QUOTE(Radu57202)
Buna dimineata,
In primul rand multumesc pentru raspunsuri.
1. De ce "japoneza"? Pentru ca m-am saturat de asa zisa calitate europeana. Sau daca vreti m-am saturat de "raportul calitate/pret" al masinilor frantuzesti sau de pseudo-fiabilitatea nemteasca. in plus service-ul porsche cu toti arondatii sai este deplorabil; nici Serus (cu un oarecare plus) nu este departe.
2. De ce nu honda? Pentru ca impresia mea este ca asa cum isi trateaza afacerea in Romania asa isi trateaza si clientii. In plus Accordul este un pic mai scumpa; ce sa mai spun de clasele inferioare.
3. Aparent Toyota imi ofera o plaja mai larga de optiuni pentru firma. Fara sa fi lucrat cu nici una dintre marci (Toyota sau Mazda) + din ce am citit in forum, Toyota pare mai serioasa. Daca vreti numai pentru simplul fapt ca Romcar considera Mazda pe pozitia 2 fata de Ford. In plus Corolla este peste Mazda 3 iar Yaris se bate de la egal la egal cu Mazda 2.
4. Avensis este in conceptia mea sub design-ul Mazdei 6 dar pana la urma acest aspect nu inlocuieste vizitele si nervii de la service. Nu ma intereseaza atat de tare sa ies in evidenta pe sosea cat sa am o masina cu adevarat fiabila. In conceptia mea, masinile de firma trebuie in primul rand sa produca.
5. La un calcul riguros, amortizez pretul unui diesel in 3 ani. Dar daca fac acest calcul pentru 4-5 masini voi ajunge la costuri de exploatare sensibil diferite; evident tinand cont de reviziile un pic mai scumpe pentru diesel.
6. Nu stiu daca exista diferente intre masinile facute in Japonia (M6) si cele doar cu know-how japonez (TA); la Renault am intalnit "turcesti" mai bune decat "originalele" (poate tine de noroc).
7. Exista in schimb o diferenta de abordare la capitolul "schimbare de model". Toyota schimba mai rar decat Mazda si asta poate fi un atu pentru firma. Daca gresesc va rog sa-mi spuneti.
8. In afara de anumite probleme care tin si de noroc (vezi groapa lui Cristi) exista probleme "uzuale" in prima 100k de km? Tot la acest capitol, pot monta scut metalic pe M6 si TA?
9. Madalina, daca nu ma insel, ai trecut de la Mazda la Yaris. A existat un motiv legat de fiabilitate si / sau de service?
Pentru a intampina obiectiile voastre - nu am luat nici o decizie. Opiniile voastre chiar ma ajuta. Sesizez ca "japonezii" de pe forum sunt mai obiectivi decat "europenii" sau "americanii". No ofence.
multumesc,
Radule,
eu am mazda 6 din aprilie anul acesta. pana la 6,000 de km, nu am avut nici o pb. Ca sa fiu obiectiv: mazda 6 nu este in ochii mei o masina de flota. e ca diferenta intre nevasta si amanta (
). daca as fi in locul tau, as lua mazda 6 pentru mine si yaris sau corolla pentru colaboratori. cine zice ca mazda 6 e o masina tinereasca are dreptate. dar si eu am dreptate cand zic ca mazda 6 e o masina cameleon: portbagajul este de 500 litri, interiorul f generos, chiar si in spate.
accordul este intr-adevar mai scump, mai ales la diesel.
a mea consuma cam 8.5 in oras, la traficul "care este". afara cam 5.5-6, daca merg mai tare. la viteze mari este o uzina in miscare: nu se aude decat un sunet de "rafinarie". in oras in schimb, e cam galagioasa pentru gusturile mele. oricum, cei 136 de cp se simt (fata de 116 cp pe care i-am testat la avensis).
avensis-ul nu are servo-ambreiaj, ceea ce exclude consusul ei de catre o femeie in oras....
avensis-ul are si greierasi si probleme la servodirectia electromecanica. cei din Ro nu se plang inca. cel mai bine intra pe www.toyotaownersclub.com si pe www.mazda6club.com sau www.mazda6tech.com (ultimele doua "based in USA", dar exista sectiune pentru Europa) ca sa-ti faci o parere a celor care o detin de mai mult timp.
Parerea mea, confirmata mai mult de owneri decat de studiile de specialitate: mazda 6 e mai fiabila decat avensis, la oricare din motorizari.
costurile de intretinere la mazda sunt ustoratoare, tocmai de aceea iti recomand combinatia de mai sus...
mazda 6 va fi inlocuita de un model nou peste 2 maxim 3 ani. avensis-ul, am inteles ca va fi inlocuit abia peste 5 ani (in 2010).
daca ma intrebi pe mine, made in japan > made in UK, cu tot know how-ul lor. se vede: eu am acumulator panasonic (matsushita), partea electrica este mitsubishi electric si siemens (tot made in japan). ce-i drept, motorul este un joint venture ford + psa, cu common rail-ul EVVC patentat de japonezi.
scut metalic nu poti monta pe mazda (dar ai sasiul mai jos de baia de ulei), pe avensis cica se poate, dar numai dupa achizitie. aici ar tb sa-ti confirme ownerii.
oricum, alegerea ta (exact aceeasi dilema am avut si eu in primavara) va fi una buna, indiferent de unul din cele modele alese. eu unul, n-as schimba masinutza pe care o am pentru un avensis. check their forum!
a, si fa drive-testul. si daca faci asta, apasa pedela dieselului de 2.0 136 cp de la mazda 6 pana la maxim.. iti va usura decizia.
bafta !