Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4MOTION sau DSG - ce anume sa aleg?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Catalin-99
Salut!
Sune intr-o dilema: vreau sa cumpar un PASSAT si ar mai incape in suma pe care pot sa o pun la bataie ori 4MOTION, ori DSG.
Care dintre ele ar fi mai utila?
Mentionez ca rulez cca 60 000 km pe an, toata tara plus pe afara ceva.
CCI
DSG nu era pe cand era 4Motion smile.gif Daca tragi de masina, 4Motion iti adauga destul de mult la comportament.

DSG adauga la schimbarea vitezelor si la consum.

Eu as merge pe 4Motion.
Cipicanu`
4 motion klar
Watcher
Ma alatur votului pentru 4motion. Cutia DSG este 'automata', deci trebuie sa te gandesti daca esti gata sa renunti la ambreiaj si schimbator. Te-ar avantaja daca alergi foarte tare cu masina si schimbarile de viteze in 0.4 sec sunt un element care te intereseaza fata de altul care schimba in 0.6 (nus unt astea cifrele exacte, dar you get the point).

In schimb, 4motion te ajuta cand e ploaie, cand e noroi, cand e zapada, cand vrei sa treci peste liniile de metrou usor biggrin.gif:D, etc. Ce ar fi de pierdut cu tractiunea integrala este treaba cu frana de mana - cu 4motion nu vei mai putea sa faci cerculete. Dar oricum la noul Passat frana de mana e electronica asa ca nu sunt sigur ca ai mai putea sa faci cu frana de mana ajutandu-te cu butonul wink.gif

Singurul lucru neplacut la 4motion este ca iti creste cat de cat consumul, dar si o cutie automata il creste...

Eu unul nu as sta pe ganduri, 4motion.
Paul46623
Eu unul zic DSG. E mult peste orice alta cutie "automata" (pun automata in ghilimele pentru ca in modul standard de functionare e de fapt secventiala) si e foarte sprintena (0.04 secunde). Cat despre consum, e mai mic decat la una manuala (tocmai datorita eficientei foarte ridicate).
4motionul e destul de inutil daca mergi prin oras (si oricum deoarece masina nu a fost conceputa sa aiba din fabricatie tractiune integrala, cum sunt cele produse de Subaru, sistemul nu e cine stie ce eficient). In plus, consumul este sensibil mai ridicat in cazul unei masini cu 4motion (consuma cu vreo 2 litri mai mult).
HalbaSus
4motion este un sistem extrem de controversat... ideea e ca nu este o tractiune integrala bazata pe diferential torsen (sau alt transfer mecanic al puterii de la o punte la alta) ci e un sistem controlat electronic, cu alte cuvinte: in 80% din cazuri se invart doar rotile din fata, daca ele nu mai au aderenta si computerul sesizeaza acest lucru atunci transfera o parte din putere puntii spate... avantajul ar fi un consum cu ceva mai scazut decat in cazul sistemului quattro de la audi (in care transferul se realizeaza mecanic).

Un alt argument impotriva 4motion-ului ar fi faptul ca fiabilitatea lui este indoielnica, poate pe noile modele s-a "reparat" buba, dar eu unul tot auzeam de probleme pe care le cauzeaza 4motion-ul...

DSG-ul e foarte eficient in schimbarea vitezelor si pana acum am auzit doar lucruri bune despre el (vezi topicul A3 din sectiunea Toate marcile > Audi). Eu unul nu as renunta la "mestecator"-ul in benzina nu din cauza performantelor (care nu contest ca sunt superioare la DSG) ci din cauza ca sunt prea legat de maciulie blush.gif ... Avand in vedere ca circuli mult cu masina probabil cea mai comoda solutie ar fi DSG-ul...

In concluzie votul meu merge pt DSG
Paul46623
Halba, cei de pe Wikipedia spun ca 4motionul de la VW inca se bazeaza pe Torsen (spre deosebire de quattro-urile noi de la Audi).
Edit: Scuze, e vorba numai de 4motionul de pe seria B5 (1996-2003 sau 2004, nu stiu exact, seria cu motor longitudinal) de Passaturi. E singurul de la VW care foloseste diferential Torsen (celelalte folosesc Haldex).
Dar tot DSG-ul il consider mai util/placut biggrin.gif .
Iulian HondaFan
4motion de pe Passatul B5 era Torsen, pe Passatul actual e Haldex.

Haldexul este un diferential adaptabil pe masini cu motoare dispuse transversal ( in speta la VW: Golf4, Octavia1 respectiv Golf5 si Passat P6). Torsenul e adaptabil numai pe motoare dispuse longitudinal... Quattro e Torsen pe A4, A6 dar Haldex pe A3...

4motion = aprox. Quattro

ambele sunt sisteme AWD ( nu mai tin minte cat e imparteala parca 70/30 fata/spate si se duce pana la 30/70 fata/spate).

4motionul de pe B5 a picat pe Passatele vandute aici in draci ( si sunt Passate asamblate in Germania in aceeasi uzina cu cele pentru piata europeana)... considerat foarte putin fiabil.

am condus DSG si mi-a placut asa de mult ca m-am hotarat sa il iau... te sfatuiesc sa il incerci personal. am condus cateva masini automate si trebuie sa spun ca DSG-ul este cu mult peste. schimbarea cvasi-instantanee a vitezelor este ceva extraordinar... eu sunt f. entuziasmat ( sper ca sa fie si fiabila toata chestia) si nu trebuie sa ma crezi 100% dar cel mai bine e sa incerci singur.

dupa edmunds.com:

"The 2.0-liter four doesn't suffer from turbo lag, and the optional DSG tranny effectively reduces BMW's SMG, Toyota's SMT and Ferrari's F1-style transmissions to second-tier status with its smooth and fast gear changes."

pentru AWD poti face mai mult caz in RO decat aici, dar tinand cont de consumul mai mare tot e o alegere delicata. castigul de manevrabilitate e real, dar cred mult supraestimat. de fapt in teste vei vedea ca unele FWD cu suspensii bine lucrate sunt mai manevrabile decat unele AWD. castigul real este daca mergi pe drumuri nedezapezite, noroioase... la nivelul asta ( passat, A3/4/6) in nici un caz off-road serios.

si daca vrei AWD ( ca si "masina de povara") iti recomand un Subaru Outback ( in aceeasi bani cu Passat 4motion). sistemul lor AWD e si mai eficient si mai fiabil.
Paul46623
QUOTE
4motion de pe Passatul B5 era Torsen, pe Passatul actual e Haldex.

Asta ziceam si eu.

QUOTE
ambele sunt sisteme AWD ( nu mai tin minte cat e imparteala parca 70/30 fata/spate si se duce pana la 30/70 fata/spate).


QUOTE
Unlike the Torsen, which helps avoid loss of traction by using a 50:50 power distribution under normal conditions, the Haldex can only respond after slippage has occured. It does this with a jolt which may cause the remaining wheels with traction to lose their grip. The Haldex can direct power more unequally that the Torsen, which is limited to 66:34 or 34:66 in the B5 Passat. This may help with extraction from deep sand, although the Passat is far from being an off-road vehicle.

Luat de pe Wikipedia. Practic, Torsenul distribuie in mod normal 50/50 fata/spate (de fapt mai degraba 53/47 but anyway...) si 66/34 - 34/66 (variabil) in conditii de aderenta redusa. Haldexul poate muta pana la 100% putere pe osia spate (de pe 100% fata cum e in conditii normale), insa o face cu o smucitura sesizabila ce poate rupe complet aderenta.

Edit: Bleah, Subaru. N-am nimic cu tehnologia de pe masinile lor (din contra, o consider foarte buna), insa consumul ala (mai ales cel urban) imi da o senzatie puternica de greata. Plus ca pentru mine nu e off-roader adevarat ala cu motor pe benzina, oricat de spectaculos ar avea sistemul de tractiune.
G e o r g e
defineste consum MARE !

legacy a mea , in RODAJ !!! consuma 12% . afisat pe computerul de bord . asta in oras cu aproape 500 km facuti .

mare huh ? supernova imi consuma tot 12% si asta dupa ce se lasase motorul .

si inca ceva , mers in rodaj conform manualului masinii : A SE EVITA MERSUL CONSTANT . adica trebuie sa mergi cu masina tot timpul accelerand sau in frana de motor . asta creste consumul .

dupa rodaj sunt sigur ca o sa scada .

sa adaug ca e AWD si motor de 2.5 ?

subaru nu face offroadere , face un crossover doar si ala e foresterul.

hmmm motoare pe benzina nepotrivite ?
contra exemplu : cuplu motor subaru forester 2.5XT : 320nm / 3600 rpm . din care 190nm disponibili la doar 1200rpm.
Paul46623
Avand in vedere ca masina mea de suflet e Skoda Fabia RS, da, ala e un consum mare. Dar o dam in off-topic.
DSG e mai bun.
G e o r g e
ok, topic nou despre consumuri aici
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=69462#69462
Iulian HondaFan
@Paul: precizarile despre 4motion cu Haldex vs. Torsen sunt binevenite si clarifica chestiunea in dezbatere...

insa, daca termenul tau de comparatie e Fabia atunci vei fi dezamagit si de consumul Passatului B5 2.0l 8V FWD ( sau orice motorizare benzina peste)...

in termeni de consum la AWD, la puteri similare ale motoarelor, Subaru sunt mai rapide si mai economice decat oferta similara VW-Audi. un element ajutator pentru Subaru este greutatea mai mica. nu comentez asupra altor elemente dar la tren de rulare si motoare pe benzina Subaru sunt competitivi si cu Honda, Toyota sau VAG...
Catalin-99
Multumesc pentru raspunsuri!
As reveni cu cateva precizari:

- Referitor la DSG: In prezent conduc o Octavia 1, si sunt destul de inalt: aproape 2m. De ceva timp am inceput sa am probleme cu piciorul drept (dureri in genunchi) cauzate de pozitia de condus. M-am gandit ca o cutie de viteze la care as reduce numarul de apasari pe pedale gen DSG precum si o masina mai spatioasa m-ar ajuta.

- Referitor la 4MOTION: cateodata iarna sunt nevoit sa fac drumuri mai riscante. In general prefer sa evit vitejiile, dar... slujba. N-am ramas niciodata intepenit, dar m-am gandit la solutia 4MOTION ca la un element de siguranta.

In acest moment ezit intre aceste directii: confort versus siguranta sporita.

Inca odata, apreciez atentia data acestui topic.
G e o r g e
eu iti spun din experienta proprie .
nu am 2m , am doar 1.87 , dar si asa sunt destul de inalt si am ceva probleme in a gasi o pozitie buna in masinile pe care le conduc . imi place sa dau scaunul cat mai in spate astfel ca atunci cand apas ambreiajul piciorul stang sa fie intins cu un unghi al genunghiului tinzand spre 180. intains dar nu la maxim biggrin.gif

masini la care am reusit asta sunt multe, doar ca in spatele meu nu mai incapea nimeni . sad.gif

opel vectra : daca imi setez asascaunul in spatele meu mai sunt vreo 5 cm pana la bancheta sad.gif
legacy : 15cm . suficient biggrin.gif
superb : mai multi biggrin.gif chiar e mare masina asta smile.gif

daca ai nevoie de spatiu si nu vrei un subaru , incearca un superb smile.gif e mare !
Paul46623
Catalin-99 vrea o masina cu motor diesel (banuiesc, avand in vedere numarul de km pe care-i face anual: cca 60.000). Deci probabil Skoda Superb ramane cea mai buna alegere. Asta daca vrea sa aiba pasageri in spate. Daca nu vrea, Vectra cred ca e suficienta.
Valentin50014
Prca era vorba de Passat cu sau fara DSG/4 motion si nu de Superb sau Subaru... ma rog, poate nu e hotarat...
Pentru durerea de la genunchi, urmeaza sfatul lui George, asa conduc si eu si mi se pare cel mai comod la drum lung. De asemenea, ti-ar fi util un tempomat (cruis control)
Votul meu tot catre DSG se indreapta, am condus asa ceva si mi se pare superba. Nici 4 motion nu e de lepadat dar nu le poti avea pe amandoua...

Desi sunt putin offtopic, atasez o schema cu diferentialele de la VW
http://www.jpegstore.com/vwsyncro_les/arch...n%20compare.jpg
http://www.jpegstore.com/vwsyncro_les/arch...rsen_layout.jpg

Later edit: O nota fata de scheme: noul Passat are dif. Haldex si nu Torsen
Catalin-99
Putin cam in afara topicului partea cu spatiul interior, dar as spune ca o masina spatioasa trebuie sa aiba si o aranjare judicioasa a celorlalte elemente: volan, pedale, spatiul de sub bord, etc.
Intr-adevar, sunt multe masini cu distanta spatar-pedale mare, dar in aceasta pozitie gasesti ca ori volanul este departe, ori volanul este jos, ori te intinzi dupa schimbator, etc...
Si eu am gasit Superb-ul ok, dar la aceiasi bani pot sa iau un Passat care cred ca se comporta mai bine la drum si dimensiuni interioare asemanatoare ptr sofer. La Vectra volanul este prea jos ptr mine.
Cred ca o sa mai fac un drum la SIAB, sa le mai testez odata.
Iulian HondaFan
Valentin, f. utile schemele cu sistemele AWD ale VAG...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.