pot vorbi din experienta in acest caz.Daca ai probleme sau intrebari poti sa le expui linistit.

Codul arcului pune probleme deocamdata intrucat nu gasesc microfilmul cu Manta B :doh: ...revin insa cu informatia.

Nu , nu e adevarat , motoarele CIH cu 6 cilindri (KAD , Commodore, Senator/Monza Omega) nu pot fi montate fara modificari importante pe Opel Manta B .
andrei27237
sti ce "problema " asi avea? am un prieten in satu mare care are tot manta,si e dotat cu toate uneltele, el nu a dus-o nici odata la service, el lucra orice pe ea, e f experimentat.... el mi-a reglat avasul la aprindere, cu stoboscop ... si atunci am descoperit ceva...
la bord turometrul imi arata mai mare turatie decat e real ...
sti ca storboscopul ala are un ceas analog care iti arata si turatia in functie de scanteie ..... pe aparat arata 800-900 rpm si la bord imi arata 1300-1400 rpm ..... se poate asa ceva? care ar fi pb?

Tks.
Senator
E normal ca turometrul , ca si celelalte aparate de masura din bord dealtfel , sa nu ofere informatii exacte ci doar aproximative. Nu e ceva specific acestor masini si vei gasi asa ceva la toti producatorii.

In cazul tau inclin insa sa cred ca turometrul e decalibrat , 500 rpm in plus e destul de mult , de obicei eroarea nu depaseste 2-300 rpm.
andrei27237
si ... cum pot sa-l repar .. ? prin inlocuire ? biggrin.gif
andrei27237
senator , la motorul 20e ce benzina ar trebui 98 sau 95? sau 100 ? smile.gif
Senator
In mod normal firmele care se ocupa cu metrologia ar trebui sa poata calibra turometrul...am spus ar trebui , deci nu e cazul.Te sfatuiesc sa-l inlocuiesti , astfel economisesti timp si bani si pe langa asta iti menajezi sistemul nervos.

In cartea tehnica e recomandata benzina de 98 avand insa in vedere tara in care traim ar fi ideal sa folosesti benzina de 100 , ai mai mari sanse sa aiba 98 in mod real :romania:
Ciprian-Marian94617
multumesc Senator pentru raspunsuri.
M-au ajutat mult.
Masina merge fain mai exista doua problema cu bara din fata care este deformata si cu instalatia de aer nu prea da aer cald .
Nu stiu inca ce sa fac cu bara sa caut alta sau sa o indrept daca se poate .
Ciprian-Marian94617
Daca vrea sa-mi dea cineva documetatie pentru Ascona B eu am cartea tehnica dar e foarte sumara.
Multumesc anticipat.

Adresa mea de mail cipriani_art@yahoo.com biggrin.gif
Radu79540
Salut tuturor. Tatal meu are un Opel Ascona B 2,0 D din 1979. Masina era impecabila in 1997 cand a adus-o in tara insa acum s-a cam ales praful de ea si are nevoie de reparatie capitala. E mancata cam rau de rugina. Vorbea mai demult pe forum cineva (parca Senator) de doi mecanici tata si fiu specialisti in Opel-uri. Poate cineva sa ma ajute si pe mine sa intru in legatura cu ei? Am nevoie de un tinichigiu responsabil si care sa se priceapa la opel. Nu am incredere sa las masina pe mana vreunui "Gigi vopsitoru' " care sa-mi arda conductorii electrici cu autogenul sau cine stie ce altceva sa mai strice (sunt patit).
Senator
@Radu79540
Imi pare rau , nu eu vorbeam de mecanicii respectivi.
Sudura oxi-acetilenica (autogen) nu are ce cauta in domeniul reparatiilor auto decat in situatia in care vrei sa-ti distrugi ireparabil masina.

@Ciprian-Marian94617
E normal sa nu ai caldura , chiar daca furtunul de retur e fierbinte , caloriferul e infundat cu un fel de noroi , mai ales dupa multi ani de Romania.La ce mizerii se vand prin magazine sub forma de antigel sa nu te miri...
Poti incerca sa-l desfunzi cu apa amestecata cu aer comprimat(pistol de spalat conectat la reteaua de apa).Daca optezi pentru asta trebuie intai demontat si e bine sa il umpli intai cu detartrant (gen CIF Limescale&Rust ) pentru cateva zeci de minute repedand de cateva ori operatiunea si clatind cu apa din retea la presiune si diametru maxime.Dupa ce apa care iese e curata poti trece la aer comprimat cu apa.Bineinteles inainte de a-l monta trebuie spalat si fagurele , e posibil sa fi ajuns si aici frunze si mizerie.In afara de asta trebuie sa verifici si tubulatura , comenzile si mai ales clapetele , buretele de aici ar putea fi copt sau...inexistent.

Legat de bara lucrurile nu sunt tocmai roze...repararea perfecta e imposibila cu stiinta si dotarile reparatorilor nostri. Pe la dezmembrari nu cred ca vei gasi decat alte bari cu probleme , asta in cazul in care nu au fost depuse deja la REMAT. :disgust:
Ramane varianta unei bari noi , pretul este insa pe masura.

P.S. Cred ca stiu masina ta daca e cea din avatar...
Ciprian-Marian94617
Pt. SENATOR

Da masina mea este cea din avatar este din Arad. DE UNDE O STI?
Imi poti spune ceva despre ea ?

Cu bara am gasit un proprietar care dezmebreaza doua opeluri ascona B trebuie sa-i fac o vizita dar e cam departe- din poze nu prea arata bine, acum mai caut sa vad daca mai gasesc ceva.
Noua de unde as putea sa o cumpar si cu ce pret?

Multumesc pentru sfat o sa incerc sa spal caloriferul (personal 'biggrin.gif'). Am verificat comenzile si tubulatura si par OK


('wallbash.gif')ALTA PROBLEMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acum a aparut o alta problema motorul nu porneste tot timpul mai ales cand rezervorul nu este plin, la inceput am crezut ca ramane fara benzina dar nu are cum .
Folosesc bezina 95 cred ca motorul este 1,9N asa l-am gasit pe net, m-am uitat dupa cai putere si anul de fabricatie.
mihai58026
salutare fratilor.
revin dupa muuuuuuuuuuuuuult timp de tacere. din nefericire masinuta mea nu are noroc sa fie reparata ca lumea din lipsa de timp.
@radu75940: mecanicii erau dati de Serol nu de Senator.

@senator: ce s-a mai intamplat cu site-ul tau?

@everyone else: cine stie procedura de omologare a schimbarii motorului la RAR? si cam care ar fi cel mai mare motor de Opel care s epoate pune?

@senator: am citit undeva cu putina germana pe care nu o inteleg de o punte spate de urs 325 pusa pe o ascona. can it be done? asa s-ar castiga ceva tinuta de strada pe viraje si discuri de frana pe spate.

m-ar tenta sa o dau pe mana cuiva care stie ce face si sa platesc la sfarsit totul, dar inca nu am gasit mecanicii potriviti pentru asa ceva, iar legislatia romana ma sperie
pana la urmatoarea intalnire, tchuss
:angel:
mihai58026
asta este ce-am cumparat
mihai58026
alta poza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.