Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Racire motor
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
victor2
Am avut un radiator mic la Dacie si se incalzea motorul f.tare cand depaseam 90km/h sau in panta,a.i trebuia sa ma opresc sa astept sa se raceasca.Dupa ce mi-am pus un radiator mare, temperatura nu mai trece nici macar de 60 gr. I-am scos si paleta si tot nu se incalzeste.Am constatat ca lichidul de racire circula imediat si prin radiator desi am termostat(dupa cite stiu eu ar trebui pe la 85 gr). Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz ?
1.Exista pericolul ca temperatura sa cresca f mult si atunci este necesar un electroventilator sau pot merge si asa?
2. Cum influenteaza paleta consumul motorului si daca la temperaturi joase ale motorului creste consumul ?
3. Sa inlocuiesc termostatul cu unul frantuzesc care am auzit ca nu are scapari ?
Va multumesc anticipat pt.sfaturi
Dan21
Pentru un ventilator trebuie montata o termocupla pe radiator.In momentul cand aceasta ajunge la 90 grade cupleaza
ventilatorul.Acest sistem se mai numeste
si GMV (grup motoventilator).
Termostatul se verifica prin scufundare
in apa care este pusa la incalzit.
Trebuie sa vezi daca la rece prin termostat
trece apa.In timpul incalzirii apei dupa 87 grade
trebuie sa se deschida.
In general un termostat vechi poate crea probleme.Se blocheaza intr-o anumita pozitie,
are functionare capricioasa.
Preferabil unul nou frantuzesc sau romanesc
dar original.
Succes in continuare.
PS. Iarna sa nu uiti sa pui un carton in fata
radiatorului!
OMEGA
Cu termostatul sunt patit si eu:D
Asta vara cand ma duceam in delta i-a dat taicamiu talpa pana pe la 130 si era sa ramanem fara motor si la propiu si la figurat
Se blocase termostatu
L-am scos si cand ne-am intors am mers la service unde am curatat radiatorul care era plin pe jumatate de mal
Si eu am radiator de cea mai mare marime din fabrica
Dupa aceasta operatie merge in treapta a 4-a la 4000 rpm super
George Serban
temperatura de functionare a motorului, masurata in apa, este de 90 grade, plus sau minus cateva.
daca este prea joasa (cum spui tu 60 grade) nu e bine, iti afecteaza motorul. prea mare - garnitura de chiulasa risti s-o faci praf si apoi chiar chiulasa, daca continui sa mergi asa.
trebuie respectati anumiti parametrii. nici prea-prea nu-i bine, dar nici foarte-foarte
vivian
care-i treaba cu cartonul in fata??
G e o r g e
cartonul in fata radiatorului se pune pt a micsora aria de actiune a aerului ce raceste apa. se foloseste iarna pt o incalzire mai rapida a motorului si pt o mentinere in parametrii optimi de temperatura la masinile de kko.
vivian
Eu unul dupa ce pornesc motorul nu astept decat sa pornesc si casetofonul dupa care am pornit. Nu conteaza Vara - Iarna !!!!! C e se poate intampla????
Alexandru
QUOTE(victor2)
Am avut un radiator mic la Dacie si se incalzea motorul f.tare cand depaseam 90km/h sau in panta,a.i trebuia sa ma opresc sa astept sa se raceasca.Dupa ce mi-am pus un radiator mare, temperatura nu mai trece nici macar de 60 gr. I-am scos si paleta si tot nu se incalzeste.Am constatat ca lichidul de racire circula imediat si prin radiator desi am termostat(dupa cite stiu eu ar trebui pe la 85 gr). Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz ?
<BR>1.Exista pericolul ca temperatura sa cresca f mult si atunci este necesar un electroventilator sau pot merge si asa?
<BR>2. Cum influenteaza paleta consumul motorului si daca la temperaturi joase ale motorului creste consumul ?
<BR>3. Sa inlocuiesc termostatul cu unul frantuzesc care am auzit ca nu are scapari ?
<BR>Va multumesc anticipat pt.sfaturi


Sa o luam pe rand:
1) Ai inlocuit radiatorul si nu se mai supraincalzeste motorul. Concluzia: vechiul radiator era infundat...cel putin partial
2) Cu noul radiator spui ca apa nu trece de 60 de grade, desi ai termostat...Nu cumva termostatul e blocat pe deschis?
3) Nu e cazul sa montezi electroventilator...racirea e mai buna cu ventilatorul mecanic care functioneaza permanent...iar diferenta de consum intre o masina cu electroventilator si una cu ventilator mecanic este absolut nesemnificativa
Mariustom
offtopic.gif Nu zic că nu-s bune sfaturile tale, Alexandru, dar să răspunzi la un mesaj scris acum 4 ani, mi se pare ceva ... fantastic blush.gif
Mai ales că nu s-a mai scris de pe atunci în el blink.gif
:wave:
TLS-09
Si mai ales ca un subiectul a mai fost atins pe forum!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.