Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scut motor pentru Mondeo
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Ford
Cosmin56637
Salut.

Am achizitionat recent un Ford Mondeo.
La vreo doua zile (dupa ce am luat cateva denivelari intre roti) am observat ca nu are scut de protectie la motor.
Am sunat la reprezentanta si (niste baieti buni) mi-au spus ca, avand in vedere ca scutul original costa vreo 2000 EURO!!!!!! fara tva si manopera ar fi bine sa gasesc un atelier care lucreaza cu duraluminiu si sa rezolv acolo problema.

Puteti sa-mi spuneti si mie unde gasesc un astfel de atelier?

Multumiri anticipate.

Cosmin (fost posesor Octavia actual Mondeo)
Vlad48156
Salutare,
Imi pare rau de experienta neplacuta....dar poti sa-ti zic ca eu sunt la al treilea scut....din cauza dragilor noastre meleaguri (am si suspensie sport... :angel: ).... band.gif ...
In primul rand nu exista scut de aluminiu, fier sau orice alt metal din fabrica pentru Mondeo....doar daca il iei aftermarket....
Scutul e un fel de carton plastifiat..ce a fost gandit pentru praf si pietricele, nu pt. escaladarea gropilor de pe aici.... :bash:
Oricum pretul nu e de 2000 euro...ca doar nu schimbi injectoarele....
Al meu a costat 10mil+500000 piulitele de prindere+cateva sute manopera....si asta in conditiile in care am fost la Augsburg...deci cred ca il poti gasii si mai ieftin....(poti incerca si la dezmembrari..dar sunt putine sanse totusi..)...
Oricum daca ai masina noua ma astept sa ai si casco..(daca n-ai....FA-TI.)...iar scutul se schimba pe asigurare.....
Mult noroc....si atentie la gropi biggrin.gif
Vlad48156
Salutare,
Imi pare rau de experienta neplacuta....dar poti sa-ti zic ca eu sunt la al treilea scut....din cauza dragilor noastre meleaguri (am si suspensie sport... :angel: ).... band.gif ...
In primul rand nu exista scut de aluminiu, fier sau orice alt metal din fabrica pentru Mondeo....doar daca il iei aftermarket....
Scutul e un fel de carton plastifiat..ce a fost gandit pentru praf si pietricele, nu pt. escaladarea gropilor de pe aici.... :bash:
Oricum pretul nu e de 2000 euro...ca doar nu schimbi injectoarele....
Al meu a costat 10mil+500000 piulitele de prindere+cateva sute manopera....si asta in conditiile in care am fost la Augsburg...deci cred ca il poti gasii si mai ieftin....(poti incerca si la dezmembrari..dar sunt putine sanse totusi..)...
Oricum daca ai masina noua ma astept sa ai si casco..(daca n-ai....FA-TI.)...iar scutul se schimba pe asigurare.....
Mult noroc....si atentie la gropi biggrin.gif
Cosmin56637
Multumesc pentru informatii.

Am CASCO dar, sincer sa fiu, nu mi-ar placea sa pierd timpul cu constatari (politie, asigurari) plus programari si timp pierdut la service, etc.
Prefer sa dau un ban dar sa stau linistit.
Inainte de Ford am avut o Skoda Octavia careia i-am luat, ca optiune, pachetul drumuri grele (includea scut metalic) si la cate pietre si gropi a incasat ar fi trebuit sa schimb tot motorul smile.gif.
Asa ca o sa fac tot posibilul sa-i pun si Fordului un scut ca merita banii.

Multumesc pentru informatii si bafta.
Cosmin56637
inca ceva.
Tu de cand ai Fordul?
Esti multumit de el (dinamica pe sosea, tractiune, fiabilitate)?
Al meu are o saptamana si, cel putin pana acum, imi place cum se "aseaza" pe drum, demaraje, frane (sunt exceptionale) dar fiabilitatea inca e o necunoscuta pentru mine.

Poti sa-mi dai cateva informatii despre acest subiect?

Inca o data multumesc
CRG
mai fratilor, cum naiba sa coste 10 milioane o bucata de tabla?

la astra g optiunea pentru scut motor costa cateva zeci de euro (cu manopera inclusa, caci asa venea din fabrica).
Vlad48156
Salutare Cosmin,
Eu am masina cam de 1 an....si sunt super multumit de ea...singura problema a aparut acum cateva zile....si a trebuit sa fac un update de soft pt. injectie....(a costat cam 700000...deci nu a fost ceva scump..).
Parerea mea generala e aceeasi ca si a ta...are o stabilitate excelenta....si franele sunt la fel......eu am si un passat si pot sa-ti zic ca Mondeo ii da lejer clasa la stabilitate si frane (asta si pt. ca Mondeo are suspensie independenta pe puntea spate... biggrin.gif ).
Singura problema deranjanta e zgomotul la viteze mari (peste 140 km/h)....care ,culmea nu vine de la motor (chiar daca e diesel) ci de la vant..iti da o oarecare senzatie de incomfort....ar fi putut sa mai lucreze putin la antifonare...
Legat de fiabilitate.....In principiu e o masina ajunsa la maturitate, care a scapat de multe din bolile copilariei blush.gif , deci e destul de fiabila....Nu stiu ce motorizare ai tu....oricum daca e noua si nu o 'forjezi' nu cred ca o sa ai probleme serioase (injectoare, turbina, catalizator etc) cel putin 100k km....
Legea de baza la Mondeo pe diesel..si in special TDCI e sa ai grija la consumabile si la motorina....pt. ca au turbina si sistemul de injectie destul de sensibile....adica fa-i reviziile la timp (ar fii ideal sa schimbi fitrul de aer cam pa la 10000km..sau sa-i pui unul sport in box..care se poate spala si refolosi)..legat de motorina eu folosesc doar euro 4 sau euro 5.....si nu am avut probleme...
Si inca ceva...vezi ca nu are senzori de uzura a placutelor de frana (chestie cam ciudata.... :bash:), asa ca din 20k km respectiv 40k km verifica placutele fata, respectiv spate....ca eu m-am trezit la 38000km fara placute pe spate.....In drum spre Moldova...in mijlocul pustiului...si nu a fost placut :minigun:
Deci..in mare..e o masina excelenta cu un bun raport performante/pret....daca ai grija de ea nu o sa regreti alegerea facuta....
Multa bafta...


PS:..nu-i lasa sa scape pe aia de la asigurare...mama lor de hoti...
du-te intr-o dimineata la politie (du-te la orice sectie...unde e mai liber..de ex. cea din sect.2 pe masina de paine....si zici ca acolo ai dat in groapa..)....nu cred sa stai mai mult de o ora....de acolo te duci la asigurare...nici acolo nu stai mai mult de ora....si apoi te duci in service...unde dai comanda pt scut...si doar cand vine ( daca nu il au pe stoc dureaza cam 2 sapt..exact perioada de decontare a banilor...) ..te duci si-l montezi..deci nu vei fii nevoit sa lasi masina in service....
Cosmin56637
Buna Vlad,
Multumesc inca o data pentru informatii.
Masina mea e un Ford Ghia Tdci 130 CP.
Ce inseamna "forjat" (pana la 3500 RPM)?
Legat de schimburile de consumabile... Inseamna ca ma duc la revizii la 10K si nu la 15k cum mi-au zis ei?
Vlad48156
Salut din nou :wave: ,
Forjat inseamna sa mergi cu ea la podea...4000 de ture...sa schimbi repede vitezele..... biggrin.gif ....si tot forjat inseamna sa pleci tare de pe loc (adica cu derapaj....sau 'scart'..)...ceea ce poate dauna in timp turbinei daca devine un obicei.....
Oricum dieselul asta se conduce mai turat...adica ideal e sa schimbi pe la 2500-3000....ideal pentru motor...ca pentru consum e bine pana in 2500... :angel:
Legat de consumabile...ce sa zic..problema nu e masina sau consumabilele...ci TARA... :boxing: .....ce vreau sa zic e ca in Germania...acelasi Mondeo cu acelasi motor Tdci are reviziile la 20000km..la fel si in UK..la 12500 mile...in cazul nostru sunt teoretic la 15000 km....si practic... :evil: ..
Ce vroiam eu sa-ti zic e sa schimbi filtru de aer (e cam 300000 lei..fata de 1600 euro o turbina....care se poate defecta din cauza unui filtru imbacsit) mai repede..cam pe la 10000.....si poate si filtru de motorina (depinde de ce motorina folosesti...)....Uleiul si filtru de ulei sunt ok...adica duc si 20000km....la fel si filtru de polen (asta daca nu esti fumator caz in care iti recomand filtrul cu carbon activ..cam 600000..)....
Si inca ceva foloseste doar uleiul special pt. Ford..aralul ala 5w-30 cu un 'F' pe el....la fel si pt. filtru de motorina..e ideal sa pui tot Delphi..adica identic cu cel original....cat despre restul...BOSCH is the word....
Cosmin56637
Vlad,

revin cu o intrebare?
cam cat costa reviziile la ford?

multumesc
Flaviu48913
si eu sunt curios cat costa o revizie. Tocmai am trecut suta de mii de km si asta e primul interval de revizie de cand am masina si trebuie sa-mi programez bugetul....
Flaviu48913
si eu sunt curios cat costa o revizie. Tocmai am trecut suta de mii de km si asta e primul interval de revizie de cand am masina si trebuie sa-mi programez bugetul....
Vlad48156
salutare,
O revizie costa cam 4-5mil......adica schimbat ulei (6 litri pt tdci), filtru ulei, filtru motorina, filtru polen (daca e normal e 300000..daca e cu carbon activ e 600000), filtru aer.
Ideal ar fii sa folosesti ca ulei ARAL 5w-30, pt filtrul de motorina DELPHI, iar pt. restul Bosch....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.