Help - Search - Members - Calendar
Full Version: dci 65 CP vs. dci 80 CP vs. dci 100 CP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
adi.mitrea
Dupa cum ziceam si la sectiunea DACIA, am fost la porti deschise si am intrebat dealerul daca se poate chiptuning pe Logan 1,5 dci pentru sporirea puterii motorului. Omul mi-a zis ca se poate fara pierdere de garantie. Am intrebat cum? cat costa? Mi-a zis ca inlocuiesc turbina cu geometrie fixa de pe 1,5 dci 65 CP cu o turbina cu geometrie variabila si obtin astfel 80 CP. Daca vreau 100 CP pe Logan pun aceeasi turbina cu geometrie variabila dar cu debit marit si gata. Toate fara pierdere de garantie. Afacerea costa cam 700-1000 euro.
Treaba mi s-a parut cam dubioasa in sensul ca mi-a lasat impresia de service de cartier. Dealerul zice ca-mi da un numar de telefon al lui Fanica de la service sa vorbesc cu el... cand am masina adusa la ei in curte o bag in service si se ocupa ei de ea.

Acum nelamuririle mele sunt cam acestea:
1. Diferenta de putere este data doar de aceasta turbina?
2. Daca aduc motorul la 80 sau 100 de cai, atunci rapoartele cutiei de viteze nu trebuiesc sa fie ajustate in asa fel inat sa gestioneze mai bine puterea motorului?
3. Daca eventual soliciti un Logan 1,5 dci 100 CP... asta nu se rezolva in fabrica? nidecum la service?!?

Bonus de informatie: in primavara, prin martie sau aprilie se lanseaza Logan 1,6 16V 115 CP... conform spuselor unui alt reprezentant Dacia.
Andrei Suzuki
Dar ce zici tu nu are treaba cu chip tuning.Ori nu ai inteles tu bine,ori nu a inteles dealerul bine.
adi.mitrea
Nu, eu am inteles bine si la fel si el. Eu l-am intrebat asa: "Se poate chiptuning sa marim puterea motorului la macar 80 CP fara sa se piarda garantia?" iar el mi-a raspuns ca se poate mari puterea motorului asa cum am descris mai sus. Stiu ca nu e ciptuning dar e o optiune. Referitor la ciptuning nu am mai insistat pentru ca pur si simplu m-a fermecat cu explicatia data...

Deci.... e posibil?
eddie
Vreo 750 de euro in plus si iei din start motorul de 80 c.p. in locul celui de 65 c.p.Atat am dat eu in plus la Clio Extreme.
Andrei Suzuki
Pai da,da ala nu e pe Logan.
eddie
Da,dar macar asta de 80 c.p. ma duce in 12,2 sec la 100 km/h,nu ca pe Logan cel de 65 c.p. in ....15,5 sec la 100 km/h
adi.mitrea
Voi nu intelegeti o chestie oameni buni... masina asta vine doar in varianta de 65 CP. Tu Edie, daca vroiai pe al tau Clio motorul 1,5 dci 100 CP ce faceai? Eu asta intreb...
florin55503
diferenta de putere de la 65 la 100 de cai nu cre ca e doar din turibina ci si din injectoare care probabil sunt altele cu un debit marit. intre 65 si 80 e posibil sa fie exact acelasi moeor dar cu torbina diferita.
Postolachi55806
sunt mic
stau intr-un polonic
rime bune nu mai am
si asa imi iau un BAN
adi.mitrea
Pentru Dl. Postolachi:

1. Credeti ca acel link si remarca dvs. referitoare la acel site are vreo legatura cu masinile?
2. Pe forum exista o sectiune de offtopic in care fiecare poate sa posteze cam ce vrea; deci va sfatuiesc sa incercati acolo.
3. Cititi cu atentie regulamentul inainte de a va inscrie sau/si de a posta pe un forum.
4. Astept parerile sau/si observatiile dumneavoastra referitoare la versus-ul din topic.
5. Cu respect, buna ziua!
Luka
Un pic off: Eddie, la Clio bicorp nu mai e disponibil motorul de 80 CP.
adi.mitrea
Da, interesanta politica Renault. Inca o data confirma traditia in a oferi masini submotorizate. Nu mi-a venit sa cred cand am vazut ce ai scris... dar e adevarat.

Deci, daca vreau Logan sau Clio bc 1,5 dci 80 sau 100 CP ce fac?
Urmez indicatiile dealerului asa cum le-am descris in primul post?
Astept in continuare comentariile si informatiile dumneavoastra! (la obiect)
eddie
QUOTE(adi.mitrea)
Voi nu intelegeti o chestie oameni buni... masina asta vine doar in varianta de 65 CP. Tu Edie, daca vroiai pe al tau Clio motorul 1,5 dci 100 CP ce faceai? Eu asta intreb...

Daca vroiam,imi luam cu 100 c.p.,fiindca exista,dar trebuia sa merg in Franta dupa el,ca la noi nu a venit in tara motorizarea asta.Ti-am raspuns,poftim.....
adi.mitrea
Asta vroiam sa aud! Acum nici 1,5 dci 80 CP nu mai e disponibil...
Logan nu e disponbil pe nicaieri cu motor puternic... La noi cu euro3 si 65 cai iar in afara euro 4 si 70 de cai.
In cazul asta ramane de modificat motorul la coltul blocului sau intr-un obscur service Dacia...
James Kilowatt
In Franta Clio DCI 100 e cam 17.000€. La banii astia intra multe masini mai performante si cu pretentii mai multe.. pentru 20 cai in plus platesti cateva mii de euro.
In plus, toate Clio au 2 ani garantie. Logan are 3...
G a B o S
Io imi cer scuze daca nu am inteles bine. deci u vrei un logan la care dup aia sa faci "tunning"(sau ma rog ceva care sa ii dea putere). Deci loganul nu se fabrica decat cu varianta de 1.5 de 65 de cai si nu poti sa faci nici o comanda cu 80 sau 100 de cai. asa ca ori iei logan si faci un cip tunning care sa il aduca la 80 de cai(maxim) ori iei mai degraba un clio symbol de
80 de cai.

ceea ce tzi a propus dealerul nu stiu cat de legal si nici cat de eficient o sa fie ca el itzi zice ca face si drege dar acum pana nu pui masina pe dyno nu vezi exact daca el tzi a facut ceva efectiv sau te a aburit. (si mi se pare chiar o chestie de mahala).
plus ca schimband turbina trebuie sa se faca si modificari pe masina cum ai zis si u pt ca se schimba si temperatura motorului.
Acum revenind la chiptunning. deci din cate stiu io exista 2 variante.

1. Iti schimba procesoru la masina si ii baga altu si ii incarca alte setari (parametri de functionare), lucru care e permanent (si ar trebui mers si pe la rar la omologare) si care s ar putea sa iti scoata masina din garantie (adica modificarea asta este sesizata doar daca se face un test cu masina dup aia: sa zicem ca ai vreo problema si te duci la ei si iti leaga masina la calculator si se vede ca nu mai e acelasi procesor ca ii apar alti parametri lu ala).

2. Se pune un fel de blackbox nu mi aduc aminte acum exact cum se numeste. se face un circuit exterior si se leaga piesa asta la masina care actioneaza ca si cum ar fi un procesorul (la fel ca si ala cu alti parametrii etc.) numai ca acesta se poate scoate de pe masina cand trebuie sa te duci la revizii s.a. care costa in jur de 250-300 de euro si care pe un logan de 65 il aduce la 80.asta se gaseste pe la majoritatea servicelor de tunning.

Cel mai bine daca vrei putere mai mare ia ti o masina care vine asa din fabrica. ex: symbol fidji 1.5 dCi 80cp (care e si mai fumusel decat loganu)
Zetics40545
Am fost azi si m-am dat in ligheanu diesel.

1. Pleaca ok de pe loc, dar atit, in rest pur si simplu se termina repede, reprize slabe. Aici poate isi spune cuvintul si faptul ca toata viata am condus numai benzinare, doar ocazional cite un diesel, pe distante scurte.
2. Am prostul obicei de a conduce cu o mina pe volan si cu celalalta pe schimbator. Din pacate, efectiv se simte cum se misca pe dedesubt cutia de viteza (probabil cu tot cu motor), si-mi da o senzatie neplacuta ca acusi-acusi se rupe ceva pe sub masina si pierd toate harnasamentele de sub capota!

3. zgomotul in habitaclu este foarte OK pentru un diesel, cel putin la mersul in oras. In schimb jurnalisti si cei care au mers cu viteza spun ca are motorul se aude tare pe autostrada.

Pe scurt, nu mi l-as lua. Daca tot as lua un diesel, as vrea sa fie putin mai zvîcnetz
Ciprian58079
Eu cred ca francezii astia jegosi se cacaie atata sa scoata loganu de 80 CP fiindca le este frica sa nu scada vanzarile la clios. Solutia tehnica exista si nu este deloc costisitoare.
eddie
Dupa cum vedeti,motorul de 80 c.p. pe Logan nu cred ca se va mai pune decat atunci cand se va termina stocul de motoare de 65 c.p.....Mai nou Clio bicorp are pentru Romania numai motor de 65 c.p.,cel de 80 c.p. nemaifiind disponibil.Probabil sa nu-i dea rusinica Logan-ului ! De preferat ar fi un Symbol de 80 c.p.,asta e disponibil,dar nu se stie pentru cat timp ?
ncristi
QUOTE
Eu cred ca francezii astia jegosi se cacaie atata sa scoata loganu de 80 CP


Daca francezii snt jegosi ma intreb cum suntem noi....in afar de faptul ca suntem poieti....smile.gif

QUOTE
Să traiască măta vreau să vănvăț să fiț șî voi adevăraț ca mine cei mai tari dîn cartieru vostru că dîn al meu naveț cum că ios cel mai tare șî vă fac fără discuție.
O să vă spun ce mașină trebe saveț, cu ce femei trebe să umblaț, cum să vămbrăcaț șî cum să vă tundeț, ce ghiulane șî ce lanțuri să purtaț. O să vă mai spun cum vorbește un băiat adevărat șî cum să poartăn orce mprejurare.
Muzica pă care o ascultaț trebue so alegeț cu atenție fie că e pă țede sau la radio dă cartieru vostru.


Citat de pe saitul: http://www.adevaratu.go.ro/

O sinteza profunda a poporului nostru...sau ce a mai ramas din el...
adrian49761
Pt. Adi Mitrea: eu am un megane 1,5Dci, de 100CP. Din cate stiu eu diferentele sunt dupa cum urmeaza: motorul de 80CP are in plus fata de 65CP un intercooler; cel de 100CP are in plus fata de cel de 80CP turbina cu geometrie variabila; deci motorul de 65cp are tubina cu geometrie fixa, motorul de 80cp are turbina cu geometrie fixa si intercooler iar motorul de 100cp are turbina cu geometrie variabila si intercooler.
Sper sa iti fie de folos, iar pentru mai multe informatii intra la reno.ro ca acolo s-a discutat mai mult pe aceeasi tema
eddie
Foarte corect,in plus de asta pot sa mai adaug ca difera presiunea din injectoare de la un model la altul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.