Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce sa aleg ?? Mondeo, Superb, Octavia
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Balan-3
Salut,

Vreau sa imi schimb masina si nu stiu ce sa aleg intre Ford Mondeo cu disel de 130CP nivel de dotare Ghia, Octavia 2 cu 140 CP disel nivel dotare ambiance sau o skoda superb cu 131 CP disel nivel dotari confort.

In momentul de fata am un ford modeo modelul din '99 cu 120CP disel de care pot zice ca sunt inca multumit dar are deja o varsta si un nr. de km smile.gif

Astept sfaturile voastre merci.
pana30005
ia-ti mondeo-e superior la toate capitolele cheie
Andrei55037
Ar trebui sa compari Ghia cu Elegance. Octavia este un model mult mai nou cu un tren de rulare superrior Fordului. Dpdv al motorului Mondeo foloseste motorul grupului PSA (2.0 HDI) care este unul din cele mai bune motoare diesel de pe piata in cea ce priveste nivelul de zgomot, consumul, elasticitatea. In cea ce ma priveste si eu am avut de ales intre Mondeo 2.2 cdti si Octavia 2.0 tdi 100 Edition si am ales Avensis 2.2 D-4D.
sofer
cum este service-ul la toyota?cum esti tratat?cat costa revizia la avensis?probleme cu ea sunt?care sunt impresiile tale?cred ca sunt puncte care conteaza in alegerea masinii...
CRG
balan, vezi ca superb este la promotie destul de misto (o gramada de optionale moka). nu stiu mai multe, intereseaza-te, am vazut un banner in oras..
Andrei55037
Superb are un sasiu vechi si are costuri de intretinere ridicate. In ceea ce priveste service-ul pana acuma mi s-au parut f serviabili. Ora de manopera este rezonabila in special pt un dealer in care se repara si Lexus. Revizia nu stiu cat costa dar masina are garantie trei sau 100.000 km ani full. Din ce am vazut pe site-urile de afara la modelul 2.2 D-4D inafara de ulei si filtru in primii 5 ani nu trebuie sa schimbi nimic.
C Z R
pai ca sfat as zice: test-drive cu masinile in cauza si fa-ti o idee! dar nu inteleg de ce nu mai faci test-drivere si cu honda(accord), toyota(avensis), subaru(legacy) si altele ca sa vezi o comparatie si apoi spune o parere mai completa si bineinteles o sa fi mai impacat cu tine insuti!
dany_ford
QUOTE(Andrei55037)
Ar trebui sa compari Ghia cu Elegance. Octavia este un model mult mai nou cu un tren de rulare superrior Fordului. Dpdv al motorului Mondeo foloseste motorul grupului PSA (2.0 HDI) care este unul din cele mai bune motoare diesel de pe piata in cea ce priveste nivelul de zgomot, consumul, elasticitatea. In cea ce ma priveste si eu am avut de ales intre Mondeo 2.2 cdti si Octavia 2.0 tdi 100 Edition si am ales Avensis 2.2 D-4D.


Trenul de rulare la Octavia, superior lui Mondeo??? Prin ce? Ca are abia acu' suspensie spate independenta? Mondeo are de ani buni asa ceva + suspensia sa independenta permitand si viraj de 3 grade in curbe. Iar motorul nu e cel facut in colaborare cu PSA. Ala e pe alte modele. E 100% Ford, iar ca date are 330 NM (360 cu Overboost)la 1800 rot/min, 9,8s 0-100km/h, 130CP la 3500rot/min. Si la Ford dieselul e TDCI, nu cdti.
dany_ford
Si eu cred ca un drive, te va edifica! Conteaza foarte mult!
Andrei55037
Trenul de rulare de pe O2 este IDENTIC cu cel de pe A3 si NOUL PASSAT, si toata lumea este deacord ca trenul de pe Passat este superior celui de pe Mondeo. My bad in legatura cu motorul. Cel de 2.0 Tdci este 100% Ford dar sistemul Overboost este preluat de la PSA. Motorul de 1.6 Tdci este cel de la PSA.
dany_ford
Mai degraba cu A3, cea de Passat e versiunea alungita a platformei de pe O2. Iar daca ai vedea testele, parerile celor care au condus Passatul (pe un alt forum sunt vreo' 2 persoane ce au avut sau au condus Mondeo si Mazda 6), chiar acest lucru i se reprosa. Cu toate ca are suspensie independenta pe spate, tinuta de drum, stabilitatea, e sub Mondeo, Mazda 6, sau Accord. Overboost de la PSA??? Visezi! Motorul de pe Mondeo cel de 2.0 Common-rail, fie in versiunea de 115 sua 130 CP, sunt aparute in 2000-2001, la fel cele de pe Focus aparute tot atunci, de 1.8 de 100 sau 115 CP, deja aveau Overboost! PSA, atunci nici nu stia ce e aia sau nu aveau asa ceva pe motoarele lor. Mai verifica si tu ce motoare, cu ce caracteristici dinamice, tehnice, aveau pana la colaborarea cu Ford. Erau mai slab pozitionati decat acum. Abia prin 2004, cand au aparut primele motoare din colaborare Ford-PSA, au primit si ei asa ceva, adica Overboost, si au trecut la distributie pe lant.
pana30005
Ascultati-l pe dany_ford ca stie ce spune.Subscriu si confirm la vorbele lui.
Toti producatorii(nu ma refer la cei premium) vor sa dezvolte platforme care au manevrabilitatea celor dezvoltate de Ford.Cei de la VW s-au apropiat dar mai au munca multa de depus in sensul asta.Si la diesel Ford nu e cu nimic inferior VW.

SI INCA CEVA-OCTAVIA 2 CONCUREAZA CU FOCUS NU CU MONDEO
Andrei55037
In 2000 cand au aparut motoarele Tdci la ford nu aveau Overboost in mod sigur. Iar overboost-ul a fost folosit pt prima data de PSA la masinile pe care le-au folosit la Paris-Dakar. In vest cele mai apreciate motoare diesel sunt cele ale PSA. Putere mai mare prin marirea vitezei la turbina poate sa faca oricine dar rafinament, consum redus, zgomot redus etc. sunt mult mai greu de obtinut. Inteleg ca esti fan Ford dar nici chiar asa. Mondeo cand iei cu el o curba mai tare schirtie pe la toate incheieturile.
dany_ford
QUOTE(pana30005)
.
SI INCA CEVA-OCTAVIA 2 CONCUREAZA CU FOCUS NU CU MONDEO


N-am vrut sa mai spun si asta, ca poate imi sareau o gramada in cap. biggrin.gif
Plus ca O2 (cu toate ca e o masina buna per ansamblu), nici macar de Focus2, nu se apropie ca si tinuta de drum, manevrabilitate, stabilitate. Si inca ceva... cei de la VW, cand au gandit platforma de pe G5, O2, au recunoscut si ei ca au luat ca etalon, platforma de pe Focus1! :1:
Codrin54983
QUOTE(Andrei55037)
Mondeo cand iei cu el o curba mai tare schirtie pe la toate incheieturile.

Sa o crezi tu. Ai condus un Mondeo ca sa spui asta? Eu am condus si stiu ca are o tinuta de drum mai buna ca passat si nu scartaie absolut de loc. Poate ai mers intr-unul de pe la 1900 iarna de scartaia. Eu pana acum nu am intalnit masina care sa "scartaie" cand iei un viraj mai strans si am un Opel Astra din '92 care nu "scartaie" cand iau virajele mai in viteza
Andrei55037
Da am condus unul nou (cam 2500 Km ) masina de test la Romcar iar cand luai curbele mai strans se auzea cum scartie portierele, lucru sesizat nu numai de mice ci si de dealer care mi-a zis ca daca dau drumul la radio nu se mai aude nimic.
CRG
am mers cu un mondeo de 13,000 km si se auzeau zgomote ciudate (nu pot totusi sa le zic "troncaneli") la gropi..
dany_ford
QUOTE(Andrei55037)
In 2000 cand au aparut motoarele Tdci la ford nu aveau Overboost in mod sigur. Iar overboost-ul a fost folosit pt prima data de PSA la masinile pe care le-au folosit la Paris-Dakar. In vest cele mai apreciate motoare diesel sunt cele ale PSA. Putere mai mare prin marirea vitezei la turbina poate sa faca oricine dar rafinament, consum redus, zgomot redus etc. sunt mult mai greu de obtinut. Inteleg ca esti fan Ford dar nici chiar asa. Mondeo cand iei cu el o curba mai tare schirtie pe la toate incheieturile.


Tu nu stii ce vorbesti!!!! :bash: Deci tin sa te anunt ca lucrez in domeniu de 4 ani, adeca din 2001, iar atunci deja era TDCI-ul si daca te mai interesezi putin ai sa afli cu stupoare ca TOATE TDCI-urile au Overboost! Plus ca n-am zis ca nu sunt apreciate motoarele PSA, dar poate ca din colaborarea lor cu Ford, au ajuns si ei (ca putere, zgomot,etc.) sa fie mai in varful clasamentului. (ia aminteste-ti ce motoare aveau pana atunci! Ex. La 2.0 aveau 110 CP maxim, cu cuplu max. 260 Nm la 2000 rot/min pe cand Ford avea 2.0 TDCI la 130 Cp cu 330 NM la 1800 rot/min. Apoi daca te referi ca Overboostul se obtine din marirea vitezei turbinei, te inseli, se obtine prin marirea presiuni din pompa de injectie! :scratchchin:
Si Mondeo, scartaie din incheieturi in curbe!?!? biggrin.gif Am Mondeo, si n-am intalnit asa ceva. Esti primul de la care aud asa ceva. Poate nu te-ai uitat bine daca era Mondeo.
dany_ford
Pacat ca esti in Bucuresti! Ca altfel veneam sa dam o tura cu al meu la (50.000 de KM), sa vezi ca nu scartaie! :argue: Si-apoi faza cu cel la 2500 Km, nu te cred nici in ruptul capului! Fi serios dom'le!
G e o r g e
eu am auzit de Z4 care sa scartaie la 40k km ... darmite ford
dany_ford
Si eu am vazut in service, la mine, un S-Classe, ce troncanea, scartaia, ceva la 12k de KM, dar asta nu inseamna ca trebuia sa generalizez! Sa fim seriosi!
G e o r g e
deci recunosti ca se poate ca si mondeo sa scartaie smile.gif
dany_ford
Eu n-am intalnit, dar nici intr-un caz la 2500KM, asta chiar nu o cred! Iar de generalizat.... sa nu mai vorbim.
Andrei55037
Eu stiu f bine cum se obtine overboostul, adica prin marirea turatiei la turbina si prin marirea presiunii in injectoare. Dar daca Fordul face cele mai bune masinii din lume eu nu mai pot sa zic nimic. Si chiar scartia la 2500km si nu sunt singurul care spune asta. Si in reviste de prin Italia sau Germania redactorii se plangeau de zgomotele caroseriei, nu ale trenului de rulare.
dany_ford
Vreau sa vad si eu revistele alea, sau macar un link, referitor la ce zici tu de Mondeo. Dar macar recunoaste ca PSA, are Overboost abia de prin 2004, si de cand colaboreaza cu Ford, au si ei motoare diesel, mai in varful clasamentelor. Ca pana atunci, cu toate ca aveau motoare diesel bunicele, nu straluceau la performante.
ncristi
Orice scartaieli ar avea fordul motorul este super...face suta in 8.7s smile.gif

Serios, TDCI-ul este un motor reusit...

PS
M-am suit si eu intr-un fiesta nou nout si materialele sunt varza...cel mai prost plastic posibil--totul era negru, plasticul tare--caminul ideal pt o familie de greierasi smile.gif...concureaza loganul smile.gif
Avea dreptate madalina...smile.gif
Pacat, totusi...
pana30005
V-AM SPUS SA-L ASCULTATI PE DANY_FORD CA STIE CE SPUNE.
SPUNEA CINEVA CA A MERS CU MONDEO SI SCARTAIE LA CURBE.DACA MONDEO SCARTAIE LA CURBE ATUNCI DIN PASSAT TE SCOATE PALESTINIANUL ALA DIN TARGU MURES DE LA SMURD LA ACEEASI VITEZA.
INCEARCA SA FACI O COMPARATIE PE O DISTANTA DE 100 KM SI LA FINAL POSTEZI O JUDECATA OBIECTIVA
OK?
Andrei55037
Cu masini din clasa medie am mers cam cu toate ce se importa la noi peste 100 km(cu fiecare) si la volan si ca pasager. Clasamentul meu in ceea ce priveste comportamentul rutier ar fii urmatorul: Seria 3, A4 quatro, Accord, Saab 93, Passat 4motion(cel vechi), 407, Mazda 6,Octavia 2(daca o consideram la clasa medie), Passat nou, Avensis, Mondeo, C-Class, Vectra, Laguna, Rover 75, C5, Primera
Balan-3
Deci ce pot zice este ca si Avensis este o idee toata lumea o lauda dar nu stiu comparativ cu fordul sau skoda care sunt costurile de intretinere pt. ca din cate stiu eu asiaticii au un service scuummp al naibi sau cel putin asa era intr-o vreme.
Andrei55037
Comparativ cu Fordul costurile de intretinere sunt mult mai mici cel putin in Bucuresti la Romcar sau la BDT te rup la revizii si se poarta si urat cu tine ce sa mai spun cu masina. Si comparativ cu Skoda preturile sunt mai mici dar nu exista o asa mare diferenta. La Toyota Romania ora de manopera este 14E la mecanica si !8 la tinichigerie. Singurul dezavantaj ar fii ca Toyota nu a vandut asa multe masini la noi comparativ cu alte marci si stocul de elemente de caroserie in special nu este chiar asa de mare.
madalina
La Toyomotor este mai ieftina ora de manopera.
Balan-3
Saptamana viitoare ma duc sa fac test drive cu fiecare in parte si apoi va zic parerile
catalin53688
balan trei salut.am deschis si eu un topic referitor la ford dar focus.ieri am fost la un drive cu el dar m-am uitat si la mondeo.parerea mea e ca daca faci abstractie de interior care nu e chiar de prima clasa si te intereseaza mai mult dinamica masinii go for it.nu stiu daca ai sesizat dar prin toate revistele focusul si mondeo cam dau clasa la competitori pe partea dinamica.daca nu esti mofturos din ala "vai nu-mi place senzatia la atingere"si te gandesti ca o masina in primul rand inseamna dinamica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.