Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sa merg pe mana nemtilor sau a americanilor?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
catalin53688
m-am gandit sa nu ma reped ca broasca in beton si sa mai dau si altor masini o sansa nu numai octaviei.asa ca m-am dus si la renault si la ford.personal nu am fost prea incantat de megane asa ca mai ramane fordul focus <noul focus>.berlina in 4 usi este o idee mai mica decat octavia dar nu asta este un criteriu important.mi-a facut o bina impresie atat vizual cat si tehnic.motorul de 1.6 benzina are 115 cp si admisie variabila.in echiparea trend care are o multime de optionale costa cu toate taxele 16200 euro.in acelasi timp octavia cu 1.6 fsi cu 115 cp costa16500 in varianta de baza care nu are asa multe dotari.iar varianta mpi de 1.6 cre e mai ieftina are decat 102 cp ceea ce pt o masina de gabaritul ei mi se pare un pic cam putin.dar ceea ce m-a incantat realmente este garantia la focus-4 ani pe cand la skoda numai 2 anii.deci din punct de vedere al fiabilitatii cred ca avem un castigator.nu mai pun faptul ca astia de la porsche romania sunt vestiti pt serviciile jalnice si scumpe.
catalin53688
stiu ca titlul topicului nu e chiar adevarat pt ca focusul e de fapt o masina europeana dar totusi fordul ca brand e american.nici skoda nu e chiar nemteasca dar avand in vedere ca e o combinatie de passat cu golf 5 mai ieftina......
Iulian HondaFan
daca nu te deranjeaza finisajele interioare eu te sfatuiesc pt. Focus. Mazda3 e cam acelasi lucru dar cu design si interior zic eu mai reusite dar cred ca e mai scumpa.

Focus este tot masina nemteasca in conceptie ( e proiectata de centrul european al Ford din Germania unde se si produc grosul pt. Europa).

Octavia nu are nimic de Passat, decat poate dimensiunile exterioare si pentru noua generatie Passat si platforma.

Ce zici de Corolla? Nu e asa de fun to drive ca Focus dar in rest e mai reusita.
CRG
ambele service-uri sunt de kko. macar asta nu mai reprezinta un criteriu in comparatia de fatza. ce sa zic, destul de tough: octavia (1) a fost clasata cea mai buna in categoria ei de JD Power la un recent studiu facut in UK. in schimb focusul are o fiabilitate la fel de buna, manevrabilitate si stabilitate de invidiat.

diferenta, parerea mea, e destul de mica intre modelele alese, mai putin motorizarea. vezi si ce iese la SIAB..

a, si condu-le pe amandoua.. sincer, nu stiu ce as alege din cele doua..

later edit: ai grija cu garantia aia, ca difera de la producator la altul. daca nu-ti intra suspensia si ambreiajul (eventual si directia), degeaba mai ai 4 ani garantie...
Iulian HondaFan
ah, si am uitat... ce zici si de Astra. are un mare succes in toata Europa.
dany_ford
In garantie la Focus, intra si suspensia, directia, ambreiajul.
Avantaje fiecare au:
Octavia 2 - lungime mai mare: 4,57m, fata de Focus 2: 4,49m, volum portbagaj 560 fata de 490l la Focus (lungimea mai mare la Octavia se vede (reiese), in portbagaj - in caz ca duci 2 porci), si... alt "avantaj" faptul ca in spatele Skodei sta tehnologie Volkswagen - ceea ce pentru romanii conteaza foarte mult. "E Volkswagen, dom'le!"
Focus 2 - ampatament mai mare 2,64m fata de 2,58m la Skoda, latime mai mare 1,84m fata de 1,77m, suspensia spate independenta (la fel e si la Octavia) doar ca la Focus permite si viraj pe curbe de 2-3 grade, de aici si din datele de mai sus, stabilitatea mai buna. Referitor la motorul de 1.6 cu distributie dubla variabila, are avantajul ca, cureaua de distributie se schimba la 150.000 km (60-70.000 km la Octavia -din ce stiu), 90% din cuplu il ai de la 2500 rot/min. Si... vreo 2 ani in plus de garantie, ceea ce conteaza destul de mult.
Cam asta e in mare! Diferenta o va face drive-testul , impresia ta personala si eventualele promotii.
catalin53688
ca sa vezi ce ironie.pana mai zilele trecute eram pornit sa iau o octavia 1 pt. laudele privind fiabilitatea si dupa atatia ani nici nu ma indoiesc ca sunt adevarate.dat pana la urma am zis sa ma orientez la ceva mai nou.acuma aud iar ca o1 e un model fiabil ,bun...!oricum referitor la garantie chiar l-am intrebat pe omu ala si a zis ca de la 1 sept garantia s-a marit la 4 ani si include tot pt modelul focus.
catalin53688
personal inclin spre focus pt ca am auzit ca la partea dinamica<motor sasiu >sta foarte bine si dupa garantia de 4 ani probabil e si foarte fiabil.dar astept si opiniile voastre....
Iulian HondaFan
O1 sunt fiabile, dar si Corolla.

Focus 2 inca e prea devreme sa stii exact, dar daca il iei e pt. "fun to drive factor" ( din nefericire Ford nu are istoric de fiabilitate grozav, mai ales pentru noile modele, ce e clar e ca Focus1 peste 2003 e f. fiabil).

AstraH si O2 nu e f. clar cat sunt de fiabile dar au plusurile lor.
catalin53688
dany_ford lucrezi cumva la vreun dealer ford?daca da pe ce criterii se fac drive-testele?ca am fost azi la romcar sa fac un test dar am fost refuzat amabil.trebuie neaparat sa umbli cu servieta cu bani dupa tine ca sa faci un drive de 10 min?
dany_ford
Da lucrez! Nu e nici un criteriu! :nope: Probabil era atunci, o problema cu drive-ul, din cauza aglomeratiei, poate nu aveau vreo masina acolo, habar nu am! Mergi si solicita un drive! E imposibil, sa nu se poata faca!

Iar garantia e pt. orice autoturism!
CRG
catalin, ca sa te convingi ca in garantie intra toate alea scrise mai sus, cere-le eventual un certificat de garantie la modelul respectiv.

uite, eu cam asa am patit la a mea, m-am trezit ca in carte scrie ca ambreiajul nu e inclus in cei 3 ani... bine, ca am inteles ca la mine e supra-dimensionat..


conteaza destul de mult.. sa nu uitam forumistul care a reparat pe banii lui ambreiajul la un golf v nou noutz (1800 km)...
cosmin45741
la mazda te referi cu ambreiajul???
CRG
exact. scrie negru pe alb in carnetul de garantie.. mi-a confirmat si dealerul..

macar suspensia si directia sunt incluse. However, Madalina zicea ca nu o sa fie vreodata probleme cu ambreiajul la o mazda 6 (sau 626 in cazul ei).
Iulian HondaFan
hm, daca insisti orice ambreiaj poate fi "parlit" si inca rapid ( pana in cateva mii de km) dar cand il da jos se vede ca fost uzat vs. daca a picat din alte motive.
pana30005
Ia-ti Focus.Iti dau o lada de bere daca faci asta
Sunt fan Focus,stiu ce poate si ma bucur cand cineva are posibilitatea financiara sa-si ia unul
pana30005
Inca ceva:satisfactia mea zilnica este modul cum Focus rupe orice competitor in revistele occidentale- e ca si cum ai avea un copil premiant
pana30005
si trebuie sa-si dea si romanii seama ca au sansa(care au) ca pot cumpara o masina state of the art,cu pedegree in WRC la bani rezonabili
catalin53688
pai mai pana30005 pot sa mai zic ceva acum?
daca dai berea s-a facut.lasand gluma la o parte am fost azi la test drive.nu aveau modelul 1.6 vct de115 cp putere ci vechiul 1.6 normal de 100.sincer sa fiu motorul nu m-a impresionat prea tare.fata de cielo al meu nu e cine stie ce diferenta.acuma dealuru mi-a zis ca modelul de 115 cp pe care din pacate nu -l aveau la test se comporta mult mai bine,ca are admisie variabila ca dupa 3500-4000 rotatii supapele variabile lucreaza mult mai bine.asa sa fie pacat insa ca nu l-am putut testa.insa partea care ma cam deranjat era interiorul.parca nu se potriveste masinii.pare un plastic ieftin.poate asta si e dar m-am suitr intr-un bora si parca e mult mai bine.focusul asta prin testele de prin reviste cam da clasa la concurenta dar asa la prima impresie nu pare.
HalbaSus
Interiorul e o chestie care pe mine ma deranjeaza la toate ford-urile... si mai e si socialisto-comunist... in sensul ca de la cel mai ieftin focus pana la mondeo ghia interiorul e acelasi plastic... Inadmisibil... daca cineva da cu 10 mii mai mult pe o masina trebuie sa primeasca "altceva" decat cel care a dat mai putin...
Focus ar fi o masina buna la clasa ei (ma rog, mie nu imi place nici designul), platforma tehnica e buna... pacat ca e interiorul ala care pute a ieftin... sa zicem ca la fiesta ar mai merge... chiar si la focus... dar ca si la mondeo ghia e tot aceasi poveste... e trist... cat naiba ar fi costat sa puna niste manere din aluminiu mat (si nu plastic vopsit) ? Sau daca tot sunt din plastic macar sa inspire mai multa incredere (la opelul meu din 97 sunt din plastic negru dar pe bune ca arata mai bine ca la forduri)... sau volanul... ar fi costat o avere sa nu puna inelele alea din plastic vopsit in culoarea aluminiului ? S-au certat cu furnizorii de aluminiu ? Inteleg ca nu le baga la entry-level... dar macar in echiparea ghia sa ai parte de aluminiu, lemn, ceva... pacat de masini care ar fi bune in rest... daca poti trece peste interior atunci masina e ok.
Mikidutzaa
Catalin, alte detalii nu ne spui de la drive test (motorul de 100CP stiam ca e slab si de asemenea ca plasticele sunt ieftine)?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.