Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ajutati-ma cu un sfat !!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sorin8
Este indicat sa ies afara sa-mi iau un Ford Focus diesel 2001-2002 pentru sufletelul meu ? Nu am decit vreo 7500-7800 E !
Cristian2
Merita sa mergi dincolo sa-ti iei un FOCUS diesel dar nu cu baniii pe care ii ai, sunt putin mai scumpe )
Laurentiu_007
Calitatea automobilelor fabricate pt. piata din vest difera fata de cea din est.Deci eu zic ca da.
OMEGA
Da ar mai trebui ceva banuti pt un mondeo 2000 cel putin adus din germanica
violeta
Si eu am avut gandul sa-mi iau masina din Germania, mai ales ca am un prieten care putea sa mi-o aduca.Am ajuns la concluzia ca e mai mare bataie de cap.Sa-ti explic ce m-au sfatuit prietenii, printre care si un expert vamal.In primul rand masina trebuie sa aiba pe hartiile pe care ti le da autohouse-ul de unde o poti lua niste stampile si sa scrie Euro 3 sau ceva in genul acesta,dar nu stiu exact,ca nu ma pricep.In cazul in care acestea nu sunt scrise s-ar putea sa nu o poti inscrie.Exista totodata niste modalitati de recuperare legala a TVA-ului, la iesirea din tara.In al doilea rand trebuie sa te interesezi de acolo sau de aici cat costa vama si sa adaugi si aceste costuri la prtul cu care o iei.In al treilea rand te costa drumul dus-intors vreo 500-600 de Euro.Eu am facut niste socoteli si am ajuns la concluzia ca mai bine o iau de aici si o si verific(testez) cum merge si ii mai fac si o verificare RAR.Sfatul meu este sa te consulti pentru actele cu care trebuie sa vii cu ea ca sa o poti inscrie cu un expert vamal.Iti doresc bafta in cazul in care iti menti optiunea si cauta inainte pe www.mobile.de sa vezi oferta.Mai vezi si piata din Elvetia , ca au masin bune si la o usa infundata un pic scad din pret foarte mult la vanzare.
sorin5
Salut . Multumesc pentru sfaturi . Se pare ca accizele+TVA -ul la o masina - an 2002 ,diesel , capacitate 1500-2000 se icadreaza intre 1350-1900 E . Este bun si tva-ul lor de recuperat , iar drumul l-as considera ca o excursie ; mai ales daca l-as face in doi . acum se problema sa gasesc pe cineva care sa cunoasca limba si , ceva noroc .
Anubis
Vezi de ceva bani in plus, lasa masina second hand si baga o Corolla Linea Sol 1,6L noua noutza cu 3 ani garantie. Pret ~13,550 CIP.

Incearc-o si mai vorbim.

Numai bine
guerilla
Anubis, cand vorbim de 6000 de euro diferenta, nu se cheama ca vorbim de ceva banuti in plus, eu unul nu asa vad problema, ci vorbim deja despre aproape dublarea investitiei. Daca Sorin are doar banii aia, sint sigur ca el isi pune problema chiar la limita ce poate sa-si ia de ei. Pe forum nu ai sa vezi din cei care au bani cu lopata, din simplu motiv ca ei isi cumpara masina ideala intotdeauna: adica aia care e la moda si nu le trebuie date tehnice, teste, pareri, etc.
Am mers cu un ford escort si cu ford focus. merita banii. iar la fondul de care dispui sigur iti poti aduce ceva. in cazul in care nu are cine te ajuta sa o aduci fa-ti o lista cu mai multe masini pe care sa le vezi cand ajungi in germania (sau ce tara iti alegi) ca sa nu risti sa vii cu mana goala. lista o faci fie de pe http://www.mobile.de fie de pe site-uri asemanatoare. recomandarea e sa cumperi de la un autohaus pentru ca te vei misca repede cu actele, vei avea mai mult ca sigur recuperare tva (intreaba ca sa fii sigur) si acte sigure+masina nemanarita (se poarta si la ei, nu radeti)

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-10 16:07 ]
guerilla
in ceea ce priveste vama si alte acte, nu te alarma. treburile nu sint asa de complicate cum par.
in momentul in care te-ai hotarat asupra unei masini de pe site, ceri prin fax, e-mail o copie dupa brief-ul masinii (talon ca sa fie pe intelesul tuturor). cu talonul asta te duci frumos la rar si ceri autentificare sa vezi daca masina corespunde sau nu euro 3. hartia de la rar stampilata si semnata pe care o vei primi iti asigura faptul ca atunci cand aduci in tara masina cu acel talon iti va fi inscrisa obligatoriu si nu vei avea probleme.
tva-ul se recupereaza in mai multe moduri. putem discuta si despre asta. fie iti da chiar autohausul banii inapoi, fie pe baza semnaturii din vama iti recuperezi banii. asta o poti discuta la fata locului cu autohausul sau de ce nu, prin e-mail inainte sa te pornesti la drum
sorin5
ma scuzati pentru intirziere .Am fost putin la o nunta ( ratoi - mai exact ) Multzumesc pentru sfaturi , si intr-adevar exista mult adevar in problema cu japoneza aia . Asta e !! Oricum sint deschis la orice indicatie si sfat .Pe curand .
drc
eu zic ca merita. si eu vreau sa fac acelasi lucru, insa sa-mi iau un opel astra break din 99-2000 1.7 DTI cu 100.000-150.000 km la bord. am in jur de 6000-7000 euro poate chiar mai fac rost. crede-ti ca mi-ajung?
bafta
Iulian8
tva-ul se poate recupera numai daca masina a fost inmatriculata pe o firma. si asta in baza hartiei de export pe care tre sa o faci in germania si sa o stampilezi la biroul vamal din orasul de unde iei masina si apoi la vama de unde se iese din UE. apoi mergi inapoi la autohausul de unde ai luat masina si impreuna la biroul de finante din acel oras de unde efectiv se scoate tva-ul. suna cam complicat ,nu?de pe P.F. nu se poate da tva inapoi. daca nu sti germana, cam ai batai de cap.....
Iulian8
pt cristian t: brieful masinii este cartea de identitate nu talonul. in talon nu este specificat daca masina are sau nu euro 3 , numai in C.I.
in rest e aprox ok.
si inca o chestie : de cele mai multe ori marfa aparuta pe net nu este chiar ce gasesti acolo.
pot fi facute poze care sa nu iti arate ca masina e lovita sau zgariata sau ca a fost revopsita sau ca starea motorului e proasta sau ca a avut airbagurile puscate...etc...
McCATyS
dau un caz practic, sper sa fie de ajutor: luna august anul asta am cumparat un Ford Focus din Austria, de langa Viena. Second hand - chiar a doua mana..., pusa in circulatie pentru prima oara in ianuarie 2003, 30.000 km la bord, 1.8 motorina, aproape full-options (ii lipsesc jentile si gemurile electrice pe spate) in rest are toate optionalele lor inclusiv un sistem audio 6000RDS & CD care desi de la ei din fabrica m-a cam uimit... bate multe "renume" in domeniu zic eu si nu numai eu... ma rog... sa revin ca nu asta e important.
Tipul de la autohaus habar nu avea ce e ala euro3 si majoritatea de la alte autohausuri pana la salzburg si munchen chiar - idem. Problema cu tva-ul se rezolva destul de simplu mai ales ca ei sunt obisnuiti cu cumparatorii "est-europeni" ca sa nu zic mai multe. A spus pretu fara tva-ul lor, atat am dat acolo pe loc. Am zis cand vreau sa plec din UE si pe unde, omul lui era la granita, i-am dat hartia cu stampila si cu asta basta (Acum Viena e la 60 km de granita... nu stiu cum ar fi fost la altul, dar am inteles ca tot asa lor le trebuie hartia de la granita ca sa iti dea banii retur.)

Mai nasol e la noi la vama unde sunt o groaza de firme mai mult sau mai putin serioase care iti fac asigurare "ca sa fie statul roman sigur ca ajungi la orashul de reshedinta" si iti face asigurare de traversare pe spatiul romaniei (eu sunt din cta... ma rog..) si pretul variaza - atentie - de la 15.000.000 la 1.400.000 in functie de cat vrea sa te jecmaneasca. Eu am reusit cu 1.600 ca pe urma sa aflu ca se putea si la 1.400. Chestia cu euro3 o afli la RAR unde ti-o identifica dupa nu stiu cate puncte (neamtzu isi pune 42 puncte pe focus ca sa vada daca e original, e al lui sau nu) dupa care iti spun unde e mashina fabricata, cand, daca e furata, etc si aici intervine sistemul pilelor in romania. In general ca sa fii sigur cumpara una dupa 2000-2001, au in proportie de 99,9% euro3 si nu ai prbl. daca ai spate, aduci si inainte de '80...

Platesti la RAR o taxa de aprox 2 mil si la Vama de aici din orash am dat tva+accize la 8000 euro = 62 milioane (aici intra si un 3% care m-a intrigat - pentru ca mashina e pe motorina si e considerata mai poluanta decat una pe benzinica pe care iti lua doar 1.5%). Fa un calcul aproximativ... si mai mult, daca masina spre ex era din 2002 dadeam cu vreo 8 milioane mai putin si daca era din 2001 si mai putin - nu ma intreba de ce !! Ma refer doar la Focus... la altele nu stiu. In afara de asta, am mai dat 1.700.000 la traducerea actelor + legalizare - gasesti pe toate drumurile, ti le poate da si in 3 ore daca vrei, numai coco sa ai... Sper sa iti fie de ajutor cifrele...

Ai mai multe avantaje daca iei de afara zic eu: 1. si cel mai important cred - nimeni nu mai contesta ca exista diferenta la productie pentru est si vest - alte standarde !
2. In caz te tenteaza un second hand nici nu se pune problema strazilor, altfel e rulata acolo.
3. la ei tva-ul e 20%... castigi 1%... ma rog.. il pierzi pe urma la accize dar e ceva totusi
4. daca ai putin noroc cum am avut eu - am vazut ca a mai spus cineva - este adevarat ca o simpla zgarietura scade pretul extrem EXTREM de mult. Un focus exact cum am luat, alta culoare dar aproape cu aceleasi optiuni ajungea la 15000 euro. (al meu avea aripa fata putin indoita - in tara am facut-o cu 7 milioane in care a intrat si vopsire intreg botu desi nu era nevoie - teoria: "sa nu se cunoasca ca nu facem noi doar pentru aripa aia..."). se putea si mult mai ieftin te asigur.
daca vrei se mai pot gasi avantaje... acum incerc sa ma incurajez si eu ca am facut o afacere buna

dezavantaje:
1. limba... aveam o ruda apropiata care era stabilita acolo si a fost mult mai simplu, creka ar fi fost o prbl sa tratez in engleza cu omu...
2. partea de jecmaneala de la acte in romania
3. drumul care intradevar costa si el ceva. Am avut norocu ca m-am dus in concediu de fapt acolo si dintr-o pura intamplare am gasit, nu eram hotarat sa cumpar. A fost un adevarat chin la intoarcere sa se tina dacia "veche" dupa mine... crede-ma... Nu exagerez dar am mers cu clima tot timpul, intr-un regim de 100-110 ca dacia din spate nu vroia mai mult, si a consumat 4% atentie - motorina nu benzina. am venit cu un rezervor de la viena pana la buc... creka ma tinea si mai incolo...
daca chiar vrei se mai gasesc si d'astea

gata ma opresc ca am scris mai mult de o groaza... inca ceva, un sfat personal, nu citi printre randuri ca probabil nu o sa vezi decat un mare alb (si la propriu si la figurat ) - sau bleu... ma rog...
McCATyS
Sorry, dar trebuie sa rectific cate ceva: Pretul pe care il dai in afara tzarii nu intereseaza pe nimeni dupa ce ai trecut granita, toti lucreaza dupa cataloage in functie de an / marca / tip (inclusiv cei de la asigurari). Am spus ca am dat la vama tva + accize la 8000 eur, dar in fapt tot atat dadeam chiar daca o luam si la 2000 eur... tot ce conteaza e marca si vechimea.
Asa se face ca la asigurare la casco am ajuns ca daca mi-o fura toata din fata casei sau o fac praf sa imi dea mai mult decat am dat eu de fapt pe ea... (cam asta facea nu stiu ce senator cu nissan patrol acum vreo 2 luni parca... ) - nu ca eu as avea de gand asa ceva

Pe langa ce am spus anterior
- 1.700.000 traducere + legalizare acte
- tva + accize vama dupa catalogu lor
- asigurarea de tranzit pe teritoriu tzarii
- RAR aprox. 2.000.000
- combustibil pentru drum...
mai sunt si
- numere + talon la politie (250.000 - daca vrei preferentiale trebuie sa dai cu 200.000 mai mult + 500.000 pentru numere rosii vreo 1-2 luni pana iti vin alea preferentiale ca dureaza mai mult...)
- asigurare casco

sper ca de data asta nu am uitat nik... c'ya
McCATyS
Sorry, dar trebuie sa rectific cate ceva: Pretul pe care il dai in afara tzarii nu intereseaza pe nimeni dupa ce ai trecut granita, toti lucreaza dupa cataloage in functie de an / marca / tip (inclusiv cei de la asigurari). Am spus ca am dat la vama tva + accize la 8000 eur, dar in fapt tot atat dadeam chiar daca o luam si la 2000 eur... tot ce conteaza e marca si vechimea.
Asa se face ca la asigurare la casco am ajuns ca daca mi-o fura toata din fata casei sau o fac praf sa imi dea mai mult decat am dat eu de fapt pe ea... (cam asta facea nu stiu ce senator cu nissan patrol acum vreo 2 luni parca... ) - nu ca eu as avea de gand asa ceva

Pe langa ce am spus anterior
- 1.700.000 traducere + legalizare acte
- tva + accize vama dupa catalogu lor
- asigurarea de tranzit pe teritoriu tzarii
- RAR aprox. 2.000.000
- combustibil pentru drum...
mai sunt si
- numere + talon la politie (250.000 - daca vrei preferentiale trebuie sa dai cu 200.000 mai mult + 500.000 pentru numere rosii vreo 1-2 luni pana iti vin alea preferentiale ca dureaza mai mult...)
- asigurare casco

sper ca de data asta nu am uitat nik... c'ya
Florin9
AJUTOR,
Va rog sa ma ajutati cu un sfat!
Sunt in mare dilema, am de gand sa-mi iau o masina second hand pe motorina.
Stau si ma tot intreb ce sa cumpar. Am gasit un Opel Vectra Caravan 2.0 DTI din 1997, cu 7000 Euro si 130.000 km, si un Opel Astra Caravan 2.0 DTI din 2001 la 9000 Euro cu 58.000 km la bord.
Ce sfat imi dati.
G e o r g e
astra este mai noua si ar fi alegerea evidenta, dar au fost ceva pb legate de calitatea materialelor folosite in decursul anului 2001. dc este din a 2-a jumatate a anului ia-o pe asta dc nu ia vectra .
Dan27
am vreo sansa sa cumpar masina din Germania in conditiile in care stiu doar engleza,prost nu sunt,dar nu am masina sa ajung acolo?stiu ca suna stupid dar m-as descurca daca plec cu un bus de exemplu??
Rai
Ai sanse dar mici,trebuie sa dormi undeva sa ai putine cunostinte unde vrei sa mergi sigur cu un bus trebuie sa ai bilet dus intors daca nu ai invitatie si ar fii inca multe.Eu te indrum in bavaria Bayern in germana e aproape si sunt multe masini pe ruta principala care merg aproape toate busurile la Nürnberg.Daca vrei detalii mai amanuntite scrie.
MirceaXXG26449
daca vreti sa va luati o masina din germania second hand in primul rand cautati masina dupa care sunati in germania la autohause asta in cazul in care vreti sa recuperati TVA-ul ca daca cumaparati masina de la un privat nu se poate recupera,deci sunati in germania pentru a rezerva masina pentru ca daca nu o rezervati s-ar putea sa va treziti ca ati ajuns in germania si dealerul a vandut masina si ati ramas fara ea dupa care se merge la radiat si dupa numere si nu uitati sa cereti dealerului CERTIFICAT EUR1 care va ajuta sa nu platiti taxe vamale si care atesta ca autovehiculul e fabricat in UE,acest certificat EUR1 nu are nimic in comun cu EURO 3,se obtin numere de zoll pe 10 sau pe cate zile cereti dupa care veniti cu ea in romania si tre sa platiti in jur de ex:la un vw passat din 2000 cu motor 1.9 tdi circa 48milioane lei taxe si aciz dar daca nu aveti acel certificat EUR1 platiti 150.000.000lei plus mai platiti rar-ul si numere rosii+inmatricularea definitiva si actele notariale in total mai vreo 100-200 eur
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.